Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Optimism? Daewoo Auto Romania incotro?

Recommended Posts

Sa-nteleg ca m-apuc sa strang bani de-un Kalos ? :)

Share this post


Link to post

..asa e de frumoooos.. foarte frumooos...

Sper ca in 2-3 ani cand situatia va fi stabila sa porneasca si ei un "Buy back"... dau Cielo si iau altceva de la ei...

 

Visez?

Share this post


Link to post

La chestia cu buyback-ul cred ca da.

Insa sa speram ca totusi cumpara fabrica, imi ard talpile dupa niste pedale de Kalos sau chiar de Lacetti. :lavolan:

Share this post


Link to post

daca preia gm fabrica va produce oare modelul nou de kalos(cel pe care il arata viper in topicul despre noutati daewoo) sau modelele mai vechi? Ar fi super fain sa produca nubira si lacetti la craiova, oare la ce preturi ar putea ajunge in romania?

Share this post


Link to post

Pai daca licenta expira cu adevarat in octombrie, chestia e clara: baietii de la GMDAT au asteptat pana la spartul targului ca sa-i stranga pe amicii de la DAR cu usa.

Oricum, de cand cu chestia cu Radacini-le, eu sunt sigur ca va fi preluat.

Share this post


Link to post

ma gandesc ce teapa vor lua unii dealeri ca s-au reorientat spre alte marci(de obicei mai putin cunoscute) daca gm-ul va aduce si va fabrica masini ce se vor vinde in volum mare

Share this post


Link to post
Pai daca licenta expira cu adevarat in octombrie, chestia e clara: baietii de la GMDAT au asteptat pana la spartul targului ca sa-i stranga pe amicii de la DAR cu usa.

Oricum, de cand cu chestia cu Radacini-le, eu sunt sigur ca va fi preluat.

Care-i chestia cu Radacini-le ?

Share this post


Link to post

General Motors, in discutii cu guvernul Tariceanu pentru o investitie in Romania

GM a mai avut in vedere o investitie greenfield in Romania in urma cu trei ani

 

Producatorul de masini american General Motors discuta cu guvernul Tariceanu o potentiala investitie in Romania, conform unei declaratii a purtatorului de cuvint al GM Europa, Marc Kempe, preluata de Dow Jones Newswire. Kempe a refuzat insa sa dea detalii despre potentiala investitie.

 

Dupa cum se stie, guvernul Romaniei incearca sa gaseasca un investitor strain care sa preia Uzina de autoturisme de la Craiova, rascumparata recent de la Daewoo.

 

Oficialii romani au recunoscut ca una dintre tintele urmarite este atragerea General Motors, iar presedintele Traian Basescu a discutat aceasta posibilitate la sediul general al GM din Detroit, in cursul vizitei din SUA din urma cu doua saptamini.

 

Din informatiile detinute de Hotnews.ro, General Motors nu se afla pentru prima data in negocieri pentru a intra in Romania. Gigantul american a intentionat, in urma cu aproximativ trei ani, sa realizeze o investitie tip greenfield in tara noastra, dar, conform unor informatii confidentiale, nu a acceptat unele conditii financiare mai putin ortodoxe.

 

© HotNews.ro

Share this post


Link to post

Nu stiu ce vrea sa spuna cu "faza cu Radacinile" si mi-e lene sa caut.

Dar in urma cu cca. 2 saptamani cand am fost la Auto Huber Sibiu sa vad Spark-ul (si cu alta treaba), dealer-ul mi-a spus ca este posibil ca GM sa preia Craiova in vederea productiei de Chevy Spark datorita cererii f. mari pt. acest model in Europa de Vest.

 

Deci este posibil ca pt. Kalos Made in Craiova sa mai asteptam o tura !

Share this post


Link to post
Sper ca in 2-3 ani cand situatia va fi stabila sa porneasca si ei un "Buy back"... dau Cielo si iau altceva de la ei...

Visez?

 

Dupa spusele dealer-ului din Oradea sistemul buy-back se va practica de pe la mijlocul anului viitor.

Share this post


Link to post
Deci este posibil ca pt. Kalos Made in Craiova sa mai asteptam o tura !

