Jump to content
 

Sign in to follow this  
Salex

Naluca

Recommended Posts

Orice motor am spalat, alternatorului i-am dat cu jet de apa fara vreo retinere. N-au nici pe naiba de la putina apa, macar scoate praful din el.

Share this post


Link to post

Aha, deci ai si d-aia, nu ma gandeam 🙂 

Share this post


Link to post

Ca sa isi dezmorteasca cat mai curand articulatiile, Naluca a halit vreo 2500 km in ultima luna. Inca nu si-a revenit in mintile ei, solenoidul ala de la evacuare o mai ia razna din cand in cand. Pare destul de aleatoriu comportamentul, insa inca nu am avut vreme sa verific partea de conectori electrici. Sa se mai incalzeasca putin si vedem. Desi nu e o avere (cica ar fi vreo 30-35EUR) inca nu sunt convins ca e defect, l-am alimentat direct de la o baterie si da semne ca ar functiona ... pe stand. Probabil ca in mers, de la zdruncinaturi, caldura, frig, are momente cand nu actioneaza, investigam.

Cateva poze de pe drum, sub munte, in Racovita

F2.thumb.jpg.46fecbe465b6cdfcfc5afd206c08e608.jpgF1.thumb.jpg.5c52e4be3d5137aad8882213983a6313.jpg 

Luni m-a luat de urechi si am incercat un drum forestier. Teoretic este un fost drum judetean, intre Gura Raului si Paltinis insa, la fata locului, descoperi ca asfaltul e dus de mult si doar camioanele de lemne mai circula pe acolo. Asta aveam sa o simtim pe piele proprie pentru ca: 1. evident nu este deszapezit si 2. se aplica prioritatea de mastodont, indiferent ca urci sau cobori. Drumul este ingust, nici macar doua turisme nu au loc simultan, daramite un camion si altceva.

Prima parte a drumului, dintre Gura Raului si capatul lacului de acumulare este OK. Asfalt bun pana la baraj, apoi drum forestier, dar tasat. Ca idee, o poza facuta dupa ce am intrat efectiv in padure. Phantom Grey a devenit Golden Dust :)).

F2_.thumb.jpg.54f6c676d78731f8b26be462736e3803.jpg

Inceputul drumului "exotic" e super fain si abordabil. Pana la pranz am dat o tura la Paltinis, sus erau -8* -9*C. Jos temperatura era ceva mai domestica, in jur de -1*C. Ca tot am pomenit de Paltinis:

F3.thumb.jpg.ecfbd12e1686a19a0aa8c7c1335a844d.jpgF4.thumb.jpg.8288e1175a22f5705f3cb47c26d91e0b.jpg  

Revenind la drumul forestier, treptat, dar ferm, s-a trecut de la lipsa totala de zapada, la zone cu poduri de gheata si zapada fina.

F5.thumb.jpg.0e55bfab256adb9196e34771d44db366.jpgF6.thumb.jpg.b1cc838875fc2dd4af7df7d17b0e2945.jpg    

A fost un motiv suplimentar sa ma bucur ca am reusit sa repun Naluca pe picioare. Zero derapaj, zero dat in gol, in conditiile in care am lasat AWDul sa faca ce vrea. Nu ai cum sa nu ai un conflict intre faptul ca treci fara stres peste obstacole de genul asta si opozitia pe care o are mintea sa accepte ca o poti face. Experimental, pe podul ala de gheata chiar am oprit si am pornit de parca eram pe asfalt uscat. 

Insa e clar ca nu poti sa ai bafta la nesfarsit. In scurta vreme grosimea stratului de zapada a inceput sa creasca, am intalnit sleauri in gheata, am inceput sa dam cu burta in gheata si bolovani, asa ne-am dat batuti si am preferat sa ne intoarcem acasa pe rotile proprii si fara scuturi si alte dracii ... in portbagaj.

