Jump to content
Sign in to follow this  
Tommy

Camionagii

Recommended Posts

1. Apropos de incarcaturi, acum ceva timp, pe soseaua Pantelimon am asistat la o faza de genul asta. La o trecere de pietoni a franat un camion incarcar cu fier vechi. Incarcatura nefiind acoperita si bena plina cu varf, au zburat cateva piese metalice. Noroc ca nu au lovit pe nimeni, dar o masina stationata s-a ales cu ceva indoituri. Desi cel care era in dreapta soferului autocamionului, a vazut ce s-a intamplat, nu s-au sinchisit. Au aruncat inapoi in bena fierotaniile si au intins-o. I-am lasat pagubitului un bilet la stergator in care i-am scris ce s-a intamplat si nr. de inmatriculare al autocamionului.

2. Referitor la parbrize sparte de la pietre sarite, nu am patit-o de la camioane, ci de la dube.

Prin iarna am facut 2 drumuri la Pitesti la interval de cateva zile, si in ambele dati am luat cate o piatra in parbriz de la niste dube de 3,5 t care circulau in fata mea. A doua oara a trebuit sa schimb parbrizul, parca era lovit de glont.

Scuze daca sunt offtopic.

Share this post


Link to post
Scuze, dar n-am sesizat, eram cu gandul la cei care fac justitie pe sosele. Asta am inteles eu din "amenintarea" aceea.

 

 

Altfel, nu vad vreo diferenta intre conducatorii de vehicule, toti sunt la fel, doar ca, majoritatea n-au cu ce si o fac, doar, din gura.

 

DA,adevarul este ca m-am cam infierbantat citind postul lui Satori,recunosc,dar si datorita faptului ca si mie m-i sa intamplat! Dar pentru un sofer profesionist si chiar amator ,in fata pericolului ,instinctul il face sa franeze!

Acum pentru toti ceilalti care au scris pe acest topic vreau sa le spun ca un camion pe langa dispozitivele de franare ce exista si pe turismele lor (ABS)camioanele mai au un dispozitiv montat pe teava de espare ,decompresorul,ce inchide evacuarea gazelor producand frana de motor .Eu il folosesc foarte des mai ales la coborarea pantelor,protejand franele sa se incinga (riscand sa ramai fara)si in mers cand vreau sa reduc viteza.Asa ca aveti grija cu mersul in spatele camioanelor pentru ca ei pot reduce foarte mult viteza fara sa calce frana deci implicit neaprinzandu-se becurile pe stopuri!In alta ordine de idei ,daca un turism merge perfect in spatele camionului ,nu-l vezi din cauza diferentei de gabarit,asa ca mergeti putin in stanga,sa va vada.Semnalizati din timp intentia de depasire si sigur o sa vi se faca loc.Aseara am venit de la coborarea dupa Oituz de la Bretcu ,Tg-Secuiesc pana la Harman cu 2 Cielo de BR in spate.Cred ca si-au dat seama oamenii ca am statie si merg mai sigur in spatele meu in ceea ce priveste radarul.In rest pentru tot ceea ce priveste viata pe camion va stau la dispozitie. Drumuri bune!

Share this post


Link to post

Ati prins ocazia sa mergeti pe autostrada si sa prindeti 3 incarcaturi de piatra din care efectiv curgeau pietricele?Sentimentul pe care il ai cand toata masina ia in plin tot felul de pietricele pe la 130km/h e unul memorabil.Si asta pentru ca cei trei mergeau prea tare pentru incarcatura lor(+neasigurata).Nu as vrea sa ma gandesc ce inseamna pt. unul cu o masina noua.

Edited by Denied

Share this post


Link to post
Ce n-as da sa te faca muci un tir d-asta, ca erai in unghiul mort cand a vrut el sa ocoleasca o groapa din scurt... Poate asa iti schimbi parerea.
Ce n-as da sa-ti pastrezi urarile pentru tine! Asigurati-va ca soferul camionului va vede cand intrati in depasire, nu dormiti in depasire, si nu va risca nimeni viata.

