Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Optimism? Daewoo Auto Romania incotro?

Recommended Posts

Dar ce reno a dat ceva, a luat un teren imens, facilitati enorme, datorii pauza si scutiri de tva si impozit pe profit si a promis ca scoate o masina pentru roamani de 5000 euro. De scos a scos una de sub 5000 si ia pus un pret cu +50% mai mare. Halal privatizare cu poporul francez, arogant si neprieten.

Share this post


Link to post

Problema nu este pretul fabricii ci datoriile de 800mil us$.

 

Dar ce te faci daca industria ta e reprezentata de 10 agenti economici productivi in total (sidex, petrom, rompetrol, dacia, ... si inca cativa)! Iti poti permite sa pierzi unul din ei? Ajungem Turcia! (in cazul fericit)

 

Statul francez a scos Renault din balamuc mai demult.

 

Statul american n-a scos pe nimeni din balamuc. Ce i-a mai durat cand a "cazut" PanAM - ul! Dar nika. Au crescut altii ... dar asta e in USA, nu in Europa.

 

Vrem sau nu vrem, daca fabrica e sa existe in continuare statul va avea de platit ceva bani... cam 500mil us$ cred!!!

Share this post


Link to post

Din ce am citit prin unele ziare (in care am incredere) datoria asta este artificiala, facuta doar pentru a ii scadea pretul de vanzare, DAR avand si ei de incasat o groaza de bani.

Share this post


Link to post

pai de unde sa aiba incasat bani? de la reteaua de distrubutie? nu as prea crede asta insa cu banii de incasat,dar as putea crede ca datoriile alea sunt cumva artificiale,intrand in buzunarele proprietarilor sud-coreeni pana la urma..

Share this post


Link to post

DAR produce si piese auto pentru producatori externi... fie ca-ti vine a crede sau nu.

Share this post


Link to post

stiam de cutii de viteze exportate in polonia parca.. am dreptate?

Edited by maximus

Share this post


Link to post

Astazi la ora 13 pe ProTv a fost data o stire privind cumpararea de catre statul roman a activelor coreene. Prezentatoarea mai spunea ceva de oprirea liniilor de ansamblare :-? . Stie cineva ceva mai multe? Sa fiu sincer, nu am prins toata stirea de la inceput. Dupa cum stiti eu vreau un Nubira Wagon pe GPL si sunt direct interesat. Multumesc

Share this post


Link to post

Destinul fabricii Daewoo Romania s-a jucat pe teren neutru, la Praga

 

Pentru ca in presa au scapat informatii referitoare la negocierile dintre lichidatorii firmei Daewoo si reprezentantii statului roman, coreenii au cerut ca negocierile sa se poarte in strainatate. Dupa ce SFin a publicat ultimul articol referitor la negocieri, reprezentantii Daewoo au sunat la redactie si ne-au cerut sa deconspiram sursele. Solicitare pe care, evident, am respins-o.

 

Probabil pentru a se pune la adapost, pe viitor, de ochii presei romanesti, miercuri, 7 septembrie, cele doua echipe s-au asezat fata in fata in capitala Cehiei. Discutiile au avut loc in spatele usilor inchise

 

Cei care au vizitat saptamana trecuta capitala Cehiei s-au putut bucura in tihna de frumusetea si echilibrul unui oras fascinant, scaldat de lumina blanda a soarelui de toamna. Cu o harta buna si cu grija sa nu treaca de doua ori prin acelasi loc, au avut ce vedea si auzi.

 

Au putut asculta Traviata de Giuseppe Verdi la Opera de Stat, privi actorii din „Rusalka”, de Dvorak, la Teatrul National, sau participa, cu un bilet de numai 15 euro - o promotie valabila doar saptamana trecuta - la concertul sustinut de Fibich si Janácek, impreuna cu Orchestra Filarmonicii, la Rudolfinum, una dintre cele mai faimoase sali de concerte din Praga.

 

Nu toti romanii care au calatorit la Praga au avut insa timp sa exploreze frumusetile orasului. Cei care s-au nimerit prin preajma au putut constata ca negociatorii pentru Daewoo au avut multa treaba.

