Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Cele 2 Bmw-Uri

Recommended Posts

Gata si cablajul, am din nou 2 becuri de marsarier.

Compress_20221010_144842_2399.thumb.jpg.e75f1d0490432d662878f68bf661df43.jpg

Dupa cum se observa a mai fost reparat odata in trecut si s-a rupt fix langa lipitura, de data asta am tras fir nou prin manson si am taia bucatile "tari" vedem cat tine.

@Salex uite asa se face, ce instalatie noua de hayon 🙂

Edited by Dj_Dark
  • Haha 3

Share this post


Link to post

Dj'u, nu te lasi de trebaluiala nici ars cu ceara, ha ?😉

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Duminica am mai surubarit ceva, am schimbat filtrul de polen la aia rosie si da, pentru asta trebuie sa dai juma' de bord jos.

Cu ocazia asta am observat ca flaps-ul care regleaza fluxul de aer la picioare pare deconectat, se misca cu mana, parca nu era conectat la nimic.

Dupa investigatii era o rotita sarita de la angrenaj (toate comenzile de la clima sunt electrice, nu vacuumatice ca la daewoo) s-a rezolvat rapid, cred ca asa a fost de cand am luat clima.

Poze detailate nu am, doar de ansamblu 🙂

Compress_20221109_115951_1269.thumb.jpg.8b8c325793106a4c2983f70e1980b354.jpgCompress_20221109_115952_2790.thumb.jpg.4fce3bdcb42779c72874f2210c633a55.jpg

Ca fapt divers, foarte misto lucrata clima, tot ansamblul ala de actionare iese doar apasand pe un clips si se poate inlocui complet, sau se poate demonta si motorul de pe el si servisa intr-o oarecare masura. Valabil la fiecare in parte, sunt 3 respectiv parbriz, frontal si picioare, se vad in poza.

Edited by Dj_Dark
  • Like 3

Share this post


Link to post
On 11/9/2022 at 12:09 PM, Dj_Dark said:

Ca fapt divers, foarte misto lucrata clima, tot ansamblul ala de actionare iese doar apasand pe un clips si se poate inlocui complet, sau se poate demonta si motorul de pe el si servisa intr-o oarecare masura. Valabil la fiecare in parte, sunt 3 respectiv parbriz, frontal si picioare, se vad in poza.

Cu siguranta la modelele noi servisarea este imposibila de un user normal, daca se strica ceva iti dau o estimata de 5000E tot modulul + manopera. Pacat ca in lumea auto nu prea prinde curentul asta cu "the right to repair" care exista de cativa ani pe telefoanele mobile si electronice in general.

Edited by ches
  • Like 1

Share this post


Link to post

Am trecut la rotile de iarna si totodata am mai strans putin frana de mana din reglajul sabotilor.

iarna.JPG.618996fd17254b7d2f9a9a1947bec3b0.JPG

  • Like 1

Share this post


Link to post
On 11/9/2022 at 12:09 PM, Dj_Dark said:

(toate comenzile de la clima sunt electrice, nu vacuumatice ca la daewoo) 

Si la daewoo sunt electrice, dar cele cu Clima 🙂

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Si, am depasit 400k km. Din pacate nu am prins la fix, trecusera vre-o 8 km cand am vazut, drept urmare am facut poza cand am ajuns acasa.

Compress_20230227_171858_8390.thumb.jpg.e90b7ef7406e2eaf65d280791bcd1008.jpg

Din pacate si masina a sarbatorit afisand urmatoarea eroare

Compress_20230227_171859_9527.thumb.jpg.25ef056b3a4330381d99eabfcf5c7660.jpg

Fiindca a mai avut o faza acum 2 saptamani cand a pornit foarte greu si inca una acum 2 ani cand am schimbat toata rampa de injectie cu alta SH, de data asta am luat senzor nou.

Pret, tineti-va bine, 1093 ron 🙂 pe bosch si arata cam asa:

Compress_20230227_171900_0271.thumb.jpg.d7494475274e7046292326c81cefad6c.jpg

In banii astia am primit si un odorizant, dupa cum se vede 😄

Simptome, socuri in accelerare, relanti oscilant, la un moment dat s-a oprit de tot si a pornit foarte greu. Intr-un final s-a prins ECU de schema si l-a dezactivat, zgomotul injectiei s-a schimbat si masina dadea cu fum rau in sarcina, drept urmare am lasat-o in garaj pana schimb senzorul fiidnca imi bateam joc de ea.

