Jump to content
Sign in to follow this  
Salex

Naluca si nepotica BEE

Recommended Posts

On 6/20/2023 at 5:55 PM, Salex said:

Am monitorizat incarcarea pe baterie si pare cam ciudata, sunt momente in care cade sub 13 V. Bateria a fost noua in Ianuarie 2021, poate ca a fost afectata de cele cateva luni in care Naluca a bolit. Avand in vedere ca regimul de utilizare este, preponderent, extra-urban, momentan nu ma deranjeaza prea tare, mai monitorizam. 

Fix asa facea si Captiva cand bateria era pe duca, start-stop-ul nu se mai activa decat o data la saptamana. Daca ai de unde sa faci rost de un incarcator inteligent da-i o desulfatare, poate o salvezi pt ca este totusi noua. Daca nu, pregateste-te pt o baterie noua in toamna/iarna...

Share this post


Link to post

Ieri, cu implicarea directa a RAR-Sibiu, s-a facut si trecerea in CIV a schimbarii blocului motor. Nu neaparat fara peripetii, desi am avut toate documentele solicitate, cei de la RAR parca parca sunt inca afectati de povestea asta

Posibil de teama ca blocul cel nou, achizitionat din Polonia, sa nu aiba ceva dubios (remember, achizitie cu factura, poze, serie complet vizibila, plata online etc), Naluca a fost super inspectata din numar in numar. Testare noxe, serii peste serii, pus tester (de parca blocul ala din aluminiu comunica cu ECU :)) ) ... am petrecut peste 6 ore, dar totul a fost, la final, in regula. Oamenii pareau binevoitori, dar permanent il aveau pe NU in brate ... NU este seria vizibila, cineva a sters-o (e perfect vizibila, nu a sters-o nimeni !), NU este acelasi cod (really ... de parca nu exista un acelasi reper cu mai multe coduri), NU ati scris corect ce era pe motor (aiurea, am anexat si poze) si asa mai departe. Pana la urma, LTG 2.0 este UN SINGUR tip, nu exista variante, asa ca totul s-a finalizat cu bine. 

Partea buna (pentru mine) e ca Naluca a fost testata la sange, nu a capotat, deci nu ma deranjeaza costurile investigatiilor inutile. Poate ca, daca nu aveam numar de B, era mai simplu 😄. Asa, probabil, am ridicat suspiciuni !

Singura neplacere, pana la urma, vine dinspre bronzul "de tractorist" pe care l-am capatat stand cele peste 6 ore in soare, in curtea RAR =))

 

Edited by Salex
  • Like 3

Share this post


Link to post
3 hours ago, ches said:

Fix asa facea si Captiva cand bateria era pe duca, start-stop-ul nu se mai activa decat o data la saptamana. Daca ai de unde sa faci rost de un incarcator inteligent da-i o desulfatare, poate o salvezi pt ca este totusi noua. Daca nu, pregateste-te pt o baterie noua in toamna/iarna...

Am doua astfel de incarcatoare, deja am bagat-o la un program complet inainte sa scriu anterior. Masa mare, nu ma asteptam sa moara un AGM nou prin descarcare lenta pana la capat. Oi fi eu fixist, dar tot o sa o duc la un electrician ... candva :D.

PS: In alta ordine de idei, incepand cu weekendul trecut, problema de la Boita s-a rezolvat (ma rog, lucrarile au fost suspendate pana in toamna, cf CNAIR). Ca urmare, ieri am facut 3 ore de la Sibiu la Centura Bucuresti, in conditii de mers perfect regulamentar pe A1 ! In conditiile astea, nici bateria nu se mai incarca la drum lung 🤣

  • Like 1

Share this post


Link to post

Dupa multi ani de zile de soferie si "tz-shpe" mii  de km, inca mai pic in capcana cautarii celor mai buni galosi 😅

De data asta a venit randul Nalucii. Gumele pe care le are acum sunt cu DOT 2016, au fost oarecum cadou primit impreuna cu jantele luate SH. DOTul, in sine, nu ma sperie, dar am observat, de curand, micro fisuri la exteriorul anvelopelor. Deci, game over.

Experienta buna cu Michelin de la BEE parea sa ajute ... Pe naiba ! Normal ca am pierdut vreme pe site-urile de review-uri ... care m-au ajutat teribil sa devin indecis 😄

Intr-un final, decizia a fost sa ma intorc la Goodyear, gume cu care am colaborat foarte bine atat iarna cat si vara la Leganza.

GY Eagle F1 Asymmetric 6, protectie de janta, DOT 1423, profilul caii de rulare este ... hai sa zic ... macar ciudat ! Arata de parca doua jumatati de anvelopa au fost imperecheate usor defazat 🤣.

Recenziile sunt foarte bune, gradul de subiectivism al celor care posteaza ma face sa fiu rezervat cand vine vorba de "cel mai bun" dintre Conti, Michelin, GY sau Bridgstone. Raman totusi convins ca o guma de buget sau medie oricat de buna ar fi o sa ramana inferioara uneia de top in momentul in care mergi mai "tinereste". Multa vreme am fost decis sa merg pe Hankook, dar au aparut destule argumente ca sa renunt rapid la idee. Pentru toate cele mentionate mai sus, diferentele de pret nu sunt mari, poate Hankook sa iasa din marja de 10%.

Momentan Naluca e la 300+km distanta de "shoshoni", dar revenim cu impresii dupa montaj 🙂 

1373143778_GoodyearF1-1.jpg.969fbf85e1f13224aff21aace2807112.jpg           2058407731_GoodyearF1-2.thumb.jpg.b8c79fbee817a75de94b52faa887aa8a.jpg

 

 

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post

Eu sincer iti zic ca de cand am descoperit hankook ventus prime, numai asta sa iau, momentan am pe e36 si espero verde, cu primul am fost si pe circuit si nu am fost dezamagit.

E drept, nu sunt Goodyear pilotsport x pe circuit dar pe strada nu m-au dezamagit iar pretul e bun,sau era, nu stiu, s-or fi ajuns si astia 🙂

In schimb de la Dunlop sportmaxx RT pe care le am la dizel ma asteptam la mai mult. Sunt putin sub Pirelli cinturato pe care le-am avut inainte.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Tu vezi Dunlop in lista mea 😇 ?

