Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Optimism? Daewoo Auto Romania incotro?

Recommended Posts

Nu cred sa fie probleme legate de cielo. Eu mi-ai luat masina vinerea trecuta de la Radacini si am fost in parcul auto din Militari si pot sa va spun sa stati linistiti in privinta comenzii pt ca erau in jur de 1000 de cielo si inca se mai primeau.

@e2k: sa stii ca si eu inainte sa ma hotarasc la Nubira II am avut aceleasi indoieli si dealerul a fost fair play si mi-a spus ca decat cielo euro II mai bine Logan.

Am fost si am vazut si logan si am vazut si Cielo. Din fericire mi-am putut permite o Nubira II SX, care e cu mult peste Logan parerea mea, dar Cielo e destul de slab, mai ales ca mi-au spus ca are o multime de piese romanesti, iar dpdv dotari e cu mult sub Logan.

Asa ca daca iti poti permite 10k euro ia Nubira ca e bestiala masina, dar daca nu dispui mai bine ia Logan decat Cielo.

Succes!

Share this post


Link to post
Chiar azi imi relata un prieten, plecat in studierea pietii pentru o achizitie, ca nu poate sa compare un reno simbol de 9900 CIP cu un Lacetti de 11-12000 CIP. Optiunea lui era mutata clar pe chevy, dupa ce a studiat modelele.

Interesant. Dar la ce ne foloseste noua comparatia intre Mere si Pepeni?

 

sa stii ca si eu inainte sa ma hotarasc la Nubira II am avut aceleasi indoieli si dealerul a fost fair play si mi-a spus ca decat cielo euro II mai bine Logan.
Iarasi interesant: Cielo euro II nu se mai gaseste de exact 21 de luni cand Logan nici nu exista! Banuiesc ca ai vrut sa spui Euro 3...

Si totusi ce legatura are cu soarta fabricii?

Share this post


Link to post

@silviustel... uite si eu sunt fair-play.. si iti spun ca ai facut mare greseala..

si in continuare sunt fair-play.. si-ti spun ca mare greseala ai facut ca nu ti-ai luat logan, ca are mai multe dotari decat nubira si e mai ieftina si e generatie mai noua plus ca daewoo nu se va mai fabrica si poate fi groasa

si toate astea pentru ca sunt fair-play.

 

ps. e grele domnule..

Share this post


Link to post

Nu era o comparatie, era un exemplu de cum un cumparator comun prefera sa dea mai multi bani pe un GM decat pe un Reno, cea mai vanduta in RO si singurul producator local in acest moment, deoarece cum se fabrica la Craiova acum nu-l poate concura. Si mai spunea ceva exemplu dat, ca doar pentru o diferentza de pret de 20-25% exista o diferenta enorma de calitate. Omul nu se pricepe la masini, nu a comparat caracteristici tehnice, el cauta o masina pentru familia sa si a remarcat ca nu se poate uita la reno cand pentru 1-2k in plus exista o cu totul alta masina. Doar ca parerea lui conteaza, el este cumparatorul statistic si tot el isi doreste o prezenta GM la Craiova. In cazul acela ar fi chiar o concurenta reala.

Share this post


Link to post

Azi am fost la dealerul Daewoo din orasul meu (Braila) sa ma interesez de Cielo (sau enentual Nubira) si persoana care lucra acolo mi-a spus ca azi sau maine se astepata preturile pentru Nubira II GPL si ca un angajat de la ei a fost deja la Craiova sa invete cum functioneaza instalatia.

Eu nu inteleg totusi daca firma ramane fara piese (sau licenta cum am vazut ca se zice) cum de se scot modele noi (sau ma rog optiunii noi pentru modelele existente)? Cred ca firma carioveana are relatii destul de stranse cu GM-Daewoo pentru ca si firma coreano-americana vinde modele cu GPL in Italia.

