Jump to content

cristache nicu

Membru
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

About cristache nicu

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    botosani
  • Auto
    Chevrolet
  • Model
    Spark 1.0L
  • An
    2010
  • Nr. Inmatr.
    BT

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Buna ziua. Dețin și eu de cca. 6 luni un Spark m300 motor de 1L, dar la mine nu se aude nici un zgomot gen vâjăit. Este posibil să fie vre-un geam întredeschis, sau poate motorașul de la ventilator vâjie, sau poate a prins o frunză, hârtie etc. pe undeva. M-am mai gândit că poate să fie și de la pneuri. Vara unele cauciucuri scot un zgomot ciudat de la asfaltul incins (de regula cand sunt sub presiune anvelopele).
  2. Am fost astăzi și am făcut operațiile descrise mai sus de Ches, dar mie mi-a cerut 240lei și in final după ce am spus ca am văzut și cu 150, mi-a luat 200 lei, și sa vin la 1 an pentru întreținere , sa schimb uleiul la compresor.A măsurat la grila de bord aerul rece: 1,7 grade. Sunt mulțumit, dar cred ca și cu 150 lei găseam același servicii.
  3. Bună ziua tuturor. Am o întrebare legată de aerul condiționat AC. La mașina mea AC funcționează, răcește -zic eu dar am înțeles că se face întreținere la 1-2 ani, poate mai devreme, intru-cât se pierde 10% freon la un interval de timp. Eu am cumparat-o iarna, nu m-am lovit încă de nici o problemă. Pe scurt: am sunat la 4-5 service care încarcă cu freon. Preț: 150-200 lei. Ultimul la care am sunat a spus că doar completează cu freon - 50lei/100grame* 25lei/50grame, cât încape, (ulei nu se completează dacă există presiune), mi-a spus domnul. Acum întreb: ce fac ceilalți pentru 150-200 lei în plus față de completarea cu freon?
  4. Buna ziua. Am observat la masina mea ca pedala de acceleratie și cea de ambreiaj sunt din plastic. Uitându-ma pe net am văzut ca majoritatea mașinilor fabricate după anul 2000 au pedale din plastic. Care ar fi raționamentul? Mai puțin fier? Mai ecologică? Mai durabilă pedala?
  5. Da. Scuze. 120Nm = aprox. 12Kgf, voiam să zic. Iar pe aici prin Botoșani nu cunosc vre-o vulcanizare care să folosească cheie dinamometrica sau pistol electric cu cuplu dinamometric. Dar eu mă refeream strict la cuplul strângere al prezoanelor..dacă fac pană în câmp și schimb roata mai la îndemână îmi e cheia dinamomterică decât vulcanizarea, iar ca să deformezi un disc e suficient câțiva km cu prezoanele strânse necorespunzător...celelalte cauze ale deformării le știm cu toții.
  6. Bună ziua. Aduc în discuție o problemă des întâlnită: ovalizarea discurilor de frană. În afară de cauzele obișnuite: încălzirea discului exagerat - șuruburile culisoare ințepenite, trecerea prin apă, mers sportiv, etc., am citit un articol legat de faptul că prezoanele de la anvelope strânse mai tare decât cuplul recomandat de producător cât și strângerea inegală a lor poate duce la ovalizarea discurilor de frână, lucru foarte des întâlnit la mulți posesori de autoturisme. Aceștia se plâng că nici după câteva sute/mii de km de la schimbarea discurilor de frână, aveau trepidații în pedala de frană - inexplicabil. În articol mai spunea că și vulcanizările sunt responsabile de ovalizarea discurilor de frână, majoritatea neavând cheie dinamometrica (sau au dar nu o folosesc), iar strângerea prezoanelor facandu-se "universal" la peste 16-18-20 Kgf, când la o mașină de capacitate mică/medie cuplul de strângere a prezoanelor este undeva pe la 12Kgf, chiar și mai puțin, (în cartea mașinii specifică cuplul de strângere). Un prezon strâns mai tare decât este necesar poate deteriora orificiul jantei, intrând în "carnea" jantei, așezând-o într-o poziție nefirească. Drept urmare mi-am cumpărat o cheie dinamometrică, poloneză, care arată foarte precis cuplurile, ea fiind o cheie "rudimentară" la prima vedere. La vulcanizare când mi-am schimbat anvelopele, domnul de acolo sa uitat puțin cam nedumerit la mine când l-am rugat ca la strângerea prezoanelor să folosească o cheie dinamometrică, menționându-i faptul că ultima oară când am fost la el și mi le-a strâns și am vrut să desfac o roată - a trebuit să folosesc o rangă ca prelungitor la cheie. Nu a spus nimic, ma lăsat să le strâng eu cu cheia mea dinamometrică, după care mi-a spus că cheia mea nu este bună de nimic. Avea și el cheie dinamometrică nemțească. A verificat strângerea prezoanelor cu cheia lui și au fost strânse fix la cuplu de mine - 12Kgf. Discurile mele sunt schimbate recent și nu am încă probleme legate de ovalizare, și sper nici să nu am. Acum întreb și eu: este un mit sau este adevărat că se pot ovaliza discurile de frană prin strângerea exagerată a prezoanelor?
