Jump to content
Sign in to follow this  
raz_sor

Probleme Electrice

Recommended Posts

Stii, suspectez ca totul a fost din vina mea. Acum vreo 5-6 ani am inlocuit becurile originale cu unele de...100W, fara alte modificari. Deh, de dragul experimentarii... Atunci au inceput problemele, de fapt. Aceleasi relee prajite, bloc de lumini schimbat...Am revenit ulterior, dupa vreo cateva luni, la cele de 50/60W dar ...sensibilitatea / instabilitatea instalatiei cred ca a ramas, materializata prin contacte imperfecte si poate nu numai...

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Un raspuns cat se poate de convingator. Cu becurile alea, practic se dubleaza curentul prin contactele releului si blocului. E migala si cheltuiala in lpus (nu mare) dar iti recomand adaptarea unor relee separate pentru becurile farurilor. Sunt numai avantaje.

Share this post


Link to post

post-19874-0-95650600-1313052968_thumb.jpgBuna tuturor am si eu o intrebare care ma nedumereste.Cele 2 obiecte din poza sunt cumva balastul de la faza lunga?deoarece,daca tin faza lunga 1 minut siguranta de la faza lunga dreapta se topeste si toata instalatia a fost verificata, farurile date jos, curatate ,strans papuci si tot nu pot sa imi dau seama care este problema,de se topeste,Poate trebuie schimbate cele 2 obiecte ca altceva nu are ce sa fie.

 

releele bune circuitul nu face scurt,becuri 60/55W standard. tot a fost reparat,acela e singurul care nu am idee ce as ii facpost-19874-0-58089700-1313052967_thumb.jpg

 

Multumesc!!!

Share this post


Link to post

Alea sunt rezistentele de la ventilator, nu au nici o legatura cu luminile.

 

PS Becurile normale nu au nici un fel de balast. Trebuie schimbati papucii de la soclul sigurantei.

 

PS2 Ce alimentezi prin cablul ala alb direct de la baterie?

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Acel cablu alimentez un soclu de bricheta separat, deoarece am un modulator fm,iar cand opream motorul pica curentul si nu am gasit o varianta sigura sa il pun pe primul contat,asa ca am aves varianta directa cu siguranta de 10A si intrerupator separat

 

Papucii sunt noi si in tablou si in far

Share this post


Link to post

Atunci nu a fost firul prins bine in ei. Dupa o problema de genul asta se taie bucata afectata (coapta) de fir pana apare fir "curat" si dupa aceea se monteaza noii papuci care se si cositoresc eventual.

Share this post


Link to post

Problema e ca firul e curat numa ce am verificat ,nu este copt si e doar putin prafuit ,am taiat o bucatica si arata ca nou.am schimbat papucul taiat.

 

o sa verific mai in amanunt ,ca daca aprind farurile ,firul de alimentare principala de la contact(cel din mijloc)se incalzeste destul de tare,atunci cand am faza sculta pornita,deci am de verificat mai in amanunt toata instalatia de la faruri,deoarece ceva problema e.Cand voi afla care anume a fost cauza voi anunta.

 

Ps Toate firele din panou au fost verificate fir cu fir,papucii stransi (toti).

Share this post


Link to post

Buna tuturor.

 

Am o dilema la care nu ii pot da de capat,

Am reparat tot,mai putin faza lunga.Am avut becuri H4 albe made in PRC(60/55W) ,au fost schimbate cu osram originale albe,crezand ca alea erau problema,dar se pare ca nu.Am scos fiecare far in parte, am pus cate unu singur odata si nu se incalzeste siguranta,pun pe amandoua se topeste F4

Blocul de lumini este nou sigurantele fac contact cum trebuie, circuitul de la mufa ,de langa baterie pana la mufa de far,a fost verificata,am pus fire cu papuci separat la amandoua becuri si tot la fel se topesteF(faza lunga dreapta).

 

Dilema este,ca ar trebui atunci cand scot siguranta de la faza lunga stanga sa raman fara curent pe acel far,ceea ce nu se intampla,continua sa functioneza,iar daca scot pe cea din dreapta de intrerup amandoua.Am observat ca este facuta ca un fel de punte in tablou,dar ma depaseste si nu stiu ce sa ii mai fac.

 

Ps Singurul fir ce nu am putut verifica(bibili,desface plasticul si luat fir cu fir),este partea de la mufa de langa baterie la panou.

 

Astept idei sa mai incerc,deoarece acelae singurul lucru de rezolvat pe baza de electric.

