Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Cele 2 Bmw-Uri

Recommended Posts

Acum 23 ore, Dj_Dark a spus:

 

Mda, imbatranesc, si oricum la masina asta nu mi-a placut sa lucrez niciodata 🙂

 

Nu cred ca imbatranesti neaparat...

Am lucrat si eu, ca tot omul, la una-alta, pe la cazanele mele. Dar la Phaeton am crezut ca fac infarct la o simpla inlocuire de broasca, care nu se mai incuia. Ma durea in piept si nu mai aveam mult pana sa plang.

La Mazda e lux, fix aceeasi problema = 30 min. La gunoiul asta de GermanyKKT = 7 ore. Da-i dreq de nemti!

Aveau ai mei o vorba (aia batrani): "fir-ar nemtii ai dracu'!" si nu intelegeam... Acum inteleg; DA-I DREQ DE NEMTI!

Bafta cu nemtia!

Share this post


Link to post

Si, s-a suparat nemotzoaica dizel pe mine si mi-a facut-o, rau. Dupa 413 mii km a zis gata, ti-a ajuns 🙂

Context, dupa o depasire m-am trezit ca nu mai trage cum trebuie, nimic aprins in bord doar ca nu mai tragea si nici consumul instand nu se mai ducea mai sus de 10 la suta.

Oprit, motorul mergea in 3 pistoane si scotea fum, fiind noapte nu am vazut ce culoare e, am banuit un injector ceva si m-am tarat asa pana la garaj (aproximativ 50 km).

A douza zi dimineata am vazut dezastrul.

 

Desfacut admisia, constatat ca era plina de ulei si pornit fara.

 

Imediat am realizat ca e ceva grav, drept urmare m-am apucat se desfac motorul si am gasit asta.

Compress_20231203_011504_4607.thumb.jpg.5073ce89e33e9a3f81813d0eb2b1b7d0.jpg

Daca nu se vede, pistonul 4 crapat.

Initial am zis gata, atat i-a fost 412 mii km suficient, insa dupa ce am studiat putin celelalte pistoane, blocul la mana si chiulasa am decis sa o fac investind minimul necesar.

Cam asa arata restul.

Compress_20231203_011505_5922.thumb.jpg.b7a50c3d096dc58db06ebdb4d3e5ab46.jpgCompress_20231203_011508_8469.thumb.jpg.53f069aca3cb0509862f810cca60d843.jpgCompress_20231203_011507_7068.thumb.jpg.492c7c19803bfd0db98ad1dd4099eb52.jpg 

Acestea fiind zise am luat visinica din garaj si asta a ramas desfacuta urmand sa gasesc un piston SH si sa cumpar celelalte necesare (garnituri, segmenti, ulei..etc, etc).

Asta se intampla vinerea trecuta pe 24, intre timp am comandat toate necesare, inclusiv piston, dar pentru asta voi face un post separat, cel mai probabil va fi o trilogie 🙂

Continuarea mai jos.

  • Like 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post

Revenim, cumparat piston+biela, 250 RON cu tot cu transport la ikea pallady, gasisem si mai ieftin e drept dar mai departe, plus ca asta a fost singurul care mi-a dat poze cu el sa ii vad seria. 

Compress_20231203_011513_3356.thumb.jpg.365301c985fc4bac7ba84cca18999cd6.jpg

Si pistonul vechi mai in detaliu.

Compress_20231203_011516_6651.thumb.jpg.4799f266b6a836cad71185913ab4141e.jpg

Se vede crapatura pana la bolt (defapt bucsa lui) si faptul ca bucsa s-a deplasat si a frecat in cilindru. Plus ca nu am putut sa nu observ cat de gros e primul segment de ungere, nu stiu daca asa e la toate diesel-urile, dar zici ca e U650 🙂

Compress_20231203_011515_5787.thumb.jpg.683374f1a0bfcd63abf7607ea0502b53.jpg

Din fericire e doar vizual, la mana nu se simte nimic. Si ca tot veni vorba, am masurat segmentul vechi in camasa, 0,4 deschidere fanta)

Ca si piese, am comandat un set de segmenti mahle, suruburi si garnitura chiulasa Viktoras, ulei, antigel si nimicuri gen saibe foc injectoare, o carcasa termostat si nu mai stiu, nimicuri. Plus ulei si antigel. Total piese vre-o 1100 ron fara piston in care a intrat si o trusa de distributie fiindca am concluzionat ca nu pot sa fac masina fara.

Compress_20231203_011509_9395.thumb.jpg.0643e5b27a98fb8c98925b098e63612c.jpg

Poloneza evident, 120 ron cu tot cu transport si a trebuit sa tai pinul de blocare volanta fiindca era prea lung si lovea in ceva din bloc, nu au masurat aia bine 🙂

Ah da, cuzineti nu am gasit asa rapid, drept urmare am decis sa risc si sa ii refolosesc pe cei vechi, desi nu stiam la momentul respectiv cum arata, insa acum stiu

Compress_20231203_011517_7968.thumb.jpg.c51088a093173ab6d5ffcd86e23580d5.jpgr

Si nu in ultimul rand, m-am batut cu ceva ce nu am mai desfacut pana acum, anume arbori balansieri in baie. Binenteles ca fiind subiect nou pentru mine mi-am facut temele pe net inainte sa ii desfac fiindca nu am gasit metoda sa ii blochez si macar atat m-am prins din prima, ca trebuiesc sincronizati ca si distributia 🙂

Poze cu ei si continuarea in postul urmator fiidnca acum mi-am atins limita.

Momentan masina are pistonul bagat, balansierii montati, maine (defapt azi) vreau sa pun baia si jugul la loc sa pot sa las motorul iar pe suporti, momentan e atarnat cu un surub de chiulasa, poze tot data viitoare.

