Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Restrictor aer la Matiz

Recommended Posts

Vrei si niste PUR la buretele ala???

 

Ala nu este aspirator mai, nu ai nici un avantaj din faptul ca ai pus o juma de teava, nu va actiona ca o palnie niciodata (am o vaga banuiala ca un anume user se tavaleste de ras - a se citi @tolin) dar ai putea incerca cu elementul original de aductiune a aerului.

Edited by raven84
  • Like 1

Share this post


Link to post

Stii ce? Incearca tu.rolleyes.gif eu am incercat.Dar n-are sunetul configuratiei cu cot simplu.N-ai sa poti baga trompeta intre radiator si capota, va trebui sa tai un colt din ea. Si de mufat de carcasa filtrului, doar

daca gasesti un cot pvc diametru 50 la 45 grade fara mufa.Io zic sa-ti taie cineva "contrele".

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Off Topic. =)) Eu astept cu interes momentul in care veti monta acolo o scurgere flexibila de wc, sub carcasa filtrului de aer un sifon de pardoseala si, de ce nu, o fosa septica in portbagaj!

Lasati-o naibii de treaba un furtun flexibil din carton gofrat acoperit cu aluminiu prins cu un colier era absolut suficient...

Share this post


Link to post

Tras in diagonala spre dreapta jos pe langa galeria de evacuare, sa preia toata caldura din compartimentul motor , sa te feresti sa mergi prin balti si sa fie suficient de lung sa nu mai aiba suflu...20_grumpy.gif

Edit. Iote ce vinde unu pe net cu 900 ron.

post-13903-127092547576_thumb.jpg

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

900 ron?! Probabil merge pe principiul ' prost ala care da, nu ala care cere...' si oricum aici parca vorbeam de alte treburi20_grumpy.gif ...nu de filtre sport, dupa cum sa ma spus sunt bune insa costurile sunt mari si nu renteaza. Oricum un filtru conic merge montat direct pe cauciuc67000000.gif

 

 

Share this post


Link to post

Tras in diagonala spre dreapta jos pe langa galeria de evacuare, sa preia toata caldura din compartimentul motor , sa te feresti sa mergi prin balti si sa fie suficient de lung sa nu mai aiba suflu...20_grumpy.gif

Nu bre, tras drept direct in fanta de sub capota, cum e la spark :)

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

M-am linistit.Al meu e tras direct in fanta de sub capota .

Share this post


Link to post

@srulz: Si ce faci daca presiunea aia o ia spre exterior si nu spre motor :) Cred ca o sa iti trebuiasca o butelie cam mare ca sa ai si debit. Presiunea de obicei vine prin niste furtune subtiri.

 

Salut... chestia cu aerul comprimat bagat in motor e o idee... in a ajuta intr-un demaraj sau o liniuta :) ). Nu ar fi practic utilizarea aerului comprimat dintr-o butelie pe post de turbo-compresor, pentru ca nu ar fi debit suficient. Insa o descarcare de 10-15 sec. ar fi, cel putin teoretic, de ajuns. Problemele practice sunt multe, mai ales sistemul de admisie. Sincer, nu stiu daca o sa am suficient timp sa si fac o astfel de instalatie, dar, cine stie ?

Share this post


Link to post

Nu bre, tras drept direct in fanta de sub capota, cum e la spark :)

Auzi Mircea, nu vrei sa pui si o poza, ca sunt tare curios, dar nu am nici un Spark in batatura...ca altii :rolleyes:

Share this post


Link to post

Dilema este mai mare acum, decat inainte de a citi toate posturile.Asa ca am cerut parerea si lui Google.Ia uitati ce zice el apropos de chestia asta(nu fac reclama,nu ii cunosc pe baietii astia :rolleyes: )... http://www.raetech.com/Restrictors/Inlet_Restrictors.php si http://www.raetech.com/Restrictors/Restrictor_Function.php. Astept sa va dati cu parerea...

Edited by glockshut

Share this post


Link to post

Dilema este mai mare acum...

Dilema...care dilema...unde este dilema? :scarpin:

Hai sa fim seriosi, nu discutam de sisteme high performance optimizate pentru a aerisi mai bine sutele de cai putere ci de o mica herghelie de 55 Hp care nu respira asa de bine cu restrictorul ala.