 

Sincer, cand am spus la asta, ma gandeam:

1. strict la masina, nu la tine sau alti ocupanti ai masinii

2. la drum cu 2 benzi pe sens, tu pe banda 2, el pe banda 1.

 

Concluziile mele, dupa ce am citit tot ce spun cei care le iau apararea:

1. Luati-va masini puternice, si cand treceti pe langa un tir rugati-va sa nu-i vina vreo idee sa evite ceva de pe partea dreapta, si in acelasi timp sa fie trafic pe contrasens. Daca el merge cu 80, nu cumva sa incercati sa-l depasiti cu 90-100, dati-i talpa, nu conteaza daca e vre-un radar in fata si voi vreti sa mergeti legal.

2. Daca vrea sa faca dreapta de pe banda a 3-a, fara sa se asigure si fara sa semnalizeze, stati calmi. Nu are loc, si e prea ocupat ca sa mai si semnalizeze.

3. A intrat un tir peste tine si ti-a facut masina muci? Eventual una mai veche, la care nu-i poti face casco, si RCA-ul iti despagubeste un rahat? Iarta-l, erai in unghiul mort.

4. A intrat in depasire in curba fara vizibiltate, si te-a omorat, sau era sa? Nu e el de vina, e de vina colegul din fata care i-a spus prin statie sa se bage.

5. Ti-a taiat fata, nu ti-a acordat prioritate, s-a oprit in mijlocul drumului sa-si ia tigari? Nu te enerva, el are un program de respectat, nu poate sa stea dupa tine.

6. Sta in spatele tau si te forteaza sa mergi mai repede? Pai tu nu intelegi ca se grabeste? Calc-o, ce naiba, limitele de viteza sunt pentru pampalai.

7. Iti blocheaza banda in curba+rampa, sa nu cumva sa trebuiasca sa incetineasca? Pai tu ai innebunit? Vrei sa te lase pe tine sa treci, si el sa urce panta cu 5km/h, cand ar putea sa o urce cu 10 si sa tina toata coloana in spate?

8. Cum zicea si colegul de mai sus, mi-a cazut o piatra dintr-un camion pe autostrada, si mi-a spart parbrizul. Eu sunt de vina. Ce cautam pe autostrada, si de ce am masina mai veche de 10 ani, la care nu-i face nimeni casco?

9. L-ai incomodat cu ceva din greseala, sau doar a avut el impresia ca l-ai incomodat? Roaga-te sa fie in toate bune, ca altfel isi anunta colegii prin statie si au ei 'grija' de tine.

Edited by andreib
Noroc ca te cenzureaza automat forumul!

Share this post


Link to post
...Tara de cuvânt_urât, soferi de cuvânt_urât, mentalitate de cuvânt_urât. ...

 

Puteai continua cu : Topic de cuvânt_urât

 

Bafta tuturor.

Share this post


Link to post

Am tot citit aici si m-am tot gandit daca sa scriu sau nu ...

 

E drept am intalnit destule cazuri in care tiristii nu au procedat tocmai corect dar in general soferii de tir m-au ajutat tot timpul.

 

Marea majoritate dau semnal stanga cand nu poti sa ii depasesti si invers cand poti.

 

De multe ori cand desi e drum drept noapte nu vezi foarte bine in fata si ei nu semnalizeaza considerand ca e vizibilitate e suficient un flash la genu... "e ok?" si se raspunde cu da ori ba.

 

Multi tin faza lunga pana ajungi in dreptul cabinei fapt ce imi creste mie vizibilitatea si o opresc exact cand ajung sa ma bag in fata.

 

E destul de clar faptul ca e util sa ne facem simtita prezenta in preasma lor la o eventuala depasire.

 

Am facut depasiri de tir si am avut surpriza sa vad ca mai sunt altele in fata si merg "sudati" dar fara exceptie mi s-a facut loc intre.

 

Raspund tot timpul la multumiri.

