Jump to content

Recommended Posts

Da, am sa iau roti potrivite, ce-i sigur e sigur Multmesc !

Share this post


Link to post

Cat trebuie sa fie relanti-ul la leganza? La mine sta imediat sub 1000. Cutie automata. Multumesc :-)

Share this post


Link to post

si la mine e la fel

 

Hai sa va spun ce mi s-a-ntamplat azi. M-am gadit sa schimb uleiul la cutia de viteze. Ma interesez, cumpar ce trebuie (Castrol EPX 80W-90) si merg la service Daewoo.

Surpriza - nu vor sa mi-l bage. De ce ? Ca cica au primit ordin de la Craiova ca la masinile cu cutie manuala sa bage ulei de cutie automatica (Aral cu indice ATF22 etc, nu retin exact). De ce ? Din cauza ca aceste cutii (indiferent de model Daewoo) sunt cu 3 arbori si trebuie un ulei cu vascozitate mai mica asa cum e cea a uleiului de automatica. Ce parere aveti ? Inca ceva, mi s-a spus ca la aceste cutii (manuale, in speta de Leganza) uleiul nu ar trebui schimbat niciodata.

 

Tot azi am facut un schimb de compesatori hidraulici. Am mai zis eu ca la cald se auzea un tacanit. Ei erau. De azi masina toarce ca o "pisica". 4 mil. da' suna fain. :)

Edited by Bolt

Share this post


Link to post

si la cielo tot ATF22 mi s-a recomandat! Acum trebuie sa fac revizia la matiz si tot ATF22 mi s-a recomandat! Nu stiu care e faza cu uleiul asta!

Share this post


Link to post

Eu ma cam intreb asa : neamtul sau koreanul cand au facut motoarele si cutiile astea nu stiau de asa ceva ? Sau au ramas cei de la Craiova fara un ulei competent pt. cutii si apeleaza la unul care-i cumva hibrid prin proprietatile lui ? Poate ca nu ofera Aral-ul un ulei pt. cutii manuale, ceea ce mi s-ar parea absurd.

Oricum, dincolo de speculatie, totusi din ce-am citit eu aici : http://www.aral-forschung.de/lubricants/co...ation/gear.html

treaba pare a fi in regula. ATF 22 merge si la cutii automate si la cutii manuale la motoarele GM mai vechi. Iar de facut, era si firesc ca Aralul sa faca si uleiuri pt. cutii manuale. Bun, daca da, de ce Craiova nu recomanda ulei specific pt. cutii manuale ? Probabil din motive logistice, financiare etc.

Raman totusi la parerea ca se merge doar pe un ulei disponibil probabil mai usor si la un pret mai accesibil si nu ca daca cineva ar pune Aral sau orice alta marca cu indicele 80W cum zice producatorul masinii, ar fi ceva rau.

Dati-va si voi cu parerea.

Edited by Bolt

Share this post


Link to post

Azi am citit indicatiile pe o cutie de Aral ATF22 si spunea numai de cutii automate. Nimic de cutii manuale. Hmm...

Share this post


Link to post

Posesorii de cutii automate, ce ziceti... cateodata smuceste putin cand schumba viteza, mai ales cand calc foarte putin gazul. ADica daca tin gazul constant apasat schimba destul de lin vitezele, dar are tendinta de a schimba mai repede intr-o treapta superioara atunci cand iau piciorul de pe gaz, si atunci simt o smucitura usoara. Arata asta ca ar avea vre-o problema?

SI inca ceva, unde sa imi schimb cum trebuie uleiul la cutie? AM inteles ca procedeul nu este asa simplu, si majoritatea nu prea au habar de cum se face...

Share this post


Link to post

schimbat azi uleiul la cutie la matiz cu ATF 220 si schimbatorul merge mult mai usor decat inainte si nu mai agata la schimbare. Se vede diferenta.

Share this post


Link to post

Sa va spun ce mi s-a intamplat...Duminica seara ma intorceam de la tara si pe autostrada Bucuresti-Pitesti opresc sa alimentez la Km36, trag de maneta pentru deschidere capac benzina si surpriza nu se mai deschidea, am mai incercat de cateva ori, m-am dus si am batut si in el, am incercat din nou si tot nu se deschidea...am luat o surubelnita si l-am deschis cu ea...Acum se deschide perfect. A mai patit cineva asa si daca da ce este de vina?

Share this post


Link to post

S-a rupt cablul sau a sarit de undeva.

Share this post


Link to post

S-a incotzopenit.

Chiar nu stie nimeni unde sa merg sa schimb uleiul la cutia automata? Pls help!!! AM schimbat acu doua saptamani si apoi am aflat ca procedura de fapt este mai complicata, ca trebuie schimbat TOT uleiul, si nu e asa simplu, si unde am mers eu ce ea au zis ca nu se pricep.

Dupa 10 zile iar este maroniu uleiul (din roz), si nu imi convine.

Share this post


Link to post

Pai sigur nu e rupt cablul pentru ca acum se deschide normal. M-am gandit ca poate s-a blocat mecanismul ala de deschidere si ar trebui uns :-?

Share this post


Link to post

Schimbat ieri uleiul de la cutie cu Castrol EPX 80W-90. Am vorbit si cu alti mecanici si m-au sfatuit sa merg pe mana producatorului. Am trimis de Luni e-mail la Daewoo si nici pana azi n-au raspuns. Eu m-am intrebat asa, ce se intampla vara cand afara sunt 40 de grade si la cutie inca cateva ? Cred ca daca as fi pus ulei de cutie automata as fi avut ceai ATF22. Ce se intampla iarna ? Pai nu s-au gandit la asta producatorii masinii si ai uleiului Castrol ? :)

Edited by Bolt

Share this post


Link to post

Revin pe forum dupa ceva timp, primul lucru pe care-l fac este sa injur (in gand bineinteles) mecanicii din Romania si nu doar pe cei de la Daewoo ci si si pe cei de la VW, Toyo, toti sunt o apa si un pamant.

