Jump to content
 

Salex

Naluca

Recommended Posts

Pe 10 Februarie incheiam un topic dedicat vacantei de vara din Iulie 2018 in care MOSul a fost personaj principal. Cateva ore mai tarziu, avea sa demareze operatiunea „Naluca” ...

Dupa 22 de ani  de serviciu, am vazut ca, incet incet, MOSul  se apropie de pensionare. De aproape un an am inceput sa caut o varianta care sa impace cat mai bine cerintele destul de ridicate la care MOSul a contribuit din plin.

Intr-o prima faza am exclus aproape in totalitate masinile de provenienta europeana si americana. Prin urmare, au ramas asiaticele si nici aici nu am avut o optiune prea bine formata. Am trecut prin faza Honda Accord, Mazda 6, Subaru Legacy, Kia Optima, Hyundai Elantra si Hyundai i40.

Din punct de vedere al constrangerilor, lista de pornire a cerintelor si a restrictiilor a aratat cam asa:

-          Benzina, motor 1800-2000cmc, aspirat

-          Cutie manuala

-          Tractiune fata

-          Putere: min 150CP

-          Cuplu: min. 200 Nm

-          Fara tapiterie din piele si fara trapa

Cei mai “batrani” dintre voi probabil ca v-ati dat seama si cum s-a intocmit lista de mai sus 😉.

Dintre masinile vizate initial cam toate indeplineau criteriile “eliminatorii”, cu un pic de dificultate in cazul Hyundai, la care motorul de 2000cmc nu este prea des intalnit. La fel, nici Kia nu s-a aratat a fi prea doritoare sa ajunga la noi, greu de gasit un motor pe benzina.

Dupa ce am ajuns sa cunosc cam tot ce se oferea in Romania pe Olx, Autovit, Carzz, LaJumate si alte site-uri de acest gen, am renuntat la orice initiativa de a lua o masina de aici. Nu mai conteaza motivele, sunt cunoscute si arhi-cunoscute pentru oricine a vrut sa cumpere o masina SH.

Am trecut pe Autoscout24, mobile.de dar si pe site-uri de dealer. Este incredibil cum aproape toate masinile din Europa au dublul kilometrilor celor din Romania si costa cu cel putin 30% mai mult ;). Nu m-am bagat si pe site-uri de licitatii, ar fi fost o complicatie de care chiar nu aveam chef.

Acum vreo luna, a iesit in fata …. Nu imi aduc aminte ce anume am schimbat la criteriile de cautare insa se pare ca nu am facut rau 😁.

De unde am plecat cu cerintele, am scris mai sus. Ce a iesit:

-          Benzina, motor  1998 ... dar nu tocmai aspirat

-          Cutie manuala, 6 trepte

-          Tractiune integrala

-          Putere: 250CP (184kw)

-          Cuplu: 400Nm

-          Fara tapiterie din piele si fara trapa

Si se cheama Insignia, Opel Insignia. Deci da, am ramas fidel grupului 😃. Masina e din Septembrie 2013, dinainte ca Opel sa fie preluat de Peugeot. In functie de piata, se mai cheama Vauxhall Insignia sau Buick Regal.

1.thumb.jpg.509c47269176c2cc9b662da33046e03a.jpg2.thumb.jpg.fe030c3144bc36d56d571bf297ec1fe5.jpg

3.thumb.jpg.eea8ebf5fa78772f5a4e1dcfeafcbc56.jpg

 

 

Deocamdata este prematur sa expun impresii ferme, ne cunoastem doar de 2500km.

La o prima evaluare, alegerea facuta pare buna. Depaseste putin cateva cerinte insa nu as considera asta ceva negativ. Masina e mare ... considerabil mai mare decat MOSul. Portbagajul este imens, imposibil de crezut ca vom ajunge vreodata in criza de spatiu. Locurile din fata sunt super confortabile, se pare ca nu au castigat degeaba niste premii in domeniu. Bancheta din spate este regeasca, loc pentru picioare din abundenta si spatarul foarte in regula.

