Jump to content

ches

Membru
  • Content Count

    1515
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    54

About ches

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 02/18/1982

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Bucuresti
  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Chevrolet
  • Model
    Epica/ Spark
  • An
    2007/ 2011
  • Nr. Inmatr.
    LMT si AVA

Recent Profile Visitors

3673 profile views
  1. ches

    Chevrolet Captiva White Pearl

    Valoarea de fabrica sigur nu o mai are nici unul . Daca valoarea prea mare/prea mica nu mai poate fi compensata de ECU se genereaza cod de eroare si se aprinde check engine. Ori la Captiva nu se aprinde momentan nimic si nici cod de eroare nu da. Sunt de acord ca doar testarea pe bank poate spune care din injectoare e cu probleme si ce problema are. Dar asta inseamna ca le si curat si reconditionez, deci in jur de 1500 lei... De asta nu ma grabesc sa schimb injectorul. In plus, asa cum scriam si pe topicul Epicai, am avut in trecut valoare de 1.42 pe SCAN-100 pe un injector si dupa cateva luni era 1.00. Tot ce am facut a fost sa o conduc un pic mai turat. Oricum prioritatea numarul 1 sunt bujiile incandescente. Le schimb si cu ocazia asta ma uit si la diferentele intre ele ca sa vad daca cea de pe cilindrul 3 (care intamplator este si arsa) arata diferit dpdv al depunerilor. Multumesc inca o data pt sfaturile utile si urari!
  2. ches

    Chevrolet Captiva White Pearl

    @Mircea O sa-ti urmez sfatul. @Dj_Dark Asta merge cu GM Tech 2 din fericire, deci pot sa o pun scanner de Opel. Pe Tudor il stiu de multa vreme, de cand am luat Matizul. Din pacate SCAN-100 al lui nu a mers cu Epica mea, desi i-am facut personal update-urile de soft. La reprezentanta cand i-am facut diagnoza Epicai, mi-au spus ca +2 e maxim admisibil, tot ce e sub e OK. Pe GM Tech 2 e alta scala si pe cilindrul 3 am +24, pe cilindrul 2 am -25 sau ceva pe acolo. Pe cilindrul 1 si 4 am +/-5 maxim. Diferenta de +24 este suficient de mica cat sa poata fi compensata de ECU si nu trigereaza eroare. Inainte sa iau masina, cei de la service-ul Bosch Suceava mi-au zis ca timpul maxim de injectie trebuie sa fie sub 9ms, iar pe cilindrul 3 aveam 10ms si imi recomanda ca prima interventie un aditiv de curatat injectoare de la Liqui Moly. In Suceava, cand am facut testul, masina tremura cam tare la relanti, mersul nu era rotund. Mi-am asumat la cumparare ca trebuie sa reconditionez un injector si am mai tras nitel de pret in jos. Dupa plin motorina, aditivul Liqui Moly si drumul pana in Bucuresti, tremuratul era aproape insesizabil, dar prezent. Si asa a ramas si acum, dar aveam deja piticul pe creier . Dupa testul cu sticlele chiar m-am linistit. Am luat preventiv codurile de pe toate injectoarele ca sa verific ca sunt cele stocate in memoria masinii la urmatoarea revizie. Oricum, pe Captiva injectoarele sunt Delphi si se stie ca sunt proaste/ sensibile la motorina. Din ce am vazut, cel putin la Captiva mea, mersul cel mai rotund il am cu motorina de la Socar. Cea de la Mol nu ii place asa de mult, la relanti parca simt mai tare un pic tremuratul de care scriam mai sus. Offtopic: Dupa ce mi-am luat SUV, conducandu-le pe toate 3 Chevy-urile pe aceleasi drumuri am ajuns la concluzia ca SUV-urile sunt pt tarani, la propriu . Epica este muuult mai confortabila pe asfalt cariat si denivelari scurte. Pana si suspensia de la Spark este mai iertatoare. La Captiva suspensia e tare, probabil pentru a avea o tinuta mai buna pe curbe si in offroad/pe camp (ca tot vorbeam de tarani) avand in vedere ca centrul de greutate este sus. Deci fiecare sina de tramvai trebuie abordata cu o viteza mai mica daca nu vreau sa simt zguduiala in toata caroseria. De asemenea ruloul de la portbagaj izoleaza zero fonic si cateodata scartaie, deci aud toate cele de prin portbagaj plimbandu-se si zanganind, trebuie sa vad daca cu plasa de bagaje pusa e ceva mai bine. La Epica izolarea fonica catre portbagaj este clar mai buna, fiind compartimente diferite, iar la Spark e mai bine pt ca e portbagajul mic, deci obiectele n-au timp sa prinda viteza. Cam astea sunt sacrificiile pe care trebuie sa le fac pentru garda mai mare la sol, 4x4, portbagaj mare si 7 locuri. Nu imi pare rau pentru alegerea facuta, am vrut o masina mai practica si asta am luat. Iar Captiva este mai practica fata de majoritatea SUV-urilor de pe piata. In schimb intre un hatchback si un SUV compact, clar hatchback-ul ar castiga daca garda la sol nu primeaza. In schimb, asa cum am mai spus, insonorizarea este mult mai buna la Captiva si motorul se tureaza f usor, la drum lung aproape zic ca sunt cu o benzinara.
  3. ches