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Pai e clar ca lumina zilei. Cineva candva a avut probleme cu circuitul pe stanga si un loc sa remedieze (papuci slabiti/corodati, fir intrerupt pe traseu, etc) a preferat sa preia curentul de pe partea dreapta. Astfel un circuit (partea stg.) gandit sa sustina puterea unui far este nevoit sa functioneze la dublul puterii consumate... de aici problemele ce au aparut . Scoate puntea dintre cele 2 circuite. Verifica daca acum functioneaza corect circuitul de pe dreapta, apoi cauta din aproape in aproape (soclu/papuci/siguranta/mufe/fir) problema circuitului stg.

Share this post


Link to post

E clar atunci, ca a fost "manarit" tabloul, si puse ambele becuri pe un circuit.

 

Refa traseul original, cu fiecare far pe siguranta lui si nu vei mai avea probleme.

Share this post


Link to post

Da dar am o problema:in partea de sus a sigurantei vine un fir ,iar in cea de jos 2,pentru a putea face acel lucru ar mai fi nevoie de un fir care din pacate nu exista,asta e dilemamea ,ca pe schema din manualul de service, arata exact cum e facut circuitul,cu acea punte,de aceea am dilema ca masina este din anul 2000 la mine si nu a avut pana asta iarna, probleme de genu.

Ps Puntea este facuta pe intrare pe iesire pleaca separat firele(ca in schema din manual

Edited by nato99

Share this post


Link to post

...masina este din anul 2000 la mine si nu a avut pana asta iarna, probleme de genu.

 

Exact asta ma intrebam eu.

Atit timp cit nu ai avut probleme cu luminile si nimeni nu a umblat la instalatie din 2000, sint de parere ca problema e in alta parte si nu legaturile din tablou. Un singur scurt, iti topeste siguranta lejer.

Share this post


Link to post

Din pacate, am o presupunere ca s-au topit pe undeva firele intre ele, de la panou la mufa de la baterie , pe undeva pe traseu,o sa le sun, iara si vad ce naiba se intampla ca nu mai pot deja de nervi :wallbanger: :wallbanger:

Share this post


Link to post

O data ce scoti o siguranta (stg) si nu se intampla nimic, o debransezi pe dr. si se sting ambele faruri... probabil instalatia este "inginerita" in alta parte (nu in tablou, unde este normal sa ai punte la plusul ce vine de la baterie) poate in fata la mufele de la far...

Share this post


Link to post

Am reusit sa depistez unde ar putea fi problema.

 

Manunchiu de cabluri, de la faruri, semnalizari mai au si 2 fire ce duc la filtru de aer si una legata la conducta de clima.Care acum 2 ani de zile am avut probleme, pentru ca se topise siguranta de la clima cand o porneam,am fost cu ea la service a scos siguranta nu mai am nici un fel de problebe in domeniul acela,dar banuiala mea confirmata mai sus,este ca din cauza climei s-au topit firele de la faruri intre ele,deoarece am avut acum cateva luni,o experienta ciudata.Aia fiind ca s-a topit soclu si becul pe faza scurta.

 

Deci maine sau mai degraba luniscot toate cablurile de la mufele de la baterie decapez izolatia si verific fir cu fir,deoarece am sunat si par destul de inregula,da vreau munca de chinez batran ca vad 100% care e si cum sta treaba.

La claxon am avut problema cu legatura din partea de jos langa radiator si nu mai mergea,din cauza ca s-au oxidat firele.

 

Daca nu reusesc sa gasesc problema,in cel mai rau caz o duc in service,altceva nu stiu ce sa ii mai fac.(Releu nou,sigurante profi,bloc lumini nou,contacte foarte bune si ma far si la tablou).

 

Ps Am incercat sa pun si sigurante mai mari 25-30A si tot la fel se incalzeau.Verdictu scurt pe traseu.

ps Toate mufele au fost verificare si stranse chiar daca nu trebuiau.

Edited by nato99

Share this post


Link to post

Se pare ca nu dau de problema, dar mai am circa 1m de cablu de verificat.

smocul de cabluri ce sunt pentru ceata ,faruri ,clima... toate cele trei mufe din dreapta de langa baterie, a fost scos firul afara desfacut izolatia si verificat fir cu fir si nimic.

In panou am inceput scos toate sigurantele releele si am lasat doar siguranta ce se incalzea si releul,dar tot degeaba deoarece se incalzeste cu tot scos.

A mai ramas sa plek cu verificatu, din panou trebuie sa vad unde mai sunt imbinate firele, deoarece acolo este problema ,contact imperfect,70% si30%fire topite intre ele.

 

Voi afla luni ca astazi nu am mai avut lumina.

O sa anunt unde si ce a fost poate pe viitor se va gasi cineva cu aceeasi problema(sper ca nu ca e multa bataie de cap :rolleyes :)

 

Ps: rog pe cineva care are cielo din 97 cu Ac, sa scoata cate una din sigurante, de la faza lunda si sa imi spuna va rog daca se stinge un far sau doar daca scoate f4 se sting amandoua si la el sa stiu daca e ok.