12index.thumb.jpg.1b5481f52b5883f3f2dd2afd4128366f.jpg

Din punct de vedere al tinutei de drum sta excelent. Conteaza teribil de mult atat ampatamentul cat si ecartamentul la care se adauga o suspensie extrem de bine reglata, tractiunea integrala si jantele de 17”. M-am temut, intr-o prima faza, ca ma lasa fara pietre la rinichi insa, in ciuda rotilor mari si presiunii recomandate (2,5) am fost extrem de surprins de cat de confortabila poate sa fie. Din ce am primit ca si Certificat de Conformitate EU, jantele de 17” sunt „entry-level” ... se poate merge pana la 19”. Totusi, trecerea de la 15” (cu posibilitate de 16” pt vara) la 17” atat pentru iarna cat si pentru vara e ... o chestie pe care inca nu  am digerat-o cum trebuie. Stabilitatea si comportamentul dinamic sunt super OK, urmeaza sa vad cum o sa stea lucrurile la confort @ drumuri.Ro dar si la costurile care deriva de aici (anvelope de 225/17”, suspensii, articulatii etc.)

Pe partea de siguranta, declarativ masina sta bine: 5 stele NCAP, vreo 6 airbaguri, frane excelente. „Feel-ingul” este ca te afli la bordul unui tanc. Masina are cca. 1750 kg insa nu se simte deloc grea, cred ca motorizarea si transmisia sunt „vinovatele” principale.

Nu am citit inca manualul de utilizare (mai greu ... ca e in germana) deci inca nu stiu prea multe despre dotari. Nu o sa fac o lista extinsa a aspectelor pozitive si a celor negative constatate, per ansamblu masina place 😊.

In ciuda hergheliei de sub capota, consumul a ramas la cote de bun simt. Pe termen lung, de la Berlin la Bucuresti, media inregistrata se poate vedea in poza de mai jos.

8index.thumb.jpg.d4fb75e5309442d5a4773222d2e94c80.jpg

Experimental, pe traseul Sibiu – Bucuresti (Piata Alba Iulia), consumul a fost ceva mai scazut. Se pare ca vitezele mari duc la o „sete” ceva mai avansata, insa nimic spectaculos. Ca fapt divers, cu MOSul luam cca. 8.30 in conditii oarecum asemanatoare de mers (dar cu 350kg in minus  si fara AWD !). In contrast, mersul urban nu te baga in faliment, aici chiar scadem cu aproape 3 litri sub MOS !

7index.thumb.jpg.36825d584d63d18d6784961fccb9a85b.jpg

Din punct de vedere al corectitudinii CB, masina sta extrem de bine. Consumul real, calculat de mine, este cu doar 0,1lt/100 mai mare decat consumul raportat ! Comparativ, Bondarelul (Polo-ul condus de Buflache) a mintit cu 0,7lt/100 pe un traseu Bucuresti-Timisoara si cu 0,65lt/100 pe traseul Timisoara-Bucuresti. Si una este abaterea respectiva la consum raportat de 5,2lt/100, alta este o eroare de 0,1lt/100 la un consum raportat de 8.8lt/100

Din punct de vedere al cheltuielilor de intretinere, o evaluare superficiala arata ca acestea vor fi similare cu cele pentru intretinerea MOSului. Acelasi impozit, aceeasi RCA, costuri similare (pe alocuri chiar mai reduse) pentru consumabile. Evident ca vor fi si surprize mai putin placute insa faptul ca este o masina europeana de actualitate imi da sperante in ceea ce priveste producatorii aftermarket.

Dupa drumul catre casa am constatat si cateva mici defecte. In primul rand, cel mai grav, nu se aprind farurile de ceata de spate. Or fi becurile arse, o fi siguranta prajita, o fi instalatia cu buba ... inca nu stiu. Alt defect observat abia la sosire tine de jantele de vara. Sigla de la una din roti este busita, insa nimic grav. Astazi am cumparat deja una insa nu sunt sigur ca pusca la diametru ... Tot la categoria defecte as include si cateva mici pete pe tapiterie. Asteptam vara si le rezolvam. Jantele cu rotile de vara sunt impecabile, gumele o mai duc un sezon.

