Jump to content
Sign in to follow this  
Salex

Naluca si nepotica BEE

Recommended Posts

On 1/21/2023 at 10:29 PM, Salex said:

Momentan doar pistonul IV s-a vazut cu camera ... asta nu inseamna ca celelate pistoane sunt in mintile lor. Filmuletul de pe YouTube e suficient de graitor in sensul asta ...

Acuma, nimanui nu-i cade bine cind "utilaju" ii face figura chiar si in cazul unor chestii mai marunte da' se rezolva, fiare . Partea buna a lucrurilor in video e ca au cedat pistoanele grosolan chiar fara a lasa urme in cilindri . Tind a crede ca- i aceiasi poveste si in cazul de fata, piston dus, cilindru intact. Iar "noul bloc" merge la naftalina, fie acolo sa nu trebuiasca.

Apropo de service  si diagnoze dupa ureche. Mare mi-a fost mirarea sa aud din gura unui mecanicos din cei 4-5 ce stateau calare pe tragaci si nu reuseau sa-l porneasca : ii gata, motoru-i varza, nu mai ai ce face cu el trebuie schimbat ! In cazul unui motor de 1.6 diesel al unei cunostinte ce-si duse tragaciu in service. Bine zic ! Ia sa scoatem noi cablu de tractare si tractata DIN service in Vikio Garage cu pret de o ora cred de verificari si remedieri tragaciu fu repus in trafic. Cheia problemei fu toate 4 bujii incandescente duse, inlocuite si la revedere. Si in ziua de azi ma urmareste intrebarea de de mecanicosii fu atit de tonti ori extrem de mirlani ce voiau a face un ban gramada.

Share this post


Link to post
10 hours ago, Viktor said:

Tind a crede ca- i aceiasi poveste si in cazul de fata, piston dus, cilindru intact. Iar "noul bloc" merge la naftalina, fie acolo sa nu trebuiasca.

Asta ar fi la rang de minune ... Dupa ce am mers cu masina vreo 400km in starea respectiva, cu halitul uleiului pe care l-am mentionat, mi-ar schimba dramatic impresia ca aluminiul nu prea are ce cauta intr-un motor monobloc. 

Share this post


Link to post

Astazi am primit prima reactie de la service-ul unde se va face motorul Nalucii. Oamenii au fost OK ca si abordare, daca s-ar misca mai cu talent, ar fi de vis.

Pe scurt, desi le-am dat poza cu pistonul dus, au facut propriile investigatii. In acest moment, pe IV compresia este ZERO ... mai rar asa realizare. Celelalte pistoane + cilindri sunt in stare perfecta ... Inca o dovada a problemei generate de eroare de proiectare/fabricatie.

M-am mai uitat zilele astea peste istoricul motorului LTG pe OPEL. Masa mare ... a fost introdus cu 3-4 luni inainte de data de nastere a Nalucii, deci clar am fost printre norocosii care au tras lozul castigator - din gama de inceput ... Ma rog, masina SH, se pare ca fostul proprietar a aflat de problema "la marele fix".

Intr-un fel ciudat, pentru unii, chiar nu sunt deloc ofticat pe agregat, chiar din contra. Singura chestie care "ma emotioneaza" putin tine de comportamentul viitor. Evident, o sa fac pe dracu' in patru sa gasesc niste pistoane cat mai solide, momentan am renuntat la ideea de forjate. In rest, probabil o sa fie nevoie sa monitorizez mai atent functionarea injectoarelor. Din ce am mai aflat din service-ul lor, se pare ca au existat niste recall-uri pentru remapare din cauza calitatii minunate a benzinei din Romania. De investigat si asta ... 

  • Like 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post

Din punctul meu de vedere service-ul in cauza a facut primul pas cu dreptul, propriile investigatii - propriile constatari. La fel as fi procedat si eu, trebuie sa vada ochiul meu pe viu ce si cum . Se acorda o prima bila alba cu speranta de a nu fi nevoit a le o retrage ! Acuma, ca-s ceva mai molcaluti ... eu unu as accepta, agreez ideia efectuarii unei lucrari incet si bine decit in viteza si prost . Nasol ar fi incet si prost da' sa nu fie cazul . Oricum timpul (si finalul) graieste de se lasa cu un "la revedere" (si o mina calda de la degeratu') ori "adios" (fi-v-ar mutrele sa va fie !)

Poate suna cumva din ciclu "dupa razboi multi viteji se gasesc" da' nu ma coafeaza si sincer, speculam ideia ca celelalte pistoane sa nu fie afectate din cel putin doua motive : unu, consumul de ulei in exces e justificat de DOAR un singur piston avariat si doi la mina, daca ar mai fi cazut un piston, motorizarea in cauza nu ar fi fost capabila a parcurge distanta amintita pe roti, decit tractata. Cu pierdere de compresie pe doi cilindri ... exclud din ecuatie ca ceilalti doi cilindri ramasi in toate facultatile mecanice sa poata cara dihania, mai ales pe o distanta semnificativa. Asta se doreste a fi logica simpla a cetateanului de pe ulita.

Acuma, asteptam albumul foto si detalii in amanunt, pentru a ne imbunatati cunostintele in domeniu !

 

Apropo de benzina de proasta calitate, nu doar in RO se contesta calitatea, parca nici nu mai are vreo importanta de la ce "firma" bagi, aceiasi poveste ce lasa de dorit !

