Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Cele 2 Bmw-Uri

Recommended Posts

Gata si cablajul, am din nou 2 becuri de marsarier.

Compress_20221010_144842_2399.thumb.jpg.e75f1d0490432d662878f68bf661df43.jpg

Dupa cum se observa a mai fost reparat odata in trecut si s-a rupt fix langa lipitura, de data asta am tras fir nou prin manson si am taia bucatile "tari" vedem cat tine.

@Salex uite asa se face, ce instalatie noua de hayon 🙂

Edited by Dj_Dark
  • Haha 3

Share this post


Link to post

Dj'u, nu te lasi de trebaluiala nici ars cu ceara, ha ?😉

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Duminica am mai surubarit ceva, am schimbat filtrul de polen la aia rosie si da, pentru asta trebuie sa dai juma' de bord jos.

Cu ocazia asta am observat ca flaps-ul care regleaza fluxul de aer la picioare pare deconectat, se misca cu mana, parca nu era conectat la nimic.

Dupa investigatii era o rotita sarita de la angrenaj (toate comenzile de la clima sunt electrice, nu vacuumatice ca la daewoo) s-a rezolvat rapid, cred ca asa a fost de cand am luat clima.

Poze detailate nu am, doar de ansamblu 🙂

Compress_20221109_115951_1269.thumb.jpg.8b8c325793106a4c2983f70e1980b354.jpgCompress_20221109_115952_2790.thumb.jpg.4fce3bdcb42779c72874f2210c633a55.jpg

Ca fapt divers, foarte misto lucrata clima, tot ansamblul ala de actionare iese doar apasand pe un clips si se poate inlocui complet, sau se poate demonta si motorul de pe el si servisa intr-o oarecare masura. Valabil la fiecare in parte, sunt 3 respectiv parbriz, frontal si picioare, se vad in poza.

Edited by Dj_Dark
  • Like 3

Share this post


Link to post
On 11/9/2022 at 12:09 PM, Dj_Dark said:

Ca fapt divers, foarte misto lucrata clima, tot ansamblul ala de actionare iese doar apasand pe un clips si se poate inlocui complet, sau se poate demonta si motorul de pe el si servisa intr-o oarecare masura. Valabil la fiecare in parte, sunt 3 respectiv parbriz, frontal si picioare, se vad in poza.

Cu siguranta la modelele noi servisarea este imposibila de un user normal, daca se strica ceva iti dau o estimata de 5000E tot modulul + manopera. Pacat ca in lumea auto nu prea prinde curentul asta cu "the right to repair" care exista de cativa ani pe telefoanele mobile si electronice in general.

Edited by ches
  • Like 1

Share this post


Link to post

Am trecut la rotile de iarna si totodata am mai strans putin frana de mana din reglajul sabotilor.

iarna.JPG.618996fd17254b7d2f9a9a1947bec3b0.JPG

  • Like 1

Share this post


Link to post
On 11/9/2022 at 12:09 PM, Dj_Dark said:

(toate comenzile de la clima sunt electrice, nu vacuumatice ca la daewoo) 

Si la daewoo sunt electrice, dar cele cu Clima 🙂

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Si, am depasit 400k km. Din pacate nu am prins la fix, trecusera vre-o 8 km cand am vazut, drept urmare am facut poza cand am ajuns acasa.

Compress_20230227_171858_8390.thumb.jpg.e90b7ef7406e2eaf65d280791bcd1008.jpg

Din pacate si masina a sarbatorit afisand urmatoarea eroare

Compress_20230227_171859_9527.thumb.jpg.25ef056b3a4330381d99eabfcf5c7660.jpg

Fiindca a mai avut o faza acum 2 saptamani cand a pornit foarte greu si inca una acum 2 ani cand am schimbat toata rampa de injectie cu alta SH, de data asta am luat senzor nou.

Pret, tineti-va bine, 1093 ron 🙂 pe bosch si arata cam asa:

Compress_20230227_171900_0271.thumb.jpg.d7494475274e7046292326c81cefad6c.jpg

In banii astia am primit si un odorizant, dupa cum se vede 😄

Simptome, socuri in accelerare, relanti oscilant, la un moment dat s-a oprit de tot si a pornit foarte greu. Intr-un final s-a prins ECU de schema si l-a dezactivat, zgomotul injectiei s-a schimbat si masina dadea cu fum rau in sarcina, drept urmare am lasat-o in garaj pana schimb senzorul fiidnca imi bateam joc de ea.

Din ce am vazut pe live, avea momente cand mergea bine, toate bune, dupa care ramanea blocat pe presiune mare (aprox 1000 bari) moment in care masina nu mai tragea (daca era in miscare)  sau se oprea si nu mai pornea (daca era in relanti).

Sper sa fie asta si nu regulatorul de presiune, toate simptomele si codul de eroare duc la senzor.

BTW, am aflat si eu ca presiunea in rampa variaza intre 400 de bari in relanti la 1300+ in sarcina 😮 .

Mai postez saptamana viitoare dupa ce il schimb.

 

  • Like 3

Share this post


Link to post

Gata, e schimbat.

Compress_20230307_121349_9276.thumb.jpg.dd7a72b945fea3490a20fdc5d6af34c9.jpg

asa arata cel vechi

Compress_20230307_121350_0830.thumb.jpg.28624c051ee7231b3d8a7aba78fdbea5.jpgCompress_20230307_121352_2061.thumb.jpg.c0b450e83f509367cd6573775726288b.jpg

Masina merge bine, o mai tin sub observatie.

