Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Restrictor aer la Matiz

Recommended Posts

Si consumul: in Bucuresti: 8,6-8,7, condus nu tocmai economic... > :) , pe GPL

La drum intins: 6,2-6,3 condus normal, tot pe Gpl

Share this post


Link to post

Dark ANgel, consumul inainte de a scoate restrictorul cum era?

Share this post


Link to post

Am eliminat si eu rezonatorul si priza de aer (restrictorul il scosesem mai demult). Mai trebuie doar sa schimb si filtrul de aer, probabil saptamana viitoare. Acuma am o intrebare: tubul acela din interiorul carcasei filtrului de aer trebuie scos si el? (deocamdata l-am lasat asa cum e).

 

Aerul e tras deocamdata din interiorul compartimentului motor. Am cautat tub aluminiu de 60 pt priza de aer dar n-am gasit. Daca are cineva si nu-i trebuie va rog anuntati-ma. Am dat reset ecm, voi face si un idle learn si voi reveni cu impresii. Sunt si eu curios cum se va simti motorul, mai ales ca eu am si traseul de evacuare schimbat.

Share this post


Link to post

Tubul acela nu trebuie scos, strici circulatia prin filtru. Tub flexibil din Al gasesti la magazinele de piese pentru instalatii.

Share this post


Link to post

Mersi de raspuns tolin. Nu am scos tubul, aveam si eu banuiala confirmata de raspunsul tau. Iar in legatura cu racordul de aluminiu, am luat la rand astazi toate magazinele posibile: romstal, artsani, interhome, praktiker, brico + cateva mai mici. Nu am gasit mai mic de 80. Asta in ploiesti. In bucuresti nu m-am uitat decat in brico si cel mai mic era de 75. Alte magazine nu cunosc din bucuresti care sa aiba de astea. Noi astia cu matijii cerem mereu chestii subdimensionate fata de alte masini: cauciucuri, jante, tuburi :D

Share this post


Link to post

Impresii: motorul a devenit mai fasnet, se simte o crestere a cuplului incepand cu zona medie de turatie. De asemenea sunetul motorului este mai grav (mai exact acum se aude ca un motor, nu ca o ascutitoare). Modificarea se simte in toate treptele de viteza, dar cel mai mult parca in I si II.

 

La testul de viteza maxima efectuat pe autostrada a rezultat 155 km/h, tinand cont ca inca n-am schimbat filtrul de aer si nici n-am pus vreun tub pt colectarea aerului rece. Asa ca observatiile lui tolin referitoare la 160+ cu un matiz (pe bord) sunt perfect adevarate. De asemenea, luati nota ca matizul meu este euro 4, deci 48 cai stock fata de 52 ai unui euro 2. Despre consum ma mut pe topicul adecvat.

Share this post


Link to post

Si acum ma intreb: de ce a fost pus ala acolo? Sa avem ce da jos?

Share this post


Link to post

Inclin sa cred ca da. Ii dau inca o data dreptate lui tolin, de data asta in legatura cu limitarea vitezei maxime. Se putea face mult mai simplu si elegant doar din soft, si nu prin gatuirea admisiei. Atata timp cat prin modificarea asta masina merge mai bine si nu are probleme, asa o sa ramana. In definitiv, daca as fi montat un filtru sport, rezonatorul, priza de aer si restrictorul zburau automat din ecuatie, deci tot acolo ajungeam.

Share this post


Link to post

La mine, la turatii mai joase se simte mai greoaie chiar, tremura mai tare la relanti, chiar cu reset&idle learn, zgomot sincer imi place mai mult ca de ascutitoare :P Deci cu restrictor pus, mai fasnet, viteza maxima nu s-a schimbat, consum nu l-am facut dar nu cred ca e mare diferenta, masina nu tremura asa tare la relanti, dar intradevar parca da cateodata un pic in nas cand apas pedala mai tare din prima in a 1-a. Oricum dupa ce am mers ceva vreme fara restrictor, rezonator, cu priza fara priza, etc, am decis (parere strict personala) ca cel mai bine merge masina cum a iesit de pe portile fabricii. Parerea mea... Amundei eu zic dupa ce mai mergi inca cateva zile cu restrictorul scos sa il pui la loc... eu am povestit dupa ce am facut astea, sa vedem si alte impresii :)

Share this post


Link to post
Si acum ma intreb: de ce a fost pus ala acolo? Sa avem ce da jos?

De ce l-a dat jos constructorul la Matiz III si la Spark ?