Edited by Viktor
  • Like 2

Share this post


Link to post

@Viktor: daca ai parcurs filmuletul de pe Youtube, ai vazut ca speculatia ta este usor eronata. Cadillac-ul din filmulet a mers pe roti pana in service, iar acolo au fost identificate 2 pistoane cu probleme. In cazul lui, pistoanele au cedat (parca !) intre al doilea segment "de foc" si segmentii "de ungere". Deci compresie inca mai avea 🙂. La Naluca a crapat partea superioara (habar nu am pana unde s-a dus spartura ... probabil pana mai jos de al doilea segment de foc).

In ce priveste 2 cilindri capabili sa duca o namila de 1800kg, aici te mai contrazic cu un argument. Un coleg are un Passat la care se face dezactivarea in mers a 2 pistoane/cilindri, atunci cand merge f lejer. Ideea este ca se poate, chiar si la motoare cu 4 cilindri ... Si uite cum ajungem la Trabant 😂

Edited by Salex
  • Haha 1

Share this post


Link to post

Da, Salex . Da' ... situatiile pot fi similare insa niciodata aceleasi, precum ADN-ul. Studiind in amanunt doua cazuri similare, puse in oglinda, cel putin un factor cu plus sau minus face diferenta. N-am observat (poate n-oi fi fost suficient de atent) in filmulet detalii mai in amanunt cind, cum, unde, citi km a parcurs in conditiile date etc. Acuma, daca tot ai reusit performanta de 0 (zero) compresie pe un cilindru , cred ca ar fi momentul potrivit de a o pune de un experiment pe viu, cu notite. Perforezi cu un burghiu inca un piston ( la libera alegere ) pentru a obtine compresie 0 (zero) si dai o tura de inca vreo 400 km sa vedem ce iese . Hai ca ma prind si eu in hora, cu promisiunea ca te tractez io ! 😉

Share this post


Link to post

@Viktor: ideea ta e buna si poate ca, in trecut, mi-as fi facut damblaua. Din pacate, nici sanatatea si nici alti parametri functionali (ai lui subsemnatu') nu prea ma mai indeamna la experimente de genul asta. In momentul asta, sunt o groaza de alte chestii pe care le am in vedere, unele le scriu in cele ce urmeaza.

Asadar, update(s) 😄

1. Naluca a intrat serios in hora. Am discutat ieri cu seful service-ului unde am dus-o si mi-a facut o mica actualizare a situatiei. Luni si marti motorul a fost scos si demontat. Marti, blocul motor a plecat la un atelier de strungarie. Ieri dimineata au tras concluzia ca, daca as mai fi mers putin pe rotile proprii, blocul era bun de dus la fier vechi. Din ce am inteles, cilindrul IV este la limita pentru RK2 (+0,50) sau pentru bucsare. Evident ca asta ar trebui facut la toti cei 4 cilindri, nu mai detaliem de ce. A ramas sa ii duc blocul cumparat din Polonia insa asta se va intampla de-abia Luni, pana atunci nu sunt in oras. Ca veste (usor) imbucuratoare: au pornit motorul inainte sa il demonteze, a pornit usor. La o prima vedere (neconfirmata de strungar) se pare ca nu au fost alte daune la motor. Eu inca sunt 90% convins ca am ucis turbina, ramane sa se confirme. Arborele cotit inca nu a fost verificat, o sa fie facuta lucrarea cap-coada dupa ce ne asiguram ca avem un bloc la cote zero si luam pistoanele. Am insistat sa fie facuta si echilibrarea dinamica a vilbrochenului cu tot ce trebuie pe el, avand in vedere ca o sa merg pe pistoane aftermarket ... sa nu aud de GM. La o prima vedere, am gasit Mahle si Kolbenschmidt ca si producatori, acum ramane de vazut daca ii gasim si in vreun magazin (Ro sau altundeva ...). Tot ca dambla personala, am cerut pregatirea serioasa a chiulasei, cu simeringuri supape noi, supape curatate si "asezate" cu scaun etc. 

2. Acum cate ceva despre BEE, daca de Naluca se ocupa altii mai dibaci ... Avand in vedere experienta buna cu service-ul Opel, am zis sa ii fac o constatare serioasa si lui BEE, ca tot nu a vazut service de cand a venit in tara (Septembrie 2020). Schimburile + franele le-am gestionat in regie proprie.

Am avut cateva mici chestii pe care le-am vrut investigate: 

  • mici zgomote la suspensie la mers pe suprafete denivelate, gen piatra cubica. Am suspectat bucse si/sau amortizoare
  • un zornait metalic, mai ales la rece, ralanti sau frana de motor.
  • un consum usor crescut in ultimele luni
  • impresia (subiectiva, "de sofer") ca am ramas fara toti caii undeva pe DN1, fara becuri aprinse in bord si cu reparare de la sine ..
  • rulment roata stanga fata, pe asta am fost sigur ca l-am reperat corect auditiv.

