Jump to content
 

Salex

Super Moderatori
  • Content Count

    5407
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    147

About Salex

  • Rank
    6000+++++plusplus!
  • Birthday 09/21/1976

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Bucuresti
  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Leganza
  • An
    1997
  • Nr. Inmatr.
    B-76-MOS

Recent Profile Visitors

9417 profile views
  1. Bun, multam de info, adaug la check list. Cum ai zis si tu, nu cred in probleme de compresie pentru ca are momente in care merge bine. Parca nu m-as speria de aliniere random a gapului segmentilor urmata de revenire la normal ... Vacuum, pe de alta parte tot ce se poate
  2. Am reusit sa ma bag putin sub capota Nalucii. Nimic de bine . Firele sunt OK, nu exista lipsa de continuitate intre mufele bobinei #4 si ECU. Merge "in 3", se aprind 2 martori si, cu Torque, rezulta acum P0304 (Missfire). Am scapat de P0354, dar cumva nu ma incanta, sunt al dracului de corelate. Am facut cateva experimente, ca mai mult nu pot face. Subit OP-COM-ul a inceput sa faca ca toti dracii, nu il mai pot folosi. Ce am observat. Bujia #4 este umeda DE ULEI ! Nu miroase absolut deloc a benzina. Am facut schimb (bobina + bujie cu #3). Pe 3 bujia e alba, dupa mutarea pe #4 imediat a devenit neagra si plina de ulei ... Masa mare, daca mirosea a benzina nu ma dadea pe spate, asa sunt usor confuz. Din toate simptomele, pare-se ca ar fi o problema cu injectorul, nu pare sa bage benzina ... Totusi, la turatii mari, adica peste 3500RPM, senzatia este ca se imbunatateste putin situatia. Pe Torque imi sare presiunea in rampa la peste 1000 PSI (la turatii mari), deci ar merge (in capul meu) varianta ca injectorul e (macar usor) infundat. Tot la turatii mari, martorii din borda sunt mai indulgenti. Check-ul clipoceste, ceea ce indica probleme la sistemul de gestiune a noxelor ... Ieri am fost la un service autorizat, fosta reprezentanta Opel din Sibiu ... Cu toata bunavointa, m-au trimis la Brasov . Zilele astea am fost nevoit sa dau la sapa si sa "descos" Internetul de infromatii. Cred ca am mai zis-o, istoria se repeta ... Asa cum motorul Leganzei a fost foarte rar, la fel este si motorul Nalucii in Europa. Mai precis, pe Insignia "normala" a fost pus un motor de 2 litri, turbo si 220HP, un motor de origine Opel, o evolutie de genul celei pe care o specula @Dj_Darkpe la inceputul topicului asta. La vremea aia eram complet pe langa, insa acum am "descoperit" ca Naluca are sub capota un motor de origine americana, tot de 2litri, varianta LTG (ce masa o insemna si asta ...). Cumva asa se explica si ce v-am povestit despre gaurile volantului, pasului (nu tocmai metric) al suruburilor ... In fine, ideea generala e ca situatia e nasoala, greu de gasit un nene meserias care sa ii dea de cap problemei. Si nici nu sunt adeptul schimbarii, succesive, a: cablaj motor, injectoare, ECU, motor, masina, nevasta etc. Ma rog, nevasta nu are nicio vina, dar e si ultima chestie pe care o mai poti schimba ca sa iti repari masina . O sa incerc sa ajung in Bucuresti asa ... sau pe platforma :(. Poate dau peste un priceput aici.
  3. Salex