 

Coreenii vor creanta inapoi

Descalcirea itelor in afacerea „nationalizarii” companiei DWAR, in vederea reprivatizarii acesteia, dupa falimentul actionarului majoritar coreean, nu este deloc o treaba usoara. Reamintim ca Daewoo Motor Company Ltd (DMC Ltd), care detine 51% din actiunile DWAR, este in faliment, iar statul roman negociaza cu administratorul sindic al companiei coreene rascumpararea pachetului majoritar.

 

Pentru a afla cu precizie valoarea societatii, statul roman a cerut firmei de consultanta KPMG sa efectueze un audit, decizie privita cu reticenta de reprezentantii lichidatorului. KPMG a indicat o plaja de valori in interiorul careia s-ar fi regasit pretul actiunilor pe care statul roman vrea sa le rascumpere.

 

Nivelul minim propus de evaluator a fost de 35 de milioane de euro pentru pachetul de 51% din actiuni, iar valoarea totala (de lichidare) a fabricii din Craiova a fost estimata de KPMG la 70 de milioane de euro.

 

Statul roman a facut o prima oferta, de 45 de milioane de euro, pentru pachetul de 51% detinut de DMC Ltd, cu 10 milioane mai mult decat pretul minim indicat de evaluator, insa aceasta a fost respinsa de lichidator.

 

Surse apropiate negocierilor ne-au declarat, sub protectia anonimatului, ca in evaluarea pretului actiunilor s-a tinut cont de argumentatia fiecarei parti. Pe de-o parte, de pretinsele datorii ale DWAR catre firmele din grupul Daewoo - pentru care oficialii romani spun ca nu prea exista documente.

 

Suma creantelor pe care grupul le-ar fi avut la DWAR a fost estimata de cei care au facut calculele la circa 500 de milioane de euro. „In evaluarea pretului actiunilor trebuie sa se verifice si sa se tina seama de aceste debite”, ne-au declarat sursele citate.

 

In cadrul negocierilor, coreenii ar putea spune ca vor sa-si recupereze creantele si apoi sa vanda statului roman societatea DWAR pe un leu, nu-i asa? Poate ca da, daca societatea nu ar fi in lichidare. Si aici loveste ca un ciocan argumentatia statului roman.

 

Legea 71/1994 innoada pretentiile lichidatorilor

Societatea a beneficiat de facilitati fiscale, printr-o lege in care doar ca nu apare explicit numele Daewoo.

 

Iata ce spune Legea 71/16 iulie 1994, pentru atragerea de investitori straini in industrie: „Societatile comerciale care se infiinteaza, potrivit legii, in domeniul industriei, cu participare de capital strain, la care aportul subscris de investitorul strain este varsat in suma de minimum 50 milioane dolari SUA. (...

 

) si care realizeaza, in termenul si potrivit prevederilor din contractul de societate, productie cu un grad valoric de integrare in Romania de minimum 60% si un export de minimum 50% din valoarea productiei anuale, beneficiaza de urmatoarele facilitati: scutirea de la plata taxelor vamale, pe o perioada de 7 ani incepand sa curga de la data inmatricularii societatii comerciale, a masinilor,

 

utilajelor, instalatiilor, echipamentelor din import necesare investitiei, subscrise ca aport in natura sau platite din surse proprii, atrase sau imprumutate; scutirea de la plata taxelor vamale, pe o perioada de 7 ani calculati de la data inmatricularii societatii comerciale a materiilor prime, materialelor consumabile, pieselor de schimb si componentelor importate pentru productia proprie a

 

societatii, platite din surse proprii, atrase sau imprumutate; scutirea de la plata impozitului pe profit pentru o perioada de 5 ani de la data obtinerii de profit, dar nu mai mult de 7 ani de la data inceperii activitatii productive”.

 

Dar iata ce spune raspicat, la punctul doi, legea in cauza: „In cazul in care, intr-o perioada de 14 ani, calculata de la data inmatricularii, societatea comerciala isi reduce capitalul social astfel incat participarea investitorului strain coboara sub minimul de 50 milioane dolari SUA sau se dizolva voluntar, ea va fi obligata la plata tuturor impozitelor si taxelor ce i s-ar fi aplicat pe

 

intreaga durata de functionare, in lipsa facilitatilor de care a beneficiat, inclusiv a celor de care a fost dispensata in perioada de scutire”.

