Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Tănculeţu' Meu

Recommended Posts

I s-a spus "masina de coafeza"... dar posesorii par a fi foarte incantati. TopGear i-a dat 4 puncte din 20, zicand ca are doar 4 locuri si-un pic de portbagaj... dar le poate duce oriunde. A fost decizia luata in urma topicului asta... si mi-a dat ceva bataie de cap cu problema asta. In varianta stock arata destul de pasnic... dar e exemplul perfect de lup in blana de oaie.

 

Este... Suzuki Jimny!

 

Dupa testul facut in primavara, ocazie cu care-am lamurit si cea mai mare problema de-o aveam (daca incap in ea :rolleyes :) , m-am convins. Tot urmaream Mobile si AutoScout fara sa gasesc nimic sa se-ncadreze in banii pe care-i aveam (sa nu mai vorbim de drum si taxa de poluare), pe Autovit erau de luni de zile aceleasi masini de samsari pe care le-nvatasem pe de rost, noua nu vroiam parandu-mi-se prea scumpa. Intr-o zi am dat un ochi la plezneala pe Autovit, si-am prins un anunt care inca nu avea nici pozele puse dar parea promitator din text. In 10 minute au aparut si pozele, intr-o ora am dat telefon si seara am fost s-o vad, dupa care a doua zi i-am facut un scan si-am saltat-o pe elevator s-o verific amanuntit, dupa care am mai asteptat o saptamana sa fie gata actele cu banca. Azi am luat-o, murdara cum statea in parcare de vreo cateva luni, avand pana si panze de paianjen la oglinzi. Culoarea cica-i gri (zice talonul, ca in realitate...), luata de noua din Romania de proprietar, inmatriculata prima oara in iulie 2007, vreo 24750 km la bord. Motorul este de 1328 cm cubi, benzina, euro 4 si VVT cu 86 CP si 110 Nm.

 

Dupa cum am zis si mai sus, tractoru' stock e vreo 15 mii de euro si n-arata prea senzational. Al meu insa e nitel altceva ...

 

1. Are flanse. Se monteaza pe butucul rotii si maresc ecartamentul. In poze sunt montate flansele pe dreapta, pentru comparatie.

 

flanse_1.jpgflanse_2.jpgflanse_3.jpg

 

2. Are amortizor de directie (Old Man Emu). Amortizorul e folosit de obicei pentru a evita miscarile bruste ale volanului in offroad, ca sa nu-ti rupa degetele. In cazul asta, a fost aplicat ca rezolvare pentru o problema destul de cunoscuta a Jimny-urilor, numita death wobble (voblaj) si care se poate rezolva prin metode corecte, nu neaparat cu amortizor de directie. Oricum, n-am voblajul asta, dar voi aplica si metodele adecvate de corectie :rtfm:

 

amortizor.jpg

 

3. Suspensie schimbata, marca ProComp si mai dura decat cea stock - misto pentru strada, cu amortizoare si arcuri mai lungi. E mai nasoala la denivelari, caci ii cam topaie fundu' ... da' asta pentru cei din spate.

 

suspensie_1.jpgsuspensie_2.jpgsuspensie_3.jpgsuspensie_4.jpg

 

Noua suspensie permite ce se vede in pozele urmatoare:

 

flex_1.jpgflex_2.jpgflex_3.jpgflex_4.jpg

4. Snorkel. Nu pot sa zic ca prevad in viitorul apropiat chestii de genu'

, dar nu strica sa fie acolo. In plus, suna misto la acceleratie :headbanger:

 

snorkel_1.jpgsnorkel_2.jpgsnorkel_3.jpgsnorkel_4.jpg

 

5. Bara fata decupata dupa un accident si un mic scut la radiator. Arata mai frumos si unghiul de atac a crescut un pic.

 

bara_1.jpgbara_2.jpg

 

6. Anvelope BFG 215/75R15 all-terrain fata de 205/70R15 standard si body lift de 3 cm, pe langa cel de la suspensie.

 

body_1.jpgbody_2.jpgbody_3.jpgbody_4.jpg

 

7. Un DVD 2 DIN cu GPS, chinezarie standard, nimic spectaculos; folie LLumar, xenon si-un portbagaj exterior Hapro Roady.

