Jump to content
Sign in to follow this  
danutz

Pierderi Antigel

Recommended Posts

 

Stie careva, ar ajuta sa aditivez antigelul cu prafurile acelea anti-scurgeri? Presupun ca la o utilizare doar in oras si la sarcini mici si drumuri scurte ar mai tine probabil pana sa pot efectua operatia in "confort termic". Ce parere aveti?

 

Mai bine nu. Oricum sansa de a rezolva beleaua astfel este extrem de mica si, in plus, risti alte probleme cum ar fi: infundare furtune, corp clapeta, calorifer etc.

 

Share this post


Link to post

Asta pe langa faptul ca apa "spala" in permanenta cilindrul ala care nu mai merge la relanti si la primavara cand vrei sa schimbi garnitura s-ar putea sa te trezesti ca trebuie sa schimbi si blocul de la uzura prea mare.

 

PS A doua problema care poate aparea, cu motorul oprit apa se poate scurge in interiorul cilindrului si la pornire sa indoi ceva pe-acolo (soc hidraulic, apa nu se comprima ca aerul) sau in cel mai bun caz sa rugineasca chestii pe acolo.

 

@MH_Andrei

 

Posibil de la termostatul blocat sa fi ciupit si garnitura de chiulasa.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Cred ca aveti dreptate. Cu tot "socul termic" m-am apucat de munca. Bateria jos, robinetul de la radiator imposibil de accesat decent si merge greu (sunt si ceva cablaje electrice in zona), asa ca am dat radiatorul jos (se da jos extrem de usor doua suruburi de 6 cu tubulara de 10 jos si furtunele la fel si e "al meu") . In plus faci rost de spatiu suplimentar. Apoi jos airbox-ul si racordurile de aer, cureaua de alternator, pus distributia la semn, dat jos capacul de plastic al distributiei, cureaua (doar de pe pinionul mare sa nu mai umblu la intinzator) si pinionul de pe axa cu came jos. Apoi timoneria de acceleratie, furtunul de vacum de la servofrana, distribuitorul (facut semne pe el inainte sa nu mai reglez avansul), fisele de la bujii. Au urmat cele doua suruburi de la esapament (cheie de 15) toate mufele de la cablaraie (senzori, injectoare, distribuitor, etc.) .Turul si returul de benzina de la rampa injectoarelor, si furtunele de apa de la chiulasa. In fine capacul culbutorilor jos si cele 10 suruburi de strangere ale chiulasei la fel.

 

Problema e ca in ciuda socurilor cu ciocanul de cauciuc nu se misca nici carterul axei cu came, nici intreg ansamblul chiulasei cu galeriile montate pe ea. Ma rog, n-am insistat ca dupa amiaza de lucru s-a incheiat, continui maine. Sper ca n-am uitat sa slabesc sau sa scot ceva. Cam cat de tare si mai ales unde sa lovesc ca sa se desprinda chiulasa?

 

M-am uitat dupa cupluri si am gasit pe cineva care sfatuieste (normal dupa metoda spiralei ) 24 Nm apoi 60+60+30 grade. E corect? Garnitura de chiulasa cumparata e uscata. Trebuie unsa cu ceva inainte de montare?

merci!

Edited by galen

Share this post


Link to post

Uitasem sa scot unul dintre suruburile de la chiulasa, il slabisem doar, era aproape intuneric. Dar mai e un trick, galeria de admisie este prinsa de un suport care vine de la bloc cu doua suruburi (cap de 13). Acelea prind si un distribuitor pentru lichidul de racire. Suruburile se pot scoata fara probleme de dedesubtul masinii daca ai canal, altfel insa m-am ajutat de o oglinda sa le localizez si apoi le-am demontat "blind" pe pipaite cu o cheie cu un clichet mica si un tub de 13. Chiulasa a iesit apoi fara probleme dupa demontarea a inca doua furtune.

