Jump to content

ches

Membru
  • Content Count

    1667
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    63

About ches

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 02/18/1982

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Bucuresti
  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Chevrolet
  • Model
    Epica/ Spark
  • An
    2007/ 2011
  • Nr. Inmatr.
    LMT si AVA

Recent Profile Visitors

4787 profile views
  1. Stiu ca pt euro4 initial era timp pana in 2021, acum vad ca pana in 2020. Nu e rau, poate mai lasa lumea masinile acasa sau macar nu vor mai merge in centru, eu cu siguranta asta voi face cu Sparkul. In Bucuresti sunt 5 ceturi care merg cu pacura si gaze si peste 3 milioane de masini (1.25 milioane inregistrate cu nr de bucuresti in oct 2017). Tot mai crezi ca ceturile polueaza mai mult? De ce dimineata cand nu e trafic nu miroase a noxe, iar seara pute? Ceturile merg non-stop, right? https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Electrocentrale_Bucure%C8%99ti Pana una alta am dat comanda de 3 masti antipoluare cu filtru nedetasabil ca sa vad daca e vreo diferenta. Probabil ca asta e singura sansa sa avem "oxigen" in Bucuresti. Masinile se tonaj mare sunt interzise in Bucuresti, zonele A si B daca nu platesc taxe suplimentare. Au voie doar la periferie. Deci si astea-s putine in comparatie cu nr de autoturisme si autoutilitare mici care vor plati taxa de oxigen. Nu sunt Gica Contra, vreau doar sa fac clar ca masinile mici polueaza si polueaza mult, f mult. Pentru ca numarul lor e foarte mare. Singura solutie pt limitarea lor este sa fie intr-un fel sau altul descurajate persoanele care folosesc. Normal ar fi sa fie descurajate printr-un transport in comun decent. Dar in Bucuresti nu poti sa ai un transport in comun decent fara sa limitezi nr de masini pt ca nu exista si unde exista nu sunt respectate benzile de autobuze. Deci e un cerc vicios din care se poate iesi doar cu forta/ taxare suplimentara.
  2. Iti iei un Logan euro5 . Eu ziceam strict din punct de vedere al unuia care acum are o masina Euro 1..4 si se plange ca nu are bani sa o schimbe. Asta in cazul ipotetic prezentat de mine in care s-ar interzice complet masinile <Euro 5 din 2023 @Viktor: Astia tot construiesc ca nemancatii in Bucuresti si nu numai, asa ca de ce demolari vorbim?
  3. Alea antiruliu sunt consumabile la orice masina cu bielete lungi. Banuiesc ca fiind mai lungi se forteaza mai tare in articulatia bieletei becat la cele scurte (la Epica care are scurte le-am schimbat o singura data cand troncanea degeaba, era capul de bara). Interesant ca ai si tu bataia ritmica. Cand debreiezi se aude din cand in cand un "clanc-clanc"?
  4. Eu ziceam de 2000E boss, nu de 10000. Stiu cat mi-am rupt de la gura ca sa iau Captiva cu speranta ca vand Epica macar cu 4500E. Dar na, tepe luam cu totii...
  5. As merge cu metroul, deci 70 lei/luna, cu RATB da cu virgula din Titan pana in Pipera as face aprox 1 ora si jumatate. Problema e ca de la mine pana la metrou sunt vreo 10-15min de mers pe jos + 35-45 minute cu metroul. In conditiile in care cu trotineta fac 45min/12km , maxim 50min daca nimeresc o zi cu trafic naspa rau. Cu masina am facut si 1 ora si jumate Si nu as compara mersul cu Metrou/RATB cu mersul cu trotineta/ bicicleta, ci cu mersul cu masina/scuter/motocicleta. Pe trotineta nu trebuie sa imi pazesc buzunarele, sa ma inghesuiesc in pasaj la Unirii/ Victoriei, sa suport mirosurile muncitorilor plecati catre serviciu. Sunt doar eu cu gandurile mele, poate putin mai atent la trafic ca atunci cand sunt cu masina. Frig pana acum nu mi-a fost pentru ca arunc o privire pe geam si citesc termometru, deci stiu cum sa ma imbrac. Transpirat nu am ajuns niciodata la munca desi cu metroul mi se intampla des. Bucurestiul e un oras mic (~20km in diametru) si in max o ora si jumatate ajungi dintr-un cap in altul cu bicicleta sau cu trotineta. Problema e ca e periculos pt ca nu exista infrastructura. Era sa mi-o iau de cateva ori din cauza unor soferi neatenti si o data din cauza mea. Mi-am readaptat traseul ca sa evit zonele periculoase. Edit: vad ca aici toata lumea se plange de Firea (care e o idioata, asta e clar), insa nimeni nu vrea sa renunte la masina, desi topicul este "Oxigen pentru Bucuresti". Nu inteleg cum ar putea veni mai mult oxigen in Bucuresti daca orasul se aglomereaza de la an la an si cei care se muta aici vin si cu masinile din dotare. Pana la urma pe topicul asta ar trebui sa venim si cu solutii... Eu am gasit o solutie convenabila pt mine, pentru altii nu e o optiune. Afirmatiile generale pe care le-am citit aici sunt cele inaintate tot timpul de cei care fac naveta cu masina zilnic. Unii chiar trebuie sa o faca, altii nu (printre care si eu). Pana acum 4 luni mergeam numai cu masina la munca pt ca imi era mai comod, iar bicicleta o foloseam ocazional pt ca nu vroiam sa pierd 15 min ca sa fac dus in fiecare dimineata cand ajung. Asa ca pana vin nametii (pt ploaie sunt pregatit) ne vedem in trafic cu trotineta .