Cu Dunlop Winter Sport M3 am mers cateva schimburi ... Acum nu prea m-au mai convins cei de la Dunlop. 

In alta ordine de idei, fata de Bridgstone de 7 ani si cu crapaturi, cred ca si Tigar ar fi de preferat :D.

La dimensiunile Nalucii, diferenta de pret (in favoarea Hankook, desigur) nu prea justifica restul de minusuri fata de celelalte contracandidate.

PS: M-am uitat si la Pirelli, insa nu am depasit niste traume mai vechi. Poate e mult spus "traume" ... dar au existat motive de antipatie 😄

Edited by Salex
  • Like 1

Share this post


Link to post

Cine mama naibii a mai inventat si lentila :((. Asa m-a intampinat ecranul Nalucii ieri dimineata, dupa mai bine de o saptamana de cand nu a fost folosita. 

1-res.jpg.773cce006f0a4ef8dff0d7628629e4f9.jpg

Partea buna a fost ca demontarea din bord si desfacerea modulului au fost super facile. 

2-res.jpg.a38ce4cdc5c034f58a9e5b4d63a6c5f1.jpg   3-res.jpg.b0d94ce990109636e128811080b86b66.jpg

Partea nasola e ca, mai ca intotdeauna, am avut parte de editii limitate/obscure  ale diverselor "chestii" din dotarea auto. Acum a venit vremea ecranului tactil la care partea de touch este independenta, suprapusa peste ecranul LCD propriu-zis. Mai mult, are intrare separata in controler. Si ce sa vezi, raritate mare ...  Se gasesc, chiar din belsug as zice, ecrane tactile de schimb, doar ca au schimbat putin modelul si au integrat (lipit) senzorul tactil peste LCD si au cumulat conectorii ... Ca atare, nu ma ajuta, nu se pupa cu controllerul meu. 

Acum, problema mea a fost (si inca a ramas, pana la proba contrarie) sa nu cumva sa fie stocat un S/N prin ECU si sa ma trezesc ca schimb modulul cu totul si ca nu imi recunoaste controllerul. E cu bataie lunga, asa ca am preferat sa iau un modul complet, SH, cu cod identic al Nalucii. Daca am ghinion si nu ii merge controllerul, macar sper sa pot recolta LCDul si sa il pun pe modulul meu. Am de asteptat vreo 10 zile pana sa ma lamuresc ...

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post

Si cum a ajuns lentila sa focalizeze pe ecran? 🙂

Share this post


Link to post

Mister ... Am acelasi loc de parcare de ani si ani ... Naiba stie de la ce vecin a venit o raza reflectata ..

Share this post


Link to post

Ce oameni... Cred ca mai degraba vreun copil s-a jucat cu lupa aia...

Cat despre anvelope, am avut GY Eagle F1 Asymmetric 2 pe fostul Accord nu m-au dezamagit niciodata, pe ploaie evacueaza foarte bine apa, imi permiteam sa merg cu 160+ pe ploaie fara sa simt vreo tendinta de acvaplanare. Dealtfel pe toate masinile am acum GY.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Trece cateodata timpul asta de nici nu iti dai seama ... Noroc cu micile incidente care condimenteaza viata de zi cu zi, ca altfel riscam o monotonie de mama mama. 

Din ciclul "marti sunt 3 ceasuri rele" ... Evident ca Naluca nu putea sa nu bifeze ceva =)). Parca am calatorit in timp, pe 13 Iulie 2019 ...

Pe scurt, in parcare, Naluca s-a trezit cu spoilerul cam spart si aripa fata usor zgariata. Contrar obiceiului, in realitate e mai nasol decat in poze, plasticul spoilerului este perforat.

3-res.jpg.0f14ee7f9c7ce91a2303bec0612fc8be.jpg    2-res.jpg.c93ffb782d6a380295729d646211a0ee.jpg     

Exclusa varianta unei parcari "la limita" din partea mea, inca ma laud ca ma incadrez bine ...

1-res.jpg.35d0cc907d4abce496612d6cb85d3219.jpg

Aseara am revenit de la Sibiu, pe la 22.30, totul parea OK. Ca "bonus", camera primariei care "vegheaza" parcarea de resedinta este obstructionata de un pom ... nu se vede nimic. CASCO nu mai am, de cand cu "cadoul" de la City Insurance ... Evident, autorul nu a lasat numar de telefon sau mesaj ... So ... Cum zice Smiley, "aia e" !

PS: daca sunt colegi care considera ca ideea de "ghinion" este depasita, ii invit la o bere 🤣. Recomand sa veniti cu UBER-ul 😇

PS2: Nu va aruncati ... saptamana trecuta si BEE s-a ales usor zgariat la spolier in partea dreapta fata ... in aceeasi parcare de resedinta !

 

Edited by Salex
  • Sad 2

Share this post


Link to post

 Dar Martea nu sunt doar ceasuri rele 😀.

Consola MM sosita din Polonia a fost exact ce imi trebuia, absolut identica cu ce avea Naluca. Ca atare, mi-a fost destul de usor sa recoltez piesele de care am avut nevoie.

1-res.jpg.bf57f12d360621c745f3247c3d03fd2b.jpg   2-res.jpg

3-res.jpg.c0b55a28c71b5c13ebbd6927b5b5b219.jpg   4-res.jpg.a0f3860cd2045e3ce655ecbfb84b1d66.jpg

5-res.thumb.jpg.2af70c1e4d2dbc636332e18482124f48.jpg

Nu am mai facut poze la toate etapele, de ajuns am ajuns la nivel de panel LCD si touch panel. Am apreciat modularitatea si logica designului, este destul de usor pentru orice "curajos" cu o trusa minimala de surubelnite torx, "-" si "+" sa intervina si sa remedieze probleme de genul celei descrise aici.

 

Edited by Salex
  • Like 3

Share this post


Link to post

Si, cum ziceam mai sus, timpul se duce repede, asa ca aduc in atentie inca un episod de briocolaj petrecut intre cele doua patanii de mai sus.