Hai sa iti lamuresc eu dilema rapid: pune manutza, da jos restrictorul si circula o saptamana fara el. Daca nu simti nimic atunci e clar ca era mai bine cu restrictorul, asa ca il montezi inapoi si esti lamurit. Daca insa simti o diferenta, atunci fa testul, si lasa la sfarsit restrictorul scos...si zi-ne si noua cum se simte matizelul. :thumbl:

Share this post


Link to post

Auzi Mircea, nu vrei sa pui si o poza, ca sunt tare curios, dar nu am nici un Spark in batatura...ca altii :rolleyes:

n-am nicio poza, dar uite aicicum arata.

Share this post


Link to post

Care-i dilema si ce sa comentam, ca un restrictor are rolul de-a limita puterea motorului ? Pai, asta rezulta din definitie (denumire).

Share this post


Link to post

EXACT.Si din putina engleza de-o stiu, aia pe site zic de restrictie pt nush ce jucatori...in rezumat, restrictie :D

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Cred ca baiatu' se referea la faptul ca restrictorul ala meserias din poza accelera fluxul de aer dar sincer nu vaf cum, decat conectat la o turbina ceva.

Share this post


Link to post

Care-i dilema si ce sa comentam, ca un restrictor are rolul de-a limita puterea motorului ? Pai, asta rezulta din definitie (denumire).

 

"Este bine sa pastram restrictorul de aer sau este mai bine sa-l scoatem?". Asta era dilema...formulata chiar de tine la inceputul discutiilor.

 

"Besides making more power, the best restrictor you can buy should save you money in the long run due to better engine life and longer intervals between rebuilds.".Incearca sa traduci "usor", fara sa te grabesti si poate vei intelege nuanta subtila pe care, poate, am vazut-o doar eu...Pasajul este luat de pe acelasi site.

 

Aceeasi poveste despre restrictor spusa pe alt site... http://everything2.com/title/intake+restrictor+plate

 

"... this limits the amount of air which your engine can take in, which in turn limits the amount of fuel which can be burned, thus limiting the amount of power which can be developed during combustion."

 

...din ce inteleg ,daca se scoate restrictorul, creste si consumul.Acum nush daca ecuatia este liniara, dar ce raport este intre diametrul furtunului de admisie si diametrul interior al restrictorului? Daca el restrictioneaza sa zicem jumatate din cantitatea de aer,ar restrictiona si jumatate din cantitatea de combustibil.Nu as vrea sa fac un calcul pentru a afla consumul cu restrictorul scos.

 

Later edit...

 

Dilema...care dilema...unde este dilema? :scarpin:

Hai sa fim seriosi, nu discutam de sisteme high performance optimizate pentru a aerisi mai bine sutele de cai putere ci de o mica herghelie de 55 Hp care nu respira asa de bine cu restrictorul ala.

Hai sa iti lamuresc eu dilema rapid: pune manutza, da jos restrictorul si circula o saptamana fara el. Daca nu simti nimic atunci e clar ca era mai bine cu restrictorul, asa ca il montezi inapoi si esti lamurit. Daca insa simti o diferenta, atunci fa testul, si lasa la sfarsit restrictorul scos...si zi-ne si noua cum se simte matizelul. :thumbl:

 

Am facut proba astazi fara restrictor.Ca sa elimin efectul placebo, am conectat Matizul la laptop sa pot vedea timpii de accelerare si consumul.Concluziile 1 si 3 de mai jos au fost trase dupa experiment. :thumbl: Astept si pe altii sa faca acelasi lucru si sa impartasim si alte concluzii.

 

Concluziile mele:

 

1.Restrictorul ala a fost pus acolo pentru a limita consumul la micul gigant si implicit valorile noxelor.

2.Daca se scoate restrictorul,zic eu ca si fortele din interiorul cilindrilor se maresc,ducand la uzura prematura,amestecul fiind mai bogat si exploziile mai puternice.

3.Probabil pentru unii conteaza ca masina sa accelereze de la 0 la 100km/h cu o secunda mai putin decat in varianta "stoc".Fiecare face ce doreste cu masina lui, dar eu nu as recomanda scoaterea restrictorului doar pentru a accelera insesizabil mai repede.Pina la urma vorbim de Matiz.