    Vand Chevrolet Epica 2007 148000km

    Update de pret: 5000E, negociabil Ca fapt divers, am descoperit ca prima inmatriculare a fost de fapt in decembrie 2007, mai exact pe 11 decembrie 2007. ITP-ul este valabil pana in decembrie 2019, in caz ca este un aspect important pt cineva.
  4. ches

    Youtube

    Buhnici sincer e bun pentru reviewuri de gadgeturi, nu de masini, sincer nu as tine cont de parerea lui cand as cauta o masina. O echipa de revieweri profesionisti mi se par cei de la carwow (au canal pe youtube), mai ales in testele comparative. Si cei de la fifthgear (tot pe canalul de youtube) au niste reviewuri interesante, desi mai slabe ca cele de la carwow.
  5. ches

    Chevrolet Captiva White Pearl

    Procedura este relativ simpla: 1. Deconectezi borna +. Pasul asta e optional, dar recomandat. 2. Gasesti unde sunt bujiile, la Captiva sunt spre spatele motorului, la Epica parca sunt spre fata. 3. Scoti conectorul fiecarei bujii sau, in cazul Captivei pt ca e mai simplu, urmaresti firele pana la mufa unde intra toate si scoti conectorul de la modulul de bujii incandescente. 4. Cu volmetrul pe 200 Ohmi masori rezistenta fiecarei bujii fata de masa, eu am masurat fata de borna minus a bateriei. Ieri am facut testul din videoclipul de mai jos ca sa vad daca ce mi-au zis cei de la service-ul din Suceava referitor la injectorul nr. 3 (timp de injectie mai mare = injector infundat) este adevareat si problema trebuie adresata imediat sau e o chestie care are sanse de scapare. Rezultatul se poate vedea in poza de mai jos, practic dupa 5 min de mers nu s-a putut observa nici o diferenta notabila intre cele 4 injectoare. Parca e o idee mai putin lichid in sticla de la injectorul 3, dar diferenta e minora. O sa incerc metoda cu aditiv de curatat injectoarele de la Liqui Moly si forja, metoda testata cu succes pe Suceava - Bucuresti (ameliorarea trepidatiilor la relanti). Testul mi se pare f concludent pt ca spune si cand un injector e infundat si cand este blocat pe deschis:
  6. ches