De data asta a fost vorba de schimbarea carcasei telecomenzii si cheii tip briceag. Din ce am vazut, e cam acelasi lucru la Opel si Chevrolet, dar nu mai stau acum sa fac un tutorial dedicat, poate fi folosit postul asta. 

Am plecat de aici:

1-res.thumb.jpg.f74c48e68967961fcdd85d88a170fd50.jpg

Plecand de la ce se putea citi sub "lama", respectiv "Witte automotive" , am gasit pe un site ceva f asemanator. Mi-am zis ca absenta unui "t" nu e mare drama, am avut incredere in faptul ca prietenul chinez a copiat cu simt de raspundere.

2-1-res.thumb.jpg.85254fd618d5b309d2da1391a1a9714d.jpg   2-2-res.thumb.jpg.36296ab4edbf8515a296d149c0a97a8e.jpg  

In linii mari lucrurile asa au stat, insa nu au lipsit bataile de cap !

Trusa de lucru trebuie sa contina un set cu capete "-" si "+" de marimi mici, patent sau ceva similar, etc.

3-res.jpg.6dd18ac379bb66d6a25f5bb0c9b234c3.jpg

Cheia originala a fost lipita, deci extragerea placii electronice a necesitat masuri barbare.

4-res.thumb.jpg.b43ac5275b3b7b83f3a9fbb6206e76d0.jpg 

 

La o prima vedere, asteptarile mele pareau a se confirma, originalul (dreapta, in ambele imagini de mai jos) seamana extrem de bine cu clona.

 4-1-res.thumb.jpg.3c48440447292f07594439b8273660b6.jpg  5-res.thumb.jpg.4bea00c731d1341a84c1ecb7a3810e6c.jpg

Totusi, la "bibileala", am constatat ca nu tot ce zboara se mananca ! In primul rand, diametrul butonului este diferit, nu cu mult, dar suficient pentru a nu fi interschimbabil.

A doua chestie care nu s-a dovedit a fi identica cu originalul a fost configuratia tamburului (butonului) cu "catei". Nu stiu cum naiba sa le zic altfel, am mers pe denumirea la la yala ...

6-res.thumb.jpg.f59dfe36e0f15afc5fb9c72d4141e17f.jpg

Aici am constatat diferente la grosimea "cateilor" si la pozitia de amplasare pe cilindru. 

Motivul pentru care mi-as fi dorit sa se potriveasca aceste repere a fost ca ar fi fost simplu sa inlocuiesc lama sau lama + cilindru ... sau orice combinatie. Dar NU am avut parte de o clona "de ajutor" !

Totusi, "m-am scos" pentru ca atat clona cat si originalul ofera posibilitatea de schimbare doar a lamei ... se vede clar in pozele de mai jos:

7-1-res.thumb.jpg.4660769e0a1d5e472d1ee0bd89f58fea.jpg  7-2-res.thumb.jpg.cb89b933b1de6ae55c8c93363f8c71a8.jpg      

De retinut si arculetul din poza de mai sus ! Dupa ce se face inlocuirea de lama si pozitionarea modulului electronic, cea mai importanta etapa tine de tensionarea arcului mentionat. In functie de asta, "sare" mai mult sau mai putin ferm lama. Arcul se pozitioneaza in buton, are o catare usor de identificat, dupa care se invarteste 360* sau 720* (dupa preferinta) inainte de "capsarea" carcasei.

Rezultatul aproape final:

8-res.thumb.jpg.bf0ea49c8728128eff7d79d798c68c3e.jpg

Clona pe care am gasit-o are un surub sub sigla, surub care tine locul adezivului pus la telecomanda originala. 

Finalul lucrarii se vede mai jos, emblema am lipit-o cu un adeziv "corect" :D. 

9-1-res.thumb.jpg.105f834e50a14f7c5ca9307b9a9dc92d.jpg  9-2-res.thumb.jpg.3f860e0fa513aa894c8132ae8133fc44.jpg  

Comparatie cu telecomanda originala:

10-res.thumb.jpg.0065ba929c86e294b0f8dc50bddd8d44.jpg

- partea frontala e super OK, nimic de reprosat

- partea din spate arata chiar mai bine decat originalul, luftul orizontal este clar mai mic

- logo-ul clonei este vizibil mai nasol, sunt 2 bavuri care strica (putin) toata treaba.

Una peste alta, pentru 50 lei, sunt total multumit ! 😁

 

Edited by Salex
  • Like 4
  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Pacat de patania cu Insignia, dar acum cu cheia noua si cu ecranul nou poate ai spart ghinionul 😄 

Felicitari pt operatiunea cheia, am facut-o si eu de 2 ori la Epica si o data la Captiva si chinezariile au tnut cativa ani buni. Daca vrei sa te tina mai mult poti sa iei o husa de silicon pt cheie, o va apara de lovituri.

Ceva de genul: https://www.ebay.com/itm/174405166307?hash=item289b5ba4e3:g:AjwAAOSwhNNfQYwb&amdata=enc%3AAQAIAAAA8Kj8jyKo3rVWl78ss3v0biRwxSImFYCdTBsdfP8o6nLsAtyppdcGkppuo9r%2BRSmtz11XTWx8MFz2bAMdsliMyuARf3Am7t1AXmY4h1YH4cO9Fo%2BvPtc05Mp1rMCkEMikuV9F7CKN3Ig%2BTrHfh0eqy1IyCqata2CFNDbgK5KD%2BsLv2%2F6KVII%2B4NAUb1u3TuPRfBSlpAJgHcVg8abAsKufInfI94ONsreK3puEi0kxtxUvZosMsMbVUUCy4kDSyTzyvk%2FjNQu4pRiADay3Tm02GWWIDKggm%2FEQjb8WaTRqK0tRoaY0SRuiHjOTP6O5N67tdg%3D%3D|tkp%3ABFBMxuOU57Zi

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
On 8/1/2023 at 8:14 PM, Salex said:

Si, cum ziceam mai sus, timpul se duce repede, asa ca aduc in atentie inca un episod de briocolaj petrecut intre cele doua patanii de mai sus.

