Jump to content
Sign in to follow this  
Dana AB

Cauciucuri Matiz

Recommended Posts

Eu am reusit sa indoi si d-alea negre nu-i problema :D

@augustinionut: nu toti circula in Piatra Neamt. In Constanta de exemplu aseara la ora 20 computeru de bord imi arata 14.5 grade temp de afara.

Edited by andrew

Share this post


Link to post

@argon: Asa este, am constatat si eu scaderea marjei de eroare la kilometraj cu 155/70. Cat despre jante nici eu n-am reusit sa le stramb (am argintii) si nici nu pot sa spun ca le-am menajat in vreun fel; or fi loturi diferite? sau poate drumurile pe care mergem difera?

Share this post


Link to post

Probabil dupa 2006 cum aveti voi au schimbat producatorul sau calitatea, al meu e mai 'batran', lot de jante cu probleme cred.

Share this post


Link to post

...Dimineata, noaptea se formeaza polei. Nu toti circula doar in oras.

 

Depinde de zona climatica. Poate ca in Piatra Neamt este polei dimineata, dar in Slatina au fost ieri dimineata 12 grade Celsius. Si nu numai in oras, ci si la tara. Nu judeca numai dupa situatia ta, nu toti stau in zone climatice mai aspre.

Share this post


Link to post

Astazi 18.11.2010 de dimineata, la ora 7.30, la Piatra Neamt sunt +3 grade Celsius ba chiar spre seara se anunta ninsoare, in timp de la Slatina sunt +11 grade Celsius si, poate, dupaamiaza va ploua. Exact ce spuneam mai devreme cu zonele climatice, daca as circula cu masinuta in Piatra Neamt, as fi incaltat-o deja de iarna. Dar in Slatina, tin Fulda Cristall Montero 145/70 R13 pe balcon, pana scade si la noi temperatura. Nu ca m-as plange ca e cald.

Edited by Emilachio

Share this post


Link to post

Nu au nimi cdaca mergi pe cald cu ele, am mers 3 veri cu niste dunloape wintersport la o masian de servici, si pe canicula de 40 de grade, nu 15 cum e acum, si nu au nici pe dracu, s-au uzat de km la fel ca altele sau insignifiant mai repede.

Share this post


Link to post

... nu au nici pe dracu, s-au uzat de km la fel ca altele sau insignifiant mai repede.

Esti foarte tare sau anvelopele tale au fost foarte smechere. La mine Dunlop WS M3 s-au transformat major intr-un an in care, din comoditate, au prins luna Iunie. Le-ai avut pe fata sau pe spate ?

Share this post


Link to post

EU nu as fi umblat asa, dar era o masian de firma si nu interesa pe nimeni. A mers 3 ani cu aceasli 4 gume dunlop de iarna, km nustiu, vreo 30-40.000, si erau aproape la semnul de uzura, din cate stiu eu e un numar corect de km pentru un set de gume in general vorbind, Montanele/kormoran-urile alea allseason de plastic ce veneau pe Logan din fabrica tineau si peste 60.000 dar se comporta execrabil.

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare...e vreo problema daca pun pe fata 145/70/13 si pe spate 175/70/13 ?! astea evident doar acum iarna . multumesc

  • Like 1

Share this post


Link to post

Inafara ca sa o arati ca un Smart fortwo , personal nu vad alte probleme. Grija totusi , poate o sa fuga spatele mai usor pe zapada, e usoara pe spate, si suprafata de contact mare.

 

 

Si ce mi-a venit ulterior..ai grija ca nu prea merg gume de 175 pe jantele standard, care cer jante de minim 5J, si Matizul are 4.5.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare...e vreo problema daca pun pe fata 145/70/13 si pe spate 175/70/13 ?! astea evident doar acum iarna . multumesc

Ne pui si o poza? :)

Share this post


Link to post

inca nu le-am pus...de fapt cele pe 175 inca nu le am...am gasit de cumparat de la cineva la mana a 2-a si era un pret avantajos...cele de pe fata ( 145/70/13 ) le-am cumparat acum 2 sapt sunt noi dar cele de pe spate fiind 155/65/13 si masina avand arcuri si amortizoare sport ( garda coborata 3.5-4 cm ) mi-e putin frica :D prefer sa o mai ridic putin din anvelope...

Share this post


Link to post

Nu lua de 175, probabil nici nu intra in aripi daca ai suspensie sport, si cum spuneam, nu o sa stea bine pe jantele standard de Matiz. Ia 155/80/13 daca vrei sa o ridici.

Edited by argon

Share this post


Link to post

pai se pupa cu alea de pe fata de 145/70/13 ?! :)

Share this post


Link to post

Daca vrei sa se pupe ia 4 identice, daca nu macar sa fie pe punti la fel, oricum se pupa mai bine decat latiturile ce le vrei si pe care ma gandeam ca le ai si nu ai ce face cu ele, clar nu da bani pe ele.

Share this post


Link to post

...am mers 3 veri cu niste dunloape wintersport la o masian de servici, si pe canicula de 40 de grade, nu 15 cum e acum, si nu au nici pe dracu, s-au uzat de km la fel ca altele sau insignifiant mai repede.

