Jump to content
Sign in to follow this  
EXE

Batai Motor

Recommended Posts

Salut,

 

Saptamana trecuta cand am fost la service cu problema cu bujiile, mecanicul a spus "aveti un adevarat concert de tacheti" si ca ar trebui inlocuiti. :D

Am mai citit cateva posturi mai sus ca se verifica si se inlocuiesc numai cei care prezinta urme de uzura sau alte defecte.

Mecanicul sustine sus si tare ca nu se pot identifica cei care bat si ca imi recomanda sa ii schimb pe toti.

In afara de costuri (23 ron bucata) ma pot astepta sa mai trebuiasca sa schimb si altceva sa scap de "concert"?

Edited by xetu

Share this post


Link to post

Ca sa fii sigur ca scapi de "concert", ar trebui sa vezi daca ai uzura la axele cu came (ambele!) - si daca ai, trebuie sa le schimbi... Apoi verificarea supapelor si a ghidurilor acestora si desigur ulei cat mai bun... Eu m-am lasat pagubas cu "concertul"... Ca sa fiu sigur ca nu mai canta "tachetii" ar trebui schimbate cam toate cele mai sus mentionate... Va veni insa si momentul cand va trebui sa le schimb... daca mai tin masina pana atunci... Acum, pentru un litru in plus la consum la 100 de km, nu ma arunc in cheltuieli... Tacheti la 23 RON bucata n-as pune daca tot inlocuiesc... Cei "buni" sunt intre 60 si 90 RON bucata... x 16... ar fi muuult prea scump... Aaaa... si verifica si cuzinetii palier si arbore... poate ai zgomot si de la ei...

Edited by nino

Share this post


Link to post

Salut! Am si eu un Espero din 97, 1,8 MPI, la care mi s-a infundat canalul de ulei la un tachet.Banuiesc ca din cauza ca am schimbat uleiul si ptr ca era diferit de cel ce era inainte, asta nou a spalat mai bine motorul si mi-a astupat orificiile ptr ulei.Am cumparat tachet nou, dar degeaba.Am pornit motorul cu tachetul scos (caci am devenit expert sa scot tachetul fara sa dau axul cu came jos :-> )si am astupat orificiul de ulei din cama acestui tachet si nu intra gram de ulei in lacasul tachetului.E clar ca nu e tachetul de vina, ci e un dop undeva pe traseu.NU vreau sa dau chiuloasa jos, si ma gandesc cum sa fac sa desfund.De aceea cer ajutorul celor care au patit la fel.Ma gandeam sa incerc cu o shufa de bicicleta, sa o bag pe canal, sau cu un compresor de aer sa suflu inapoi mizeria.Dar daca se ridica iar??

Multumesc anticipat!

O zi buna tuturor!! :) >-

Share this post


Link to post
S-a mutat aici. Ce motor ai si ce ulei folosesti? Cand se aude?

 

Buna,

 

Am motor de 1.5 DOHC insa nu stiu ce ulei folosesc ca asa am luat masina. Fostul proprietar m-a asigurat ca mai pot merge inca vreo 8000 km. Am vazut lipit sub capota o eticheta de MOBIL.

Share this post


Link to post

Am vorbit azi cu un mecanic referitor la schimbarea axului cu came. Opinia lui este ca se poate reconditiona. L-am intrebat daca prin sudura si rectificare, la care raspunsul lui a fost ca "Nuuuuu! Exista alte metode!" Nu mi-a spus ce metode, oricum, urmeaza sa vada exact gradul de uzura. Stie cineva ceva referitor la reconditionarea axului cu came?

Share this post


Link to post

Se reconditioneaza prin schimbare.Nu e dacie sa-i reglezi tachetii incat sa compensezi uzura.

Share this post


Link to post

Asa ma gandeam si eu :) Daca mai pomeneste odata de reconditionare, renunt la serviciile lui.

Share this post


Link to post

Salut,

Sunt nou pe aici,am cautat mai peste tot ceva asemanator problemei mele,nu am gasit, si de aceea as vrea sa analizati si problema mea, poate gasesc o rezolvare.