BTW, am gresit, presiunea in "blana"ajunge la 1600 bari defapt :)

Share this post


Link to post

Fiindca am avut o banuiala, saptamana trecuta am luat placute fata/spate si un set de filtre (motorina,aer,habitaclu).

Banuiala s-a dovedit a fi corecta, placutele fata erau de schimbat.

Compress_20230313_112142_2012.thumb.jpg.805166522b84dcb3adedceb83a80a36c.jpgCompress_20230313_112145_5094.thumb.jpg.27e4f2910c061e350aca460feddd1c1d.jpg

Se observa 2 aspecte 🙂 

In primul rand, cele din prima poza (stanga) erau uzate mai putin, am vazut si la itp ca era un mic dezechilibru. Stanga frana mai slab dar nu suficient incat sa trebuiasca corectata din volan.

In al doilea rand in a doua poza (dreapta) placutele sunt tocite oblic, cel mai probabil nu au culisat corect.

Ca masuri, am dat jos portetrierul in ambele parti si curatat bine cu perie de sarma si am scos niste lichid sa se mai curete instalatia.

Compress_20230313_112143_3555.thumb.jpg.e6d986b8f2f6781de4bae5d5e828cc87.jpg

Parea cam murdar lichidul, vedem daca se imbunatateste, daca nu, data viitoare set reparatie la etrier. Burduful nu era rupt dar cine stie ce jeg o fi inauntru.

La final am schimbat si filtrul de motorina (a doua oara de cand am masina) .

Compress_20230313_112146_6943.thumb.jpg.513a25bd5ae788bb5c6f91167ff91404.jpgCompress_20230313_112148_8370.thumb.jpg.f3122736b48602bb27eff32c159c02cf.jpg

Cele de aer raman pe data viitoare.

Inca un aspect observat, discurile alea brembo se pare ca sunt tari, dupa un set de placute uzura e minima, aproape ca nu se simte buza deloc. Am inspectat si de fisuri pe la gauri, nu am vazut inca. Ah da, placutele sunt ATE ceramic, la fel ca data trecuta. Nu le-am auzit scartzaind sau ceva, drept urmare am mers pe acelasi lucru.

Compress_20230313_112140_0486.thumb.jpg.67478f07622fb43f634fa05a3e1bf283.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post

Nu clampane etrierii fara de placute montate ?

Share this post


Link to post

@Viktor un pic da merge 😛

Am uitat sa mai postez, ca tot a implinit km am zis sa termin revizia ca sa tin mine cand am schimbat toate.

Drept urmare s-au mai schimbat filtrele de aer/polen/motorina si ala epurator.

Asta ultimul nu e un filtru ci defapt decantorul uleiului din gazele de carter. S-a schimbat fiindca incepuse sa umezeasca pe la o gaurica. Sub gaurica aia are un fel de suapapa de cauciuc si am concluzionat ca s-a spart/uzat/rupt...etc.

Compress_20230328_233122_2087.thumb.jpg.b7be7fa9e113895a5a2b9904ee31399b.jpg

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
On 3/28/2023 at 10:34 PM, Dj_Dark said:

@Viktor un pic da merge

Aham. Avem cauza problemei placutelor uzate neuniform, oblic. Se "trage" etrierul precum in cazul unei culise blocate. Eu cred ca as intreba pe amicul google ori prin vecini asa daca, au la cunostinta despre culise similare modelului in cauza cu o usoara abatere in diametru, epre ex. in loc de 10mm - 10,2mm ce sa preia uzura ca se prea practica cote cu virgula in domeniul auto.

Share this post


Link to post

Au iesit fain farurile la E46 , acum trebuie sa revigorezi si numarul 😁

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Sa mai sterg praful, s-au schimbat amortizoarele fata cu tot cu palierii superiori si burdufurile alea de pe tija, nu stiu cum se numesc exact.

Poze nu am prea multe, eram ocupat sa ma enervez ca e arcul prea lung, nu ies de pe masina fara prese, au trebuit 4 prese ca sa il montez, am uitat sa pun burduful ala si mi-am dat seama dupa ce l-am montat pe masina...etc.

Asta pe langa faptul ca din primul set, cel stanga nu prea se potrivea cu masina, din pacate am aflat dupa ce montasem dreapta (nu am desfacut cutia sa verific in prealabil) drept urmare masina a stat desfacuta o saptamana pana mi-a venit piesa buna.

Compress_20230522_235141_1126.thumb.jpg.398d362712bfd5dd77dda16acf7737b2.jpgCompress_20230522_235143_3582.thumb.jpg.47f85fe1aa3cdbacba50addc5d29a646.jpgCompress_20230522_235149_9450.thumb.jpg.1ba8444cc2f047ce3030d9d06eafb8b0.jpg

Macar sunt ce trebuie, masina a redevenit ce stiam eu ca trebuie sa fie si acum evident ca le simt pe cele de pe spate ca sunt cam slabe, in curand se vor schimba si astea.

Ah da si daca nu s-a vazut, am mers pe KYB de data asta, inainte au fost sachs.

Si a aparut inca o problema, o vibratie in transmisie la anumite regimuri de mers ca re la o anumita turatie in "blana" pe treapta a doua genereaza si intr-o bataie de cauciuc pe cauciuc.

Daca ar fi sa ghicesc, vre-un tampon de cutie rupt, flansa elastica sau rulmentul intermediar de pe cardan, niciuna din ele nefiind schimbata pana acum, sunt cele originale cu 403 mii km la bord.

Sper sa nu fie vre-o cruce ca se lasa cu bani multi, urmeaza sa o desfac de 1 iunie sa vad exact care e problema, pana atunci incerc sa nu o mai alerg asa tare.

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...