    Cele 2 Bmw-Uri

    Offtopic ... Puntea de diode
  4. Wow ... aproape s-a dus anul si nu am postat nimic ... Fata de alti colegi care au reusit sa se mai delecteze cu d'ale mecanicii, m-am cam lasat pe tanjeala. Dar ma bucur cand le citesc topicurile Am redenumit topicul asta, asa reflecta mai bine postarile. BEE a trecut prin mai multe faze, il mai alintam cu Biulizta sau Piulitza. Genial agregatul, o sa ocupe cea mai mare parte a postului asta intrucat Naluca a cam stat pe bara anul asta. De ce ... Odata cu incheierea starii de alerta am inceput sa facem naveta saptamanal Bucuresti - Sibiu. Asta a insemnat cam 1000km pe saptamana pana la finalul lui Iulie. Coroborand cu explozia preturilor la benzina (si nu numai, evident), BEE a venit ca alegere normala pentru naveta. Mai ales in conditiile ca eram doar 2 pasageri + 2 laptopuri ... Daca am in vedere ca BEE a fost cumparat online si livrat in Ro pe platforma si ca nici macar nu am stiut cat de bine accesorizat este l-am declarat BEST BUY ever. Pana in momentul asta "a strans" aproape 30.000km si nu a dezamagit la absolut niciun capitol. Pretentiile lui Buflache (sa aiba oglinzi electrice si un motor care sa nu moara la ralanti cand pornesti ACul ) au fost depasite cu mult. Se aseaza excelent la drum, dinamica este comparabila cu a Leganzei, nu am identificat niciuo buba ascunsa ... practic m-am ocupat doar de mententanta periodica ... cu mici exceptii. Prima a venit in primavara, din partea franelor. Placutele erau undeva cam la 60-70% din viata asa ca am zis ca ar fi util un reset, sa stim cum stam. Cu ocazia asta + initiativa dedicata Nalucii, BEE s-a ales cu un set complet de EBC Greenstuff si discuri fata noi. Solutia veche era full TRW, franele au fost ff bune, cu usoara scadere de performanta la incarcare mare (si da, o da ... a carat BEE la ciment de s-a plictisit ...) si uzura intensiva repetata. Ma rog, fading, bla bla, stiti despre ce e vorba. Cum sezonul dedicat constructiilor, betoanelor sau gradinaritului nu era inca inceput, i-am dedicat lui BEE putin timp pentru "estetizarea" sistemului de franare. Am cumparat pistol de sablat, vopsea termo-rezistenta, rabdare, bere ... A iesit ceva de genul: Petele de rugina de pe discurile spate sunt doar "de impresie" au aparut dupa degresare, spalare etc. Ca element "amuzant", uscarea s-a facut la cuptor :)) Desi Buflache a fost impotriva si nici eu nu ma dau in vant dupa colante, stelute etc. am decis totusi sa il branduiesc pe BEE, in speranta ca soferii din spate tin cont de emblema si nu practica stilul "supozitor". Luni dimineata am constatat ca e degeaba, un coleg de trafic cu un Logan a iesit efectiv de pe carosabil, la o franare destul lejera, doar ca sa nu ne inspecteze portbagajul. Poate ca omul a citit, dar nu stia despre ce e vorba. Nu a fost singurul. Cu ocazia lipirii sticker-ului, mi-am satisfacut o curiozitate. Inca de la inceput nu am inteles motorizarea lui BEE. Motor de 1 litru cu 115CP si (parca) 170 Nm pe o masina de doamna (sa fie clar ... are parasolar cu lampa la sofer !) nu prea cadreaza. Am bagat de seama ca inscriptia "Turbo" e scrisa cu negru, ceea ce nu am vazut la alte Corsa. Oarecum am dezlegat misterul, dupa ce m-am pus iar pe cautat pe Mobile.de. Se pare ca motorul asta e preluat de la divizia OPC. Oricum ar fi, merge bine. Zi-mi si mie, care ai da jucaria asta pe o masina electrica ... Fara efort, autonomie reala de 1200km ... no comment. Din categoria probleme, as incepe cu unele independente de masina. Am prins faimoasa grindina din Sectorul 6 ... Luata in plin, in curtea Politehnicii, unde chiar a fost nasol de nasol. Am gasit rapid niste copaci care pareau mai rezistenti, am scapat fara urmari vizibile. Dupa ce am zis ca va fi dauna totala, in zilele urmatoare cu greu am reusit sa gasesc 2 infundaturi aproape invizibile. M-a mirat tabla, nu imi da absolut nicio senzatie de "solid". Urmatoarea problema a venit din partea consumului. Brusc a crescut la 5/100, aparent fara absolut niciun motiv . Totusi, la una din reprizele de urcare pe Dealul Negru am simtit o foarte mica ezitare la o accelerare. Imediat am constatat ca bujiile erau "depasite" de evenimente. Cel mai probabil au fost bujiile din fabrica, mult laudatele "Iridium" care ar trebui sa tina 100.000km. Cum BEE