 

Asta ar fi tare stupid!!! Cum sa se produca o singura masina in toata uzina in care pana acum se produceau 4 modele (matiz, cielo, nubira, tacuma) :wallbanger:

Share this post


Link to post

da , dar e posibil ca numarul de spark-uri produse sa fie muuuuuuuult mai mare decat numarul de matizuri+nubira+etc etc..

Share this post


Link to post

Well ... rentabilitate ... ring the bell?

Aproape ca mi-as paria jumate de salariu ca un lot de citeva mii de Kalosi va intra in tara fara taxe vamale - evident, daca se materializeaza vinzarea catre GM.

 

PS: uzinele monotip nu sint de loc o raritate, conteaza ce model se cere masiv pe o anumita piata; diversificarea nu e o solutie decit in cazul unei cereri diversificate.

Share this post


Link to post

La cum arata Kalos 2006 (nu modelul nou, cel vechi cu modificari), sustin pariul lui FLEX. Arata de parca l-au facut mai usor de imbinat...

Share this post


Link to post

ce tot o dati cu buy backul, bre? in primul rand buy backul nu-l face fabrica ci concesionarul si in al doilea rand este o afacere perdanta pentru cel care vinde dar este comoda.

Share this post


Link to post
Well ... rentabilitate ... ring the bell?

Aproape ca mi-as paria jumate de salariu ca un lot de citeva mii de Kalosi va intra in tara fara taxe vamale - evident, daca se materializeaza vinzarea catre GM.

 

PS: uzinele monotip nu sint de loc o raritate, conteaza ce model se cere masiv pe o anumita piata; diversificarea nu e o solutie decit in cazul unei cereri diversificate.

 

Eu sunt deacord cu tine ca pt GM ar fi mai retabil as produca f multe sparkuri in RO, dar ma intereseaza prea putin ce e bine pt ei. Pt noi ar fi groaznic pt ca ar disparea concurenta pe plan intern in segmentul mediu.

Gandeste-te ca Loganul ar ramane singura masina de familie autohtona si ar scumpi-o reno-ul in draci. Deja se simt niste scumpiri fata de inceputul anului. In plus stim f bine ca pretul unui LGN diesel full DDP e mai mare in RO decat in GER ceea ce mi se pare o mare tampenie :mda:

 

@alx -sunt perfect deacord cu tine ca sistemul buy-back nu-i o afacere pt noi ci pentru firma. E ca si cum ti-ai vinde masina unui bisnitzar de reseller de la autovit care iti va da pe ea cu mult mai putin fata de cat merita ca sa aiba si el un castig la revindere.

In plus, acum 2 ani ma batea gandul sa iau un matiz si am fost la reprezentanta DAR din buc, pe langa Gara de Nord si am ramas suprins cand oamenii de-acolo vazandu-ma cam nehotarat mi-au facut oferte sa cumpar de la ei matizuri full options SH, cu 3-4 ani vechime, insa nici unul nu avea la bord mai mult de 20.000 km. Nu suna un pic dubios? :-?

Edited by woulfy

Share this post


Link to post

din averea

 

Auto. General Motors se arata din ce in ce mai interesata de Daewoo Automobile Romania

La Craiova se vor produce tot automobile coreene

-- "Sper ca noua privatizare de la Craiova va urma succesului de la Pitesti", a afirmat, joi seara, presedintele Traian Basescu, prezent la Salonul International Auto Bucuresti (SIAB). Afirmatia lui Basescu nu inseamna neaparat ca la Craiova s-a batut palma, au afirmat surse oficiale. Dupa ce miercuri seara, directorul executiv al diviziei GM pentru Europa Centrala si de Est, Chris Lacey, arata interesul firmei americano-coreene pentru fabrica de la Craiova, vineri a venit o noua confirmare pe agentiile de presa. Dow Jones Newswire relateaza ca "producatorul de masini american General Motors discuta cu Guvernul Tariceanu o potentiala investitie in Romania, conform unei declaratii a purtatorului de cuvant al GM Europa. Kempe a refuzat insa sa dea detalii despre potentiala investitie".

