Jump to content
 

Sign in to follow this  
Geo_ZGA

Mitsubishi Pinin - Restaurarea Exploratorului

Recommended Posts

Ieri m-am ocupat de franele spate... sabotii stanga era blocati, masina o simteam de mult usor infranata. Pistonasul dreapta era... cum se vede, muci, praf, rugina, pamant.

Pistonase si garnituri noi, curatat si gresat (ce era cazul) cu vaselina ATE pt frane, pus vaselina cuprata pe lamele si spatele placutelor. Aerisit si duamneajuta, urmeaza itp-ul. Frana de mana inca nu ma multumeste complet, dar nu imi mai bat capul momentan, am reglat cat am putut de mult... mai trebuie sa strang putin cablul, sper sa aiba reglaj la maneta. Intr-o zi cu soare o sa ma ocup si de franele fata, ca scartaie usor la franare si nu-mi place.

Am dat jos si distantierele spate, nu am mai apucat sa le dau jos si pe fata pt ca deja era ora 22. Ma ocup zilele astea.

67427518_2348143765221311_8207632075444977664_n.jpg

67493630_2348143968554624_1728584144612491264_n.jpg

67732087_2348144978554523_8521193262470397952_n.jpg

67765913_2348143641887990_2744592283780251648_n.jpg

67917181_2348144601887894_8072011761449959424_n.jpg

67958164_2348143848554636_84400569837420544_n.jpg

68530651_2348144735221214_1064265537007124480_n.jpg

68850770_2348144868554534_8493763350755278848_n.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au ! Chiar avea nevoie de o revizie serioasa la frane !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Culmea e ca, acum un an, a iesit bine la testele de franare... 3 la numar, din care unul la RAR :)) Pana vineri trebuie sa-i fac itp-ul, vom vedea cat de bine sta acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au iesit f bine franele, inclusiv cea de mana, desi ma enerveaza rau scartaitul... nu stiu exact de ce, pt ca totul se misca bine acolo, dar scartaie usor la mers mai lent. Ca e pe spate, dupa ce am umblat, ca e pe fata din pura coincidenta... nu stiu.

Bube gasite: bucsele bratelor inferioare de la puntea spate (cele superioare le-am schimbat anul trecut), evacuarea rasufla la imbinarea intermediara-finala si sonda lambda vede amestec sarac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Placute TRW?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ATE pe spate... dar erau jegoase rau, le-am curatat la spray si am mai luat si rugina de pe marginea discului cu smirghel, ma gandesc ca inca sunt "nerodate" (desi sunt vechi).

Pe fata am Delphi, alea de noi au scartait, dar doar pe franare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici un concediu fara masina in service :))

Intre timp am aflat ce huruia la viraj dreapta pe loc/mers incet, desi initial am crezut ca e flansa amortizorului, nu era... buba venea de la talerul superior de arc, nu era aliniat (da, se aliniaza, are gaurele speciale) corect, drept urmare freca in contra aripa. Rezolvat la un service local.

Acum vreo saptamana a inceput sa troncane urat de tot pe fata, fix cand eram pe coclauri. Ajuns inapoi "in civilizatie", am dat o fuga a 2a zi la mecanic si a identificat imediat problema: bieleta stanga fata cu surubul slabit. L-am strans la loc, momentan e ok, dar am si o bieleta noua in masina, just in case.

67848274_2362523690449985_803458230687629312_n.jpg

68295352_2362523613783326_3268175954240864256_n.jpg

69246935_2362523557116665_5948483168989347840_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa tratezi acolo cu ceva antirugina, altfel te trezesti ca iar intra rugina in oale...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clar, cand ma intorc din concediu dau cu niste Fertan si zinc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata mi-a facut o surpriza neplacuta, m-am trezit in mers ca a murit playerul si calc de bord. Dupa aceea am observat ca nu mai functionau mai multe chestii... plafoniere, pozitii fara contact, geamuri fara contact, inchidere centralizata. Am luat de 2 ori sigurantele la verificat, toate bune. Mai mergea si motorul prost la ralanti, dadea sa moara, se tura, iar sa moara...

Ieri seara mi-am facut putin timp si am luat iar aparatul de masura, iar toate sigurantele bune. Intr-un final, la cele de langa motor, am gasit un soclu dublu mai ciudatel, acolo nu facea contact bine siguranta de 10A. Dat un spray de contacte, pus siguranta noua, reset si idle learn (iar), totul bine acum.

A mai aparut o problema, pe fata s-au ovalizat discurile. Pe langa tremuratul volanului la franare, a aparut si un scartait enervant la miscarea rotii (cam ca la Corsa nevestei, si acolo aceeasi problema). Iau discuri noi in curand (plus placute, posibil si kit de reparatie etrieri, dar sa vad mai intai cum arata)... dar nu stiu ce marca. Nu as vrea sa iau ceva care sa se ovalizeze iar in 2000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp s-a mai ars siguranta odata, fix pe acelasi drum. Nu stiu daca o fi de acolo, dar e o mica problema cu usb-ul de la player... uneori nu mai face contact sau se opreste playerul. Siguranta e si pe player, si pe comp de bord, si pe confort...

Sambata am inlocuit discurile si placutele fata, am mers pe TRW. Inca nu s-au asezat placutele, n-am apucat sa fac prea multi km. Nu mai scartaie si nu mai bate la franare, macar atat.