 

Atentie cand scoateti carterul axei cu came, va trebui sa puneti in ordine culbutorii si pastilele impingatoarele de supape, piese pe care nu le mai tine nimic dupa demontarea carterului. Am gasit silicon rosu la imbinarea intre carter si chiulasa, semn ca motorul a mai fost desfacut in istoric. Garnitura chiar arata rau, destul de mancata cu urme de scapari clare de apa pe la cilindrul 1. Problema care o vad acum este curatarea suprafetelor, blocul cilindrilor nu e o problema, dar au ramas fragmente de garnitura lipite zdravan de chiulasa, care e din aluminiu. Ma gandesc sa folosesc ceva solvent si raclete facute din lemn de esenta tare. Daca folosesc ceva cutit ma tem ca zgarii inevitabil suprafata. Va fi o munca de chinez batran si melancolic :mrgreen: . Va tin la curent.

Share this post


Link to post

Desi implica costuri suplimentare, iti recomand sa duci chiulasa la un strungar pentru "a-i da o fata" cum trebuie. Mai ales ca spui ca ai descoperit interventii anterioare, nu as recomanda montarea fara, macar, o verificare de planeitate !

Share this post


Link to post

Desi implica costuri suplimentare, iti recomand sa duci chiulasa la un strungar pentru "a-i da o fata" cum trebuie. Mai ales ca spui ca ai descoperit interventii anterioare, nu as recomanda montarea fara, macar, o verificare de planeitate !

Merci pt sfat, nu este din fericire cazul. Motorul si chiulasa au doar 100k si au fost tratate cu bun simt. Garnitura s-a suflat intre cilindrul 1 si canalizatia de apa deoarece a fost "sculptata" anterior (am luat masina acum 7 ani SH ) ca sa se majoreze debitul de apa in chiulasa. Atat de sculptata incat la 1 mai ramasese doar cercul de metal frontiera cu compresia. Acum am pus o garnitura Victor Reintz care cu o exceptie are doar cate o gaura cam de 4-5 la fantele de comunicare apa intre bloc si chiulasa. Si normal n-am de gand s-o sculptez.

 

In cilindrul 1 am gasit deasupra pistonului cam 3 linguri de apa, ceea ce nu lasa nici un dubiu asupra a ce s-a intamplat. In rest supapele, axa, culbutorii in perfecta regula.

 

Oricum am verificat planeitatea cu o rigla si pare perfecta. Am curatat-o cu grija si nu cred ca voi avea probleme. Stii cumva cum se scoate apa din blocul motor? Are cumva ceva aerisitor? Desi cred ca am sa scot si pompa de apa s-o evaluez cu aceasta ocazie si va iesi apa pe acolo. M-am hotarat sa schimb si cureaua de distributie cu aceasta ocazie, ca are cam 50 mii.

Edited by galen

Share this post


Link to post

Ai desfacut chiulasa cu motorul rece sau cald? Oricum, sunt de acord cu Salex, pt 50 lei merita facuta o planare.

Ca sa scoti apa din bloc, cel mai jos loc e la pompa de apa... deci daca tot o scoti, o sa iasa aproape toata apa. Daca vrei sa scoti tot, poti sa faci o spalare cu apa dedurizata si otet, de 2-3 ori, dupa care golesti instalatia pe la radiator (eventual pornesti putin motorul ca sa-ti impinga pompa toata apa) si pui antigel/apa 50/50.

 

p.s: esti cumva si pe forumul moto? pt ca numele e mai deosebit :)

Share this post


Link to post

Ai desfacut chiulasa cu motorul rece sau cald? Oricum, sunt de acord cu Salex, pt 50 lei merita facuta o planare.

Ca sa scoti apa din bloc, cel mai jos loc e la pompa de apa... deci daca tot o scoti, o sa iasa aproape toata apa. Daca vrei sa scoti tot, poti sa faci o spalare cu apa dedurizata si otet, de 2-3 ori, dupa care golesti instalatia pe la radiator (eventual pornesti putin motorul ca sa-ti impinga pompa toata apa) si pui antigel/apa 50/50.

