Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Optimism? Daewoo Auto Romania incotro?

Recommended Posts

Peţită de Ford şi GM

 

Daewoo, o mireasă pentru doi fraţi

 

Interzis

 

În curând, sigla Daewoo va fi înlocuită cu Ford şi General Motors.

 

 

 

18 septembrie 2005, ora zero. Ziua în care, oficial, ar fi trebuit să iasă ultimul autoturism sub marca Daewoo pe poarta uzinei din Craiova. Însă acest lucru nu s-a întâmplat, pentru că, în realitate, constructorul oltean a renunţat cu aproximativ o lună şi jumătate în urmă să mai fabrice vreun autoturism. Producţia s-a rezumat la motoare, cutii de viteză şi diverse componente, asamblate, aşa cum ne-au declarat câţiva salariaţi sub protecţia anonimatului, din toate resturile găsite prin uzină.

 

 

 

Francezii spun adio

 

Renault a creat în România polul central al modelului său low-cost, Logan. Tot în acest an, Renault va investi 215 milioane de euro pentru construcţia, la Piteşti, a unei fabrici de cutii de viteze, cu o producţie de 2.000 de unităţi pe zi în 2008.

 

Piaţa auto, profit şi pierderi

 

 

 

Evaluare

 

70 mil. euro este valoarea totală a fabricii craiovene conform firmei KPMG.

 

 

 

Ofertă

 

45 mil. euro a oferit statul român pentru acţiunile coreenilor.

 

 

 

Datorii

 

500 mil. euro sunt creanţele pe care Daewoo le-ar avea la DWAR.

 

 

 

Concedieri

 

1.150 angajaţi au ajuns şomeri după ce Ford a închis uzina din Coventry.

 

 

 

Profit

 

450 mil. dolari neimpozitabili au fost câştigaţi de Ford după renunţarea la F.

 

 

 

Investiţii

 

215 mil. euro vor fi puse la bătaie de Renault pentru construcţia unei fabrici.

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Şereş aşteaptă răspunsul coreenilor

 

 

 

Facilităţile: asul din mâneca românilor

 

 

 

În acest moment, prelungirea licenţei de comercializare este o operaţiune destul de complexă. Cei de la General Motors au comunicat că sunt de acord cu acest lucru, cu condiţia ca licenţa să fie solicitată de statul român. Numai că, până la această oră, statul român nu este proprietarul Daewoo Craiova. “Noi deţinem doar 49 la sută din companie, iar restul este al părţii coreene. Aşa că, mai întâi, trebuie să preluăm participaţia părţii coreene şi am făcut o ofertă în acest sens. Aşteptăm răspunsul partenerului coreean, care trebuie să sosească în această săptămână”, a declarat ministrul Economiei şi Comerţului, Codruţ Şereş. Pentru a afla cu precizie cât valorează colosul Daewoo de la Craiova, statul român a solicitat firmei de consultanţă KPMG din Germania să efectueze un audit, decizie privită cu reticenţă de reprezentanţii lichidatorului.

În urma auditului, KPMG a propus un nivel de 35 de milioane de euro pentru pachetul de 51 la sută din acţiuni, iar valoarea totală (de lichidare) a fabricii din Craiova a fost estimată de KPMG la 70 de milioane de euro. Pentru că în presă au apărut informaţii referitoare la negocierile secrete dintre lichidatorii firmei Daewoo şi reprezentanţii statului român, coreenii au cerut ca negocierile să se poarte în străinătate. Astfel, miercuri, 7 septembrie, echipele de negociatori s-au aflat faţă în faţă, pe teritoriu neutru, la Praga.

Potrivit OG nr. 92/1997, societatea craioveană a beneficiat de numeroase facilităţi fiscale. În fapt, a fost o lege cu un singur beneficiar: DWAR. Astfel, “societăţile comerciale care se înfiinţează, potrivit legii, în domeniul industriei, cu participare de capital străin, la care aportul subscris de investitorul străin este vărsat în sumă de minimum 50 milioane dolari SUA (...) şi care realizează, în termenul şi potrivit prevederilor din contractul de societate, o producţie cu un grad valoric de integrare în România de minimum 60 la sută şi un export de minimum 50 la sută din valoarea producţiei anuale, beneficiază de următoarele facilităţi: scutirea de la plata taxelor vamale, pe o perioadă de şapte ani, începând să curgă de la data înmatriculării societăţii comerciale, pentru maşinile, utilajele, instalaţiile, echipamentele din import necesare investiţiei, subscrise ca aport în natură sau plătite din surse proprii, atrase sau împrumutate; scutirea de la plata taxelor vamale, pe o perioadă de şapte ani, calculaţi de la data înmatriculării societăţii comerciale, a materiilor prime, materialelor consumabile, pieselor de schimb şi componentelor importate pentru producţia proprie a societăţii, plătite din surse proprii, atrase sau împrumutate; scutirea de la plata impozitului pe profit, pentru o perioadă de cinci ani, de la data obţinerii de profit, dar nu mai mult de şapte ani de la data începerii activităţii productive”. Şi Daewoo a beneficiat din plin de toate aceste facilităţi.