Duminica am inlocuit uleiul, am pus tot Liqui Moly 10w40 cu mos2, filtru si buson golire noi. Cat se scurgea uleiul am verificat si filtrul de aer... e superb :))

70381604_2432318540137166_3939791994749976576_n.jpg

70837401_2432318403470513_1871022650470432768_n.jpg

70861077_2432318470137173_4079783851012915200_n.jpg

71185279_2434193206616366_6258933137540120576_n.jpg

71496663_2432318643470489_3437012712079491072_n.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce inseamna off road !  filtru ala arata de parca a mers pe langa masina nu in masina 😊 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum am observat ca nu ai tabla de protectie pentru discuri 🙂 ma miram ce lipseste 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Rafi said:

ce inseamna off road !  filtru ala arata de parca a mers pe langa masina nu in masina 😊 

Da, e crunt rau... l-am scuturat cat de cat, cand oi avea timp ma ocup si de el (tre sa fac comanda si pt uleiul sotiei)

2 hours ago, mirceajo said:

Acum am observat ca nu ai tabla de protectie pentru discuri 🙂 ma miram ce lipseste 

 

Asa a venit... si mie mi-a luat ceva pana sa ma prind. Evident, e prevazuta din fabrica, dar le-a "papat" rugina si probabil le-a scos vechiul proprietar. Cum unele noi sunt vreo 6-700 lei... am stat cuminte, pe viitor o sa caut unele sh in stare buna (daca exista asa ceva).

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp masina a depasit 20.000 km de cand e la mine. Pe la aprox 133.000 km am facut schimburile de mai sus, inclusiv filtrul de aer imediat dupa. In functie de teren, bataia de bieleta reapare, urmeaza sa o schimb (sta in portbagaj de asta vara) dupa episodul "Corsa". Iar la anul cred ca voi trece pe bielete de Forester, o idee mai lungi decat originalele. A reaparut si rugina, prin anumite locuri... nu rau, dar bine :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am mai apucat sa fac nimic de atunci, acum ca am terminat cu telenovela Corsa, trebuie sa ma ocup si de Panzer... bieleta bate din ce in ce mai rau, mi-am propus ca maine sa o schimb.

Saptamana trecuta mi-a facut sotia o bucurie, s-a ciocanit cu unul intr-un giratoriu. Mai mult vina lui (dar si a ei oarecum), asa ca acum astept 1512 lei pt reparatie in regim propriu. Aripa o voi rezolva cand fac tinichigeria in aprilie-mai, bara ramane asa (desi a trecut-o ca inlocuire), doar o sa incerc o cosmetizare... iese, bine. nu iese, iarasi bine.

87293753_601625227345113_7652304933059821568_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar faci tinichigeria? 😄 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai n-am ramas restant cu sasiul? Cu ocazia asta mai remediez si ce a mai aparut intre timp... si, sper eu, unele imbunatatiri (bara, troliu... vedem, in functie de buget)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideia cu troliu imi place ! Probabil sa il folosesti odata-n an, ori niciodata, da' ii bine venit pe un "tractoras de padure". Asta imi aminteste de tinerete de lanturi de iarna, vara, la pachet cu skoda pe coclauri si ~1 tona in tractare. Fara da lanturi ... toata noaptea as fi numarat liliecii in padure.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana acum nu am avut nevoie, dar au fost cateva momente in care am avut emotii... mai ales ca ies cu copilul dupa mine, nu imi permit sa raman blocat pe munte.

Problema e doar de bani, ca de vrut vreau, utilitate are. Chiar daca, cum zici si tu, o singura data pe an, dar fix atunci ar fi bine sa nu lipseasca... Costa troliul si mai costa modificarea barii fata pt a-l putea monta. Ori as pastra bara originala din plastic si o modific doar pe cea de rezistenta, ori fac o bara noua din metal, cu locas integrat pt troliu. Varianta 2 e buna daca folosesc aluminiu solid, daca fac din fier o sa atarne multe zeci de kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata am reusit, intr-un final, sa schimb bieleta cu bataie (se desfacea usor piulita de sus si incepea sa bata), am scapat de zgomote dubioase pe fata. Da, stiu, e Delphi si de rahat, dar asta am gasit la momentul ala. Oricum vor urma cele de Subaru, umbland acum pe acolo am vazut clar ca trebuie unele mai lungi.

87380270_2761841260518224_6187194393284313088_n.jpg

87840886_2761841383851545_8589401058277588992_n.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

sau iti poti face reglabile foarte usor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, stiu. Dar nu merita bataia de cap, din moment ce exista deja unele facute de fabrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In perioada asta mi-am mai facut de lucru cu maruntisuri... desfacut blocul de lumini (facea figuri semnalizarea), curatat, gresat, pus la loc gresit, iar demontat :)) Ieri plafonierele, multa mizerie adunata pe contacte si nu prea mai raspundeau la comenzi.

Intre timp am cumparat 2 protectii pt discurile fata, nu am apucat sa le montez pt ca vreau sa le dau o mana de vopsea. Si, cireasa de pe tort (pt ca sunt f rare cele pt modelul in 5 usi), un set de overfenders originale, din plastic. Mai sparte, mai julite... le scot eu la lumina pana la urma, trebuie sa imi iau plasa de sarma si ceva batoane de abs, ca sa le refac. Plus chit, smirghel, plastofix si alte maruntisuri.

Presuri de noroi nu am gasit, pana la urma cred ca o sa iau niste bavete universale si aia e.

91503625_2837534609615555_7558394502470172672_o.jpg

93398362_2881131875255828_8805492321912094720_o.jpg

94097003_2888505561185126_3829007638381723648_o.jpg

94304829_2881067218595627_4060530801115136_n.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din categoria "ce mai cumparam de plictiseala" (bine, si de nevoie, spira e praf si display-ul tot face figuri cu zone moarte), am gasit pe ebay spira de airbag si display computer bord, originale Mitsu noi noute. Cu tot cu transport, negociate la 160 euro. In conditiile in care la noi doar spira de airbag e cam atat.

Mai avea cateva chestii noi, gen proiectoare, dar cam scumpute, asa ca ma limitez la astea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...