Jump to content

Salex

Super Moderatori
  • Content Count

    5072
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    72

About Salex

  • Rank
    6000+++++plusplus!
  • Birthday 09/21/1976

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Bucuresti
  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Leganza
  • An
    1997
  • Nr. Inmatr.
    B-76-MOS

Recent Profile Visitors

7559 profile views
  1. Salex

    Codul Rutier

    Pentru X5 exista derogare ...
  2. Salex

    Noneuro, euro 1, euro 2 ?

    @mr_: Da, fix asta e ideea si fix asta e situatia in Bucuresti si nu numai. Masini mai vechi, tinute si intretinute cu pasiune, sunt in stare mult mai buna decat unele mai noi luate pentru a fi hingherite 1-2 ani fara a investi nimic in ele. Ce facem ? Noi ... nu prea avem ce. Autoritatile ... Nimic. Solutia va fi una simpla care va merge pe o varianta de tip stalinist (daca stiti morala): impuscam ... adica interzicem tot ce este sub E4 in jos nu pentru ca stim ca sunt praf ci pentru ca exista o probabilitate destul de buna ca lucrurile sa stea asa. Ca sa fiu cinstit, probabil ca, in timp, abordarea asta va fi benefica insa doar pentru ca si cei mai smecheri algoritmi de machine learning mai baga "false positive". Probabil discutia asta poate fi intinsa mult si bine. Puncte de vedere pro si contra pot sa apara si pot fi valide ... sa traiasca (memoria regelui) Solomon. Totusi, as vrea sa ne destinem putin (ca tot nu tine direct de noi rezolvarea problemei) aducand in atentia voastra un matematician maghiar, Abraham Wald. Am citit intamplator cateva chestii legate de el insa una mi s-a parut remarcabila si va provoc sa o parcugeti si voi. Mi se pare ca se aseamana mult cu toata povestea noastra.
  3. Salex

    Noneuro, euro 1, euro 2 ?

    In absenta unui ITP facut pe bune, clasificarea Ex-y este pur formala. Si revin la ce am scris mai sus... si a mai facut Viktor o mentiune care sa imi intareasca punctul de vedere. Personal am investit si investesc in tinerea MOSului in stare perfecta de functionare sume care, acumulate in timp, ar fi permis de multa vreme sa schimb masina cu una E5 sau chiar E6. Zilnic ma uit la teava de esapament si vad inox-ul oglinda in conditiile in care, in ultimele 3 luni nu am iesit din oras ! Daca observ o mica problema, ma duc si o remediez imediat. In orice moment sunt dipus sa fac orice test de noxe si sunt convins ca vor iesi mult mai bine decat prevede standardul specific motorului (E2). Bun, e o chestie de principiu, o dambla personala si nu teama ITPului saude frica unei spagi modice pe care i-o pot da unui inginer ITP. O sa fie multi cei care o sa ma acuze ca sustin cauza "cazanelor" din motive subiective insa cred ca e vorba mai mult de constiinta fiecaruia. Poate ca posesorii de E5 si E6 sau hibride stramba din nas la un E2 in stare perfecta de functionare insa ma intreb daca au aceeasi reactie la un E5-E6 cu probleme severe. Daca va puneti mintea si cautati pe net (cel putin in Ro) veti gasi o sumedenie de firme care se ocupa cu "anularea DPF fara eroare in bord" sau alte proceduri de acest gen. Chiar credeti ca RAR nu are acces la net ? Parerea mea este ca se merge pe cea mai simpla solutie. De ce sa se chinuie autoritatile pentru a aplica niste solutii corecte in loc sa ... scoata bani usor ? Parcursul unor distante mici pe an iarasi poate genera discutii. Am o masina E2, 1500cc si parcurg 5000km/an. Hai sa vedem care sunt emisiile totale. Dupa care hai sa vedem care sunt emisiile unei masini E5 sau E6, cu motor de locomotiva si care parcurge 40.000km/an. Intotdeauna eu privesc lucrurile din doua perspective: cauza, efect. Cauza nu o putem influenta, in cazul de fata, este limitata de tehnologie si timp. Efectul, pe de alta parte, e resimtit in permanenta. Prin urmare, ce ne deranjeaza/afecteaza mai mult: cauza sau efectul ?
  4. Salex

    Noneuro, euro 1, euro 2 ?

