Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 04/12/25 in all areas
-
Nu cred că erau strâmbe. Sau nu știu, cert e că mi s-a spus că trebuie schimbate împreună cu simeringurile. Am găsit în târg la Vitan supape de evacuare (în ambalaj GM). Azi a venit chiulasa de la rectificat, așa că intrăm în linie dreaptă. Sper ca mâine să cam fie gata. Altă chestie, azi se fac 26 de ani de la achiziție 🥰3 points
-
In weekend mi-am facut de lucru cu niste maruntisuri (si cateva beri pe langa). Priza dubla usb si am inceput sa pregatesc terenul pt spalatoarele de faruri. Vas universal de pe aliexpress, buton aliexpress dedicat (scoasa piedica ca sa devina cu revenire), pompa de faruri de Ford, suport "home made" dintr-o bucata de tabla de aluminiu (nu-i frumos, dar e functional). Dupa cateva teste (in cada), am ajuns la concluzia ca voi folosi duze universale cu 2 jeturi, sunt cele mai puternice. Cu ocazia asta am montat o tablita pe suportul bateriei, pentru prinderea releelor suplimentare.2 points
-
Bătrânul Cielo a revenit de ieri pe străzi. Nu pentru că abia ieri a fost gata, ci pentru că, având în vedere nebunia cu Paștele și 1 mai, n-am ajuns să-l iau. A pornit la sfert după aproape 3 săptămâni. S-au schimbat următoarele: -curea de distribuție -garnitură chiulasă -simering ax cu came -garnituri evacuare/admisie -supape admisie/evacuare + simeringuri -garnitură termostat -garnitură capac culbutori -antigel G12 -ulei GM 10w40 -prezoane strângere chiulasă Ar mai fi trebuit apărătoarea de la distribuție pe care s-au cam chinuit să o pună la loc întrucât e ruptă. Din păcate, n-am găsit așa ceva pe nicăieri. În rest, trebuie să pun un tester să văd de ce mi se aprinde check-ul. Bine, se aprinde și dispare după un timp, după revine și tot așa. Ce am observat e că nu revine la mers 100% constant. N-am observat alte simptome, deci bănuiesc că o fi de la vreun senzor ceva (VSS sau cel de la cutia filtrului de aer).2 points
-
2 points
-
2 points
-
Toate discutiile despre rumegus imi amintesc de scena asta din Matilda:2 points
-
Update de primavara Odo : 165.500 S-a intamplat intamplarea si a cedat corpul termostatutui, problema ce s-a mai dezbatut pe forum. N-am avut rabdare asa ca am luat ce a venit cel mai repede, adica un maxgear de la epiesa de 54lei + 7l de antigel care pare ca s-a pierdut complet. Montaj super simplu, vedem in timp daca functioneaza in parametri. Ca alte probleme, cred ca am un zgomot de planetara, am verificat rapid si pare ca un colier nu a mai stat etans, probabil intrand umezeala. Nu se vad urme de vaselina iar burduful este intact. La acel burduf s-a intervenit in reprezentanta pe cand masina avea 1-2 saptamani vechime pt ca era crapat si se pare ca l-au strans bine... M-am gandit ca desfac colierele, sa bag vaselina si sa vad daca mai face zgomot, altfel schimbat capul de planetara.2 points
-
Hello! It's leather treatment week! 😊 I've been planning an intensive leather care week for a while now. This means I cleaned the leather seats thoroughly. I bought some leather softener from a small, but friendly company from UK (Furniture Clinic), I found their name on most of the "best leather care manufacturers" list, and so far I'm very pleased, it seems to work better than Fenice, which I used before. So every 1-2 days I'm applying a new layer of leather softener for a week, and I'm also using seat cover foils to help better absorption. The first few layers the leather absorbed faster than I could massage the softener into it. So it was demanding more and more of it. Only mechanic issue remains the harsh valve lifter sound