    Chevrolet Captiva White Pearl

    Merci de recomandare, le-am verificat in weekend si intr-adevar una este dusa (rezistenta de vreo 300kOhm). Din pacate nici vorba sa ma apuc sa le schimb eu, trebuie data jos rampa comuna de injectie, scoate toate tevile care duc la injectoare, deci bataie mare de cap. Prefer sa-i las pe cei de la service sa faca treaba asta...
  7. Pompa de motorina este sub bancheta, sub mocheta, vezi mai jos info din manualul de service. Verifica totusi si siguranta si releul pompei auxiliare inainte sa te apuci de demontat pompa. Schimbare modul pompă combustibil rezervor de combustibil Scule speciale J-45722 Cheie pentru rezervorul de carburant Procedeul de demontare Notă: • Aveţi grijă când manipulaţi modulul principal/secundar al rezervorului de combustibil, pentru a preveni deteriorarea şi citirile incorecte ale nivelului de combustibil. • Garnitura inelară nu trebuie contaminată cu carburant. Deconectaţi cablul negativ a bateriei. Consultaţi Deconectare şi conectare cablu negativ baterie . Rabateţi bancheta din spate. Ridicaţi mocheta şi izolaţia. Demontaţi capacul de acces al modulului pompei de combustibil de la rezervorul de combustibil (2). Decuplaţi conectorul electric (1) al pompei de combustibil. Deconectaţi conducta de alimentare cu combustibil (2) şi conducta de retur combustibil (3) de la pompa de combustibil. Consultaţi Service-ul racordului rapid a gulerului din plastic . Cu ajutorul cheii J-45722, demontaţi inelul de blocare a camei (1) prin rotirea în sens invers acelor de ceasornic. Demontaţi inelul de blocare al modulului pompei de combustibil (1). Demontaţi ansamblul modulului pompei de carburant (2) şi scoateţi garnitura inelară de la rezervorul de carburant.
  8. Vreau sa nu las topicul in aer si sa scriu aici cateva chestii pt cei interesati de cumpararea unui Chevrolet Captiva sau Opel Antara cu an fabricatie >2011. M-am documentat pe mai multe forumuri din Romania, Germania si UK. 1. Verificati masina de pierderi de ulei. Modele 2011-2012 au avut probleme cu etansarea baii de ulei. Se rezolva relativ usor/ieftin, dar trebuie demontat si capacul de la distributie, deci timp de lucru mare. 2. Verificati km cu ajutorul scanerului (la a mea s-a vazut si cu GM Tech 2 si cu scanner Bosch) - se pot compara km stocati in ECU referitor la schimibarea DPF cu cei din bord. In principiu orice masina cu sub 200000km nu a avut DPF-ul schimbat. O abatere de 5-10% in km din ECU si cei din bord este acceptabila. 3. Verificati injectoarele (timpii de injectie pe scanner), sunt Delphi si multi au raportat probleme cu ele. De fapt, daca vedeti problema doar la un injector, in realitate mai mult ca sigur este cablajul ECU - injector si puteti incerca o curatare a mufelor si/sau sa miscati de firele/mufe. 4. Trenul de rulare este aproape acelasi sau chiar acelasi cu cel de Captiva C100, deci e relativ fiabil, desi la a mea am avut bucsele de la bascule spate la numai 76000km, ceea ce nu s-a intamplat niciodata la Epica, acolo bucsele spate in schimb au fost mai proaste in anumite loturi. 5. La modelele 2011-2012 multi au raportat un zgomot ritmic la motor (ca un ticait) care este dat de cablajul ECU-EGR. Cam asta ar fi, sper sa va fie de ajutor si sa vad cat mai multi posesori pe forum ca sa am cu cine sa schimb pareri :p Edit: Era sa uit, cutia automata se pare ca nu e prea reusita, sunt destule masini la vanzare in Germania cu cutia busita. Nu stiu nimic despre cum au fost intretinute...
  9. ches

    Chevrolet Captiva White Pearl

    Miercuri am fost pentru schimb de lichide la service-ul unde merg de obicei (bucsele le-am facut la mecanicul la care apelez de regula pt frane si bucsi cand nu gasesc liber la astia). km: 77800 Am schimbat: - lichid frana - Bosch DOT4 - lichid ambreiaj (la asta e bidon separat) - Bosch DOT 4 - ulei si filtru - GM amandoua, la anul trec pe ulei Castrol Magnatec sau Liqwui Moly, ma mai interesez. Culmea Captiva asta are capacitate de ulei de 5.4l vs 6.2 litri in Epica. - Lichid de racire dexcool ----------------------------------------------- Cost total piese + manopera: 596 lei + 50 lei la mecanic (a facut o inspectie vizuala la tot ce inseamna motor, articulatii etc) - Bateria: asta am schimbat-o singur, am mers pe varta Silver Dynamic AGM, 95Ah - 685 lei Mecanicul s-a chinuit nitel sa schimbe/aeriseasca ambreiajul, insa schimbarea a fost o idee buna, acum pedala necesita forta mai mica de apasare. Tot la service am pus diagnoza Gm Tech 2 pe ea si s-a confirmat ceea ce stiam deja - bujia incandescenta de la cilindrul 3 pare ca e moarta, o sa o verific totusi cu multimetrul ca sa vad daca nu cumva problema era din cauza bateriei vechi.. Cost total: 1331 lei
  10. ches

    Vand Cateva Telefoane Sh

    Se poate inchide, multumesc!
  11. ches

    Vand Telefon Htc Wp 8S Codat Orange

    Se poate inchide, multumesc!
  12. ches

    Daewoo Evanda 2.0 At

    Tu chiar ai timp sa faci toate astea avand in vedere juniorul. Si ai o sotie foarte intelegatoare Felicitari pt toata munca depusa!
  13. ches

    Epica 2.0 Vcdi

    Daca nu sunt toate la fel de corodate o idee este sa cauti jante din dezmembrari. Fiind o dimensiune exotica pt 4 prezoane le gasesti relativ ieftin. Era unul cu o Epica cu mototul bulit care se apucase sa o dezmembreze. Pe viitor ai mare grija la mecanicii care dau cu vaselina pe butuc inainte de montare. Unele tipuri de vaselina ataca aluminiul, eu stiu de aia cu cupru, dar e posibil ca si altele sa aiba acelasi efect. Bafta!
×