Evident, odata intrat in reprezentanta am aflat mai multe :)), dar nu neaparat de speriat ... Sa vedem ce s-a confirmat

1. Zgomotele la mers nu se datoreaza bucselor, deci raman amortizoarele ca suspecte. Inca se comporta f bine la mers, asa ca o sa mai ramana pe agregat

2. Zornaitul metalic, consumul usor crescut si episodul cu lipsa de putere s-au confirmat. Cand am ajuns la service, sa il iau pe BEE, am intrebat direct "Turbina sau pompa de inalte ?". A fost "cam" turbina. Mai precis, a fost partea de control al geometriei variabile. Tija actuatorului vacumatic se conecteaza la un ax care antreneaza o pastila de bypass.pic1.thumb.jpeg.a6d32fd1281f37152fa233c68bd83b86.jpeg

In poza, am incercuit cu galben tija care are un mic joc. Tot in poza, cu rosu, este incercuit axul care comanda pastila de bypass. Astea doua zornaie si, mai rau, genereaza o intarziere in reactia turbinei. Practic, daca la inceput se simtea turbina ca intra puternic pe la 1800-2000RPM, acum intra pe la 2800-3000. De bagat baga bine, doar ca s-a schimbat regimul de lucru. Asta explica si consumul usor crescut, dar si o potentiala lipsa de putere. In sine, nu ar fi fost greu de remediat, doar ca nu prea ai sanse sa gasesti piesa asta. Alternative ar fi: atelier de restaurare turbine, turbina noua sau turbina refurbished. Evident, exista si varianta SH, dar asta nu o aduc in discutie, nu as merge pe SH la piese "de uzura" ! O turbina nou, in Ro, se poate lua cam la 6300 lei, magazin online si, probabil, peste 8000 lei la reprezentanta. Refurbished se gasesc, pe la 500 EUR doar ca mai cer si piesa veche la schimb sau o garantie de 80-100 EUR. Cu reparatul, nu stiu ce sa zic, nu imi prea surade ... si ar fi ajuns pe la 2000-2500 lei. Asta la o firma serioasa, dar care NU repara doar chestii partiale ci investigheaza toata turbina si schimba tot ce considera ei ca nu e OK. Altfel nu ofera garantie ... Daca as fi cunoscut un atelier serios, poate ca nu as fi avut retineri. Fiind la prima experienta de acest gen, m-am abtinut. In schimb am gasit turbina nou,identica, pe eBay, Made in China (ca si a lui BEE, de altfel). Dupa o negociere serioasa , am scos-o la 300 USD (+cca 90USD transport + Taxe vamale - inca necunoscute). Una peste alta, estimativ, as zice ca iese in maxim 500 USD, ceea ce ar fi super OK fata de ceva similar luat de prin zona. Cumva repartia este de tip overkill, dar, avand in vedere costurile, am zis ca e mai OK asa. Vedem.

3. Rulmentul stanga fata s-a confirmat si el, are o mica-mica vibratie in mers. Inca nu bubuie, dar am apreciat ca inca ma ajuta simturile de diagnoza :))

Si acum, ce nu ma preocupa, dar care putea deveni "hit"!

Mi s-a atras atentia ca am o mica scurgere de ulei (o stiam, dar nu i-am dat atentie) pe la pompa de vacuum !

541356511_Detaliupompamurdara.thumb.jpeg.90ead7e87c6bec90a8f63b4be146a141.jpeg

Primul castig a fost ca am aflat si eu ce naiba e dracia aia, habar nu aveam. Apoi am aflat ca ar fi bine sa o schimb, sa nu dea naiba in pompa de servo-frana. Ca nu suport rugina si scurgerile de ulei, e o chestie. Ca mi se sugerezea sa schimb un ansamblu pentru ca exista o scurgere de ulei (probabil pe la o garnitura) e alta chestie. Asa ca am bagat la cap si am confirmat ca ma introc in curand sa schimb dracia. 

Bun ! Acasa am cautat si am gasit reperul. Din nou, la un magazin online, 1360 lei. La care se adauga 2 garnituri, in total inca vreo 35-40 lei. Cum una din garnituri, un simering mai special, se potriveste fix pe fix la Naluca, am comandat tot ce imi trebuia, la fabuloasa suma de 49 lei ! 

Ieri, la tara fiind, ferit de ninsoare, m-am pus pe treaba:

 1281619962_Locpompacurat.thumb.jpeg.fe45f972a5011c6123d9573d92902137.jpeg     1486239912_Pompajos.thumb.jpeg.18fd66ea54248f4652441648e4343e18.jpeg

Date afara 4 suruburi, curatat zona cu smirghel de 200, sa ramana metal absolut curat. Mi se pare complet aiurea ca garnitura (din imaginea din dreapta) este o simpla tabla metalica (atat in dotarea OEM cat si pe aftermarket Elring), dar asta e ...

1162442499_Pompasigarnituri.thumb.jpg.215feb91daae13ed15726791111245da.jpg

Curatat frumos, montat garniturile ... treaba de maxim 20 minute. Daca as fi schimbat pompa de vacuum in service, oricum ar fi fost necesare cele doua garnituri din imagine si sigur nu ar fi fost mai putin de 100 lei. Asa ca, una peste alta, o distractie de 1360 + 100 + 250 (manopera 1 ora) = minim 1700 lei s-a rezolvat cu 20 minute munca si o investitie de vreo 35 lei :))). Pompa in sine nu avea nici pe naiba, nici macar nu am reusit sa o desfac cu un imbus de amator, asa ca nu am mai fortat cu cheia heavy-duty. Frana este super bine asistata, dupa interventie totul este in regula. Oricum, desi nu am mai umblat niciodata la astfel de jucarii, m-as fi asteptat sa gasesc cel mult un O-ring pe unde sa supureze ulei. Dar nu e cazul, cel putin nu inca. 

Daca tot am deschis capota lui BEE si mi-am facut loc demontand un colier de la furtunul de turbo, m-am ambitionat sa ajung si la clapeta de acceleratie. Asta sigur nu a fost deschisa de cand BEE a parasit poarta fabricii. Soc si groaza !

