Jump to content
Sign in to follow this  
EXE

Batai Motor

Recommended Posts

Ai trecut si de perioada 2-3 zile sau 50-75km de la reset?Pai la inceput ai spus de ulei 5W30 si acum spui de 5W40?

Si acum ce ulei ai bagat? 10W40? daca da afla ca e mai vascos decit la rece si mult mai prost la cald find unul mineral.

Share this post


Link to post

Am gresit cand am zis de 5w30, am vizionat bidonul si e 5w40. Ma gandeam sa pun un 15w. Ceva idei, va rog?

Edited by hbcd

Share this post


Link to post

Mai gandeste-te.Poate pui 20W60.

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Ovi, Ovi... =))

Share this post


Link to post

Salut,

 

Imi poate explica si mie cineva daca injectoarele prin definitie fac zgomot? Adica este vb de un zgomot ff fin si uniform ca si cum niste varfuri de ace ar lovi o suprafata metalica??

 

Va multumesc.

 

P.S. Sper ca se incadreaza la acest topic :(

Edited by bella

Share this post


Link to post

Tot ceva in genul zgomotului descris de bella am sesizat si eu la Espero-ul meu(1.5DOHC).De fapt nu eu am fost cel care am constatat ci cineva care a ascultat motorul si m-a intrebat ceva de genul "este diesel?" :-? .Oooops!

Repede la service(reprezentanta Daewoo in Alexandria).Zis si facut.Am ajuns la service si i-am rugat sa asculte si ei motorul.Concluzia:"este zgomotul scos de injectie" zic ei.Apoi mi-au schimbat garnitura de la capacul culbutorilor(rampa era curata,arborii cu came curati,fara urme pe ei) si mi-au curatat IAC-ul(la cererea mea-cam murdar IAC-ul).Motorul merge bine in continuare,fara variatii de turatie in ralanti(cred ca am scris bine),dar zgomotul acela tot persista.Demarajul este bun,iar mecanicul de la service,cand l-am intrebat daca sa curat injectoarele mi-a zis ca nu este cazul(am deja solutie de curatat injectoarele in benzina;benzina este Petrom-CO95 fara plumb-ca alternative as avea Shell sau LukOil aici in Alexandria-voi ce ziceti?).

Am uitat sa va spun ca in momentul in care o trec pe GPL zgomotul dispare si nu se mai aude decat fasaitul motorului,ceea ce cred ca exclude bataia de tachet,conform logicii mele :-? .

V-as ruga si pe voi sa va exprimati o parere vizavi de ce am scris mai sus.

Este totusi necesara curatarea injectoarelor?Trebuie facuta resetarea ECM-ului dupa curatarea IAC-ului,influenteaza cu ceva functionarea motorului(eu as tinde sa cred ca da,si sper in bine)?

PS:Uleiul este ARAL 10W40,si are cam 2000 Km.

Multumesc celor care vor raspunde anticipat :osanale: !

Sa traim a suta de ani fara reparatii capitale! :thumbl:

Share this post


Link to post

@Bella : da, e perfect normal atata vreme cat zgomotul este intradevar fin. Dupa descrierea ta precisa, ce se aude e OK.

@Snacke : schimba benzina - ceva de 98 , macar, in loc de 95. Nu vreau sa generalizez, dar eu ma cam feresc de Petrom> cand am pus ultima data ( demult...) mergea si se auzea destul de ciudat. Pentru mine nu exista decat Mol 98 sau Omv 100. Punct.

 

- zgomotul "ca de diesel" e alta treaba fata de zgomotul injectoarelor .

Edited by radux

Share this post


Link to post

Cum nu pot spune in decibeli care este nivelul zgomotului merg pe descrierea lui bella si iau ca valabil raspunsul si pentru mine.Multam fain! :) >-

Maine ii fac si reset la ECM si va spun cum merge si daca mai apare zgomotul.

Insist si asupra aspectului ca zgomotul dispare complet cand o trec pe GPL.Apropo,injectia este oprita cand trece pe gaz,nu?

Edited by snacke

Share this post


Link to post

Gata!

Am facut si resetul la ECM.Masina merge super bine.Multumesc tutror celor care au scris despre resetul la ECM,in felul acesta reusind si noi,cei noi in ale Daewoo,sa facem lucrul acesta fara sa mai dam cateva sute de mii ROL la "baietii" de la service :) >- .Zgomotul se mentine in continuare,si tind sa cred ca este de la injectie pentru ca la GPL nu se mai aude,si nici nu influenteaza mersul motorului.Inca o data va multumesc frumos celor care va obositi sa dati sfaturi pe acest forum.

PS:Cand fac rost de cei aprox. 1.500.000ROL(atat mi-au zis la service ca ma costa,cu solutia lor-ei zic ca solutia de curatat este scumpa) merg sa curat si injectoarele,sa-mi ies din pareri.

Edited by snacke

Share this post


Link to post
Pentru mine nu exista decat Mol 98 sau Omv 100. Punct.

Ceea ce recomanzi tu nu va face NICI o diferenta la motor, daca tacane injectoarele poti sa-i pui si kerosen. Daca se merge mult pe GPL (injectoare inchise) e normal sa se calamineze. O curatare este recomandata si un mers pe benzina periodic mai in talpa pentru a ajuta la curatarea injectoarelor. Benzina de 98/99/100 nu face nici o diferenta la cat de repede se infunda injectoarele ci doar la consum si la buzunar. La un raport de compresie 9,5:1 nu-ti trebuie benzina cu CO mai mare de 95.

