Jump to content
 

Viktor

Membru
  • Content Count

    4393
  • Joined

  • Days Won

    168

About Viktor

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Budapesta
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Nexia GLE 1.5, 8V
  • An
    1995

Recent Profile Visitors

15115 profile views
  1. Undeva la 3.5 bari dezvolta o pompa de benzina, defapt intre 3 si 5 bari da' de regula 3.5 Trebuie consultat manualul a se vedea date exacte. Scula cu dedicatie, conectata la iesirea din rampa injectoarelor (la cielo spre ex.) pus contactul si citit valoarea inregistrata . Totodata cu nitica rabdare, de presiunea scade asta vrea sa insemne ca se inregistreaza si o pierdere pe undeva.
  2. Doar scot topicu' mai in fata pentru cine cauta si nu gaseste .
  3. Cine isi doreste un motor sanatos si de durata astfel procedeaza ! Odata ajuns in inima motorului facem totul ca la carte . Sigur, cu costuri suplimentare in comparatie cu o simpla curatare a chiuloasei , da' asta-i procedura corecta . Acuma, isi intra in drepturi maretul "daca" spre ex peste un ... doi ani sa zicem (ori de ce nu, pierdere compresie din start la vreo supapa) cedeaza una din supapele obosite, ce atrage din nou service cu manopera , o noua garnitura de chiuloasa , piese noi si rectificarea scaunelor , timp pierdut etc. Voi iesi oare in cistig de cauza ? Nici vorba ! Alti bani alta distractie ce cu siguranta imi da cu minus cind se trage linie si se fac socoteli. Pai nu mai bine ma lasam prada procedurii corecte din start ? Sigur ca da !
  4. Cel mai simplu si bun antidot e a nu le face vinzare . Ori cum trebuie ori ii paste falimentul ! Simplu . Chiar si in service dai tonu' : accept piese de la producatorul x, y ,z-t nimic altceva ! Ceilalti neseriosi, dupa cum isi astern astfel sa doarma !
  5. Horica, sper sa nu uiti a ne bucura ochii cu poze promise referitor la calorifer . Eu mi-s curios cum arata dupa atitia ani si in comparatie cu al nou. Cu siguranta noua achizitie o sa dea cu plus da' totusi, poezia "in cabina in maieu" mai pe la vara asa as zice ... Un aspect de luat in calcul (acu, probabil o sa ma ocarasca mesereasu' - ce mah, ma inveti tu pe mine ...) ar fi etansarile voletilor, in special al celui cald/rece , pentru a se evita un aer mixt.
  6. Sigur ca da, noul bloc trebuie folosit de astfel au cazut zarurile . Oricum nu esti in paguba cu naftalina, o folosesti pe blocul original ca nah, fie acolo mama, fie acolo sa nu trebuiasca . Eu n-as face greseala sa ma debarasez de el, de poate fi adus la adevar si refolosit inca o data ... e super. Si SH-urile, pe masura ce timpil trece devin din ce in ce mai uzate asfel scazind sansele de a pune mina pe unul bun. Sigur, nu fie cazul (!) unei noi aventuri gen, da' ... am unul la naftalina in caz "D" ! Eu am o punte de nexia de vreo 10 ani sau mai bine, da' nici c-o dau la fier vechi, o tin acolo doar n-o tin in spate.
  7. Decizie sanatoasa ! Nu mi-s adeptul schimbatului pieselor de dragul de a le schimba. Insa, intr-o situatie gen schimbul cu o piesa noua are prioritate . Nici teoretic nu mi-ar da cu plus de iau in calcul munca multa de migala si incomoda, curata-l, monteaza-l la loc, rezultate mai mult sau mai putin pe astaptari, din portret nu lipseste intrebarea cit o mai tine, imi mai face si "bucuria" sa-mi inunde interiorul ... Nu se merita ! Unul nou si la revedere, mai ales de ne facem calcule pe termen lung. Foarte valabile si retetele de curatare la interior cind exista indicii ca acolo ar fi problema . La unele marci cum ar fi skoda felicia, vw caddy pickup , fiat duna ... babute mai de-o virsta cu cielo in caza , acolo da, merita demontat si curatat caloriferul anual la cit de usor e accesul la acesta. In vreo doua ceasuri ii montat deja la loc, cu pauza de cafea si tutun inclusa.
  8. Pentu optiunea rectificarii a toti cilindrilor din blocul original as opta si eu . Toti ori niciunul ! Altfel, dezechilibru, lucru facut (nici macar) pe jumatate.
  9. Viktor