trecuse de 80.000 am zis sa ii fac un cadou, asa ca i-am luat un set nou. Curios, nu sunt foarte multe variante ... si toate sunt foarte scumpe. Pe bucata, cred ca a fost 125 lei, mult mai scumpe decat cele ale Nalucii, tot "Iridium". Am zis "treaca-mearga", BEE are nevoie doar de 3 Pe partea de probleme "reale", am avut ceva de furca cu electrica. In primul rand, sonda Lambda a fost rontaita de soareci sau alte rozatoare. Masa mare ... am cel putin 4 matze in curte ... Doua fire ramasesera fara izolatie, a fost o intamplare ca am descoperit. Asta era chiar Duminca trecuta. Partea buna a fost ca Marti am fost la ITP, luat fara nicio problema, inclusiv pe partea de noxe, semn ca izolatia pe care am improvizat-o a mers bine. Ca fapt amuzant, prezenta lui BEE la ITP mi-a amintit de episodul in care a sarit Leganza de pe standul de frane, la actionarea franei de mana. Acelasi lucru l-a facut si BEE, am uitat sa mentionez ca dupa montarea EBCurilor i-am facut si reglajul franei de mana. Daca masacrarea firelor sondei inca nu ar putea fi considerata o problema a masinii, avem totusi si asa ceva. Ca la mai toate hatch-urile/break-urile, exista un Calcai al lui Ahile la cablul hayonului. Dupa ce am facut niste cumparaturi grele, am avut surpriza ca portbagajul, actionat exclusiv electric, sa nu mai vrea sa se deschida. Am mai observat ca nici stergatorul nu merge, becul central de frana nu dadea semne de viata, nici becul de mers cu spatele si cel de ceata. S-a lasat cu ruperea unui decor de plastic, am reusit sa accesez broasca si sa deschid portbagajul. Dupa care, pas cu pas, am ajuns aici: Un fir de masa complet sectionat (firul albastru l-am pus doar ca sa iau masa de pe caroserie, sa pot verifica ipoteza), un fir de "plus" cu izolatia sever avariata si inca un fir, mai putin semnificativ, de asemenea ciupit. Lipit, izolat ... rezolvat pe moment. Am constatat ca plasticul izolator este casant la toate firele, suspectez ca se incalzeste ca naiba cand masina sta la soare. In fine, pentru a nu sta cu emotii, am comandat cablaj nou. Din fericire este reper independent, piesa de schimb, problema e ca nu l-am gasit in Ro si va dura putin pana vine. Nu e bai, important este ca stiu de el. Despre Naluca nu ar fi multe de spus. Cam 2 luni de zile nu am miscat-o absolut deloc. Ba chiar am pus peste ea izolatie din aia care se pune sub parchet si plasa verde pentru a nu avea probleme cu grindina. Ideea a fost buna, au fost doua episoade care nu au afectat-o absolut deloc. Daaaarrrr ... Se pare ca imobilizarea pe termen lung si "imbracarea" au dus la o atractie diabolica ... tot pentru rozatoare. In momentul asta am o problema pe care inca nu am rezolvat-o, nu am avut timp de ea. Cred ca un drac cu dinti a rontait un cabul pentru ca bobina cilindrului 4 nu merge cum trebuie. Imi arunca P0354 si nu trage cum trebuie. Sunt sigur ca si ECU are ceva de-a face cu asta, cred ca o baga intr-un regim de avarie. Sunt sigur ca este o problema de cablaj (sau de ECU ?) pentru ca orice tentativa (lejera) de remediere nu a dus nicaieri. Schimbat bujii intre ele, schimbat bobine intre ele ... Degeaba, doar pe 4 am problema. Din pacate, parca se repeta "tineretea"... Ai cu ce, nu ai cu cine. Ai cu ce, ai cu cine, nu ai unde ... ETC. Acum am ceva timp, dar ploua intruna. Eh, se va potoli, am rabdare. Momentan am facut rost de diagrame, am scos ECU-ul, am inspectat conectorii si i-am dat cu spray de contact ... deci au fost eliminate cauzele "simple". Daca am inceput cu franele lui BEE, finalizez cu ... upgrade-ul pentru Naluca. De fapt, cronologic, cu asta am inceput ... Candva, poate imi fac timp sa le si montez ... Camera de mers cu spatele are 2 ani de cand sta in cutie
  5. Honuirea, indiferent cat de fina ar fi, ia din material ... Nu conteaza cati microni, dar NU va mai rezulta cota originala !
  6. Dupa honuire n-ar trebui sa iti spuna mecanicul ce cota iti trebuie ? Ma gandesc ca o sa fie , in cel mai bun caz, cota 1. La Leganza nu exista cota 1, ca fapt divers
  7. Subscriu, pistoanele alea nu au nici oe naiba. Totusi, as lustrui fustele alea. La MOS, am scurtat fustele foarte mult, insa nu atat de mult incat sa risc blocarea pistonului. Eu ma tem ca sunt probleme la camasi, altfel nu vad de ce au aparut zgarieturile alea
  8. Salex

