Jump to content
Sign in to follow this  
zack

"Franele Care Ucid"

Recommended Posts

Nu va mai certati mai oameni buni! Si pe stalpii de inalta tensiune si pe panourile cu relee scrie pericol de moarte nu atingeti! si cu toate astea anual mori sute sau chiar mii de oameni electrocutati. Invatamintele valoroase sunt urmasul experientei traite pe propria piele.

Share this post


Link to post

Da, dar din pacate, daca la stalpi se electrocuteaza doar cel ce nu citeste si nu executa, cu franele pot muri altii, care n-au nici o vina.

Share this post


Link to post

Mai bine pe pielea lor, decat pe pielea noastra !

Share this post


Link to post

Giony, tu ai mare dreptate. Tico nu are frane nici daca te ocupi de ele, la ce bun sa investesti un minim de 10-20 de lei la 2 ani. La revizii mecanicii nu schimba lichidul deoarece nu le convine sa tina elevatorul ocupat o juma de ora. Si un om inteligent ca tine ma indoiesc ca trage concluzii doar de la un singur caz, respectiv o singura masina.

Share this post


Link to post

Va salut,

Nu cred ca Giony se refera numai la bani in acest topic.Mai mult cred ca vrea sa scoata in evidenta faptul ca soferul evalueaza masina dpdv tehnic si ia masuri.Multi se dau mari in general dar n-au schimbat niciodata lichidul,fiindca au frane perfecte schimband celelalte componente.Ceea ce nu aminteste nimeni este suportul psihologic de a avea masina la zi cu toate reviziile,cat si valoarea soferului la volan atat pe o masina noua cat si pe una mai uzata.

Share this post


Link to post

Ce sa evaluezi nene.. cu un lichid neschimbat de atatia km iti cedeaza franele dupa cateva franari bruste, nu la prima, deci n-ai nici un criteriu de evaluare la rece.

Share this post


Link to post
\ cu franele pot muri altii, care n-au nici o vina.

Exact la asta ma refeream si eu! Nu te poti juca cu franele... pui in pericol vieti nevinovate...

Share this post


Link to post

Am citit topicul asta si subscriu celor care sunt de parere ca lichidul de frana ca si alte consumabile trebuiesc schimbate periodic tinand cont si de spusele producatorilor si de comportamentul masinii!Am schimbat la sf anului trecut lichidul de frana pt ca desi placutele de frana erau schimbate tot de mine cu vreo 10000 km inainte , capacitatea masinii de franare se deteriorase foarte mult !Cand am ajuns in service cu bidonasul 2+2 cumparat de mine si desteptii au vazut lichidul mi-au spus ca de ce ma ,,grabesc'' sa-l schimb ???

Un al 3-lea destept vine in mana cu un aparat ( imi scapa denumirea lui acum ) il introduce in rezervorul cu lichidul de fr de pe masina si ap respectiv a inceput sa faca ,,, ca toti dracii !!!Lichidul era varza asa cum anticipasem eu !!!!Mi l-au schimbat si frana este alta ...

Eu estimez ca lichidul nu fusese schimbat de fostul proprietar si eu l-am schimbat cam la 4 ani de la fabricatia masinii ! Coincidenta sau nu ca la aceasta varsta si aprox 40000 km lichidul asta si-a dat duhul ???

Share this post


Link to post

am schimbat si eu lichidul de frana la 2 ani, odata cu aceasta operatiune am schimbat si placutele de frana, care dupa 29.000 de km erau de 7-8 mm in comparatie cu cei aprox 20mm la ai setului nou, in conditiile in care a fost cam 25.000 numai urban

 

schimbul s-a facut prin purjarea celui vechi pe la fiecare etrier incepand de la roata stanga spate si terminand la stanga fata, parca :P . in acelasi timp se tot completa cu lichidul de frana nou. nu cred ca a putut sa-l schimbe 100% dar sunt convins ca mia mult de 80% e lichidul nou.

 

ca idee lichidul de frana e mobil 1 dot 4.

 

impresii: oricum franele erau bune si inainte, am trecut itp-ul pe bune cu ele, acuma nu simt diferente, dar stiu ca pot sa ma bazez pe ele, sau cel putin am incredere in franele mele.

