Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Restrictor aer la Matiz

Recommended Posts

La tine nu actioneaza EGR la cea mai mica apasare a pedalei, ea intra mai tarziu. La Daewoo euro3 trebuie apasata mai tare pedala la plecarile de pe loc, la rece, datorita unei programari "infantile" a valvei EEGR (parerea mea). ...

 

Din pacate amandoua lucreaza la fel.Numai cand masina este in miscare si clapeta deschisa.Din informatiile pe care le am si la E3 tot in ciclul ON/OFF lucreaza.

Share this post


Link to post

Cu toate ca sunt off-topic..Din ce am vazut p scannerul de uzina, in dreptul EGR scrie Off, nu am vazut data pozitia ca la IAC(grade sau pasi), de exemplu. Pe loc, chiar cu clapeta deschisa, dusa pana in 3000+ ture nu am vazut EGR ,,on''. Este posibil sa lucreze mai mult On decat la Euro 2, dar nu cred sa aiba deschidere reglabila :-? .

Share this post


Link to post

In sfirsit mi-a funtionat si mie chestia asta cu restrictorul.Primele dati cind l-am scos(pentru ca au fost mai multe) am obtinut numai consumuri de peste 7.5%. Dar de data asta am reusit sa scos 6.9% si culmea 6.5% exclusiv urban.Sper sa o tina tot asa.

Share this post


Link to post

Si din ce au aparut diferentele ? Banuiesc ca n-au fost identice cazurile.

Share this post


Link to post

Eu o sa-l mai las scos saptamina asta si dupa aia o sa-l pun la loc, cred.A crescut consumul ca la balamuc.Cred ca nu-i place deloc asa.V-am zis eu ca Matizul meu e mai sucit :)

Share this post


Link to post

Au fost diferite 2 lucruri: prima data am uitat sa string colierul care tinea racordul pe filtrul de aer iar a doua oara a fost maniera de a conduce.

Mai demult am avut un BMW cu injectie mecanica; daca apasai tare pedala de acceleratie consuma ca la balamuc, in schimb daca o apasai treptat obtineai niste consumuri bune si aceleasi performante.Asa incit m-am hotarit sa incerc acelasi lucru la matiz, iar rezultatul a fost peste asteptari.In plus de cind am scos restrictorul parca are mai mult nerv si in forja(probabil la un consum mai mare).

Share this post


Link to post

Treaba cu accelerarea progresiva, in ritmul cresterii in turatie este valabila la orice masina cu injectie si este o cheie a consumului moderat.

Share this post


Link to post

Am fost plecat in weekend cu buburuza mea in afara Bucurestiului si am avut ocazia sa testez comportare fara restrictor: IMPECABIL oameni buni. Depasiri cu a IV-a de la 85-120 de zici ca ai motor de 1000cmc nu de 800. Si sa nu mai vb de consum care a scazut. Oricum cheia e sa schimbi treapta 4-5 la peste 95Km/h si nu vei mai simti treapta a 5-a asa de lenesa..ba chiar la 110km/h in a 5-a cu pedala la fund(WOT) simti ca accelereaza. Poti sa depasesti si cu a 5-a! :banana:

Share this post


Link to post

V-am zis eu ca Matizul meu e mai sucit.Si eu am fost sambata pina la Constanta si am testat comportamentul fara restrictor.M-am linistit.Inafara de faptul ca de la 120 km/h in sus ma rugam de ea , a sarit consumul ca la balamuc.Cred ca am sarit de 6.5/100km pina la Constanta.

Asa ca, dupa ce am ajuns, am pus restrictorul la loc, am mai dat un reset de "bios" si gata.Alta masina.Asa

cum o stiam eu.La intoarcere nu cred ca a sarit de 5 (ochiometric) si se duce frumos peste 140 km/h la depasiri fara sa-mi de-a emotii.

In concluzie, probabil ca e deja "batran".Asa l-am invatat, e greu acum sa-l dezvat. :) Mergem pe metoda classica.

Share this post


Link to post

Ia spala cu alcool isopropilic stutul de la sensorul MAP si tubul capilar aferent impreuna cu furtunele de cauciuc de legatura. Spala si stutul din galeria de admisie si sa ne comunici rezultatul.