682677144_Corpclapeta.thumb.jpeg.b51b59d57b46be07667ad46856db4b2b.jpeg

Mi s-a parut incredibil de curata la cei 105.000km ai ei, insa mi-am calcat pe inima si am facut-o bec. Momentan nu as zice ca am simtit vreo schimbare la mersul motorului, acum astept cu interes schimbarea turbinei. In urma cu vreo 5 minute mi-a venit confirmare din partea chinezului ca turbina cumparata e fix ceea ce  ii trebuie lui BEE, desi, dupa parerea mea, scoate o presiune cu 10% mai mare (dupa cod si specificatii). Asta ar fi super tare ... tuning fara voie 🤣

 

 

 

 

Edited by Salex
  • Like 4

Share this post


Link to post

Pentu optiunea rectificarii a toti cilindrilor din blocul original as opta si eu . Toti ori niciunul ! Altfel, dezechilibru, lucru facut (nici macar) pe jumatate.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Verifica (franezi putin, vezi daca se opreste zgomotul) si etrierul pt problema zdranganitului, era problema clasica la cei Dac de Cielo.

Clapeta strange mizerie pe interiorul banutului, la exterior e... nimica toata 🙂 

Share this post


Link to post

Zornaitul nu are cauza incerta, e clar localizat in cele doua zone pe care le-am incercuit. Piesa aia in care se afla axul cu joc am gasit-o sub denumirea Capac Turbina ... insa doar teoretic ... Noua nu am gasit-o pe nicaieri. 

Clapeta am curatat-o cat ... acces am avut de bine. Cu acceleratia blocata la podea si clapeta la WOT, i-am dat cu spray cat s-a putut. Oricum, e clar ca, momentan, pe la turbina nu scapa ulei si filtrele folosite au fost in regula si schimbate la timp.

@Viktor : pai nu mai bine sa nu bag blocul ala cumparat la naftalina si sa il folosesc acum 😄 ? Chiar si asa, arborele nu scapa ne-echilibrat dupa ce ii iau piatoane noi.

Share this post


Link to post

Sigur ca da, noul bloc trebuie folosit de astfel au cazut zarurile . Oricum nu esti in paguba cu naftalina, o folosesti pe blocul original ca nah, fie acolo mama, fie acolo sa nu trebuiasca . Eu n-as face greseala sa ma debarasez de el, de poate fi adus la adevar si refolosit inca o data ... e super. Si SH-urile, pe masura ce timpil trece devin din ce in ce mai uzate asfel scazind sansele de a pune mina pe unul bun. Sigur, nu fie cazul (!) unei noi aventuri gen, da' ... am unul la naftalina in caz "D" ! Eu am o punte de nexia de vreo 10 ani sau mai bine, da' nici c-o dau la fier vechi, o tin acolo doar n-o tin in spate.

Share this post


Link to post
On 2/2/2023 at 4:06 PM, Salex said:

 

Am insistat sa fie facuta si echilibrarea dinamica a vilbrochenului cu tot ce trebuie pe el...

Tot ca dambla personala, am cerut pregatirea serioasa a chiulasei, cu simeringuri supape noi, supape curatate si "asezate" cu scaun etc. 

Cine isi doreste un motor sanatos si de durata astfel procedeaza ! Odata ajuns in inima motorului facem totul ca la carte . Sigur, cu costuri suplimentare in comparatie cu o simpla curatare a chiuloasei , da' asta-i procedura corecta . Acuma, isi intra in drepturi maretul "daca" spre ex peste un ... doi ani sa zicem (ori de ce nu, pierdere compresie din start la vreo supapa) cedeaza una din supapele obosite, ce atrage din nou service cu manopera , o noua garnitura de chiuloasa , piese noi si rectificarea scaunelor , timp pierdut etc. Voi iesi oare in cistig de cauza ? Nici vorba ! Alti bani alta distractie ce cu siguranta imi da cu minus cind se trage linie si se fac socoteli. Pai nu mai bine ma lasam prada procedurii corecte din start ? Sigur ca da !

Share this post


Link to post

Se pare ca m-am reactivat putin cu ocazia interventiei de saptamana trecuta la BEE 🤣

Cum ziceam si mai sus, reparatia turbinei a fost estimata la 2000-2500 lei, asa ca am mers pe mana prietenului chinez. Astazi a ajuns turbina acasa, fix la o saptamana de la plasarea comenzii. Cu tot cu taxe vamale, transport si prestari servicii de vamuire am ajuns la 2320 lei. Adica chiar mai jos decat ar fi putut sa duca reparatia ! Ca atare, ma declar super multumit.

Cel putin pe exterior, turbina e identica cu aia veche, pare sa fie  echipament OE (oricum, asa se lauda si vanzatorul pe eBay). Inclusv elementele de comanda sunt GM. So, pare sa fie un best deal. Concluzia finala vine dupa montaj 😉

Momentan, singura chestie care a sarit in ochi este lipsa oricarui fel de joc in axul si tija responsabile de zornaiala de pe turbina actuala. In functie de cum o sa fie vremea, imi fac timp pentru a-mi baga nasul pe sub capota, nu pare mare inginerie schimbarea jucariei. 

P1.thumb.jpeg.fa8d7fe9d747e26ef0a11272a19d04fc.jpeg     P2.thumb.jpeg.474177107d2c87cde11563b091b7e24a.jpeg  

 

 

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post

Plug and play . Si de ar fi costat cu 3 lei mai mult decit reparatia celei existente pe masina , tot se merita . Reconditionarea , tot cu piese made in "Ciaina"asa ca ... unde mai pun ca utilaju' nu poate fi folosit zile in sir (saptamini probabil). Astfel , in citeva ore din nou zburda pe ulita .