    Eu iarasi as avea o opinie mai aparte in povestea asta ... Daca tine in China, India sau oriunde altundeva pe planeta asta, e fix acelasi lucru, cel mult putem sa ne facem ca nu stim. E drept ca poluarea are niste varfuri locale insa se manifesta si la nivel global. In ceea ce priveste Bucurestiul (ca de aici a plecat discutia) sau alte centre urbane, posibil sa inregistram o imbunatatire. Insa asta nu o sa reduca incalzirea globala, nu o sa se imbunatateasca situatia stratului de ozon etc. Tot in cazul concret al Bucurestiului: scoatem tot ce este de la EUR2 in jos , nu e rau ! Insa avem, practic in oras, un aeroport (Baneasa) si inca unul nu la mare distanta. Nu ma mai leg de afumatorile RATB. Pe bune, cum sa ii explici unui proprietar care isi ingrijeste masina asa cum trebuie cat de grave sunt cele 30-50 g CO2 care il indeparteaza de EUR5-EUR6 ? Nu reinventez roata si nici nu pun coada la pruna cand spun ca mai e mult pana departe. Momentan m-as multumi cu niste inspectii ITP facute corect si cu o imbunatatire reala a transportului in comun.
  5. Salex

    Urmatoarea oprire ... 3000

    Nu imi vine sa cred cat timp a trecut de la ultimul episod ! Este drept ca am tot amanat ziua pe care o sa o povestesc astazi dintr-un motiv destul de intemeiat. A fost o zi lunga, foarte plina si, pe alocuri, ciudata - insa in sensul bun al cuvantului. Ziua 8 Dupa ce ne-am despartit de Silvretta, a urmat un segment relativ scurt de drum, punctul final al zilei fiind reprezentat de Ehrwald. Desi obiectivul era reprezentat de cel mai inalt varf din Germania, Zugspitze, am ales sa stam peste noapte tot in Austria. Mai mult, dupa ce am facut recunoasterea zonei (mergand pana in Garmisch-Partenkirchen), am decis ca, a doua zi, sa urcam pe Zugspitze folosind telecabina austriaca in mare parte datorita istoriei locului. Pensiunea la care am stat a fost incredibila. Cand am facut rezervarea nu am observat ca, in realitate, am luat ditamai apartamentul, pretul nu a anuntat nimic de genul asta. Si totusi, am gasit o camera imensa, bucatarie complet dotata si un balcon cu deschidere catre munte. De vis, sa te tot trezesti dimineata acolo ! Totusi, ceva ni s-a parut ciudat de indata ce am intrat in pensiune. Am fost inconjurati, ba mai degraba atacati de un miros foarte puternic de parfum. De fapt, parea ca e un amestec de mai multe parfumurii. Am ridicat din spranceana si rapid am depistat cauza mirosului respectiv, deloc neplacut. Familia respectiva avea o afacere cu parfumuri, oamenii sunt reprezentantii zonali ai unui producator francez :)). Chiar si asa, am avut grija sa incuiem usa peste noapte Dimineata zilei urmatoare s-a dovedit a fi superba, exact ce ne trebuia pentru a savura privelistile din zona precum si pe cele de la inaltimea varfului german. Din inspiratie si spirit de prevedere, am decis sa ajungem la telecabina la ora deschiderii. Din ce imi aduc aminte nu urma sa vina weekendul insa zona era supra-populata cu turisti iar planurile noastre pentru ziua respectiva nu se limitau la Zugspitze. Zi si facut, am ajuns in parcarea telecabinei inainte sa inceapa sa apara grupurile organizate de turisti, insa deja incepusera se se vada tot felul de autocare. A fost o decizie buna care ne-a asigurat un mic confort. Urcusul este memorabil insa nu stiu sa vas spun daca nu cumva telecabina germana este mai spectaculoasa. Sigur este mai noua si, din ce am citit, se pare ca nemtii au abordat o solutie tehnologica de varf cel putin in ceea ce priveste cablul de sustinere. Dar sa revenim la oile ... hmmm, mai bine la caprele noastre negre . Nu stiu cum te simti in telecabina cand sufla vantul pe versantul ala si ma bucur ca nici nu am aflat. Am avut cateva experiente intre Cota 1400 si Cota 2000 de la Sinaia si mi-au cam ajuns. Daca pui la socoteala ca aici sunt inca vreo 1000 de m in plus si peisajul arata putin altfel ma tem ca trebuie sa ai nervi foarte tari ca sa faci fata. Din cabina am avut ocazia sa admiram cativa temerari care au luat muntele "in piept" si urcau la picior. Cei care cunosc zona cu lanturi sau scara de pe Valea Seaca a Jepilor isi pot face o idee legata de dificultatea traseului. Este de plusat insa nu pot aprecia cu cat, am fost "pantofari" in toata regula in vara asta . De sus privelistea depaseste asteptarile. Evident, la asta a contribuit ziua senina si calduta . De pe "acoperisul" telecabinei