 

am mers cam 2 zile cu frane mai apasate, ca sa se aseze placutele. Dupa care am incercat o frana mai tare si si fost totul ok. NU imi place sa dau frane cu blocaj de roti, le prefer in cazuri extreme. dar la o franare ferma e totul ok.

 

intrebare pentru cel care a zis ca a facut 300K cu acelasi lichid de frana, de ce nu face la fel si cu uleiul de motor sau antigel?

Share this post


Link to post
intrebare pentru cel care a zis ca a facut 300K cu acelasi lichid de frana, de ce nu face la fel si cu uleiul de motor sau antigel?

Good point! :) >- .Asteptam cu interes raspunsul!

Share this post


Link to post

Hai sa fiu eu avocatul diavolului... poate giony are dreptate si schimbarea aia periodica e marketing. Baietii la service au o scula cu care masoara in cateva secunde temperatura de fierbere a lichidului... de ce sa nu-l schimb cand e degradat si sa-l schimb cand "vrea muschii lor"? Poate am prins unul contrafacut si-l schimb dupa o saptamana... sau poate am mers in desert si n-a vazut condens si-l tin 2 ani :D

 

La multe garaje cand faci schimbul de ulei iti fac si un control gratuit... Daca temperatura de fiebere scade sub 180 grade (sau cantitatea de apa ajunge depaseste 1.5 procente, unii masoara asta) l-am schimbat fara sa imi pun intrebari cand a fost schimbat ultima oara.

Share this post


Link to post

Nu stiu al cui avocat doresti sa fii dar lichidul de frana are termen de garantie.Poti sa tii masina si in casa si tot trebuie sa-l schimbi la termen.

Cand cumperi unul mai ieftin,expirat sau mai stiu eu cum iti asumi riscul sa raspunzi in fata legii in caz de accident pentru conducerea unui autovehicul care nu corespunde din punct de vedere tehnic.

Share this post


Link to post

Fiecare se tine "cu dintii" de pct lui de vedere si de felul cum vede personal lucrurile . Eu unul nu cred ca un lichid care merge bine intr-un moment poate sa nu mai mearga deloc in al doilea moment incat sa apesi disperat frana si sa n-o mai ai deloc - practic - ca teoria o spune prin cercetari fel de fel , da , . Am schimbat placutele , am pornit la Baia Mare si am franat de frigeam si eu nu numai franele , cum sa ma bag eu sa schimb bunatate de lichid desi aveam 250000 cu masina . Faptul ca am mers atat timp cu lichidul s-a datorat bunei functionari a franei in conditii extra . Nu spun ca nu trebuie schimbat niciodata dar si exemplul meu arata ca masina poate merge in parametri maximi fara sa fie inlocuit la fiecare 20-30000 km .Teoria este buna , dar practica de multe ori arata altceva . Si la fel cred ca orice ati spune se simte la franare faptul ca s-a slabit la un moment dat frana , nu instantaneu ca si cum ai avea pana sau lipsa de benzina , ci progresiv creste forta de apasare , se mareste distanta in care se opreste masina ... Si-apoi normal ca iei masuri , chiar sa si schimbi lichidul , bata-l vina ! Aaaa ... pai fratemiu are vreo 16 taxiuri Matiz si Clio , au o medie de cca 125000 km si n-a desfacut macar busoanele de la lichid vreodata ! Si au franele ca noi , fara exceptie . Si are grija de ele mai ceva ca mine de a mea , nu cum se zice ca-s taxi ... Ultimul lucru poate care or sa-l obiecteze soferii vreodata - frana slabita ( inafara ca-s duse placutele ... ) . Pai lotul de Tico dinaintea astora aveau 40-500000 km si nu umblase nimeni la pompa, lichid sau aerisitoare . Giony are dreptate privind practica reala a intretinerii masinii , total diferita insa de cea stiintifica ( fantastica uneori ) , chiar cu termenii de garantie si si nr de km , etc . Si testul din automarket poate fi interpretat si altfel in funtie de varsta masinilor , de alte probleme ( pierderi de lichid , serva defecta , defecte incalzire roti ... care accentueaza uzura ) , care dau aceste procente de rezistenta la temperaturi . Si care de multe ori nu se rezolva doar cu schimbarea lichidului . Nu se arata in procente si varsta masinilor incluse in sondaj , insa sigur are legatura varsta mare de 8-12-15 ani cu fierberea sub 200 grade . Poti sa ai lichid nou si frane hoha ! daca masina are multi ani si alte multe probleme venite cu aceastia. Este ultimul din sistem care are vreo vina .