 

 

 

Praga

 

Negocieri dure în spatele uşilor închise

 

Proprietarul pachetului de 51 la sută din acţiunile DWAR, Daewoo Motor Company (DMC) Ltd, se află în plină procedură de faliment în acest moment, iar statul român negociază cu administratorul sindic al companiei coreene răscumpărarea pachetului majoritar. La prima strigare, statul român a făcut o ofertă de 45 de milioane de euro pentru pachetul de 51 la sută. Cu 10 milioane de euro mai mult decât preţul minim indicat de evaluator, însă aceasta a fost respinsă de lichidator. În oferta făcută, partea română a susţinut că DMC Ltd nu prea justifică prin documente pretinsele datorii ale DWAR către firmele din grupul Daewoo. Suma creanţelor pe care grupul spune că le are la DWAR a fost estimată la circa 500 de milioane de euro, iar coreenii afirmă că vor vinde partea lor din DWAR abia după ce îşi vor fi recuperat integral datoriile. Totuşi, nu au închis poarta definitiv şi au spus că în această privinţă se arată dispuşi să negocieze şi o plată în rate a datoriei. Numai că mai este un aspect deloc de neglijat, şi anume asul pe care îl are în mânecă statul român: partea coreeană are orice pe lumea asta, însă îi lipseşte un singur lucru - timpul.

 

Atuurile României

 

Creşterea parcului auto, poziţia geografică favorabilă transportului rapid spre orice punct al continentului şi, mai ales, costurile reduse: acestea sunt punctele de atracţie ale ţării noastre. Să construieşti în Est costă mult mai puţin, pentru că muncitorii sunt docili, grevele aproape inexistente, absenteismul este irelevant, iar sindicatele tolerante. Guvernele naţionale şi municipalitatea locală acordă facilităţi fiscale şi alte înlesniri, nedorind să piardă afaceri care aduc bună stare. Într-o lume a globalizării şi a reaşezării economice, cei doi mari constructori americani îşi vor da mâna pentru a realiza, în uzina de la Craiova, câteva modele de autoturisme de clasă medie, cu un cost destul de redus. În fapt, ţinta americanilor este să bată Logan-ul produs de Renault. Mai sunt doar câteva amănunte de pus la punct.

 

http://www.editie.ro/mod.php?mod=stiri&idcat=5&idstire=17056

Share this post


Link to post

eu nu prea cred ca ford si gm, vor face ceva impreuna..

Share this post


Link to post

Cine ar fi visat o cooperare PSA-Toyota pentru tripletii mignoni? ... viata e complexa si are multe aspecte ...

Share this post


Link to post

Ford, interesat de Daewoo

 

 

 

Romania este un loc in care Ford este interesata sa investeasca, a anuntat presedintele companiei, William Ford Jr, dupa intalnirea pe care a avut-o la Detroit cu presedintele Traian Basescu. "Fordul are o istorie destul de importanta in Romania. Presedintele mi-a spus ca vechile masini Ford circula si acum in tara dumneavoastra", si-a aratat surprinderea William Ford Jr.

 

 

 

Presedintele Traian Basescu a vorbit si el despre investitia pe care Ford ar intentiona sa o faca in Romania, studentilor romani de la Standford dezvaluindu-le ca Ford ar putea prelua Craiova. Luna viitoare, statul ar putea redeveni proprietarul actualei Daewoo Automobile Romania, prin preluarea pachetului de 51% de actiuni de la partea coreana. Ulterior, Ford ar putea participa la licitatia pentru preluarea fabricii de automobile, posibil chiar alaturi de rivalul sau, General Motors.

 

GREENFIELD. Surse din delegatia oficiala prezenta la Ford sustin insa ca investitia pe care producatorul american de automobile ar intentiona sa o faca in Romania este una serioasa, de circa 500 de milioane de dolari. Ea ar presupune fie preluarea fabricii de la Craiova, fie o investitie de la zero, "greenfield". Ford ar intentiona sa produca in Romania autoturisme de tip hibrid, data fiind si cresterea ingrijoratoare a preturilor la combustibili in Romania si in Europa in general. Ford a lansat deja primul model hibrid produs in America de Nord, Ford Escape Hybrid, care consuma mai putin cu 6,5 l la 100 km in traficul extraurban si cu 7,5 in urban.