Share this post


Link to post

Nene Tolin am impresia ca s-a scos si rezonatorul nu? Cine stie ce o fi fost in capul lor...Adevarul o fi undeva la mijloc :)

Edited by banzay

Share this post


Link to post
La mine, la turatii mai joase se simte mai greoaie chiar, tremura mai tare la relanti, chiar cu reset&idle learn, zgomot sincer imi place mai mult ca de ascutitoare :P Deci cu restrictor pus, mai fasnet, viteza maxima nu s-a schimbat, consum nu l-am facut dar nu cred ca e mare diferenta, masina nu tremura asa tare la relanti, dar intradevar parca da cateodata un pic in nas cand apas pedala mai tare din prima in a 1-a. Oricum dupa ce am mers ceva vreme fara restrictor, rezonator, cu priza fara priza, etc, am decis (parere strict personala) ca cel mai bine merge masina cum a iesit de pe portile fabricii. Parerea mea... Amundei eu zic dupa ce mai mergi inca cateva zile cu restrictorul scos sa il pui la loc... eu am povestit dupa ce am facut astea, sa vedem si alte impresii :)

 

Fiecare percepe altfel. La mine nu tremura la relanti si nu da in nas. Deci va ramane asa. Sapt asta schimb si filtrul de aer, sa fie treaba completa ;) .

Share this post


Link to post

Adevarul este ca rezonatorul, restrictorul si priza aia de rahat (cine mai trage aer din, nu prin, capota motorului cu un cauciuc in fata ?)fac, doar, rau la un motor de 0,8L. Colectand din alt loc am redus temperatura aerului din colectorul galeriei de admisie cu 10'C(masurat pe scaner), asta insemna aer mai dens, inseamna putere mai mare la aceesi deschidere a clapetei, insemna cresterea vitezei maxime de la 145 km/h la 165 km/h si nu dat cu parerea. In plus, experienta a durat timp de 5 ani, eliminand orice influente de la benzina, bujii, delco, fise, IAC, PCV, etc.

Share this post


Link to post

Gasit si montat tub de aluminiu => Inca o mica imbunatatire in bine. Treapta I are acum destul cuplu cat se te infiga in scaun. I-am pus si rotile de iarna si acuma e pregatita de frig. Iar in legatura cu debitul aerului cu/fara restrictor, promit sa revin cu un raspuns teoretic cat de curand. Am curs de mecanica fluidelor ;)

Share this post


Link to post
Colectand din alt loc am redus temperatura aerului din colectorul galeriei de admisie cu 10'C(masurat pe scaner), asta insemna aer mai dens, inseamna putere mai mare la aceesi deschidere a clapetei, insemna cresterea vitezei maxime de la 145 km/h la 165 km/h si nu dat cu parerea.

A mea a mers cu 150km/h pe ceas, de la Ploiesti la Campina(in urcare deci) cu toate alea la locul lor. Si mai este si E3.

Share this post


Link to post

Pai euro III fata de euro II sunt 51 fata de 52 parca. La mine sunt din start 48. Si am scos 155 cu filtru de aer murdar si fara tub colector aer. Asa ca la urmatoarea iesire pe autostrada (cine stie cand o fi) o sa aveti date despre un euro IV ;) Nu ma astept sa se duca la 165, dar un 160 e posibil sa scoata.

Share this post


Link to post

Inseamna ca am tinut eu minte gresit. In fine, irelevant. Cert e ca a mea e cea mai puturoasa dintre cele stock :D

Share this post


Link to post

Eu am trecut prin toate E -urile, si 2 si 3 si acum 4. Intre 3 si 4, nu am sesizat diferente de putere, poate doar o idee, la turatii mici. Daca-i dai gaz, la turatie mare, asa cum se simt bine motorasele astea, sunt la fel.

Share this post


Link to post
Restrictia este violenta, de la 45 mm diametru la admisie, la 25 mm la restrictor.

 

Intrebarea mea este, valorile astea sunt asa 100%? Intreb pt ca imi trebuie pentru a realiza un calcul.

Share this post


Link to post

Nu stiu de ce tot intreb, cand puteam foarte usor sa-l masor eu. Si intr-adevar astea sunt dimensiunile. Acum problema se complica un pic. Restrictorul este in sine un tub Venturi, iar astea se folosesc pentru masurarea vitezei si debitului fluidului care trece printr-un asemenea tub. Conform cu formulele de la mecanica fluidelor, masa fluidului care curge printr-un conducta este identica in orice punct, deci daca montam un tub Venturi, fluidul care trece prin el va avea aceeasi masa si inainte si dupa aceasta trecere. Se modifica in schimb presiunea, in sensul scaderii acesteia, si de asemenea, atentie, temperatura fluidului scade, ambele in raport cu valorile inregistrate inainte de intrarea in tub.