Edited by grigoras

Share this post


Link to post
Teoria este buna , dar practica de multe ori arata altceva .

Doar cand nu cunosti teoria este valabila afirmatia ta. Si asta se vede mai departe, tu vorbesti de km la niste consumabile lichide la care termenul de valabilitate se masoara in ani. In plus, termenul de valabilitate, termenul in care iti sunt garantate de catre producator proprietatile obiectului, n-are nici o legatura cu termenul de utilizare. Producatorul se refera la niste conditii atmosferice medii, iar cum in cazul in speta este vorba de umiditate, un lichid care n-a stat in zone cu umiditate mare poate sa reziste mai mult. Deci, cand stapanesti teoria, poti explica orice practica.

Share this post


Link to post

Fiecare explica cum se pricepe mai bine insa de multe ori nu inteleg nici ei ce explica.

Unii se pricep si stiu bine la ce se expun.

Unii nu se pricep dar ii asculta pe cei care se pricep.

Unii nu se pricep dar se cred priceputi si daca pina acum nu au raspuns in fata legii pina acum va venii vremea cand vor raspunde cu varf si indesat.

In momentul cand o sa avem legistalatia 100% europeana cei implicati in accidente vor platii cu varf si indesat pentru masinile cu probleme tehnice cauzate din cauza neintretinerii sau intretinerii de jumatate.

 

giony ca sa fie mai convingator si-a mai facut si userul grigoras.Nu va mai deranjati sa-i raspundeti.Nu numai el a primit suspend in acest subiect.Mai sunt si alti taximetristi care au incercat sa fie la fel de convingatori prin atacuri la persoana.

Share this post


Link to post

Mi-am schimbat si eu lichidul de frana la kalos :thumbl: Doar implineste in curand 2 ani :X

Share this post


Link to post

sal.eu am schimbat placutele saptamana trecuta -nu erau foarte uzate dar asa ca sa stiu eu

citind aici am decis sa schimb si lichidul dar pana ma uc la meserias ca nu stiu sa fac aerisirea

am schimbat doar ce era in pahar (nu stiu deca a fost schimbat vreodata ca era negru negru,

masina fiind luata sh. Acu intrebarea am facut bine?

Share this post


Link to post

Trebuia schimbat tot, doar nu ala din pahar fierbe la franari repetate...

Share this post


Link to post

Daca e negru in pahar e jaleee.. Iute schimba-l tot. Da-i sa spele pina se iese curat. 0.5 litri iti trebuie.

Share this post


Link to post

Parca prea e marketing faza cu schimbatul la 30.000.Am avut inainte de "limuzina" o dacie 1300 care a vazut lichid de frina doar din completari,si frinele tineau foarte bine.Parerea mea e ca inainte de schimb trebie facut un test;daca e ok , nu are rost sa il schimbi.Sunt de acord cu baietii care au afirmat ca e necesar schimbul de lichid din motive de securitate(oricum nu e mare cheltuiala), dar mi se pare putin 30.000..parca pe la 50-60.000 e mai rezonabil!Acum depinde si cat de des frinezi... :thumbl:

 

P.S. Vreau sa il vad pe nenea care frineaza el de la 150km/h->0km/h cel putin o data pe an,nu de alta dar ar fi misto de vazut cum se comporta Matizul la frinarea asta... :dizzy:

Share this post


Link to post

Lichidele se schimba la limita temporala, nu la kilometraj. Ca in ragazul acela poti face 60-100k km, este alta poveste. Caz aparte, lichidul de frana iti poate provoca necazuri mai mari la garnituri, dupa ce-si schimba caracterul, asa ca la el ar trebui masurat pH-ul. Decat sa schimbi toate garniturile prin cilindri si prin pompa, mai bine il golesti la timp, mai ales ca pretul lui este un fleac.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Daca acei 30000 mii km sant facuti in oras nu ti se par multi?EU am facut in 2 ani 18 mii de mk si tot l-am schimbat.Apropo de cheltuiala,20 lei e mult?Producatorul cand a zis ca se schimba la intervalul ... nu au zis de geaba.Acum fiecare cum vrea dar cu frana nu e gluma deloc.

