Jump to content
Sign in to follow this  
Tommy

Camionagii

Recommended Posts

Ai perfecta dreptate si ma bucur de faptul ca nu sint singurul care gindeste asa =D> .

Share this post


Link to post

Tema era alta, cum gandesc ceilalti. Topicul a pornit de la un citat, de la o afirmatie facuta pe acest forum, asa stiu eu. Vad ca, exact, despre acesta (citatul) nu se discuta.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Tema era alta, cum gandesc ceilalti. Topicul a pornit de la un citat, de la o afirmatie facuta pe acest forum, asa stiu eu. Vad ca, exact, despre acesta (citatul) nu se discuta.

Pai si "La o parte ca vine io, nu vezi ce mare sint, te halesc cu fulgi cu tot ..." nu se incadreaza la ce gindesc ceilalti ? E f. aproape de citatul din primul post

Share this post


Link to post

Scuze, dar n-am sesizat, eram cu gandul la cei care fac justitie pe sosele. Asta am inteles eu din "amenintarea" aceea.

 

 

Altfel, nu vad vreo diferenta intre conducatorii de vehicule, toti sunt la fel, doar ca, majoritatea n-au cu ce si o fac, doar, din gura.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

As zice Doamne Fereste si as circula numai cu trenul daca as crede sincer intr-o justitie facuta asa cum rezulta din afirmatia lui Tiboasca, chiar daca nu ar fi vorba doar de camioane sau TIRuri. Personal sint 100% convins ca nici un om intreg la cap nu ar face un astfel de gest cu premeditare. Eu unul as merge mai mult pe ideea de teribilism, senzatie de putere, nepasare, inconstienta, lipsa de respect fata de altii.

Share this post


Link to post

Eu sunt convins ca nu este nici ce spui tu si ca nu face cineva, macar cu gandul, asa ceva. Un singur lucru ma sperie, multi sunt pentru o justitie paralela, macar la nivelul declarativ (free jiji este cel mai recent), iar zile acestea s-a revazut filmul unor evenimente grotesti, in care cei de pe margine aplaudau. Departe de mine idea unei paralele, nu faptele m-au ingrozit, ci aplauzele, acel "bine i-a facut !"

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Eu nu prea am încredere în alţii şi-asta m-a scăpat de multe ori. Am întâlnit cazuri, în special noaptea, care îmi semnalizau dreapta, probabil, doar ca să scape de farurile mele...

 

 

Daca deranjezi un tir cu farurile din spate eu zic ca trebuie dusa masina la un reglaj de far :D

Share this post


Link to post

Nu, sunt reglate foarte bine şi "bat" corect. Sunt absolut sigur că nu deranjează pe nimeni (nici din faţă, nici de pe contrasens) :)

S-a înţeles (probabil din exprimarea mea... ambiguă) oarecum greşit. Mă refeream la cei cu maşini "mici", care îţi fac semn să te bagi, marea majoritate neluând în calcul să verifice înainte drumul comutând pe fază lungă.

La fel ca Tommy, până nu văd şi nu sunt eu sigur că e ok să depăşesc iau "semnalele" celorlalţi ca o recomandare, nu mă bazez exclusiv pe ele. La fel cum nu semnalizez dreapta până nu sunt eu convins că e ok pt. el să mă depăşească, moment în care-i fac semn...

Share this post


Link to post
Poti sa fi mai explicit :o ? Adica poti sa aduci in sprijinul afirmatiei tale un paragraf din sau ceva asemanator ???? Nu de alta, insa sint sigur ca exista destul de multi colegi de forum care au vrut/vor sa mearga regulamentar in localitate si se trezesc cu namila la 30 cm de bara lor posterioara ... Daca nu sint altii, eu pot spune ca am patit de multe ori asa ceva. Sa fie clar, daca e sa incalc regulamentul, il incalc din proprie initiativa si imi asum tot ce decurge de aici ! NU ACCEPT sa fiu fortat sa fac ceva doar pentru ca, mergind regulamentar, nu stiu carui sofer de TIR i se pare ca merg prea incet. ESTE SOFER, ca si mine, nu politist ! Cita vreme mie mi se scoala sa merg corect, este inadmisibil sa fiu impins de la spate sau agresat sub orice alta forma (faruri, goarna, etc). Vreti sa ma convingeti de valoarea non-valorii ? Vreti sa ridicam la rang de lege tocmai incalcarea legii ? Ar fi frumos sa confirme ce spun acum dobitocul de turc ce si-a luat-o in Ianuarie pentru ca ma impingea aiurea prin localitatea Cristian, jud. Sibiu.