  7. Mulțumesc pentru informație. Interesant raționamentul constructorilor... se aprind și pozițiile față-spate, becul de la număr..în condițiile în care este necesar doar luminile de întâlnire pe timp de zi. Voi aplica și eu varianta cu maneta de lumini pe poziția ON-poziții (în oraș), pentru a proteja becurile fază scurtă. Bănuiesc că s-ar putea face modificări pentru a anula funcția pornire automată a becurilor...ceva cu întrerupător.., dar...până una-alta rămâne așa atât timp cât am bateria bună.
  8. Mulțumesc pentru păreri! Acum am însă o nedumerire legată de aprinderea farurilor-fază scurtă și pozițiile de pe spate când pornesc motorul. Mai exact: bag cheia în contact, învârt pe poziția 1 - se deschide radio - (este normal), pun cheia în poziția 2 - se aprind martorii în bord dar și pozițiile față-spate. Pornesc motorul - acum se aprinde și faza scurtă ( pozițiile față-spate sunt deja aprinse) - și rămân așa până la oprirea motorului. Când se face noapte și acționez maneta de lumini se aprinde lumina vitezometrului, faza scurtă și pozițiile fiind deja aprinse. Este normal așa? Sau poate fostul proprietar a făcut vre-o modificare? Mulțumesc. Aștept păreri.
  9. Am ales dicuri frană TRW și plăcuțe TRW. Discul este negru, conținut ridicat de carbon. Nu prea știu exact ce înseamnă: negru/conținut ridicat de carbon. Am mers la recomandarea unui service. Diferențele de preț: disc frană Nipparts 75 ron, TRW 121 ron, Textar 148 ron, ATE 172 ron./buc.
  10. Bună ziua. Ce marcă discuri de frană/plăcuțe frană îmi recomandați? Chevrolet Spark M300, 1.0L, 68cp, 2010. Aș alege disc+plăcuțe frână TRW. E ok? sau Textar? Cineva mi-a recomandat Nipparts, zicea că ar fi special făcute pentru mașini Coreene/Japoneze și sunt mai ieftine. Aștept păreri. Mulțumesc.
  11. Bună seara. Din ce am înțeles , forma aceea a arcului puțin îndoită sau curbată este din fabrică așa? Mai exact modelul arcului este cu forma aceea îndoită, neexistand nici o suspiciune că ar fi fost lovit, tras, etc.
  12. Bună ziua. Am vb cu un mecanic și mi-a spus că sunt și acuri "încovoiate"..și că nu crede că l-ar fi încovoiat vreo lovitură..nici nu crede că s-ar putea îndoi așa ușor.. decât prin decălire sau o presa gigant care să tragă de el. Tind să cred că așa este "modelul", iar din ce mi-a spus el, arcul se asează pe scaunul amortizorului în poziția firească în momentul în care se lasă mașina pe roată. Însă mai aprofundez subiectul. Mulțumesc oricum pentru informații.
  13. Bună ziua. Nu stiu daca am postat bine aici. Am o nelămurire în legătură cu arcul de la suspensia față Chevrolet Spark M300 - 2010. Am schimbat amortizoarele pe față dar arcurile le-am refolosit. Am observat următorul lucru: arcul este puțin încovoiat, adica nu este perfect drept, este original GM are eticheta. Am mai auzit unele lucruri despre astfel de arcuri. Dar sunt curios dacă așa trebuie să fie la marca acesta de mașină. Poate a mai desfăcut cineva sau știe cate ceva despre asta.Pun o poza de pe net, eu nu am apucat sa i fac la al meu. Este ceva asemanator. Mulțumesc.
  14. Am descărcat cartea de reparații care mi-ai trimiso...însă modelul meu- chevrolet spark 2010 nu se regăsește acolo...am găsit însă pe internet o carte online (ceva mai complicat de accesat)..dar e pentru modelul meu. mulțumesc..

  15. Buna ziua. Nu stiu dacă am nimerit bine aici cu o problemă de-a mea. Am achiziționat de curând Chevrolet Spark 1.0 LS. Sunt mulțumit de cum arată, funcționează, etc...mașina. Are poate cineva un manual de reparații, cupluri strângere șurub, înlocuiri diverse? Cartea aceea cu informații generale o am. La toate cele 3 mașini care le-am avut dețineam și un manual de reparații cu localizare piese, cupluri strângere șuruburi, etc., etc., lucruri simple pe care le făceam singur acasă. Îmi este greu să cred că majoritatea de aici fac 100% tot la mecanic: schimb bujii, ulei și multe altele. Dacă are cineva un manual de reparații vă rog să mi dați și mie. Dacă nu se poate free atunci mă înțeleg la preț și l cumpăr. Mulțumesc.
 

×
×
  • Create New...