Jump to content

ches

Membru
  • Posts

    2105
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    141

About ches

  • Birthday 02/18/1982

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Bucuresti
  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Chevrolet
  • Model
    Captiva/ Spark
  • An
    2014/ 2011
  • Nr. Inmatr.
    LMT si AVA

Recent Profile Visitors

10402 profile views

ches's Achievements

  1. Postez aici in caz ca sunt si altii cu Chevy Captiva 2 cu motor de 2.2 litri si se intreaba cum si cand se face regenerarea DPF. De mai bine de 1 an am pe masina o diagnoza OBD2 conectata la navigatia aftermarket cu Android din bord pe care o folosesc pe post de computer de bordcu aplicatia Car Scanner Elm OBD2. Ce am observat: 1. Incarcarea DPF este aproximata in functie de citirea senzorului de presiune difirentiala si de stilul de mers/ nr de porniri etc. Deci la aceeasi presiune diferentiala am vazut diverse valori pentru incarcarea DPF. Acum nu stiu daca chestia asta e raportata de aplicatie sau direct de ECM. 2. Indiferent de stilul de mers/ incarcarea DPF masina declanseaza o regenerare a DPF la fiecare 800km parcursi. Daca senzorul de presiune diferentiala va indica ca DPF este plin inainte de 800 km, atunci regenerarea va fi declansata, iar la terminarea ei contorul de 800 km va fi resetat. 3. Regenerarea poate dura cateva minute bune, pe autostrada la ~2500rpm dureaza cam 20min. Din ce am vazut daca merg mai turat regenerarea se termina mai repede, ceea ce are sens. La cateva regenerari intrerupte se va aprinde becul din bord. 4. O regenerare intrerupta nu se considera incheiata chiar daca incarcarea DPF a scazut la 10% spre exemplu. Contorul cu km de la ultima regenerare (cel care declanseaza regenerarea cand atinge 800km) nu se va reseta pana cand masina nu considera ca a terminat ciclul de regenerare al DPF. Strategia de regenerare a DPF la Captiva/ Antara este similara cu strategia de la Opel Astra J 2.0 CDTI din ce am vazut. Asa cum se poate intelege din ce am scris mai sus masinii nu prea ii place sa fie intrerupta in timpul regenerarii. Datorita postinjectiei necesara la regenerare masina va merge mai ciudat in timpul ei, adica va smuci mai tare la schimbarea vitezelor (la cutie manuala), iar relantiul va sta cu aprox 150 rpm mai sus (900 rpm in loc de 750 rpm in mod normal). Strategia asta de regenerarea protejeaza DPF-ul, dar consuma mai mult combustibil pt ca indiferent de valoarea citita de senzorul de presiune diferentiala, la 800 km regenerarea porneste. O abordare usor gresita pt 2025, dar probabil corecta pt 2012 cand a fost lansata masina si cand se punea mai mult accent pe fiabilitate decat pe salvarea planetei 🙂 . Sper sa va fie de folos lectura si sa raspunda la unele intrebari pe care poate vi le-ati pus ca posesori de Captiva 2.
  2. Nuca d-asta am pus si eu pe Spark, singura diferenta este ca are cusaturile negre. Are deja 2 ani si se tine bine 😉
  3. Saptamana trecuta m-am intors dintr-o vacanta de o saptamana in Bulgaria pt ca sunt sarac pentru litoralul romanesc 😄 . Pe drumul de intoarcere am ajuns la 180.000km, dar am ratat cu cateva sute de metri valoarea fixa 😛. Masina merge foarte bine, mai putin cand plec de pe loc cu volanul virat la maxim. Cand fac asta se aude ca un huruit dinspre spate. Am schimbat uleiul la diferentialul spate acum aprox o luna, dar si cel vechi care avea ~90.000km era destul de curat, deci nu este de acolo. Posibil sa fie un rulment spate, o planetara (putin posibil) sau ambreiajul de la 4x4 (mai greu de gasit si schimbat). Momentan nu se aude rau, astept sa se mai agraveze si dupa aceea ma duc la service pentru o verificare. Next step va fi sa schimb sabotii de la frana de mana cand mai scad temperaturile. Am luat saboti de frana NIPPARTS N3500910 si kit de accesorii pt frana de parcare METZGER 105-0881. E bine ca am facut tutorialul pt schimbarea sabotilor in urma cu cativa ani, acum o sa imi fie usor sa pun frana de mana in modul de service si sa o recalibrez dupa schimbare 😄 .