Ma refeream la exemplul dat prin primele pagini cu urcatul in panta... Pai daca un tir poate urca cu 90, poti urca si tu cu o masina mica.

 

Referitor la ce zici tu prin sate...

Merg destul de mult extraurban si nu am patit niciodata sa fiu "impins de la spate" ca sa zic asa. E drept ca de regula in localitati, eu cam merg cu viteza tirurilor, adica in jur de 90 la ora. :)

 

Referitor la justitia pe strazi... fereasca domnul sa puna in practica tiristii ce scriu unii forumisti pe aici.

 

Eram o data la o intalnire "joia in parcare" si povestea un coleg forumist (nu dau nume) ca el pe autostrada cand depaseste cu tiru daca isi ia flashuri trece in treapta inferioara si franeaza monstrul fara sa calce frana. Vreau sa cred ca doar afirma acest lucru nu ca si trece la fapte.

 

Eu am invatat niste lucruri de la un fost sofer de tir (soferul de la firma unde lucram acum vreo 5 ani) si cu care am batut cateva zeci de mii de km prin Romania si Europa:

E bine sa nu fii nesimtit cu tiristii, nu te baga aiurea in fata lor, nu-i incomoda (prin accelerare) cand te depasesc, nu merge nejustificat de incet pe unde poti merge cu mai mult (fara sa depasesti viteza legala) pe zone gen Valea Oltului, nu-i flashui noaptea cand vrei sa-i depasesti cum fac multi tarani, etc.

 

In 80% din cazuri, noaptea cand ajung un tir din spate, primesc semnal dreapta cand e liber si pot sa depasesc fara sa flashuiesc sau sa tin semnal stanga , etc. Nici lor nu le place sa mearga cineva in curul lor, pentru ca exista si reversul medaliei la exemplele care s-au dat cu tirul in curul tau. Daca calca un tir o frana si tu esti in curul lui, nu te vad deloc bine...

In cele cateva situatii cand am evitat accidente din cauza idiotilor care depasesc deampulea tiruri fara sa aprecieze daca au sau nu timp, tiristii au calcat frana intotdeauna ca sa depaseasca mormolocu. Nu acelas lucru il fac si soferii de masini mici care sunt depasiti din pacate...

 

Exista si pe la ei buruieni, nu zic nu... sa nu uitam exemplul cu inconstientul care dansa la volan... dar eu nu m-am intalnit cu niciunul pana acum, motiv pentru care ii respect.

Share this post


Link to post

Tocmai am scapat de o suspendare de 30 zile.Nu am avut loc si am calcat umpic linia continua..si in fata lor.O raba pe prima banda care a facut o manevra de ocolire a unei portiuni mai rele de drum.Cum eram deja in dreptul lui am facut prostia sa continui calcand acceleratia si umpic linia continua.In fine,dupa ce m-a intrebat scurt daca stiu de ce m-a oprit ma lasat in pace.In mod normal ala trebuia sa se uite daca e libera banda (de uitat s-a uitat,dar l-a durut undeva)...si eu bineinteles as fi putut alege sa il las.Matizul si tico..sunt niste mici glume pentru cei mai mari.Asta e.