    Sugestii

    Atentione ! Se propune racolarea tinerilor de pe forum dornici de a prelua stafeta, dirji si mindri a mentine la loc de cinste sigla gmclub ! Conditiile is simple : ascultati, invatati si la rindul vostru sa predati ! Noi, batriorii, cu negative la suspensii, sasiuri ruginite , cu rateuri pe alocuri ... ne retragem in "coltul terapeutului" unde, cel mai probabil ne vom contra (pe un ton civilizat , desigur) pe divesre subiecte la fel de importante cum ar fi : aspirina sau paracetamol ; care indreptator de oase ii mai bun si de ce ; dormitu' pe pat din scindura ori saltea cu apa etc. Drept bonus pentru aripa tinara mecanicosi in devenire : o usa deschisa la batriori in a cere sfaturi si mina libera in dezbateri. Acuma, fara a dezcuraja, a ameninta nici atit, ci pur si simplu simt nevoia a o spune : vom fi cu farurile (chiar si matuite ) pe voi !
  10. Orice ii posibil, lista probabilitatilor (cauzelor) ii lunga in ce priveste pornire greoaie. Step by step. Fiecare in parte verificata si eliminata din lista de se constata a nu fi problematica. Alta solutie nu prea e, cel putin eu nu cunosc .
  11. Da, Salex . Da' ... situatiile pot fi similare insa niciodata aceleasi, precum ADN-ul. Studiind in amanunt doua cazuri similare, puse in oglinda, cel putin un factor cu plus sau minus face diferenta. N-am observat (poate n-oi fi fost suficient de atent) in filmulet detalii mai in amanunt cind, cum, unde, citi km a parcurs in conditiile date etc. Acuma, daca tot ai reusit performanta de 0 (zero) compresie pe un cilindru , cred ca ar fi momentul potrivit de a o pune de un experiment pe viu, cu notite. Perforezi cu un burghiu inca un piston ( la libera alegere ) pentru a obtine compresie 0 (zero) si dai o tura de inca vreo 400 km sa vedem ce iese . Hai ca ma prind si eu in hora, cu promisiunea ca te tractez io !
  12. A fi OM ii lucru mare ! Meserias ... este oricare ! E grele cu mosu bag seama si ma indoiesc ca la el acasa lucrurile stau altfel. Sigur, nu tine de mine curtea nimanui, da' un bombanos din asta mofturos cu injurii si alte cele similare in ADN iti scoate peri albi inaite de vreme. O fi bun in domeniu sau da' ii ca fasolea, te vorbeste pe la spate ! Dupa cum a procedat cu doamna in cauza, la fel o sa procedeze si cu mine, si cu tine ... Si da, trebuie lasat in mirlania lui acolo pena ce sefia realizeaza ca individu' ( ce se crede de neinlocuit ) ii trage spinu_n poarta . Ioc clienti, ioc lovele, ioc salariu badie ! De mers inapoi la ei zici Horica ? In cazul asta o cauti cu luminarea si nu prea ai motive sa te plingi cit timp inclini a da apa la moara unor indivizi gen. Suta-n mie gasesti service cu grad de normalitate sporit si de ce nu, cu mult mai buni in domeniu. Acuma, daca insisti la meseriasu', o ta-ti faca bordul franjuri ! Cunosc un caz similar a unui ingimfat din asta (foarte bun in domeniu, nimeni nu am auzit sa-i conteste profesionalismul) doar ca, stilul asta de ne-OM a facut sa-i creasca aripi, a zburat din service. Ca s-o fi umplut paharu' si l-au dat afara, ca o fi plecat de unu singur ... habar nam, da' cert e ca nu mai defileaza pe acolo. Caloriferul. Dupa atita amar de vreme n-are cum sa arate prea bine la exterior, a primit umezeala, praf, frunze, gindaci sau mai stiu eu ce, toate aste imprimate intre fagurile caloriferului, e o piedica in fata suflantei, fluxul de aer prin calorifer obstuctionat in veci n-o sa atinga performante pe masura acestuia. Pe termen scurt ( si mediu chiar) situatia probabil sa fie imbunatatita prin curatire la interior si aici chiar nu ai de ce te teme a-l curata ca oricum ii pe ultima suta de metri iar in caz ca ar ceda, conectezi turu si returu in compartimentul motor eliminind caloriferul si mergi mai departe, te dai pe ulita fara nici o problema, maxim in suba, manusi si 2casiula di astrahan" . De se ia in calcul rezolvarea problemei pe termen lung, atunci din start schimbat caloriferul cu unul nou, din cupru daca se poate !
  13. Corect ! Mi-ai luat vorba din taste T Eu i-as inmana electricianului in cauza o scrisoare insotit de un rinjet la inminarea acesteia in care as sublinia foarte pe scurt : esti cu vaca, inlocuirea caloriferului la cielo nu necesita demontarea bordului. Ti-o spun in scris si subtil, fara asistenta dragilor tai colegi, ca mi-s un gentlman ! Insa tu ... multumesc lui Dumnezeu ca nu sintem toti la fel !
 

×
×
  • Create New...