 

p.s: esti cumva si pe forumul moto? pt ca numele e mai deosebit :)

Normal ca am incalzit motorul ca era cam "inghesuiala "pe afara si asa ies mai usor furtune, etc. Motorul n-a fost fiert de cand e la mine si termostatul e bun, chiulasa e ok. Sigur ca sunt motociclist si suntem cunostinte vechi :) "Conserva" asta nu mi-a facut probleme pana acuma, asa ca bajbai putin pana invat sa ma descurc prin ea. Apa trebuie s-o scot complet ca a intrat mizerie in ea cand am curatat blocul de urme de garnitura si jeg. Pana acum am "servizat" doar franele (cap coada), am inlocuit linia de esapament, arcurile spate si am izolat-o.In rest boierie masina asta. Trag nadejde ca daca o mesteresc corect va umbla alte 50 mii fara necazuri. Adica la cat ma dau eu cu conserva, inca vre-o 7 ani.

 

Lumea zice sa nu pun nimic pe garnitura , dar eu tot o ung cu putin ulei (antilipire) ca nu vad nici un motiv rational sa fie contraindicat. Pana la urma am curatat chiulasa si topul blocului cilindrilor cu un cutit bont si apoi cu smirghel fin pana la "oglinda". Cam 4 ore de lucru manual :mrgreen: . Asa ca la atata munca merita sa schimb si distributia, poate si pompa de apa.

Share this post


Link to post

nu, ideea era ca aluminiul se deformeaza la cald-rece. dar daca esti sigur ca e plana, atunci las-o asa.

eu (noi) am uns cu vaselina garnitura la montaj... l-am cam injurat pe colegul Mircea Jo ca a ajuns vaselina in antigel, dar nu are nici pe dracu'. vaselina umfla putin garnitura si ai garantia ca etanseaza perfect. am facut treaba asta prin august, voi fi nevoit sa o fac iar la primavara, poveste mai complicata la mine, scaun de supapa dus...

pai daca spui ca are cam 100.000 km, merita sa-i schimbi si distributia complet: curea, pompa de apa, intinzator. pt ca nu umblii zi de zi la ele si acum ai ocazia, fiind desfacuta. ia-ti si o garnitura noua la termostat, e cativa lei. sa verifici si curelele celelalte, sa nu fie crapate rau... cam 25-30 lei una.

Cielo e o masina corecta... nici prea prea, nici foarte foarte... ieftina de intretinut, ofera un minim de confort, rezistenta. si, din punctul meu de vedere, usor de modificat... la frane, la directie, la interior, chiar si la motor (planarea aia cu un 0,3-0,4mm - pana la 1,2mm te poti duce maxim - mai da ceva putere).

ma bucur ca regasesc un coleg motociclist aici :) desi eu sunt la inceput.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Schimb toate curelele si probabil si pompa de apa, sa vad ce fabricatie e. Pe mine ma intereseaza fiabilitatea si tractiunea, nu performanta, umblu cu gpl si trag remorca cu ea. Car mobra de teren, ca aia e neanmatriculata. Azi am demontat verificat si curatat toti tachetii, cam aveau multa mizerie prin ei. Toate depunerile din ulei se sedimenteaza acolo. Se prind infasurati in carpa in menghina si se forteaza capacele jos de pe guler cu o surubelnita. Se fac farmacie atat pistonasele cat si cilindri si se resertizeaza capacelul cu un punctator (tot unde au fost sertizate original). Deasemenea am montat chiulasa. Maine incep sa ma ocup de distributie dupa ce-mi iau curelele.

Share this post


Link to post

Sa cureti si canalele prin care circula uleiul in chiulasa :) Daca spui ca la tacheti era mizerie, e posibil sa fie si in canale si sa le infunde.

Motorina e f buna pt curatare, poti sa-i tii in "baie" de motorina peste noapte.

Share this post


Link to post

Eu recomand sa pui vaselina pe garnitura de chiulasa. Strat subtire dat cu destiu pe ambele fete. Asta dupa ce cureti frumos blocul cu ce gasesti la indemana (ala de curatat gheata de pe geam iarna e perfect, e si de plastic) :)

Nu de alta dar eu am patit odata ca dupa remontaj sa nu mai am compresie deloc, m-am chinuit sa pornesc motorul vre-o 2 ore, timp in care am spart si toba de esapament de la benzina nearsa care a bubuit pe evacuare :D .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Am uns-o pana la urma ca de obicei cu un strat subtire de ulei. Stransa apoi cu cheia dinamomentrica la 25 kN si apoi inca de doua ori 60 grade cu cheia si inca 30 grade. Urmeaza sa mai strag 30 dupa ce voi porni motorul.