 

Acum mai e un factor ori ce depasire ( mai ales de tir ) se face mai alert. De ex daca incep depasirea cu 90 sigur am minim 120 la final. E problema unora daca o lalaie cu a 5-a in depasire si de obicei pe astia ii injur ca de multe ori intr-o bresa unde ar putea sa depaseaca 5 masini uneori depaseste un singur bou si ala la limita.

 

Iar pentru cei care se plang ca ii imping tirurile de la spate eu nu inteleg cum. Daca mergeti perfect legal in localitati se poate merge si afara asa. In felu asta te depaseste odata si basta. Insa daca tu il freci la icre intrelocalitati cu un 95 obosit fata de 90 al lui cred si eu ca i se acreste.

 

Un lucru e clar daca vrei sa nu fi incurcat de camioane nu le incurca nici tu pe ele.

Share this post


Link to post
Raspund tot timpul la multumiri.

Cu asta eu sint total de acord, intotdeauna multumesc unuia care ma ajuta in trafic sub orice forma. Poate ca ne lipsesc mai multe astfel de gesturi.

 

Iar pentru cei care se plang ca ii imping tirurile de la spate eu nu inteleg cum. Daca mergeti perfect legal in localitati se poate merge si afara asa. In felu asta te depaseste odata si basta. Insa daca tu il freci la icre intre localitati cu un 95 obosit fata de 90 al lui cred si eu ca i se acreste.

Daca mergi perfect legal in localitati, de cele mai multe ori esti impins de la spate. Ma refer la localitatile de tranzit, aici se focalizeaza intreaga discutie. Ia incearca sa mergi cu 50-55 pe Valea Oltului, de pilda la Ciineni sau la Robesti unde e restrictie de 40 sau pe unde naiba mai sint radare fixe si o sa vezi cum se suie turcii pe tine ... mai ceva ca la Podul Inalt :)

 

Cit despre frecatul cu un obosit de 95 ... Pina acum mi-a fost explicat faptul ca TIRurile sint bine limitate la 90, cum as putea sa-l frec mergind in fata lui cu 95 ??????????

Share this post


Link to post

@Alice: Ai inteles fix ce ai vrut. In loc sa bagi la cap ca in depasirea unui tir nu trebuie sa te tarasti tu te-ai ofuscat ca ,,trebuie sa avem toti masini puternice". Tine-ti masina in stare buna de functionare si du-te in 5000+rpm in depasire si abia apoi plange-te ca accelereaza tirurile. Acum probabil la ritmul de depasire te apostrofeaza si ceilalti cu masinile mici care asteapta sa depaseasca...

Share this post


Link to post
@Alice: Ai inteles fix ce ai vrut.

 

Eu am impresia ca tu nu vrei sa intelegi ideea de a merge cu viteza legala. Alice a fost destul de clar in aceasta privinta. (A se vedea citatul de mai jos).

 

Concluziile mele:

1. Luati-va masini puternice, si cand treceti pe langa un tir rugati-va sa nu-i vina vreo idee sa evite ceva de pe partea dreapta, si in acelasi timp sa fie trafic pe contrasens. Daca el merge cu 80, nu cumva sa incercati sa-l depasiti cu 90-100, dati-i talpa, nu conteaza daca e vre-un radar in fata si voi vreti sa mergeti legal.

 

Absolut tot ceea ce ai scris este 100% corect, si corespunde cu concluziile mele.

=D>

Share this post


Link to post
Eu am impresia ca tu nu vrei sa intelegi ideea de a merge cu viteza legala. Alice a fost destul de clar in aceasta privinta. (A se vedea citatul de mai jos).

 

 

 

Absolut tot ceea ce ai scris este 100% corect, si corespunde cu concluziile mele.

=D>

 

Pai daca vrei sa-l depasesti cand el merge cu 80 dar vrei sa mergi si legal de ce il mai depasesti ?100% corect o contradictie @balanel?

