Jump to content
 

Salex

Naluca

Recommended Posts

Imi pare rau sa aud, ma bucur ca sunteti bine! Daca ai nevoie de masina, iti ofer nubira 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc !!

Conceptia buna si relativ noua a masinii si-a spus cuvantul. In afara de comportamentul f bun de la impact, cele mai multe piese afectate sunt usor de inlocuit. Din ce am putut sa vad tragger-ul e prins cu suruburi, nu e sudat. Cele mai nasoale si scumpe cred ca vor fi airbagurile si centura dreapta fata. 

Un CASCO ar fi, dar nu sunt suoer convins de seriozitatea companiei de asigurari (pana nu vad😁).

Masina poate fi facuta, nu sunt probleme de structura. Sa vedem care vor costurile...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai airbag-uri sarite si ai Casco eu zic ca 99.9% este dauna totala, preturile de service depasesc cu mult valoarea de piata a masinii. Pe mine m-a lovit unu in spate si pt bara spate, portbagaj, stop dreapta si armatura din spatele spoilerului a fost deviz de 17.200lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, Akon a spus:

Daca ai airbag-uri sarite si ai Casco eu zic ca 99.9% este dauna totala, preturile de service depasesc cu mult valoarea de piata a masinii. Pe mine m-a lovit unu in spate si pt bara spate, portbagaj, stop dreapta si armatura din spatele spoilerului a fost deviz de 17.200lei.

Care masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totu-i bine cind se termina cu bine ! De restul ... fiare, se indreapta, se inlocuiesc ...

Ma incerca rau de tot o nedumerire : naluca fu tare ori bamvau' moale ? 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Akon: dosarul a fost deschis, astept sa vad ce zic astia de la asigurari. Cu piese noi, OEM, am ajuns cu estimarea la vreo 5000-6000 Eur. Asigurarea e facuta pentru 45.000 lei, asta a fost oferta. Cu piese SH ( evident, doar la radiatoare, capota, eventual altele necritice) se poate cobora la 3000 Eur.

@Viktor: si pe mine ma framanta intrebarea asta. Naluca e clar ca s-a comportat excelent, ma intreb cum era daca nu eram pe frana si nu intram jumate de metru sub BMW. Pe de alta parte, bara BMWului s-a rupt ... Asta chiar m-a dat putin pe spate, nu era un cazan din 1900 toamna ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ce e sub bara, s-au mai vazut cazuri cand la suprafata pare ok si sub e dezastru (logan gen).

Dupa ce o desfaci vezi exact ce si cum. Sper sa nu am dreptate dar cine stie.

BTW daca s-au declansat airbagurile impactul a fost la mai mult de 40 km pe ora, eu stiu ca asta e limita sub care nu sar.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Dj_Dark said:

 

Sper sa nu am dreptate dar cine stie.

 

Fie-ti gura aurita de data asta, Dj'ule ! De parca ai fi baut apa din clopot, nu alta ... 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, dar am avut destule accidente, la 2 din ele am fost in locul bmw-ului.

La unul din ele loganul care mi-a remodelat spatele parea ok la prima vedere, bara era aproape intacta, revenise la forma initiala dar dedesupt...

La celalalt, espero bej a fost declarat dauna totala si masina care m-a lovit a avut totul distrus pana la lonjeroane (inclusiv capetele de lonjeroane erau praf, noroc ca erau demontabile).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar, asa este. Cind te apuci si desfaci una alta constati si poti trage linie ca si daune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guys ... 

Lonjeroanele au cap-lonjeron, prindere cu suruburi. Au 2 zone predefinite de deformare, fiecare in parte. La niciunul nu s-a intamplat nimic ! Mai mult, numarul de inmatriculare este absolut intact ! Proiectoarele sunt intacte ... 

Revin cu o poza micsorata ...

Poc.thumb.jpg.9706f83388b60e58efe1d10ce477b0fa.jpg

Edited by Salex
  • Like 1
  • Sad 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

dpmdv, "cel mai urat" este ca au declansat airbagurile si au distrus plansa de bord, restul sunt plug and play, din pacate o sa mai gasesti destule plastice si mizilicuri care se vor aduna la total, dar cel mai rau mi se pare cu bordul, in rest arata chiar "usor" de reparat. 

Edited by Rafi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu siguranta este reparabila, structura principala de rezistenta pare intacta sau cel mult usor afectata (se vede ca ai intrat sub BMW). Sfatul meu este sa tragi sa repari masina la un service care sa aibe decontare directa. Toate plasticele, senzorii si alte minuni pe care le scapi la prima vedere vor costa mult, chiar si SH.