Share this post


Link to post

In Italia, din cate stiu eu, de la niste cunostiinte care locuiesc acolo Daewoo are o situatie mai deosebita si un procent mult mai mare de piata, si evident o gama mai larga de modele. Oricum si in cazul nefericit in care Daewoo Romania se va transforma in Renault pt a fabrica Logan, asta fiind worst case scenario, noi posesorii de Daewoo vom fi acoperiti cel putin teoretic inca 10 ani pt piese, si sa nu uitam ca totusi exista speranta ca frnacezii sa nu aiba aceeasi influenta ca si pana acum si sa piarda in fata GM, si atunci lucrulile nu mai sunt asa de rele. Parerea mea de nespecialist.

@Tommy: scuze daca te-am ofensat in vreun fel. Nu asta a fost intentia mea. Eu mi-am spus parerea obiectiva zic eu cu privire la acest subiect. Dupa cum am mai spus, am fost si am vazut si Logan si iti recomand sa te uiti si tu daca ai posibilitatea la modelul Ambition care e varf de gama la Dacia sa vezi ca in spatele suportului de numar pe spate nu e vopsita bara complet, discurile de frana sunt pline si simple, ca si la berlina, si imi par subdimensionate iar calitatea interiorului lasa de dorit. Iarasi repet, este parerea mea personala, obiectivata prin observatiile pe care le-am facut comparand diverse modele. In plus, as mai adauga ca pe mine personal nu mai intereseaza consumul pt ca sunt un utilizator umil si ocazional al masinii personale.

Si in final as mai adauga, pt cei care au dubii intre a alege Logan sau orice model Daewoo ca acesta din urma are o mica istorie la noi in tara si calitatea este certa in termen de 10 ani, pe cand Logan este inca in faza de probe, cu rechemari la service, retrageri de anumite serii, etc. In momentul in care Renault va face o masina comparativa ca dimensiuni cu Nubira, asemanatoare sau superioara dpdv calitate/dotari, si cu un pret de max 12.000 euro, eu voi fi primul cumparator.

Sanatate!

 

P.S.: prin cele spuse mai sus nu am intentionat sa lezez imaginea concernului Dacia-Renault, sau a modelului Logan sau vreu orgoliu personal al cuiva, Logan este lider in segmentul sau de piata, acela al masinilor ieftine, pt ca asta e descrierea pe care o pot face masinii. Daewoo sufera mult prin lipsa unei strategii adecvate de marketing si a intoxicatiei media de care se foloseste Renault.

Edited by silviustel

Share this post


Link to post

Statul roman a trimis oferta pentru rascumpararea Daewoo Marti 01 Noiembrie 2005

 

"Am trimis oferta noastra pentru rascumpararea participatiei coreene de 51% la Daewoo Craiova si trebuia sa primim raspuns inca de saptamana trecuta. Speram sa primim raspuns in aceasta saptamana. Am facut o oferta rezonabila", a declarat ieri ministrul Economiei si Comertului, Ioan Codrut Seres. El a precizat ca un element important al contractului va fi acela ca statul roman sa nu fie obligat la plata unor datorii ascunse ale societatii craiovene, care nu sunt cuprinse in evidentele contabile actuale. Ministrul a refuzat sa precizeze cuantumul ofertei financiare facute de statul roman.

 

romanialibera.ro

Share this post


Link to post

Daewoo Craiova mai produce automobile pana in ianuarie

 

Daewoo Craiova mai poate produce automobile sub marca Daewoo pana la inceputul lunii ianuarie, dupa ce General Motors a prelungit acordul de licenta care expira in luna octombrie. Potrivit Radio Romania, anuntul a fost facut de ministrul Economiei si Comertului, Codrut Seres.

 

Seres a precizat ca aceasta companie trebuie privatizata pana la inceputul lunii ianuarie 2006.

 

Referitor la stadiul negocierilor pentru preluarea de catre statul roman a pachetului de 51% din actiuni detinut de partea sud-coreeana, Codrut Seres a mentionat ca mai trebuie lamurita o singura clauza, astfel incat sa nu existe pretentii financiare suplimentare din partea vanzatorilor, dupa semnarea acordului.