Ganditi- va ca sunt motoare de la 380, 420 ,510 si chiar 600 CP .Plus lungimea de 22 de metri. O depasire trebuie facuta cu simt de raspundere .nu mai sunt vechile RABA ce o lalaiau la 40-60km/h. Acum nu imi rastalmaciti vorbele ,dar fiecare trebuie sa-si cunoasca masina si sa stie ce poate si cat poate. Poti sa ma depasesti fa-o.Nu,nu sunt eu obligat sa incetinesc ca sa poti tu face o depasire cu un Matiz( no offence) cu 4 persoane in el si bagaje pana sus la geam. Sau cu alte masini cu motoare de la 1,2 in jos!

Edited by tiboasca

Share this post


Link to post

Deci viteza legala pentru autoturisme, in afara localitatii, e 80 km/ h?

Un sofism 100% @tiboasca?

Edited by balanel

Share this post


Link to post

Corect..Eu cand vreau sa depasesc un tir care merge cu 80km/h+,prefer sa o fac cand nu am pe nimeni in spate cu tendinte de depasire pentru ca nu am aceeasi putere disponibila si mie imi va lua mult mai mult timp ca sa depasesc tirul.Ma multumesc sa astept momentul bun pt depasire.Cu toate acestea observ ca majoritatea tirurilor accelereaza odata cu tine si din alte privinte,respectiv profita de bucata de drum libera in fata.De multe ori ma intreb daca nu e doar o parere ca tirul accelereaza cand il depasesc.Am avut si cazuri cand a trebuit sa-i dau blana sa urle motorul,dar vina era si de o parte si de alta.

 

Eu cred ca o mare parte din vina o poarta drumurile noastre,respectiv lipsa cu desavarsire sau dezastruoasa a pistelor pt. biciclisti..carosabilul distrus pe margine,babe si stationari aiurea pe marginea drumului,etc.

 

De obicei un tir cand depaseste astfel de obstacole si are in fata o masina mica nu va opri,va continua depasirea si se va baza ca celalalt se va descurca (de,masina mica),cu toate ca celalalt isi rupe masina pe gropile care le gaseste la marginea carosabilului.Eu stiu,cel mai bine e sa-i ferim noi astia cu masini mai mici si mai nepriceputi si sa ne asiguram ca reusim depasirea in siguranta (sa ne facem vazuti).Nu degeaba mai apar panourile alea cu "STOP Accidentelor - Viaţa are prioritate!".

Share this post


Link to post

Nici o secunda n-am sa cred si n-am sa tratez un autotractor ca fiind limitat.Din experienta...

Share this post


Link to post
Dar cum ne asiguram (100%) ca soferul tirului ne-a vazut? Ne privim ochi in ochi in oglinda lui? :P

Evita sa stai in preajma lor mai mult decat e necesar.

 

Adica te apropii de tiruri doar cand vrei sa depasesti, calci frana cand esti depasit, nu stai paralel cu ele pe portiunile cu 2 benzi, le depasesti cu mare atentie, dupa cum spunea si un alt coleg forumist (tirist daca am inteles bine) nu stai fix in curul lor ci putin lateral sa te vada. Cand mergi in coloana si ai un tir in fata pastreaza loc pentru cel putin o masina intre voi... au aia niste frane... :)

 

Am vazut ca intre ei cand se depasesc (in special pe autostrada), tirul depasit ii da un flash celui care depaseste atunci cand a trecut efectiv de el pentru a se putea retrage in banda sau mai multe flashuri consecutive cand vrea sa intre in banda si nu a reusit sa-l depaseasca complet.

Poti incerca si asta ca sa fii sigur ca "nu se urca pe tine" la revenirea in banda din depasire sau sa-l ajuti sa revina safe in banda.

Edited by Elfu

Share this post


Link to post

Alice, esti pe langa rau. Prefer sa nu-ti mai raspund, pentru ca argumentele si sfaturile le iei ca pe reprosuri. Asa ca da-i bataie cu atitudinea asta, insa iti vei gasi un nas in trafic intr-o zi.

Balanel, in afara localitatilor ai voie sa mergi cu 90. Deci nu vei putea depasi un tir mergand 100% legal, pentru ca si el merge cu aceiasi viteza.