Edited by Denied

Share this post


Link to post
Eu sunt ferm convins ca daca sustii cu atata ardoare ca toti camionagii sunt tampiti o mare parte din vina in multe situatii o porti chiar tu. Teribilismul cu becul de ceata mi se pare stupid, riscant si inutil. Mai mult, s-ar putea sa te surprinda dar:

1. tiristii nu sunt roboti, mai au si memorie... ii faci o data unuia ai sanse sa te mai intalnesti cu el vreodata (mai ales cei care merge pe curse scurte)

2. tiristii au statii si nu prea sunt niciodata singuri pe drum... Ii faci unuia manevre din astea stupide si il vei prinde pe altul din urma care nu te va lasa sa-l depasesti, te va sicana, etc... Apoi vei veni pe forum sa te plangi ce naspa sunt tiristii.

 

Eu unul nu pre aiti inteleg problema cu acceleratul tirului:

1. daca esti in treapta care trebuie si ti-ai luat o marja de siguranta cand intri in depasire n-ar trebui sa ai nici o problema ca e TIR nu racheta!

2. spre deosebire de idioti cu masini mici care au impresia ca sunt la carma titanicului si nu incap pe o banda, schimba banda in 1/2 ora si mai si accelereaza (si astia nu-s limitati la 90) cred ca acceleratul tiristilor este neglijabil

 

Mi s-a intamplat de infinit mai multe ori sa se lipeasca un dubist in fundul meu, sau vreun istet cu bemve sau cu vreaun sicriu de masina decat sa fiu incomodat de tiristi.

 

Si hai sa nu includem la tiristi soferii de rabe si saviemuri, aia sunt o specie extrem de dubioasa si pe cale de disparitie...

 

Am aprins stopurile de ceata de vreo 3-4 ori de cand conduc, cand nu vedeai nici la 10m in fata. Proiectoarele le-am aprins de ceva mai multe ori, dar cand eram singur pe coclauri si mergeam cu <5km/h.

Am plecat cu a 3-a, de pe la 40-50km/h. Am vazut ca a inceput sa accelereze, am bagat a 2-a. Am terminat a 2-a, si cu chiu cu vai am terminat depasirea, tot in a 3-a, pe la 100+ km/h. Era un tir de la Maersk.

 

Similar am patit-o eu. Am depasit un tir pe centura cu un matiz, tirul a depasit o caruta ca nu m-a vazut, eram cu un matiz si exact in unghiul lui mort, am iesit in decor vreo 30 m in noroi. Tiristul a vazut ce si cum, a franat, a venit la mine, a oprit traficul, a scos vreo 4 chingi si m-a scos de acolo. Cat timp a facut asta a inotat prin noroaie si nu a mai contenit cu scuzele. Credeti-ma ca nici un minut nu mi-a trecut prin cap sa-l injur pe baiatul ala.

Si daca in dreapta era nevasta, eventual insarcinata, si se lovea ceva mai tare, tot asa, nu-ti trecea prin cap sa-l injuri?

Cum pana mea eu pot sa ma uit tot timpul in oglinzi? Daca vreau sa schimb banda si nu stiu daca nu cumva am pe cineva in unghiul mort, stau mult si bine cu semnal, si ma uit de 10 ori. Ei de ce nu pot sa faca asta? Doar pentru ca sunt mai smecheri si se grabesc?

Share this post


Link to post

Mai omule, intelege si tu, si ceilalti ca exista o zona a tirului unde nu esti vazut! Ascuzi in zona moarta a unui tir usor o compacta cum e cielo, daramite un matiz!

Share this post


Link to post

Din ce am citit pana aici, probleme cu tiristii au cei care merg incet de obicei, cei care merg cu 50 in localitate si 90 in afara. Cei care merg cu 95 in localitate si 130 afara ii lauda si spun despre tiristi ca i-au ajutat in multe manevre.

Ce concluzie putem trage de aici?

 

P.S.: eu sunt in categoria a 2-a, indiferent ca sunt cu Matizul de 51 CP, sau cu E-ul de 136 CP.