F7.thumb.jpg.ffae8937e026c2d9f42550661f40a5a9.jpgF8.thumb.jpg.05d2f2eb4e75afdf66c5dcecc45f9d51.jpg    

In ultima poza se vad urmele manevrelor de iesire din sleauri si intoarcere. A fost frustrant, mai erau cca. 3 km pana la destinatie, adica mai putin de 20% din drum. Totusi, am zis ca doar o sa amanam initiativa, e clar ca drumul trebuie/va fi dus la final la un moment dat prin primavara-vara.

Acasa m-am uitat pe Google Maps sa vad pe unde am umblat si cam cum arata finalul traseului. 

The_end.thumb.jpg.4a85d3c43ba424982a1c8b36ba9e0322.jpg

Am luat decizia corecta sa ne intoarcem. In captura de mai sus, am marcat punctul de intoarcere cu sageata roz. Este vizibil ca traseul s-ar fi complicat si sunt absolut convins ca am fi pus masina pe burta, ca sa nu mai aduc in discutie si alte avarii conexe. 

Dar a fost frumos si se va repeta. Desi nu are legatura cu forumul, as mentiona cu tristete faptul ca taierile ilegale de padure sunt la ordinea zilei. Mi-e clar ca zonele greu accesibile nu sunt predispuse controalelor, asa ca urmarile se pot vedea. De pe drum nu pot sa spun ca lucrurile sunt foarte vizibile insa, atunci cand m-am uitat pe GMaps la poze luate de sus, e nasoala situatia ... Cam acelasi lucru l-am observat si cand a fost data in folosinta Transalpina. Cata vreme era doar un drum forestier, putini intrau acolo, ca atare se taia in liniste. Nu ca acum sunt teribil de speriati, dar mai apar poze, filme, reactii ...

 

 

 

Edited by Salex
  • Like 3

Share this post


Link to post

Foarte misto excursia, am facut o bucata din drumul acela pe jos. Misto si sistemul 4x4 al Nalucii, nu ma asteptam sa ai aderenta atat de buna pe gheata, cred ca tine si de faptul ca ai cauciucuri bune 🙂 . Drumuri de genul asta m-au facut sa trec de la Epica la Captiva, cred ca totusi pe tine microbul SUVurilor nu te va afecta atat de rau pentru ca iti place prea mult sa mergi pe drumuri de asfalt virajate 😅 .

Share this post


Link to post

Da ... clar raman adeptul drumurilor de munte asfaltate 😄

Si pentru mine sistemul de tractiune reprezinta o mare surpriza. Dupa peste 600.000km facuti cu masini cu tractiune exclusiv fata, pur si simplu inca nu cred cum poti sa urci pe gheata fara sa invarti rotile in gol absolut deloc. Nu mai zic la pornire de pe loc. In ceea ce priveste gumele, chiar nu sunt grozave. Sunt niste Kleber, cu DOT 2015, aflate undeva pe la jumatate ca si uzura fizica. Pe de alta parte, ar trebui sa le fac slujbe ... nu de la cauciuce ni s-a tras abandonul. 

Share this post


Link to post

Am vrut de multe ori sa mai scriu aici, dar mereu a intervenit ceva.

A fost un an in care problemele legate de Covid au fost cele mai mici pe care le-am avut din punct de vedere al sanatatii (apropos, NU am facut Covid :D) si asta si-a spus cuvantul. Totusi, am zis sa nu treacem in noul an fara a mai scrie una alta despre Naluca.

In primul rand, masina e OK, nu a ramas cu nicio sechela dupa accident/reparatie. In primavara am comandat, la risc, supapa aia pt VVT-In, se inlocuieste super simplu, o cheie de 10 este suficienta. In 10 minute, cel mult, am schimbat-o si, de atunci, nu am mai avut nicio neplacere. Ramane presupunerea pe care am facut-o initial, din cauza statului pe bara vreme de aproape 6 luni s-a blocat si aia a fost. Sau de la pocneala, naiba stie. Orice spray degripant, lichid de frana, etc. am incercat, nu am deblocat-o.

Parti rele: consumul a crescut imediat, de la un 7-7,5 extraurban spre 8,5-9 extraurban. In plus, au reaparut durerile de coloana cervicala. 

Parti bune: ... really ???