De data asta a fost vorba de schimbarea carcasei telecomenzii si cheii tip briceag. Din ce am vazut, e cam acelasi lucru la Opel si Chevrolet, dar nu mai stau acum sa fac un tutorial dedicat, poate fi folosit postul asta. 

Am plecat de aici:

1-res.thumb.jpg.f74c48e68967961fcdd85d88a170fd50.jpg

Plecand de la ce se putea citi sub "lama", respectiv "Witte automotive" , am gasit pe un site ceva f asemanator. Mi-am zis ca absenta unui "t" nu e mare drama, am avut incredere in faptul ca prietenul chinez a copiat cu simt de raspundere.

2-1-res.thumb.jpg.85254fd618d5b309d2da1391a1a9714d.jpg   2-2-res.thumb.jpg.36296ab4edbf8515a296d149c0a97a8e.jpg  

In linii mari lucrurile asa au stat, insa nu au lipsit bataile de cap !

Trusa de lucru trebuie sa contina un set cu capete "-" si "+" de marimi mici, patent sau ceva similar, etc.

3-res.jpg.6dd18ac379bb66d6a25f5bb0c9b234c3.jpg

Cheia originala a fost lipita, deci extragerea placii electronice a necesitat masuri barbare.

4-res.thumb.jpg.b43ac5275b3b7b83f3a9fbb6206e76d0.jpg 

 

La o prima vedere, asteptarile mele pareau a se confirma, originalul (dreapta, in ambele imagini de mai jos) seamana extrem de bine cu clona.

 4-1-res.thumb.jpg.3c48440447292f07594439b8273660b6.jpg  5-res.thumb.jpg.4bea00c731d1341a84c1ecb7a3810e6c.jpg

Totusi, la "bibileala", am constatat ca nu tot ce zboara se mananca ! In primul rand, diametrul butonului este diferit, nu cu mult, dar suficient pentru a nu fi interschimbabil.

A doua chestie care nu s-a dovedit a fi identica cu originalul a fost configuratia tamburului (butonului) cu "catei". Nu stiu cum naiba sa le zic altfel, am mers pe denumirea la la yala ...

6-res.thumb.jpg.f59dfe36e0f15afc5fb9c72d4141e17f.jpg

Aici am constatat diferente la grosimea "cateilor" si la pozitia de amplasare pe cilindru. 

Motivul pentru care mi-as fi dorit sa se potriveasca aceste repere a fost ca ar fi fost simplu sa inlocuiesc lama sau lama + cilindru ... sau orice combinatie. Dar NU am avut parte de o clona "de ajutor" !

Totusi, "m-am scos" pentru ca atat clona cat si originalul ofera posibilitatea de schimbare doar a lamei ... se vede clar in pozele de mai jos:

7-1-res.thumb.jpg.4660769e0a1d5e472d1ee0bd89f58fea.jpg  7-2-res.thumb.jpg.cb89b933b1de6ae55c8c93363f8c71a8.jpg      

De retinut si arculetul din poza de mai sus ! Dupa ce se face inlocuirea de lama si pozitionarea modulului electronic, cea mai importanta etapa tine de tensionarea arcului mentionat. In functie de asta, "sare" mai mult sau mai putin ferm lama. Arcul se pozitioneaza in buton, are o catare usor de identificat, dupa care se invarteste 360* sau 720* (dupa preferinta) inainte de "capsarea" carcasei.

Rezultatul aproape final:

8-res.thumb.jpg.bf0ea49c8728128eff7d79d798c68c3e.jpg

Clona pe care am gasit-o are un surub sub sigla, surub care tine locul adezivului pus la telecomanda originala. 

Finalul lucrarii se vede mai jos, emblema am lipit-o cu un adeziv "corect" :D. 

9-1-res.thumb.jpg.105f834e50a14f7c5ca9307b9a9dc92d.jpg  9-2-res.thumb.jpg.3f860e0fa513aa894c8132ae8133fc44.jpg  

Comparatie cu telecomanda originala:

10-res.thumb.jpg.0065ba929c86e294b0f8dc50bddd8d44.jpg

- partea frontala e super OK, nimic de reprosat

- partea din spate arata chiar mai bine decat originalul, luftul orizontal este clar mai mic

- logo-ul clonei este vizibil mai nasol, sunt 2 bavuri care strica (putin) toata treaba.

Una peste alta, pentru 50 lei, sunt total multumit ! 😁

 

Probabil un chinez mai tânăr care nu a avut răbdare😂. Neplăcută situația cu lovitura în parcare.

Share this post


Link to post

Ieri am reusit sa montez anvelopele noi. Cele vechi, la prima vedere, inca mai aveau viata, tipii de la service au fost chiar foarte interesati daca le iau acasa sau le las la ei 🙂

2-res.thumb.jpg.a16a5a30198674384ab376eee321dd8a.jpg

Totusi, varsta avansata (2016) si crapaturile vizibile cu ele montate si umflate justificau schimbarea. In poze, din cauza compresiei JPG + reducerea de calitate pt incadrarea in restrictiile forumului, crapaturile sunt mai greu de observat.

1-res.thumb.jpg.ce26f62fb50e5c28dd2a5c4497b5e73b.jpg

Ca tot eram la service si nu era multa lume, am bagat Naluca si pe standul de geometrie. Dupa ce s-a lucrat la motor, am tot avut senzatia ca trage putn dreapta. Impresia s-a confirmat, cifrele au indicat o mica problema la puntea fata, s-a remediat cu usurinta.

Impresiile, la cald, legate de GY sunt foarte bune. Comparativ cu gumele vechi, am gasit doar plusuri. M-am temut putin de indicele de greutate (ceva mai mare decat am avut, justificat de GY prin ransforsarea peretilor laterali). Ca indice de viteza GY au Y, Bridgstone-urile aveau W. Oricum, constructiv Naluca e limitata la 250, deci nu conteaza.