Share this post


Link to post

Salut , am si eu o problema , poate ati avut si voi sau poate nu, poate puteti sa imi spuneti ce are . Am un Cielo de 4 luni cu gaz, acum are 11500 km, si dimineata porneste normal , fara nici o problema , dar daca merg cu ea , dupa ce vreau sa o pornesc iara se chinuie, trebuie sa tin mai mult cheia la pornire chiar sa ii dau acceleratie, asta se intampla de cand au venit caldurile astea , ca pana acum nu aveam nici o problema . Ma gandesc sa ma duc in service cu ea , dar mai intai as vrea sa stiu si opiniile voastre.

Edited by 48ltc

Share this post


Link to post

Si ce legatura are pornirea greoaie cu topicul acesta?

Dute la service doar ai masina in garantie.

Share this post


Link to post
Zgomotul se mentine in continuare,si tind sa cred ca este de la injectie pentru ca la GPL nu se mai aude,si nici nu influenteaza mersul motorului.

 

Dupa parerea mea este logic faptul ca zgomotul tau este de la injectie deoarece pe GPL injectoarele nu functioneaza.

 

Multumesc pentru raspunsuri. :) >-

Edited by bella

Share this post


Link to post

Salut,

 

Revin cu aceeasi problema pe care am mai avut-o.

Bate ceva si nu mai inteleg de ce.

Am schimbat axa acum 2000-3000 km + 2-3 culbutori.

Dupa ~ 1000 km iar a inceput sa se auda ceva (nu la fel de tare cum era prima oara). Am fost la un baiat care a lucrat "n" ani la Daewoo (tot el a schimbat prima data axa) si mi-a zis ca probabil culbutorii pe care i-am luat au fost facuti din material mai slab.

Bun. Am schimbat din nou 2 culbutori + "pilit" un pic un coltisor de la axa pe care a lovit culbutorul.

Acum dupa alti ~1000 km...iar se aude o bataie.

 

Bataia se aude si la cald si la rece (mai pronuntata in primele 2-3 sec dupa pronire).

Uleiul folosit este Valvoline 10W40 parca...si am cu el ~6000Km.

Mecanicul a mai dat jos si baia si a spalat tot pe acolo...plus verificat nu mai stiu ce piesa care arunca uleiul parca...si a zis ca totul e ok.

 

Care este cauza? Axa oare a fost din material de calitate slaba?

Multumesc si astept un sfat!

Share this post


Link to post

Pai ce a lucrat acolo?Paznic?Nu ti-a spus sa schimbi si uleiul?

Share this post


Link to post

Mersi pt raspuns Ovi!

 

Uleiul arata bine...inca.

Intr-adevar ...asta m-am gandit si eu ...sa ma duc sa-l schimb.

Crezi ca asta este cauza?

 

Pana la urma ...sa merg pe OMV 10W40?....sau ce recomanzi la 111000km?

A mea mai scapa un pic pe sub delcou pe acolo... :) deci m-am gandit sa nu pun unul f subtire.

Si daca-l schimb?.....sa mai schimb inca o data culbutorii?

 

Mersi mult!

Share this post


Link to post

Tachetii i-a verificat?Nu conteaza ca pierde pe acolo.Se schimba inelul de etansare la delco.Pune sintetic 5W40.

Share this post


Link to post

Cand s-a schimbat axa si apoi a doua oara culbutorii...de fiecare data tachetii s-au desfacut. Cred ca daca aveau probleme ma punea omu' sa-i schimb.

 

Tu zici sa-i schimb?

Share this post


Link to post

Trebuie verificati intai.Pentru moment schimba uleiul si vezi cum se manifesta.

Share this post


Link to post

ok!

 

Am sa pun OMV 5W40 dar dupa ce schimb inelul de etansare delcou.

Tachetii cum se verifica?

 

Merci!

Share this post


Link to post

Sa nu se blocheze sau sa aiba joc.

Share this post


Link to post

Am inteles.

 

Dar atunci de ce a doua oara cand am schimbat doar culbutorii unul era un pic lovit si axa (aia noua!) avea un colt un pic tocit? Intreb si eu ca nu stiu.

Daca tachetii se mai blocheaza sau au joc pot infulenta culbutorii respectiv axa?

 

Mersi inca o data!

Share this post


Link to post

Ungere insuficienta sau poate tachet blocat.Sau mai poate fi si varianta cu tija supapei blocata pe ghid.

Share this post


Link to post

Bun.

 

Pe rand:

- Ungere insuficienta - remediu? ce trebuie sa fac/schimb?

- Tachet blocat - ii schimb pe toti ...macar stiu o treaba :)

- Tija supapei blocat pe ghid - pe langa faptul ca "dictionarul" asta l-am ratat. :- ..deci habar n-am ce inseamna asta :-/ ... la fel...ce remediu are?

 

Scuze daca insist dar nici nu ma bate gandul sau ma dau banii afara din casa sa ma duc la mecanic sa-l pun sa schimbe totul...nu mai zic de service...

 

:) Merci

Share this post


Link to post

- Ungere insuficienta - Canale infundate,sorb pompa infundat,ulei de calitate slaba care isi pierde proprietatile repede.

-Cea mai buna solutie cu mentiunea sa iei pe cei vechi acasa :D

-Tija supapei blocat pe ghid -Rare cazurile si intalnite numai la motoare la care sau schimbat supapele.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...