 

 

 

In recenta vizita din Statele Unite, presedintele Traian Basescu a vorbit atat cu oficiali ai General Motors, dar si cu cei ai Ford pentru preluarea uzinei de la Craiova. "Noi consideram ca Romania este o piata buna pentru a afaceri", a declarat directorul executiv al diviziei GM pentru Europa Centrala si de Est, Chris Lacey. Analistii pietei auto spun ca GM DAT (divizia asiatica a General Motors) se indreapta spre Romania dupa ce a vazut succesul Loganului atat in Romania, dar si in alte tari europene. O parte din masinile produse de GM DAT sunt din segmentul produselor ieftine, iar fabricarea lor in Europa le-ar scuti de taxe pe pietele europene si le-ar pozitiona la preturi de sub 10.000 euro. Chevrolet (numele sub care sunt comercializate produsele GM DAT in Romania) a vandut pe piata romaneasca,in primele opt luni, 2.465 de unitati, in conditiile in care taxele vamale ating 30%.

 

Dealerii Daewoo se apuca de alte afaceri

 

Intre timp dealeri Daewoo trec la alte afaceri. Autoleggero, importator pentru Romania al diviziei Piaggio pentru vehicule comerciale usoare, a preluat cinci dealeri Daewoo in cele trei luni de la intrarea pe piata, a declarat Florin Teodorescu. "Pe fondul problemelor de la Daewoo, multi dealeri s-au orientat catre distributia altor marci si atunci am avut posibilitatea sa ii preluam noi. Astfel, beneficiem de experienta acestora, de show-room-urile care le au deja amenajate si de service-uri dotate cu echipamente moderne", a spus Teodorescu, prezent la Salonul International Auto Bucuresti (SIAB). Importatorul comercializeaza pe piata din Romania modelele Piaggio Porter si Piaggio Quargo, destinate transportului de marfa si persoane. Pentru aceste modele sunt disponibile variante de motorizare atat pe benzina, Diesel, cat si GPL. Pretul porneste de la 7.500 de euro CIP. Autoleggero este membra a grupului Auto Brescia din Brasov, ce reuneste marcile Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Ssang Yong, CPI MOTO si Scania.

 

Dacia - cea mai reusita privatizare

 

Presedintele Traian Basescu a apreciat ca preluarea Uzinei Dacia de catre grupul Renault este cea mai de succes privatizare care s-a facut din 1990 pana in prezent, in Romania. In 1999, in Guvern, dupa interminabile discutii si negocieri, s-a stabilit privatizarea Dacia, cedand pachetul majoritar de actiuni grupului Renault. Au fost multe semne de intrebare, dar si sperante. In contract era prevazuta o investitie de 220 milioane dolari. Azi s-au depasit 600 milioane euro investitie Renault, iar perspectiva este ca in maximum doi ani sa se ajunga la un miliard de euro", a aratat Basescu.

 

 

 

Piata auto romaneasca este una interesanta pentru investitorii din domeniu, spun analistii pietei auto. Ei sunt confirmati chiar de reprezentantii firmelor auto. Directorul general al companiei Dacia, Francois Fourmont, a declarat ca evolutia spectaculoasa a sectorului auto face ca piata romaneasca sa devina a sasea din Europa, vanzarile urmand sa ajunga la 250.000 de unitati pana la sfarsitul anului.

 

Honda vrea sa vanda 1.000 de unitati in 2005.

 

Importatorul general al autoturismelor Honda, Carpati Motor, intentioneaza sa-si exinda reteaua de vanzari cu inca 10 dealeri, pana la sfarsitul acestui an, a declarat directorul general al firmei, Laurentiu Badea. Carpati Motor estimeaza ca va comercializa in acest an 500 de masini, fata de 308 unitati in 2004. Planurile companiei pentru anul viitor indica comercializarea a circa 1.000 de unitati.

 

Salonul ofertelor financiare

 

Pe langa masini si femei frumoase la SIAB 2005 sunt prezente si institutii de creditare in domeniul auto.

 

- Finansbank a lansat, cu ocazia Salonului International Auto de la Bucuresti, pachetul de creditare adresat persoanelor fizice care permite achizitionarea de autovehicule fara avans. Dobanda este de 10,9%/ an la imprumuturile in RON, iar perioada de finantare este de pana la 7 ani. Creditele pot fi contractate atat pentru achizitionarea autoturismelor noi, cu o dobanda de 9,9% pe an la lei si de 11,5% pe an la euro. La creditele pentru autoturisme second-hand dobanda este de 10,9% la lei si de 12,5% pe an la euro.