Am un cielo '96,achizitionat sh,peste 200k kilometri. Masina merge impecabil,sunt maniac in ceea ce priveste intretinerea ei,iar ea nu mi-a facut mari probleme.Insa are urmatoarea problema :o bataie ritmica in partea centrala a motorului,care apare in orice stare a motorului, la orice temperatura,dar...atentie...numai la ralanti.De mentionat ca am schimbat axul cu came(care avea ceva uzura pe la pistonul 4),toti culbutorii(cel putin la pistoanele 3,4 erau haliti),iar tachetii au fost curatati fiecare,scoasa toata smacolina acumulata de-a lungul anilor,si unul care tacanea a fost inlocuit.Baia este curata ,deoarece acu ceva ani am schimbat garnitura de baie si am curatat si baia si sorbul pompei de ului.Finalitatea:pornire la rece impecabila(zgomot zero),insa cand ajunge la ralanti,are un zgomot metalic infundat.Acelasi zgomot se mentine si cand motorul este la temperatura de lucru(parca ceva mai slab).Foarte important:motorul a fost calat de un destept inainte de a o cumpara eu si a fost inlocuit blocul motor(operatiunea in acte am facut-o chiar eu),segmentat,si cine stie ce alte inlocuiri de piese.Ma gandesc ca in momentul cand au pus vreun bolt ,l-au pus in graba la rece si urmarile au aparut implacabil.zgomotul pe care il acuz este de cand am luat masina,insa banuiam ca e de la tacheti,culbutori,etc.

Se pare ca a fost ceva si pe acolo din moment ce am scos zgomotele de la pornirea la rece,insa bataia asta care a ramas ma calca pe nervi.

Ce ziceti,o fi vreun bolt?Pot sa-i fac ceva sa inceteze fara sa dau jos motorul(ma refer la repararea lui)?.Am eliminat din ecuatie uleiul deoarece am mers si cu sintetic mobil 5w40 si cu semisintetic mobil s 10w40.Cu 15w40 mi-e frica sa nu prajesc iar axul cu came si culbutorii prin lipsa de ungere(cel putin la rece).Uleiul a fost schimbat dupa ce am luat eu masina din 6000 in 6000 km.Motorul cred ca ar permite si 0w40 pentru ca nu scapa o lacrima de ulei(i-am schimbat mai toate simeringurile cand am luat-o):v-am zis ca sunt maniac!!! icon_lol.gif

 

Sper ca nu am plictisit si am oferit mai toate datele problemei pentru a primi un raspuns in cunostinta de cauza!

Multumesc anticipat

Alex

Share this post


Link to post

Salut,am citit topicul tau,problema ai curatat baia de ulei cu ceva ani in urma ,neconcludent mizerie s-a adunat intre timp.Ai mers cu ulei mobil sintetic sau semisintetic,n-ai citit pe forumul acesta sa vezi acolo ce scrie despre mobil sau castrol,total nerecomandat.Cred ca problema ta este tot legata de axa cu came.

Share this post


Link to post

Salut.

E relativ simplu sa-ti faci o parere aproximativa despre jocul de boltz fara sa desfaci motorul. Scoti bujia respectiva, aduci pistonul dupa PMS, deci cu biela in coborare. Cu o surubelnita lunga sau ceva care sa nu zgarie pistonul se atinge pistonul FARA a se apasa pe el. Urmeaza o usoara lovitura cu podul palmei in surubelnita. Daca face "tac", pistonul are un joc oarecare. Daca nu se misca, biela e relativ in parametri pe boltul la piston. Apoi ar fi bine sa faci si un test de compresie...

 

Nu e de neglijat nici zgomotul de table, pompa de apa, diversele role, aparatori sau saxofonul de la evacuare. La relanti apar vibratiile la frecvente mai joase. Evident, singura metoda 90% sigura este sa desfaci motorul. Sper sa rezolvi altfel...

 

Cu stima,

Costel

 

P.S. - lasa-ti-o incolo cu uleiuri recomandate sau nu...Asta e papagalism.

Edited by pavcostel

Share this post


Link to post

Papagalism din partea cui?

Share this post


Link to post

Ovi, mi-am schimbat azi uleiul cu Bixol- OMV ( 0w-40) Premium, pt benzina, 230 lei pentru bidonul de 4 l. Filtru MAN.

Inainte am avut Castrol Softec 0w-40 cu care am mers aprox. 8000 km, fara sa se intample nimic anormal. La intrarea in garaj, acum 1 ora, am auzit zgomot de tacheti ! Inainte nu se auzea nimic ! Temperatura motorului era cea de regim normal de functionare, mersesem cam 40 de km .

Ma ingrijoreaza faza asta...