2index.thumb.jpg.d29a591a4d5e1b52cc591871bda717a4.jpg3index.thumb.jpg.a25acc724af73b14c7d742f99c6c175f.jpg

Pana acum nu am observat nimic nasol la sisteme critice. La achizitie mi s-a parut ca discurile fata sunt cam roase de rugina, se vor schimba si gata. Adevarul este ca, dupa cca.200 km, franele si-au dat drumul si sunt absolut OK. Desi sunt „civile” sunt de nivelul EBCurilor de pe MOS.

10index.thumb.jpg.a0d8c793b02c08c092bc0d0e7e88cc82.jpg

 

 

Nu imi place faptul ca nu am frana de mana clasica ... prietenii stiu de ce. Totusi, data fiind tractiunea AWD permanenta, nu stiu cat de mult as fi putut profita de gheata sau zapada. Am avut parte de o parcare goala in Austria unde m-am jucat putin pe zapada. Imposibil de scos din ale ei, chiar cu TCS si ESP dezactivate. Urca atat cu fata cat si cu spatele pe un deal inzapezit fara nicio greata ... Pe undeva recunosc ca mi-am dorit asa ceva, poate e cazul sa admit ca nu mai sunt la prima tinerete ☺️.

13index.thumb.jpg.997a8e4b95e7c36014f73a3e23119a89.jpg

Nu stiu ce nivel de echipare este, din manual si dupa cum arata bordul rezulta ca este midd-level. Nu are camera pentru parcare si nici Xenon insa are mod Sport si Tourer (nu intrebati ... nu stiu ce fac ...). Nu are clima bizonala insa are spalatoare pentru faruri (adica, in mintea mea ... Xenon scrie pe tine  :D). Vizibilitatea fata si laterala sunt excelente, practic nu exista punct mort. In ceea ce priveste spatele, aici e mare buba ... Din cauza asta, la capitolul upgrade, camera pentru parcarea spate e „must have” si inca rapid.

Bordul este fix pe gustul meu si este absolut impecabil, nicio zgarietura. Ca bonus, avem o navgatie gigantica, parca 8.2”. In asta sper sa se „intepe” camera de mers cu spatele. Solutia exista ca dotare optionala de fabrica, sa vad in ce masura la Opel Romania pot rezolva povestea asta.

11index.thumb.jpg.5af89db419220897f321f4835a685c92.jpg

 

Starea initiala a masinii este foarte buna. Am cumparat un tester de vopsea inainte de a merge sa o luam asa ca am putut sa ne asiguram ca nu a avut parte de niciun accident. In afara de tester, toate celelalte verificari au fost trecute cu brio. Se adauga carnet de service la zi, manual de intretinere si tot ce trebuie. Ca idee, dintre toate belelele posibile, doar peste un accident nu as fi trecut. Mici probleme de mecanica sau estetica se vor rezolva cu usurinta insa o tabla indoita si/sau sudata ar fi fost de neacceptat.

Cam astea ar fi primele impresii, urmeaza sa mai descoperim pe parcurs si alte aspecte legate de Nalu. Aaaa, uitasem ... pe drum am botezat-o Naluca si o alintam Nalu. Exista motive intemeiate !

Am oprit pentru cateva ore la Muzeul Audi din Ingolstadt, daca o sa fie vreme o sa fac un topic in care sa pun exponatele de acolo.

4.thumb.jpg.1be0f17ef27a90aeb5110fa1f1555584.jpg

 

 

 

 

 

Edited by Salex
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-o stapanesti sanatos 🙂 Chiar bun consumul pt gabaritul ei... sunt curios cu benzina din Romania cum iese, asta se va vedea in timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drumuri bune nalucei, nenea Salex.

