Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Optimism? Daewoo Auto Romania incotro?

Recommended Posts

Fără soluţii - Părăsită de coreeni

 

Daewoo nu mai porneşte la cheie

 

de M. HUCULICI, C. TOMA

 

Aparut in ziua de Marti 14 Iunie 2005

 

Primul expirat

Modelul Cielo va fi primul scos din liniile de fabricaţie ale SC Daewoo Automobile Craiova, licenţa de producţie expirând în anul 2006.

În Criză

Numărul mic de unităţi pe care le produce uzina şi reorientarea ciudată către piese componente demonstrează faptul că la uzina craioveană situaţia nu este în totalitate sub controlul autorităţilor.

«Garanţie» românească

Pentru rezolvarea crizei, conducerea Daewoo România se bazează pe bunul-simţ coreean şi pe legăturile de afaceri, uitând, probabil, de faptul că sud-coreenii au un alt proprietar, iar contractul cu ei va înceta în octombrie anul acesta.

Reprezentanţii Daewoo România aşteaptă încrezători dezastrul.

V. Gârlea

Am redus numărul unităţilor produse anul acesta. În schimb, vom livra mai multe motoare şi cutii de viteză, către GM Daewoo.

N. Giugea

Am discutat şi în cadrul MEC, am pus problema şi la secretarul Guvernului. Eu cred că totul se va rezolva, iar fabrica nu va înceta producţia.

Autorităţile de la Bucureşti cerşesc mila General Motors în Coreea.

Cel mai mare contribuabil la bugetul local şi de stat, SC Rodae Automobile Craiova, este pe cale de a rămâne fără piese de schimb pentru unităţile produse. În luna octombrie a acestui an expiră valabilitatea contractului încheiat cu societatea General Motors Daewoo Coreea, firmă care îşi luase angajamentul în octombrie 2002 că va livra piese de schimb pentru maşinile fabricate la uzina craioveană pe o perioadă de cel puţin trei ani. În acest timp, autorităţile române şi conducerea companiei Daewoo România susţin că “există concerne importante care sunt interesate de preluarea pachetului de acţiuni deţinut în prezent de partea coreeană”, fără însă a face publice numele acestor companii. Surse din cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului au precizat că, în prezent, o delegaţie din partea MEC se află în Coreea, la negocieri cu reprezentanţii General Motors Daewoo. Viitorul fabricii de la Craiova se află în mâinile autorităţilor de la Bucureşti, statul român fiind acţionarul majoritar al Daewoo România, prin Ministerul Economiei şi Comerţului - Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie. Conducerea Daewoo România, prin vocea purtătorului de cuvânt Valeriu Gârlea, a precizat că “în nici un caz nu se va ajunge într-un impas. Anul acesta, în octombrie, va expira, într-adevăr, angajamentul General Motors Daewoo Coreea, însă, cu certitudine, nu se va sista furnizarea de componente, pentru că nici un producător nu lasă lucrurile baltă”. De altfel, această “siguranţă” este singura “garanţie” a conducerii Daewoo România în ceea ce priveşte continuarea livrării de piese de schimb. Mai mult, reprezentanţii societăţii General Motors, actualii titulari ai mărcii Daewoo, în momentul în care au preluat firma sud-coreeană Daewoo Motor şi o parte dintre centrele de producţie ale societăţii, au precizat că nu sunt interesaţi de fabrica de la Craiova. Siguranţa afişată de conducerea companiei române este zdruncinată serios de ultimul produs pe care societatea General Motors l-a scos chiar de pe liniile de fabricaţie ale fostei companii coreene, prezentându-l în cadrul salonului auto de la Geneva din martie 2005. Noul Matiz, produs în uzinele din Coreea, face parte din clasa mini, se va vinde sub denumirea de Chevrolet Spark şi va avea un preţ pentru modelul standard de 5.000 de euro, cu aproximativ 300 de euro mai mic decât al Matizului produs de uzina craioveană.

