Jump to content

glockshut

Membru
  • Content Count

    32
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

About glockshut

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    medgidia
  • Auto
    daewoo
  • Model
    matiz E-Klasse
  • An
    2006
  • Nr. Inmatr.
    Curat

Recent Profile Visitors

1699 profile views
  1. Computerele de bord folosesc informatii brute din ECU,afisarea unora dintre inf. facandu-se in litri(volum)nu in kg(masa)(Nu e cazul matizului cand vb de comp de bord,dar calculele in Ecu se pastreaza.Se estimeaza volumul de aer cu ajutorul MAT si MAP Scuze lui Tolin,chiar imi pare rau de polemica.Nu sunt de acord cu ideile tale,dar asta este alta poveste,si pentru ca doar ideile noastre au ajuns in conflict,ma retrag din discutie,cu speranta ca cei ce vor citi ce am scris noi aici sa inteleaga ceva.Scuze din nou!
  2. @ Mircea.Nu stiu daca gasesti aceleasi vorbe pe care le-ai scris acum in incercarea de a-i explica lui Raven ce se intampla cu masina lui,scris putin mai sus.Cred ca vorbim probabil de aceleasi lucruri(daca ma insel spune-mi).Colegul meu nu cred ca ma intelege cand vorbesc de volume.Un raport stoichiometric ideal este de 14,7:1(sau 9.3:1 volume la Matiz)Daca max power se atinge cu 12:1(chiar de pe graficul colegului),poti sa imi spui cat inseamna in volume. PS Renunt la discutie!Va urez bafta in toate modificarile pe care le veti aduce masinilor voastre!
  3. fftopic: 1.Esti "specializat" pe gaze.Nu le mai da drumul pe aici.Stoichiometria gazelor difera,dar tu nu ai de unde sa stii! 2.Deviezi foarte mult de la subiectul topicului, dar poate iti permiti ca doar esti nenea cu experienta multa, dar care pune intrebari de absolvent de scoala elementara.
  4. fftopic: Deja sunt indignat de experienta unora de 40 de ani(prea mare..40 experienta +min 20 scoli=~60ani?).Graficele vor diferi de la o cilindree la alta,si de la o tehnologie la alta(parerea mea si a celor din jurul meu si preferam sa nu tina nimeni contul de ea).Sa imi spuneti cand va luati Toyota (alte motoare ,alta tehnologie).Am spus ca in mers constant se "ard" 9.3 de aer la 1 de benzina, iar la accelerare se "ard" 7.5 de aer la 1 de benzinaevident volume,ceea ce duce la un amestec mai bogat ,energie mai multa..s.a.m.d.(explicat cat am putut pe limbajul vecinilor). @raven Incerc o explicatie:mergi constant cu masina...consum stabil.Motorul are destul aer si cu, si fara restrictor.La accelerari motorul tau primeste surplus de aer foarte repede(lipsa restrictorului=>volum aer=volum furtun+volum aer de deasupra filtrului) si ai reprize mai bune.Ca sa ducem la extrem ce am spus,imagineaza-ti in locul tubului de legatura un altul de 3 ori mai gros.Imagineaza-ti WOT acum?Daca ar fi fost dupa mine rezonatorul l-as fi folosit dupa filtru ca rezerva de aer(apar insa probleme de zgomot).Tot la accelerari surplusului de aer primit ii va corespunde o cantitate de benzina, si pt ca vorbim de surplus, inseamna benzina mai multa.Tot ce am spus pina acum in posturile mele(concluzionand) a fost ca lipsa restrictorului duce la consum mai mare(dar nu colosal),la cantitati de CO2 mai mari si la uzura prematura cel putin a catalizatorului(calculat si el cu toate dracoveniile pe masina).Asta este parerea mea despre faza cu restrictorul, nu o impun altora ,sincer chiar nu imi pasa ce fac altii cu masinile lor,atata timp cat stau pe sensul lor de mers. PS Esti probabil singurul interesat de topic,cu care se poate duce o discutie! PPS Stoichiometria se calculeaza dupa mase si dupa volume(in caz ca vecinii nu stiau)Si ca sa priceapa tot "vecinu", cautati pe wikipedia despre asta.V-as trimite carti,dar nu am atatea copii!