  4. Multumesc de ponturi si recomandari pt folie. Colegul @Rafi mi-a recomandat un atelier de detailing aproape de casa, deci cand ma intorc din concediu ii sun si le fac o vizita 🙂 . Daca nu dau de ei, atunci o sa iti scriu in privat @Corneda ca sa imi dai numele lor in caz ca nu ii gasesc pe google maps. O sa lipesc litera, am banda buretata dublu adeziva de la Bison, de regula tine bine. Daca incep si altele sa pice la spalat cu jet, atunci probabil ca voi pastra doar Chevrolet si renunt la Captiva. Sau renunt la ambele, sa vedem, momentan incerc sa le tin. Chevrolet inca se tine bine, nu da semne ca vrea sa cada ceva de acolo 😄
  5. Da, sa vedem cat tine, si eu pana acum mergeam pe clasicul polish. Polishul tine cam 1 an la mine, masina sta afara si pe partea stanga am soare tot anul 🙂 . Daca metoda noua tine mai mult sau macar la fel este f OK. Smirgheluirea dinaintea aplicarii polimerului am facut-o cu o masina de polishat Parkside PPAP 12, foarte misto scula, pentru faruri si suprafete mai mici este ideala. Am cumparat separat smirghel cu granularitare intre 1000 si 3000. Pt faza initiala, de indepartare a stratului de "lac" original am folosit smirghel de 400 si 600 si am smirgheluit la mana. Merge cu baterii de 12V, neincluse in pachet, dar comuna cu alte scule Parkside. Masina de polishat a fost undeva pe la 120 lei si o baterie de 2Ah + incarcator au fost 125 lei. Bateria nu tine suficient cat sa faci doua faruri, asa ca am mai cumparat separat una de 5Ah cu 150 lei. Doar pt masina de polishat nu merita toti banii astia, dar mi-am mai luat o cheie cu clichet electrica si un mini fierastrau circular care merg cu bateriile astea, deci am acoperit o gama mai mare de necesitati 🙂 . @Geo_ZGA Stii pe cineva care pune folie ca lumea pe faruri? Eu am un baiat in Mangalia, dar nu prea m-am potrivit cu el la program ultimile dati cand am trecut pe acolo.
  6. Salutare din nou! In urma cu aproximativ 3 saptamani am reconditionat impreuna cu un coleg farurile masinii lui (Mitsubishi Colt) cu un kit de reconditionare cu polimer. Am aflat ulterior ca multi ii spun "lampa lui Aladin" 😄 . Intrucat rezultatele au fost spectaculoase, farurile lui fiind unele din cele mai matuite pe care le-am vazut vreodata, am zis ca merita sa incerc si la a mea. Kitul l-am cumparat de pe emag si a fost aprox 110 lei. Farurile mele nu aratau foarte rau, dar aveau niste zone mai galbene, asa cum se pozte vedea si in poza de mai jos: Dupa procesul de reconditionare farul din stanga, foarte similar la "galbejeala" ca cel din dreapta a devenit asa: Pun si un film pe youtube cu procesul de polimerizare care este cel mai spectaculos. Daca va intereseaza detalii pot deschide un topic pe zona dedicata cu tutoriale. https://youtube.com/shorts/HPX27ZVFBOg?feature=share De retinut ca substanta cu care se face polimerizarea este foarte toxica si sub nicio forma nu trebuie inspirati vaporii. Eu am folosit de fiecare data o masca FFP3 de unica folosinta. La sfarsit cateva poze cu masina dupa spalarea de ieri. Baba se tine bine, inca nu m-am hotarat daca sa ii lipesc la loc C-ul de la Captiva sau sa dau toate literele jos, eu tind spre a doua varianta, mi se pare ca e mai curat fara scrisuri, puteti sa imi scrieti si parerea voastra. Next step - carlig de remorcare, am amanat cat am putut, dar am nevoie de el ca sa car bicicletele 🙂 .