Tot prin primavara am facut niste drumuri super faine, in zona Sarmisegetuza si Poiana Ghioceilor (1, 2). Au iesit niste poze faine, drum forestier (pentru ca am mers, ca de obicei, altfel decat ar fi mers oamenii normali), insa nu am apucat sa le dimensionez, nu pot fi inca urcate pe forum.

Prin vara aveam timp, nu urmau drumuri serioase asa ca m-am decis sa schimb kit-ul de ambreiaj. In Sibiu am avut parte de preturi care variau intre 9500 lei kit-ul + manopera si 6500 lei kit-ul + manopera. FARA TVA, desigur !  Am gasit, oportunist, la un magazin online celebru kitul la 4000 lei. Nu l-am luat pe loc si rau am facut, a doua zi sarise la 4400. L-am luat atunci si, intre timp, m-am interesat de manopera. Am apelat la un service-local, multi-marca, cu ceva referinte bune (si cu cunostinte la seful de service pe mecanica 😉). Cu tot cu uleiul lor de CV si lichid de frana (din pacate doar completare), am ajuns la 1200 lei (cu tot cu TVA), ceea ce mi s-a parut decent. 

Kitul a continut tot ce trebuie: disc, placa de presiune, rulment si volant. Povestea clasica cu volant bi-masa, am preferat sa il schimb pentru ca, pe bune, chiar avea un pic de joc. Neplacerea a venit tocmai din partea astuia ... suruburile originale era de 12, in vreme ce suruburile din kit precum si gaurile din volant au fost de 10. Cu masina desfacuta ar fi fost necesar sa gasesc un inlocuitor, ceea ce nu era fezabil. Asa ca am apelat la un var care se ocupa de chestii "metalice" si, cu greu greu greu, am reusit sa marim gaurile pana la 12 (folosind echipament profesional, industrial). Varu-meu isi facea cruce  ... a inceput sa ma bombane ca e fier 55 (ceva de scule, nu intrebati ...) si a durat peste o ora (si 3 burghie ... inrosite) pana am terminat treaba. A doua zi am fost la service, montat fara alte probleme, functioneaza perfect. 

Spre deosebire de experientele avute cu kiturile de ambreiaj Sachs in cazul MOSului, aici nu am retineri legate de ce era in pachet. Clar toate originale Sachs. Am pus toata treaba pe faptul ca Naluca se regaseste in US ca si Buick Regal si e posibil sa fie repere facute diferit, pentru fabrici diferite dar care sa ajunga aiurea ... multumim globalizare ! Pentru ca: 1. in Naluca nu se intervenise pana acum; 2. suruburile de volant originale erau cu diametru mai mare DAR si alt pas fata de cele din kit; 3. volantul original al Nalucii era identic (ca si cod) cu ce am luat eu, DAAAAR existau urme de marire a gaurilor de prindere. Evident, facute super profi, cu alte echipamente ... insa au mers si alea autohtone 😆. Concluzia mea a fost ca arborele cotit (sau chiar tot motorul ???) a fost produs in US si nu s-a imperecheat bine cu restul de componente europene.

Apropos, kitul nu a fost schimbat de dragul de a-l schimba. Inca de anul trecut, in zone de urcus de la munte, la schimbat 2->3 pe la 5000-6000 cu reluare brusca, ambreiajul patina. Din ce m-am consultat cu putini cunoscatori ai modelului, durata de viata a ambreiajului ar fi cam de 100.000km. Noi am facut pasul pe la 120.000, deci e OK. 4x4, cuplu de basculanta ... merge. La MOS, schimbul ambreiajului de fabrica l-am facut tot pe la 120.000. 

Post inlocuire ambreiaj am decis sa schimb si lichidul de frana, nu prea imi dadea pace faptul ca doar completasera in service ce s-a pierdut la demontarea ambreiajului. Am mers ca si la MOS cu ATE Typ 200 si lucrurile sunt OK. S-a simtit o schimbare inclusiv la frane, au devenit putin mai incisive. Nu stiu ce naiba de lichid folosisera pentru completare, a fost bine ca l-am schimbat !