Din ce am vazut pe live, avea momente cand mergea bine, toate bune, dupa care ramanea blocat pe presiune mare (aprox 1000 bari) moment in care masina nu mai tragea (daca era in miscare)  sau se oprea si nu mai pornea (daca era in relanti).

Sper sa fie asta si nu regulatorul de presiune, toate simptomele si codul de eroare duc la senzor.

BTW, am aflat si eu ca presiunea in rampa variaza intre 400 de bari in relanti la 1300+ in sarcina 😮 .

Mai postez saptamana viitoare dupa ce il schimb.

 

  • Like 3

Share this post


Link to post

Gata, e schimbat.

Compress_20230307_121349_9276.thumb.jpg.dd7a72b945fea3490a20fdc5d6af34c9.jpg

asa arata cel vechi

Compress_20230307_121350_0830.thumb.jpg.28624c051ee7231b3d8a7aba78fdbea5.jpgCompress_20230307_121352_2061.thumb.jpg.c0b450e83f509367cd6573775726288b.jpg

Masina merge bine, o mai tin sub observatie.

BTW, am gresit, presiunea in "blana"ajunge la 1600 bari defapt :)

Share this post


Link to post

Fiindca am avut o banuiala, saptamana trecuta am luat placute fata/spate si un set de filtre (motorina,aer,habitaclu).

Banuiala s-a dovedit a fi corecta, placutele fata erau de schimbat.

Compress_20230313_112142_2012.thumb.jpg.805166522b84dcb3adedceb83a80a36c.jpgCompress_20230313_112145_5094.thumb.jpg.27e4f2910c061e350aca460feddd1c1d.jpg

Se observa 2 aspecte 🙂 

In primul rand, cele din prima poza (stanga) erau uzate mai putin, am vazut si la itp ca era un mic dezechilibru. Stanga frana mai slab dar nu suficient incat sa trebuiasca corectata din volan.

In al doilea rand in a doua poza (dreapta) placutele sunt tocite oblic, cel mai probabil nu au culisat corect.

Ca masuri, am dat jos portetrierul in ambele parti si curatat bine cu perie de sarma si am scos niste lichid sa se mai curete instalatia.

Compress_20230313_112143_3555.thumb.jpg.e6d986b8f2f6781de4bae5d5e828cc87.jpg

Parea cam murdar lichidul, vedem daca se imbunatateste, daca nu, data viitoare set reparatie la etrier. Burduful nu era rupt dar cine stie ce jeg o fi inauntru.

La final am schimbat si filtrul de motorina (a doua oara de cand am masina) .

Compress_20230313_112146_6943.thumb.jpg.513a25bd5ae788bb5c6f91167ff91404.jpgCompress_20230313_112148_8370.thumb.jpg.f3122736b48602bb27eff32c159c02cf.jpg

Cele de aer raman pe data viitoare.

Inca un aspect observat, discurile alea brembo se pare ca sunt tari, dupa un set de placute uzura e minima, aproape ca nu se simte buza deloc. Am inspectat si de fisuri pe la gauri, nu am vazut inca. Ah da, placutele sunt ATE ceramic, la fel ca data trecuta. Nu le-am auzit scartzaind sau ceva, drept urmare am mers pe acelasi lucru.

Compress_20230313_112140_0486.thumb.jpg.67478f07622fb43f634fa05a3e1bf283.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post

Nu clampane etrierii fara de placute montate ?

Share this post


Link to post

@Viktor un pic da merge 😛

Am uitat sa mai postez, ca tot a implinit km am zis sa termin revizia ca sa tin mine cand am schimbat toate.

Drept urmare s-au mai schimbat filtrele de aer/polen/motorina si ala epurator.

Asta ultimul nu e un filtru ci defapt decantorul uleiului din gazele de carter. S-a schimbat fiindca incepuse sa umezeasca pe la o gaurica. Sub gaurica aia are un fel de suapapa de cauciuc si am concluzionat ca s-a spart/uzat/rupt...etc.

Compress_20230328_233122_2087.thumb.jpg.b7be7fa9e113895a5a2b9904ee31399b.jpg

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
On 3/28/2023 at 10:34 PM, Dj_Dark said:

@Viktor un pic da merge

Aham. Avem cauza problemei placutelor uzate neuniform, oblic. Se "trage" etrierul precum in cazul unei culise blocate. Eu cred ca as intreba pe amicul google ori prin vecini asa daca, au la cunostinta despre culise similare modelului in cauza cu o usoara abatere in diametru, epre ex. in loc de 10mm - 10,2mm ce sa preia uzura ca se prea practica cote cu virgula in domeniul auto.