 

In primul rand era vorba despre cauciucuri Dunlop care pe toate site-urile serioase au note maxime la durabilitate (de fapt au note maxime la toate cerintele). Nu toti matiz-istii pot sa-si cumpere cauciucuri de iarna de 200-300 lei/buc. - doar mi-am luat o masina mai ieftina.

Al doilea aspect este ca nu prea se gasesc cauciucuri de iarna de supermarca la dimensiunile 145/70/13 sau 155/65/13, fabricantii de top nu prea ne baga in seama pe noi, cei cu masini mai ieftine, prefera sa fabrice anvelope pentru masini "mai serioase" adica mai de fite. Cautand pe site-urile disponibile, cea mai titrata marca pare Fulda cu profilul Cristall Montero 2, la un pret cat de cat accesibil atat la 145/70/13 cat si la 155/65/13. In rest, Dunlop, Pirelli, Firestone, etc., chiar daca sunt afisate, nu le mai au demult pe stoc.

In al treilea rand, chiar daca se tocesc insignifiant, pentru masina ta personala la care dai bani din buzunarul tau pentru fiecare fleac, nu iti convine sa tocesti iarna (3-4 luni pe an) Fulda Cristall Montero de 140 lei/buc. iar vara (restul de timp) niste Dunlop SP Streetresponse, la un pret de 140 lei/buc. si sa circuli cu ambele garnituri un timp dublu? Dupa cum spui, s-ar putea sa te tina Dulop de vara cel putin 6 ani. Fulda folosite numai 3-4 luni/an cred ca dureaza si ele tot cam 6 ani. Rezulta, cu tot cu montaj, 200 lei/an pentru cele patru anvelope Daca folosesti 3 ani Dunlop Wintersport care te costa minim 280 lei/anvelopa rezulta 380 lei/an. Cred ca merita. Inseamna cca 650 km/an parcursi cu suma respectiva, la preturile actuale.

 

P.S. Preturile sunt luate din site-urile uzuale. Mentionez deasemena faptul ca nu am gasit niciodata Dunlop Wintersport la 145/70/13 sau 155/65/13.

Share this post


Link to post

am inteles...deci sa merg si pe spate tot pe 145/70/13...multumesc mult !

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare...e vreo problema daca pun pe fata 145/70/13 si pe spate 175/70/13 ?! astea evident doar acum iarna . multumesc

 

Eu am 155/65/13 pe fata si 165/70/13 spate (acelasi producator, anvelope noi). Se comporta bine si nu mai pierd spatele in viraje (in plus am arcurile si amortizoarele noi). 175/70/13 sunt mai late si mai inalte decat 165/70/13, si in conditiile in care ai arcuri sport si ai coborat garda, e posibil sa atinga in aripi. Daca vrei sa o ridici un pic din cauciucuri, fa o proba mai intai. Eu sunt multumit de combinatia 155 fata si 165 spate, si probabil ca nu ar fi probleme nici cu 145 fata cu 165 spate. Insa, nu pot sa le recomand cuiva decat ca si solutii "pe propria raspundere". Fiecare e responsabil ce face cu masina lui...

Edited by srulz

Share this post


Link to post

...

 

ideea era sa nu ne mai vaitam ca e cald afara ca nu patesc cauciucurile nimic cateva saptamani.

  • Like 1

Share this post


Link to post

ideea era sa nu ne mai vaitam ca e cald afara ca nu patesc cauciucurile nimic cateva saptamani.

 

OK, eu am inteles, dar sa nu inteleaga cineva ca este normal sa mergem cu cauciucuri de iarna toata vara. Cateva saptamani nu este o problema. Eu pun problema si ca legea, asa cum este ea acum gandita sa fie aplicata din 2011, este nepractica si absurda. Nu poti obliga pe cineva sa circule cu anvelope de iarna la +15 grade. Poti sa-l amendezi cat vrei daca-l prinzi cu anvelope de vara in conditii de iarna (sub + 5 grade Celsius, polei, ninsoare, viscol, etc.). Si consider ca parametrul cel mai la indemana este temperatura - sub + 5 grade Celsius. Cu stima!

Share this post


Link to post
OK, eu am inteles, dar sa nu inteleaga cineva ca este normal sa mergem cu cauciucuri de iarna toata vara.

Cum este cand circuli tot timpul cu all-season ? Poti circula tot timpul anului cu pneuri de iarna, daca-s adevarate, iti spune cineva care a facut-o. Nu sufera nici masina, nici pneurile, nici terte persoane. Un prieten nu si-a mai dat jos pneurile de iarna, sunt mai bune decat cele de vara pe care le are (Firestone).

Edited by tolin
  • Like 2

Share this post


Link to post

Nu sufera nici masina, nici pneurile, nici terte persoane.

Si eu merg in toate anotimpurile cu cauciucuri de iarna si nu am patit nimic, nici eu si nici masina.

Share this post


Link to post

Si eu am cauciucuri de iarna si demarajul e mai greoi decat cu alea alseazon de le folosesc in restul anului . Rezulta micsorarea consumului daca folositi cauciucuri potrivite in functie de sezon :P

Share this post


Link to post

Rezulta micsorarea consumului daca folositi cauciucuri potrivite in functie de sezon :P

Am scos consum de aprox. 4.5 % in vara asta cu cauciucuri de iarna si presiune de 2. Tu cu ce consum te lauzi ? :mda:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...