Share this post


Link to post

Nu merg niciodata cu 90 in localitate. De regula legal + 10 km daca permit drumul si conditiile de trafic. In afara localitatii merg tare, dar extrem de rar cu mai mult de 30-40 km peste limita legala. Exceptie o fac autostrazile, unde o ard cu 160 si peste daca am loc si drumul nu e extraordinar de aglomerat. Si cu toate acestea nu pot sa spun ca m-au incomodat tiristii. Totul este sa intelegi in trafic ca un mastodont nu se conduce ca un turism si ca au nevoie de spatii pentru a-si face manevrele.

Share this post


Link to post
... exista o zona a tirului unde nu esti vazut! Ascuzi in zona moarta a unui tir usor o compacta cum e cielo, daramite un matiz!

Asta e valabil pentru orice vehicul, daca te bazezi exclusiv pe o oglinda normala si pe care o folosesti la momente de timp extrem de discrete. In mai bine de 15 ani de cind conduc NU AM RATACIT niciodata nimic in unghiul mort. Asta pentru stiu in permanenta ce masina am in spate lucru pe care il fac privind in oglinda practic simultan cu privitul prin parbriz. Astfel reperez din timp orice se apropie de mine, oricit de mic ar fi. E drept, nu fac zilnic drumuri de sute sau chiar 1000km, nu ma distrage folosirea statiei, etc.

 

TIRurile au cel putin doua oglinzi independente (pentru sofer), tocmai pentru a reduce la minim unghiurile moarte. N-am pretentia de la sofer sa iasa pe geam pentru a se asigura, insa oglinzile pot fi folosite. Cu atit mai mult cu cit se stiu problemele specifice. Nu vreau sa mai pun paie pe foc, insa stiu niste soferi de TIR care mi-au spus in fata ceva de genul : nu il vad in oglinda ? inseamna ca e mic, sa se pazeasca.

 

Ca tot am pomenit de statie ... soferul de turism nu are voie sa foloseasca mobilul in mers decit cu hands-free, tocmai pentru a nu-i bloca o mina. Pai statiile cum se folosesc, nu afecteaza deloc abilitatile soferului ?

 

LE :

 

probleme cu tiristii au cei care merg incet de obicei, cei care merg cu 50 in localitate si 90 in afara. Cei care merg cu 95 in localitate si 130 afara ii lauda si spun despre tiristi ca i-au ajutat in multe manevre.

Ce concluzie putem trage de aici?

 

P.S.: eu sunt in categoria a 2-a, indiferent ca sunt cu Matizul de 51 CP, sau cu E-ul de 136 CP.

Pai ce concluzie putem sa tragem ... Ca soferii care vor sa mearga regulamentar sint niste fraieri, ca incepatorii nu au ce sa mai caute pe drumurile publice, ca incalcarea regulamentelor ar trebui sa devina , etc ... chestii din astea nesemnificative.

Tu esti un sofer deosebit, pe topicul asta vin si se pling toti nepriceputii care au fost afectati intr-o masura mai mica sau mai mare de comportamentul in trafic a unor soferi de TIR sau camion, tot deosebiti si ei.

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Mai omule, intelege si tu, si ceilalti ca exista o zona a tirului unde nu esti vazut! Ascuzi in zona moarta a unui tir usor o compacta cum e cielo, daramite un matiz!

Ce n-as da sa te faca muci un tir d-asta, ca erai in unghiul mort cand a vrut el sa ocoleasca o groapa din scurt... Poate asa iti schimbi parerea.

Tu nu intelegi ca nu ma intereseaza unghiurile lui moarte? Nu esti in stare sa conduci mastodontul - stai acasa, ara pamantul, fa altceva, dar nu-mi risca mie viata pentru ca esti tu incapabil.

Share this post


Link to post
Am plecat cu a 3-a, de pe la 40-50km/h. Am vazut ca a inceput sa accelereze, am bagat a 2-a. Am terminat a 2-a, si cu chiu cu vai am terminat depasirea, tot in a 3-a, pe la 100+ km/h. Era un tir de la Maersk.

Cu atata balbaiala si schimbat de viteze in depasire iti era greu sa depasesti orice... Iar sa spleci in depasire cu a treia la 40 la cielo (adica sub 2000rpm)e senzatie majora.