  5. Afirmatia e valabila doar invers,adica pentru o anumita cantitate de aer se calculeaza cantitatea de benzina,altfel vorbim despre CVVT si nu e cazul.Matizul doar modifica timpii de injectie.La intrebarea ta cred ca am raspuns in postul 467 (cred).La punctele 2 si 3 am atins problemele accelerare si WOT(ce intereseaza pe cei care au facut modificarea), cu o corectie (amestecul la pct 2 nu este 12:1--scuze, ci pe undeva pe la 7:1-7.5:1).Sper ca am fost explicit,daca nu, astept intrebari! Parerea mea...Ma astept in continuare sa nu dati cu pietre.
  6. Poti sa imi spui cum se face reglajul noxelor din injectie la Matiz , cu restrictorul scos?La spark probabil au umblat baietii si pe la catalizator ,evacuare, s.a.m.d.(daca mecanica ar fi fost identica,ar fi fost o problema de zgomot..parerea mea.) Am un coleg aici de fata care se minuneaza de toata discutia de pe topicul asta.Omu' este inginer la directia transport din cadrul aceleiasi companii(cu destui ani in campul muncii).Nu intotdeauna impartasim aceleasi idei, dar la discutia asta este pentru restrictor montat.Mesteru' e curios de o discutie cu Tolin pe tema asta(constructiva, fara atacuri la persoana(nu de alta ,dar se aprinde repede cand e vorba de chestii d'astea.))
  7. Imi poti spune si ce a fost in capul lor cand l-au montat?Nu cred ca reglementarile in domeniu s-au schimbat peste noapte.Inca o data,nu sustin ca ar fi un lucru rau in a-l scoate, dar castigul nu este prea evident pentru mine.Am mai spus-o :e treaba fiecaruia ce face cu masina lui(sau cea de firma).
  8. fftopic @Mircea Sunt trecut de 38 de ani si sunt inginer in cadrul ENEL.Nu cred ca are vreo legatura asta cu ceea ce am scris pina acum.Nu am cunostine vaste in mecanica,dar cred ca pot relationa usor chestii de genul :daca ii dai mai mult aer pe unitatea de timp, va papa mai multa benzina pe unitatea de timp si prin catalizator vor trece mai multe noxe decat de obicei.Este foarte bine pentru prietenia voastra ca il cunosti pe Tolin,respectul meu pentru voi.Personal nu il cunosc , nu stiu cine este, si sincer nu ma intereseaza.Ma intereseaza doar informatiile(corecte) pe care le poate da,nu un atac la persoana.Nu stiu ce varsta are onorabilul si pe unde a lucrat , dar nu cred ca cineva cu o experienta vasta in domeniul auto(asa cum a spus el) ar incepe un topic pe tema asta.Sunt satul de "meseriasii" care iti spun ca "asa face toate" @ Englishman Nu cred ca o poza poate spune prea multe despre un om(uita-te la poza ta sau a lui Tolin(cea cu baiatu' bine mancat.) .Mie mi-a placut cum arata Matizul ala (cu exceptia dungilor laterale).E chestie de gust personal.
  9. off topic : Ai o problema cu rabdarea.Sfatul cu traducerea din engleza iti era adresat , pt ca ai fost singurul care s-a grabit cu un raspuns la iuteala, fara sa inteleaga ce a citit.Dovada sunt post-urile tale de pina acum. PS: Posturile erau in faza de edit(probabil fiecare isi corecteaza greselile de exprimare,gramatica ,s.a.m.d.). on topic: ECU are mai multe regimuri de functionare. Daca eliminam unele (start-up, warm-up, decelerare, frana de motor etc.) si pastram cele care ne intereseaza ramanem cu: 1. bucla inchisa - este probabil regimul folosit cel mai des, viteza constanta, apasarea pedalei de acceleratie constanta, ECU citeste mereu sonda lambda si incearca sa pastreze un amestec stoichiometric (9.3:1). Folosind o benzina superioara si datorita