Surse din cadrul SC Rodae Automobile Craiova susţin că GM este interesată să cumpere uzina din Bănie, însă pe o sumă derizorie, americanii manifestându-şi dezinteresul doar pentru a scădea preţul societăţii. Zvonurile nu sunt confirmate de purtătorul de cuvânt al companiei române, Valeriu Gârlea, care a declarat că “este posibil ca GM Daewoo Coreea să fie interesată de fabrica din Craiova. Alături de ea există însă şi alte mari concerne care vor să o cumpere”. Se pare că printre numele grele din industria auto se numără şi Citroen, chiar dacă premierul Tăriceanu a respins, în urmă cu câteva zile, aceste speculaţii. Referitor la declaraţia premierului, Valeriu Gârlea a precizat: “Primul-ministru a făcut respectiva afirmaţie cel mai probabil sub presiunea mass-media şi în virtutea faptului că el are legături cu Citroen”. Întrebat dacă firma Citroen continuă să rămână interesată de uzina craioveană, Gârlea a precizat că “nu trebuie trase nici un fel de concluzii. Probabil că domnul Tăriceanu are mai multe informaţii decât noi şi ştie ce spune”. Pentru atragerea unui investitor, fabrica de la Craiova are o serie de atuuri - este un centru modern de fabricaţie, forţa de muncă este pregătită după standarde internaţionale şi nu există probleme sociale.

Sindicaliştii craioveni, ţinuţi la distanţă

Fabrica şi-a redus producţia de maşini

Liderul Sindicatului Liber Rodae Craiova, Ovidiu Cioroianu, speră într-o redresare a fabricii, însă nu deţine informaţii concrete. “Încă mai avem licenţă de fabricaţie pentru Cielo până în 2006, pentru Nubira şi Matiz până în 2008, respectiv 2009. Eu cred însă că fabrica din Coreea nu va renunţa la contractul cu noi, pentru că avem o colaborare de afaceri foarte bună, aş spune. Despre firmele interesate să preia partea coreeană nu ştiu absolut nimic, în afară de faptul că autorităţile se zbat să asigure continuitatea producţiei în fabrică”, a declarat Cioroianu. Pe acelaşi lucru se bazează şi conducerea companiei. Conform precizărilor purtătorului de cuvânt Valeriu Gârlea, “volumul schimburilor între Daewoo Craiova şi General Motors Daewoo Coreea a crescut foarte mult în cursul acestui an. De exemplu, urmează să le livrăm anul acesta 80.000 de cutii de viteze şi 35.000 de motoare. În schimb, am redus numărul unităţilor fabricate pentru 2005, cifra acestora situându-se undeva în jurul a 37.000”. Gârlea a mai spus că valoarea tranzacţiilor între Daewoo Craiova şi General Motors Daewoo Coreea este de circa 40 de milioane de dolari.

http://www.editie.ro/mod.php?mod=stiri&idstire=13096

Edited by cata73

Share this post


Link to post

"Interesant" articol. Ca sa dam numai cateva citate:

"Locul trei ii revine lui Renault Clio, care de curind si-a schimbat denumirea in Symbol"

"Modelul Logan este disponibil in trei variante de motorizari diferite"

 

Stiu ca am fost :o fftopic: dar nu m-am putut abtine cand am vazut asemenea aberatii.

Share this post


Link to post

"Tata Woo" a fost arestat: http://www.gandul.info/2005-06-15/economic..._dupa_revenirea

 

Omul care a construit de la zero corporaţia Daewoo şi care a fugit din Coreea de Sud în momentul prăbuşirii imperiului de afaceri sub povara unor datorii de 70 de miliarde de dolari a revenit marţi în ţară şi a fost imediat arestat, transmite Reuters.

 

Kim Woo-choong, în vârstă de 69 de ani, s-a întors acasă la şase ani de la falimentul Daewoo, care a fost unul dintre cele mai puternice conglomerate ale statului asiatic. Procurorii au afirmat că fostul preşedinte al grupului Daewoo va fi acuzat, mai mult ca sigur, de fraudă, pentru rolul avut în colapsul companiei.