austriece se poate admira punctul terminus al telecabinei germane. Evident ca intre cele doua a fost construit un hol (nu pot sa ii spun tunel ...) de legatura dar si restaurante, muzee si puncte de observatie. Locul este de mare interes pentru sporturile de iarna, arata cam ca un vulcan stins. Imi imaginez ca asta fereste putin domeniul schiabil de vanturi si vijelii, ar trebui sa fie foarte fain pe timp de iarna. In prima poza de mai jos, daca nu gresesc, se poate vedea punctul terminus al fostei telecabine austriece. Astia au avut parte de ceva ghinioane legate de niste incendii insa si-au revenit super repede. Cum ziceam, sunt o gramada de locuri unde poti lua ceva de-ale gurii, bere, vin fiert si alte chestii specifice. Nu am coborat pana pe partii, am preferat sa admiram locul de la inaltime de pe una din terase. Terasele astea par a fi foarte indragite de niste "locuitori" inaripati care au depasit faza de cersit elegant. E suficient sa nu fi atent cateva secunde si te trezesti cu partener la farfurie sau chifla. Nu pot sa certific faptul ca le place si berea ... la halba am fost foarte atent . Astazi am aflat si eu cum se cheama zburatoarea in cauza. Nici macar nu incerc sa scriu denumirea in latina, am gasit pe Wikipedia ca ar fi vorba de Stancuta Alpina. Destul de restranse ariile in care poate fi vazuta, nu ma asteptam la asta. De departe cel mai ravnit loc este varful in sine. In poza de mai jos, ultimii 200 metri par "domestici" insa lucrurile nu sunt chiar asa. Fara niste bocanci adecvati, orice tentativa de catarare devine de-a dreptul sinucigasa. Am fost tentati sa incercam si noi marea cu degetul insa am considerat ca e mai intelept sa ne intoarcem intregi acasa. Am coborat fara incidente si ne-am bucurat de toate cele vazute. E greu sa redai in cateva poze toata frumusetea locului pe care il recomand cu caldura atat pentru sezonul cald cat si pentru sezonul rece. OK ... abia acum a inceput seria de "nefacute" care a transformat ziua 8 intr-una absolut deosebita . Am pus pe Waze destinatia pentru seara respectiva si, ca niciodata parca, am neglijat sa evaluez traseul. Probabil ca garda era prea coborata, iete ca nici prea mult bine ... nu e bun. Urma sa innoptam in Austria, o sa vedeti mai tarziu unde. In mintea mea traseul trebuia sa fie extrem de simplu si sa ne duca spre Villach fara prea multe ocolisuri. Cunosteam destul de bine zona Innsbruck, Kitsbuhel, prin Kaprun si Zell am See trecusem cu doar cateva zile inainte ... ce putea sa apara nou ? Probabil ca siguranta asta a contribuit si ea la faptul ca nu am "validat" traseul propus de Waze. Ne-am vazut de drum, complet relaxati, ca tot turistul fara griji. Nici nu am bagat de seama ca, la Innsbruck, am inceput sa mergem spre Sud in loc sa o luam spre Nord . Si am tot mers noi ... fara griji ... pana cand ne-a iesit in fata un indicator "Europa Brucke" . V-am povestit de el cu cateva episoade in urma, stiam exact cu ce se mananca, asa ca asta a fost momentul in care am realizat ca ne indreptam spre ... Italia ! Din nou ... WTF !?! ... Oprit intr-o parcare si verificat Waze-ul, totul in regula. Destinatia fusese pusa corect insa, probabil din motive de trafic, "consultantul" nostru a preferat sa mearga din Germania in Austria ... via Italia. Te pui cu nebunul ... Din punct de vedere turistic, daca m-as fi prins din timp, as fi preferat sa trecem pe sub pod. Podul are rol economic, balustradele inalte nu iti permit sa vezi nimic din imprejurimi. Prin urmare ne-am consolat cu gandul ca asa a fost sa fie si am sperat ca am castigat timp pe ruta respectiva. Dupa ce am intrat in Italia am mers vreo 30-40 km pe o autostrada, habar nu am care. Cand Waze a decis ca e cazul sa o luam pe drumuri nationale, am ascultat cuminti ... si tare bine am facut ! Atmosfera era similara cu cea din zona Resia, toate localitatile aveau inscriptii bilingve insa era destul de clar ca ne aflam in Tyrolul de Sud. Dupa cca. o ora de mers, am simitit nevoia unui popas cu scop ... usurator :D. Cum parcarile lipseau si nici prea multe benzinarii nu intalnisem, la un moment dat ii zic copiloatei : "La prima intersectie facem dreapta si ne oprim in prima padure ". Planul a fost adoptat si la prima intersectie am facut dreapta. De ce fix acolo si nu in alta parte nu stiu insa miscarea s-a dovedit extrem extrem de inspirata ... Nu am gasit chiar imediat padurea cautata insa era destul de clar ca directia nu era deeeloooc rea... La scurt timp am "rezolvat" problema insa ceva m-a impiedicat sa intorc MOSul, spre disperarea Waze-ului. Pe care l-am si oprit, de altfel :D. Am continuat drumul intrigat de muntii pe care ii vedeam in fata. Pe partea stanga a drumului a aparut un lac foarte interesant, motiv pentru care am si incetinit putin ocazie cu care am vazut cu coada ochiului o constructie care a pus gaz pe foc. Pe bune ??!?!? Adica dintr-un moft al Waze-ului si dintr-o nevoie a ocupantilor MOSului am nimerit in ... Dolomiti ????? 