optimizarilor din ECU nu este nevoie de aceeasi cantitate de benzina ca inainte sa te mentii la viteza constanta (aici timpii de injectie pot fi mai mici ca inainte) => consumul e foarte probabil sa scada 2. accelerare - ECU intra in bucla deschisa, injecteaza mai multa benzina ca anticipare la cantitatea sporita de aer care intra in motor (puterea maxima se obtine la un amestec imbogatit de 12:1). Aici pot fi mariti timpii de injectie pentru obtinerea unor reprize mai bune => consumul poate ramane la fel ca inainte, dar poate sa si creasca 3. wot (wide open throtle) - aici din nou ECU intra in bucla deschisa, motorul va functiona cu un amestec imbogatit (pentru a preveni detonatiile), timpii de injectie pot fi mai mari ca inainte, => consumul poate sa creasca Daca afirmatiile de sus sunt corecte(tind sa cred ca Tolin ma va corecta,doar de placere),as vrea sa stiu daca are cineva idee in ce masura afecteaza absenta restrictorului, functionarea motorului.
  10. Putin offtopic!Nu e cazul meu..nu mai purtam discutiile cu tine! Este ultimul argument ramas?Cred ca am raspuns tuturor intrebarilor pertinente!Nu vreau sa obtin un anumit rezultat,nu ma intereseaza daca toti ceilalti posesori de Matiz din tara isi dau jos restrictorul si nici daca il pastreaza.E problema lor.Daca li se pare ca e ok,knock yourself out! Am scris doar din constatarile mele.Daca nu aduci nimic nou in discutie(gen atomizarea benzinei ,modificarea evacuarii,inlocuirea restrictorului cu altul(chiar proiectat de institutul la care ai lucrat),nu cred ca are rost sa continuam!Sunt plictisit sa dau explicatii inutile despre cum am gasit eu de cuviinta sa pastrez restrictorul de aer,unuia care a lucrat intr-un institut, pe care experienta il tradeaza si care face din discutii publice , discutii personale.Bina macar , ca dupa jumatate de zi ai reusit sa admiti ca se mareste consumul!E un pas important sa treci de negare!
  11. Imi pare rau sa o spun ,dar ai acelasi dusman ca si atunci...si faza cu fraiereala iti tine si acum cu multi dntre cititorii forumului.Pacat!Ai fi putut face ceva constructiv , bazandu-te pe experienta ta de proiectant.Ar fi mai interesant sa vii cu argumente solide si sa iti sustii cauza.Macar eu am incercat,poate ma insel in ceea ce spun,dar rezultatele experimentului m-au facut sa revin la configuratia initiala.Daca erau altfel,poate sustineam ceea ce zici tu! PS Sarcasmul este ultimul meu argument!
  12. Chiar ma gandeam cand aduci asta in discutie,dar nu trebuia sa mentionezi fostul tau loc de munca doar ca sa admiti cresterea de consum pe care am mentionat-o in post-urile mele. PS Urmeaza sa spunem fiecare ca ne pricepem la fotbal, ca am facut parte dintr-o echipa din divizia X si ca pasiunea noastra este motorul cu ardere interna.Scuza-mi "sarcasmul" ! Pentru un baiat ce a lucrat intr-un institut de cercetare ai multe dileme pe care le dezbati pe forum...Sa nu uitam ca tu ai deschis topicul(indemnat de experienta de cercetator)...pura observatie.
  13. De aspecte negative nu ai adus vorba ceea ce ma face sa cred ca un consum mai mare si un catalizator imbatrinit fortat nu ar conta pt majoritatea oamenilor.Daca ti-a dat 0,0 pe aparat la ITP inseamna ca functiona prin forta vantului.Ar fi trebuit sa iti dea o valoare in jurul a 124g/km pt CO2(stoc), dar al tau o fi fost "green".Se pare ca nu intelegi un lucru:programelul respectiv a aratat valori diferite ale consumului pe aceeasi distanta in conditii similare,fapt ce m-a facut sa instalez restrictorul.PUNCT!
 

×
×
  • Create New...