 

Timpul ii preseaza pe coreeni

Aici este calcaiul lui Ahile pentru lichidatorii coreeni. Pentru ca sumele pe care ar trebui sa le plateasca statului roman in urma lichidarii voluntare inainte de scurgerea perioadei de 14 ani de la data infiintarii par sa depaseasca suma creantelor pe care coreenii sustin ca le au la DWAR. Reamintim ca Daewoo activeaza in Romania din 1994.

 

Cunoscuta fiind abilitatea negociatorilor asiatici, in aceasta disputa va castiga cel care nervii mai tari. „E ca un joc: unii spun da-mi creanta, iar ceilalti - vezi ca imi iau inapoi facilitatile”, ne-au dezvaluit sursele amintite.

 

Nici reprezentantii OPSPI, institutia mandatata de Guvernul Romaniei sa negocieze preluarea actiunilor DWAR, nici avocatii societatii }uca si Asociatii, consultantii statului in plan juridic, nu au dorit sa comenteze pe marginea acestui subiect.

 

Negocierile ar trebui incheiate in mai putin de 30 de zile, pe 5 octombrie expirand licentele de fabricare pentru cateva modele Daewoo produse la Craiova.

 

Saptamana Financiara, George Stoica, 12 sep 2005

Share this post


Link to post

Ca idee, cursul valutar nu a fost actualizat pe www.daewoo.ro!

Share this post


Link to post
Astazi la ora 13 pe ProTv a fost data o stire privind cumpararea de catre statul roman a activelor coreene. Prezentatoarea mai spunea ceva de oprirea liniilor de ansamblare :-? . Stie cineva ceva mai multe? Sa fiu sincer, nu am prins toata stirea de la inceput. Dupa cum stiti eu vreau un Nubira Wagon pe GPL si sunt direct interesat. Multumesc

 

 

Frati olteni, in editia de astazi a "Gazetei de Sud" la sectiunea economie, se vorbeste despre targul Autoshow de la Craiova. Daca nu sunt inca sub influenta citarii :D , la poza atasata articolului se vede undeva pe sus, sub Renault, Nubira II LPG. Raman dator cu o bere :drinkers: celui care va merge acolo si-mi va da de stire! Intrebati-i pe reprezentanti ce se stie de licentele de fabricatie, ca asa-zisa presa din Romania este plina de stiri contradictorii (nu mai stiu pe unde am vazut dar licanta pentru Matiz era pana in 2009, cea pentru Nubira pana in 2007 iar singura care expira este cea pentru Cielo :-? ).

Share this post


Link to post

Se pare ca nimeni nu prea salveaza daewoo Romania. Am auzit in seara asta la stirile protv ca statul doreste clar sa cumpere integral daewoo Romania si sa o revanada la unul dintre 4 mari producatori de automobile interesati. Unul dintre acestia 4 s-a specificat ca fiind ford, de restul nu s-a zis nimic.

Interesant e ca Renault se pare ca nu si-a manifestat intentia sa cumpere fabrica de la Craiova lucru extrem de bun pt noi deoarece nu va exista monopol Dacia.

Pe de alta parte cum se intampla cam de fiecare data la stirile despre viitorul lui Daewoo, se precizeaza doar ca cel mai probabil nu vor exista disponibilizari insa nu se spune exact daca se va mai produce vreun model Daewoo la Craiova.

Are altcineva informatii mai complete?

Share this post


Link to post

Stirea data a fost ca productia va continua pana la sfarsitul lunii octombrie, dupa care va fi sistata, iar fabrica vanduta unuia dintre cei interesati si anume Ford (sau GM???) un producator coreean (Hyunday oare?), unul european (Renault sau Citroen?) si unul japonez (Suzuki sau Toyota?). Oricum, sistarea fabricatiei atat timp cat viitorul fabricii este incert este o tampenie, s-a facut chestia asta si la Roman si la Tractorul si uite unde au ajuns...