 

Pana acum piata modelelor hibrid – care presupune dotarea vehiculului pe langa motorul conventional si cu unul electric, bateriile electrice in baza carora functioneaza acesta reincarcandu-se automat in timpul franarii si reducand astfel consumul de benzina – este detinuta de Toyota, cu modelul popular Prius si unul mai scump, Lexus, concurata de Honda, Peugeot si DaimlerChrysler in partene-riat cu General Motors.

 

Sursa: http://www.jurnalul.ro/articol_36795/ford_...oo_craiova.html

Share this post


Link to post

Atat timp cat exista cerere de Kalos (si exista. daca nu credeti intrebati pe cei ce asteapta dupa una bucata) Craiova are ce face. Se pare ca minunata cutie de viteze de pe Kalos a facut Romania - Coreea dus si intors! :)

Share this post


Link to post
Se pare ca minunata cutie de viteze de pe Kalos a facut Romania - Coreea dus si intors! :)

Pe bune ? E informatie oficiala sau zvon ?

Share this post


Link to post

Nici oficiala, nici zvon :P

E o deductie logica.

Share this post


Link to post

Din informatii neverificate - dealer-ul din Sibiu, in cazul in care GM va prelua Daewoo Craiova, o va face pentru a produce acolo (cel putin in prima faza) Chevrolet Spark si nu Kalos.

 

Asta din cauza cererii enorme existente pe piata vestica pentru acest model.

Acesta este de altfel si motivul pentru care Spark-ul nu a fost lansat oficial in Romania si nici nu se cunoaste data lansarii.

Share this post


Link to post

indiferent cine va prelua, sper sa faca si o masina din clasa medie, sa mai poata alege omu' si altceva decat Logan.

Share this post


Link to post

Sper ca GM sa preia fabrica de la Craiova,fiindca modelele SPARK vanzandu-se bine pe pietele din Vest,poate vor fi asamblate si la noi.Macar anumite componente sa fie produse si in Romania.Astfel forta de munca ar fi pastrata si in plus am fi mandri ca se realizeaza si ceva cu adevarat occidental si la noi.

Si Ford ar fi o firma care ar putea produce la noi,insa vom vedea care dintre acesti pretendenti va avea ultimul cuvant.Asteptam cu nerabdare mesajele oficiale care ne vor lumina in acest caz.

Eu personal as fi preferat grupul PSA,insa una este ce vrea fiecare si alta este situatia in realitate.GM ar fi un client potrivit in cazul nostru. :lavolan:

Share this post


Link to post
indiferent cine va prelua, sper sa faca si o masina din clasa medie, sa mai poata alege omu' si altceva decat Logan.

 

Nici una din segmentul B (mic) nu ar strica...

Share this post


Link to post

intrebare de baraj: kalosul daca s-ar face aici (sa zicem versiunea in 3 volume, caci probabil asta s-ar cauta mai ales in romania), ar fi mai ieftin (in cifre absolute, fara sa socotim taxele vamale) decat ce gasim acum pe piata? Si daca vine gm, nu m-ar deranja un lacetti care sa se fabrice in tara, si de ce nu chiar evanda, ca un fel de inlocuitor al leganzei..

Share this post


Link to post

Pina la Ford sau GM, io nu sint lamurit daca statul roman a reusit "nationalizarea" si daca se mai negociaza cu GMDAT prelungirea licentelor.

Share this post


Link to post

Eu nu sunt lamurit cum ar veni GM in Romania. Deci ei au deja prin GM DAT legaturi cu Daewoo. Tot Daewoo are 51% din DAR. De ce n-ar lua GM de la Daewoo prin GM DAT pachetul majoritar? De ce s-ar incurca cu statul roman? Mie chestia asta imi este un pic neclara.

 

Eu cred ca singurele sperante se leaga de Ford sau alt producator. GM-ul daca vroia fabrica de la Craiova ar fi putut s-o ia oricand.

Share this post


Link to post

Nu si daca primesc si facilitati din partea statului. ;)

Share this post


Link to post

Azi am trecut pe la dealerul Daewoo - am avut drum pe acolo - si erau cateva masinute in parc la vanzare, inclusiv Cielo.

Mi s-a spus ca ei au contract de livrare pana la sfarsitul anului si ca productia merge...

Share this post


Link to post

<cit>@artanis:"Nici una din segmentul B (mic) nu ar strica..."</cit>

 

asa e, orice investitie serioasa e buna, si bujii daca ar fabrica numai, si tot e un castig

problema e increderea in climatul economic si social din romania (vs polonia, cehia, ungaria..)