 

Kim, văzut în trecut drept omul care a contribuit la construirea economiei ţării, a fost înconjurat de forţele de ordine chiar înainte de a coborî din avionul venit din Vietnam. ?Kim Woo-choong judecat?, se putea citi pe pancartele purtate la aeroport de foşti angajaţi ai Daewoo care şi-au pierdut locurile de muncă.

 

?Regret ceea ce s-a întâmplat şi îmi este ruşine că nu mi-am asumat mai curând responsabilitatea, deşi răspundeam de afacerile Daewoo. Revin ca un om de afaceri înfrânt, ca o vulpe pe moarte, care-şi întoarce capul spre casă pentru a rezolva problemele trecutului? (vechi proverb chinezesc), a spus Kim într-un mesaj publicat pe Internet înainte de revenirea în ţară.

 

Baik Kee-seung, director de relaţii publice al fostului grup Daewoo, a declarat că Kim va coopera deplin în cursul investigaţiei.

 

Autorităţile au emis un mandat de arestare pe numele lui Kim în martie 2001, sub acuzaţia de fraudă. Despre el s-a spus că ar locui în state ca Franţa, Germania, Statele Unite, Sudan şi Vietnam.

Kim, considerat unul dintre creatorii economiei sud-coreene, şi-a pornit afacerea cu câteva mii de dolari, în 1967, prin achiziţia unei mici firme de textile, pentru ca, în câteva zeci de ani, să-şi transforme investiţia în grupul Daewoo, un imperiu de afaceri cu peste 300.000 de angajaţi.

 

Daewoo, gigant multinaţional care includea activităţi în construcţii civile, producţie de automobile şi şantiere navale, a fost divizat în mai multe firme, după falimentul din 1999, unul dintre cele mai spectaculoase din lume.

 

Kim este suspectat că ar fi avut cunoştinţă despre fraudele contabile, care au mascat pierderi de zeci de miliarde de dolari. Circa 20 de directori şi contabili ai Daewoo au fost deja condamnaţi pentru fraudă. (Mediafax).

Share this post


Link to post

Automobile Craiova îşi ia avocaţi să negocieze cu coreenii

 

Adunarea Generală a Acţionarilor societăţii Automobile Craiova a decis să încheie un contract de asistenţă juridică cu o firmă de avocatură pentru rezolvarea problemei datoriilor şi consultanţa necesară în vederea atragerii de investitori strategici la fabrica de automobile din Craiova

Share this post


Link to post

Statul negociaza cu partea coreeana pentru a prelua 51% din actiunile Daewoo Romania

 

18 Iul 2005, 06:08

Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI) va negocia cedarea de catre compania Daewoo Motor a cotei de 51% din actiunile Daewoo Automobile Romania si stingerea creantelor partii coreene fata de producatorul auto din Craiova.

 

 

Infiintata in 1994, ca societate mixta creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo, Daewoo Automobile Romania are o intelegere cu General Motors Daewoo Auto and Tehnology, care a preluat, in septembrie 2002, o parte din activele Daewoo Motor.

 

Acordul permite Daewoo Automobile Romania sa produca sub licenta Daewoo pana in luna octombrie a acestui an. Daewoo Motor face parte din grupul General Motors Daewoo Auto and Tehnology si detine un pachet de 51% din actiunile Daewoo Automobile Romania. Diferenta de 49% din capitalul social apartine Automobile Craiova, societate la care statul controleaza 72,4% din actiuni. Guvernul a aprobat, joi, o ordonanta de urgenta care da dreptul OPSPI sa angajeze, pe baza de contract, o societate civila profesionala de avocati din Romania specializata in tranzactii comerciale internationale si/sau o firma de consultanta specializata in tranzactii economico-financiare recunoscuta pe plan international, precum si firme de avocatura straine, pentru expertiza juridica la nivel international in rezolvarea situatiei de la Daewoo Automobile Romania.