Altfel, de-aveai a da de stire ca inclini catre o schimbare, probabil ma lasam convins sa facem schimb. A me aproape ca indeplinea conditiile cerute cu exceptia minjilor ce io ii tin in portbagaj rezerva. 😉

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
Share on other sites

@all: multumesc ! Sper sa o folosim cat mai mult, nu doar sa o stapanim 😀.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa o folositi/stapaniti sanatosi!!! o alegere buna, dintr un an in care Insignia a fost adusa pe drumul cel bun, eu inainte de Superb am testat 2 Insignia T 2009 2010.. ambele aveau o serie de probleme din copilarie, cu care fosti proprietari se chinuiau, lucru care ma facut sa renunt, dar dupa 2011> 2012 Opel a reusit sa redreseze considerabil din toate punctele de vedere modelul. bafta!!! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa o stapanesti sanatos, nu stiu mare lucru despre modelul asta, doar ce se aude prin "sat" :)  

Motorul probabil este un SFI ajuns deja la generatia "n", tractiunea integrala este ceva la care o sa ma orientez si eu la viitoarea masina, spatiul interior e dubios ca e mai mare ca la leganza, din ce auzisem eu e cam inghesuita in spate, pasagerii inalti dau cu capul de tavan ca la seria 3, dar toate astea sunt mituri urbane. Te asteptam sa o vedem pe viu 😄

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam din nou pentru urari.

Naluca este versiunea 2013 face-lift, habar nu am ce probleme specifice are. Dupa drumul spre casa si "distractia" din parcare despre care am mentionat mai sus, nu am reusit sa identific bube. Dintr-un raport DEKRA facut asupra acestei generatii, rezulta ca sunt identificate destul de putin probleme: parbriz predispus la ciupituri fine (confirm, am observat si eu) ceva probleme la instalatia electrica (asta sa fie motivul pentru care nu merg luminile de ceata-spate ?!) si cam atat.

In ceea ce priveste lipsa de spatiu, astea sunt nu legende urbane ci prostii in toata regula. La o dihanie de peste 4,8m cu ampatament de peste 2,7m nu ai cum sa ai probleme cu spatiul interior. Ca fapt divers, amicii care m-au ajutat cu achizitia masinii au stat amandoi pe bancheta din spate, ambii fiind peste 1,90. In oglinda se vedea clar ca au suficient loc deasupra capului, prin urmare, infirm teoria lipsei de spatiu.

Motorul e SIDI, detalii tehnice nu stiu :).

 

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa o stapanesti sanatos si la cat mai multi km fara probleme!

Consumul pt 2000cmc benzina cu 4x4 este foarte bun, cu doar 1.5l mai mare ca al Epicii care e 4x2 si diesel si cu ~ 1l mai mic ca al Captivei care e 4x4, dar diesel. Consumul l-am comparat intre traseul tau Berlin - Bucuresti cu excursia mea prin Europa cu Epica din 2014 si consumul mediu pe care l-am vazut pana acum la Captiva.

Iti recomand sa discuti cu un mecanic bun de la reprezentanta sau de la un service care face in majoritatea timpului Opel pentru ca fiecare motor are fineturile lui. De cele 2.0 diesel spre exp stiu ca pica pe capete din cauza proastei ungeri, dar nu stiu exact cum se rezolva problema de proiectare ... posibil sa schimbe vreun ax pe la pompa de ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jante pe 19'' ,anvelope minimum 245 sau chiar peste si ....va fi de vis.

Geo, consumul va fi acelasi si cu benzina de Romania.

Mie nu mi-a venit sa cred ...5% instant la cazanul meu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Timisoara-Sibiu-Bucuresti, benzina Mol si apoi Rompetrol, consum pe CB indicat mai sus. Dupa ce o sa se infunde injectoarele mai vedem ... Dupa parerea mea, nu cred ca o sa fie o evolutie trista ... la stilul meu de condus nu prea am infundat injectoare.

Astazi am avut un consum exclusiv urban de cca. 14% (usor sub). Este mai jos fata de ceea ce am fost obisnuit pana acum, deci nu am motive de nemultumire. Inca nu m-am acomodat cu agregatul, cu siguranta un condus economic se va vedea mai tarziu ... insa necesita acomodarea pedalei cu talpa ... In plus, plaja de turatii este complet diferita fata de MOS si inca imi place sa vad 4000 RPM ... dar ma forteaza sa franez brusc cateva sute/zeci de metri mai incolo. Este o problema a soferului care se va reglementa in timp.

