Jump to content
 

ches

Membru
  • Content Count

    1764
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    70

About ches

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 02/18/1982

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Bucuresti
  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Chevrolet
  • Model
    Epica/ Spark
  • An
    2007/ 2011
  • Nr. Inmatr.
    LMT si AVA

Recent Profile Visitors

5403 profile views
  1. ches

    Spark-Ul Albastrui

    Update la 57347km, la aprox 12 luni si 5200km de la revizia de anul trecut i-am facut Sparkului revizia in regie proprie. Deja m-am specializat, de data asta a durat putin peste o ora , cea mai mare provocare fiind sa desfac filtrul de ulei, e spatiu putin pe sus. Data viitoare incerc sa il slabesc de sub masina, pare ca e loc mai mult. - Am cumparat filtru de aer Nipparts pt ca si asa fac putini km si producatorul recomanda schimbul la 45000km/3 ani (in manualul mai nou e la 60000km/4 ani, dar asta chiar e mult), eu merg pe 2 ani/ 10000km ceea ce mi se pare absolut rezonabil. - La ulei am mers pe pachetul Mobil Super 3000 XE (am cumparat in total 4 bucati, 2 la 129 lei parca si 2 la 89 lei pt ca la Auchan faceau lichidari de stocuri). Cu Captiva am facut peste 5000km cu uleiul pus in aprilie si masina merge bine, motorul nu e zgomotos la rece cum facea cu uleiul GM. - Filtrul de ulei a fost tot Mann ca anul trecut, l-am ales pt ca era cel mai ieftin filtru de la un producator cunoscut. - Am schimbat si garnitura de la busonul baii de ulei, cea veche plangea putin, nu facea pata jos, dar se vedea "transpiratia" pe baia de ulei. Am cumparat cu aprox 50 lei un set complet de garnituri de cupru de pe ebay, s-au dovedit f utile. - Filtru de polen l-am schimbat in primvara ca de obicei ca sa elimin bacteriile stranse de la umezeala din aer. Am curatat cu solutie pulverizata direct pe evaporatorul de la AC, insa din pacate se simte un miros neplacut cand opresc AC-ul. Trebuie sa iau un spray cu spuma sa dau pe toate conductele. Alte mici probleme observate proba de drum: - un tremur al volanului la peste 120km/h, dau vina pe gropile luate cu rotile de iarna. Am decis ca anul asta sa nu mai schimb rotile de iarna cu cele de vara, dat fiind ca am circulat mult mai putin din cauza Covidului si pt 1000-2000km max facute din primavara pana in toamna am zis ca nu merita. Am vazut ca am uitat sa scriu aici, 2 din vechile cauciucuri de iarna Debica (aveau 10 ani, dar profil de minim 6mm) au fost trase pe dreapta si i-am luat 2 Sumitomo pt fata. - Esapamentul a ruginit destul de tare in zona de sub motor si racordul flexibil e pe duca, nu rasufla, insa colierul care tine sarmele racordului s-a desprins, deci nu mai are mult. - O piatra luata in parbriz in primavara s-a lasat cu un "ochi de bou", trebuie sa vad cum o rezolv ca sa nu plece in iarna... Cam atat despre Spark, masina se tine foarte bine pt varsta ei, are mici probleme cosmetice, marea majoritate fiind cauzate de loviturile cu usa ale vecinilor de parcare.
  2. Multumesc pt aprecieri! @Dj_Dark iti dau aici toate detaliile, sunt de pe ebay, deci nu iau partea nimanui . Asta de mai jos e modulul principal, daca poti sa tragi usor firele din habitaclu in usi este tot ce iti trebuie. Eu pe asta l-am pus in usa la sofer, l-am desfacut, verificat calitatea PCBului e f buna si e gandit pt masini, are protectie la legare inversa, stabilizator de tensiune cu de ce-de ce si chiar m-a mirat calitatea pt o chinezarie. https://www.ebay.com/itm/5LED-6M-Car-Interior-Atmosphere-Strip-Light-RGB-APP-Cigarette-Fiber-Optic-Neon/143128389445?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20160908105057%26meid%3Daa94d005d8f946829f5299c13fd8786d%26pid%3D100675%26rk%3D2%26rkt%3D15%26mehot%3Dpp%26sd%3D133464980694%26itm%3D143128389445%26pmt%3D1%26noa%3D1%26pg%3D2380057%26brand%3DUnbranded&_trksid=p2380057.c100675.m4236&_trkparms=pageci%3A28a617af-d5b2-11ea-a0a1-e63bfe896b6f|parentrq%3Ab57475091730a4d6adaa2c1cffd8edac|iid%3A1 Eu am mai luat aditional 3 module d-astea, mai ieftine si fara protectii: https://www.ebay.com/itm/Mini-Bluetooth-LED-Controller-Remote-For-5050-3528-Strip-Light-LED-RGB-RGBW-V1B4/133464980694?