Jump to content
 

Sign in to follow this  
Salex

Naluca

Recommended Posts

Ieri am primit un "inside tip" de la service. Asiguratorul a decis ca e "dauna totala", acum ramane sa vedem si abordarea oficiala. Mi-e clar ca acum va incepe circul 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si acum va incepe valsul, e bine sa ai si o lista de piese cu preturile oficiale, nu cele de service, plus costul vopsirii si a altor maruntele. Sa ne tii la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O mașină "daună totală" nu va fi mai greu de asigurat după repunerea în circulație? 

E evident că mașina e reparabilă și va fi sigură pe șosea, dar nenea asiguratorul să nu strâmbe din nas. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina va fi facuta pentru noi, nu pentru vanzare. Daca as avea cel mai mic dubiu legat de siguranta, as proceda cum am procedat cu MOSul. Nu pun fiarele mai presus de oameni ☺️. Legat de viitoarele asigurari, sa ajungem acolo ... 

Cu piesele nu imi fac probleme, se gasesc in Polonia, parca imi inspira incredere.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si circul a fost chiar mai lejer decat ma asteptam ... Ieri am primit acasa un plic cu o groaza de documente de la asigurare, din care doar cateva merita atentie. Pe scurt, in baza unei "analize" serioase, masina a fost evaluata la cca. 41.000 lei (in starea dinaintea accidentului !) Pana mea, daca te apuci sa cauti pe unde iti trece prin cap, sub 15.000 EUR nu o gasesti, dar probabil ca stiu ei mai bine. A doua chestie a fost "valoarea" epavei. Pentru asta a oferit o suma de 21.000+ lei. In concluzie, am primit din partea asigurarilor echivalentul a cca. 3980 EUR in conditiile in care pastrez masina. Evident, o sa merg pe varianta asta. Nu e cazul sa mai intru in detalii, problema e sucita pe toate partile. Clar nu ajung banii pentru reparatie totala, insa e cea mai buna varianta pentru mine. De acum, sa vedem cum merge reparatia. 

In urma cu cateva zile va ziceam ca s-a intamplat ceva care are ceva legatura cu Naluca, dar inca nu pot povesti. Ei bine, Naluca a devenit ... bunica 😅. Soata si-a schimbat locul de munca si urmeaza sa ramana fara masina de serviciu, adica Polo-ul lesinat.

Bun ... cerinte clare: sa aiba oglinzi electrice si incalzite, sa fie cam de aceeasi marime cu Polo, sa aiba un motor care sa nu moara cand pornesti AC la semafor, sa nu fie neagra, sa aiba vizibilitate buna si sa aiba cutie manuala. 

Ai zice ca nu e greu de gasit asa ceva insa a durat cateva luni pana cand am rezolvat problema. Ma rog, aproape "rezolvat", va zic mai incolo de ce.

Dupa indelungi cautari si negocieri, a fost sa fie Corsa E. 

5.thumb.jpeg.aa1d6a84d6d0e464649c3ab01016ae3d.jpeg

Gasita intr-o noapte la un dealer din periferia Berlinului, negociat putin, platit online si ... gata. Gata pentru ca masina se afla acum la un prieten de acolo, COVIDul sufletului ne impiedica sa mergem sa o aducem pe roti. Clar nu am chef nici sa ma expun aiurea si nici sa stau prin izolare/carantina. Probabil ca voi apela la un trailer pentru transport, inca nu m-am ocupat de aspectul asta.

Jucaria are putin sub 62.000km, a fost intretinuta exclusiv la reprezentanta Opel si arata foarte bine atat la interior cat si la exterior. Fara accidente, nefumator, fara nicio zgarietura la vopsea.

7.thumb.jpeg.98bb3011bf307d013e7bd857503be12e.jpeg

Ca si dotari, sta chiar mai bine decat Naluca ... Volan incalzit, scaune incalzite, navigatie, blind spot assist, parcare automata, senzori parcare fata-spate, navigatie, camera parcare spate si inca multe altele. 

