Jump to content
Sign in to follow this  
danutz

Pierderi Antigel

Recommended Posts

Daca e asa cum zici (ca nu curge ulei pe la garnitura de la carter), cred ca nu pot fi decat 2 cauze posibile: garnitura de chiulasa sau chiulasa cu fisuri. In borcanul de lichid racire e prezenta spuma sau lichid de culoare cafea-cu-lapte?

Share this post


Link to post

nu.nu este nici spuma in ulei,nici in antigel.doar are o culoarea inchisa asa,desii el e verde.si garnitura la capac doar ce am schimbat-o

Share this post


Link to post

da stiu.eu ziceam ca am schimbat-o pe aia de la capac.

Share this post


Link to post

Fum alb scoate? Cati km are masina? Ce ulei (vascozitate) utilizezi?

Share this post


Link to post

nu scoate fum alb.masina are 72 de mii.ulei mobil 10w40 semisintetic are vreo 3-4mii uleiul de cand e schimbat

Share this post


Link to post

Ia putin pe deget si gusta din pata aia. Daca gustul e dulceag > clar antigel. Spala toata zona de pe capacul tachetilor, chiulasa si blocul motor cu un degresant si urmareste exact de unde apare umezeala. Ti-as mai recomanda ceva: spala vasul de expansiune si da jos antigelul din motor. Baga apa dedurizata sau distilata si mergi vreo 100 de km. Daca apa scoasa ulterior e uleioasa > garnitura de chiulasa ciupita. Sigur uleiul il verifici cum trebuie? La pedalier sau sub presul pasagerului dreapta e umed?

Share this post


Link to post

nu gasesc nimic umed,doar acolo si se vede pe bloc in jos ajunge pana la surubul de la baie.se vede picatura,dar nimic sub masina.pica in mers zic eu.am sa incerc si varianta asta numai sa nu fac ceva cu apa distilata.



si uleiul il verific de pe joja.altfel cum?m-am uitat si in capacul la tacheti ca am schimbat garnitura si de buna ce a fost da iar dar nu ajunge se vede pana unde ajunge.daca pun gaschet si numai pun garnitura?

Share this post


Link to post

Ce gust are pata aia? Cu apa distilata nu se intampla nimic, castigi o spalare a sistemului de racire. Garnitura noua plus silicon special. Dar, intai descopera cauza pierderilor si sa nu fie nevoie, ulterior, sa desfaci capacul.

Share this post


Link to post

Am verificat si eu la mn. Face la fel. Masina, cel putin in cazul meu, e impecabila. Nu a avut incidente deloc, nu s-a umblat deloc la motor (numai schimbul distributiei). Cred ca e un defect de fabricatie. M-am uitat pe o garnitura de chiulasa, cum ar corespunde scurgerea (e nesemnificativa la mn, abia e umezit acolo cu ulei): e un canal de ulei prin zona si cred ca pasta de pe garnitura nu etanseaza ok, posibil strangere la cuplu aiurea. O las in pace, cum a mers 84k km va mai merge si in continuare.

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Pierde pe la garnitura de chiulasa, eu as incerca sa mai strang prezoanele putin (gen 10-15 grade) in ordinea care trebuie.

Am vazut si eu cateva masini (incusiv a mea) insa pierdeau inspre cutia de viteze, problema cunoscuta la 1.5 8V si 16V.

 

PS Ca idee am observat ca problema de obicei apare daca nu se restrange chiulasa la cald dupa reparatie. Este doar o observatie personala, altii probabil ma vor contrazice, e o intreaga dezbatere pe tema asta :)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Din punctul meu de vedere ai dreptate.

Share this post


Link to post

salut la espero al meu 1.5 16v i mi picura lichid de racire pe la niste doape din blocu motor de sub galerie acolo sunt niste gauri cu diam de 2.5 cm astupate. a mai patit cineva? si ce ii pot face merci

 



Salut.
Am avut si eu aceeasi problema. Pe ambele parti ale motorului.
La mine pastilele au fost mancate de rugina si le-am schimbat pe toate.
In ambele cazuri, au fost demontate galeriile.
Manopera acum 2 ani, 400 ron.

Bafta

salut aceste pastile sunt acele 2 gauri de sub galeria de evacuare ca si mie i mi curge tot pe acolo, ele se demonteaza, monteaza prin desfiletare respectiv infiletare multumesc.

Share this post


Link to post

Acele dopuri (pastile din tabla ambutisata) sunt asamblate prin presare (nu au filet !).

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am si eu Cielo 8 valve, si am urmatoarea problema.

In bord nu-mi arata temperatura apei la motor si mi s-a fisurat radiatorul. Am schimbat radiatorul, am conectat senzorul(era deconectat) pentru a-mi arata apa la motor si acum am urmatoarea problema: Daca nivelul antigelului din vasul de expansiune este sub minim si merg mai turat la viteza mica, urca apa peste 90 de grade, dar daca dau drumul la caldura in masina scade la 90 de grade.

Dar daca completez cu antigel sa fie putin peste minim, urca temperatura la peste 90 de grade si doar daca tin caldura pornita ramane la 90 de grade pana se pierde antigelul si ajunge la putin sub minim si acolo ramane.

In antigelul din vas nu se vad urme de ulei si nici in ulei nu se vad spume..

Sa fie termostatul problema?

 

Share this post


Link to post

Ventilatoarele pornesc?