 

Revenind la tacheti, voi spune ca am demontat si supapele cu bila si arc, operatie care se face prin tragerea capacelor cu un patent (mare atentie se face la mica distanta de o laveta pusa pe bancul de lucru ca sa nu sara arculetul si bila mai stiu eu unde). Apoi se pot spala foarte bine injectand solvent cu o seringa prin orificiul de acces al uleiului. Operatiunea se repeta pana nu mai iese mizerie. Am sa pun o poza super reusita cu tachetii (luata de pe forum-eu nu am reusit sa fac alta mai buna).Curatarea lor perfecta este esentiala, altfel ulterior strangerii chiulasei sunt mult mai greu de scos/montat.

 

Chiulasa am spalat-o sub presiune maxima cu karcherul (am unul foarte serios) inclusiv toate canalele si anexele Am facut-o luna!.

 

Inlocuirea pompei de apa si a distributiei este insa o treaba mult mai serioasa decat am crezut, ai nevoie neaparat de canal sau elevator. Asa ca am mutat operatiunile in garajul incalzit si dotat cu canal. In plus nu recomand sa execute aceasta operatiune decat amatorilor cu experienta in mecanica si mecanisme.Operatiunea nu este descrisa in amanuntime nicaieri si sunt multe trick-uri si implicit riscuri de a proceda incomplet sau gresit. .

 

1.Dupa ce se demonteaza curelele de AC, cea de auxiliare si semicapacul superior de plastic al distributiei, in primul rand se verifica daca motorul e "la semne", respectiv crestatura de pe fulia vilbrochenului trebuie sa "bata" cu cuiul de plastic de pe semicapacul de plastic inferior distributie, iar crestatura de pe pinionul de distributie cu semnul de pe chiulasa sau sa fie exact la ora 12.

 

2.Apoi se demonteaza pinionul de distributie tinand contra prin blocarea axului cu came intre o cama si carcasa folosind de exemplu o cheie de bujii.

 

3.Se demonteaza capacul de vizitare a volantei si se blocheaza volanta cu o surubelnita ca in poza. Asta ca sa se poata demonta fulia volantului (cheie tubulara de 18). Apoi se demonteaza si semicapacul inferior al distributiei (3 suruburi de 6)

 

4. Dupa ce se da jos fulia pompei de servodirectie urmeaza pompa, care e al naibii de greu de scos, in special holenderul de la furunul de presiune. Recomand sa-l incalziti cu atentie sa nu afectati furtunul. Alt trick e ca trebuie demontata teava metalica de pe joasa presiune de pe pompa, altfel pompa nu are loc sa iasa datorita spatiului critic. Se scot prima data suruburile de prindere pe bloc ale pompei , se trage putin inafara si apoi cu o inelara de 10 se scot suruburile de la cuplajul tevii , se scoate intai teava si apoi pompa care fara teava de joasa presiune poate fi scoasa. Normal ca inainte de demontare se recupereaza lichidul hidraulic. (recomand sa-l sifonati prima data pe cel din rezervorul pompei ).

 

5. Acum se poate demonta cureaua de distributie si rola intinzatoare dupa care urmeaza capacul interior de plastic al curelei de distributie si in sfarsit poate fi scoasa si pompa de apa. Aceasta este prinsa cu 3 suruburi de 6 cu cap inbus care sunt foarte bine stranse. Folositi chei inbus noi si perfect calibrate, altfel riscati sa stricati capul inbus. Eu am reusit asta la unul dintre ele si am rezolvat batand fortat un bit torx de diametru potrivit. Pompa de apa se scoate prin fortare laterala, dar daca nu aveti de loc joc la ax mai bine nu o scoateti pentru ca garnitura de etansare nu este refolosibila si nu se livreaza separat. Eu a trebuit sa o demontez si bine am facut pentru ca era multa rugina si mizerie de curatat acolo. Nu am gasit insa garnitura noua, asa ca am schimbat pana la urma pompa cam (75 lei), desi avea doar 100k km si parea impecabila.