3 x WTF !?! Cat de norocosi sa fim ... si cum sa renuntam tocmai la intrare ? Deci, sa mergem si prin Dolomiti, daca tot au venit la oferta. Poza urmatoare e facuta la intoarcere, de asta lacul se afla pe partea dreapta a masinii. Nu puteam sa nu o pun pentru ca muntele ala din spate e fix ce trebuie pentru topicul asta De aici incolo drumul devine din ce in ce mai incitant. Atat pe stanga cat si pe dreapta apar munti cu forme care de care mai aparte. Niste repere de orientare, daca e careva interesat. Si de aici incolo, "sky is the limit". Am oprit de cate ori am putut vrand sa luam cu noi cat mai multe amintiri. Din pacate ora era destul de avansata si a trebuit sa ne grabim. Experienta din ziua respectiva a avut doua parti. Partea buna (si norocoasa, deopotriva) a fost ca am nimerit in Dolomiti absolut neprogramat si complet din greseala. Deci asta a intrat la capitolul plusuri. Partea trista a fost data de scaparea pe care am avut-o cand am facut planul de vacanta. Nu imi vine nici acum sa cred ca nu m-am documentat cum trebuie si nu am avut cum sa alocam o zi intreaga pentru a parcurge zona in tihna. Insa, daca ar fi sa mergem pe o varianta constructiva, as zice ca nu a intrat timpul in sac :D. Ca structura, Dolomitii seamana teribil de mult cu muntii pe care i-am vazut in zona Valdidentro. Aceeasi roca extrem de sfaramicioasa, aceeasi lipsa de vegetatie spre varfuri. Din punct de vedere al formelor, aici natura a avut mult mai mult chef de joaca ... Si am tot tinut-o asa pana cand am dat de o mica localitate situata pe malul unui lac superb dar si ciudatel. Mi s-a parut ciudatel pentru ca era ingrozitor de limpede, culoarea apei era atipica pentru lacurile de munte din zona si, mai mult, era foarte plin de vegetatie acvatica. Impresia generala asupra locului a fost de Wow. Trebuie vazut, este vorba de Misurina. Se apropia seara, mai aveam destul de mult de mers spre Austria insa, de fiecare data cand ziceam ca ne intoarcem, gaseam un motiv de a merge inainte. Drumul, liber in momentul respectiv, are cateva bucati in care poti sa te bucuri de pozitia de sofer. Ca altitudine, nu as vrea sa spun prostii insa parca am vazut niste indicatoare cu 1600m. De-abia ulterior am aflat ca de la Misurina porneste un drum "mai montan" . Culmea e ca, multe detalii legate de zona urma sa le aflam chiar in cursul serii respective :)) Am impins incursiunea asta la limita insa, la un moment dat, a trebuit sa ne multumim. Am reluat drumul catre destinatia din Austria dar am plecat cu siguranta ca vom reveni. Asa cum bine a zis coreeanul: "Obiectele din oglinda sunt mai aproiate decat par" La granita (sau pe granita) dintre Italia si Austria am vazut depozite uriase de lemn care ne-au facut sa ne gandim la padurile noastre. In toata calatoria nu am observat defrisari (sa nu le zic dezastre) ca la noi ... si uite cat lemn au baietii astia ... No comment Incet incet seara s-a lasat si bunul nostru prieten Waze (de fapt buna noastra prietena, Gabriela) arata din ce in ce mai putini kilometri pana la destinatie. Atmosfera incepuse sa se schimbe, de la cativa nori am trecut la ploaie mocaneasca si mai apoi la ploaie torentiala in toata regula. Avand in vedere ce ne propusesem sa facem a doua zi, vremea nu canta prea bine. Mai multe despre ziua urmatoare sper sa fiu in stare sa postez in curand. Pana atunci, un spoiler
  6. 1. Sunt doi rulmenti, m-ai linistit ! Desi, din schema, rezulta ca e un singru rulment, asa cum ai zis 2. La asta m-am referit ca e turnat. Si eu mi-am pus aceeasi intrebare insa am renuntat sa imi bat capul. Important este ca se poate inlocui. Pentru problema actuala, presupun ca alternatorul este principalul vinovat. In absenta unei diagnoze, poate apelezi la cineva cu un osciloscop. Sa nu fie pacaleala aia 14,3V
  7. Salex