Share this post


Link to post

Chiar ca best deal 👍. Daca o repari tu sa ai grija la procedurile standard - pus ulei si invartita la mana ca sa nu mearga pe usacat la prima pornire si inspectatea si curatarea turului si returului de ulei. Cred ca mai erau si alte chestii, daca vrei ma uit dupa ele, dar sunt destul de sigur ca le stii si tu 🙂 

Bafta! 

Share this post


Link to post

Si a fost plug and play, fara nicio problema !

Cu sustinerea si suportul logistic al lui @mirceajo azi am ajuns la un service cu elevator, caldura, conditii de lucru mai mult decat OK. Toate sculele mele au ramas la Sibiu, asa ca trusa "de prim ajutor" a lui Mircea a fost la mare inaltime. 

Operatia a decurs atat de rapid si atat de fara probleme ca nu am apucat sa facem prea multe poze. Totul a mers snur de la cap la coada, deja Piulita si-a reintrat in toate mintile si maine e gata de un nou drum spre Sibiu :)). Enervant de tot agregatul, chiar nu s-a simtit aproape deloc operatiunea la justa valoare. Toate suruburuile s-au desfacut singure, parca se speriau efectiv de cheie. Conectorii, la fel ... Am si facut misto cu Mircea de apucaturile vechi de impatimiti Daewoo.

Pentru a fi mai usor de accesat prinderile turbinei, am dat jos catalizatorul, ocazie cu care am curatat putin cele doua sonde Lambda si am suflat si fagurele. Doar asa, de intretinere.

Doua consecinte s-au vazut imediat dupa ziua de azi. 1. Cuplul la turatii scazute a revenit in totalitate. Nu ajunsesem la probleme serioase, dar tot se simte diferenta. 2. Consumul urban a scazut notabil, ramane sa vad maine pe extra-urban cum stau lucrurile. Aici nu se vedea mare lucru nici inainte, pentru ca regimul de turatii si plecarile de pe loc erau oricum mult mai limitate.

Veche.thumb.jpeg.0ecc39fd268b1e246eba9e0baf36d83a.jpeg    Turbina veche

Noua.thumb.jpeg.304e4536e6762acf288027b28b28e02f.jpeg  Turbina noua

1067336755_Urecheuzata.thumb.jpeg.2683e6ed83b97dd40a3f95ad2d28300a.jpeg Urechea f deformata a tijei ce actioneaza Wastegate-ul. In realitate arata mai rau ca in poze. Fata de ax, jocul era cam de 3-4mm. In pus am gasit uzura de cca 1mm si la ax !

Westgate.thumb.jpeg.325248af46d35ec62b88df550b0a1b2b.jpeg Wastegate-ul cu axul mentionat mai sus. Se vede acolo (mai greu) santul de 1mm, poate chiar mai mult. Tot in poza asta se poate vedea axul care intra in capacul turbinei si actioneaza pastila Wastegate-ului. Se vede cum arunca un pic de fum, deci se poate deduce cat de mare era jocul de acolo. Am facut si filmulete, dar nu se justifica sa incarcam aiurea forumul.

Scut.thumb.jpeg.48739e0a1c45f104d3bbed0e94599683.jpeg Gazele scapate pe la axul aflat in discutie au innegrit putin si scutul de protectie al turbinei. 

Mircea.thumb.jpeg.2f6ab888e149e3cb09f042fe0f997766.jpeg Inspectia finala :D. Dupa ce am inchis totul si am pornit motorul, evident ca a iesit ceva fum de la arderea antigelului si uleiului. Normal ca am dat cat s-a putut de mult cu spray , dar tot au mai ramas urme. Dupa ce am plecat de la atelier, am facut un mic rodaj pe CB. Cand am ajuns acasa, Piluita torcea fara sa pufneasca fum si fara sa mai zornaie sub capota. Una peste alta, operatiunea a fost un succes total, super multumit de prietenul chinez. Piesa OE, totul in grafic ... se pune intrebarea daca se justifica reparatia turbinei vechi ... Cativa prieteni deja au zis ca nu 😄

Multam Mircea, pentru tot !

Edited by Salex
  • Like 5

Share this post


Link to post

Ops. Piulita e cu pas marunt bag seama , cel putin din ce vad in ultima poza . Compartimentul motor impachetat la refuz ori doar astfel pare ?

Share this post


Link to post

Inghesuit, dar cu mult cap. Pana si in tragger are o evazare pentru a putea baga o tubulara lunga necesara la defacerea capacului turbinei. Chiar am ramas surprinsi de cat de usor se fac depanarile. De avut in vedere ca motorul este "opera" GM -global ... care, de fapt, am constatat ca a fost mai mult GM China ...

Pe extraurban lucrurile au revenit la normal cu consumul. Adica am scazut de la 4,7% la 4,5% :)))

consum.thumb.jpeg.876717a7e675f2afea846206b0029157.jpeg

Aici au fost cam 8km e urban (Sibiu, ora de varf ... adica un fel de Bucuresti in weekend :D) si 16km drum judetean, cu urcus sesizabil. E ce trebuie, insa ma gandesc daca nu se justifica si o curatare de injectoare =)) ). Il mai las pana la primavara, vedem dupa ce se incalta cu slapi de vara, sosonii de iarna nu sunt f relevanti. 