Share this post


Link to post
P.S. Vreau sa il vad pe nenea care frineaza el de la 150km/h->0km/h cel putin o data pe an,nu de alta dar ar fi misto de vazut cum se comporta Matizul la frinarea asta... :dizzy:

Uite ca eu am facut cu Matizul, nu odata, ci de mai multe ori figura asta, si s-a comportat ok. Bine, n-am fost niciodata atat de inconstient incat sa iau mainile de pe volan la o astfel de manevra. Am franat si de la 180 la 0 cu Clio si s-a comportat decent.

 

Lichidul de frana la Matiz a fost schimbat acum un an si ceva, la 80 de mii de km. Acum are 99000 de km.

 

Masina mea a implinit 4 ani si de curand a trecut si pragul a 70 de mii de km. In cartea tehnica de la Reno se recomanda inlocuirea lichidului de frana la fiecare 4 ani sau 90 de mii de km. Cum am cam depasit pragul asta, si cum vine si iarna, zilele aceste voi face o curatare a tamburilor pe spate, o verificare a placutelor pe fata (schimbate la 48000 de km), un reglaj al franei de mana si un inlocuit de lichid de frana. La sfarsit, fuga la o statie ITP si un test de frane, ca sa vad ce a iesit.

 

Subscriu si eu ca, din toate masinile care au venit la mine la service si aveau probleme cu pierderile de lichid pe la garniturile cilindrului de frana spate, erau toate masini de minim 2003-2004, care depasisera bine intervalul de 4 ani sau 90 de mii de km. Cele care schimbasera lichidul la termen n-aveau nici pe dracu'.

 

Sunt de parere ca, atata timp cat detii o masina, aceasta trebuie sa se prezinte intr-o stare tehnica care sa-i permita atat atingerea vitezei maxime cat si mentinerea ei macar cativa kilometri in deplina siguranta, cat si revenirea la zero in aceleasi conditii de siguranta, cat si fiabilitatea necesara pentru a face un circuit european complet de minim 10 mii de km in care cel mult sa necesite completarea cu maxim 1 litru de ulei. Cu asta includ tot, inclusiv anvelope, sistem de iluminare, directie, suspensie, motor, etc.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post
Sunt de parere ca, atata timp cat detii o masina, aceasta trebuie sa se prezinte intr-o stare tehnica care sa-i permita atat atingerea vitezei maxime cat si mentinerea ei macar cativa kilometri in deplina siguranta, cat si revenirea la zero in aceleasi conditii de siguranta, cat si fiabilitatea necesara pentru a face un circuit european complet de minim 10 mii de km in care cel mult sa necesite completarea cu maxim 1 litru de ulei. Cu asta includ tot, inclusiv anvelope, sistem de iluminare, directie, suspensie, motor, etc.

Pentru afirmatiile de mai sus te nominalizez la "Omul zilei" pe acest forum :thumbl: Daca toti proprietarii de masini ar gindi si proceda la fel sint sigur ca s-ar reduce dramatic numarul de incidente rutiere datorate starii tehnice proaste a masinilor. Cred ca am scapa de ridicatul de umeri si explicatii idioate de genul : "am calcat cit am putut de tare pedala de frina ... dar nu a vrut sa prinda" sau "am calcat pedala de frina ... dar s-a dus pina la fund si n-am avut ce sa-i mai fac", etc

Share this post


Link to post

Ideea de baza e sa respecti specificatiile tehnice ale produselor folosite in speta ulei, lichid de frina etc...

Sa ai masina intr-o stare tehnica f buna DA e mai mult decit ok. Ce zice Salex cu boul cu pedala e perfect adevarat...eu il cunosc am si cartea de vizita :) ... a intrat in mine...

Dar de la asta la circuit de 10.000km e putin cam mult Laur :)

Adica daca anvelopele nu mai merg decit vreo 5-6000km tre' sa le schimb? Iar la restul e un semn ? mare de tot...cum iti dai seama de suspensie ca mai merge 10k... sau motorul, bateria, becurile, caseta de directie, bielete, pivoti etc...

Cind am luat masina am fost la 3 mecanici..."e buna mai mergi destul cu ea fara probleme"... kkt ...(stiu trebuia sa mai caut vreo 3-4 mecanici) dupa 3 saptamini a inceput cu bateria...si tot a continuat pe bucatele timp de 1.5 ani...acum vad ca s-a mai linistit...f bine ca e criza...

Sint piese/masini noi care nu rezista 10k =))

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...