Share this post


Link to post

Chevrolet tine in sah fabrica de la Craiova

 

 

Eryka Lang

Lucian Davidescu

Joi, 03 Noiembrie 2005

 

GM lasa uzinele Daewoo sa traiasca pana la privatizare

 

General Motors a prelungit pana in ianuarie acordul de livrare de componente auto pentru Daewoo Craiova. Daca acest lucru nu s-ar fi intamplat, fabrica, legata ombilical de furnizor, si-ar fi intrerupt activitatea. „Clementa” aratata de General Motors confirma interesul pe care, potrivit vicepremierului George Copos, corporatia l-ar fi aratat fata de fabrica de la Craiova. Aceasta este acum un competitor puternic al GM, pentru ca produce generatiile mai vechi ale modelelor care se vand acum in Romania sub marca GM Chevrolet. Practic, optiunile pentru GM sunt fie sa preia fabrica, fie sa o lase sa moara. Deocamdata, americanii au amanat aceasta din urma optiune.

Pentru constructorii de la Craiova, varianta GM este buna din punct de vedere ingineresc, dar proasta financiar. „La originile tehnologiei Daewoo se afla GM. Gradul mare de compatibilitate in ce priveste tehnologia pare a fi un avantaj in conditiile in care, daca GM ar prelua compania, continuarea activitatii ar putea parea mai lejera. Pe de alta parte, acest avantaj se poate transforma intr-o bila neagra, deoarece tehnologiile compatibile nu ar mai necesita investitii”, a explicat Valeriu Garlea, director de comunicare la Daewoo Romania.

Pana acum, pentru preluarea fabricii de la Craiova si-au aratat interesul Nissan, Ford si General Motors.

 

GM: Concurenta pe low-cost

 

Chiar daca GM a refuzat initial sa preia, odata cu falimentara companie coreeana Daewoo, si fabrica de la Craiova, contextul de piata s-a schimbat intre timp. Modelele vandute sub marca Chevrolet au succes in Europa Centrala si de Est ca urmare a preturilor mici. Insa acest avantaj este contrabalansat de taxele vamale de 30%, impuse de faptul ca masinile sunt produse in Coreea. Principala oportunitate pe care ar oferi-o General Motors ar fi o concurenta interna pe segmentul autoturismelor ieftine.

 

Ford: valoare adaugata mare

 

Ford are, la randul sau, sanse la cumpararea fabricii. In cazul Ford, avantajul este ca Romania va produce si masini cu valoare adaugata mai mare. Reversul acestei situatii este ca producatorul nu va concura Dacia Logan din punct de vedere al pretului. De asemenea, rolul fabricii s-ar putea rezuma doar la asamblarea de kituri.

 

Nissan: Renault cu alta palarie

 

O eventuala preluare de catre Nissan, pe de alta parte, ar intari pozitia Renault, cu care japonezii se afla intr-o alianta comerciala. Initial, Renault ar fi vrut sa cumpere direct fabrica pentru a-si extinde productia de Logan, insa i-ar fi fost foarte greu sa convinga Consiliul Concurentei sa accepte tranzactia. Chiar si sub conducerea Nissan este insa posibil ca Loganul de Pitesti sa ajunga sa fie concurat de

Loganul de Craiova.

 

Romania, competitor in privatizarea coreeana

 

Pentru a putea vinde fabrica, statul roman trebuie sa cumpere mai intai pachetul majoritar, de 51%, de la statul coreean. „Avem timp pana la inceputul lunii ianuarie sa privatizam compania”, a apreciat oficialul. Referitor la stadiul negocierilor privind preluarea de catre statul roman a pachetului de 51% din actiuni detinut de partea sud-coreeana, Seres a precizat ca mai trebuie lamurita o singura clauza. „Asteptam acceptul Kamco (n.r. - institutie coreeana care se ocupa inclusiv de recuperarea datoriilor catre stat) cu privire la faptul ca pretul oferit de statul roman pentru pachetul majoritar de la Daewoo reliefeaza toate datoriile companiei. Trebuie sa ne asiguram ca dupa ce preluam acest pachet nu ne vom trezi cu pretentii financiare din partea lor”, a mai spus Seres.