for a few minutes after the first start. The left rocker panel was also replaced. Of course it was worse than it first looked, both the outer and inner rocker had to be replaced. I forgot to take pictures of the repaired rocker, next time I'll do it. Currently I'm looking for a fuel filler door opener lever, which was broken during the rocker repair. I can't seem to find any on the Polish and Hungarian sites, but I'm still looking for it in scrapyards. About the Citroen - it's doing fine. First imporant repairs and revision are done, it's not bad at all, only expansive thing to replace/repair is the ESP system, which causes all 4 error codes by itself. Used part won't do, because it too will break eventually. New one costs about 350-370 EUR. For now I'm keeping it. I'm literally floating in an incredibly cushy soft leather sofa with open sunroof 🥰 The worst of all is I don't see myself selling the Nubira because I like it too much, but rationally I don't need 3 cars at all.2 points
-
A evalua niste placute de frana, comparativ, si a ajunge la concluzia ca alea care "s-au uzat" mai repede sunt mai slabe mi se pare ca duce la concluzii pripite. Am aruncat efectiv la gunoi placute de frana extrem de dure (probabil ca ar fi putut tine 100.000-150.000 km). Recomand un echilibru bun intre placuta de frana si discul de frana. Aici ori mergi pe acelasi producator, ori analizezi bine variantele. Altfel vor fi resimtite tot felul de efecte secundare: zgomot mare la franare, discuri de frana zgariate si uzate prematur, lipsa de frana in anumite conditii etc. Am experimentat o gama extrem de mare de placute cu varii compozitii si, subiectiv, am ajuns la concluzia ca mie mi se potrivesc placutele ceva mai moi, dar cu coeficient de frecare ridicat. Inevitabil, uzura este mai rapida. Strict din experienta personala, niste placute de frana care sa asigure performante bune (nu de varf !!!) "tin" intre 30.000-50.000km pe fata, in conditiile unei masini doar cu tractiune fata. Pentru o aceeasi masina, placutele spate echivalente (producator, gama) ar trebui sa tina ceva mai mult2 points
-
Ieri tot prin Dobrudja, tot la Grupul Bode. Am schimbat putin strategia si am mers cu un program de adancime, care a dat ceva rezultate. Bidon de apa (deosebit pt ca s-a pastrat scrisul pe el) si vreo 2 nasturi romanesti, semn ca a fost cel putin un contra atac acolo, cutie de inlocuitor de cafea germana si o bucatica din gheara vulturului de la Pickel.2 points
-
Hai ca nu e asa grosa treaba, garnitura aia de chuloasa poate fi refolosita.2 points
-
2 points
-
Bravo nene ! Purul adevar ! Poftim exemplu de TIR-ist, om simpu, insa cu mintea la purtator ce graieste la firul ierbii pe intelesul tuturor ! Trebuie sa fii de-a dreptul batut in cap sa nu pricepi de cum stau lucrurie.1 point
-
Lupule ... vrajeala ... dar merge :)) Pe de alta parte as zice 2 lucruri: 1. Nu mi-e greu sa mi-o portretizez pe Ligia in rolul descris de tine 😄 2. Toyota chiar consuma putin daca ramane cu 2/3 din rezervor dupa 2-3 iesiri prin Bucuresti =)))))))1 point
-
Sa stii ca suruburile alea 4 ies foarte greu daca au ruginit, poti sa ajungi sa dai cu lichid de frana, WD40, flacara, deci ai sanse sa te murdaresti pe maine oricum 😄 .1 point
-
Prea simplu, nu m-as murdari pe miini pentru doar 4 suruburi. De nu bag grisinele in vaselina nu ma simt bine. Aaa ... nu tu presa, nu tu slefuiala, nu tu degresare ... niet satisfactie. "Niet" am zis ? Ops, invat limbi straine, fie acolo mama, fie acolo sa nu trebuiasca ca cine stie.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Am strans n-spe busoane la mana si n-am stricat nici un filet pana acum... e chestie de obisnuinta si bun simt, sa nu tragi ca nebunul de ditamai cheia. Ideea e ca ala e un dop, nu un surub de sustinere.1 point