    Noneuro, euro 1, euro 2 ?

    @mr_ : eu cred ca viziunea asta este usor utopica. Este posibil, dupa parerea mea, sa se preteze la anumite piete insa nu as generaliza. Gandeste-te doar la situatiile in care exista 2-3 masini/familie in conditiile in care se poate ca doar una sa fie folosita. Nu cred ca am ajuns la nivelul la care masina personala sa isi piarda, peste noapte, din simbolistica sociala actuala. Daca ar fi sa exageram, putem compara masina cu tigarile sau drogurile, macar la nivel de idee.
  8. @Mircea B: Putin probabil sa fie o problema de termostat. Inainte sa demontezi termostatul, fa un test simplu. Dupa ce aduci motorul la temperatura de regim (aia de o apreciezi tu la 85*C), porneste suflanta pe treapta maxima, deschide capota si vezi temperatura furtunurilor de IN si OUT in/din calorifer chiar langa firewall. Daca furtunul de iesire este cu mult mai rece decat furtunul de intrare, lasa termostatul in pace. Cu caloriferul o sa te certi ...
  9. Salex

    Lanturi De Iarna

    Am gasit candva niste "lanturi" cu tinte, gasiti si pe Google un model de plastic insa care nu inspira prea multe... Contrapropuneri: 1. https://www.4tuning.ro/inovatii-auto/ce-parere-ai-despre-urmatoarea-generatie-de-lanturi-pentru-rotile-masinii-tale-11314.html 2. Am vazut chestii misto facute deThule
  10. Salex

    Lanturi De Iarna

    Ehhh, Viktore ... 1. Cineva zicea candva ca, in viata, important este sa iti propui, nu neaparat sa reusesti. 2. In ceea ce priveste ce este in capul unor specimene de genul ala, eu m-as risca sa iti spun ca banuiesc: toti se cred mai destepti (sau mai buni) decat cei care si-au turtit masina cu cateva minute inaintea lor ... "Lasa ma ca le arat eu la fraierii astia cum se face ..." . "Eu am masina/truck/SUV/4x4 de clasa, nu ca agaricii astia care si-au facut masinile praf ..." "Mie nu imi trebuie lanturi sau alte din astea, eu am experienta ...."
  11. Salex

    Sarbatori Fericite!

    Sa intrati intr-un an bun ! La multi ani
  12. Poate ca difera de la Leganza la Nubira. M-am uitat si eu pe schitele de Nubira 2 si, dupa parerea mea, lucrurile stau asa: 1. Pentru cel de 85A: Rulment (sigur) piesa 17. Eu presupun ca si piesa 6 este tot rulment ! (ala de care ziceam ca e turnat in carcasa !) 2. Pentru cel de 95A: Rulment (sigur) piesa 10. Ca mai sus, piesa #6 Sunt la fel de intrigat ca si Viktor ! Daca au pus lagar in loc de rulment ... nu mai zic nimic ! LE: Eu as apela la un service specializat pentru ca: 1. sigur colectorul trebuie rectificat (merge si cu pila + smirghel) . 2 aproape sigur trebuie schimbati carbunii/periile. 3. la un reper la care se intervine ff rar, e foarte posibil sa mai gasesti si alte surprize !
  13. Salex

    Epica 2.0 Vcdi

    Alooo !! Obligatoriu vaselina cu Cu, daca vrei sa isi faca treaba ca lumea. Se gaseste si la spray. Diferenta intre producatori este data de procentul de Cu.
  14. Sunt doi rulmenti. Unul dintre ei este turnat, cel putin asa a fost in cazul meu. Daca e asa si la tine, va fi ceva mai delicat de scos din carcasa. In momentul asta, eu m-as limita la a-l demonta si a-l duce la niste meseriasi seriosi. Evident, cu acordare de garantie la lucrare si tot ce trebuie !
×