Lasand la o parte consumul, am revenit la feelingul de "OPC Line" :)).

  • Like 3

Share this post


Link to post

Suna a bine de au luat in calcul si au creat conditii (de apreciat) umane as zice in scopul unor interventii asupra motorizarii in cauza. Cind am vazut motorul Piulitei mi-o fugit mintea direct la Mercedes A 180 CDI unde, iti creste barba pina ce reusesti a schimba 5PK-ul curea de accesorii . Intre motor si sasiu ai aprox. 5 cm . Ei bine, mosoleala in toata regula de luam in calcul si schimbul celor 3 role (din care una, intinzator) fara a fi vorba de inlocuirea intregului ansamblu de role unde, fara a da motorul jos nu ai nici o sansa ! La fel in cazul inlocuirii pompei de apa, motorul jos altfel nici o sansa !

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Dupa o perioada absolut dubioasa (in sensul rau al cuvantului) care a presupus: mana dreapta gipsata dintr-o eroare stupida, Buflache cu interventie chirurgicala nasoala, recidive pe la mine ... am zis sa mai scriu noutati si pe aici.

BEE s-a comportat si se comporta bine dupa operatiunea "turbina". Consumul a scazut frumos de tot (am reusit un 4,4 Sibiu->Bucuresti acasa, viteza medie 76km/h, cu trafic intens pe Valea Oltului si Bucuresti), cuplu la turatii joase e omniprezent (urca fara ezitare in a 5a de la 40km/h), chiar si zgomotul motorului s-a imbunatatit. Si nu doar datorita lipsei zornaielii de care am povestit.

Ceva dubios s-a intamplat, totusi. Acum vreo 3 deplasari spre Sibiu, la coborarea dinspre Milcoiu spre Valcea ... am ramas fara frana ... de motor ! Al naibii purcel daca vroia sa duca consumul instant in 0 si sa dea semne ca se lupta cu valea, consumul instant a ramas la 2-2+. Si discutam de turatii de genul 2500 RPM, mai sus nu am vrut sa il stresez, desi merita. Fara explicatie, la un moment dat si-a revenit. Totusi, ajuns la tara am vazut ca teava era afumata, semn clar ca nu m-am inselat. Intoarcerea spre Bucuresti am facut-o cu aceeasi benzina, totul a fost perfect, nu s-a repetat incidentul, intra in frana de motor inca de la 1200-1300 RPM. Teava am curatat-o, de control si, de atunci, oglinda a ramas. Masa mare, nu am avut si nu am timp sa investighez, au mai trecut cam 2000km de atunci si totul e bine. So ... case closed 😄

Am demarat si reparatia Nalucii. Blocul adus din Polonia e perfect, este in cote de prim montaj. Nu imi explic cum si de ce l-am gasit, mai ales in banutii pe care i-am dat. Sub 300 EUR adus acasa, in conditiile in care, daca il aduceam din State, ieseam la peste 1500-1600 USD :(. Pomana, dar parca si-a facut mila de mine. Se va face o honuire superficiala si o planare.

Dupa toate verificarile facute, vilbrochenul este in stare perfecta, nu necesita nicio pregatire. Celelalte 3 pistoane sunt in stare perfecta, nu necesita inlocuire, conform celor de la atelierul de strungarie. In rest, se pare ca o supapa este de inlocuit plus tot ce inseamna piese de uzura (cuzineti, segmenti, simeringuri si ghiduri supape)

Majoritatea pieselor sunt de negasit in Ro, termenul de livrare e de cca. 19 zile. Daca o reparatia o sa fie gata inainte de Paste, mare minune. Sa nu fie la Pastele Cailor, totusi :D.

Edited by Salex
  • Like 2

Share this post


Link to post

Putem cade de comun acord ca perfect nu exista, adevarat ? 😉

Cele mai uricioase situatii is cele in care o manifestare anormala e temporara, aproape imposibil a fi determinata cauza cum ar fi in cazul de fata pierderea frinei de motor. Eu unu am invatat un lucsu si anume, de nu se trece la investigatii fix cind a facut figura ... e grele, se intra pa tarimul speculatiilor cu bataie de cap serioasa cu rezultate pozitive aproape de zero.

Share this post


Link to post

Viktore, daca adaugam o alta regula de baza, anume ca nimic nu se repara de la sine, ar trebui sa stau stresat pana cand/daca mai face figuri. Din fericire, nu am timp si nici resurse sa ma stresez 😆. Speculativ, ma gandeam deja spre o problema de vacuum  sau senzor care nu citeste bine vacuumul. Ar mai fi pozitia clapetei sau a pedalei, dar pe astea le-am exclus momentan pt ca, la ralanti, totul e boboc. Oricum, e genul de situatie care, prin agravare, aprinde Checkul, deci stau linistit pana atunci 🤣

Share this post


Link to post

Fiare. Mai dau si cu oistea-n gard aiurea la cite o "scama". Eu unu mi-s asa linistit ... chiar si in cazul in care s-ar aprinde martorul panica (check-ul) sperietoarea multora, de cind au bagat perversii sperietoarea in cabina e jale, inca un motiv de stres. U - u - u, problema mare ; problema mare ... probleme la motor ! Haidi breee ... ti-o crapat motoru'n doua ? Nu ! Sesizate simptome anormale de functionare ? Nu ! Lichidele-s la locul lor ? Da ! Vezi-ti linistit de drum ca n-are nici pe naiba ! Maxim ia ceva boabe de tensiune de ai la tine.Eu unu stiu una si buna, cind o fi sa-si arate coltii cu adevarat o va face si de ii mingai suruburile zinlic. Sigur, cind se sesizeaza o neregula, o problima si persista trebue doctorita dar altfel ... imi repet : fiare, mama lor de dependente !