Share this post


Link to post

eu cand am venit in iasi (acu vre-o 3 saptamani) am trecut si pe langa "tarcul" unde se tineau masinile daewoo (situat prin zona metro).Era gol golut (maximum 10-15 de masini), acolo unde acu vre-o cateva luni sigur era minimum 50 de masini.Destul de trist zic eu

Share this post


Link to post
Eu nu sunt lamurit cum ar veni GM in Romania.  Deci ei au deja prin GM DAT legaturi cu Daewoo.  Tot Daewoo are 51% din DAR.   De ce n-ar lua GM de la Daewoo prin GM DAT pachetul majoritar?  De ce s-ar incurca cu statul roman?  Mie chestia asta imi este un pic neclara.

 

De ce s-ar incurca cu statul roman !?

SIMPLU - din partea statului ar putea obtine o multime de facilitati fiscale (ex. scutiri de taxe vamale, reduceri sau scutiri de impozit pentru o anumita perioada, etc) , facilitati pe care daca ar fi preluat direct fabrica de la Daewoo nu le-ar pupa niciodata !

 

PS: Si, din punctul meu de vedere, este foarte plauzibila preluarea fabricii de la Craiova in vederea productie modelului Spark din urmatoarele motive (in fapt un singur motiv bine intemeiat):

- cererea foarte mare de pe piata vest europeana pentru acest model, cerere careia capacitatile actuale de productie nu ii mai fac fata;

- productia acestui model in Romania ar insemna costuri mai scazute (din cate stiu eu, liniile tehnologice de la Craiova sunt de mare flexibilitate) atat pentru productie cat mai ales din punct de vedere al costurilor de transport (tin minte ca la un moment dat, am prins un interviu cu unul dintre directorii Toyota care afirma ca transportul unei masini din Japonia in Europa ii dubleaza pretul !!!!).

Si un alt aspect deloc de neglijat este faptul ca, fiind produse in Romania, vor intra fara taxe vamale pe piata UE.

Edited by marr

Share this post


Link to post
De ce s-ar incurca cu statul roman !?

SIMPLU - din partea statului ar putea obtine o multime de facilitati fiscale (ex. scutiri de taxe vamale, reduceri sau scutiri de impozit pentru o anumita perioada, etc) , facilitati pe care daca ar fi preluat direct fabrica de la Daewoo nu le-ar pupa niciodata !

 

 

Si un alt aspect deloc de neglijat este faptul ca, fiind produse in Romania, vor intra fara taxe vamale pe piata UE.

Tocmai sesisez o problema:ca facem cu UE?Dupa cate stiu eu statul roman nu prea mai poate sa acorde facilitati prea mari ca asa ne-am angajat in fata la UE.Si UE nu cred ca isi doreste un concurent pentru industria ei auto in acest moment.Ii ajunge Dacia-Renault,cred.

Share this post


Link to post

Inca poate !

 

Daca nu ma insel, exista o lege (in vigoare) prin care se acorda o serie de facilitati (din categoria celor amintite anterior) pentru investitiile directe ce depasesc o anumita suma (minim 50 mil Euro sau ceva pe-acolo).

Share this post


Link to post

Investitor strategic la Daewoo in citeva saptamini

(V.T., A.H.)

Vicepremierul George Copos a declarat ieri la o intilnire cu edilii locali din Dolj ca la Daewoo Automobile va veni un investitor strategic important, dar a refuzat sa mentioneze numele acestuia. Copos s-a rezumat sa precizeze ca inca se poarta discutii la nivel de guvern cu Ford si General Motors pentru preluarea producatorului de automobile din Craiova. Surse oficiale care au dorit sa-si pastreze anonimatul au declarat pentru GdS ca anuntul privind finalizarea negocierilor va fi facut in urmatoarele saptamini si ca rezultatul va fi pozitiv. Conform acelorasi surse partea româna pare sa fi ajuns deja la o intelegere cu negociatorii concernului coreean referitoare la suma pe care statul o va plati acestora in contul datoriei Daewoo fata de creditori. Totodata, alte trei investitii greenfield in valoare de aproximativ 120 de milioane de euro ar putea ajunge la Craiova, suma destinata construirii unor fabrici pentru industria de componente auto.

 

http://www.gds.ro/Economie/2005-09-22

Share this post


Link to post

Sa vina oricine numai francezi sa nu fie :thumbl: .

Share this post


Link to post

sau macar sa fie pejo sau sitroen... mai bien pejo... oricum sunt mai bune decat fordurile...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...