Share this post


Link to post

Imi este greu sa cred ca ai avut txt softec 0w40, poate 5W40 :) ) iar daca ai pus 0W40 de la omv nu e chiar bine.

Share this post


Link to post

Ptiu, fir-ar sa fie, cred ca sunt fooooarte adormit la ora asta. Ai dreptate, e vorba de 5w-40 castrol si 5w-40 Bixolul.

 

De ce e galagie, Ovi? te rog sa nu-mi dai vesti proaste.

Edited by Radux

Share this post


Link to post

In mod normal nu trebuia sa ai zgomote.Mai lasa-l un pic si studiaza mai atent zgomotele.

Share this post


Link to post

`nteles ! Sper sa nu se mai auda in curand... Sa vedem maine cum va mai fi.

Share this post


Link to post

Nu pot sa cred ca poate fi vorba de axul cu came atata timp cat am cu el 500 km.De asemenea mizeria din motor ar trebui sa se manifeste prin schimbarea timpurie a culorii uleiului,ori uleiul in motorul meu are culoarea foarte putin modificata si dupa 2-3mii de km.

Nu vad care ar fi relevanta unui test de compresie,motorul consumand la ora asta max 300g de ulei in 6000-7000km.Toba mare are vreo 5000 de km pe masina si teava are urme de rugina pe interior,deci de afumat nu se pune problema. Table si alte chestii sunt excluse,zgomotul este ritmat,permanent si de natura mecanica(din motor).

1.E posibil ca uzura cuzinetilor sa duca la efecte de bataie?

2.E posibila inlocuirea eventualului bolt bolnav ,fara alte interventii,sau daca se dovedeste a fi boltul tb schimbat tot setul(biele,bolturi,pistoane,segmenti,cuzineti,garnituri,simeringuri)?

3.Daca raspunsul la pct.2 este schimbarea integrala,aveti idee la ce cuantum ar putea ajunge intreaga operatiune,luand in calcul schimbarea tuturor pieselor enumerate+manopera?(Ma intereseaza o prognoza medie,nu cer luna de pe cer).

Va multumesc!

Share this post


Link to post

Ovi jer,ai ceva raspunsuri si pentru mine?

Multumesc! :osanale:

Share this post


Link to post

Da capacul jos la culbutori,scoate fisa centrala din bobina de aprindere si da la automat pentru a verifica daca vine ulei la toti culbutorii sau daca vreunul din tacheti este blocat.Incearca sa faci rost si de un stetoscop pentru a localiza bataia.

Share this post


Link to post

Bataia este in mod evident foarte puternic resimtita in partea de jos a motorului,cand ma bag sub spoiler!Deasupra se aude doar concertul silentios al injectoarelor!Am consultat mai multi mecanici al caror raspuns unanim a fost:"bataie de piston".Se pare ca nu am alta varianta (in afara de aceea de a ma dispera bataia asta) decat sa fac motorul :wallbanger: .Va rog totusi sa ma ajutati cu o estimare a costurilor,avand in vedere ca nu vreau sa fac nici un compromis:schimb tot ce trebuie schimbat.O lista empirica am postat-o ceva mai devreme,daca ar mai fi ceva ,va rog sa imi spuneti si mie!

Multumesc! :osanale:

Share this post


Link to post

Salut, din ceea ce zici ceva nu se leaga ai scris ca bataia se manifesta numai cu motorul cald la rece nu se aude nimic ,scuza-ma dar un piston bate si la rece mai ales.

Share this post


Link to post
Salut, din ceea ce zici ceva nu se leaga ai scris ca bataia se manifesta numai cu motorul cald la rece nu se aude nimic ,scuza-ma dar un piston bate si la rece mai ales.

Am scris asa:"Finalitatea:pornire la rece impecabila(zgomot zero){motor turat de ecm},insa cand ajunge la ralanti,are un zgomot metalic infundat."In cazul pornirii la rece,motorul porneste turat la 1300-1500 rot/min,caz in care nu se aude nici o bataie.La revenirea,insa la relanti,bataia isi face aparitia.Este foarte adevarat ca bataia se face resimtita mai evident la relantiul motorului rece,si mai putin la relantiul motorului cald,insa diferenta este minima,sesizabila numai de urechea unei persoane care a studiat problema ceva timp.(adica eu).

Share this post


Link to post

Incearca sa verifici ce ti-am zis si eventual sa folosesti alt tip de ulei.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...