Jump to content
Sign in to follow this  
EXE

Batai Motor

Recommended Posts

Asta este!

 

Deci:

1. Schimbat inel etansare delcou.

2. Schimbat ulei - pus OMV syncom 5W40 (recomazi spalarea cu ceva anume a motorului?)

Daca tot asa face urmeaza:

3. Schimat tachetii (luat cei vechi acasa...adica poate mai crapa intre timp unu nou.. :) )

daca si dupa asta tot asa face...o pun la bataie...experimente fac cu ea ...sau o vand.

 

Merci maestre!

Share this post


Link to post

Am si eu o problema :(

Dupa un drum de aprox 240 de km in care am mers subturat (a 4-a la 50,60 cam tot timpul) a inceput sa bata ceva in partea de sus. Tot cu aceasta ocazie am observat variatii la turatia de relanti..si nu prea stiu ce sa fac. Maine pun benzina, fac consumul si eventual pun si o inregistrare cu sunetul.

Apropo .. un prieten care lucreaza la dacia mi-a spus ca s-ar putea sa fie tachetii, iar daca e cel de pe admisie e de rau.. Asta o fii?

 

Le: masina are 3 ani juamte, 29k km, uleiul schimbat la 27k, se aude atat la rece, cat si dupa ce se incalzeste si la relanti si turat

Edited by andy

Share this post


Link to post

Bujiile au fost schimbate vreodata?

Share this post


Link to post

Da, am omis sa mentionez ca revizia a fost facuta la 27k nu doar uleiul schimbat, in service autorizat.

 

Azi in schimb a mers ceva mai bine, parca nu se mai aude asa tare, am mers putin in forja, m-am gandit ca sunt si injectoarele infundate de la mersul ala subturat (ca facea figuri la relanti).

De consum.. 288 de km, aprox 240 extraurban, restul urban + ceva 'frecari' prin parcare a iesit 8.5. Benzina: Mol 95.

Edited by andy

Share this post


Link to post

Ce ulei s-a folosit. Cand ai schimbat bujiile? Ce ai mai schimbat la revizia aia?

Share this post


Link to post

Dupa cum vezi cu stilul tau ''economic'' te apropii de consum urban cu cel mediu.

Share this post


Link to post
Ce ulei s-a folosit. Cand ai schimbat bujiile? Ce ai mai schimbat la revizia aia?

 

Atunci la revizie, uleiul a fost Castrol semi-sintetic (daca mai tin bine minte, a trecut ceva de la revizie), flitru ulei, bujii, filtru de aer. Acesta din urma arată destul de bine (pun in cateva zile poze cu el cand imi vine aparatul). Masina nu e folosita intensiv in oraş, mai mult in weekend şi pe distante relativ scurte(3-4 km). Pentru oras exista matizul :) .

 

Dupa cum vezi cu stilul tau ''economic'' te apropii de consum urban cu cel mediu.

 

Am vazut.. acum planuiesc asa: schimb stilul de condus, iar dupa pasul acesta daca iese tot consum mare schimb benzina. Daca nici aşa nu dă rezultate mă apuc de schimbat bujii, filtru aer .. şi ce-o mai fii.

Edited by andy

Share this post


Link to post

Pentru motoarele dohc trebuie folosit numai ulei sintetic.

Share this post


Link to post

Andy, la revizia de 30k trebuiau schimbate mai multe: bujii, lichid de frana. Uleiul, dupa cum ti-a zis si ovi_jet trebuie sintetic. De-aia iti bate probabil axa cu came! Ulei mai gros, care nu se preteaza la motoare dohc + mers subturat = ungere insuficienta.

Share this post


Link to post

Am citit cam toate posturile lagat de ţăcănit, bătăi etc. dar nu am găsit ceva asemanător ca la mine:

 

De curând, de când a început temp să scadă temp sub 10 grade afară, dimineaţa, după ce pornesc se aude un ţăcănit ca de ceas pe accelerare (numai pe accelerare). Ţăcănitul se ”îndeseşte” odată cu creşterea turaţiei. La ralanti sau la turaţie constantă nu se aude şi nici pe decelerare.

 

Se aude din habitaclu (evidenent dinspre motor) şi e destul de ”fin”. Dispare cam după 5 - 10 minute, treptat pe măsură ce se încălzeşte motorul. Dacă temperatura afară este peste 20 grade (ziua) ca de altfel toată vara fenomenul nu se manifestă deloc.