  6. Salutare, Un mic update legat de Captiva, masina are acum aproximativ 93500km: am fost vineri la service pentru ca troncanea la denivelari scurte si s-au constatat urmatoarele probleme: bieleta antiruliu pe stanga, capul bara pe stanga si/dau bieleta de directie stanga, bucsile de bascule spate (desi le-am schimbat anul trecut/ 15000km) si volanta. Am schimbat bieleta antiruliu de pe stanga, o aveam la mine, mi-a fost data de fostul proprietar, el o schimbase pe aia de pe dreapta si de la service i-au zis ca aia de pe stanga e OK. A mai tinut 1 an... Pretul manoperei a fost 60 lei. Intrucat la service-ul unde au fost imi cereau 150 lei pe capul de bara si eu gasisem pe magazinele online la aprox 50 lei, am dat comanda si ma voi duce la serviceul magazinului online sa schimb bielete + capete de bara pe ambele parti ca sa nu am surprize in viitorul apropiat. Am mers pe Lemforder, sper sa fie originale, oricum 1 an si jumatate teoretic am garantie. Bieletele si capetele de bara au costat toate 150 lei, cica black friday . Sunt curios cat imi iau manopera. Bucsele de bascula le-am schimbat anul trecut, am pus febi si sincer m-as mira sa fie duse asa de repede, voi cere un second opinion la service-ul unde montez bieletele si capetele de bara. Volanta o simteam si eu cateodata la debreiere, eu le-am zis sa verifice si din pacate e pe bune. Oferta a fost de 4626 lei kitul complet original GM + manopera vreo 500 lei, deci in total 5100 lei, cam acelasi pret ca la Epica unde au facut treaba f buna. Am cautat pe epiesa si costul pieselor la ei e chiar usor mai mare, kitul complete ambreiaj + volanta. Mai caut si pe la altii, eventual Luk. Pe deoparte stiu ca la Epica am mers cu volanta cu ceva zgomot aproape 100000km, pe de alta parte la Captiva face cam mult zgomot si o simt si in pedala de ambreiaj daca apas usor. Nu prea merita sa risc sa raman cu masina pe cine stie unde sau sa rup carcasa la cutie, asa ca probabil voi rezolva problema pana la sfarsitul anului. Articulatiile se pare ca nu sunt foarte grozave pe Captiva, desi dau vina si pe mine, am scos-o la un offroad prea serios anul asta pentru un SUV. Volanta a tinut cam putin 100000km, insa nu stiu ce a facut fostul proprietar (cateodata debreia cu zgomot). In plus stiu sigur ca am chinuit-o anul asta in ianuarie cand m-am cocotat-o pe niste nameti. La fel, trebuie probabil sa ma temperez nitel si sa o iau mai usor, pana la urma nu e 4x4, e o masina de strada cu care poti sa mergi linistit pe drumuri mai proaste.
  7. Oricum un Lacetti 2008 1.6 benzina e undeva la 2500E la prima strigare si unul 2006 pleaca de la 1500E. Deci la 2000E ai de unde alege. Desi eu nu as da banii pe euro 4 acum, din 2021 si ala va avea taxa pt centrul orasului. Acum iarasi veti sari pe mine, insa subliniezi din nou ca sunt putini cum masini vechi care au grija de ele. Zilnic vad in trafic diverse rable care scot norul de fum in spate, de la Mertane din anii '90 si terminand cu dube, microbuze si camioane. Si poluarea exista din plin in Bucuresti, oricat vrem sa o ignoram. Daca dimineata mai e cat de cat decent pentru ca plec devreme de acasa, seara simt mirosul de noxe pana in strafundul plamanilor. Ii vad pe majoritatea biciclistilor cu masti antipoluare, voi incerca si eu solutia asta desi mie frica de alte prostii cum ar fi dezvoltarea de bacterii, virusi samd in masca daca nu e schimbat filtrul la cateva zile. Cu siguranta trebuie facut facut ceva, eu sincer as fi mers pe interzicerea completa in oras a masinilor sub Euro 5 pana in 2023. Fara taxe, fara nimic, permise doar vehiculele istorice. In 3 ani orice isi pune in minte strange bani de un euro 5. Un logan euro 5 din 2011 e 2750E pe olx la prima strigare, peste 3 ani va fi mai ieftin. Cu 10lei/zi*365zile*3=10950lei = 2281E + 300-400E banii de pe un euro 2-3 vandut cuiva din provincie vine la fix cat o masina ieftina euro 5. Si 300lei pe luna oricine are o masina isi permite sa puna deoparte, multi ii dau pe tigari, alcool si femei . Cei care nu isi permit probabil ca nu vor fi prea afectati pentru ca oricum nu circula cu masina, o tin acasa, pe locul de parcare. Si da, toata lumea are dreptate cand spune ca transportul in comun nu e suficient si ca masinile vin rar, circula incet, dar parte din vina este a celor care merg cu masina la serviciu, ambuteiajele (timpii mari de asteptare la transportul in comun) sunt create de masinile mici, marea majoritate transportand 1 singura persoana. Normal ca sunt multi iritati aici pe forum pentru ca na, suntem posesori de Euro 2/3. Si eu din 2021 voi plati taxa la Spark (euro 4) daca vreau sa merg cu ea in centru. Si Sparkul are 54000km, e ca noua. Macar de Epica am scapat la timp, probabil luam si mai putini bani daca o vindeam dupa ce aparea propunerea de lege. Eu raman la parerea ca trotinetele-s cele mai bune . Apropo, un Xiaomi M365 ca al meu a ajuns 1500 si ceva de lei, in 6 luni max se plateste singur din banii de benzina .
  8. Vezi aici: https://applications.castrol.com/oilselector/ro_ro/c/recommendation?vehicleType=autovehicule&amp;manufacturer=chevrolet-(eu)-(daewoo)&amp;model=cruze-j300-j305-j308-(2009-2014)&amp;modelType=cruze-1-6-(80-kw)-(2009-2011) Servodirecţie: Castrol ATF Dex II Multivehicle Verifica motorul pe site-ul Castrol, eu am gasit de 80kW si 86kW, nu de 83kW. Am ales de 80kW, fiind cel fabricat pana in 2011.
  9. Masinile de epoca nu vor fi interzise indiferent de marca. Problema este ca o masina de epoca trebuie sa indeplineasca niste conditii, asa ca vor ramane doar cele cu adevarat ingrijite si pastrate in starea originala. Plus ca o masina Daewoo din 1995 abia in 2025 va putea candida ca masina de epoca. Deci marea majoritate a masinilor de aici de pe forum vor fi demult duse la Remat pana la venerabila varsta de 30 de ani.
  10. Daca face si al relanti pe loc foloseste metoda asta pt a localiza sunetul.
  11. Inspecteaza cureaua de distributie, se da jos doar capacul superior de la distributie. poti sa te uiti si la cureaua si rolele de la cureaua de accesorii. La relanti si la turatii joase, cu motorul pornit dar masina oprita se aude sunetul? Sau doar cand esti in miscare? Daca faci si cu masina oprita, poti localiza mai bine sunetul?
  12. Mie imi pare ciupita garnitura de chiulasa. Verifica bujiile, apoi verifica cum arata uleiul pe joja si cum arata busonul de umplere de ulei.
  13. ches