Pe autostrada tirul merge maxim 90, tu 130. Deci poti sa-l depasesti. Eu pur si simplu nu inteleg cum mama naibii va face un TIR la demaraj! Ori nu va cunoasteti masina, ori nu accelerati suficient si o lalaiti pe drum, ori nu aproximati corect viteza tirului si a masinii de pe contrasens si aveti impresia ca tirul va depaseste. In toate aceste cazuri, voi aveti o problema.

Nu contest si nu am contestat niciodata ca printre tiristi sunt si uscaturi sau nepriceputi. Dar nu ii bagati pe toti in aceiasi oala. Un tirist care citeste acest topic, dar ar aplica rationamentele voastre si ar trage concluzii in consecinta, ar putea zice ca toti forumistii sunt niste mocaiti speriati si frustrati.

Drive safe si drumuri bune, cum bine spunea un coleg mai sus!

Share this post


Link to post
Pai daca vrei sa-l depasesti cand el merge cu 80 dar vrei sa mergi si legal de ce il mai depasesti ?100% corect o contradictie @balanel?

Ganditi- va ca sunt motoare de la 380, 420 ,510 si chiar 600 CP .Plus lungimea de 22 de metri. O depasire trebuie facuta cu simt de raspundere .nu mai sunt vechile RABA ce o lalaiau la 40-60km/h. Acum nu imi rastalmaciti vorbele ,dar fiecare trebuie sa-si cunoasca masina si sa stie ce poate si cat poate. Poti sa ma depasesti fa-o.Nu,nu sunt eu obligat sa incetinesc ca sa poti tu face o depasire cu un Matiz( no offence) cu 4 persoane in el si bagaje pana sus la geam. Sau cu alte masini cu motoare de la 1,2 in jos!

Nu fiinta, citeste ce s-a scris. Nu s-a plans nimeni ca a vrut sa depaseasca un tir cu +10km/h si ala nu a incetinit. S-au plans (si eu, si altii) ca tirul a accelerat MULT cand a fost depasit. O stii p-aia cu "atunci cand te depaseste o masina esti obligat sa nu mai accelerezi si sa te apropii cat se poate de mult de partea dreapta a carosabilului"?

 

In afara localitatilor ai voie sa mergi si cu 100, dar nu despre asta era vorba.

Share this post


Link to post

Mai fiinta, ca sa folosesc acelasi limbaj ca si tine, poate pricepi, un tir nu are cum sa accelereze mai repede ca un turism. Deci, chiar daca un tir ar accelera cand tu il depasesti, daca si tu accelerezi, nu ai cum sa-ti dai seama!

Share this post


Link to post
S-au plans (si eu, si altii) ca tirul a accelerat MULT cand a fost depasit.

Al draq de mult a accelerat. De la 70 la 90, nu? Ţi-aş pune un filmuleţ să vezi cât de puţine secunde îi ia maşinii mele să ajungă de la 70-80 la 120. Şi are cai relativ puţini raportat la greutatea ei, are km mulţi...

Dacă tiru accelerează de aşa natură (la multele lui tone) încât îţi creează probleme, gândeşte-te ce zic cei din spatele tău cu turisme conduse...corect (în treapta corespunzătoare, adică).

Dar ce mai... am mai citit pe aici de depăşiri "în forţă" începute cu a 3a la 40 :)

Share this post


Link to post
Cit despre frecatul cu un obosit de 95 ... Pina acum mi-a fost explicat faptul ca TIRurile sint bine limitate la 90, cum as putea sa-l frec mergind in fata lui cu 95 ??????????

 

 

Ideea era alta! Sa zicem ca tu vrei sa fi mega corect si mergi cu 50 pe valea oltului in localitati. Vine tiru` din spate te depaseste, se termina localitatea si se intepeneste la 90. Daca tu vrei sa mergi doar cu 95 si il depasesti iar in urmatoarea localitate iar trebuie sa te depaseasca cred si eu ca i se acreste si incepe sa preseze. Daca insa il depasesti cu viteza mai mare deja discutia nu mai are rost pentru ca nici tu nu esti legal si oricum sansele sa te prinda sunt mai mici.