 

Problema care mi-a tinut masina pe tusa 3 luni era: "ulei in vasul de expansiune". Masina a circulat pe la diversi mecanici cu aceasta problema si fiecare si-a dat cu parerea: garntura de chiulasa, chiulasa, bloc motor, oznuri... Am pierdut timp si bani intr-o veselie, 3 garnituri, am achizitionat o chiulasa noua, am facut un drum in Germania si m-am intors cu un motor. Problema era atat de simpla incat nu-mi vine sa cred ca nu au descoperit-o mecanicii si am descoperit-o eu din greseala. Noroc ca am mai putut sa recuperez ceva din banii dati pe piese.

Unde ar putea fi problema la plafoniera, caci de ceva timp cand deschid usile nu se mai aprinde (in schimb merge manual cand apas butonul de la plafoniera), are cineva idee?

Share this post


Link to post

Welcome back!!! Pai nu fii zgarcit, spune-ne si noua de unde era problema...

La plafoniera, ai verificat butoanele de la usi? Vezi ca plafoniera are 3 pozitii stins permanent, aprins cand se deschid usile, aprins permanent. Da plafoniera jos si cu un aparat de masura vezi daca iti vine curent pe amele fire cu +, cel de la usi si cel direct. Pe cel de la usi trebuie sa-ti vina curent doar cu usa deschisa, pe celalalt permanent. Daca ai curent acolo, e de vina comutatorul cu 3 pozitii al plafonierei.

PS verifica intai daca ajunge curent la bec cu usa deschisa si comutatorul in pozitia intermediara si apoi fa ce am zis eu mai sus :)

Later edit. Eu nu am Leganza, sunt doar posibile probleme :D

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Cu tot respectul, chiar nu are nimeni masina cu cutie automata sa imi raspunda?

Share this post


Link to post

Eu nu am vazut la Leganza butoane la usi pentru plafoniera, eu stiam ca are niste senzori.

Share this post


Link to post

Sant in mecanismul de inchidere a usii .

Share this post


Link to post

Am inteles... am sa incerc pe forumul Dacia :-)) Eu tot intreb ca nu ma dor destele... Unde imi schimb si eu uleiul la cutia automata la Leganza?

Share this post


Link to post

Mai ai de asteptat vreo 20 de ani pina vezi cutie automata pe dacia.

Mergi la un service daewoo.Cumpara in prealabil filtrul si uleiul.

Share this post


Link to post

Probabil, dar raspund mai repede :-)

Am fost la service daewoo, si nu se pricep sa schimbe la cutia automata (au recunoscut chiar ei). Repet, procedura este mai complicata, trebuie schimbat TOT uleiul, nu numai ce curge din baia de ulei. Ei schimba uleiul ca la motor, dau drumul la ulei, desfac baia, schimba filtrul, si la revedere. Am facut deja asta acu o saptamana si uleiul e deja brun.

Va rog, stiti un service autorizat, unde se afla un om care chiar se pricepe la cutii automate? Va multumesc anticipat :-)

P.S. pentru admini, eu tastez ceea ce ar trebui sa fie un smiley, dar imi iese un fluieraci adica :-) Care-i faza?

Edited by bss_x

Share this post


Link to post

OFF TOPIC: Te paste un mic warn :)

ON TOPIC Schimba service-ul :) Procedura este cea pe care ai spus-o, se da capacul jos, se scurge uleiul se schimba filtrul, se schimba garnitura, se pune capacul la loc si se pune uleiul. S-a mai scris pe aici chestia asta (la topicul despre cutii automate. Faptul ca uleiul pe care l-ai pus e murdar dupa ceva km, e normal, pentru ca tu nu ai spalat mecanismele cutiei, pentru ca apoi sa-i pui ulei curat.

Share this post


Link to post

Daca dai un search pe google la change oil automatic transmission, ai sa vezi ca nu e chiar asa... Exista niste aparate speciale care baga ulei pe o parte si scot ulei pe alta, si exista niste mecanici priceputi care toarna ulei cu motorul pornit pus pe P in timp ce scurge uleiul din cutie. Cand uleiul care curge incepe sa fie curat se spune ca s-a schimbat uleiul la cutia automata. Procedura pe care ai spus-o tu o face oricine, ti-am mai spus, ei cu gura lor au recunoscut ca nu este corect cum fac... dar mai mult nu stiu nici ei.

Ai sa vezi de asemenea ca culoarea bruna la ulei la cutia automata e semn rau, scrie cam peste tot... Iarasi romanii nu par sa fie ingrijorati. Ce stiu sigur este ca pentru cutia automata trebuie o persoana specializata in domeniul asta, eu nu gasesc, vad ca nici voi nu stiti...

Nu stiu exact pentru ce ma paste warn... nu cred ca am fost nepoliticos, am inteles ca aici pe forum sunt cateva persoane avizate, iar eu nu primesc raspuns la o intrebare elementara... Daca deranjez, imi iau masina si plec :-)

Share this post


Link to post

:o fftopic: Mircea glumea, nu te paste nici un warn. Sunt alte coduri, pentru smiley simplu este

 :) 

, iar

:-)

il produce p-ala care fluiera.

Share this post


Link to post

OFF TOPIC! Da, si n-ai voie sa atragi atentia moderatorilor / adminilor in public, ci numai pe PM :P

Sincer nu am vazut ceea ce spui tu, dar iti dau un sfat: intreaba si la service-urile specializate in masini americane, pentru ca la americane sunt majoritare cutiile automate. Spor!

PS Si ramai aici! :) :-)

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...