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20160908105057%26meid%3Daa94d005d8f946829f5299c13fd8786d%26pid%3D100675%26rk%3D1%26rkt%3D15%26mehot%3Dnone%26sd%3D133464980694%26itm%3D133464980694%26pmt%3D1%26noa%3D1%26pg%3D2380057%26brand%3DUnbranded&_trksid=p2380057.c100675.m4236&_trkparms=pageci%3A28a617af-d5b2-11ea-a0a1-e63bfe896b6f|parentrq%3Ab57475091730a4d6adaa2c1cffd8edac|iid%3A1 Astea le-am montat in celelalte usi si au fost necesare modificari pt ca sunt gandite pt benzi LED de 12V - am pus un stabilizator de tensiune de 5V astfel incat sa dea 5V in loc de 12V si am pus si protectie la supratensiune (dioda transil). Daca vrei sa faci setupul meu cu 4 module te ajut cu modificarile cu cea mai mare placere, bineinteles free of charge . Seara buna!
  3. Salutare, in weekend mi-am luat inima in dinti si am instalat benzile luminoase in usi la aprox 6 luni de cand le-am cumparat si modificat. Am ales sa instalez 4 module bluetooth, cate unul in fiecare usa, cu cate un LED RGB si banda luminoasa facuta cu fibra optica si o camasa de plastic cauciucat pt a fi inserata intre partile de caroserie unde vrei sa o plasezi. Am optat pt configuratia asta pentru a trage cat mai putine fire si mai ales pt a nu trage fire intre usi si habitaclu, lucru cu care m-am chinuit la Epica in trecut. Culoarea am stabilit-o din aplicatia Android astfel incat sa fie identica cu iluminarea de fabrica, deci un aspect stock La final cateva poze cu instalarea si cu produsul final 1. Instalarea: 2. Iluminare pe timp de seara (ora 21:00 aprox): 4. Cateva detali (poze facute pe timp de zi): Cand stau langa usa in picioare banda e ascunsa de ornamentul cu aspect de lemn: Pe timp de zi doar unde fibra optica se curbeaza (la capete) se observa putina lumina. Fibra optica intra acolo unde se termina twitterul si iese acolo unde se dertmina ornamentul cu aspect de lemn si pielea de pe usa.
  4. Switchul de marsarier este pe cutia de viteza de regula, e primul lco unde as cauta. Tot pe cutie ai si senzorul de viteza, deci vezi sa nu le confunzi . PRopabil ai conectorul scos sau vreun fir intrerupt.
  5. In ultima poza imi pare ca traversa era un pic plecata din cauza prinderii bratului de la suspensia spate...bine ca te-ai apucat de ea. Il inteleg si pe Akon, sunt multi care ar fi ignorat rugina si ar fi mers cu ea "pana ii cad rotile". Din pacate sunt multi in zona rurala (cunosc bine 3 insi in sat la mine la tara) care merg pe principiul asta si masinile clar nu sunt sigure pt drumurile publice.
  6. Salutare! Unde s-a pus tabla noua, ca lumea, nu a aparut rugina pe ea. Din pacate in tabla veche mai erau locuri unde reaparea rugina, in general in vecinatatea zonelor unde s-a taiat. Eu banuiesc ca acolo a ramas putina rugina de suprafata care a mancat in timp, pe sub antifon tabla. Asta desi am folosit tot ce se putea folosi pentru a tine rugina la distanta. Batalia cu rugina am pierdut-o in primul rand la usi, acolo desi am curatat pana la tabla curata cat se poate de bine, am folosit inhibitor de rugina etc, in 2 ani rugina a reaparut. Ideea e ca daca tabla este proasta nu vei scapa de rugina orice ai face. tot ce poti face este sa intarzii pe cat posibil aparitia ei. La 1 an dupa ce am vandut masina, cel care a cumparat-o a avut o problema f naspa - i s-a rupt un lonjeron spate, a cedat podeaua. Asta desi totul a fost reparat cat se poate de bine si in partea din spate nu era rugina nasol cum era la praguri spre exp inainte sa o repar... Sfatul lui Viktor/ DJ_Dark este foarte bun si asigura-te ca baga ceara in praguri, contraaripi etc. Sa nu ai incredere in nici un meserias, indiferent cine si cum il recomanda. Ori stai langa el cand face treaba, ori il verifici ca a facut treaba bine. Bafta!
  7. Daca nu s-a regenerat de multa vreme, atunci sunt 2 cazuri: 1. temperatura motorului nu ajunge la regimul de lucru la care sa declanseze regenerarea 2. desi mergi pe distante scurte conduci cuminte si atunci DPF-ul se incarca greu Daca ai ocazia, pune mana pe o interfata Delphi DS150 E sau compatibila si verifica nivelul de infundare a DPF-ului. Constul unei interfete de diagnoza este de aprox 250lei pe ebay/ aliexpress si cam dublu cumparata din Romania
  8. ches