 

"Oficiul Participatiilor Statului va continua procesul de atragere a unor investitori pentru rezolvarea situatiei specifice de la Daewoo Automobile Romania, cu ajutorul unor firme de avocatura romanesti si straine sau a unui consultant international", precizeaza Executivul. La jumatatea lunii martie, dupa o vizita la uzina din Craiova, premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat ca autoritatile vor incerca sa gaseasca o solutie

Share this post


Link to post

Daewoo Romania, in prag de faliment

Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, din Ministerul Economiei si Comertului, va continua procesul de atragere a unor investitori pentru rezolvarea situatiei specifice de la SC Daewoo Automobile Romania SA, cu ajutorul unor firme de avocatura romanesti si straine sau a unui consultant international.

 

Guvernul a aprobat joi Ordonanta de Urgenta care da dreptul OPSPI sa angajeze, pe baza de contract, o societate civila profesionala de avocati din Romania, specializata in tranzactii comerciale internationale si/sau o firma de consultanta specializata in tranzactii economico-financiare recunoscuta pe plan international, precum si firme de avocatura straine, informeaza un comunicat al Executivului.

 

Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie trebuie sa beneficieze de expertiza juridica la nivel international in rezolvarea situatiei de la SC Daewoo Automobile Romania SA. MEC isi exercita mandatul de rezolvare a situatiei specifice de la Daewoo Automobile Romania prin intermediul OPSPI.

 

Daewoo Romania este intr-o situatie economica grava, din cauza situatiei financiare pe care grupul Daewoo o inregistreaza la nivel international. Ca parte a strategiei de atragere de investitori, OPSPI negociaza, in numele Ministerului Economiei si Comertului, cedarea de catre Daewoo Motor Co. Ltd a cotei de 51 la suta din actiunile SC Daewoo Automobile Romania SA si stingerea creantelor partii coreene impotriva acestei societati comerciale.

 

Restul de 49 la suta din actiunile Daewoo Automobile Romania este detinut de SC Automobile Craiova SA, la care statul este actionar cu un procent de 72,4 la suta.

 

Sursa: http://www.bizcity.ro/?x=artnews&zid=3&res...stire&sid=18365

Share this post


Link to post

Nu stiu cat de adevarat este dar sa va spun ce am aflat ieri!

Am trecut pe la Union Motors ieri in ideea de a vedea si eu daca au adus Spark !Ce imi spune cineva din conducere: ca nu se mai aduc pt ca sunt zvonuri puternice cum ca fabrica de la Craiova va fi preluata de GM !

Nu dati cu pietre , e ceea ce am auzit eu !

Share this post


Link to post

Indiferent ce se va intampla cu fabrica de la Craiova eu am parerea mea. Sunt convins ca ea nu va fi inchisa/lichidata etc. ba chiar dimpotriva va functiona in continuare dar va avea noi patroni. Chestia cu falimentul este o schema veche in ingineriile financiare. O companie falimentara este MUUUUUUULT mai ieftina decat una profitabila. S-a facut genul acesta de manevra cu o multime de firme, companii... chiar echipe de fotbal. Sunt convins ca la un moment dat DAR va deveni atat de "falimentara" incat noul proprietar, care probabil a negociat deja cu statul Roman conditiile de preluare, va prelua fabrica fara deranj.

 

Foarte interesant este unde se duc comisioanele de "falimentare" ca doar nu se deranja nimeni sa duca o fabrica in pamant degeaba.

 

Asta e doar parerea mea.

