Jump to content
 

ches

Membru
  • Content Count

    2020
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    108

About ches

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 02/18/1982

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Bucuresti
  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Chevrolet
  • Model
    Captiva/ Spark
  • An
    2014/ 2011
  • Nr. Inmatr.
    LMT si AVA

Recent Profile Visitors

7605 profile views
  1. Multumesc de ajutor Viktor, ma ajuta foarte mult experienta ta si a celorlalti de pe forum, de multe ori e greu cand te lovesti prima data de lucruri de genul asta. Asta este frumusetea forumurilor, sunt multi pasionati auto care daca isi pun mintea reusesc sa gaseasca solutii la aproape orice problema.
  2. In principiu orice interfata originala sau copie dupa Delphi DS 150 poate vedea parametrii motorului si codurile stocate. Ce cod era stocat? Din pacate nu pot sa vad poza... Cauze comune pentru fum negru (daca e negru, tu nu ai scris nimic): - EGR blocat - ceva crapat pe admisie dupa turbina: furtun sau tubulatura intre turbina si intercooler, intercoolerul crapat, furtun sau tubulatura intre intercooler si galerie de admisie, galerie de admisie crapata (am mai auzit cazuri pe Chevy). - injector blocat deschis O interfata de diagnoza Delphi costa undeva pe la 250 lei, deci aproape cat i-ai plati unui sa iti faca diagnoza (cumpara si tu de undeva unde vezi ca au review-uri pozitive, eventual de la oameni cu Chevy si Opel). Bafta si nu uita sa scrii solutia aici cand o afli.
  3. Haideti ca i-am dat de cap. Era un injector probabil ramas blocat usor pe deschis care dezamorsa pompa, ceea ce am banuit dupa simptome si testare. Am cumparat 2 injector cleaner de la STP (asta aveau in supermarket ). Am pus unul peste cei 10l de motorina pe care ii mai aveam in rezervor si i-am dat blana pana la Cernica si inapoi. Am facut plinul si am pus si al doilea injector cleaner. A doua zi pe la 14:00 a pornit din prima, duminica am pornit pe la 11:00 dimineata si azi de dimineata la 6:00 (erau -2 grade) a luat-o din nou imediat, deci s-a rezolvat. Mai cumpar 1 injector cleaner si il pun cand termin rezervorul de benzina ca sa mai fac o curatare "intensa". Cand am timp iau si interfata ca sa vad cum s-au schimbat corectiile de la injectie. Ma astept sa le vad mai echilibrate.
  4. Meserias, deja poti sa pui si anunt pe olx anunt cu "Reglez senzor TPS pt Mitsu"
  5. ches