 

Ulterior: Bagi lichidul cu o seringa prin ele. Daca-ti pui si manusi chirurgicale te vor saluta vecinii cu: "traiti, don doctor !"

Share this post


Link to post

Gata sefu...am inteles...

Va comunicam cit de repede...o facem si pe asta..

Share this post


Link to post

tolin, te rog, asa ca pentru novici, pune o schema/poza cu senzorul si tuburile alea...

  • Like 1

Share this post


Link to post

post-402-1150788635_thumb.pngpost-402-1150789063_thumb.png

Senzorul MAP se gaseste la pozitia 5, la motorul euro2. Unele exemplare pot arata asa. La motorul euro3, probabil, se gaseste fixat direct pe galeria de admisie aer (poz.6, pentru novici), fara tub de legatura. Tubul este din plastic negru si este atasat la cele doua capete prin doua coturi de furtun de cauciuc.

Share this post


Link to post

Gata! am priceput!

Multumesc!

Share this post


Link to post

@tolin: dupa ce ti-ai pus filtrul de aer cu admisie directa (cel conic, nu?) ce s-a intamplat cu consumul?

 

Ce fel de filtru sa-mi cumpar (ma refer la tip, marca etc.), cam cat costa si de unde e de preferat sa-l cumpar? Banuiesc ca targul din Vitan iese din discutie, nu?

Share this post


Link to post

Offtopic acceptabil:

@wizzard > n-am pus asa ceva si nici nu recomand asa ceva la o masina de strada. Din mai multe motive:

1. cantitatea de praf de pe drumurile noastre;

2. costul modificarii este mai mare decat costul a 30 filtre de bumbac, adica cantitatea maxim utilizabila in 15 ani;

3. avantajele filtrelor conice se simt doar la turatiile mari.

Deci, nimic in legatura cu o economie.

Share this post


Link to post

Scuze pentru offtopic... partial :) . La Matizul tau ai scos restrictorul. Apoi ai facut si alte modificari la admisie. Am vazut pe forum o poza cu modificarile facute de tine si mi-a placut ce ai facut acolo. Din pacate am cautat poza respectiva si nu o mai gasesc. Oricum se pare ca am retinut aiurea...

 

Ca sa scriu si ceva on topic: Dupa mai bine de o luna de cand am scos restrictorul, masina merge impecabil. Nu l-as monta la loc pentru nimic in lume. Masina trage ceva mai bine, motorul este mai elastic si urca ceva mai repede in ture. In privinta consumului, eu cred ca a scazut cu jumatate de litru, desi dupa scoaterea restrictorului am fost tentat de foarte multe ori sa apas mai tare pe acceleratie pentru ca imi place cum se duce :D .

Edited by wizzard

Share this post


Link to post

Subscriu, in legatura cu economia de jumatate de litru de benzina.

Share this post


Link to post

Am scos si eu restrictorul, masina a devenit o idee mai "vesela". Am parcurs circa 1000km, dupa care i-am montat din nou restrictorul. Aceeasi impresie de mai bine. Deci concluzia ar fi ca dupa cateva astfel de cicluri, o sa devina din ce in ce mai vesela...

P.S. Pentru cei care au si crezut ce-am scris, spun eu care este concluzia: efect Placebo. Vreti sa credeti ca masina trage mai bine si urca mai repede in ture, asa o sa fie. De nu, puteti sa-i scoateti ce vreti, tot n-o sa traga mai bine. Parerea mea: constructorul nu punea "adaosuri" ca sa limiteze performantele masinii. Chiar si la unele masini de curse am vazut ca exista restrictoare, dar nu pentru a micsora viteza, ci pentru a creste viteza de admisie a aerului (forma clepsidra).

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sa fii sanatos! lasa-l acolo unde a hotarât fabricantul sa-l puna!

Eu nu-l mai pun deloc (poate la urmatoarea revizie). Mie mi-a scazut consumul, treapta a doua a devenit a doua mea iubire si motorul suna asa cum doream de mult: a...micut Porsche.

Tolin, ai legatura!

Share this post


Link to post

"Multumesc ... Andreea !"