    Naluca

    Cu siguranta este reparabila, structura principala de rezistenta pare intacta sau cel mult usor afectata (se vede ca ai intrat sub BMW). Sfatul meu este sa tragi sa repari masina la un service care sa aibe decontare directa. Toate plasticele, senzorii si alte minuni pe care le scapi la prima vedere vor costa mult, chiar si SH. Ca fapt divers cand m-a lovit ala cu Kia Ceed in spate acum 2 ierni ala arata muuult mai rau si a mea arata f bine. La prima vedere (ce a scris asiguratorul la constatare) am scapat doar cu bara spate + armatura si o parte din panoul spate inlocuit + munca de tinichigerie + vopsit bara si haionul. Luata la bani marunti a trebuit schimbat si senzorul spate, niste cleme de plastic de dedesubt de la bara si alte cateva nimicuri, dar care ori sunt greu de gasit, ori sunt scumpe. Asiguratorul (ala avea RCA la Tiriac) mi-a oferit 3000 lei pt reparatie in regie proprie, o gluma proasta, numai coaja neagra de la bara spate costa 900 lei noua, iar pe SH nu gaseam nimic in Romania. Pt reparatia la service asiguratorul a scos aprox 8000 lei, deci aproape de 3 ori fata de suma propusa. De aici si sfatul meu de mai sus.
  9. E bine ca ai scapat de o parte din erori. Temperatura exterioara e si ea transmisa pe CAN? Mai ai erori legate de CAN?
  10. Cel de 2.0 diesel 163 cp a fost pus si pe Cruze. In esenta motorul este acelasi, difera injectoarele, turbina si probabil alte cateva chestii. Eu as merge pe cel de 163cp pt ca masina este relativ grea si ai nevoie de calutii in plus in depasiri, cand ai masina plina etc. Motorul diesel din generatia noua, GM Family Z a avut ceva probleme ale copilariei, deci cauta masini produse in ultima perioada 2013-2014. Principalele probleme ale motorului meu (al meu e de 2.2litri, dar e f asemanator cu cel de 2.0 litri) sunt injectoarele sensibile la motorina, scurgeri de ulei pe langa capacul distributiei, scurgeri de ulei pe langa capacul baii de ulei. Deci nimic special, dar sunt putin mai problematice fata de batranul RA420 de 2.0 litri pus pe Epica, Captiva si Lacetti care tinea bine la tavaleala. Deci cauta o masina cat mai noua, cu istoric complet si verificabil, cu schimburile de ulei facute a timp (are distributie pe lant care se schimba la 10 ani si uleiul e f important sa fie schimbat la timp in acest caz).
  11. Arata f OK, furtunele alea nu vor avea nici o problema, sunt protejate de caldura motorului de capac. Mai naspa e ca trebuie sa desfaci surubul de prindere al oil catch can-ului pt fiecare inspectie la motor, dar nu e ceva atat de dificil. Totodata e f ine ca l-ai pus in fata pt ca este racit de fluxul de aer care trece prin radiatoare, deci teoretic ai o eficienta mai buna a condensarii vaporilor de ulei in catch can.
  12. ches