Share this post


Link to post

Romania Libera

 

Statul ar putea redeveni, in luna octombrie, proprietarul Daewoo Automobile Romania, prin preluarea pachetului de 51% din actiuni detinut de partea sud-coreeana, a declarat, luni, ministrul Codrut Seres. "S-a discutat saptamana trecuta cu partea coreeana si speram sa intram in posesia actiunilor pana la sfarsitul lunii octombrie", a spus ministrul. El nu a oferit detalii referitoare la pretul tranzactiei, insa a mentionat ca este "putin mai mare" fata de oferta de 45 de milioane de euro facuta de statul roman in vara acestui an.

Share this post


Link to post

Ce am inteles din stirea vazuta la tv ieri : ca e sigura cumparearea actiunilor de catre statul roman (au batut palma) si inceperea in viitor a negocierilor cu un investitor si ca Renault se asteapta sa sustina productia de Logan, insa oficialii de la Dacia au dezmintit aceasta (sau nu au confirmat...)

 

Insa cica se va opri fabricarea de Daewoo, ceea ce e trist (cum spuneati si voi mai sus) , dar si imbucurator in sensul ca era cazul sa nu mai fabricam modelele anilor '90, care nu se mai vand nicaieri in alta parte.

 

Sa speram cu totii ca va fi vanduta fabrica unei firme serioase care sa faca treaba acolo, cel putin cat au facut Daewoo si ca nu se va intampla ca la ARO.

Share this post


Link to post

Ar fi pacat sa faca ce au facut din ARO...mai ales ca fabrica de la Craiova este totusi utilata la nivelul anilor 2000. Ganditi-va ca acolo exista forta de lucru calificata, care a uitat sa loveasca cu ciocanul ca sa potriveasca usa... Muncitorii si inginerii de acolo sunt calificati de citroen si apoi de Daewoo... ar fi pacat sa se faca toti agenti de paza sau grevisti...

Daca in 90, 91, cand era pe val, fabrica de la Campulung ar fi fost data gratis unui mare producator, gen Rover, Toyota etc... alta ar fi fost situatia acum...

ar fi mare pacat sa se aleaga praful de DAR...

Share this post


Link to post

din pacate asa cum se zicea pe aici daewoo romania ar fi scos la vanzare intr-un moment destul de prost ... adica piata nu mai creste asa cum crestea odata (bine .. poate doar piata romana), s-au construit multe capacitati care acum nu sunt folosite la capacitate maxima, si ca sa o dam pe aia dreapta, uzina de la craiova este o uzina mica (ca numar de unitati produse, cred ca pana in 45k bucati pe an). Cred ca e posibil sa apara un producator de componente auto care sa ia fabrica numai pentru a produce subansamble..

Share this post


Link to post
Insa cica se va opri fabricarea de Daewoo, ceea ce e trist (cum spuneati si voi mai sus) , dar si imbucurator in sensul ca era cazul sa nu mai fabricam modelele anilor '90, care nu se mai vand nicaieri in alta parte.

 

Ar trebui sa obtina si prelungirea licentelor, sa continue productia pana la preluarea de catre alt producator. Iar daca acel alt producator va incerca sa scoata tot un "Logan" (adica masina low-cost, cica moderna dar cu bube) sau mai rau, sa faca numai subansamble, ar fi de preferat sa se continue macar cu Matiz si cu Nubira, ca nu-s chiar asa de demodate la design.

Edited by gonty

Share this post


Link to post

Eu cred ca statul nu cheltuia banii pe partea coreeana fara sa aiba o "acoperire". Si s-au folosit de contractul de 1995 pentru a obtine un pret bun!!! :-?

Sper sa vanda fie la Ford fie la GM :banana: sa vad ca(mi)losul masina nationala!!! Si as conduce cu placere si un Focus facut la Craiova. [-O<

 

Din sudul Romaniei Craiova e orasul cu cele mai putine investitii - firme straine! Slatina sta cu mult mai bine decat Craiova la acest capitol.

Si plateste intreg orasul pentru faptele "beizadelelor".

Share this post


Link to post
Din sudul Romaniei Craiova e orasul cu cele mai putine investitii - firme straine! Slatina sta cu mult mai bine decat Craiova la acest capitol.

Pe bune ? N-as fi zis...

 

Oricum cred ca sunt alte orase si mai putin atractive, precum Alexandria sau Rosiori... tot in sudul tarii unde jumatete din populatie cred ca acum e in Spania ;) Scuze de off-topic...