 

Ce ar putea produce General Motors in Romania

 

Spark: Urmasul „micului gigant” Matiz se bate cu modelul inca produs la Daewoo Craiova. Daca n-ar avea taxe vamale, masina s-ar vinde incepand de la putin peste 5.000 de euro, pretul pe care si-l propusese initial Logan. In Romania, Daewoo Matiz este cel mai bine vanduta masina autohtona dupa Dacia.

Kalos: Modelul este mai mic decat Dacia Logan, dar in aceeasi categorie de pret daca excludem taxele vamale. Este versiunea imbunatatita a lui Daewoo Lanos, care n-a fost niciodata produs in Romania, dar care a inlocuit pe pietele vestice modelul Cielo. Fara vama, pretul incepe la 6.000 de euro.

Lacetti: Masina este urmasul direct al Nubirei. Face parte din aceeasi clasa ca si Logan, dar pretul este mai mare. Insa, cu un minimum de 9.000 de euro, excluzand taxele vamale, modelul este mai ieftin decat Renault Megane, Peugeot 307 sau Volkswagen Golf, care la randul lor apartin acestei clase.

Evanda: Este noua forma a fostului Daewoo Leganza, masina care a fost si ea asamblata la Craiova si care a avut succes mai ales printre institutiile statului. Pretul fara vama incepe de la 15.000 de euro, adica putin sub concurentii din clasa ei: Skoda Octavia, Volkswagen Passat sau Renault Laguna.

Evenimentul Zilei Online.

Share this post


Link to post

Ar fi trebuit sa zica : GM ne prelungeste agonia. Noua celor ce speram in revigorarea fabricii.

 

Le-au cam amestecat oamenii astia clasele, au bagat-o pe Octavia in clasa cu Passatul (chiar daca la dimensiuni sunt apropiate), pe Logan cu Nubira, Lacetti...

Buna observatia: Nissan: Renault cu alta palarie

Share this post


Link to post

Asa e Gica, nu stiu ce specialist le-a stat in coaste ziaristilor astia, dar au facut o mare "tocanita" - Kalos mai mic decit Logan, dar provine din Lanos care a inlocuit Cielo, dar care Cielo - dupa dotari si caracteristici - face parte din aceeasi clasa cu Logan!!!

Edited by Leone

Share this post


Link to post

Domne', da' dupa ce se iau clasele astea ? Ca daca se iau dupa platforma pe care e construita masina atunci Logan e clasa mica avind platforma comuna cu Nissan Micra, daca se iau dupa dimensiuni exterioare Logan e clasa compacta, Cielo e compacta clar, Nubira e medie si Leganza mare. Tico mini si Matiz mica.

Scuze off topic dar e cam brambura cu clasele astea.

Share this post


Link to post

Brambureala vine din cresterea dimensinunilor claselor, fenomen inceput cam acum 10 ani; astazi poti compara lejer ca si dimensiuni un Renault Megane (compact) cu un Opel Vectra A (clasa medie); sa nu uitam ca stramosul tuturor compactelor (VW GolfI) e acum similar cu un Fiat Punto (clasa mica fara doar si poate), iar viitorul Grande Punto se apropie vertiginos de orice compact cu 3 usi la cei 4 metri ai sai in lungime.

Personal, prefer impartirea "istorica", luind ca baza de clasificare platforma, dar aici dam in paradoxul VW, al carui New Passat e construit pe o platforma de GolfV alungita; inca o porcarie care da peste cap socoteala teoretica e invazia de sedanuri (masini in 3 volume) in segmentul compact si mic, caracterizat printre altele de cele 2 volume terminate in hayon.