    Cele 2 Bmw-Uri

    Deci ... Cum era cu pozitionarea aiurea a filamentului ? Imi aduc aminte, la Dacie, puneam becul in alta pozitie, nu acolo unde era catarea ... Pentru ca in pozitia "corecta" focaliza ... nu
  9. Salex

    Cele 2 Bmw-Uri

    Oglinzile au iesit belea, mult peste asteptarile mele. Pt focalizare, incearca becurile vechi. Ma tem de o pozitionare aiurea a filamentului la cele noi.
  10. Poate fi. Dar verifica bujiile si fisele inainte de a cumpara bobina.
  11. Nu ai cum sa compari TRW sau TEXTAR cu QWP sau NIPARTS. Nu exista comparatie, sunt ligi diferite. Deci, daca vrei performanta, mergi pe brandurile consacrate. Daca ai un mers decent, fara "varfuri", atunci se justifica sa te orientezi catre ceva "de buget". Pentru mers normal/linistit, probabil ca diferentele se simt pe termen lung. Pentru mers sportiv sau masina super incarcata sau regim de autostrada cu franari dese conteaza mai putin durata de viata (un plus de 25% sa zicem) si mai mult faddingul redus, integritatea compozitiei, siguranta la o franare de urgenta etc. Nu o sa uit niciodata momentul in care eram cu tot piciorul pe frana, pe banda de intrare intr-o benzinarie, si ma intrebam daca o sa opresc inainte de pompa ! Si nu aveam placute sau discuri anonime ... chiar erau placute ATE, doar ca nu alea care ar fi trebuit sa fie ... In rest, total de acord cu colegul. Sistemul de franare trebuie sa fie in permanenta la nivel bun de functionare. Pornind de la lichid si pana la furtun, piston, glisiere, placute ...
  12. Daca te iei dupa specificatii si pret, probabil o sa te orientezi spre Nexen. Ia Hankook !
  13. Offf ... nu v-ati prins voi ... Pe Waze au bagat AI ... asta bate orice experienta de 20 jde ani ...
  14. Salex

    Cele 2 Bmw-Uri

    Acuma zic si eu ... Nu risti sa dai mai multi bani pe lumanari in loc sa ataci frontal si decisiv problema ? Ma gandesc ca oglinzile sunt praf si degeaba te bagi la becuri mai puternice. Parca "sticlele" le ai in regula, nu stiu ce ar presupune sa investighezi/schimbi restul de optica ... Zic si eu ...
 

×
×
  • Create New...