Jump to content

Salex

Super Moderatori
  • Content Count

    5190
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    96

About Salex

  • Rank
    6000+++++plusplus!
  • Birthday 09/21/1976

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Bucuresti
  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Leganza
  • An
    1997
  • Nr. Inmatr.
    B-76-MOS

Recent Profile Visitors

8147 profile views
  1. Ati inceput sa va copilariti . N-are Firea nicio treaba cu povestea asta, sper sincer ca nu ii dati chiar atata credit
  2. Cum ziceam ... E Wikipedia, da-mi o sursa oficiala. Ce ai gasit acolo poate sa fie bine merci un prototip sau un concept car.
  3. Pai nu asta era ideea ... S-ar putea sa nu fie suficienta segmentarea. Pana nu se confirma/infirma conicitatea cilindrului, eu nu m-as baga la segmentare.
  4. Nu stiu de unde ai informatia, eu unul nu cred in treaba asta
  5. Pentru masurarea compresiei ati dat la cheie ?
  6. Nu e niciun miracol la mijloc ... De fapt este ... miracolul integrarii in industria orizontala de la noi. De indata ce Cielo a inceput sa aiba repere produse in Romania, am constatat probleme pe care le stiam de la Dacia (concret: rugina, discurile de frana, pompa de frana etc.)
  7. Reparatia facuta in 2009 la aripile din spate ale MOSului a fost facuta cu pop-nit-uri. E drept, au fost ceva mai acatarii decat ce poti luat din magazinele de bricolaj, ceva Cu si Inox. Au tinut super bine, chitul nu a crapat deloc, se poate vedea inca :). La momentul respectiv am cerut fix asa ceva pentru a nu pune sudura pe tabla ...
  8. Fii cat se poate de realist ... Un protest trebuie sa aiba un motiv, un scop. Ce anume s-ar fi putut cere/invoca la protestul respectiv pentru a se auzi ?
  9. Offtopic: na, ca nu te-ai putut abtine ... Cum era aia, "ai grija ce-ti doresti, s-ar putea sa si primesti"
  10. Lansez rugamintea de a NU deschide aceeasi discutie pe mai multe topicuri.
  11. Colegu' ... Grija la ce butonezi, ne distrugi teoriile celor care vedem in actiunea asta o coordonata preponderent axata pe colectarea de fonduri ... Pai matale practic acum zici ca proiectul Firei nu e facut sa incaseze bani ... Sa nu imi fie cu suparare, prin asta pari ca esti cel mai mare sustinator al Primaritei
  12. Salex

    Youtube

    De cativa an o tot repet obsesiv ... simtul de auto-aparare s-a dus in masa ! Oamenii se cred in fata unei console PS in care dau cu masina de zid si apoi dau Restart ! Nu ma mai leg de faptul ca omul a fost insensibil la provocarea unui dezastru fata de un coleg de trafic ce mergea corect (din ce am vazut) ... Auzi la el optimism ... intri cu un sedan/break in ditamai utilitara si tu iti imaginezi ca scapi si ala moare !!!!! Daca ii aparea un TIR in fata presupun ca avea aceeasi replica ...
  13. Eu as recomanda un ulei de mecanisme fine sau ceva cu teflon.
  14. Salex

    Naluca

    Initial am zis ca nu migrez de pe 17" spre 18". Si, totusi, a aparut ideea asta. Si, cel mai probabil, se va concretiza. 19" deja cred ca e prea mult. Probabil ca ar fi de vis pe drumuri impecabile, insa nu prea circulam pe astefel de drumuri. Cumva, decizia de a ma duce pe 18" pentru vara vine si de la ceea ce eu as aprecia ca anomalie. Concret, pentru iarna sunt date in CIV anvelope 225/50/17 in vreme ce, pentru vara, am puse 225/55/17. Cu alte cuvinte, balonul anvelopelor de vara e ceva mai inalt ... Ciudat, insa asta este. Mentionez ca NU este o eroare de la RAR, asa apare si in COC-ul Nalucii (Certificate of Conformity - emis de "mama" Opel). Din cele scrise in CIV (si COC), pentru vara am ca alternativa de 18", anvelope 245/45/18. Dupa ce am facut propriile calcule, rezulta ca diametrul total al rotii e aproape identic cu al gumelor 225/55/17, adica exact ce ruleaza Naluca in acest moment. Clar ca un balon mai mic ar fi benefic pentru stabilitate, mai ales in conditiile in care este dublat de cresterea latimii benzii de rulare. Discutam de un singur salt peste anvelopele "de baza", prin urmare nu ma astept la consecinte negative, dar o sa mai studiez pana in primavara. Oricum, actualele anvelope de vara se cer schimbate urgent, sunt cele originale ale masinii, au DOT de August 2013. Asa ca ar mai fi doar jantele ...
  15. Salex