    aveo 1.4 2012

    P0015 nu cred ca se rezolva asa usor, desi merita incercat. Ideea e ca sunt niste canale fine prin care circula ulei sub presiune ca sa schimbe inatrzierea pe supape. Daca vechiul proprietar nu a avut grija de schimburile de ulei, atunci posibil ca s-au infundat partial. Poti incerca un schimb de ulei, daca nu merge probabil un engine flush (cu care in general nu sunt de acord) ar putea rezolva problema. Poti sa arucni un ochi pe la busonul de umplere pt ulei ca sa vezi ce depuneri ai in motor.
  13. Hai ca am ajuns pe pagina a doua de cand nu am mai postat Masina merge bine, a implinit 100000km saptamana trecuta, sotia a facut poza, nu am lasat volanul din mana la 140km/h pt poze
  14. Salut, Dupa cum am mai spus si in alte cazuri prblema poate fi cauzata de 3 probleme: 1. probleme pe sistemul dealimentare cu combustibil: pompa benzina, filtru benzina, injectoare. Aici nu pare sa fie cazul pt ca la turatii mari si cand este calda spui ca merge. 2. probleme la sistemul de alimentare cu aer - aici trebuie sa verifici sa nu traga aer fals pe undeva (furtune crapate, garnituri crapate etc), sa verifici sistemul PCV, EGR-ul care zis ca a fost schimbat, sa cureti clapeta de accelaratie si IAC-ul daca ai (nu ai scris daca ai motor de 1 litru sau de 1.2 litri) cu carb cleaner 3. Probleme la sistemul de aprindere - aici vad ca ai schimbat cam tot ce trebuie, deci asta e eliminata. Pentru a distinge intre 1 si 2 verifica cum arata bujiile - niste bujii ude iti vor indica un amestec prea bogat deci poti sa incepi prin a curata corpul clapetei de acceleratie si IAC-ul (supapa de relanti). Daca asta nu rezolva poti sa verifici si sa cureti injectoarele (poate e unul blocat pe deschis), 335000 km sunt destui pt injectoarele originale (desi posibil sa fi fost deja schimbate o data). Daca bujiile nu arata rau poate amestecul este prea sarac (poti sa vezi asta pe interfata verifica ce zice sonda lambda), deci as verifica PCV-ul si furtunele de vacuum si in final injectoarele (poate e unlblocat pe inchis). Sonda lambda ar putea fi si ea problema (mai exact incalzitorul integrat in ea) avand in vedere ca la cald zici ca merge si avand in vedere nr de km ai masinii. Nu in ultimul rand ar fi bine sa faci un test de compresie pt ca la km astia ar putea fi segmentii uzati. Dar prima data m-as orienta pe operatiunile care nu costa mult/ nimic din cele din cele descrise de mine mai sus, apoi as face testul de compresie, apoi as trece la verificari mai scumpe cum ar fi verificarea/curatarea injectoarelor.
  15. Furtun de intercooler gasesti pe aftermarket pe la firmele de tuning, acum depinde care ti s-a spart, banuiesc ca e cel drept care intra in galeria de admisie. Pt a mea l-am luat pe asta de pe ebay de la turci/ bulgari unul siliconic f misto si unul din UK din cauciuc. Momentan merg cu ala de cauciuc de aprox 1 an si il tin pe cel siliconic in portbagajin caz ca va crapa. Ambele impreuna au fost 200 lei, cel de cauciuc 80 lei, cel siliconic 120 lei. Pe astea le-am luat: 1. cel de cauciuc: https://www.ebay.com/itm/Turbo-Intercooler-Hose-Pipe-For-Chevrolet-Captiva-2-2-D-Wd-48119364/254336708730?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 2. cel de silicon nu il mai gasesc la vanzare, pare identic cu asta: https://www.ebay.com/itm/INTERCOOLER-TURBO-HOSE-PIPE-FOR-CHEVROLET-CAPTIVA-2011-ON-2-2-CDTI-4819364/183497017582?hash=item2ab94648ee:g:XB0AAOSwjoFcTizw Daca DPF-ul se regenereaza des inseamna ca se infunda usor. Dar ce inseamna des la tine? Asta se intampla in 2 cazuri: 1. mergi mult pe drumuri scurte (<10km) sau prin oras bara la bara si 2. DPF-ul este infundat si e pe duca. Pt 2. poti incerca o curatare din interfata de diagnoza daca ai unde sa faci asta (iti trebuie interfata Delphi sau GM). Pt 1. ar trebui sa mergi mai des prin afara ca sa nu ajungi la 2.
 

×
×
  • Create New...