Share this post


Link to post

Adevarul, vineri 26.08.2005

 

Francezii de la Renault sunt interesati de Daewoo Craiova

 

Dupa ce au cumparat Dacia Pitesti, francezii de la Renault sunt interesati si de achizitionarea fabricii din Craiova. O delegatie de experti ai grupului Renault a vizitat zilele trecute uzina din Craiova pentru a vedea potentialul fabricii din Banie. Intreprinderea craioveana se afla intr-o situatie dificila, pe 5 octombrie 2005 expirand licenta de fabricatie sub marca Daewoo. Vicepresedintele Daewoo Automobile Romania, Ion Ion, a declarat ca "francezii au venit sa viziteze fabricam nu la negocieri". Din cate se pare, francezii ar dori sa preia fabrica dupa ce aceasta va trece din nou in proprietatea statului roman, care, in prezent, detine 49 la suta din actiuni.

Share this post


Link to post

poti sa pui tot articolul, ca vrea parola..

sau vad ca vrea cu copyright, atunci povesteste... :) )

Edited by aztec

Share this post


Link to post

Daca as avea parola...

Share this post


Link to post

Am eu:

 

Şereş: Coreenii vor să discute la Praga soarta Daewoo Craiova

 

Adrian Mîrşanu

Partea coreeană doreşte să propună o nouă soluţie privind transferul pachetului de acţiuni al producătorului de automobile din Craiova către partea română în cadrul unei întâlniri pe teren neutru.

"La oferta pe care noi am adresat-o pentru fabrica de automobile de la Craiova, partea coreeană ne-a răspuns că va propune o nouă soluţie în cadrul unei în-tâlniri pe care o vom avea la Praga la începutul lunii septembrie", a declarat pentru Ziarul Financiar Codruţ Şereş, minis-trul economiei şi comerţului.

Autorităţile au înain-tat în luna iulie o ofertă de 45 de milioane euro pentru achiziţionarea pachetului de 51% pe care Daewoo Motor îl deţine la Daewoo Automobile România, conform ministerului de resort.

Printre numele vehiculate în ultima vreme ca şi investitori interesaţi de fabrica de la Craiova se numără gigantul american General Motors şi, mai nou, Ford, conform ultimelor informaţii existente pe piaţă. Discuţiile cu investitorii în cazul unei potenţiale achiziţii a Daewoo Automobile Craiova nu au avansat din cauza faptului că partea română nu a rezolvat problema pachetului majoritar al fabricii de automobile.

Oferta a fost făcută pe baza unui raport de evaluare realizat de firma KPMG Germania, agreată atât de autorităţile române, cât şi de partea coreeană. Potrivit ministrului, KPMG a evaluat compania la 70 mil. euro, aceasta fiind o valoare de lichidare. Partea coreeană a mai respins o ofertă de 35 mil. euro înaintată de către auto-rităţile române.

Daewoo Motor deţine un pachet de 51% din acţiunile Daewoo Automobile Româ-nia. Diferenţa de 49% din capitalul social aparţine Au-tomobile Craiova, societate la care statul controlează 72,4% din acţiuni.

În 2002, o dată cu preluarea unora dintre activele Daewoo Motor de către General Motors, nou-înfiinţata companie General Motors Daewoo Auto and Tehnology (GMDAT) a anunţat că va continua să livreze componente pentru fabrica de la Craiova timp de trei ani. Acordul se încheie în toamna acestui an.

Edited by arp

Share this post


Link to post

Am vorbit in w/e cu un inginer de la Craiova. In prezent ei, angajatii, habar nu au ce se va intampla cu ei. Stiu doar ca au de munca in draci, asambland mai ales cutii de viteze pentru GM.

Share this post


Link to post

Negocierile pentru preluarea Daewoo Craiova sunt pe ultima suta de metri

 

08 Sep 2005, 02:43

Ministrul Economiei si Comertului, Codrut Seres, a fost supus de curand unui tir de critici din partea presedintelui Traian Basescu si a premierului Calin Popescu Tariceanu. Acestea vizau accesul corect al tuturor consumatorilor la energia hidro, infiintarea birourilor de expansiune economica in plan extern si preluarea uzinei de masini Craiova de la coreeni.

 

 

- Riscam o criza energetica, din cauza lipsei de reglementari?