Share this post


Link to post

Daca nu am nimic cu tirurile si cu tiristii vis-a-vis de modul lor de condus, de obicei reusind sa ma ajut de ei in trafic sau, in cel mai rau caz, sa-mi fie indiferenti, altfel stau lucrurile atunci cand vine vorba de ceea ce zboara din ei. Ma refer la parti din incarcatura neasigurata sau la pamantul si pietrele care se desprind de pe rotile lor. Nu de putine ori mi s-a intamplat sa ma apropii de tiruri care carau nisip si sa ma trezesc improscat de un val de pietricele, pentru ca incarcatura nu era udata corespunzator si nici acoperita cu prelata. Sau sa trec pe langa tiruri din care sareau bucati respectabile de namol. Fata de astfel de soferi, oricat de bine ar conduce, nu pot sa manifest niciun fel de intelegere X(

Share this post


Link to post
Ce n-as da sa te faca muci un tir d-asta, ca erai in unghiul mort cand a vrut el sa ocoleasca o groapa din scurt...

Asta deja e cam prea mult, nici celui mai mare dusman nu i-as dori asa ceva :( !

Share this post


Link to post

Brainiac, asa e, dar nu prea au ce face... Din pacate. Atat timp cat seful de santier nu asigura zona de spalare a vehicolelor, iar politia nu vine sa-i amendeze, primaria le da autorizatie, atat timp cat iarna se arunca cu pietre pe strada impotriva inghetului si asa mai departe, nu prea ai ce sa le zici. El iese de pe un drum de pamant unde are santier si nu are zona de curatare amenajata, nu are apa nu are nimic...

 

Asta e valabil pentru orice vehicul, daca te bazezi exclusiv pe o oglinda normala si pe care o folosesti la momente de timp extrem de discrete. In mai bine de 15 ani de cind conduc NU AM RATACIT niciodata nimic in unghiul mort. Asta pentru stiu in permanenta ce masina am in spate lucru pe care il fac privind in oglinda practic simultan cu privitul prin parbriz. Astfel reperez din timp orice se apropie de mine, oricit de mic ar fi. E drept, nu fac zilnic drumuri de sute sau chiar 1000km, nu ma distrage folosirea statiei, etc.

 

TIRurile au cel putin doua oglinzi independente (pentru sofer), tocmai pentru a reduce la minim unghiurile moarte. N-am pretentia de la sofer sa iasa pe geam pentru a se asigura, insa oglinzile pot fi folosite. Cu atit mai mult cu cit se stiu problemele specifice. Nu vreau sa mai pun paie pe foc, insa stiu niste soferi de TIR care mi-au spus in fata ceva de genul : nu il vad in oglinda ? inseamna ca e mic, sa se pazeasca.

 

Ca tot am pomenit de statie ... soferul de turism nu are voie sa foloseasca mobilul in mers decit cu hands-free, tocmai pentru a nu-i bloca o mina. Pai statiile cum se folosesc, nu afecteaza deloc abilitatile soferului ?

Oricat ai regla oglinzile alea, tot nu acopera 100% unghiul mort, mai ales daca masina vireaza. Iar de intors capul, il intoarce degeaba, ca nu vede. In primul rand e departe de geam, si in al doilea rand vede doar 1, 2 m si astea la inaltime. Daca il depasesti cu un elicopter, da, atunci te vede.

In ceea ce priveste statiile, exista si statii cu hands free :P , dar sunt rare.

 

Ce n-as da sa te faca muci un tir d-asta, ca erai in unghiul mort cand a vrut el sa ocoleasca o groapa din scurt... Poate asa iti schimbi parerea.

Tu nu intelegi ca nu ma intereseaza unghiurile lui moarte? Nu esti in stare sa conduci mastodontul - stai acasa, ara pamantul, fa altceva, dar nu-mi risca mie viata pentru ca esti tu incapabil.

 

Ce n-as da sa-ti pastrezi urarile pentru tine! Asigurati-va ca soferul camionului va vede cand intrati in depasire, nu dormiti in depasire, si nu va risca nimeni viata.