Share this post


Link to post

Au iesit fain farurile la E46 , acum trebuie sa revigorezi si numarul 😁

Share this post


Link to post

Sa mai sterg praful, s-au schimbat amortizoarele fata cu tot cu palierii superiori si burdufurile alea de pe tija, nu stiu cum se numesc exact.

Poze nu am prea multe, eram ocupat sa ma enervez ca e arcul prea lung, nu ies de pe masina fara prese, au trebuit 4 prese ca sa il montez, am uitat sa pun burduful ala si mi-am dat seama dupa ce l-am montat pe masina...etc.

Asta pe langa faptul ca din primul set, cel stanga nu prea se potrivea cu masina, din pacate am aflat dupa ce montasem dreapta (nu am desfacut cutia sa verific in prealabil) drept urmare masina a stat desfacuta o saptamana pana mi-a venit piesa buna.

Compress_20230522_235141_1126.thumb.jpg.398d362712bfd5dd77dda16acf7737b2.jpgCompress_20230522_235143_3582.thumb.jpg.47f85fe1aa3cdbacba50addc5d29a646.jpgCompress_20230522_235149_9450.thumb.jpg.1ba8444cc2f047ce3030d9d06eafb8b0.jpg

Macar sunt ce trebuie, masina a redevenit ce stiam eu ca trebuie sa fie si acum evident ca le simt pe cele de pe spate ca sunt cam slabe, in curand se vor schimba si astea.

Ah da si daca nu s-a vazut, am mers pe KYB de data asta, inainte au fost sachs.

Si a aparut inca o problema, o vibratie in transmisie la anumite regimuri de mers ca re la o anumita turatie in "blana" pe treapta a doua genereaza si intr-o bataie de cauciuc pe cauciuc.

Daca ar fi sa ghicesc, vre-un tampon de cutie rupt, flansa elastica sau rulmentul intermediar de pe cardan, niciuna din ele nefiind schimbata pana acum, sunt cele originale cu 403 mii km la bord.

Sper sa nu fie vre-o cruce ca se lasa cu bani multi, urmeaza sa o desfac de 1 iunie sa vad exact care e problema, pana atunci incerc sa nu o mai alerg asa tare.

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Incepem cu cea gri, am investigat cardanul si nu am gasit nimic in neregula, nu are pic de joc in cruci, flansa elastica nu are nici macar o crapatura, rulmentul central la fel.

Compress_20230626_220946_6994.thumb.jpg.e367303d77a31d1a530a521283f687d6.jpg

Compress_20230626_220945_5240.thumb.jpg.3a80456d8918e46efe3bbeab0ec54b36.jpg

Compress_20230626_220948_8493.thumb.jpg.b555880b7c840fd7ee85f90c1a1e1fbe.jpg

In schimb am gasit joc in capetele de planetare dupa cum se vede:

Teoria mea, din cauza jocului diferentialul incepe sa vibreze (se intampla fix intre 50 si 60 km/h cand o calc tare, indiferent de treapta de viteza) iar contragreutatea din spate atinge de suruburi (are niste bucsi care par cam imbatranite).

Pentru a testa teoria o sa dau contragreutatea jos sa vad daca se mai aude sunetul specific, atunci o sa fac si niste poze ca sa intelegeti exact la ce ma refer, acum nu am 🙂

In rest, o ajung anii din urma, a aparut rugina la aripile fata pe buza.

Am curatat aripa dreapta (stanga e mai bine) si bagat niste chit, nu am decat o poza din timpul procesului, la final am finisat un pic (mai trebuie) si am dat niste grund.

Urmeaza sa iau un spray de argintiu metalizat si sa ii dau forma finala. Nu o sa fie perfect din motive evidente dar decat rugina aia mai bine asa.

Compress_20230626_220950_0186.thumb.jpg.c7b94e808f2f6f25bb21cec1420845ed.jpg

 

La rosu acum, mi-a cazut tips-ul de la toba joia trecuta cand veneam la intalnire, l-am recuperat si am sudat prima data in viata mea 🙂

Compress_20230626_213904_4236.thumb.jpg.5e85fdf04d377ee32d7e1b5d225bb84d.jpg

Usoar la 30A sa nu gauresc inoxul, electrozi subtiri si a iesit ce se vede mai sus, 4 electrozi au intrat acolo 😄

Am reusit sa il si aliniez cat de cat 🙂

Compress_20230626_213902_2093.thumb.jpg.f9c5deea525f9d5f5bcb312f3f485f2f.jpg

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 3

Share this post


Link to post

Arata bine sudura pentru "prima data in viata mea". Mie nu-mi iese bine nici dupa "a V-a oara in viata mea"... 😀

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Revenim cu detalii, nu contragreutatea bate, am dat-o jos si tot bate.