- O eventuala criza ener-getica, inexistenta in acest moment, nar avea nici o legatura cu reglementarile in domeniu. Ceea ce ma preocupat in mod expres a fost tocmai modificarea procedurilor de alocare a energiei, pentru a nu mai exista suspiciunea ca piata a fost impartita intre "baieti buni si baieti rai".

- Iar acest program de modificari de proceduri de alocare a energiei este in lucru si va fi finalizat intro zidoua. Mai mult, absolut toate modificarile vor fi trimise la Banca Mondiala pentru aprobare.

- Premierul va dat o saptamana pentru prezentarea proiectului de "birouri de expansiune economica". Va incadrati in termen?

- In ceea ce ma priveste, nu am nici un termen. Biroul de expansiune economica este finalizat. Mai mult, el a fost discutat in luna mai cu atasatii comerciali din strainatate ai Romaniei. Amintesc doar ca, atunci cand am vrut sal prezint, a urmat o perioada de demisii si concedii. Dar, intro saptamana, premierul il va avea pe birou.

- Ce se intampla cu Uzinele de Autoturisme de la Craiova?

- Daewoo Craiova ma preocupat inca de la inceputul mandatului. Acolo este vorba nu numai despre cei 4.000 de oameni, dar si de industria de masini, care se poate relansa prin aceasta uzina.

- Negocierile cu coreenii privind preluarea celor 51% din actiuni sunt pe ultima suta de metri.

 

"Adevarul-08.09.2005"

Share this post


Link to post

bine preia statul roman fabrica si dupa aia? ca aici iti trebuie know how , bani, foarte multi bani.. si din pacate cam toate firmele mari au capacitati excedentare de productie in europa..

Share this post


Link to post

doar dacia nu poate face fata cererii...

Share this post


Link to post

Un Kalos fabricat la Craiova ar fi un concurent serios pt. Logan...

Share this post


Link to post

da dar cine va vinde statului licenta de fabricatie.. ca doar de asta e fabrica de la craiova in ape tulburi, din cauza ca cei de la gm dat nu sunt interesati de uzina craioveana

Share this post


Link to post

Poate devin brusc interesati daca e in posesia statului roman...

Share this post


Link to post
bine preia statul roman fabrica si dupa aia? ca aici iti trebuie know how , bani, foarte multi bani.. si din pacate cam toate firmele mari au capacitati excedentare de productie in europa..

 

Cu alte cuvinte, plateste statul 200 de milioane de dolari, nu? Statul, adica noi toti...

 

Fooooarte corect, n-am ce zice...

 

Eventual, dup-aia sa si vanda fabrica pe 1 euro...

 

Pana acuma au frecat-o si nu si-au platit datoriile si statul ar trebui sa compenseze din buget pentru managementul defectuos prin care ne-au furat koreenii... Din vanzarile de masini scutite de taxe vamale nu puteau sa acopere datoriile...

Share this post


Link to post
Un Kalos fabricat la Craiova ar fi un concurent serios pt. Logan...

 

Pfff ... pai sireacu lighean n-ar mai ave aer dupa aia :D .. s-ar inmultii Kalosii ca ciupercile dupa ploaie ..si nu vrem asta, nu ? :D

Share this post


Link to post

La cat de infipti sunt astia de la Renault in inima conducatorilor nostri nu cred sa se mai produca vre-un fel de concurenta pentru Logan la noi in tara. Eu am impresia, foarte dezamagitoare pentru mine, ca si la Craiova tot Dacia va produce masini. Mai exista o mica speranta la un producator asiatic cu dorinta de intrare in Europa dar mi se pare infima aceasta posibilitate.

Share this post


Link to post

Io voiesc sa avem concurenta la logan da' nu sunt de acord sa scot eu bani din buzunar pt asta.

Este economie de piata, concurentiala, au avut un avantaj de care au beneficiat, la fel ca si reno asa ca... macar sa scoata datoriile si sa o dea pe 1e... dar cine puii mei da 200 de mil de coco daca nici macar GM nu a dat?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...