 

 

Per total, aproape ca nu mai am ce modificari sa-i fac, cam tot ce visam eu pe ea fiind deja facut. Mai am eu una alta in cap, da' le voi posta cand vor fi gata. Pentru a urca in masina trebuie ceva genoflexiuni serioase, fiind inalta chiar si pentru mine :rolleyes: N-am masurat, dar cred ca pragul masinii e la cel putin 30 cm de sol acum. E clar ca nu-i facuta de viteza, deci probabil o sa-mi vand detectorul de radar; viteza maxima din carte e 140 km/h, la 3000 rpm in treapta a 5-a aveam vitezometrul la 90 km/h; cu +5% diferenta de la caucioace, si -5% diferenta obisnuita de la vitezometru, reiese ca ar arata cam exact p-acolo. O sa masor cu GPS-ul, sa vad. Amortizorul de directie necesita un pic de obisnuire, da un feeling nitel diferit volanului decat la masinile obisnuite si nu revine imediat la zero. In schimb, la drum drept pot sa iau linistit mainile de pe volan indiferent ca bate vantul, e inclinat drumul samd. De notat ca nu are caseta de directie clasica (rack & pinion) ci tip ball nut.

 

Masina are punti solide conectate de o cutie de transfer cu lant, deci nu se poate rula pe asfalt uscat cu 4x4 cuplat ca in cazul masinilor cu 4x4 permanent (la care exista diferential central), deoarece puntile nu s-ar putea invarti cu viteze separate si s-ar acumula niste tensiuni p-acolo care ar duce la un mare POC. In mod normal ruleaza cu tractiune spate, iar in conditii de offroad/zapada/ploaie/noroi se trece in 4WD-H sau 4WD-L (cu reductor). Ca idee, rapoartele cutiei sunt: 1=3.652, 2=1.947,3=1.423, 4=1.000, 5=0.864, R=3.166 iar raportul cutiei de transfer este 1.320 pe 4WD-H si 2.145 pe 4WD-L. Pe fata discuri, pe spate tamburi, rezervor de 40 de litri, consum vreo 6 in extra si 9-10 in oras de la posesori de utilaje nemodificate. Inca nu i-am facut consumul, dar ma astept sa fie mai mare din cauza de caucioace si portbagaj.

 

Deja i-am dat jos tetierele de pe spate, ca nu se vede bine in retrovizor din cauza lor. Din cauza foliei inchise de pe luneta va fi nasol rau de manevrat in marsarier noaptea, deci o camera mica pentru a o conecta la intrarea auxiliara a chinezariei va urma cat de repede pe lista de cumparaturi. Oglinzile retrovizoare in schimb sunt mari cat China, foarte comode la condus, dar din pacate nu-s incalzite. Boxele sunt cam slabute si una zornaie, deci un alt bun punct de atac ... eh, ie-te ca mai am ce sa-i fac :mrgreen:

 

Si poza de final facuta cu telefonul la cumparare, mai multe vor veni dupa ce-o spal.

 

photo.jpg

Share this post


Link to post

S-o stapanesti sanatos!

Share this post


Link to post

Bine ai venit in randul celor cu offroadere Suzu. Eu am fratiorul mai mic, un Kingquad 750.

Ciudat ca nu are diff blocabil pe fata, al meu are. Sa ai grija cu el cuplat nu numai pe asfalt ci si pe offroad, sa nu virezi puternic si sa-i dai gas ca rupi planetarele(eu am rupt una).

 

PS. Ce-a patit Espero?

Edit: Gata am vazut, nasoala patanie.

 

BTW, ele au din start priza de aer destul de sus, uite la ce trebuie snorkel-ul:

 

Per total, aproape ca nu mai am ce modificari sa-i fac, cam tot ce visam eu pe ea fiind deja facut. Mai am eu una alta in cap, da' le voi posta cand vor fi gata.

Un winch?

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

S-o stapanesti sanatos si fara evenimente nedorite! Abia astept sa te vad cand te dai jos din ea. :) )))

Share this post


Link to post

Hell yeah. Foarte faina jucaria, si eu am ganduri legate de una.

Share this post


Link to post

Ma bucur pt. tine ca ai gasit pana la urma ce cautai si in conditie atat de buna! Sa ai parte de multe amintiri frumoase alaturi de ea!

 

Parca n-am vazut nimic despre pret? :D

Share this post


Link to post

Inteleg ca planuiesti sa stai mai mult pe la arabi si nu iti trebuie masina. Excentricule!

 

Sa te joci cu ea sanatos!