Compress_20230704_212139_9925.thumb.jpg.dc99b5fd0fa868fe17f419d99fb673bf.jpg

Compress_20230704_212138_8574.thumb.jpg.640f2f64d77553fc5fc143098674b4ed.jpg

Probabil rulmentul intermediar si nu am vazut eu bine data trecuta, nu ma mai stresez momentan, face doar intre 60 si 70 la ora daca o calc tare, o sa am grija sa nu o calc acolo si aia e, asteptam sa se agraveze.

Am mai facut si spoiala asta din lipsa de chef si scule adecvate, nu mai fac asa ceva, am imbatranit si nu mai am rabdare.

Compress_20230704_212141_1053.thumb.jpg.5da91a2614b40ae6b2aa63cda55136f3.jpg

Oricum, masina are zilele numarate la mine, estimez ca cel tarziu vara viitoare va fi inlocuita cu alta, il las pe viitorul proprietar sa o faca mai bine 🙂 

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Inlocuit si amortizoarele spate la gri fiindca de fiecare data dupa ce reveneam de pe alte masini la ea simteam ca nu mai sunt ce trebuie, mai ales in combinatie cu cele noi de pe fata (masina "lansa" vizibil mai tare de spate la denivelari).

Compress_20230807_013608_8756.thumb.jpg.41407e55a51a0ecff4392957d3dccef9.jpg

Masina si-a reluat tinuta de drum pe care o tineam minte. Amortizoarele tot KYB ca si cele vechi, de data asta pereche si cu fata (data trecuta au fost sachs). Cele vechi au tinut peste 100 mii km si mai tineau daca nu eram eu tipicar.

Pentru carcotasi, limitatoarele alea, protectiile de tija si flansele au fost schimbate data trecuta (flansele degeaba) drept urmare acum s-au refolosit 😛 

Btw, vibratia aia la 60 la ora inca mai este si se amplifica, am comandat capete de planetare dar or sa vina tarziu, nu cred ca mai apuc sa le schimb pana in toamna.

La cea rosie am observat ca aerul conditionat nu prea mai are randament pe caldurile alea de 40+ prin bucuresti, cel mai probabil a pierdut din freon.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Schimbat si uleiul la gri la 409 mii si un pic km. Ca de obicei bmw 5w30 LL04.

Capetele de planetara au venit, dar sunt cele dinspre cutia de viteze nu dinspre roata, se vor face retur.

In rest, masina a facut saptamana trecuta cam 1800 km pana in grecia si retur, nu au fost probleme. Consum, 5,8 la suta mers relativ legal si constant, cu varfuri de maxim 150, mai putin ultimii 300 km unde i-am cam dat, drept urmare si consumul a crescut la 6,8.

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Azi am dat intercoolerul jos si curatat intre el si radiatorul de apa. Chestia asta trebuie facuta la e46 din cand in cand, am explicat data trecuta de ce 🙂

Totodata am suflat cat s-a putut printre radiatorul de Ac si ala de apa cu niste aer comprimat. Poze nu am, data viitoare 🙂

  • Like 2

Share this post


Link to post

Si inca una la cea rosie, a ramas fara freon aparent, nu prea mai baga rece deloc desi compresorul si ventilatia merg. Ma uitam cand am incarcat-o, aprilie anul trecut.

Sa vad cand am chef sa ma tavalesc pe sub ea poate descoper pe unde curge, de deasupra nu se vede nimic evident.

  • Like 1

Share this post


Link to post
On 8/23/2023 at 9:10 PM, Dj_Dark said:

Azi am dat intercoolerul jos si curatat intre el si radiatorul de apa. Chestia asta trebuie facuta la e46 din cand in cand, am explicat data trecuta de ce 🙂

Totodata am suflat cat s-a putut printre radiatorul de Ac si ala de apa cu niste aer comprimat. Poze nu am, data viitoare 🙂

Poze:

Compress_20230829_220056_6249.thumb.jpg.420b591d35d487d145ebf4c168982953.jpgCompress_20230829_220055_5589.thumb.jpg.109d6f7aca27e77089d7de56a24258ef.jpgCompress_20230829_220058_8107.thumb.jpg.5adf75e28eb5032c02568b2d7212de12.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sa mai sterg praful, zic, am descoperit vibratia (mai bine zis, bataia)

Simptomele erau evidente dar eu nuuu, l-am verificat, e bun. Nu stiu ce am verificat eu dar nu am verificat bine. Ce nu am mai scris eu aici este ca intre timp am schimbat un cap de planetara, am desfacut un altul...etc, nu mai detaliez, problema nu s-a rezolvat.