Edited by glockshut

Share this post


Link to post

Toate acestea la un motor de numai 800cc ? Orice sofer de pe Matiz ar avea nevoie de mai multa putere, si asa este limitat de catre capacitate. Daca baga si A/C, se taraste. Judecata asta cu cat mai putin aer, cu atat mai putina benzina nu sta in picioare la un motor termic, eficienta volumetrica maxima (randament) este la clapeta deschisa la maxim, atunci cand ii dai cat mai mult aer, pierderile mecanice sunt aceleasi si daca-i dai putin aer. Consumul se reduce din eficienta utilizarii energiei produse, din eliminarea pierderilor inutile (franari), adica din condus.

 

Cel mai bun restrictor este clapeta ! Asa ca, citeste cu rabdare, fara sa te grabesti, daca n-ai scoate fraze din context, ai observa ca restrictoarele lor sunt tuburi acordate pe turatie maxima, adica la competitie, unde restrictoarele sunt obligatorii. Pe soferii de acolo nu-i intereseaza ce se intampla cu motorul cand nu este la WOT, ca nu stau mult asa, doar cat schimba treapta.

 

Cel mai bine ai face masuratori inainte sa-ti dai cu parerea ca restrictorul micsoreaza noxele (asta tine de topicul 'Mia zis 2 vecini'). La Matizul meu, dupa 60k km, noxe zero virgula zero la ITP, fara restrictor, fara rezonator, fara priza aia idioata de aspirator sovietic care trage aer dintr-o fanta a capotei, de dupa o lamela din cauciuc. Cu ideile filosofiei ciuce n-a revolutionat un cocorean ceva, vreodata.

 

PS afirmatia ca amestecul este mai bogat fara restrictor (adica cu mai mult aer) este o contradictie in termeni.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Prin "bogat" vroiam sa zic "mai mult aer , mai multa benzina" in acelasi spatiu...mi se pare mai bogat!

Edited by glockshut

Share this post


Link to post

Mai 'bogat', in termenii tai, inseamna mai eficient, in termeni tehnici, inseamna randament mai mare, adica consum specific mai mic.

 

Altfel, poate ne arati si noua cu ce ai masurat azi consumul la Matiz, murim de curiozitate.

Share this post


Link to post

Mr glock, mai mult aer ai daca apesi pedala, dar daca n-o apesi decat oleaca, ai sa ai aer cat trebuie, si benzina cat pt cantitatea respectiva de aer :) .Asta fara restrictor. Teoretic, cu restrictor, pentru aceeasi cantitate de aer/benzina, trebuie sa apesi pedala mai tare.Ca paranteza, merg frecvent cu 60km/h in treapta 4, si pedala e apasata cam 1 cm. Daca nu te-am lamurit io, te lamureste maestrul.

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Hai cu egalarea ca sa zic asa... :rolleyes:

1.Daca volumul de aer nu conta in amestec, nu mai puneau coreeni senzor MAP /sonda lamda nici de-ai dracu.Daca in motor ajunge mai mult aer(O2),ECU va regla si cantitatea de benzina(o stie oricine, nu cred ca tre sa demonstrez prin grafice, cu toate ca nu ar fi greu.)..afirmatia ta;"Judecata asta cu cat mai putin aer, cu atat mai putina benzina nu sta in picioare la un motor termic" pica!

2.Restrictoarele lor nu sunt tuburi "acordate" numai pe turatie maxima.Nu ii intereseaza neaparat turatia maxima, ei vand restrictoare si altora.Citeste cu atentie exact care este rolul lor. Cauta pe internet si vei observa ca restrictoarele sunt obligatorii si pe masinile stoc, in functie de politicile statului respectiv privind mediul(oare de ce tocmai mediul?).

3.Prin "bogat" vroiam sa zic "mai mult aer , mai multa benzina" in acelasi spatiu...mi se pare mai bogat!Nu am zis "mai mult aer,aceeasi cantitate de benzina,cum probabil ai inteles.

4.Poate ti-au iesit noxele in parametrii, poate nu...Afirmatia ta o putem baga la categoria "Mi-au zis 2 vecini".Cred cu tarie ca noxele masinii tale difereau fata de conditiile initiale.(pentru tine probabil au facut testul doar la relanti :-> )

5.Programelul pe care il folosesc face si calculul consumului...sper ca vestea sa te fi gasit in viatza ...sa nu fi murit de curiozitate ! Pentru tine special am si formule daca vrei..probabil nu ai programe OBD2!