 

6. Montarea se face in ordine inversa . Prima data pompa, apoi capacul interior de plastic, rola intinzatoare, pinionul arborelui de distributie. Reglajul intinderii se face exclusiv prin rotirea pompei de apa care este excentrica. Pentru asta se slabesc suruburile inbus mai sus pomenite sau nu se strag complet la montarea pompei noi si se roteste pompa cu o cheie reglabila (pompa are un hexagon de cheie) care sa incapa in stramtul spatiu accesibil. Daca nu aveti cheie potrivita (caszulm meu de ex.) se confectioneaza "ad hoc" un SDV ca in poza. Tensionarea se face pana cand reperul mobil de pe suportul rolei intinzatoare se situeaza intre reperele fixe. Se roteste de la surubul pinionului distributie motorul de cateva ori sa se aseze bine cureaua si reglajul se repeta. Apoi se strang ca lumea inbusurile si celebrul reglaj este terminat.

 

Cureaua veche era in perfecta stare(ca noua, fara crapaturi sau urme de uzura), cu toti cei 50k km parcursi de cand a fost schimbata ultima data.Rola deasemenea se invarte usor fara "agataturi" . Ceea ce ma face sa presupun ca nu este nici un motiv sa schimbi un kit de distributie mai repede decat se schimba la vw-uri de ex., adica cam 100mii. Daca tot am fost pus pe "renovat motorul" si am curatat peste tot mizeria acumulata, ma apuc acum sa dau si baia jos ca sa curat ca lumea atat baia cat si sorbul pompei.

 

 

post-26295-0-23264400-1387830082_thumb.jpg

post-26295-0-00797200-1387830083_thumb.jpg

post-26295-0-94030000-1387830106_thumb.jpg

post-26295-0-74817600-1387830107_thumb.jpg

post-26295-0-31610800-1387830119_thumb.jpg

post-26295-0-95126500-1387830119_thumb.jpg

post-26295-0-20518900-1387830182_thumb.jpg

Edited by galen
  • Like 1

Share this post


Link to post

Am uitat sa spun ca pentru a castiga spatiu suplimentar pentru lucrul la distributie este mai bine sa demontati de pe motor si alternatorul, cel mai simplu cu suport cu tot(suportul e prins in 3 suruburi pe bloc). Deasemenea pentru a putea pune mai usor cureaua noua pe pinioane se poate pretensiona si arcul de la rola intinzatorului prin suprapunerea qaurilor de pe suportul rolei si de pe indicatorul mobil si introducerea ulterioara prin ele a unui burghiu care se extrage cu patentul dupa montarea curelei. Apoi se regleaza tensionarea corecta prin rotirea asa cum am spus a corpului excentric al pompei pana la suprapunerea ca in poza a reperelor . Adaug doua poze, una inainte de reglaj, a doua dupa tensionarea curelei cu reperele de pe rola suprapuse corect.

post-26295-0-59157900-1387904693_thumb.jpg

post-26295-0-15585600-1387904695_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Demontarea baii de ulei se face simplu, nu trebuie data jos teava de evacuare. Sorbul pompei se demonteaza la fel de simplu din 3 suruburi . Apoi se spala totul cu apa sub presiune si se usuca. Operqatiunea a fost foarte utila, deoarece jumatate din suprafata sitei sorbului era colmatata. Diferenta se constata imediat la pornire, cand becul de ulei se stinge deja din demaror. Cu aceasta ocazie e bine sa schimbati garnitura baii. Garnitura noua se etanseaza cu silicon termorezistent (rosu sau negru).

 

Daca tot am reparat si reparat, am curatat si senzorul de acceleratie (se sprayaza in interior cu un fas de vd 40) si valva de aer de ralenti comandata de motoras se curata deasemenea cu solventi (atat conul din varful axului cat si scaunul).