    Cele 2 Bmw-Uri

    Hai ca arata bine, trebuie sa pui si o poza cu cum arata inainte Cat despre bandouri, o sa arate mai bine cu ele vopsite, intr-adevar.
  14. Pentru P122D iti recomand sa verifici clapeta de pe galeria de admisie, posibil sa se fi depus ceva mizerie acolo. Poti folosi carb cleaner ca sa o cureti, dureaza mai mult sa dai jos toate alea ca sa ajungi la ea decat curatarea in sine. Pentru injector pune-i sa puna interfata si sa verifice timpii de injectie ca sa vezi daca "plange" sau daca e infundat. Normal era sa faca asta din prima, nu sa "tina sub observatie". Pana una alta poti lua un aditiv de curatat injectoare de la Liqui MOly, si mie mi l-au recomandat la service Bosch Suceava cand am luat masina si avea un tremurat la relanti si timpii de injectie aratau ca injectorul 3 era nitel infundat. Dupa cateva sute de km tremuratul a disparut complet. Asta e aditivul, se pune in rezervor dupa ce faci plinul: https://www.emag.ro/solutie-spalare-diesel-profi-liqui-moly-500-ml-2186liquimoly/pd/DLS2V3BBM/ Apropo, nu te mai duce la GTT, sunt varza. Poti incerca pe Sos. Morarilor la Bosch, sunt muuult mai OK.
  15. Da jos scutul de la galeria de evacuare (ala din compartimentul motor), e prins cu 3 sau 4 suruburi din ce imi aduc aminte si cauta zone pe unde se vede inegrita galeria sau chiulasa. bineinteles daca sunt crapaturi mai mari le vei vedea usor. Tot dupa zone inegrite poti sa cauti si in zona catalizatorului si racordului flexibil.
×
×
  • Create New...