 

 

- HVB Leasing Romania a incheiat, in primele opt luni, 3.808 contracte de leasing, in valoare totala de peste 100 de milioane de euro, a declarat directorul companiei, Septimiu Postelnicu. Autoturismele si vehiculele comerciale cu masa sub 3,5 tone detin o pondere de 95,35% din portofoliul companiei, cu 3.631 de contracte incheiate de la inceputul anului, acestea insumand circa 55 de milioane de euro.

 

- Piraeus Bank ofera credit auto, prin care clientii pot lua intre 3.000 si 50.000 de euro, echivalent in lei, cu o dobanda de 11,9%, pe o perioada ce poate fi cuprinsa intre sase luni si cinci ani. Creditul nu necesita garant daca se depune un avans de 25% din valoarea masinii

 

Ar putea fi produse in Banie

 

Modelele Chevrolet, in prezent importate din Coreea, ar putea fi produse la Craiova. "Am ajuns in top 10 al modelelor vandute", a afirmat Constantin Avromescu, director de vanzari General Motors pentru Romania si Bulgaria. El a declarat, ca in ciuda taxelor vamale de 30%, modelul Kalos a reusit aceasta performanta.

 

Chevrolet Aveo, care va inlocui, de anul viitor, automobilele Kalos. versiunea cu patru usi a Chevrolet Kalos, care nu va mai fi comercializat din luna noiembrie. "Va fi noua masina de familie a afirmat Avromescu. Preturile nu vor diferi fata de cele ale predecesorului sau.

 

Chevrolet Lacetti va fi promovat mai bine anul viitor. "Este oferit in mai multe variante si raspunde atat necesitatilor celor care vor o masina de oras, dar si celor care vor o masina familiala" spune Constantin Avromescu.

 

Varianta Kalos va fi vanduta doar in varianta cu cinci usi. Va fi destinata in special celor care o vor folosi mai mult in oras.

 

"Vom insista in viitor pe acest model" a spus Constatin Avromescu referindu-se la Chevrolet Spark. Spre deosebire de Matiz din care se atrage, pe langa mootorizarea de 51 CP, va avea una de 65 CP, cu performante dinamice mai bune.

 

Adrian Nuta

http://www.averea.ro/display.php?data=2005-10-08&id=8995

Share this post


Link to post
"Vom insista in viitor pe acest model" a spus Constatin Avromescu referindu-se la Chevrolet Spark. Spre deosebire de Matiz din care se atrage, pe langa mootorizarea de 51 CP, va avea una de 65 CP, cu performante dinamice mai bune.

 

Adrian Nuta

http://www.averea.ro/display.php?data=2005-10-08&id=8995

 

...si preturi pe masura.

Se pare ca o sa ramanem "in principal" cu matizul 3...

Share this post


Link to post
Care-i chestia cu Radacini-le ?

 

 

Nu stiu ce vrea sa spuna cu "faza cu Radacinile" si mi-e lene sa caut.

 

Chestia e ca Radacini a devenit dealer GM - Opel si Chevrolet de vreo doua luni...

Share this post


Link to post
Deja se simt niste scumpiri fata de inceputul anului. In plus stim f bine ca pretul unui LGN diesel full DDP e mai mare in RO decat in GER ceea ce mi se pare o mare tampenie :mda:
Masinile frantuzesti sunt cel mai scumpe in Franta. Si apar mai marii lor la TV spunand "cumparati lucruri frantuzesti ca altfel ramaneti fara JOBuri!". Ipocrizia nu s-a nascut la noi! Am importat-o! :-?

 

Poate ca GM v-a produce Spark la Craiova, dar mai mult ca sigur va asambla si restul din KITuri doar pt a le scapa de 10% taxe vamale! (spun 10% pt ca in EU procentul e 10% si se aplica la valoarea masinii, nu inventia cu 30% la reziduala ca la noi!)

Share this post


Link to post

Din Iunie-Iulie 2006 taxa vamala va fi tot de 10% si la noi. Mai sunt si parti bune ale aderarii.

Share this post


Link to post
Masinile frantuzesti sunt cel mai scumpe in Franta. Si apar mai marii lor la TV spunand "cumparati lucruri frantuzesti ca altfel ramaneti fara JOBuri!". Ipocrizia nu s-a nascut la noi! Am importat-o! :-?