  • Like 1

Share this post


Link to post

La multi kilometri relaxa(n)ti impreuna. Arata foarte bine la exterior, rulajul mic isi spune cuvintul.

Share this post


Link to post

F faina jucaria, s-o porti sanatos pe coclauri. Cat a costat pana la urma? :D

 

Nu poti da jos cutia de deasupra? Pare si mai inalta si instabila cu aia pe cupola...

Share this post


Link to post

The ugly duck :) Da' te-au marcat accidentele, nu gluma :)

S-o stapanesti sanatos si sa te joci cu ea pe unde vrei, ca pe sosele nicio sansa :) )

Nu-i cam pic motorasul pentru asa ceva?

Share this post


Link to post

Super masina ! Sa o stapanesti sanatos ! Am pus si eu ochii pe masina asta demult...am vazut ca tin bine la pret si modelele mai vechi. Este genul de masina care, te duce la pescuit fara grija ca ramai impotmolit...usoara, tractiune integrala, motor mic - isi merita toti banii !

Am trecut si eu in randul 4*4 cu o KIA SPORTAGE, mai vechiuta dar cu km putini - de care sunt tare mandru ! De cand zic sa vin la o intalnire sa o prezint...imi este rusine sa mai zic ceva ...

Inca o data: s-o folosesti cu drag si fara evenimente !

Share this post


Link to post

Să te bucuri de ea fără probleme.

Dacă ar vedea tata poza asta, ar demara urgent căutările :->

P.S. Mi se pare mie sau e mai "săltată" decât autobuzul? :P

Share this post


Link to post

Sa-ti traiasca si sa te bucuri de ea pe teren :D

 

E urata ca naiba, si are nume de greiere, dar stiu ca se comporta misto pe offroad. Iar amortizorul ala de directie face toti banii - fara e ciudatel de condus... Sunt curios daca face fata motorul.

Share this post


Link to post

Motorul face fata fara probleme.

Vaxxi sa o stapanesti sanatos si te astept si pe suzuki-club :D

Share this post


Link to post

Bv, sa o stapanesti sanatos! Pretul ma intereseaza si pe mine ;) Si consumul.

Share this post


Link to post

Multumesc frumos pentru urari ! :drinkers:

 

Ciudat ca nu are diff blocabil pe fata, al meu are. Sa ai grija cu el cuplat nu numai pe asfalt ci si pe offroad, sa nu virezi puternic si sa-i dai gas ca rupi planetarele(eu am rupt una).

BTW, ele au din start priza de aer destul de sus, uite la ce trebuie snorkel-ul:

Un winch?

 

N-are nimic blocabil, dar face ARB blocante pe aer comprimat. Cam scumpe (vreo 800 eur cu tot cu compresor), si nu prea le vad (inca) rostul. Priza de aer nu e asa sus, e in spatele farului dreapta. Cu un filtru de aer cat o batista. Mica ! :)

 

Troliul e cam dificil de pus cu bara stock, tot ARB face o bara foarte misto cu prindere pentru el si CB ... studiez.

 

Abia astept sa te vad cand te dai jos din ea.

 

E prima masina din care pot sa cad. La propriu :) )

 

Cat a costat pana la urma? Nu poti da jos cutia de deasupra? Pare si mai inalta si instabila cu aia pe cupola...

 

8 mii de euro. Ba da, pot si intentionez s-o dau jos, din cauza de consum crescut si a faptului ca nu prea incap in multe locuri :mrgreen: n-am masurat exact, dar cu 180 cm + 15 cm lift + 40 cm portbagajul, nu prea pot intra in parcari subterane. Instabila nu mi s-a parut, probabil ajuta si flansele alea.

 

Nu-i cam pic motorasul pentru asa ceva?

 

Asa am zis si eu, da' dupa ce-am condus-o la drive test nu mi s-a parut deloc lenesa. In oras o ajuta cutia scurta, da' la drum lung nu prea ai de unde sa visezi mai mult de 120-130 km/h. Insa, e suficient ... m-am lasat de viteza cu ocazia asta :rolleyes:

 

P.S. Mi se pare mie sau e mai "săltată" decât autobuzul?

 

Cred ca-i efect vizual, da' intr-adevar e saltata. Am un drum la tara unde nu prea ma incumetam cu berline, din cauza de neasfaltat/bolovani/sleauri de carute ... abia astept sa vad acum. Ma cam descumpaneste pozitia cam joasa a diferentialelor, da' presupun ca pot sa merg c-o roata in sleau si ailalta cocotata :->

 

E urata ca naiba, si are nume de greiere, dar stiu ca se comporta misto pe offroad. Iar amortizorul ala de directie face toti banii - fara e ciudatel de condus... Sunt curios daca face fata motorul.