Bineinteles ca la final am pus ulei nou si deasemenea lichid antigel. Si normal, ar fi fost culmea ca motorul sa nu functioneze absolut impecabil. Deasemenea lichidul antigel ramane acum la nivel!

Share this post


Link to post

Buna seara!

Am un Espero 1.5 16 V din 1996 care pierde antigel. Am observat pierderea antigelului acum cateva saptamani, asa ca am dus masina la service. Mecanicii mi-au spus ca trebuie schimbat furtunul din poza, cel evidentiat cu sageti rosii. Din pacate, nu mi-au spus cum se numeste.

Stie cineva cum se numeste si de unde il pot cumpara? Am mers deja cu aceasta poza la cele 2 magaznie de piese auto din zona Delfinariu, dar nu am gasit nimic.

post-43206-0-87720200-1408549282_thumb.jpg

Edited by Moonlight

Share this post


Link to post

Buna dimineata!Multumesc mult, o sa merg la magazin sa il caut.Va tin la curent :)

Buna ziua din nou! Am cautat acest furtun in 7 magazine de piese auto din Navodari si in cele 2 magazine de piese auto de la Delfinariu, in Constanta, insa nu l-am gasit nicaieri. Are cineva vreunul SH in stare buna?

Share this post


Link to post

Salut Moonlight,

Furtun posibil sa gesesti ori la casa de cultura (stiu ca au piese de dacie dar am gasit si de daewoo la ei )ori pe poporului aproape de cimitir pe partea dreapta este o vila cu un etaj pe care scrie mare "piese daewoo".Offtopic la cele 2 magazine de care mentionai am fost si eu si am plecat cu cap de planetara fara abs in cutie de cap de planetara cu abs... :scarpin:

Share this post


Link to post

Salut Moonlight,

Furtun posibil sa gesesti ori la casa de cultura (stiu ca au piese de dacie dar am gasit si de daewoo la ei )ori pe poporului aproape de cimitir pe partea dreapta este o vila cu un etaj pe care scrie mare "piese daewoo".Offtopic la cele 2 magazine de care mentionai am fost si eu si am plecat cu cap de planetara fara abs in cutie de cap de planetara cu abs... :scarpin:

Wow, multumesc mult!O sa merg la magazinul de la Casa de Cultura, poate il gasesc. Cat despre intamplarea cu capul de planetara, se vede ca vanzatoarele mai au de munca la aranjarea corecta a obiectelor in cutii :lol:

Share this post


Link to post

Revin cu amanunte: am gasit un furtun de Nubira, insa acum imi trebuie si un capac de termostat cu stut.Pana acum nu am gasit in Navodari si nici la Radacini in Constanta.Stie cineva unde as putea gasi?

Share this post


Link to post

De cand am schimbat noul capac de la vasul de expansiune antigel nu mai fasaie cand il deschid. Care e faza? Deschide prea repede supapa? Influenteaza negativ mersul motorului? Multumesc!

Share this post


Link to post

Se pare ca busonul nu este etans, ceea ce nu este bine. Circuitul de racire trebuie sa lucreze sub presiune pentru ca procesul de fierbere sa nu se declanseze sub 120 grd.C. Aparent, mersul motorului nu este influentat si, acum iarna, problema nu este prea alarmanta. Dar va veni vara cea torida ... Atunci cand lichidul de racire fierbe, transferul de caldura nu se mai face corect. Consecintele se cunosc.

Share this post


Link to post

Mi-a curs antigel pe la furtunul de evacuare a condensului de la AC.. plus ca pierd 1 litru de antigel la 200 km. Am si miros de antigel in habitaclu cand pornesc ventilatia. Se schimba greu caloriferul de sub bord la cielo? Am citit pe la inceputul threadului si mi-a picat fisa fiindca nu aveam idee pe unde puteam sa pierd asemenea cantitate de lichid..

 

Putin offtopic: Nu am gasit pe niciunde agrafe de la filtru de aer pentru cielo/espero. Sunt compatibile alte tipuri de agrafe?

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...