Pusa direct pe autostrada (service-ul e chiar la intrarea/iesirea de pe autostrada), cam 2-3km au avut nevoie sa se aseze. Dupa ce au "batut" putin, au intrat in regim normal si se simt absolut OK. Duritatea de care m-am temut nu s-a confirmat, ceea ce e de bine.

O fi placebo sau nu, am avut 2 drumuri in care am fost surprins de consum. Ieri, cu 10 saci mici de ciment in portbagaj, drum de munte, am iesit la 7,1%. Astazi, acelasi traseu, fara incarcatura, a rezultat 6,7%. In conditii simialare anterioare, eram OK cu un consum de 8%. Cum ziceam, sunt surprins de diferenta uriasa intre clasele de consum ale anvelopelor (aici GY stat net superior fata de Bridgstone). 

Inca nu am testat pe carosabil umed, dar oricum ar fi, cand ploua am alt nivel de precautie si sportivitate :)).

Overall, re-intalnirea cu GY a fost una super placuta.  

 

  • Like 3

Share this post


Link to post

Am dat de putin timp, asa ca agregatele familiei au beneficiat de atentie.

Am inceput cu Naluca, la care aveam o restanta grava ... Placutele EBC au stat mai mult de un an degeaba, drept e ca si Naluca a somat destul de mult pe fondul motorului buclucas.

Avand in vedere culoarea placutelor si faptul ca a fost prima revizie la frane in regie proprie, s-a impus sa curat si sa vopsesc etrierele si port-etrierele. 

1664547596_1.EBC_Yelllow.thumb.jpg.2db8950adeccd9f803240eef250ae916.jpg

Anul trecut i-am facut aceeasi procedura si lui BEE, motiv pentru care comandasem pentru amandoua masinile spray de frane albastru. 

Dat fiind spatiul disponibil in curte, am inceput cu partea stanga a masinii. Toate piesele care urmau sa fie vopsite au fost sablate. In plus, am scos toate bavurile de pe discuri, motiv pentru care au aparut si cateva zgarieturi superficiale. Placutele au fost montate in urma cu aprox. 30.000km si nu au trecut prin nicio revizie. Pe fata am avut TRW, pe spate GM OE. In mod neasteptat pentru mine, placutele de pe spate au stresat mai mult discurile (Brembo atat pe fata cat si pe spate)

673135226_2.stg_spate_Nalu.thumb.jpg.01c75340855699bef1198630b92ae19a.jpg    1499169244_3.stg_spate_Nalu_2.thumb.jpg.115e5cade06c5fb659d5ec2304a31f25.jpg       

701598050_4.stg_fata_fin.thumb.jpg.9497ef50c524533e0b14c8e5516c6779.jpg    1637489356_5.stg_fata_1.thumb.jpg.f5386db83f0ba861a478a8eb6581e6a3.jpg    911592521_6.stg_fata_2.thumb.jpg.e72e0e8c6ee85ebcca88f521410ba06b.jpg

Curatate la sange tablitele de culisare, verificat si gresat glisierele, bibilit placutele pana cand au ajuns sa se miste cum trebuie. 

Am observat si o chestie care avea sa reapara mai tarziu. La partea din spate, ambele placute din interior au prezentat o uzura ceva mai mare decat cele de pe exterior. 

1801227395_18.uzura_inegala_spate_Nalu.thumb.jpg.7b030a2bc2864145b2984ebbc73fd4d0.jpg   1244763473_19.uzura_inegala_spate_Nalu_2.thumb.jpg.533fc9de3f94ff8aeb5d56a51527edab.jpg     

Explicatia a venit dinspre arhitectura etrierului la care pistonul se infileteaza pe masura ce apare uzura la placute. Pe de-o parte e bine, tot timpul placutele sunt foarte apropiate de disc ... Dar nu castigi nimic fara sa pierzi altceva in schimb :).

Dupa ce am vopsit tot ce era pe partea stanga, am cam intrat in criza de vopsea :)). Asa ca am recurs la o smecherie, respectiv am dat piesele cu un strat de Zinc, pe post de primer :)))

177499534_10.Etrier_ZN.thumb.jpg.70f48cc2301818afb8e1b642128f686e.jpg   1260264824_12.Portetrier-ZN.thumb.jpg.24fb54978b4c393946933a421b8d6abb.jpg  

1279226311_15.Etrier_fata_ZN.thumb.jpg.8b3ebaa04f2e36ff5700208a1f4756aa.jpg   163423759_16.Etrier_fata_ZN_2.thumb.jpg.f49fe64398e4a0d51368c8d900ee34b6.jpg        

Rezultatul a fost peste asteptari, vopseaua a prins mult mai fain si consumul a scazut drastic.

505880362_13.Portetrier-dupa_ZN.thumb.jpg.a370b222e8c7d7b2444f9e8f8e8f79a5.jpg   1126384650_14.dr_spate_fin.thumb.jpg.8628a4b2dbbb091a9c09abc6cfc9e6b3.jpg   

1267474560_17.Etrier_fata_fin-res.thumb.jpg.be39c7d4cdf228124e842652456415eb.jpg   160486117_17-1.dr_fata_2.thumb.jpg.c4009ff57aece05d0fc0668156231300.jpg

Pentru cei interesati, spray-ul cu Zinc folosit este cel din imaginea de mai jos, calitate super buna !

Zinc.thumb.jpg.6b5d3fdf6d81f5ce878e95f01c405e1f.jpg

Daca tot am lucrat la masina, am alocat timp ca sa scap de niste rugina. Cred ca, din cauza garniturii de cauciuc, se acumuleaza apa in zona respectiva. Bagat perie de sarma pe bormasina si scormonit pana cand a iesit si ultimul firicel de rugina. Aplicat un strat de inhibator de rugina, curatat temeinic cu diluant si aplicat imediat un strat de antifon de la Teroson. Vopsit cu spray la culoare, dat lac, tot tacamul. Nu am mai facut poze la toate etapele.