 

Acum la partea de calcule. Pentru un tub Venturi cu diametrele D1=50 mm si D2=25 mm, deci asemanator cu cel montat pe admisia de matiz, debitul de aer ce trece prin tub este absolut identic, deoarece viteza la D2 este de fix 4 ori mai mare decat la D1. Deci in cazul asta un tub Venturi are, si in acelasi timp nu are nici o utilitate. DAR, in cazul nostru D1 este 45 si nu 50. Din calcule rezulta ca debitul ce trece prin conducta cu restrictorul montat este o idee mai mare decat in cazul fara. Aceasta diferenta de debit creste o data cu cresterea vitezei fluidului, in cazul nostru o data cu cresterea turatiei. La o viteza a aerului de sa zicem 20 m/sec in zona D1, debitul prin restrictor creste cu aproape 1L/sec (nu mai stiu exact valorile ca nu am in fata foaia cu calcule). La fel se intampla si daca valoarea D1 depaseste dublul valorii D2.

 

Treaba e totusi cu dus si intors, pentru ca nu cunosc vitezele de intrare ale aerului in raport cu diferite turatii si viteze ale masinii, si problema nr 2 ar fi ca nu cunosc comportamentul fluidului la revenirea la diametrul D1 dupa trecerea de punctul D2. Toate calculele in cazul unui tub Venturi se termina in punctul D2 si din cauza asta imi este greu sa apreciez.

 

Acum ce facem in practica? Eu cand am scos restrictorul nu cred ca aveam nici 2000 km si nu am sesizat vreo imbunatatire a performantelor in afara de acel suierat de turbina. O astfel de crestere am observat-o doar dupa eliminarea rezonatorului si marirea prizei de aer, deci asta cred eu ca este factorul decisiv. In concluzie, o sa montez restrictorul inapoi si o sa mai fac niste teste, desi mare branza nu cred sa mai rezolv. Dar se pare ca, intr-adevar, debitul de aer ajuns in motor cu restrictorul montat este o idee mai mare.

 

Cu scuzele mele catre tolin, se pare ca teoria contrazice practica. Masinii doar ii trebuie o priza de aer marita si aer mai rece, ceea ce am realizat amandoi prin colectarea aerului din grila fata.

Share this post


Link to post

Sincer, tare as fi curios de o comparatie a performantelor masinii intre a mea de exemplu si una cu modificari la admisia aerului. A mea este stock, nu are nimic scos/modificat, consuma ca la carte(daca i se ofera ocazia, adica nu fac 1 km in 1h jumate) si se duce sigur-sigur pana la 150 pe ceas(verificat de mine pe toata distanta Ploiesti-Campina, deci un pic in urcare).

Share this post


Link to post

@AmunDei > Teoria bate practica oricand, deoarece practica este intotdeauna, doar, un caz particular al teoriei. Dar daca te-ai incumetat la o teorie, mergi pana la capat, tine seama si de tubul de dedesubt, cel care constituie un adevarat by-pass peste (ma rog, pe sub) tubul Venturi.

 

@closchkutza > eliminarea restrictiilor de tot felul la Matizul meu a avut ca efect cresterea cu 15 km/h a limitei de plafonare a motorului. Acest amanunt pe care-l ignori are mare valoare pe autostrada sau la o depasire cu surprize, adica se apuca sa accelereze cel depasit. Discutam exclusiv de rulajul in treapta a IV-a, cea dedicata depasirilor si cea care te aseaza pe limita de viteza in care vrei sa rulezi intr-a V-a.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Recunosc ca in treapta a IV nu am ajuns niciodata mai sus de 125km/h din cauza de zgomot destul de mare venit dinspre motor(mi-a fost mila de el). Recunosc de asemenea ca nu am intrat niciodata in vreo limitare, stiu cam pe unde sunt si am evitat sa ajung acolo(doar cu treapta 1 cred ca era s-o comit, dar am schimbat la 40km/h, probabil exact cand sa intre limitarea).

Altfel, viteza de 150km/h in urcare usoara sustinuta pe 30km/h mi s-a parut destul de ok. Nu am fost curios sa vad daca urca mai sus in alte conditii, mi-am dat seama ca este chinuiala pentru motor. Raman insa la parerea mea(bazata pe teama poate) ca orice chestie pusa la motor are un scop, altfel nu ar mai fi pusa acolo.

Share this post


Link to post

Si atunci de ce au fost scoase la urmatoarea varianta ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...