Afirmatia ca restrictorul ar avea alt rol vine in contradictie cu termenul. In plus, pentru a obtine un avantaj de la un restrictor in raport cu un restrictor simplu (un disc gaurit), preparatorii au studiat problema si au realizat tot felul de forme, doar ca ele se concretizeaza in forme sofisticate de dimensiuni fizice mult mai mari decat bietul restrictor de la Matizul Euro 2. In cazul lui, forma vine doar sa elimine zgomotul care apare la obturatia brutala a unui flux de aer.

In legatura cu motoarele de Matiz care functioneaza "mai bine" cu restrictie de aer nu pot sa spun decat ca ele sufera de alta boala.

Share this post


Link to post

La motoarele de curse restrictoarele au acelasi rol. Restrictia cantitatii de aer care intra in motor, astfel obtinandu-se o baza de plecare comuna in dezvoltarea motoarelor de catre toti participantii. In orice tip de cursa restrictorul este identic in specificatii la toti participantii.

Edited by Pedala

Share this post


Link to post

Din punctul meu de vedere, si nu numai al meu, sistemul de admisie la orice masina poate fi schitat pe o foaie, ca un tub simplu cu supape, si sectiuni de diferite marimi. Acum as avea o intrebare. Daca un tub are mai multe gatuiri, nu cumva gatuirea cea mai mica opune rezistenta de inaintare aerului, celelalte fiind neutralizate, neavand niciun rol? Ma gandesc ca daca exista pe traectul sistemului de admisie gatuiri mai mici decat diametrul restrictorului de aer, restrictorul nu capata decat un rol de reducere a zgomotului. Orificiul supapei de admisie de la un cilindru, cred ca este mai mic decat cel al restrictorului. La fel si orificiile din corpul acceleratiei. Nu?

Share this post


Link to post

Conteaza atat nr de gatuiri cat si de coturi, insa cred ca gatuirea cea mai pronuntata are cel mai mare efect negativ. Conteaza si cat de aspre sunt suprafetele interioare ale intregii tubulaturi de admisie, la motoarele preparate acestea se lustruiesc oglinda pt ca moleculele de aer sa nu se "impiedice" in rugozitati.

Share this post


Link to post
Orificiul supapei de admisie de la un cilindru, cred ca este mai mic decat cel al restrictorului. La fel si orificiile din corpul acceleratiei. Nu?

Nu prea, vorba unui clasic. Diametrul restrictorului este cel mai mic de pe tot traseul.

Traseul admisiei de aer nu trebuie privit ca un simplu tub. In cazul Matizului, la doua rotatii ale arborelui se deschid si se inchid 3 supape. Daca este s-o socotim babeste, pe parcursul celor 720' avem 3 x 90' deschis cu pauze de 150' intre ele, iar problemele sunt, in principal, patru, in ordine aleatorie:

1- asigurarea unei eficiente volumetrice (EV) cat mai mari, adica, pe parcursul celor 90' sa fie asigurat un debit de aer cat mai mare pentru umplerea cilindrului. Cu cat EV (raportul dintre volumul de aer intrat si volumul cursei pistonului) este mai mare, cu atat cuplul motorului este mai mare. Prabusirea cuplului la turatii mari este datorata si scaderii EV;

2- unda inversa ce apare la inchiderea supapei;

3- zgomotul produs de miscarea aerului pe traseu;

4- limitarea puterii motorului inainte de limitarea turatiei si inainte de viteza maxima la care masina este sigura si poate frana pe o distanta predictibila.

Problema restrictiei ar trebui sa apara doar la WOT (deschiderea completa a clapetei), dar experimentul eliminarii restrictorului de aer a dovedit la majoritatea subiectilor o crestere de cuplu la turatii joase, ceea ce semnaleaza o inrautatire prematura, in raport cu deschiderea clapetei, a EV. Asta imi spune mie ca proiectantul initial a realizat prin aceasta admisie, de fapt, un filtru trece banda, centrat pe o turatie relativ ridicata, greu de sustinut in mersul urban de la noi. Din diagrama consumului specific rezulta ca aceasta turatie este de 3.500 rpm, adica vreo 22 k/h in treapta a I-a, 38 km/h in treapta a II-a, 58 km/h in treapta a III-a, 81 km/h in trepata a IV-a si 99 km/h in treapta a V-a. Acum vin eu si intreb: in conditiile de trafic si la restrictiile de viteza de la noi, cine poate sa foloseasca motorul de Matiz eficient, adica in jurul acelei turatii ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...