1364211229_21.Usatratata.thumb.jpg.70d9662820903189ac54cc68225e62fa.jpg  404469961_20.Usa_inhibitor.thumb.jpg.0f6c3f39e931a13337724830e4e9b78e.jpg

216759160_22.Usa_teroson.thumb.jpg.3ca1d618b86684cd28bb4fb30c9c317b.jpg   Teroson.thumb.jpg.2f06ff558e7f6e8dc74f43915a1cd917.jpg

Am plusat si cu o janta, dar aici nu prea a mers treaba cum as fi vrut. Am avut spray facut pe cod de jante de Opel, insa degeaba, se poate observa o mica diferenta intre original si reparatie. Janta a fost asa de cand am luat-o, e setul de 18" luat SH la pe la inceputul lui 2020. Nu ma pricep la vopsit de finete, poate nu am dat eu in unghiul corect ... Posibil sa fi aparut si o decolorare in timp a jantei sau, la fel de posibil, omul care a facut spray-ul sa fi mers pe un alt cod de Opel ... ca doar nu or fi facut astia o singura vopsea pentru toate jantele ...

1769968633_23.Janta_ciobita.thumb.jpg.232b27b073271cd7e221b2020d0fc9c9.jpg  1156144861_24.Janta_vopsita.thumb.jpg.a382323ba1c2df730a0d68c77207ce1a.jpg  

Si pentru ca tot eram "pe val", i-am facut o revizie la frane si lui BEE. La astea umblasem anul trecut, cand i-am montat EBC Greenstuff. De atunci au trecut cam 34.000 km, timp in care nu am mai intervenit deloc, iar franele au fost super super faine !

Ce am observat la Naluca (uzura diferita la placutele spate) am regasit si la BEE. Si asta are etrierul tot cu piston infiletabil, deci presupunerea mea pare destul de buna. Altceva am descoperit si care chiar trebuia remediat urgent. Placuta dinspre etrier acumulase o tona de praf in santul de "aerisire", motiv pentru care nu mai facea contact perfect cu discul. Inca nu aparusera dezechilibre, zgomote sau lipsa de performanta, dar nici departe nu cred ca era. Situatia a fost aproape identica si pe cealalta parte a masinii.

651627239_26.Plac_jeg.thumb.jpg.6369f1dd8606c76d2e0c77bfc4a46515.jpg 2108606496_27.Plac_jeg_2.thumb.jpg.0ad5244d5f46eedd9d04b299ed0cf52c.jpg     

1749149947_28.Plac_jeg_3.thumb.jpg.01c525ce856b3506a820517c0fd63566.jpg   420728747_29.Plac_jeg_31.thumb.jpg.5edc790150166d0d144bf4c274be732f.jpg    

Ca si la Naluca, placutele de pe fata s-au prezentat in stare mai buna, cu uzura echilibrata si mai putine reziduuri in sant. 

779565361_30.Plac_fata_BEE.thumb.jpg.95af32209513451d307183f51140f471.jpg    562144417_31.plac_fata_BEE_OK.thumb.jpg.6556b5075b96c223528d3f36d5c7b3a9.jpg   

Si la BEE am rectificat discurile, insa aici treaba a mers mai usor. Naluca m-a fentat rau cu AWD-ul ei, BEE a colaborat altfel. Nu detaliez pozele de mai jos, cei cu porniri auto-destructive se vor prinde. Atentie, NU recomand nimanui procedura in regie proprie !

117460566_32.disc-pe-disc_BEE.thumb.jpg.1e90e547fca3f1c6d5b0a0fd801262c7.jpg   1486690620_33.disc-pe-disc_BEE_2.thumb.jpg.ce71976e40ba00cfe9144d3fa064e560.jpg  

Am lasat la urma o poza facuta cand lucram la ultima roata (dreapta spate) a Nalucii. De apreciat umorul negru al masinii asteia, am luat-o ca pe o forma de multumire pentru frane 😈. Evident, problema este mai veche, nu se simte la drum sub nicio forma ... Poate e o forma de protest, sa imi dea de inteles ca nu mai vrea sa care 10 saci de ciment (mici, de 20kg !), ci doar 8 🤣

132993696_25.multumiri.thumb.jpg.a4cacf38f3be1ad045f7358403172339.jpg

 

 

Edited by Salex
  • Like 5

Share this post


Link to post

Ai trecut pe yellow stuff? Eu am comandat greenstuff pentu espero, yellow am pe aia rosie cu discuri turbogroove si nu se merita in opinia mea decat daca te duci pe circuit, altfel am o vaga impresie ca pe temperaturi scazute (gen 0 grade) nu franeaza bine, sa imi zici daca a fost doar o impresie sau nu.

Share this post


Link to post

Incercare facuta la recomandarea unui dealer de EBC. Intentia mea a fost sa merg pe Red Stuff, cu duritate intre Green si Yellow. Raman vazut daca intuitia mea a fost mai buna decat recomandarea omului. De precizat ca tipul chiar e pasionat, am discutat mult cu el, chiar mi-a dat Yellow la pret de Red, doar ca sa ma convinga ...

Buuunnnn ! Sa revenim la "patrupedele" din orgada ! Momentan Naluca e la doctor (vopsitorie). Am dus-o Luni, posibil sa o recuperez la final de saptamana.

Protagonistul postari este, prin eliminare, BEE !

Cand am schimbat turbina, mr. Mircea nu a avut de lucru si mi-a aratat ca radiatorul de racire lichid avea o ... deformare ... ciudata. La momentul respectiv am cautat imediat radiator de schimb, dupa care am zis ca ma agit cand/daca da semne de buba. Spre final de Iulie au aparut si semnele de buba. La mers lejer, prin Sibiu, am simtit mirosul tipic de antigel. Dupa episodul respectiv potrbagajul a fost dotat, preventiv, cu 2 litri de solutie antigel si inca 5 litri de apa distilata. Buflache a mai bagat 2 drumuri Bucuresti-Sibiu (cca 1300km), dar a monitorizat atenta evolutia antigelului in vas. Concluzia a fost ca BEE pierde (face pipi pe el :D) cam 100-150 ml lichid la 100km. Ca atare, se impuneau masuri ! Mai mult, la ultimul drum facut de Buflache, la sosire, am investigat serios compartimentul motor si am identificat fara rezerve radiatorul ca sursa a pierderilor de antigel. Buba era pozitionata in spatele/fata electroventilatorului, ceea ce m-a facut sa cred ca asta a atins fagurele si l-a busit ... 