    Nubira II

    Chiar ca GTS Crunch, a facut "crunch" membrana . Sa le stapanesti sanatos pe astea noi si sa te tina mai mult!
  6. Eu in prima faza as incerca sa scot turul si returul de la calorifer si sa bag apa cu presiune pe retur cu un furtun de gradina prins acolo cu un colier. Daca asta nu rezolva, poti infunda returul, apoi bagi pe tur solutie de curatat radiatoare si lasi acolo cateva minute bune, poate chiar si peste o ora, avand in vedere ca solutia nu este circulata prin radiator. Apoi faci operatiunea 1 - furtun conectat pe retur si apa cu presiune. La Cielo cred ca ai acces relativ usor la stuturile de la calorifer. Daca esti mai pus pe treaba, poti imprumuta o pompa de recirculare pt instalatii si sa circuli solutia de curatat radiatoare. Daca ai un prieten instalator cred ca gasesti sa iti dea cu imprumut o pompa pt o zi. Cu variantele de mai sus ar trebui sa scapi de inlocuirea caloriferului. Nu strica sa inspectezi si stutul de pe blocul motor unde vine furtunul de retur din calorifer, probabil si acolo ai depuneri...
  7. Multam de indicatii, cand mai da caldura incerc sa desfac una ca sa vad daca sunt in stare . La service le-au schimbat si nu au rupt niciuna, de aceea m-as duce tot la ei... Azi la 6:00 dimineata am pus contactul de 3 ori si dupa ce am dat a cheie a pornit relativ usor. Eu tot tind sa cred ca un injector ramane deschis si peste noapte dezamorseaza pompa de inalte. Cand mai da nitel caldura fac si testul cu sticla pe injectoare si incerc sa scot si bujiile incadenscente.
  8. Multumesc mult de idei. O sa ma duc sa verific bateria si tensiunea care vine la bujii si sa le masor rezistenta, am vazut ca una buna trebuie sa aibe sub 1 Ohm, una defecta sare de 4-5 Ohmi (am verificat bujiile cand le-am schimbat anul trecut). Mi-e un pic frica sa le scot ca sa le verific pt ca teoretic se pot rupe in motor . Sau as putea sa aplic o tensiune mai mica pe ele (8-9V) si sa masor curentul cu multimetrul pus pe scara de 10A -> ar trebui sa masor curenti de 8-9A. Testul cu sticlele il voi face cand ajung intr-o parcare acoperita pt ca este mai mult de umblat pe la motor si spatele nu ma ajuta, ma cam iau durerile la frig . Edit: Am pornit masina de 3 ori la rand ca sa verific bateria, afara erau aprox 4 grade -> pornirea 1, tensiunea minima - 10.76V, pornirea 2 - 10.12V, pornirea 3 - 10.10V. Bateria pare sa fie OK.
  9. Salutare din nou si multumesc pentru raspunsuri. Am pus ieri seara interfata pe masina, nu este nici-un cod stocat, dar un injector pare sa fie infundat sau blocat pe deschis (vezi mai jos) . Cu siguranta pot spune ca este o mare diferenta daca pun contactul de 2 ori, porneste mult mai repede. La fel, daca este pornita zilnic, porneste mai repede decat daca este pornita la 2-3 zile sau mai rar. Bujiile incandescente le-am schimbat cu unele originale anul trecut. Si anul trecut facea figuri cu pornirea la rece si aveam 2 bujii arse. Le-am schimbat pe toate 4 si a pornit la fel de nasol si dupa schimbare . Bateria posibil sa fie obosita, dar totusi invarte destul de fasnet. De asemenea ma gandesc ca daca ar fi bateria, nu ar porni mai usor daca pun contactul de 2 ori. Din ce vad in pozele mai jos ori injectorul 1 ramane blocat pe deschis, ori injectorul 4 este infundat. Cred ca ar trebui sa fac testul cu sticlele pe returul injectoarelor... Are sens ca daca un injector e blocat pe deschis sa dezamorseze pompa de inalte? Voua ce va spun pozele? Eu nu am experienta in ale diagnozei... Diagnoza are si o functie de a deconecta pe rand injectia la cate un cilindru si a vedea cum se schimba mersul masinii. La toate injectoarele s-a schimbat mersul, dar cel mai mult mi s-a parut ca a fost la decuplarea injectorului 1. Am facut si calibrarea pompei de inalta presiune (whatever that means) si a clapetei de acceleratie. Bineinteles ca nu s-a schimbat nimic, a doua zi a pornit balbait.