@florinellll: Jantele de 17" sunt cele mai mici din certificatul de conformitate. Poate sa urce pana la 20 insa nici prin cap nu imi trece. O sa ramana cu 17" mult si bine, mai ales ca cere 225/50. Stabilitatea pe care am testat-o si astazi in cateva ace de par nu imi da de inteles ca ar fi nevoie de mai mult. In plus, confortul actual este excelent, nu sunt dispus sa arunc niste bani doar ca sa "dea bine" si apoi sa imi clantane dintii in gura. Destinatia masinii nu va diferi deloc de cea a MOSului: un pescuit, cativa saci de ciment, vacanta la schi ... Chiar sunt ferm decis sa o pastrez cat mai aproape de forma "de fabrica", asa cum am procedat cu toate masinile pe care le-am avut.

La mers decent (100/h, pe cruise) consumul se apropie de cel declarat, 6,8 vs 6,5. Dar, pe bune ... cine merge constant cu 100km/h ?

  • Like 2
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am avut o programare la Opel pentru constatare "din bara in bara". In linii mari, Naluca nu a ascuns decat o singura problema fata de ceea ce observasem eu. Nu chiar din categoria "una dar buna" insa nici departe 😁

Farul de ceata de pe spate nu mergea dintr-o motiv extrem de simplu ... contactul era usor ruginit/oxidat. S-a rezolvat fara mari batai de cap, in ciuda faptului ca electricianul a incercat sa ma convinga de necesitatea schimbarii soclului ... apoi am trecut la necesitatea schimbarii intregului cablaj ... iar apoi a realizat ca trebuie schimbata toata "tripla" ... pentru ca are LEDuri pe frana si cablurile nu pot fi schimbate individual. Acum pe bune, doar 1100 lei, un fleac. I-am aratat ce eficient este smirghelul de 200 pentru situatii de genul asta si l-am lasat sa se mire de cat de simplu se repara un soclu/bec. Pentru cei care nu ma cunosc ... am incercat sa fiu sarcastic 😄.

Niciun cod de eroare, la niciunul din cele "tz-spe" calculatoare. Sincer sa fiu, eu m-am luat cu mainile de cap ... s-a dus dracului orice pornire de a pune mana pe patent, clichet sau inelara. Grav, daca moare pe undeva, doar platforma mai poate ajuta. Cred ca am facut un salt in timp prea mare sau poate nu mi-am revenit dupa discutiile de ieri. Cine stie, mai vedem !

Asa cum ziceam, toate sistemele sunt functionale, exceptia fiind A/C-ul. La fata locului, cand am testat-o, am fost ferm convins ca A/Cul functioneaza. Am pornit, mi s-a parut ca merge compresorul (la ureche), turometrul s-a miscat putin deci ... Se pare ca m-am pacalit, ambreiajul nu cupleaza. Nu ar fi exclus sa fie tot un contact oxidat la conector. Presiunea agentului refrigerant in sistem in schimb este perfecta. Va trebui investigat ulterior. Ca fapt divers, mecanicul de la Opel a fost extrem de dragut si a cautat reperul in catalog. Cica NU merge un compresor aftermarket. Iar OEMul ar fi 7500 lei. Dupa o repriza de bagat si scos, cand am ajuns la receptie pentru a plati constatarea, dintr-o data mi s-a facut o oferta mai "omeneasca": 6000 lei cu toate piesele, ulei si tot ce trebuie, manopera incluse. Hmmm, cum sa poti rezista la asa ceva !? Simplu 😄 . Acasa am gasit o groaza de compresoare after-market la preturi intre 950-1300 lei, garantie si tot ce trebuie.

In rest toate bune ! Kilometri reali, fara accidente, reviziile facute conform carnetului de service. Una peste alta, Naluca nu m-a dezamagit si chiar sunt multumit ca am facut efortul de a NU o lua de la vreun samsar local. Consumabilele vor fi rezolvate in curand iar apoi urmeaza RARul si inmatricularea.

Din informatiile obtinute de la reprezentanta, se pare ca este aproape imposibil de pus Xenon "legal" si nici camera video de mers inapoi. Dupa cum am validat (sau mai mult NU) informatiile primite, sunt rezervat si o sa ma verific prin alte parti.