Share this post


Link to post

Daca radiatorul e rece cu ventilatoarele pornite cand temperatura indica 90+ e clar o problema de termostat blocat pe inchis.

In cazul asta daca deconectezi furtunul de tur, cu o surubelnita lunga poti incerca sa il "misti", poate isi revine si nu trebuie sa dai distributia jos.

Share this post


Link to post

Nu.. radiatorul e fierbinte



Am aerisit acum sistemul de racire, am umplut pana aproape de maxim vasul si l-am lasat cu capacul deschis pana a pornit si s-a oprit termocupla.. si acum daca ajung sau depasesc de cateva ori 3000 de turatii trece de 90 de grade.. ca sa ajung inapoi la 90 de grade, m-am oprit si am dat drumul la caldura

Share this post


Link to post
...mi s-a fisurat radiatorul. Am schimbat radiatorul...

...pana se pierde antigelul si ajunge la putin sub minim si acolo ramane.

 

 

Eu asta nu prea am inteles-o. Cum se pierde antigelul ???

 

Share this post


Link to post

dupa ce am schimbat radiatorul, dupa ce a stat masina in parcare vreo 2 saptamani, mai aveam antigel in masina putin sub minim, am completat pana peste minim, si a ajuns inapoi la sub minim, nu am vazut pe unde se pierde.. astazi am pus pana aproape de maxim si o am mers aproximativ 10 km cu masina si o sa verific dimineata cat este, dar acum se ridica mai repede acul la peste 90 de grade, acum daca acul este sub 90 de grade, si merg cu ea la 3000 - 3500 de turatii cateva minute s-a si ridicat acul peste 90 de grade.. Am uitat sa mentionez ca acul de la temperatura nici inainte si nici acum nu sta la 90 de grade la mers incet, sta putin sub.

Share this post


Link to post

Nu cumva e garnitura de chiuloasa ciupita?! Scoate fum mult cand e rece afara?

Share this post


Link to post

Fum nu scoate mai mult ca de obicei cand e rece afara

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am si eu Cielo 8 valve, si am urmatoarea problema.

In bord nu-mi arata temperatura apei la motor si mi s-a fisurat radiatorul. Am schimbat radiatorul, am conectat senzorul(era deconectat) pentru a-mi arata apa la motor si acum am urmatoarea problema: Daca nivelul antigelului din vasul de expansiune este sub minim si merg mai turat la viteza mica, urca apa peste 90 de grade, dar daca dau drumul la caldura in masina scade la 90 de grade.

Dar daca completez cu antigel sa fie putin peste minim, urca temperatura la peste 90 de grade si doar daca tin caldura pornita ramane la 90 de grade pana se pierde antigelul si ajunge la putin sub minim si acolo ramane.

In antigelul din vas nu se vad urme de ulei si nici in ulei nu se vad spume..

Sa fie termostatul problema?

 

 

Cielo 8 valve 1997. Antigelul "ramane" la minim pentru ca in "intelepciunea sa" constructorul nu a pozitionat furtunul de jos la fundul rezervorului. De aceea te poti pacali usor, pentru ca aparent mai ai ceva antigel in vas, dar de fapt lipseste deja din motor un litru sau mai mult.

 

Cred ca am ajuns sa am si eu aceeasi problema la 100k km. Bun, admiteam in ultimii ani usoare completari, aprox. 500g la 3-4 mii de km. Am ceva pori la radiator, nu curge nimic sub masina, nici in functionare, nici dupa. Nici pana acum, nici azi dimineata. Dar iarna vad mereu putin abur iesind dinspre baza radiatorului. Nu am dat importanta pentru ca stiu ca scurgerea e minora.

 

Ieri am avut insa un drum mai lung, cam 600 km dus intors in conditii de iarna. De la inceput a trebuit sa completez aproape un litru de antigel, am observat imediat, pentru ca daca pierd acel litru si nivelul ajunge la minimum in vas, se givreaza schimbatorul de caldura al instalatiei de gpl. Dupa circa 80 km parcursi cobor sa verific luminile de pozitie ale remorcii (tractam remorca) . Cu motorul la ralenti observ un mers neregulat al motorului si mult fum alb la esapament. Cu tot gerul de afara, anormal de mult fum alb. Ma uit imediat la antigel si constat ca trebuie sa completez. Nu aveam antigel, asa ca am bagat din nou cam un litru de apa.

 

Tot drumul a trebuit sa completez apa, in total s-au dus cam 6 - 8 litri fara tendinta de crestere sau scadere consum de apa. In permanenta acelasi mers neregulat in ralenti (parca in 3 cilindri). Daca acceleram, mersul motorului revenea insa la normal. Observasem si anterior fenomenul, dimineata motorul pornea initial in 3 cilindri si doar dupa cateva secunde pornea si al 4-lea dupa care mergea normal inclusiv la ralenti. N-am dat importanta, ma gandeam ca se 'termina" o bujie.

 

Presupun ca in mod evident m-a lasat garnitura de chiulasa. Si probabil ca ai aceeasi problema daca motorul consuma mult antigel. Eu oscilez doar intre varianta de a o schimba acum sau de a astepta pana in primavara. Stie careva, ar ajuta sa aditivez antigelul cu prafurile acelea anti-scurgeri? Presupun ca la o utilizare doar in oras si la sarcini mici si drumuri scurte ar mai tine probabil pana sa pot efectua operatia in "confort termic". Ce parere aveti?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...