Share this post


Link to post

Profitand de putin timp si mergand pe prognoza meteo optimista, astazi BEE si-a incaltat slapii. Am schimbat gumele "de fabrica", Conti, DOT 4414, cu unele Michelin Primacy 3. Am prins in Octombrie trecut o promotie inexplicabila, au fost mai ieftine ca Hankook si chiar SAVA. DOT de Decembrie 2021 ...

Nu atat gumele ma interesau, desi urmeaza sa revenim la naveta "de weekend" Bucuresti-Sibiu, cat placutele si discurile. Astea au facut aproape 1 an de la instalare si nu mi-am aruncat, pana acum, niciun ochi asupra lor. Discurile TRW de pe fata, puse de noi cu mana mea in 2022, s-au cuplat perfect cu EBCurile. Discurile spate doar au fost usor rectificate (cu pila si flexul, desigur :D), dar si alea arata perfect. Zero bavuri, zero santuri pe suprafata de frictiune. Se vede materialul bun (si relativ moale)  al placutelor. Totusi, nici placutele nu au uzura observabila, ceea ce m-a intrigat putin. As aprecia ca "s-au dus" cu cel mult 10% in aproape 30.000km parcursi. La Leganza, la km astia se cereau schimbate !!! Regimul de mers nu este diferit, dar masa masinii isi spune cuvantul. Din punctul meu de vedere, un mare DA pentru EBC si tot asa pentru discurile TRW. Din fabrica, BEE a avut tot discuri TRW. Ca o curiozitate, observata astazi mai bine, etrierele si port-etrierele fata sunt ATE-GM, iar cele spate sunt "doar" TRW". Nu ca ar conta, isi fac treaba cu brio, dar sunt usor uimit de faptul ca un producator alege sa "corceasca" sistemul de franare.

Dupa gustul meu, jantele astea de 16" se armonizeaza chiar bine cu pasajele rotilor si, de asemenea, inaltimea suspensiei as zice ca e reusita. 

1.thumb.jpeg.8e15c31b52663a41b443c1cca8dd701c.jpeg

  • Like 4

Share this post


Link to post

Buuuun !

A mai trecut ceva timp, s-au mai adunat noutati. Degetul rupt (tendonul mai exact) in Martie e aproximativ la fel ... Probabil nu isi va reveni vreodata, daca nu se recurge la cutit ... Deci, nu isi va reveni vreodata. Mai mult ma incurca, dar e al meu, asa ca nu-l mai vorbesc de rau.

Agregatele, pe de alta parte, au evoluat mai bine. Despre BEE nu ar fi multe de zis, se simte OK, haleste (mii) de km pe drumurile patriei fara sa dea semne de nemultumire. Cu exceptia turbinei, pana acum, nu a avut parte de niciun schimb de piese, motiv pentru care acord fara rezerve multe bile albe dealer-ului de la care l-am achizitionat. Cablajul de la hayon, filtre, ulei etc, cam astea au fost motivele cheltuielilor cu intretinerea. Inca isi merita titlul de Best Buy ! In viitorul apropiat va avea parte de mententanta uzuala (ulei,filtre), dar am plusat cu curea de accesorii si intinzator. Distributia e pe lant, nu da niciun semn de ezitare, asa ca nu fortez nota. 

Ca si mici "imperfectiuni", (cred ca) as mentionat rulment roata stanga fata (are momente in care mi se pare ca se cere schimbat, dar nu este o manifestare constanta). Conducand alternativ BEE si Naluca, am impresia (cred ca e doar la faza de impresie) ca amortizoarele lui BEE s-au cam "inmuiat" ... Nu plang, nu bat, insa "stau altfel" de viraje in comparatie cu nava, mai ales daca ar fi sa compar cu setarea dura (Sport) a acesteia. Cea mai buna initiativa, cred, ar fi sa nu fac nimic momentan :D. Si cam asta o sa fac ...

Cu Naluca s-au intamplat "chestii". Ca sa nu generez suspans, Naluca e bine !

Am pornit la drum cu o constatare endoscopica in urma careia a rezultat ca un piston e fisurat ... Chiar si daca ar fi fost "doar" asta, motorul oricum trebuia desfacut si reparat. Daaaaar ...

1. Crapatura constatata prin evaluarea video a fost mult mai serioasa in realitate. Pun poze cu pistonul TOPIT ... ca sa se vada ce inseamna eroare de proiectare ! Segmentii nici nu au mai putut fi scosi. 

Piston_1_1-res.thumb.jpg.fbe27ded429892f0d650f230d9041d0e.jpg  Piston_1_2-res.thumb.jpg.eff84baac9153d000f7a1ee87f205565.jpg

Piston_1_3-res.thumb.jpg.660496e245a25724c2ef030b92e849b1.jpg  Piston_1_4-res.thumb.jpg.1997e135806f9bd924b8f0ee48411b81.jpg

Piston_1_5-res.thumb.jpg.cf0e40f6db4005ffc24f3327bb8bdb69.jpg  Piston_1_6-res.thumb.jpg.e6ad20293e987ea927cf2e9c32e1f365.jpg

In conditiile astea, mai mira-te ca Naluca a halit 4 litri de ulei in 150km ... Evident, cu asemenea "chestie, nu e de mirare ca blocul motor a fost zgariat si nu prea se mai preta la reparatie. Reamintesc faptul ca blocul de din aluminiu ...