  10. Salutare, postez aici, poate reuseste cineva sa ma indrume. La rece, la temperaturi de sub 4 grade Celsius, doar la prima pornire Captiva porneste greu, de regula la a doua cheie. Daca ii pun contactul de mai multe ori (dau pe OFF, nu pe accesorii, apoi pun din nou contactul) porneste mai OK, adica se chinuieste nitel, dar o ia de la prima cheie. Dupa ce a pornit o data si fac chiar si un drum scurt (max 5 min) urmatoarele porniri sunt rapide, chiar si cu motorul rece rece. Odata pornita masina trage bine, nu simt pierdere de putere sau altceva. Diferenta intre a da pe inapoi accesorii si apoi pus contactul din nou si a da pe OFF si apoi pus contactul din nou pare sa fie doar faptul ca aud pompa, desi nu sunt 100% sigur. Check engine nu este aprins si nici nu am vazut coduri la ultima diagnoza, voi face inca una curand. Am luat bateria si a m incarcat-o pe redresor si nu a avut nici-un efect. Bateria pare OK pentru ca altfel ar fi trebuit sa am probleme si dupa ce lasam masina 6-8 ore. Mie imi pare sa fie din cauza pompei de joasa presiune, dar sincer nu stiu cum sa fac diferenta intre o problema la cea de joasa si cea de inalte... sau un injector blocat... Aveti alte idei cu ce as putea diagnostica/ verifica la ea de unul singur?
  11. exista o zona de bursa unde poti pune anunturi, nu in zona de piese. Aici se discuta compatibilitati, impresii despre marci etc. Navigatie originala pt Epica mici sanse sa gasesti si oricum este invechita dpdv al interfetei, cel mai usor vei gasi navigatii 2 DIN pe olx cu rama adaptoare pt Epica. Un search pe google te va ajuta mai mult.
  12. Si ma gandeam bine asta toamna, pentru ca saptamana asta am asteptat caldura ca sa ma pot baga pe sub ea . Masina a implinit la revizia asta frumosii km in valoare de 141414, o pura intamplare de altfel, nu am calculat nimic. Si fix 13214.7 km si 10 luni de la fosta revizie. A trebuit sa fac revizia pentru ca am de gand sa merg la munte in mini vacanta asta de 4 zile si dus intors ajugeam spre 14000km de la fosta revizie. In plus, nu stiam cat timp va fi cald si nu aveam chef sa ma bag pe sub ea la -2 grade . Mai jos se vede "setupul" folosit - locul de parcare, un lighean sub masina, un bidon de 5l si o palnie dintr-o sticla de 2l, neaparat de Cola Am mers pe ulei Mobil 1 (232 lei/ 5l), mi s-a parut ca a tinut f bine cel pus anul trecut, motorul a ramas silentios si la rece, indiferent de temperatura de afara. Celelalte piese au fost: - Filtru ulei UFI 25.088.00 - 84 lei - Filtru aer HERTH BUSS J1320920 - 70 lei - Filtru polen SOFIMA S4224CA - 86 lei, pe acesta il montez la primavara dupa ce fac igienizarea sistemului de AC ------------------------------------------- Total: 472 lei si ~ 2 ore de munca (cel mai mult timp il pierd cu scoaterea si punerea scutului) Am comandat si cochilia de la volan care avea o mica zgarietura in partea de sus si "am rezolvat-o de tot" cu o bricheta, se poate vedea isprava in pozele de la 140000km. Urmeaza sa o montez cand da caldura, acum plasticele sunt cam casante.
  13. Deja masina este close to showroom condition. Eu as da un polish pe ea si apoi as tine-o in garaj pana devine oldtimer (mai ai doar 3 ani ), apoi as merge cu ea la raliurile retromobil
  14. Arata bine 508-ul, sa il stapanesti sanatos! In interior are unitate multimedia si HVAC in care totul se comanda din clapete, ca la 3008/5008?
  15. Salut si bine ai venit pe forum! felicitari pentru alegerea facuta, Epica e o masina reusita, cu un motor foarte reusit. Nu este cea mai economica, dar nici nu te goleste de bani. Pentru schimb ulei la cutie si diagnoza poti apela la https://www.revizieautoservice.ro/ . Au preturi OK si lucreaza decent. Un schimb de ulei la cutie si un filtru (banuiesc ca are si merita sa il schimbi) nu e mare lucru de facut. Uleiul s-ar putea sa fie mai scump si iti recomand sa il iei de la ei, nu au adaosuri mari. La diagnoza se descurca foarte bine, daca mai sunt baietii pe care ii stiu. Cornering, pliere oglinzi samd nu cred ca poti activa, Chevroleturile sunt destul de inchise din punctul asta de vedere, nu au prea multe posibilitati de personalizare. Poti sa intrebi la service, dar nu cred ca te pot ajuta... Daca ai interior cu piele + textil, atunci iti pot dona o bancheta completa spate, o am la boxa de cativa ani si este ca noua. Nu am reusit sa o vand si ocupa spatiu, asa ca daca ai nevoie de ea, sa imi spui.
 

×
×
  • Create New...