Share this post


Link to post

Dar cum ne asiguram (100%) ca soferul tirului ne-a vazut? Ne privim ochi in ochi in oglinda lui? :P

Share this post


Link to post
Brainiac, asa e, dar nu prea au ce face... Din pacate. Atat timp cat seful de santier nu asigura zona de spalare a vehicolelor, iar politia nu vine sa-i amendeze, primaria le da autorizatie, atat timp cat iarna se arunca cu pietre pe strada impotriva inghetului si asa mai departe, nu prea ai ce sa le zici. El iese de pe un drum de pamant unde are santier si nu are zona de curatare amenajata, nu are apa nu are nimic...

 

OK, oarecum de acord in ceea ce priveste murdaria de pe roti (desi am vazut aceeasi masina, prin Snagov, la fel de murdara si de innamolita, timp de 2 saptamani la rand, iar aici e vorba despre indiferenta soferului, care avea timp berechet sa o spele). Insa incarcatura nu intra in atributiile soferului sa o asigure corespunzator? Si nu ma refer doar la nisip, ci si la moloz, carbuni, ingrasamant, dejectii animale, gunoi menajer si cate si mai cate pe care le-am vazut curgand din tiruri si camioane...

Share this post


Link to post

Cu incarcatura l-am ars pe unu... Era incarcat in absoluta nesimtire si mi-a zburat o piatra in parbriz. L-am depasit si am oprit la prima masina de politie, i-am explicat ce s-a intamplat. Politistul a oprit tiristu si l-a ars pentru neasigurarea incarcaturii cu toate ca el injura de mare foc ca ce cautam eu in fundul lui si alte scuze penibile.

Share this post


Link to post
OK, oarecum de acord in ceea ce priveste murdaria de pe roti (desi am vazut aceeasi masina, prin Snagov, la fel de murdara si de innamolita, timp de 2 saptamani la rand, iar aici e vorba despre indiferenta soferului, care avea timp berechet sa o spele). Insa incarcatura nu intra in atributiile soferului sa o asigure corespunzator? Si nu ma refer doar la nisip, ci si la moloz, carbuni, ingrasamant, dejectii animale, gunoi menajer si cate si mai cate pe care le-am vazut curgand din tiruri si camioane...

Adevarat! Le revine obligativitatea de a-si acoperi incarcatura cu prelata, respectiv de a asigura incarcatura ce nu poate fi acoperita. Eu am avut un prieten ce a murit din cauza unui soferache care nu si-a asigurat niste tevi pe camion, una din ele ajung in parbrizul lui Adi si omorandu-l pe loc. Singura lui vina era ca s-a intalnit in acea curba cu acel camion...

Dar asta nu inseamna ca trebuie sa-i catalogam pe toti ca idioti, asanini, cretini etc...

 

OK, oarecum de acord in ceea ce priveste murdaria de pe roti (desi am vazut aceeasi masina, prin Snagov, la fel de murdara si de innamolita, timp de 2 saptamani la rand, iar aici e vorba despre indiferenta soferului, care avea timp berechet sa o spele). Insa incarcatura nu intra in atributiile soferului sa o asigure corespunzator? Si nu ma refer doar la nisip, ci si la moloz, carbuni, ingrasamant, dejectii animale, gunoi menajer si cate si mai cate pe care le-am vazut curgand din tiruri si camioane...

Adevarat! Le revine obligativitatea de a-si acoperi incarcatura cu prelata, respectiv de a asigura incarcatura ce nu poate fi acoperita. Eu am avut un prieten ce a murit din cauza unui soferache care nu si-a asigurat niste tevi pe camion, una din ele ajung in parbrizul lui Adi si omorandu-l pe loc. Singura lui vina era ca s-a intalnit in acea curba cu acel camion...

Dar asta nu inseamna ca trebuie sa-i catalogam pe toti ca idioti, asasini, cretini, inconstienti, nepriceputi etc...

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...