2. Daca ar fi fost "doar" un piston, as fi zis ca na, ma incadrez in categoria celor "usor ghinionisti" care au pe masina un LTG 2.0 ... Dar, cum sa ma lase Naluca in randul celor "usor ghinionisti". Nu, nici vorba ... a trebuit sa fim in randul celor care nu au nicio ezitare cand au ganduri bune la adresa GM ... si iarasi nu scap ocazia de a confirma ca motorul Nalucii a fost produs in State ... Bun, hai sa vedem si poze:

Piston_2_1-res.thumb.jpg.41e5449868ef6063ceeba09381d880e8.jpg  Piston_2_2-res.thumb.jpg.7469d56a8992c472a8f1ddbc2fa850a8.jpg

 

Piston_2_3-res.thumb.jpg.de23f81254b81b419b2ed8f945961653.jpg  Piston_2_4-res.thumb.jpg.7e1512a3fabf4722e1d30326f4c915a4.jpg

 

 

Piston_2_5-res.thumb.jpg.507b19b589d5f63fc43481c23a3685cf.jpg

Daca ati pierdut timp sa vizionati filmuletul de pe Youtube pe care l-am pus mai demult, poate va amintiti cum "sareau" efectiv bucati din piston la demontarea motorului. Personal nu am vazut niciodata live asa ceva, mi-am zis, la momentul respectiv, ca e ceva deosebit, o problema punctuala. Totusi, ce amm gasit pe forumuri legat de faptul ca pistoanele de LTG sunt aberant de casante, s-a confirmat si la Naluca. Analizand crapatura, parerea mea este ca problema a aparut cu mai mult timp in urma si ca, uneori, pistonul ala avea sanse sa functioneze corect. Mergand mai departe, deja am inceput sa fac legatura cu prajirea bobinelor de inductie despre care am scris in mai multe randuri. Si, din pas in pas, nu exclud posibilitatea ca tot acest comportament sa fi fost prezent inca de cand am cumparat masina. Posibil ca fostul proprietar sa isi fi data seama ca ceva nu e chiar in regula, sa fi aflat ca motorul asta are o problema de proiectare si sa fi vandut masina "la timp". Clarificare: prajirea bobinelor (conform multor surse tehnice) "cam" are drept cauza principala o lipsa de compresie  ... Daca fragmentul ala din pozele de mai sus se aseza bine, compresia era OK. Daca nu ... nu.

In fine, reparatia a fost dusa la buns sfarsit, Naluca a adunat cam 4500km dupa reparatie. Cam 90-95% din drumuri au fost extraurbane. La inceput a fost aplicat un mic rodaj, de revenire. Turatii decente, reprize lente, fara "inima sportiva" ... Chiar si asa, consumul a fost exagerat de mare, pe Bucuresti-Brasov-Sibiu am scos 9,6%, iar pe Sibiu-Valcea-Bucuresti a rezultat cam 9,2%.

Intr-o prima faza tevile de esapament au fost pline de funingine si masina bleaga la turatii mici. Am considerat ca uleiul ala inghitit la ultimul drum dinaintea reparatiei a imbacsit catalizatoarele si sondele lambda precum si restul esapamentului. O diagnoza facuta cu Torque a scos la iveala un comportament dubios al sondei lamda 2, asa ca am zis sa ii mai dau timp Totusi, m-am temut ca s-a cam busit turbina, prea avea semnalmente similare cu turbina lui BEE. Cu rabdare, dupa 3 drumuri lungi, lucrurile au intrat in normal, ba chiar au inceput sa depaseasca asteptarile. Raspunde bine, espamentul e curat, consumul a scazut dramatic. 

Ieri am parcurs Sibiu-Brasov-Bucuresti in conditii destul de grele in prima parte a drumului (ploi torentiale). Pe la Comarnic, consumul mediu arata dubios de bine:

Mediu_DN-res.jpg.97375591abd59cf69a611acbbb2b3db5.jpg Inainte de reparatie nu am avut astfel de consumuri in conditii de mers "agil" , cu 4x4 50-50 permanent activat. 

Surprinzator si consumul instant la mers constant pe CB: 

Mers_constant-res.jpg.0ac08d212b9e8c31d3185d0e862dad9d.jpg

La finalul deplasarii, incluzand A3 si putin Bucuresti, consumul mediu a ramas la un nivel mai mult decat decent:

Mediu_aut-res.jpg.1e470057979849551edb665968cb1b28.jpg

Ca si concluzii "de inceput":

- reparatia efectuata pare reusita 100%;

- inca imi pare rau de faptul ca service-ul s-a temut sa punem pistoane forjate. Marturisesc ca imi este jena ca povestea s-ar putea repeta, desi, in acest moment, totul pare foarte OK

- ceva nu e in regula cu sistemul "Stop-Go", nu a intrat niciodata in functiune. Problema nu a aparut dupa reparatie, cam asa facea si anul trecut, inainte de "bucurie". Am monitorizat incarcarea pe baterie si pare cam ciudata, sunt momente in care cade sub 13 V. Bateria a fost noua in Ianuarie 2021, poate ca a fost afectata de cele cateva luni in care Naluca a bolit. Avand in vedere ca regimul de utilizare este, preponderent, extra-urban, momentan nu ma deranjeaza prea tare, mai monitorizam. 

 

 

 

Edited by Salex
  • Like 6

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...