 

 

Nu stiu cat e de ipocrita treaba cu sustinerea economiei tarii tale dar cred ca e sanatoasa!!...

Share this post


Link to post
Din Iunie-Iulie 2006 taxa vamala va fi tot de 10% si la noi.

 

S-o aplica si retroactiv?! Adica daca contractul s-a facut acum si plata se termina cand se va aplica 10% cum va fi, cu 30% sau cu 10%?!

Share this post


Link to post
Nu stiu cat e de ipocrita treaba cu sustinerea economiei tarii tale dar cred ca e sanatoasa!!...
Nu e ipocrit sa cumperi produse indigene, ipocrit este ca aceste produse sa fie mai scumpe in tara de origine decat in strainatate; si ma refer la pretul de baza, nu cel afectat de taxe!

 

Apoi si masinile germane cel mai ieftin (in Europa) le cumperi in Grecia, nu in Germania...

 

Scuze de OffTopic!

Share this post


Link to post

ARO si Daewoo nu sunt la SIAB

 

Neasteptata pentru un salon auto de o asemenea anvergura, cum este editia din acest an a SIAB, este absenta constructorilor autohtoni ARO Campulung Muscel si Automobile Daewoo Craiova.

Cele doua companii traverseaza o perioada mai putin fasta, mai ales ARO, care abia se mai tine in viata, cu doar 14 autoturisme comercializate in primele opt luni ale anului. In trecut, ARO era nelipsit de la marile manifestari auto, fiind chiar o prezenta obisnuita la marele Salon Auto de la Paris! Lipsa unui stand la SIAB 2005 al constructorului Daewoo Craiova este un semnal ca nici in Banie lucrurile nu sunt tocmai la locul lor.

Valeriu Garlea, directorul de comunicare de la Daewoo Craiova, s-a justificat: „Nu era obligatorie aceasta participare, mai ales ca un stand la SIAB reprezenta o cheltuiala suplimentara. In situatia actuala, am hotarat sa dam alta destinatie resurselor noastre financiare. In plus, nu puteam indeplini una dintre cerintele organizatorilor. Nu aveam produse noi pe care sa le aratam”.

Oficialul oltean a infirmat faptul ca modelului Cielo urmeaza sa-i expire licenta de fabricatie in perioada urmatoare. „Cielo inca se produce si va continua pana depasim etapa de negocieri care sa limpezeasca problema noastra”.

Potrivit unor surse guvernamentale, Daewoo Automobile Craiova ar urma sa-si continue activitatea ori sub patronajul statului, dar sub un alt nume, ori sub influenta General Motors, concern care ar pastra numele produselor doar pentru piata noastra.

In prezent, constructorul de la Craiova are un plan de productie de 30.000 de masini pe an, aproape indeplinit. Pe piata, Daewoo a pierdut pozitia secunda, dupa Dacia, fiind devansat in aceasta luna de Renault.

 

Preturi si dobanzi mai mici

 

Salonul International Auto Bucuresti (SIAB) reprezinta o buna oportunitate pentru achizitionarea de masini noi, aproape toti expozantii anuntand promotii deosebite, care nu se regasesc in alte perioade. Cea mai mare reducere de pret este acordata de Forum Auto, importatorul marcii Volvo, care vinde limuzina S 80 Black Edition (diesel) cu 3.835 de euro mai putin. Astfel, luxoasa berlina poate fi cumparata acum cu 32.401 de euro, in pret fiind incluse toate taxele. Promotii atractive are si Renault, care isi vinde masinile, indiferent de model sau varianta, cu reduceri de pana la 1.300 de euro din pretul CIP (exemplu Megane Sedan - versiunea de top „Privilege”).

Nu doar importatorii joaca la SIAB rolul de sirene, ci si societatile de leasing sau bancile care imbie doritorii cu promisiuni interesante: BCR Leasing anunta o dobanda de 6,5%, la un avans minim de 15a din valoarea masinii si un comision de administrare de 1,5%. Oferta BCR este urmata de cea prezentata de Volksbank Leasing, cu dobanda anuala de 7,5%, si de cea de la Raiffeisen, cu dobanda de 7,8%. Avantaje deosebite prezinta si Porsche Bank, institutia financiara care isi ordoneaza activitatea in stransa legatura cu Porsche Romania, liderul importurilor in tara noastra.

 

Evenimentul Zilei

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...