  7. Sa le tii intr-o boxa/ beci, dar bine aerisit ca sa nu se coaca de la caldura si sa nu mucegaiasca. Daca le tii la caldura in timp cauciucul se coace si devine casant...
  8. @Akon Da, ceva de genul asta am pus, usile se inchideau bine dupa un timp (la inceput trebuiau trantite mai tare). Eu nu am avut probleme cu lipirea, nici vara, nici iarna, dar de regula tratez chederele cu solutie la inceputul toamnei.
  9. Cheder de-ala am pus si eu la Spark si l-am dat jos dupa ce a inceput sa se onduleze de la caldura 🙂 . L-am pus dupa ce mi-a cazut cartela de acces in parcare in spatele bordului, deci eu vad un avantaj 🙂 . Cheder intre usi am pus la Epica pe ideea reducerii de zgomot la vant, la mine din ce tin minte s-a simtit. E drept ca la mine se vedeau mult mult mai putin pt ca le pusesem pe scobitura usii spate, spre usa fata. Tu probabil le-ai pus pt lovituri accidentale in parcare, aici prefer doar sa fiu mai atent ... Spor la mesterit in continuare!
  10. Vezi daca nu exista posibilitatea sa schimbi doar membrana supapei/ supapa PCV. La Captiva am gasit la niste polonezi. Din nefericire am crapat priderile capacului de plastic care tine membrana, deci pana la urma am platit 550 lei pe un sistem nou aftermarket. Poate la tine e mai rezistanta saracia, vezi daca gasesti ceva tutorial de schimbare, altfel nu m-as baga, exista riscul sa il strici de tot 🙂 . Ce ziceau la serviceul de turbine cu filtrul epurator este la BMWuri si alte masini "mai rasarite". La Opel/ Chevy este doar supapa PCV si un labirint de plastic pt decantarea uleiului si reintoarcerea in carter 😉
  11. @Salex Eu as verifica si sistemul PCV, daca e la fel de bun ca la Captiva, atunci diafragma aia de cauciuc este fleasca si nu se mai deschide/ inchide cum trebuie, ceea ce creeaza presiune in capacul de culbutori si poate fi cauza pt uleiul aruncat in turbina. La a mea am schimbat o data sistemul PCV si ca good measure am pus oil catch can-ul de la Epica. Il verific/ golesc la schimbul de ulei (~10000-12000km) si tot timpul gasesc nitel pe fundul "borcanului". Inainte de schimbarea PCV-ului gaseam mai mult ulei.
  12. Foarte frumos pana cum, felicitari! 👍
  13. Sa stii ca suruburile alea 4 ies foarte greu daca au ruginit, poti sa ajungi sa dai cu lichid de frana, WD40, flacara, deci ai sanse sa te murdaresti pe maine oricum 😄 .
  14. Bun pontul, totusi la Epica nu ai cum sa gresesti, e cu tot cu butucul rotii, cel cu ABS are mufa pt conexiunea electrica, cel fara ABS nu are mufa. Hartie magnetica sau cum se numeste gasesti pe aliexpress la pret bun 🙂
  15. La Epica exista rulment cu senzor ABS si rulment fara senzor ABS. Trebuie cumparat rulment cu senzor ABS. Sistemul ESP se bazeaza pe senzorii ABS, senzorul de rotatie al volanului si un accelerometru care vede rotatia masinii fata de "centrul ei". Daca masina subvireaza sau supravireaza calculatorul vede prin senzorii ABS viteza de rotatie a fiecarei roti si aplica franarea pe roata care trebuie pentru a ajuta masina sa stea pe traiectoria stabilita de pozitia volanului. Ca idee in Romania nu stiu sa se fi vandut Chevrolet Epica fara ABS. Totusi se importa si rulmenti fara senzor ABS pt ca sunt mai ieftini...
 

×
×
  • Create New...