11.thumb.jpeg.bb574924df5c17f2ec60487d5f47d481.jpeg

La partea motrica bifeaza un motor pe benzina cu 3 cilindri, turbo, 85kw/115CP cuplat la o cutie cu 6 viteze. Presupun ca nu sunt foarte lungi, insa a fost o chestie la care am tinut mult. Exista si o varianta de 1,4l turbo, 150CP insa ... parca era cam mult pentru amazoana ... stiu eu de ce .

10.thumb.jpeg.bfc2d5af7ed27a944340fb13af6bd2e7.jpeg

Din spusele prietenului care a luat masina de la dealer, motorul e potent, ceea ce nu e o mare surpriza pentru un raport greutate/putere de cca. 9.50. E cam in zona in care se afla MOS-ul, deci e clar super suficient !

Suspensiile cica ar fi foarte misto, comode dar ne-ezitante. Nu au fost reperati "greierasi", masina e inchegata bine. 

In rest, asteptam cu interes sa o vedem "live". Probabil ca nu va avea parte de un topic personal insa, pe fondul posibilei disparitii a Nalucii din decor (acum stiu sigur ca nu se va intampla asta !) am zis sa nu las topicul asta fara macar un Opel 🤣

Edited by Salex
  • Like 5
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitări pentru ambele chestii!

Motorul de pe CORSA este origine GM sau PSA?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa o stapaniti sanatosi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. sa o stapanesti sanatos!! 

2. eu zic sa mai tragi de ei, mi se pare prea putin, este tactica standard, vino cu argumente solide, masina aia nu se gaseste la 41000 lei, eu zic sa refuzi oferta si sa mai tragi de ei, e pacat!  cunosc caz cu dauna totala la propriu, masina veche si a primit la al 3 lea refuz bani reali cu care masina se vinde pe piata. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Rafi said:

2. eu zic sa mai tragi de ei, mi se pare prea putin, este tactica standard, vino cu argumente solide, masina aia nu se gaseste la 41000 lei, eu zic sa refuzi oferta si sa mai tragi de ei, e pacat!  cunosc caz cu dauna totala la propriu, masina veche si a primit la al 3 lea refuz bani reali cu care masina se vinde pe piata. 

Am zis de la inceputul povestii ca asigurarea pe care am facut-o era mai "speciala". A fost un fel de cadou pentru zeci de ani si sute de mii de km fara incidente ... Polita era plafonata din start la 45.000 lei. Deci, chiar daca masina ar fi fost 30.000 EUR ... tot maxim 45.000 RON puteam lua. In contextul asta, diferenta devine de fix 4000 RON ... Daca as mai trage de ei putin, poate am ajunge acolo, insa sunt sigur ca vor umbla la alti parametri si s-ar putea sa ies chiar mai rau ! Dupa cum ziceam, e intoarsa pe toate partile, mai mult de atat nu pot obtine. Hai, poate mai pluseaza cu 1000 lei ... dar tot nu ma aranjeaza sa pierd luni de zile pentru asta. Toate celelalte argumente de bun simt (valoare de piata, dotari etc. ) nu mai conteaza, deci o sa merg pe varianta cea mai rapida :).

 

13 hours ago, Akon said:

Motorul de pe CORSA este origine GM sau PSA?

Modelul este "inainte" de era Pejo, deci ramanem GM-isti :)). Din ce am inteles este un SIDI actualizat. Pare un motor interesant, 85KW si 170Nm pe o plaja larga de turatii (1800 ->), cuplat la o cu sase viteze super robusta. Companion bun nu doar in oras si deplasari scurte, ci si la drumuri lungi pe autostrada. Si, un punct fff important: distributie pe lant !

