Jump to content

ches

Membru
  • Content Count

    2053
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    117

About ches

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 02/18/1982

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Bucuresti
  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Chevrolet
  • Model
    Captiva/ Spark
  • An
    2014/ 2011
  • Nr. Inmatr.
    LMT si AVA

Recent Profile Visitors

8992 profile views
  1. Ai perfecta dreptate, dar cumparasem deja furtunul in caz ca este nevoie, asa ca l-am schimbat direct. In caz ca mai apare problema la vreo roata si nu am deja piesa (am cumparat deja mai multe furtune pt ca erau "la oferta" 😛 ) voi face testul.
  2. Din pacate masina este rara, asa ca pretul pieselor este prohibitiv, cel putin a celor noi, originale. 3000E pt un far este o suma cel putin amuzanta, nu mai vorbesc de bara fata care concureaza cu pretul uneia SH de Lamborghini :))) Multa bafta in gasirea unei inlocuitoare! Offtopic: Imi aduc aminte cand mi s-au cerut 2000E pt o cutie de transfer SH pt Captiva in Romania si am gasit una noua cu 1700E cu tot cu transport in Anglia 🙂 .
  3. Se pare ca am inceput sa merg mai mult cu masina de cand cu pandemia 🙂. Daca pe 3 iulie sarbatoream 150mii km, dupa numai 7 luni si jumatate, pe 23 februarie 2024, Captiva a implinit 160 mii km: "Evenimentul" s-a intamplat pe soselele Bulgariei, dupa o tura la ski la Pamporovo. Drumurile Bulgariei au solicitat masina la maxim pentru ca pe langa depasiri facute "blana", am nimerit si pe niste drumuri proaste, ori pline de gropi, ori facute din piatra cubica 😮 . Cauciucurile de la iarna de 16", precum si suspensia reglata pt drumuri proaste au facut ca intreaga aventura sa fie mai placuta 🙂 . Ca minusuri - cand o calc exista undeva pe la 3800rpm un "sughit" in care simt ca nu mai trage la fel de bine, apoi pe la 4300 rpm incepe sa traga din nou. Chestii de facut anul acesta: trebuie sa o duc la o verificare generala - tren de rulare (nu bate, nu troncane, dar au trecut ceva ani de la ultima verificare), verificare/schimb curea accesorii + intinzator, etansare/ schimb garnitura culbutori, precum si capacul distributiei + verificare lant si patine (transpira ulei pe acolo), verificare/ curatare injectoare, verificare/ reconditionare turbina.
  4. Welcome to the DPF club! 🙂 Dieselurile cu DPF nu sunt facute din pacate pt oras, desi motorul este economic. Singura solutie este sa iesi saptamanal la o tura in afara orasului. Astfel omori DPFul si turbina... O instruire adecvata a fiicei in sensul asta va duce la prelungirea vietii DPF 🙂
  5. In plus par mult mai scurte, presupun ca cel nou s-a extins la maxim cand i-ai taiat brida de plastic.
  6. Salut! Muta topicul in zona de probleme tehnice pt Spark, acolo ai sanse mai mari sa primesti un raspuns. Posibil sa ai o masa sau o alimentare care nu mai face contact cum trebuie. Primul lucru ooti incerca sa scoti ceasurile din bord, apoi sa verifici si sa cureti mufele cu spray de contacte si o periuta de dinti. Daca nu merge asta verifica ce tensiune ajunge intre masa si alimentarea (alimentarile de 12V) cu si fara ceasurile de bord conectate in circuit. De acolo te prinzi tu...
  7. De regula cele cu incarcare inteligenta au un senzor de curent pe langa borba de negativa de la baterie.Ca sa il identifici, te uiti dupa un fir subtire care pleaca de langa borna minus.
  8. Update: In weekend am reconditionat si etrierul stanga fata, ultimul ramas cu garniturile vechi, asa ca am scapat de grija etrierilor. Nu am mai scris in aprilie-mai, dar dupa ce am schimbat etrierul dreapta spate cu unul nou problema a revenit, asa ca am schimbat furtunul de frana, el fiind pana la urma vinovatul. Tot atunci am inceput sa reconditionez toti etrierii, insa din lipsa de timp am reusit sa reconditionez doar etrierul stanga spate si dreapta fata. Masina a mers bine toata vara, dar imi statea un pitic pe creier ca a ramas cel de pe stanga fata... 🙂 Pentru reparatia etrierului am folosit setul de reparatie etrier de la AUTOFREN SEINSA D42261C cumprat in primavara. Dar am folosit doar garniturile, pistonasele originale aratau bine si ceva mai bine prelucrate ca cele de la autofrein 🙂. De mentionat ca am scos pistonasele cu un compresor de aer cu acumulator, cel de la Xiaomi, au iesit surprinzator de repede, dar nici nu erau blocate 😉 . Cu ocazia asta am schimbat si placutele de frana de pe fata, tot cu TRW GDB1715 ca si in trecut, tot cumparate in primavara. Cost total: 240 lei Poze nu am pentru ca eram murdar pe maini si ma grabeam sa termin cat mai repede.