-
Bun pontul, totusi la Epica nu ai cum sa gresesti, e cu tot cu butucul rotii, cel cu ABS are mufa pt conexiunea electrica, cel fara ABS nu are mufa. Hartie magnetica sau cum se numeste gasesti pe aliexpress la pret bun 🙂1 point
-
Cum tănculeţu' meu are deja o vârstă și se cereau 4 portiere, m-am apucat să studiez piața ... și pentru că-s pragmatic, am ajuns tot la Suzuki. 1.4 mild-hybrid, echipare Passion, AllGrip. Luată la sfârșitul lui septembrie 2024, promoția cu roțile de iarnă. Așa se ia mașina de la dealer, lol: Așa arată un motor curat cum probabil nu va mai fi niciodată: Am pus huse de la huse.ro, foarte mulțumit de ele: Astea-s roțile de iarnă, mai frumoase decât alea de vară sincer să fiu (sunt un gri uni și cam anoste): Să punem AllGrip la treabă, pe la Muntele Roșu: ... atât la munte cât și la mare: ... și pe o vreme mizerabilă, la vecini:1 point
-
In talonul romanesc, 95 kW. In CoC: 95 kW la 5500 rpm pe termic, 12.22 kW pe electric. Si daca tot m-am uitat in CoC, sa le scriu aici 🙂 Rapoarte in cutie: 1 - 3.615, 2 - 1.955, 3 - 1.207, 4 - 0.886, 5 - 0.738, 6 - 0.644, viteza maxima 190 km/h. 2500 mm intre axe, 4185 mm lungime, 1775 latime, 1595 inaltime. 1325 kg masa proprie, rulota cu ax central 1500 kg, fara frana 600 kg, 75 kg pe carlig. Motor K14D, 1373 cm cubi. Anvelope: 215/55R17 94V, 17X6 1/2J, inset 50 mm. Zgomot 75 dB la 3750 rpm. Consum WLTP: 6.3, 5.0, 4.7, 5.9, 5.4 l/100 km (pentru low/medium/high/extra high/combined, nu stiu ce-s astea exact). Nascut pe 03.07.2024, Suzuki LY varianta ED1S MT. Edit: si la asta ma refeream ca-i confortabila de condus cu "adaosul" electric: maximum torque: 220 Nm / 1,500-4,000 rpm.1 point
-
1 point
-
S-o stapanesti sanatos, fara evenimente neplacute! Foarte frumoasa culoarea si jantele! Poate mi-a scapat, cati CP are motorul?1 point
-
Ha ? Oare sa se lase intunericul ? Ei, amu-i amu, confruntarea dintre LED si hogeag !1 point
-
La Epica exista rulment cu senzor ABS si rulment fara senzor ABS. Trebuie cumparat rulment cu senzor ABS. Sistemul ESP se bazeaza pe senzorii ABS, senzorul de rotatie al volanului si un accelerometru care vede rotatia masinii fata de "centrul ei". Daca masina subvireaza sau supravireaza calculatorul vede prin senzorii ABS viteza de rotatie a fiecarei roti si aplica franarea pe roata care trebuie pentru a ajuta masina sa stea pe traiectoria stabilita de pozitia volanului. Ca idee in Romania nu stiu sa se fi vandut Chevrolet Epica fara ABS. Totusi se importa si rulmenti fara senzor ABS pt ca sunt mai ieftini...1 point
-
1 point
-
1 point
-
Am luat placute de frana TRW ca sa fie compatibile cu discurile TRW, kit de reparatie cu tot cu piston pt ambele roti iar tehnica de lucru o sa fie una specifica unui meserias vechi facuta cu rabdare acasa, fac si revizia cu schimbul de ulei inclusiv filtrul de combustibil desi are doar vreo 23.000 si am schimbat filtre si dupa 6.000, am luat si un pivot ca cel de la roata din poza avea un pic de joc...simpatici cei de la "serviceul ieftin" cand le-am cerut pret de manopera la inlocuit placute + curatat sau inlocuit piston etrier 119 + 238/roata, schimb ulei 95, in acelasi timp la receptie imi transmite ca nu curata etriere, le schimba, insa vorbisem cu mecanicul si era dispus sa o faca. Pt informare in privinta preturilor placutelor de frana TRW cod 3330, Autokarma 121, Autoeco 138, epiesa 164, UNIX 210, la kituri de reparatie etrier, Autokarma 84, Autoeco 79, UNIX 63, cam asa sunt preturile, cine vrea sa cumpere ieftin, ca toate vin din acelasi depozit de furnizor, trebuie sa caute reper cu reper! 🤣 La mine intamplarea a facut sa achizitionez din 3 locuri exceptand epiesa!1 point