 

Asa ca cine vrea sa mearga perfect legal si se da pe aici rotund poate sa mearga frumusel in spatele tirului nu sa se planga in localitati ca e presat :D

Share this post


Link to post

In anul 1997 am parcurs 100.000 km in tara cu jobul. Erau zile cind faceam si 800-1000 km/zi.

 

Nu eram sofer profesionist, raspundeam de niste proiecte in diverse orase ale tarii, dar am avut masina de serviciu pe care o conduceam numai eu.

 

Cu ocazia asta am descoperit ca soferii de tir sint niste oameni deosebiti. Respect for ever! Punct.

 

Cei care au avut probleme cu soferii de tir probabil au intilnit oameni la volanul tirului gen boul ala care cinta muzica populara in cabina tirului (

). Indivizi de genul acesta nu sint reprezentativi.

 

Probabil camionagii pe care ii cautati prin topicul acesta sint nea' aia care merg cu bena ridicata pe DN1 sau aceia care omoara motociclistii, ca sau dau numai doua exemple de soferi de raba care au gasit carnetul in gradina din spatele casei.

Edited by hitman

Share this post


Link to post

@Alice: Ai intrat in depasire cu a 3-a la 40? Ce o mai lalaim atat: depasesti de incurci atat tirurile cat si pe cei cu turismele din spatele tau si dupa aia dai vina inutil pe cel depasit si te agti cu frustrare de un capitol si altul din regulamentul rutier (ca deh, sunt ferm convins ca tu conduci 100% regulamentar in cuvant_urat asta de tara... ca sa folosesc un limbaj cunoscut tie).

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Asigurati-va ca soferul camionului va vede cand intrati in depasire, nu dormiti in depasire, si nu va risca nimeni viata.

 

 

Aici nu ai dreptate.Ceia ce intra in indatoriile oricarui sofer este?

Sa se asigure inainte de efectuarea unei manevre.Trecerea de pe o banda pe alta,angajarea in depasire,ocolirea unui obstacol etc.Aflinduma in depasirea unui camion,iar acesta, in acelasi timp incearca sa ocoleasca o groapa,fapt care intra in coleziune cu mine,sa fie cumva din cauza ca ma aflam in unghiul mort si nu m-a vazut? NU! Soferul camionului nu s-a asigurat.

 

 

Unghi mort???

 

Realitatea.

Edited by Mircea
Ne citam singuri?

Share this post


Link to post

Ceea ce nu intelegi tu, este ca daca soferul de tir nu te-a vazut cand ai intrat in depasire, pentru ca in momentul acela era atent la vreun destept care ii aprindea luminile de ceata in fata, iar in momentul in care fereste groapa, tu esti in unghiul mort constructiv al unui astfel de vehicul, se asigura de 90 de ori, ca nu te poate vedea. Datoria ta este sa fii sigur ca esti vazut, si sa nu stai in depasire pana te uita moartea. Facand asa cum iti zic eu, acel camionagiu va sti ca esti langa el si nu va efectua manevra de ocolire a gropii. Unghiul mort al unui tir este de circa 5 m, distanta pe care tu, daca ai viteza corespunzatoare o parcurgi repede, ajutandu-l sa te vada. Daca dormi pe tine in depasire, macar asigura-te ca stie ca esti acolo, printr-un flash scurt cand ai plecat in depasire si stand in spatele lui astfel incat sa te vada.

PS Exemple si filmulete cu natangi care au intrat de-aiurea in depasire si s-au lovit bot in bot cu cel din fata iti pot da si eu din randul soferilor cu permis categoria B. Iar in filmuletul 2 nu stiu cine e mai idiot, cel ce conduce tirul sau cel ce efectueaza dupa el depasiri in orb..

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Daca intinlesti unul ca ala...(vezi pe YOU TUBE) e greu,cu tot cu asigurare.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...