Multumesc

Edited by nato99

Share this post


Link to post

Se pare ca toace contactele arata bine, portiunea de la mufa pana la intratea in masina nu am putut sa o verific,dar maine am programato in service si is curios ce mama naibi a avut de facea acele figuri.

Share this post


Link to post

Sa nu fie din blocul de lumini.

LE. Sau pe cablurile care duc in spate, la urma toata, nu neaparat cele care duc la faruri.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Blocul de lumini este nou ,releu nou, am luat in caclul,acum este in service cand o termina, anunt care anume a fost problema.

Este de azi dimineata,mecanicu a promis ca astazi este gata,ca am si manual de service la el(ajuta la reduceri la produse,pregatiri iarna,vara,schimb ulei gratin,intietate ,in cazul in care vin eu si am carte la el si vin 2 inaintea mea si nu au ma ia pe me :) )si masina am duso la ora 11 si la 12 am trec pakol si era bagata aku nus cat mama naibi o mai tine.

Share this post


Link to post

... si masina am duso la ora 11 si la 12 am trec pakol si era bagata aku nus cat mama naibi o mai tine.

 

2.6 Se interzice şi se sancţionează conform punctului 6.1 introducerea mesajelor care conţin:

...

- text scris folosind limbaj IRC

Share this post


Link to post

Imi cer scuze^^^

 

Am scos masinuta de la mecanic si verdictu a fost urmatorul:

 

Din cauza unui contact imperfect mi se topea siguranta,"in tablou nu ati avut contact perfect si de aceea se topea siguranta".

 

Problema este:cum sa nu am contact perfect cand eu am curatat cu smirglu extrem de fin(utilizat in mecanica fina)si strans siguranta ,incat nu puteai sa o scoti decat cu patentu.

 

A scos siguranta,taiat ceva fire,scos din soclu ,a pus una de 20A si nu se mai incalzeste/topeste siguranta, dar firele tot fierbinti de nu poti tine mana pe ele.Mi-a luat doar 30ron.

 

 

Consolarea mea este ca am reusit sa montez xenoanele si nu mai am asa mare treaba cu acel circuit(consum mai mic),dar a aparut o dilema.Dece atunci cand am motorul oprit si le aprind se cupleaza alarma,iar atunci cand este pornit nu.

Edited by nato99

Share this post


Link to post

Dece atunci cand am motorul oprit si le aprind se cupleaza alarma,iar atunci cand este pornit nu.

Unele alarme sunt prevazute cu aceasta facilitate. Adica, la scaderea tensiunii la x volti "tipa" alarma.

Share this post


Link to post

Da se pare ca asa este, doar cand am cheia scoasa din contact se armeaza masina,dar daca este primul contact pus sau motorul pornit nu.

 

Totus am reusit sa duc instalatia electrica la 99%functionala,a mai ramas sa strang 2 papuci perfect dar nu am cleste special,dar nu se incalzeste asa tare.

Share this post


Link to post

PROBLEMA MARE

 

Azi-dimineata in timp ce ma indreptam spre casa (ora 3:00) al meu Espero a vrut sa imi arate personalitatea sa. A inceput sa tremure motorul un pic, apoi la primul semafor - s-a oprit.

Initial am crezut ca am ramas fara benzina pentru ca dadeam la automat, pornea, isi tine cu greu relantiul pe la 5-700 RPM si se opreste. De accelerat, nu incape discutie; cum accelerez cum moare.

Ce am observat eu si nu e in regula:

 

- nu se aude pompa de benzina cand pun contactul

- semnalul de pe aripa din dreapta sta aprins cand pun contactul (timpul cat statea pornita pompa) apoi dupa ce dau la automat ramane aprins

- nu am suficienta putere sa ridic/cobor geamurile

- cand apas butonul geamurilor, se stinge becul din bord de la centura

Masina porneste dar nu se accelereaza.

- nu merge inchiderea centralizata

- am incercat sa o pornesc cu siguranta si radio scoasa dar face la fel.

 

Eu cred ca exista un scurt undeva si de aici toate anomaliile. Pana la aceasta intamplare nu am avut absolut nici un fel de problema cu masina.

 

De unde sa apuc problema ? Avand in vedere ca masina a ramas pe strada in Bucuresti si sa o iert ca m-a pus sa fac o plimbare la 4 dimineata pe jos pana acasaneavand nici 1 leu in buzunar in seara cu pricina.

Share this post


Link to post

Testeaza pompa de benzina pentru problema cu pornirea.

 

Restul e mai greu.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...