    Naluca

    S-au mai adunat km la bordul Nalucii, 'botezul" si l-a primit in vara, insa toamna a adus cateva ocazii de a se simti mai in largul ei ... adica niste drumuri mai lungi. Ca evenimente mai deosebite, Naluca a trecut de 100.000km si peste 21.000km de cand ne "intelegem". Per ansamblu, Naluca e un partener foarte bun de drum, nu am sesizat probleme majore. Consumul, la mers normal extra-urban, se situeaza in zona 7,5% (modul Eco) si 8,5% (modul Sport, 4x4 permanent 50%-50%). Pentru mers cu adevarat sportiv, am ajuns si la 10%, dar asta se poate in conditii care ar putea sa te lase lejer fara permis. La mersul urban, consumul s-a situat intre 13,5%-16,5% (Bucuresti). Sistemul Stop-Go inca nu l-am facut activ, deci ar fi loc de mai bine. Tot nu m-am obisnuit cu "relatia" dintre motorul turbo, foarte potent de altfel, si turatiile joase, clar ca e ceva care tine de soferul obisnuit cu motoarele aspirate. Nu poate fi vorba de lipsa de cuplu la un benzinar de 400Nm ,doar ca dezvoltarea cuplului nu e foarte liniara. Masina pleaca de pe loc chiar sprinten, doar din ambreiaj ... dar totusi ma surprind (sau ma surprind singur ) vitezele 2-4 intre 1000-1500 RPM. Probabil ca aici e de vina si insonorizarea, asta chiar nu imi prilejuieste niciun proiect de tip DIY. De fapt, uneori chiar ma simt usor faultat de faptul ca interiorul e prea linistit in raport fie cu turatia motorului, fie cu viteza de deplasare. Nu am apucat si nici nu stiu cand o sa ma bag sa montez camera pentru mers cu spatele. Inca nu am atins nimic, dar fiecare parcare necesita atentie ridicata, mai ales daca in spate sunt garduri mici sau obstacole care nu depasesc macar un metru. Am incercat sa apelez la niste "specialisti", dar cica e prea complicat la modelul de MMI al Nalucii si nu au vrut sa se bage. Candva ... poate i-o veni randul. Singura "buba" pe care o stiu in acest moment vine dinspre bobinele de inductie. Dintr-un motiv pe care, momentan, doar il banuiesc Naluca a prajit, pana acum, 4 bobine. De precizat ca are bobine individuale pentru fiecare bujie. Nasol e ca pretul unei bobine e de cca 2000 lei in reteaua Opel si cam 1500 lei pe la diversi furnizori. Si mai nasol e ca doar Denso produce bobinele respective, deci diferentele de pret nu pot fi serioase. Pana acum am profitat de faptul ca Insignia e fix aceeasi masina ca Buick Regal, model comercializat atat in State cat si in China. Multumita eBay, am reusit sa gasesc si sa cumpar un set intreg de bobine SH la 39USD plus inca vreo 30 USD transportul. Tot de pe eBay am gasit o gramada de masini din State care au aceeasi motorizare si folosesc fix acelasi tip de bobine. Ideal ar fi sa rezolv cauza problemei insa asta ar presupune timp pe care inca nu am reusit sa il aloc. Cauza pe care o banuiesc e mai simpla decat pare: cand am adus Naluca in tara am vrut sa fac o inspectie "severa" si un priceput a reusit sa umble la sonda lambda 1 si sa nu o mai stranga la loc cum trebuie. Mai mult, a ciupit 3 din cele 4 fire ale sondei, asa ca va fi schimbata. Piesa o am din August si e chiar OEM GM, dar ... candva :). Sper sa nu apara probleme la catalizator si nici sa nu raman fara bobine de rezerva pana atunci. Cu ocazia vremii mai putin prielnice din ultima vreme mi s-a confirmat o banuiala. Naluca are incalzire auxiliara electrica, aspect care duce la incalzirea rapida a aerului de la grile, ceva de genul a 30sec-1 minut. Mi se pare ca si motorul se incalzeste mai rapid decat m-as astepta in aceste conditii, dar as astepta sa vina gerul inainte de a studia mai intens. Parbrizul nu l-am reparat inca ... era ceva de la sine inteles . Din momentul in care crapatura a ales sa nu traverseze tot geamul (s-a intors de unde a pornit....) , am considerat ca a facut o optiune serioasa sa ramanem prieteni pentru inca o vreme. Cam astea au fost impresiile din ultimele luni. A, ar mai fi ceva ... Probabil ca m-a lovit ceva sau a intrat microbul ... Dupa cei +21.000km parcursi in conditii de "vara", m-am decis ca, de la anul, sa trec Naluca pe pantofi de 18". Avand in vedere ca am trecut de la 15" ai MOSului la 17" ai Nalucii, nici eu nu as fi crezut ca o sa imi treaca prin cap sa micsorez talonul :)) Dar na ...
×
×
  • Create New...