Am comandat, la un furnizor local din Sibiu, un radiator Mahle intrucat era singurul care indeplinea atat conditiile de compatibilitate cat si pe cele de calitate (deh, piticii nu se ascund ...). Am asteptat fix 2 saptamani pana cand a ajuns piesa, de undeva din afara. Din pacate, cand m-a anunat telefonic, tipul de la firma mi-a zis ca "are o forma cam ciudata ...". La fata locului am constatat ca radiatorul era indoit serios, cutia de carton avea o amprenta de incaltaminte marimea (cel putin) 43 ... ca atare, clar nu a pus Opel radiatoare concave pe masina, ci a fost curierul sursa "formei ciudate". Mi s-a oferit, pe loc, o varianta mai "low", un radiator NRF.

Ofticat putin pe situatie ... pe bune, cine nu ar fi fost ... am decis sa demontez eu radiatorul si, eventual, sa apelez la un meserias specializat in lipiri de Al. Eh, si de-abia acum incepe partea amuzanta :D.

Mers acasa, putin capsat ... cu nostalgia simplitatii inlocuirii radiatorului de Legenza, dar si cu ambitii mari ... am ajuns (ca altfel nu se poate) sa demontez toata partea din fata a lui Piulita (BEE) 

Dem_1.thumb.jpg.2405f8ca3bcddb9238a33679da4b05f0.jpg

De montat prize de aer, intercooler, tot ce trebuie, pana cand am dat de problema.

Stramb_1.thumb.jpg.ecf48a4b68aceaa9560a97f0baa82e32.jpg

Bun ... Nu sunt mecanic, nu desfac 10 masini pe zi, dar sunt cateva zeci de agregate in care mi-am bagat labutele in viata mea. Personal, asa ceva nici nu am vazut si nici nu pot sa explic logic. Radiator deformat, fara lovituri, fara a fi atins de ventilator (asa cum am crezut initial) ... Mama masii, in afara de probleme de fabricatie nu stiu ce sa zic. 

Stramb_2.thumb.jpg.60c1514d70e6cf7e8b7ebc8e36e870b5.jpg  IMG_20230817_183447-res.thumb.jpg.0437ad06825c1e84fc0633a9afcf47f1.jpg  

L-am spalat cu presiune, doar doar se vede ceva. Nimic, doar fagure rupt. Partea inferioara nu era rupta din laterale, doar s-a intins si ea aiurea.

Daca tot am desfacut cat am desfacut, i-am bagat o spalare la compartimentul motor, sa scap de antigelul pulverizat de ventilator. O spalare temeinica am prestat si la intercooler, pe asta l-am spalat si pe interior cu un diluant super lejer pana cand nu a mai scos nici urma de ulei. Oricum, de la inceput a fost curat, semn ca turbina (aia veche) nu a apucat sa oboseasca .

Curat.thumb.jpg.842da6256379b871867a98b098ad8c68.jpg  IMG_20230817_193112-res.thumb.jpg.8e838f6541269551d19f82247a04d78d.jpg   

Etapa de demontare nu a mers chiar fara probleme. Inspirat, probabil, de Naluca, BEE a decis sa faca si el o nefacuta. Radiatorul de A/C este prins cu niste clipsuri de radiatorul de antigel, dar si cu un surub. Ei bine, asta era sudat. Intr-o prima faza am sperat ca e suficient sa ii dau jos palaria, dar nu a fost asta. Prin urmare, s-a lasat cu manevre de distrugere pas cu pas a vechiului radiator, pana cand am ramas cu surubul respectiv in aer. Varianta de a sta o ora cu masina si luat cu un burghiu incet incet pur si simplu nu s-a pus, avand in vedere codul portocaliu ... Am preferat sa reduc putin filetul surubului si sa il bag in noul radiatoru cu un pic de adeziv VR. 

Surub.thumb.jpg.f77675b310893d30899f1e35ab2c06db.jpg

Data fiind situatia de la fata locului, am decis sa nu mai merg pe lipierea radiatorului original si sa merg pe piesa aftermarket. Asta a sosit a doua zi, e un NRF. La o prima vedere fagurele arata excelent, similar cu Denso-ul de la mama lui. Inspectia vizuala a zis ca toate prinderile sunt OK, deci ... Adame, asta e Eva ... Alege-ti nevasta !

La montare, am constatat rapid ca nu tot ce zboara se mananca. Asta ca sa nu imi mai sara in cap unii pentru ca prefer piese furnizate de producatori seriosi.

In primul rand, electroventilatorul a refuzat sa intre. O inspectie vizuala dublata de un subler a identificat cauza. Urechile de prindere nu erau la cote !

Cota_aiurea.thumb.jpg.a76bef1979a5672dfcb7ac0b2bf4ec60.jpg

Ca atare, am pus mana pe pila si am scos cam 3 mm. La final, am strecurat electroventilatorul, totul in regula.

La montarea ansamblului pe masina, alta nefacuta, nu intrau amortizoarele de cauciuc.

Bavura_1.thumb.jpg.e73ee688077a7acd63de06e095a795b7.jpg   Bavura_2.thumb.jpg.04af96ef89f83a0ddb09b9d4caf93dcd.jpg   

Apelat din nou la sfanta pila si la un cutter, la final totul a mers bine. Celelalte etape ale remontarii au mers perfect, nu am mai avut nici timp de poze.

Ca si concluzii:

- ca hobby, nu e o drama daca te lovesti de probleme de genul asta. Insa, personal ii inteleg perfect pe mecanicii care refuza sa lucreze cu piese mai obscure. Discutam de timp, de bani, de anulare de garantii, etc. Raman pe pozitia cunoscuta, prefer sa iau o piesa cu 20% mai scumpa, dar care se potriveste perfect pe locul celei vechi.

- cu toate cele povestite, operatiunea fost un succes total, radiatorul isi face treaba cu brio chiar si in cele mai grele conditii

- as recomanda cuiva NRF ? Nu 😄

  • Like 3

Share this post


Link to post

Nissens este net superior la nrf, le-am folosit pe ambele. E drept, depinde si de masina.