Multumim pentru urari, asteptam sa "ne cunoastem" mai indeaproape si mai revenim cu impresii ... nu se stie cand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pt noua jucarie 🙂

Nu te baza pe lantul ala, ca si el se largeste si pot aparea probleme. Totusi masina e noua si ceva ani nu vei avea batai de cap cu asta. Cat fu halatu'?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi raspuns pe PM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimbare de directie. Masina a fost "scoasa" din "dauna totala", se va repara. Plafonul de cheltuieli a fost ridicat considerabil, piesele trebuie sa se incadreze in cca. 6500 EUR. Manopera e agreata, nu intra in suma asta, se deconteaza direct de asigurari.

Buba mare vine de la piese, unele sunt greu de gasit ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Salex said:

Schimbare de directie. Masina a fost "scoasa" din "dauna totala", se va repara. Plafonul de cheltuieli a fost ridicat considerabil, piesele trebuie sa se incadreze in cca. 6500 EUR. Manopera e agreata, nu intra in suma asta, se deconteaza direct de asigurari.

Buba mare vine de la piese, unele sunt greu de gasit ... 

Ia vezi pe la cehii astia. Eu am mai luat piese de la ei pentru Nubira. Stiu ca pot sa aduca la comanda chiar si din Coreea de Sud. Am inteles ca la sfarsitul lunii vor plasa urmatoarea comanda pentru un container intreg.

http://www.czdrafel.cz/insignia-c110?page=1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam, slaba oferta. Ceva ceva am gasit prin Polonia, investigatia continua

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut parte si eu ieri de un incident de genul din pacate. O sa fie facuta pe RCA-ul vinovatului. Sper totusi sa o dea dauna totala cu toate ca nu au sarit airbag uri, doar ceva pe la centuri ca mi-a aparut eroare.

Cred ca o sa dau cazul la o firma intermediara de 'recuperatori' , nu prea am pofta de complicatii.

Tu ai rezolvat cu ea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca nu am rezolvat, e din vina mea. Nu am reusit sa obtin piesele necesare in asa fel incat sa ma incadrez in buget. A fost August, concedii, probleme legate de Covid etc. Am obtinut cam 20% din piese, restul urmeaza sa mai apara ... Sper ca in curand :). 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, Akon said:

doar ceva pe la centuri ca mi-a aparut eroare.

Daca ai capsa pirotehnica (si din ce tin minte ai) costa asemanator cu un airbag. Pot sa iti dea dauna totala in baza chestiei asteia (daca capsa e impuscata). Oricum, ai grija sa schimbe centura in cazul, altfel la urmatorul accident nu te va mai strange in scaun. 

Edited by ches

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu s-au blocat centurile...eu cred totusi ca s-a ars calculatorul de airbag. N-am mai fost curios sa pun testerul pe ea.

Dupa mai multe informari am inteles ca dauna totala nu te prea avantajeaza, cel putin in cazul meu. Ei scot ''epava'' la licitatie si iti dau tie diferenta pana la suma la care este evaluata masina daca vrei sa o pastrezi, in cazul meu 8000e( o evaluare nerealista pt ca nu exista nici macar o masina la pretul asta cu volan stanga pe olx).

Deci daca la lictiatie apare unul ce ofera 6k, eu ca sa pastrez masina trebuie sa ma multumesc cu 2k sau sa-i iau toti 8k si ramane masina la ei.

Cu piese SH as putea-o repara cu max 2500e( este plin de F10 la dezmembrari, as gasi chiar piese la culoare) dar nu prea vreau sa-mi bat capul.

O duc la un service si o repara ei, nu mai stau sa imi bat capul cu ea. Oricum e bataie de cap cu astea si numai 'serpi' peste tot.

Edited by Akon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fix asta a fost si situatia Nalucii ... Au obtinut o oferta de la o firma (probabil "de casa") si mi-au cam inchis gura intr-o prima faza. Totusi, se pare ca exista o oarecare flexibilitate la toti asiguratorii cat de cat decenti. Nu atat de mare incat sa iti faci masina cu piese noi OEM/OE, dar cat sa ti-o repari cu piese SH in conditii decente. Probabil ca este o politica destul de cunoscuta ... pentru cei care au de-a face mai des cu asa ceva. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am bagat-o in service, doar pretensionarile de la centuri sunt activate, airbag și structural e ok.