Edited by Dj_Dark
  • Like 4

Share this post


Link to post

Pina si UTB -ul fac motoare mai selentioase! Pare a cere un ulei ceva mai bun pentru bocanci cu bombeu de plumb.

Share this post


Link to post

Revenim, dupa ceva timp, e gata de vre-o saptamana si merge la fel ca inainte, nu da cu fum, trage, nu are zgomote dubioase. in total mi-a luat vre-o 6 zile cate 4 ore pe zi toata operatiunea de demontat/remontat.

Da stiu, se aude o rola, pare a fi cea le la aerul conditionat care a primit tot antigelul scurs din motor, sa vad maine poate reusesc sa ii fac ceva, cred ca mai am 2 vechi prin garaj.

Si acum sa continuam epopeea, ramasesem dator cu niste poze cu balansierii si cu motorul atarnat de un surub de chiulasa.

Compress_20231203_011514_4425.thumb.jpg.48e1b0cb88459bea413d951db3b35d75.jpgCompress_20231203_011511_1661.thumb.jpg.3447c820ab01b638af078ca981ed733f.jpg

Compress_20231203_011510_0800.thumb.jpg.05738169a590f79901fa15841be07906.jpg

Compress_20231216_010120_0207.thumb.jpg.d1a2404c1fbce9af6e199881349f5153.jpg

Bun, pistonul a intrat usor, am gresit strangerea chiulasei fiindca am interpretat pasii prost din manual, drept urmare a sfarasit stransa cu 180 de grade din 80 nm in loc de 2X90 grade din 50 nm.

Asa a ramas fiindca sigur suruburile s-au intins (cel putin cele din mijloc stranse primele) si nu rezolvam nimic daca redesfaceam. Cand mi-am dat seama la final am reverificat cele din mijloc prin comparatie cu restul cu grija si aia a fost.

Si cateva poze in diverse stadii la remontare.

Compress_20231216_010121_1689.thumb.jpg.f099c22cef7408cb9d88b80e9017e642.jpg

Compress_20231216_010122_2714.thumb.jpg.94834d0c3b0b271afb34a22c5b905a97.jpg

Compress_20231216_010124_4934.thumb.jpg.b4fd2f650d77a39f7b072ce0961f4da6.jpgCompress_20231216_010126_6137.thumb.jpg.b3cd79bbdd5e57b00eef2db81a8ab753.jpg

Binenteles ca nu a fost fara peripetii, prima data m-a chinuit un dop de vizitare pentru blocarea intinzatorului distriutiei pentru care imi trebuia un inbus mare (pe care nu il aveam, evident) pana la urma  am facut o mantzocarie dintr-un prezon de roata (cheie de 17) si 2 piulite stranse una in cealalta si cu multa chinuiala s-a deblocat, batand in el in timp ce era in sarcina, poze si continuarea in urmatorul topic.

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Compress_20231216_011655_5550.thumb.jpg.3459323f2e61db5727e90b5395c657fa.jpgCompress_20231216_011656_6799.thumb.jpg.24c74c1c747f0710f056c967014bb424.jpg

Dupa remontare binenteles ca tubul jojei de ulei nu etansa bine pe baie si picura ulei fiindca inginerii BMW s-au gandit ei de ce sa puna tubul in bloc, deasupra nivelului cum fac altii, au pus tubul in baie sub nivel.

Binenteles ca au curs 2 litri jumate de ulei (din 5 litri) din motor cand am scos tubul, din fericire inca un oring bagat acolo se pare ca a rezolvat si mai aveam vre-o 3 litri de ulei GM 5w30 prin garaj intr-un bidon sa completez (nu am refolosit uleiul scurs desi abea il pusesem). Asa ca acum motorul merge cu 3 litri de bmw 5w30 si 3 de Gm 5w30 si se pare ca nu comenteaza 🙂 

Si au mai fost si alte nimicuri care au consumat timp si pe care nu mi le mai amintesc acum dar per total, operatia a reusit, pacientul nu e mort 🙂

  • Like 3

Share this post


Link to post

Sa ai grija sa ii faci rodajul acum! 😂

Lasand gluma, eu ma bucur ca i-ai mai dat viata. ✌️

  • Like 1

Share this post


Link to post

Clar, am inceput deja, azi am avut o repriza de 180, aseara 160, e bun rodajul 🙂

Serios acum, incerc sa nu o calc "blana" dar cateodata trebuie, si daca trebuie incerc sa nu fie sustinut mai mult de cateva secunde, gen 10.

Oricum imi place ca nu e nici o diferenta fata de ce era inainte, trage frumos, constant, fara sincope si tot miroase a motorina 😄

Posibil sa fi rezolvat si o problema pe care o aveam vara pe calduri mari de vre-o 2 ani, cand o chinuiam gen calcat blana sustinut mai mult timp si schimbam treapta, initial tragea tare, dupa avea o scadere de putere de 1 secunda doua, dupa care revenea si nu mai cadea pana nu schimbam urmatoarea treapta. Se vedea cel mai bine la treptele 5-6  pe ceasul de consum instand, initial se ducea blana la 20 litri, dupa scadea pe la 12 litri, si dupa se ducea iar blana.

Stiu, suna mai mult a geometrie variabila la turbo lesinata dar cine stie, vedem la vara 🙂

  • Haha 2

Share this post


Link to post

Bun, ca ai gresit cu manualul de strangere a chiulasei am inteles. Dar cu manualul de rodaj ce ai avut ? 🙄

  • Haha 2

Share this post


Link to post

Hop si io!

Ce se balangane asa rau morul de parca ar fi in barca?

Share this post


Link to post

E de la youtube, pe telefon nu face asa. probabil stabilizator de imagine se vrea sa fie.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...