 

Acum am ulei Castrol TXT Softec care are 5000Km făcuţi 90% prin Bucureşti. Este schimbat în Aprilie. Înainte aveam Castrol Magnatec. Astă iarnă, pe ger am mai avut fenomenul ăsta - dar numai când era foarte ger (sub -10) şi dispărea mult mai repede şi parcă era un altfel de ţăcănit.

 

Aşa cum am citit pe aici prima manevră e schimbarea uleiului - că se pare că nu mai e ce a fost odată. Mai sunt şi alte idei? Ce aş mai putea face, verifica?

 

Mulţumesc

Share this post


Link to post

Schimba uleiul si o sa fi surprins. Altceva nu ai ce sa faci, doar nu vrei sa desfaci motorul?

Share this post


Link to post

@Alexm> Si eu am Castrol Softec TXT 5 w 30. Am aprox 5500 cu el, si nu are nici un tacanit la rece. Si crede-ma ca o forjez. Du-te la service, sa nu fie o problema mai mare decat schimbul de ulei.

 

Mai ales ca tu ai doua axe cu came, sau ma insel?

Share this post


Link to post

Ai masina noua.Comparatia este inutila.

Ai rabdare si o sa auzi exact ce aud si ceilalati.

S-a scris si motivul pentru care se aud bataile dar ca de obicei toata lumea scrie inainte sa citeasca.

20-30k km nu ai probleme nici cu cel mai prost ulei :) )

Share this post


Link to post

:o fftopic:

 

Bine ovi, sunt convins ca ai dreptate. Eu sunt un simplu amator, dar apropos de citit, cine crezi ca se descurca in jungla asta de topicuri? Oricum cineva il deschide cu un subiect, si el se termina cu totul cu alt subiect. Crede-ma ca am citit unde am avut nevoie. Si sunt 30-70 pagini de pareri, care deviaza usor de obicei, si pe care sa-l cred?

Uite, mi-ai zis de topicul cu uleiuri. Ca nu l-am citit. Incearca tu sa le iei pe amndoua alea mai mari, adica "ulei motor" si "ce ulei folositi", ala cu sondajul (citat aproximativ), si zi-mi ce concluzie pot sa trag?

 

Bafta, poate ne apucam de curatenie intr-o zi.

Share this post


Link to post

Mai întâi voi schimba uleiul şi sper să ”tacă” acel ceas. Dacă nu :( mă duc şi la service. Dacă era Dacie ştiam precis cum sună tacheţii/culbutorii dereglaţi sau uzaţi dar la Cielo nu am idee.

 

Am însă un feeling că e de la olei... nu mi-a plăcut de cum l-am pus. Ăla vechi era aproape la minim ca nivel când l-am schimbat şi mă aşteptam să se învioreze un pic motorul - mai ales că am schimbat şi filtru benzină + ulei Mann + bujii NKG. Dar nu a fost aşa... din contră, a devenit mai zgomotos.

 

Maşina nu e chiar nouă are 103K km.

Share this post


Link to post

Sunetul de uzura pe care l-am auzit eu (nu la al meu, la unul ca al tau) era de afara exact ca la Oltcit. Din habitaclu nu stiu.

Share this post


Link to post

Topicul acela este un sondaj unde fiecare spune ce ulei foloseste.

In topicul cu ulei de motor se discuta despre adevaratele probleme ale uleiurilor si care sant ultimele noutati mai exact ce se poate folosii cu incredere.Cine stie sa faca diferenta evita problemele ulterioare.

Prin curatenie ce intelegi?Stergerea mesajelor de acum an sau doi?

In nici un caz.Fiecare trebuie sa stie daca a folosit ce trebuia atunci si ce anume poate folosi acum cu incredere.

Dar intotdeauna scuza este aceasi pentru cei care nu citesc.

Share this post


Link to post

Va rog sa-mi spuneti daca pentru a inlocui culbutorii (eventual si tachetii) cu altii noi (CIELO '99), trebuie obligatoriu demontata axa cu came. Am citit in forum ca ovi_jer a zis ca de obicei se uzeaza mai intai culbutorii, si apoi axa cu came. Am la Cielo zgomot (tacaneala) si axa cu came nu prezinta uzura vizibila (ochiometric), si as vrea pentru inceput sa schimb doar culbutorii, sa vad daca zgomotul dispare.

Masina are 88.000 km, am schimbat uleiul cu unul bun, asa cum am aflat de la voi, zgomotul s-a atenuat cam la jumatate, dar probabil ca e ceva destul de uzat pe acolo.

Stima si respect.

Edited by zava

Share this post


Link to post

Nu cred sa fie posibil . Metoda cea mai "usoara" este sa se scoata axa cu came prin ... locasul de la delcou ( dupa ce se demonteaza acesta bineintels ), fara sa se mai desfaca motorul, apasind culbutorii in jos cu o presa .