Share this post


Link to post

Eu nu inteleg o chestie: de ce noi TREBUIE sa vindem? Vindem romtelecomu, vindem sidexu, vindem santieru' naval, vindem uzina dacia, vindem petromu'? Ce, noi nu stim sa scumpim sau ce? Trebuie intotdeauna sa scumpeasca si sa se imbogateasca altii? Matizul nu se vinde? de ce n-am produce noi in continuare matizul si nubira in functie de cerere? doar se cer in continuare. Mie mi se pare cea mai mare tampenie sa inchizi o fabrica atunci cand cererea este foarte buna si cred ca in crestere, eu ma indoiesc ca se vindeau mai multe matize in 2001 decat acum. Intr-adevar, a venit loganu' anul trecut si le-a mai furat din paine dar pana la urma nu toti AVEM NEVOIE de o masina cu portbagaj si consum pe masura.

Mie mi se pare o mare tampenie ce se intampla la noi. Situatia a fost aceeasi si acum 10 ani cand a fost Oltcit-ul desi cerere era foarte buna. Si au trecut multi ani pana a ajuns cielo-ul accesibila unei paturi mai largi din populatie. Isi permitea cineva Cielo in 95-96?

Acum vom vinde, indiferent cine va cumpara, ce va produce acolo va fi obligatoriu mai scump fata de ce s-a produs pana acum.

 

Asadar se duce visul meu de a-mi cumpara un matiz nou peste vreun an de zile in rate si de a-i monta GPL. Asa cum s-a dus si dorinta noastra de familie de a ne cumpara un nou Oltcit acum 1 ani.

 

Pot sa sper ca voi avea bani de un Spark?

Share this post


Link to post

laure, nu e chiar asa cum zici ... o fabrica de automobile nu e un lucru simplu s-o faci sa functioneze, iar produsul e suficient de complex si mai ales trebuie sa faca fata pe o piata extrem de concurentiala, astfel incit e intotdeauna preferabil s-o incredintezi cuiva care STIE si POATE sa faca un autoturism decent ... iar Statul Roman nu cred ca e cel mai bun manager de pe lume, chiar au contraire as zice; si nici managerii angajati de statul roman nu cred ca ar fi foarte motivati sa fie performanti de dragul performantei, daca ma intelegi ...

 

Uite, io tin minte ca Stroe a spus ca in anul in care UAP a produs cel mai mare numar de automobile din istorie de pina atunci (120.000buc.) fabrica nu a acumulat suficienta substanta pentru a supravietui unui nou ciclu de productie si tind sa il cred, cu un produs prost si ieftin nu poti face dezvoltare cit ii China ... prin urmare, Renault a intins mina salvatoare si a negociat la singe statutul de "salvator" ... io inca ma mir ca la DAR coreeni au avut doar 51% actiuni la cite investitii au facut acolo ... deh, mentalitate paguboasa, nu ne trebuie mai mult de pachetul de control, hehe ...

 

Pe scurt, pentru a face o analogie cu fotbalul, io zic ca e mai bine ca un junior roman sa plece cit mai fraged la cluburi din strinatate, pentru a deprinde o mentalitate competitiva, decit sa ramina tinara speranta vesnica si sa se piarda in liga lui Mitica ...

Share this post


Link to post

eu pulsez pe americani adica

Ford sau GM...asa se aude

Edited by aztec

Share this post


Link to post

Oricum chiar daca vin Ford/GM vor trebui facute investitii majore la Craiova. Adica cineva zicea ca fabrica e la nivelul anului 2000, probabil ca e asa, doar ca sa nu uitam ca la Craiova se produc masini dupa tehnologia anului '95.

Share this post


Link to post

dar matizul doar se asambleaza (din cate stiu eu) acolo. reperele vin gata produse...

 

si, in fond si la urma urmei, care e diferenta de tehnologie intre '95, '98 si 2000? sau 2005? Oricum e un low-cost factory, in '95 de exemplu se produceau alte marci cu o tehnologie mult mai inalta decat la craiova...

 

pe de alta parte, doar ne dam cu parerea, speculam, ca nu stim ce tip de utilaje au aia si ce tip de utilaje ar fi caracteristice tehnologiei anului 95, 98 sau 2000... sau 2005.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...