 

Sincer, mie nu mi se pare urata. Amortizorul da un pic de "vascozitate" directiei, cel stock era mult mai lejer de invartit; cam enervant in oras, da' nimic groaznic. Motorul pe offroad e ajutat si de greutatea mica a masinii: are 1000 kile.

 

Vaxxi sa o stapanesti sanatos si te astept si pe suzuki-club

 

Vine baiatuuuu'.

 

Si consumul.

 

Inca nu l-am facut. Am alimentat la fix 24750 km cu Mol de 95, acum am vreo 50 km extra si 30 km urban, a scazut cam un sfert acul dar nu e relevant, vedem la urmatorul plin. Pana una alta vreau sa-mi iau un tripcomputer pe OBD-II, e mai precis; cand a pus scannerul pe ea in service, am vazut ca raporteaza in procente cantitatea de combustibil din rezervor, cool :thumbl:

Share this post


Link to post

Foarte tare greierasu`, sa-l stapanesti sanatos ! Nici pretul nu e insa de neglijat, e ceva parale...

 

Ai vrut musai jipan ? Ma gandesc ca daca viteza maxima e 130 ai fost fixat pe ea rau de tot si nu a mai contat altceva, ca de exemplu viteza unei berline, asa-i?

 

Inca ceva, unde e fabricata?

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Multumesc. Da, sunt ceva bani, dar alte alternative la banii astia si cu intretinerea simpla de la Jimny n-aveam. Dupa cum am zis si-n celalalt topic (cu alegerea), as fi gasit alte marci si modele cu mai multi kilometri in banii astia, dar cand intrebam de o piesa, de o revizie, consum, de-astea ... ma lua durerea de cap.

 

Am vrut o masina mai inalta, mai robusta si mai fiabila (adica, simpla). De viteza m-am cam lasat oricum asa ca nu ma deranjeaza sa merg mai batraneste. Si da, a cam fost "un pitic fixat" cu masina asta :)

 

E fabricata numai in Japonia; cele cabrio sunt facute in Spania.

Share this post


Link to post

Am vazut un Jimny cu cateva ore in urma tot gri, insa avea niste roti inguste, cred ca maxim 185 latime si arata naspa cu ele ,cam ca un kangoo mai scurt, asta a ta arata super cu rotile late pe flansele alea, ii da aer de jeep. :) Mi s-a parut mica totusi si ...foarte pasnica, vorba ta.

Share this post


Link to post

Da, stock arata foarte pasnica. Chiar am vazut ieri una argintie condusa de o batranica ce semana cu bunicutza din desenele cu Sylvester & Tweety :rolleyes:

 

Uite una modificata similar cu-a mea (fara flanse insa) langa una normala:

10122008336.jpg

 

Si daca esti lansat cu satelitul:

photo17_214.jpg

Share this post


Link to post

Mda, ii schimba total aspectul, de-abia astept s-o vad la nationala...

Share this post


Link to post

Am condus asa ceva in Grecia, pe off-road. GENIALA. Era versiunea soft-top. Directia mi s-a parut foarte ciudata, nu revenea deloc volanul la centru; asa e si a ta?

Oricum, clasicul indemn, sa o stapanesti sanatos!

Share this post


Link to post

... de-abia astept s-o vad la nationala...

Same here ! Propun sa se mearga in formatie compacta cu VAXXI deschizator de drum. In felul asta sigur facem si economie: pe restul ori nu ne vede radarul, ori o sa mergem suficient de incet ca sa nu aiba ce sa ne faca :D

Share this post


Link to post

Daca ar avea mai multa putere motorul, la orice acceleratie mai brusca, masina asta ar pica pe spate, ca in wacky races.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Vaxxi felicitari pentru masina si desi ca dimensiuni nu aduce cu Patrol sau Land Cruiser, observ o agilitate sporita la acest model. Avand in vedere cum vor arata drumurile in scurt timp, s-ar putea sa fie alegerea potrivita pana la urmatoarea glaciatiune. Huh, ce dor imi este de jungla mea si de autostrazile ei, unde 50 km/h reprezentau prima viteza "cosmica".

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...