La mine mecanicul asa a procedat . Am schimbat numai axa ( avea uzura la pistonul dinspre delcou, se vedea "ochiometric" ) si tacanea . Culbutorii si tachetii nu erau uzati la mine , doar citiva intepeniti . I-as fi inlocuit altfel ( se pare ca au fost mai tari ca axa :D ) . Bine , cauza a fost uleiul prost ( Aral ) folosit de vechiul proprietar . Am 12000 km de atunci si motorul nu e zgomotos deloc .

 

...totusi mai asteapta raspunsuri de la " greii " forumului !

Edited by laur_gle

Share this post


Link to post
Motorul emite un zgomot metalic (nu foarte deranjant,totusi) atunci cind merge la relanti, iar cind este turat, zgomotul respectiv se percepe mai greu. (as putea spune ca motorul merge "ceas", pentru ca chiar asa se aude, ca un ceas care merge repede...probabil ca stiti despre ce vorbesc).

L-am intrebat pe un mecanic care e cauza si,asa cum banuiam, mi-a spus ca de vina sint tachetii, dar ca nu se poate spune exact care din cei 16 are probleme si in concluzie trebuie inlocuiti toti (16 x 500.000 = 8 mil., fara manopera !!!).

Chiar asa este ? Nu poate fi determinat care e cel "bolnav" ?

Mi s-a mai spus ca nu dauneaza in nici un fel functionarii sau integritatii motorului, si as vrea sa stiu daca in timp problema asta poate produce si alte efecte negative.

Multumesc pt raspunsuri.

 

Aceeasi problema o am si eu. In total cred ca am intrebat cel putin 3 mecanici si toti mi-au dat raspunsul care l-ai primit si tu: ca nu afecteaza motoru cu nimic si ca pot sa merg in continuare linistit. De atunci am facut vre-o 15.000 km si nu pare sa se fi stricat nimic in plus, cel putin nu se aude mai rau. O sa-i schimb mai incolo, atunci cand o sa fac si segmentarea. Altfel nu renteaza ca oricum trebuie desfacut tot motoru (la nubira cel putin).

Share this post


Link to post

Exact.Daca zgomotul nu este foarte mare nu se desface motorul doar pentru atit.In principiu e bine sa se schimbe si culbutorii si tachetii toti odata si axul cu came numai daca estre necesar.

Share this post


Link to post

Exact asta am facut si eu cand am luat masina, nu era puternic zgomotul dar ma inebunea, asa ca am schimbatax cu came + 4 tacheti la motor shoc din 96 cu 140.000 (zgomotu de ax cu came e de la aral cu care a mers la ultimu schimb inainte de a mi-o vinde) dupa asa zisa operatie baietii mi-au pus castrol magnatec , toate bune si frumoase nu mai tzacanea dar a inceput sa scoata un fum ca la balamuc (alb albastrui, ba negru) baietii imi ziceau cade la ei n-are cum sa fie (inainte nu scotea fum deloc) dupa 3000 de km am aruncat uleiu , am pus omv 10w40 semisintetic , au disparut si ceva sunete suspecte gen ca o hrascaiala de curea , acum sunt multumit

Intrebare : Sa-mi se fi scurs ulei in galerie cand au schimbat tachetii sau sa fi pus un ulei prost de-al lor?

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

In mod sigur ceva uzura la semeringuri + ulei slab calitativ.

Share this post


Link to post

Va salut.

 

Este a 3a oara cand aud un tacanit (pe la motor..) cand pornesc masina, si ma ingrijoreaza.. Cred ca se manifesta numai pe timp de frig (sub 10 gr). Sa iau ziua de azi spre exemplu: am plecat pe la ora 15 cu ea afara, pornit, nici un zgomot. Am mers la Carrf, am plecat d-acolo, pornit, nici un zgomot. Ajuns in alta parte la ora 19, dau sa plec la ora 21, pornit, TACANIT! Face timp de aprox 15-20 sec, si din ce in ce mai incet, pana ii trece; merge ca noua apoi! Nu am nici un fel de alte probleme cu ea, merge foarte rotund motorul, schimbat uleiul cu OMV 5w40, acum o luna. O mica idee ce poate avea? Va multumesc.

 

PS: Am citit cam toate posturile ce tin de batai la motor, dar nu prea am gasit chiar ceva asemanator cu situatia mea, si anume batai numai la pornire pe timp rece, timp de 20 sec max.

Share this post


Link to post

Ai un tachete care se amorseaza mai greu.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...