Ca fapt divers cand m-a lovit ala cu Kia Ceed in spate acum 2 ierni ala arata muuult mai rau si a mea arata f bine. La prima vedere (ce a scris asiguratorul la constatare) am scapat doar cu bara spate + armatura si o parte din panoul spate inlocuit + munca de tinichigerie + vopsit bara si haionul. Luata la bani marunti a trebuit schimbat si senzorul spate, niste cleme de plastic de dedesubt de la bara si alte cateva nimicuri, dar care ori sunt greu de gasit, ori sunt scumpe.

Asiguratorul (ala avea RCA la Tiriac) mi-a oferit 3000 lei pt reparatie in regie proprie, o gluma proasta, numai coaja neagra de la bara spate costa 900 lei noua, iar pe SH nu gaseam nimic in Romania. Pt reparatia la service asiguratorul a scos aprox 8000 lei, deci aproape de 3 ori fata de suma propusa. De aici si sfatul meu de mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu știu cum e la voi, dar la mine pe asigurare se umfla rău devizele. 

Când aveam Hyundai o aripa înfundat 2200e pe asigurare, sau 450 fără, la același tinichigiu... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Rafi said:

dpmdv, "cel mai urat" este ca au declansat airbagurile si au distrus plansa de bord, restul sunt plug and play, din pacate o sa mai gasesti destule plastice si mizilicuri care se vor aduna la total, dar cel mai rau mi se pare cu bordul, in rest arata chiar "usor" de reparat. 

Asa este, acum singura solutie este o plansa din dezmembrari cu tot cu airbag-uri. Lejer 1000 euro dar manopera nu e teribil de complicata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3800 lei, kit cu airbaguri, centuri pirotehnice, plansa de bord, calculator airbaguri. Garantie 1 an ... evident, din dezmembrari ...

  • Sad 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

e bine, e super ok, ar fi super daca l ai monta tu, ca in service.. imi este teama...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa vad intai cum reactioneaza asigurarile 🙂. La cum vad eu masina, ar fi absurd sa o bage in dauna totala ... Dupa aia tot asigrarile vin si justifica majorarea de tarife ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naluca a ajuns in service, s-a facut reconstatarea, acum mingea este la asigurator. Mi-am revizuit putin parerea enuntata mai sus ... pentru ca am vazut cum procedeaza service-urile. Concret, s-a mers doar pe piese "originale" la intocmirea devizului, nimic after-market. Chestia asta ma bucura, daaaaar sa nu ne grabim. Ca idee, farul stanga, distrus, a fost pus in deviz la cca. 2300 lei. Fix acelasi far se poate lua (l-am gasit la mai multi vanzatori on-line) intre 1100-1300 lei. Iar exemplele pot continua. De retinut ca discutam doar de piese la care se pune un adaos comerical considerabil din partea service-ului, manopera oricum este alta poveste.

In contextul asta se prea poate ca bugetul maxim (cf. politei de asigurare) sa fie depasit. Ca idee, discutam de cca. 9500 EUR, suma cu care poti cumpara lejer o masina SH decenta ...

As zice ca sunt apucaturi dambovitene insa daca ma iau dupa postul lui mr_ ... parca nu imi mai pare dracul chiar asa de negru.

In concluzie, varianta in care asiguratorul da "dauna totala" este destul de posibila. In contextul asta, reparatia in "regie proprie" elimina niste constrangeri, chiar si in conditiile in care se va face la acelasi service ... In fine, o sa se lamureasca lucrurile in viitorul apropiat. 

Astazi s-a mai petrecut un eveniment marginal legat de Naluca, insa inca nu pot sa va povestesc 😁

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si daca-ti face service-ul un deviz, iei banii in regie proprie, si o faci tu cu preturi "omenesti" dupa aia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema la regie proprie e ca iti da bani mai putini fiindca ei nu pun in calcul TVA-ul pieselor pe care le vei cumpara si nici manopera. 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spilul este altul. Polita mea acopera suma de 45.000 RON. Daca devizul depaseste suma asta, asigurarile vor da "dauna totala, ca doar nu or fi nebune sa plateasca o valoare de reparatie mai mare decat valoarea politei. Daca asiguratorul merge pe valoarea maxima asigurata, de aici intra in vigoare "regia proprie" (utilizare "personala" a termenului, nu are legatura cu asigurarile 🙂 ). Estimez ca suma este suficienta pentru a merge pe piese de origine, dar la preturi "normale", nu dublate de service. Daca e cazul, nu am probleme sa merg pe piese SH la anumite repere (armatura bara, de pilda, e 350 lei in stare impecabila. Aluminiu, deci nu sunt probleme de rugina etc ...). Chiar si farul ar merge SH, pentru a avea un grad de imbatranire similar celui din dreapta. 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

 

×
×
  • Create New...