Au mai fost si 2 incidente de trafic/parcare. La un drum facut spre Bucuresti, de Pasti, undeva pe Dealul Negru, fix in acelasi loc in care imi sarise o piatra si mi-a spart parbriul MOSului, istoria s-a repetat. Masa mare ... parbrizul avea mai putin de 5000km si il inlocuisem cu reper OE. Din fericire plesnitura nu s-a extins asa ca am putut apela la serviciile specializate ale unui "dentist" de parbrize. Solutie, lampa UV ... la final a iesit de cu greu se observa.

Al doilea incident a fost de parcare. Am lasat masina in parcarea organizata din zona Piata Cibin, pe moment nu am observat nimic. Acasa, dupa ce am parcat am constatat ca aripa dreapta fata a fost usor infundata. Dupa o analiza criminalistica atenta, am ajuns la concluzia ca  fost un carucior de aprovizionare cu marfa, strada este cu sens unic, alta varianta e imposibila. Asa a ramas, nu mai am chef sa ma ocup de maruntisuri ... Camera video de spate o am de mai bine de o groaza de vreme, cablul e tras pana la bancheta din spate, ar mai fi de inlocuit doar o lampa de numar ... insa va trebui sa mai astepte.

aripa.thumb.jpg.cea7af6d2d72815df8e4c6c132ab9c7e.jpg

Pentru cei care s-au intrebat cat consuma balena la mers decent, va pun o poza facut la pe la inceput de Noiembrie. Drumul a fost ceva de genul "casa de la tara" (peste Olt si peste deal de Avrig, pentru cunoscatori) - Bucuresti, traversat de 2 ori, cca 40km - casa de la tara. Jumatate de drum cu tenisi (aka anvelope de vara), intoarcerea cu bocanci (anvelope de iarna). Per ansamblu, la cam 45.000km de cand am luat-o, consumul mediu este de 10,1/100, cu aceeasi mentiune pe care am mai facut-o candva, mers cam 75% in afara. Desi ... nu stiu daca asta e neaparat de bine :D. Pentru consum, adica. 

 bord.jpg.ad80de1d084e8d793d5db2004586de40.jpg

Si pentru ca tot suntem in perioada sarbatorilor, atat Naluca cat si Bee au primit cadou cate un set de covorase personalizate. Covorasul soferului era gaurit de mult, restul sunt in conditie bune, dar tot a meritat "distractia".

covorase_nalu.jpg.2cb6dae43e4f917c19da7ff2756f4d37.jpg

Cam asta a fost rezumatul anului, daca o sa ma invrednicesc o sa revin cu niste poze faine de pe unde am reusit sa umblam in pandemie.

Aaaaaa, moment ca mi-am amintit ceva care chiar merita vazut 😃

In "primavara" am dat o fuga pana la Balea. Cu masina pana la Cascada, apoi cu telecabina.

TF_1.jpg.8f123c30ea25fcfc93c799ed6db7439f.jpgTF_2.jpg.33b43d4cdb87afe913039eacf76dde87.jpg

 

TF_3.jpg.017f4e6d659a50f000db1b7fc83950d0.jpgTF_4.jpg.cc69845a4af541b053076e6fa0caf5c5.jpg

 

Zapada mare, mon cher ... Gasiti masinile din poza alaturata =))). Apoi gasiti drumul ... Buflache s-a cam dat cocos, nu vreti sa stiti cum am scos-o de acolo 🤣. Si nu, nu a fost nimic regizat. Si inca ceva, nicio persona nu a avut de suferit in timpul sedintei foto 😈

TF_5.thumb.jpg.bd46a03545226e65b9488c3caa46ce43.jpgTF6.thumb.jpg.5ff2417664bbd7f619f24249076805ac.jpg

La Cabana Balea pustiu pustiu, am fost singurii clienti din restaurant ... VIPuri in toata regula. Pana am coborat, unii mai dibaci au reusit sa isi scoata masinile de sub troiene.

car_1.jpg.aa50525e296d86d0b3b43c2f36105fe7.jpg

Altii nu... (aviz amatorilor, aici se afla deghizat un Suzuky Jimmny)

car_2.jpg.19377ed7c74215a0df855e15281da196.jpg

Si  DA, merita AWD pe un sedan. Merit RAU de tot 😈😈. Dintr-un motiv care imi scapa, se pare ca exista o legatura directa intre AWD si senzatiile de rau de la stomac ... inca investighez

Edited by Salex
  • Like 5

Share this post


Link to post

Aerisirea sistemului de franare cum a fost facuta? La pedala sau cu aparat pneumatic?

