Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Restrictor aer la Matiz

Recommended Posts

M-am plimbat si prin Bucuresti, o saptamana, fara restrictor. Mda, e mai viteaz Maty, mai placut de condus in traficul aglomerat, demarajul se apropie de cel de la Matiz euro 2. Consumul a ramas tot acelasi -7,8 ,desi am mers foarte sportiv, ca sa vad tot ce poate, fara restrictor. Da reset la ECM tot n-am facut, cand vin la intalnire, poate ma ajuta cineva :) . Concluzia mea - Matiz euro 3 fara restrictor, are parfum de euro 2 cu restrictor, in privinta demarajului.

Share this post


Link to post

In urma celor citite aici m-am decis sa incerc si eu sa scot restrictorul si rezonatorul.Zis si facut: scos ambele, montat tub flexibil de aluminiu,facut IDLE LEARN. Azi am facut plinul si implicit consumul...a crescut cu 1l/100km.Toti de aici ati spus ca va scazut consumul dupa operatiunea mai sus mentionata...sau cel mult va ramas acelasi...mie de ce mi-a crescut?Astept si eu pareri din partea voastra...

De mentionat ca la masina nu am schimbat/modificat nimic intre timp.

Share this post


Link to post

De curiozitate, cum ai calculat consumul ? Mai precis citi km ai mers ?

 

Nu cred ca scoaterea restrictorului poate duce la cresterea consumului ,mai ales ca 1L in plus este foarte mult pt Maty .Deci sunt 2 posibilitati : ai calculat gresit consumul sau ai apasat mai tare ca de obicei pedala de acceleratie .

 

PS> mai mult aer nu poate duce la cresterea consumului ci la scaderea lui .

Share this post


Link to post

Asa-i in prima faza, cand ai putere mai mare, o calci mai tare pe pedala, de bucurie. Doar cand constati ca poti merge cu clapeta mai inchisa, abia atunci apare reducerea.

Share this post


Link to post

Mai tare nu am calcato.Kilometrii facuti au fost vreo 200.Iar metoda de consum e aceiasi de fiecare data, din plin in plin.Oare are vreo legatura faptul ca am uitat sa string colierul de la furtunul care duce de filtrul de aer la galeria de admisie?

Edited by luci99

Share this post


Link to post

Daca "a tras aer fals" pe acolo, normal ca ai avut diferente de consum.

Share this post


Link to post

Nu, nu are nici o legatura. Probabil s-a schimbat ceva in stilul de condus sau in traseul parcurs, o asa diferenta nu are cum sa o dea numai aceasta modificare a admisiei :) .

Share this post


Link to post

Sa vezi la mine schimbare de stil de condus! Treapta a II-a, cea mai "nesuferita", a devenit cea mai "îndragita" :mrgreen: ! Peste câteva zile o sa postez si ceva despre consum, precum si despre (re)descoperirea placerii de a conduce.

Le mâitre, din partea mea numai :osanale: !

Share this post


Link to post

Si cu treapta a treia ce are?

Pana sa-mi dau seama ajung in 90-100, de ma sperii de ce poate motorasul asta :D

Share this post


Link to post

Am scos si eu restrictorul de vreo 2 zile...Ce sa zic?Ori nu-mi dau eu seama, ori Matizul meu e mai nesimtit, dar la mine nu se simte mare schimbare.

El era si pina acum destul de infipt, eu schimbam sus si pina acuma..nu mi se pare altfel.Ce-i drept, nici cind am schimbat bujiile sau fisele nu am sesizat mare diferenta.

Mai fac teste...

Share this post


Link to post

Ai schimbat filtrul de aer pana acum ?

Share this post


Link to post

Da..schimbarea asta am facut-o imediat dupa revizia de 40k.

Filtru de aer, de benzina, de ulei schimbate, bujii NGK curatate si verificate, ulei proaspat :)

Plus resetul de "bios" de rigoare si toata procedura facuta.

Share this post


Link to post

Am resetat si ECM, in urma scoaterii resrictorului. Efectele pozitive ar fi demarajul mai bun si scaderea consumului de la 7,8 la 7,2. Ca efect negativ, in urma resetarii, am observat lipsa de raspuns in prima parte a cursei pedalei de acceleratie, motiv pentru care motorul mi s-a oprit, de doua ori, in regim de mers bara la bara. Oare ar mai trebui resetat din nou acest ECM? :-?

Share this post


Link to post

Daca ti s-a oprit in trafic, la ralanti, executa si o invatare de ralanti. Si incearca Rompetrol Euro Plus (CO95).

Share this post


Link to post

Probabil are prea mult aer in clapeta acum si de asta. Si accelerarile bruste nu mai merg acum ... accelerarea se face progresiv, nu brusc. Asta datorita faptului ca e mai mult aer si mai putina benzina, deci amestec sarac

Share this post


Link to post

Asta la un carburator, dar la un motor euor3 amestecul este controlat de sonda de O2, chiar si la ralanti.

Share this post


Link to post

Eu am motor euro 2 :D Oricum, se simte ca motorul are mai mult aer. O modificare profesionista se face cu un filtru conic conectat la admisie printr-ul tub de inox care trage aer rece de undeva si facut modificare la ecm la mapele de injectie.

Edited by Mad MAX

Share this post


Link to post

La tine nu actioneaza EGR la cea mai mica apasare a pedalei, ea intra mai tarziu. La Daewoo euro3 trebuie apasata mai tare pedala la plecarile de pe loc, la rece, datorita unei programari "infantile" a valvei EEGR (parerea mea). Asa se explica si consumurile urbane mai mari in conditii de trafic din orele de varf de trafic.

PS Incearca sa intelegi cum functioneaza o injectie controlata si un motor cu norma mare antipoluare. A modifica harta de eficienta volumetrica dintr-un ECM de firma (Siemens in cazul discutat) este o prostie.

Share this post


Link to post
Daca ti s-a oprit in trafic, la ralanti, executa si o invatare de ralanti.

Nu s-a oprit la ralanti, ci in sarcina, la plecarea de pe loc, in situatii de miscat masina un metru, la semafor, unde eram obisnuit sa apas foarte putin acceleratia. Acum trebuie sa o apas ceva mai tare. La ralanti merge ceva mai rotund decat inainte.

Share this post


Link to post

Dupa aproximativ 200 km in care masina nu a avut restrictor, ma declar foarte multumit. Merge impecabil. Consumul este de 7,7l/100km adica identic cu cel de dinainte in conditiile in care am fortat-o mai mult - ma refer la consumul in Bucuresti.

Share this post


Link to post

Am scos si eu restrictorul...

Se aude bine.

PARE ca, creste mai repede in ture ( 0-60km 7,4s )

Limitarea intra tot la 40, 70 ...

Consumul inca nu l am verificat :D ... sper sa fie tot atat :P

Share this post


Link to post

Am renuntat la restrictor si rezonator, sincer nu am ce comenta totul e OK! si surpriza teava de esapament este alba sau mai bine curata ( nu stiu de cand n-am mai vazut-o asa)

A si o poza!

post-3489-1149510255_thumb.jpg

Edited by NFS

Share this post


Link to post

De unde ai luat cotul acela?

Share this post


Link to post

E un cot de scurgere la 90 de grade din polipropilena, de 1 tol. Il gasesti la magazinele de sanitare :D

Share this post


Link to post

@Mircea > 1 tol = 50 mm ? Am auzit ca la ultimile masuratori a iesit tot 25,4 mm.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...