  9. Mai sterg praful de pe topic, ieri masina a ajuns la 155161 km si 13747 km de la ultima revizie de pe 18 ianuarie (~9.5 luni). Asa ca am profitat de ziua frumoasa si m-am apucat de treaba. Am gasit si niste chestii interesante, detalii mai jos. Pentru revizia asta am cumparat tot, mai putin filtrele de motorina pentru ca nu le-am gasit pe cele lungi de care am nevoie 😞 . Urmeaza sa mai caut si cu putin noroc le schimb si pe ele toamna asta. Am mers pe urmatoarele piese: - Filtru de aer Herth+Buss J1320920 - 40 lei - Filtru de habitaclu Sofima S 4224 CA, il schimb la primavara, cel vechi era curat, l-am suflat cu aer si aia a fost 🙂 - 91 lei - Filtru de ulei HERTH BUSS JAKOPARTS J1310909 - 68 lei - Ulei motor MOBIL SUPER 3000 XE 5W30 5L, nu am gasit Mobil 1 Dexos 2, ci doar ceva dubios pt Ford, asa ca am mers pe Mobil Super 3000 - 230 lei -------------------- Total: 429 lei Primul pas a fost sa ma tavalesc pe sub masina si sa dau jos scutul, operatiunea cea mai neplacuta de la fiecare revizie. Apoi am desfacut busonul de la ulei si am scurs uleiul, din fericire fara sa ma murdaresc prea tare. Asa cum se poate vedea nici nu mai am nevoie de cric pt a schmba uleiul 🙂 . 2. Apoi am desfacut filtrul de ulei si am curatat capacul cu o carpa curata. De ceva vreme evit sa dau cu carb cleaner/ brake cleaner acolo unde nu este nevoie, gen carcasa filtrului de ulei pt a evita contaminarea noului ulei (mai bine nitel ulei vechi ramas pe capac decat carb cleaner). Pentru a scoate uleiul din carcasa filtrului de ulei (cea montata pe masina) am sacrificat o carpa noua pentru ca am uitat seringa acasa 😞. Noul filtru de la Hertz+Bus pare de calitate buna, este filtru clasic de hartie fata de cel vechi care era dintr-un mesh textil. Dar important este sa filtreze cum trebuie. Si cam atat ulei am gasit in oil catch can de asta vara pana acum (>5000km), destul de putin: 3. Dupa ce am turnat uleiul nou, am trecut la filtrul de aer. Si aici ati avut mare dreptate cu "prefiltrul" acela, mai mult face rau decat bine. La filtrul vechi am observat ca prefiltrul era foarte murdar, iar filtrul tragea mai mult pe margini, practic fiind obturat pe majoritatea suprafetei. Prefiltru poza fata- spate, se observa ca este la fel de murdar pe ambele parti: Filtrul de aer - poze din zona de pe margine, se observa ca este murdar si intre pliuri: Filtru de aer, poza intre pliuri in mijlocul filtrului, se observa ca este mult mai curat, aproape ca filtrul nou, deci in zona respectiva nu mai ajunge aer din cauza prefiltrului: In concluzie la flitrul nou montat am scos prefiltrul pentru ca masina sa respire mai bine. Uimitor consumul mi-a scazut cu aproape 1l/100km, de la 9.3 la 8.3 l/100km. Voi supravegheaza consumul indeaproape ca sa vad daca a fost un glitch sau este pe bune 🙂 .
  10. pt offroad e bun, chiar poti sa ridici si mai sus 🙂 Daca ai facut reglarea la perete (ruleta + banda adeziva), atunci poti sa stai linistit, este OK
  11. Salut, din experienta mea sansele sa vinzi rapid masina pe forum sunt destul de mici, oricand de buna ar fi. Trebuie sa astepti cumparatorul potrivit care sa o ia pt piese sau pt "munca". Daca nu ai pus deja anunt orienteaza-te spre olx, lajumate etc, ai sanse mai mari sa o vinzi acolo si poti sa te orientezi si pentru pret. Bafta la vanzare!
  12. Deci le-ai nimerit pe alea originale cu kitul "Sachs" 😄
  13. Cica e pe vine ordonanta de urgenta si se prelungeste pana pe 8 decembrie termenul de expirare 🙂
  14. Cam asa sta treaba si daca iei originale GM, cel putin asa a a fost la mine la Captiva - volanta si kit ambreiaj Valeo, rulment FTE. Mai bine luam Luk, teoretic au calitate mai buna si in plus ieseam la 2/3 de pret, poate chiar mai bine 🙂
  15. ches

    Spark-Ul Albastrui

    Da, s-a inegrit o singura data, la prima folosire, dar dupa aceea cred ca am schimbat tipul de ulei, tot Liqui Moly 5W30, dar se chema altfel. Dar cum ziceam si cu alte ocazii, cred ca e mai important este sa schimbibuleiul la timp, decat sa pui cine stie ce nebunie de ulei care scade frecarea cu 0.0005% si costa dublu 🙂 .
 

×
×
  • Create New...