Doar de "fun" ... inca una buna. Fiecare bujie are o bobina de inductie proprie. Aveti idee cat costa (cf informatiilor primite !) o astfel de bobina ? Fix 2000 lei. Cat costa o astfel de bobina, aftermarket, premium ? 185 lei ... Se pare ca baietii astia de la reprezentanta au o fixatie legata de inmultirea cu 10 !!!!!!!

O dedicatie pentru florinell:

Nal_63.thumb.jpg.52b19fca28ed956a394417da9e38abfc.jpgNal_65.thumb.jpg.0e8e706679f2bf856d2fd5f973d58622.jpg

Consumurile sunt facute la 100 km/h (reali), in vit.6, pe A2. Am plecat sa usuc Naluca dupa o baita mai zdravana si, in plus, chiar vreau sa o rulez cat pot de mult inainte de RAR. Clar ca nu o sa mai vad consumuri din astea ... Mi-e greu sa gasesc butonul de activare pt. cruise control, prin urmare consumul de "fabrica" o sa cam ramana ... in fabrica si in postul asta 😂

Edited by Salex
  • Like 2
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, ce bune-s woo -rile fara prea multe calculatoare!😀 Pe mine ma sperie tehnologia integrata in orice!

Oricum, multi km fara probleme!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ... si pe mine ! Mai grav e eu sunt "de acolo" ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, tehnologia nu poate fi oprita. Am facut ceva drumuri Ro Ge si retur... Multe masini cu tehnologie noua pe platforme, in pana pe autostrazi... Ce sa zic Super confort la preturi de ...  ideea e ca lucrurile clasice raman valoroase! Nu renunta la Leganza!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betonnn consumul instant,la a mea cred ca am 7%  la 110.

In ce treapta era fratioare ?

A 7 a? 🤔

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Frumoasa, sa o folositi cu placere si cat mai multi km.

Ok consumul pentru un awd si la kilogramele ei...

Cat a fost halatul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo de compresor de aer, vezi ca variantele mai noi nu mai sunt "clasice" cu ambreiaj, au un alt sistem, stiam principiul de functionare dar nu-mi vine acum 🙂 

Si BTW, de la avion pana la caruta sistemul tot delphi/harisson V5 e, se pot schimba repere, inclusiv bobina daca e cazul.

Singura "problema" pe care o vad eu ar fi raritatea modelului si implicit, lipsa pieselor la dezmembrari  dar ar trebui sa fii obisnuit de la leganza 😛 

De exemplu compresorul ala nu cred ca e mai mult de 300-500 RON la dezmembrari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca deja am facut o tampenie 😃. Maine o sa ma dumiresc ...

LE: In schimb am aflat de ce are suspensia foarte confortabila in timp ce se lipeste f bine de drum. Cica are sistem FlexRide pe ea

Edited by Salex
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totul pare in regula. In weekend am reusit sa aprind Check Engine insa motivul s-a dovedit altul, nu cel la care m-am asteptat. A fost un missfire, vedem daca se mai manifesta dupa revizia de mecanica la care o sa fie schimbate si bujiile.

Singurul regret vine din partea vremii ... Fata de alte dati chiar mi-as fi dorit putina zapada. Cam greu cu timpul, poate reusesc sa "gasesc" niste zapada in weekend 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari! Sa te bucuri de ea si sa ai parte de muuulti-multi km fara probleme!

P.S. Ma asteptam la o Honda Accord!😜

Share this post


Link to post
Share on other sites

De astazi Naluca poate fi considerata cetatean roman, are certificat de nastere 🙂. Mai exact, am trecut de etapa RAR.

Singura faza notabila a fost legata de seria motorului ... au stat mai bine de 15 minute pana cand au dat de ea.

In rest, inca nu s-a clarificat problema care ma enerveaza in legatura cu functionarea motorului, drept este ca nici nu am avut vreme sa investighez prea mult in directia asta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Certificat de adoptie vrei sa zici 🙂.

Motorul functioneaza neregulat ,sau apare numai eroarea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

 

×
×
  • Create New...