Acum astept piesa sa vina, probabil maine.

Compress_20231031_180208_8377.thumb.jpg.d0b53b54e533480acd62f768eea6ef35.jpg

Mai multe detalii cand remontez.

Intre timp am descoperit ca si crucea aia merge greu pe o axa, are locul unde probabil a lucrat unde merge usor si dupa mai greu, asa ramane momentan 🙂

La cea rosie acum, am anulat geometria variabila la admisie, facuse joc si zornaia, tragea si niste aer fals pe la ax, etc, etc, per total aducea mai multe probleme decat beneficii.

Compress_20231031_175849_9111.thumb.jpg.4950d57230f997e58c49d2c74ce23043.jpgCompress_20231031_175850_0719.thumb.jpg.f20466c8761277ad60a92094bebc1820.jpg

Totodata am mai luat putin din chiulasa in zona injectoarelor fiindca mi se parea mie ca sunt cam obturate. Totodata le-am bagat si la ultrasunete un pic ca tot erau jos.

Compress_20231031_175848_8005.thumb.jpg.053cb6d82812bba457e095dc5974b145.jpgCompress_20231031_175852_2983.thumb.jpg.d212fa7b6006cd06f84383ea1528013a.jpg

Compress_20231031_175852_2466.thumb.jpg.cbcbd60a56e76cec039e15d4ce76a7cf.jpg

Rezultatul? trage fix la fel de prost, nu e nici o modificare 😄

Edited by Dj_Dark
  • Like 1
  • Haha 3

Share this post


Link to post

Tati ... te-ai ramolit ! Daca ai "ratat" dezastrul ala de la rulment, nu stiu ce sa zic ... Ai nevoie de o vacanta 😁

  • Like 1

Share this post


Link to post

Mda, imbatranesc, si oricum la masina asta nu mi-a placut sa lucrez niciodata 🙂

Sa continuam, binenteles ca a fost cu peripetii. A venit piesa si fiindca rulmentul de pe cardan era bun am folosit doar suportul. Oricum ala era foarte greu de scos, bine ca era bun.

Compress_20231105_005027_7935.thumb.jpg.82562d6d2085f1c040bd3bf4974a831a.jpg

Din pacate in timpul montajului grijuliu (adica batut cu ciocanul 🙂) am reusit nu stiu cum sa ating si dintii aia, drept urmare nu am mai reusit sa montez cardanul, culisa 1 cm si atat, plus ca si pozitia de sub masina fara elevator nu ma ajuta, nu aveam forta sa il bag in celalalt.

Drept urmare nu am scapat si a trebuit sa demontez si bucata cealalta care nu a renuntat usor, de atata timp ruginise evident si a iesit foarte greu din flansa diferentialului.

Dupa niste pilit si dupa cateva incercari am reusit sa il bag si sa il fac sa si culiseze usor.

Compress_20231105_005029_9336.thumb.jpg.36d370a7f9f87f4e79f823e24c9a1b12.jpg

Compress_20231105_005030_0030.thumb.jpg.0e9b45347936669d5a46c8ef8c8dadc9.jpg

Si rezultatul final.

Acum, bloopers 🙂

In timpul operatiunii am descoperit asta:

Compress_20231105_005031_1093.thumb.jpg.357109a05e1b58b29ab05f08b519c49d.jpg

Roata stanga spate, nu am decat o singura explicatie de cum a ajuns in halul asta, bucsa aia minunata detaliata acum ceva timp pe care am descoperit-o tarziu a dereglat geometria si am mers mult cu ea asa.

Oricum gumele astea sunt la ultimul sezon, alea de pe fata sunt aproape la semn, asta cum se vede, le cam ajunge.

Si numarul 2:

Compress_20231105_005031_1973.thumb.jpg.c909612c10a1f18bcf34020112ec914f.jpg

Ce e trist e ca aia e una din prinderile cadrului pe caroserie o problema cunoscuta la e46. Inca un motiv in plus sa incep sa imi caut alta masina.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...