Share this post


Link to post

Clasic, pedala. Nu am pompa din aia de schimbat lichidul de frana

  • Like 1

Share this post


Link to post

Poza urmatoare, facuta astazi in jurul orei 18:00, ar putea avea oarece semnificatie pentru veteranii forumului 😃

Numere_2.jpg.256c6f5b61473aaaf1fe73f571b4b28b.jpg

Hint:  semnatura din profil 😉

LE: Multumiri @Mirceajo, pentru programarea la Politie, a fost cu noroc ! Dupa ce a plecat MOSul din ograda, numarul a fost rezervat (tot Mircea 🙂 ) vreme de un an. Programarea de acum de la Politie a fost facuta cu mai bine de 2 saptamani inainte de prezentarea la ghiseu ... Se pare ca numarul asta a fost sa ramana al meu 😉 

Edited by Salex
  • Like 3

Share this post


Link to post

Am reusit si un record negativ 😆.

Dupa ce am luat masina in Ianuarie anul trecut, dupa reparatie, nu am mai umblat deloc la bujii. Cumva am pierdut sirul, asa ca nu am mai tinut cont de km parcursi, mai ales ca toate au fost in regula.

Buuun ! Weekendul trecut, dintr-o data, am inceput sa am ezitari serioase la acceleratiile hotarate, era evident ca era ceva pe partea de electrica/aprindere. Am desfacut bujiile si a reiesit imediat cauza problemei. Din pacate am ratacit lerele, nu stiu exact la cat ajunsese gap-ul, dar clar era undeva intre 1,5-2,0. Sensibila creatura ...

Totusi, cum gap-ul normal este de 0,9-1,0 nu m-am suparat. O lovitura sigura si de mare finete cu un patent a rezolvat problema "reglajului de fabrica", asa ca am revenit la mersul normal in mai putin de 10 minute.

Azi mi-a venit un set de bujii Denso, aveam niste ACDelco (Made in US, pe vapor, dinspre China spre Europa), dar nu am avut niciodata incredere in ele. Detaliile de finisaj, imbinarile etc ... m-au facut sa le las "de rezerva" 🤣. Poate se potrivesc la drujba sau motosapa ... ca pe Naluca nu o sa ajunga

  • Like 1
  • Haha 3

Share this post


Link to post

Nu stiu cine imi spusese odata ca, in caz de lipsa lera, grosimea tablei masinii este fix ce trebuie. 

Sigur asta era la vreo Dacie, dar e tot din seris "reglajului de fabrica" 😄

Frumos rau MOS Naluca!

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post

Da ... sunt din epoca aia, asa era :)).

Tabla de Dacie (cu tot cu vopsea, ca de grund nu se prea punea problema🤣) cam coincidea cu gap-ul recomandat (0,6-0,7). Pe la inceputurile "carierei" de mecanic amator (nici nu stiu daca am povestit pe aici faza cu racirea facuta la o Dacie 1300 cu ... VIN ... mama mama ce mirosea a vin fiert pe langa masina ... s-a spart vasul de expansiune, de sticla pe vreme aia, fix la km 15 inainte de intrarea de pe A1 spre Bucuresti) obisnuiam sa verific gap-ul folosind tabla aripii ... Apoi am ajuns sa reglez bujiile, platinile etc. "la ochi" cu precizie de 0,05mm ... Ce vremuri.

Multumesc, chiar ma bucur ca am reusit sa re-obtin numarul cu care am circulat fara intrerupere intre 1996-2019 ...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...