-
N-arata rau etrierii eia, curatati la singe (sablati) urmat de un kit de reparatii complet cu lamele incluse s-apoi cu anii nu mai fac fente plus fiabilitate, musca din discuri nu alta. Placute noi, discuri cel putin rectificate.1 point
-
Ia kit direct, la mine curatarea n-a functionat. am facut deja destul rulaj cu kit-ul de reparatie frenkit si functioneaza perfect.1 point
-
Nimic de consemnat de la revizia de anul trecut pana la aparitia cateodata a unui clinchet specific sistemului de franare, am crezut ca-i vorba de roata spate insa dupa un drum la Bucuresti in care am simtit si miros de ferodo am constatat roata fata stanga incalzita, am avut si 2 episoade de vibratiii in volan...mers la un service de pe langa Kauflandul din Aparatorii Patriei pt o constatare, intial roata era usor infranata, la verficare s-a constatat ghidaj gripat la etrier si pistonul etrierului functional dupa 18 ani de exploatare. Cum a fost vorba doar de o constatare nicidecum curatare temeinica urmeaza sa atac problema acasa printr-o curatare generala sau printr-un kit de reparatie etrier in care sa includ si pistonul etrierului, ca sa ajung si la ultima varianta inlocuire etrier mi se pare prea mult. Sa vad ce urmeaza sa fac, cum nu am fost multumit de la inceput de celebrele placute Brembo si le-am vazut destul de uzate probabil o sa le inocuiesc si pe ele. Am facut si un istoric al inlocuirii placutelor, cele originale la 45.200km, cele din imagine de care am fost multumit timp de 46.000km, no name-urile Jakoparts, tot acolo se regasesc si placutele Brembo, am o poza cu ele dupa 22.000km, o s-o pun ulterior1 point
-
1 point
-
Ei, asa mai vin de-acasa. Ceva activitate tre sa fie altfel imi agat halatu-n cui ! 😉 Nu gasesc a fi corect din partea lor sa-mi bage sub nas un intreg cind doar de rulment am nevoie. Dupa cum s-au trezit cei de la Mazda si probabil nu-s singurii sa puna pe o parte a masinii prezoase cu filet pe stinga. De ce, unde-i avantajul, sau ... ? A zburat vreo roata vreodata cauza fiind prezoane cu filet pe treapta ? Stiu ca sint situatii in care ii necesar filetul de stinga da' s-avem pardon, mie unu trebuie sa-mi explici si sa ma convingi ca ai la baza un motiv bine intemeiat pentru o astfel de miscare in schema, vreau logica, rationament, cum ai ajuns la acea concluzie. Da' cred ca mi-s prea circotas. 😊0 points
-
Efectuat azi revizia anuala rezumata la schimb de ulei, filtru ulei, inlocuit placutele Brembo de care am fost nemultumit de cand le-am montat cu TRW, alta viata, verificat functionare si stare pistoane etrier, totul ok, inlocuit pivot roata stanga fata, din fericire il aveam, roata dreapta ok, la estetica mi-am colantat manerele la usi si cele 2 plastice de decor de pe volan cu negru carbon asa cum am facut de vreun an si cu emblemele fata/spate. Am constatat din nou ca nivelul de apa a scazut cam cu 0,5l iin rezervorul de apa de racire, dupa ce luna trecuta auzeam un galgait in fata pe care il credeam de la muzica ambientala pe care o ascult, era de fapt vasul cu apa golit pana la nivelul conductei de preluare din rezervor, devine clar ca am o pierdere ppe circuitul apei de racire trebuie sa vad cum descopar pe unde e, sper sa nu fie de la pompa de apa (FAI montata in iul.2023) la care accesul e similar cu efectuarea distributiei.0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00