La ambele bmw-uri am radiatoare de apa nissens, s-au potrivit perfect. La espero verde caloriferul de caldura era ghici...nissens, si a trebuit ajustat un pic.

In schimb am radiator de ac nou in cutie tot nissens de espero pe care l-as fi schimbat, daca as fi rausit sa il desfac pe cel vechi de pe masina. La prima vedere este identic cu originalul.

La bmw-ul rosu radiatorul de AC a fost nrf si nu s-a potrivit neam, a trebuit ajustat serios la conducte si din 6 prinderi ale ventilatorului am putut folosi doar 4.

Concluzia, daca ai de ales intre astea 2 mergi pe nissens 🙂

Share this post


Link to post

Nu am avut de ales 😆.

Am vrut Mahle, dar nu a iesit cum am vrut. De ales, am avut de ales intre NRF si AVA, nu am mai avut luxul de a atepta inca 2 saptamani ...

Per ansamblu nu a fost traumatizant, dar nici Plug and Play ...

Share this post


Link to post

Ciudata treaba cu radiatorul acela, am mai vazut lucruri similare in discutiile despre Captiva, radiatoare deformate de la presiunea din instalatie, la randul ei cauzata de garnitura de chiulasa. Ar fi de urmarit sa nu fie ceva de genul.

Edited by Corneda
  • Like 1

Share this post


Link to post

E o directie, dar nu cred ca e cazul din mai multe motive:

1. Deformarea radiatorului am observat-o cand am schimbat turbina. La cum arata mizeria din fagure, as specula ca deformarea avea cel putin un an.

2. Zero mizerii in lichidul de racire, nici macar un firicel de praf

3. Zero miros dubios in lichidu de racire (miros specific de esapament)

4. Zero presiune aiurea in vasul de expansiune. Aici discutia poate sa se amplifice ... Cum sa apara supra presiune daca supapa isi face treaba ?

5. Zero lichid prelins pe vasul de expansiune

6. Zero umezeala la teava de esapament

7. Culoarea bujiiolor este perfecta, prezinta "praful" de ardere corecta, niciuna nu este alba sau perfect curata

Dupa cum vezi, am luat si eu in considerare o cauza "normala" pentru starea dubioasa a radiatorului, dar nici macar un indiciu de granitura de chiulasa cu probleme nu se regaseste. Agregatul si-a luat deja "testul de teren", o tura pe Transalpina si mers in forta pe autostrada. Coafura rezista :)). Dar piticul va ramane, o sa il monitorizez.

Intre timp s-a rezolvat cu vospirea Nalucii. Nu din prima, ca nu ar fi fost pe linia din acest an 🤣. Culoarea iesise perfect atat pe aripa cat si pe spoiler. Aripa a iesit perfect inclusiv la lac ... Dar spoilerul prezenta probleme (dimpling, fish eye, craters ... cum le-o zice) de genul celor de aici

In 2019 am vopsit Naluca in fix acelasi loc siiiii ... am avut exact acelasi ghinion. Doar ca atunci a fost pe tabla, acum a fost pe plastic. Vopsitorul mi s-a parut chiar OK, pregatirea lucrarii a fost buna, nu au fost urme de lac scurs ... Speculativ, omul a dat vina pe filtrul compresorului care ar fi "bagat" apa sau ulei in sistem. Ma rog, ce mai conteaza. 

Rezultatul lucrarii:

1.thumb.jpeg.dd5b7ac3c59de5aaffe5d6fc8d1e5fb1.jpeg  2.thumb.jpeg.64a80bc139931bb7385616f330dfe94a.jpeg    

Culoarea a iesit destul de bine, trebuie sa te uiti dintr-un anumit unghi pentru a observa diferente fata de culoarea pieselor vecine. Asamblarea pare impecabila, deci episodul e inchis. As putea sa ii mai multumesc inca o data autorului necunoascut pentru bucurie 🙂

Ultima initiativa dedicata motorizatelor din familie ii este dedicata lui BEE. Cand am montat radiatorul si am facut teste, am identificat fara dubii ca rulmentul de presiune zornaie si chiar scoate zgomote exagerate. Ca atare, l-am lasat pe BEE la service pentru ai schimba kitul de ambreiaj cu totul. Rulmentul de presiune costa cat placa si discul la un loc, ca atare am considerat ca nu se justifica manopera doar pentu schimbul de rulment.

De mai multa vreme mi-am dorit sa incerc LUK, in defavoarea lui SACHS. Am optat, totusi, pentru SACHS, intrucat la LUK nu am gasit kit complet si nu am vrut sa iau rulment singur. Bun, acum apare distractia ! In kitul/pachetul SACHS avem asa:

Disc.thumb.jpeg.dc426f7e541028d81a5b84d2d9fedd3c.jpeg Disc LUK

Placa.thumb.jpeg.a3a55cbe5d312b9c949d7180adc7ab65.jpeg Placa de presiune LUK

Rulment.thumb.jpeg.6f1bf6d99da1b19e1444b8d3b4349779.jpeg Rulment FTE 

Deci, LUK am vrut, LUK am obtinut 🤣. Mi s-a mai intamplat, pe vremuri, sa iau kit SACHS pentru Leganza si sa gasesc in el disc Valeo cu placa si rulment SACHS. Insa, de data asta, mi-au fost depasite si cele mai aprige asteptari: in kit SACHS nu exista nici macar o piesa SACHS. Atat !

 

Edited by Salex
  • Haha 2

Share this post


Link to post

Cam asa sta treaba si daca iei originale GM, cel putin asa a a fost la mine la Captiva - volanta si kit ambreiaj Valeo, rulment FTE. Mai bine luam Luk, teoretic au calitate mai buna si in plus ieseam la 2/3 de pret, poate chiar mai bine 🙂 

Share this post


Link to post

Eu am mers pe luk, am primit luk 🙂

Un prieten a mers pe sachs, a primit tot luk mai scump 😄 Am eu o impresie ca sachs defapt nu face ambreiaje, doar reimpacheteaza.

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...