PS: ca si Tico, Matiz e un MINI, mai are de ingrasat pina la clasa mica (ce draci nu l-au latit oleaca astia pe Spark? rezultatele ar fi fost superbe, dar nu cred ca mai tragea de el motorasul de 0.8l).

Share this post


Link to post

"PS: ca si Tico, Logan e un MINI, mai are de ingrasat pina la clasa mica (ce draci nu l-au latit oleaca astia pe Spark? rezultatele ar fi fost superbe, dar nu cred ca mai tragea de el motorasul de 0.8l)."

 

Stimabile, presupun ca va refereati la Matiz, nu la Logan.

Share this post


Link to post

Corect, rectifichez ... fac ce fac si-mi fuge gindul la golan :D :D :D

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Te bate vreun gand NFS mama?!...... :-?

Share this post


Link to post

NFS, spune-ne si noua ca aflam pana la urma :) )

 

P.S. sper ca citesti topicul asta =))

Edited by Satori

Share this post


Link to post

nu-l bate, shedeti blanzi... pe el il bate un gand de Honda Civic asta noua... apropos ca ziceai ca vrei sa-ti iei Flexule... Am vazut una pe strada... innebunesti efectiv, e imensa si cu o formaaaaaaaaaaaaaaaa mama mama.

Share this post


Link to post

Despre ce se discuta aici ?

Share this post


Link to post

Logan ataca Europa la brat cu concurenta

 

Romania este pe cale sa devina un competitor puternic pe piata auto central si est-europeana odata cu revanzarea fabricii de automobile de la Craiova. Petitorii uzinei sunt Nissan (care in...

sper sa nu fi trecut de 500 caractere.

articol preluat de pe hotnews.ro care la randul lui a preluat evenimentul zilei.ro

si un link pt tot articolul..

http://biz.hotnews.ro/articol_36205-Logan-...-concurenta.htm

Share this post


Link to post

Faza e ca Nissan e tot Renault... nu va fi o competitie... Eu as prefera GM, sa vad Kalos si Lacetti made in Ro si sa vad cat mai vinde Renault Dacia in situatia respectiva...

Share this post


Link to post

Astazi DWAR a lansat Nubira cu GPL.Sursa:Rompres.Problemele legate de fabricarea Matizului s-au rezolvat,dar cererea este mult mai mare decat ritmul de productie,exista cereri vechi de cateva luni care nu au fost onorate si va mai dura o luna,doua pana la normalizarea situatiei,conform unui oficial DWAR(Afirmatia despre Matiz nu a fost facuta oficial,ci in particular)

Share this post


Link to post

Am citit intr-un ziar local acum cateva zile ca angajatii DWAR sunt in greva.

Cer marirea salariilor, si in cazul in care nu se rezolva problema fabricii sporirea numarului de salarii compensatorii primite dupa o eventuala disponibilizare.

Share this post


Link to post

Renault ar putea fi interesat să preia Daewoo Craiova

 

Grupul Renault ar putea fi interesat să preia uzina Daewoo Craiova, pentru a-şi mări capacitatea de producţie a modelului Logan în România, potrivit publicaţiei „La Tribune“. Articolul pre...

 

sursa: gandul.info

 

http://www.gandul.info/2005-11-09/renault_ar_putea

 

aceasi stire alt comentariu

Auto. Renault, din nou cu ochii pe uzina de la Craiova

M-a facut mama Logan

 

Presa franceza a dezvaluit ieri ca producatorul de automobile Renault se gandeste sa achizitioneze fabrica Daewoo Craiova. Potrivit coti...

sursa: averea.ro

http://www.averea.ro/display.php?data=2005-11-09&id=10906

Share this post


Link to post

eu nu am mai auzit de alta tara inafara de romania care in anii 2000 sa aiba masina nationala

asta ar fi si tare.. 2 fabrici de golanuri..

e tot mai clar ca niciodata nu se va putea dezbraca poporul ăsta de asta mantie comunista

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...