Ca bonus am primit la schimb pe perioada reparației, sora săraca a Nălucii, Insignia '11 cdti 160 combi 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un mic update al evolutiei ... evolutiilor 😃

Naluca inca e in standby, nu s-au apucat de treaba, dar nici nu mai e mult. Am cam finalizat achizitiile de care mi-am propus sa ma ocup, mai astept kit-ul de radiatoare si ventilatoare din afara. O sa apelez la service pentru multe componente rare sau delicate. Aici intra tot ce inseamna adezivi (pentru a nu avea discutii ulterioare...) si chestii gen centuri (ale Nalucii sunt bej, imposibil de gasit la noi sau pe SH ...). Oricum, am reusit sa ma incadrez bine in buget, poate or sa ramana mici chestii care sa ma arunce cu 500-1000 lei in zona de cheltuit din buzunar. Ca fapt divers, kit-tul de bord incluzand airbaguri si centuri ( pe care nu le voi folosi pentru ca sunt negre 😄 ) a fost cam 1000E. La service devizul a fost de cca. 5000E.

Corsa, devenit Bee de curand, a trecut fara probleme prin RAR. Am avut o emotie, totusi. Descoperisem ca are Xenon, dar fara spalator si fara auto-leveling. Din ce stiam, asa ceva nu ar trebui sa existe, mi-am imaginat ca fostul propietar a facut o dracie. Ei bine, nu. Daca nu stiati, exista o exceptie. Este vorba DOAR de farurile cu bec D5S, xenon la 25w. Se pare ca astea au sub 2000 lumeni, ceea ce le permite sa fie asociate becurilor "clasice". Exceptia nu e pentru Opel, se gaseste si pe la alti producatori, vezi Rapid-ul de la Skoda.

1276392839_D5S25W.thumb.jpg.1e124ee753bf9eb1e3d895eaa2358423.jpg  647826952_Faraspalator.thumb.jpg.b60961ac151f001c3c69fbd2081991f2.jpg

Oricum, inspectorii de la RAR au ridicat din umeri, nu stiau faza, dar au zis ca e OK atata timp cat e dotare "de fabrica". Deci, la final, nu au existat discutii. 

De mers, sfarleaza merge incredibil, depaseste orice asteptare legata de un motor de 1litru.

Consumul la mers decent este enervant de mic, aproape ca nici in frana de motor nu ajung acolo cu Naluca. O poza de pe centura Sibiului. 

1970088141_Consuminstant.jpg.308242e3666a6d26d05bcb49f4d9da4a.jpg

Consum mediu, drum de deal destul de abrupt si plin de viraje.

 

23113269_Consummediu.jpg.c62fce299241494916cbfd248f5587ba.jpg

I-am facut un schimb de ulei si filtre, am mers pe un ulei dedicat GM de la Ravenol, respectiv DXG Dexos 1 Gen 2. Cu ocazia asta as vrea sa va atrag atentia tuturor privind normele Dexos 2 (actualmente recomandata pentru diesel !) si Dexos 1 Gen2 (actualmente dedicata benzinarelor). Ca fapt divers, i-am luat si Nalucii ulei pentru un schimb, desi nu sunt nemultumit de LM pe care am mers pana acum.

Au fost demarate actiunile pentru inmatricularea lui Bee, merg ceva mai greu din cauza pandemiei. Cozi, lipsa de organizare, ghisee mai distantate etc. Prima data disponibila la Politie pentru inmatriculare (programare online) este 4 Decembrie 18:20 ...

LE: legat de inmatriculare. Desi aveam o programare online, am decis sa mergem direct la fata locului, la risc. Am ajuns in jurul orei 18:40 si ... dupa mai putin de 30 de minute problema era rezolvata 🙂 . Numerele si actele se dau dupa 2 zile, insa presupun ca la fel ar fi si in cazul programarilor online.

 

 

 

Edited by Salex
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...