C = (9.3 * 28.01 * V) / (3600 * MAF / 100)= 260.5 * V / MAF

C - consum

9.3 grame de aer la 1 gram de benzina

28.01 - densitatea benzinei

V- viteza in km/h

3600 secunde pe ora - conversie

MAF - mass air flow rate in 100 grame pe secunda

100 - pentru corectie MAF (grame pe secunda)

 

6.Nu imi plac polemicile, dar nici cand sunt tratat de sus.Nu cel ce "tipa " mai tare sau vine cu expresii elevate are dreptate.Erau doar concluziile mele asupra unei chestiuni dezbatute pe forum.Chiar am zis ca fiecare face ce vrea cu masina lui.Tu ai putea sa ii scoti si evacuarea...probabil ar fi mai lejer pt motor.. :) >-

 

No hard feelings!

Edited by glockshut

Share this post


Link to post

Lipsa de cunostiinte elementare este conditie necesara pentru datul cu parerea. Matizul n-are MAF, motiv pentru care ramane curiozitatea in privinta masuratorilor de consum pe laptop. Hai, nu ne mai fierbe, un offtopic se cere !

Responsabila pentru noxe este sonda de masurat oxigenul din evacuare, dupa ale care-i semnale se face amestecul de aer/benzina cat mai aproape de raportul stoichiometric, un compromis intre CO2 si noxe. Un amestec bogat (mai multa benzina) creste cantitatea emisa de CO2, nu de noxe, acelea cresc la un amestec sarac. Deci, este suficient sa ai o sonda functionala si un catalizator intreg pentru a mentine CO2 si noxele sub limita. Masuratoarea se face peste 2000 rpm, cand ECM se afla in bucla inchisa. Restrictorul actioneaza la WOT (admisie larg deschisa), el limiteaza debitul de aer maxim in motor pentru a limita viteza maxima, limitarea de benzina din cilindru se face prin inchiderea injectorului.

 

2.Restrictoarele lor nu sunt tuburi "acordate" numai pe turatie maxima.

Te-ai uitat pe grafice ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

@ tolin

Astia de la reprezentante sunt de-a dreptul stupizi cand dau noxele in gCo2/km(obligati de legislatie).Asa e,lipsa de cunostinte elementare te face sa iti dai cu parerea si culmea...lumea te si crede! Acum nu spun ca ar fi ceva rau...pina la urma toata lumea de aici isi da cu parerea(nu cred ca e vreunul care are doctorat in mecanica..fie si a fluidelor)Se pare ca cine nu are aceeasi parere cu a ta,nu ar trebui sa isi dea cu parerea.In cazul asta ar trebui inchis topicul.Eu mi-am expus parerile bazate pe ce am citit si pe experimentul de azi(apropos PCMSCAN e programul(fara reclama!) si stie Mileage).Poti sa ignori parerile mele, dar cred ca ceilalti ar trebui lasati sa judece singuri si incurajati sa caute si alte pareri.Un simplu search pe Google iti infirma toate teoriile pe care le-ai expus pina acum despre restrictor si efectul placebo pe care l-ai simtit si pe care il sustii cu inversunare.

 

Pentru ceilalti: Eu am lasat restrictorul la locul lui(daca parerea mea conteaza).Voi faceti ce vreti!

Edited by glockshut

Share this post


Link to post

Matizul are MAP, n-are MAF, asa ca, tu masori fix ...luna de pe cer, fapt care aduce o oaza de distractie intr-un subiect pur tehnic. Cu cat imi spui mai multe (evidenta te tradeaza), cu atat aflam cata confuzie ai acumulat.

Share this post


Link to post

Graficul de care spui ar trebui sa fie identic pina in apropierea turatiei maxime...si nu e...Restrictorul "actioneza" tot timpul, altfel ar trebuit comandat sa intre in functie...

Nici nu te-am contrazis in privinta MAP.

Matizul calculeaza MAF folosind MAP si MAT.Valoarea MAF o da programul ca un parametru pur informativ,asta ca sa poti calcula(cu formula data in post-ul precedent) si singur,daca ai placerea.Programul in sine afiseaza consumul direct.Nu vrei sa discutam despre asta dupa ce faci un experiment asemanator cu ce am facut eu?in felul asta vorbele tale vor fi bazate pe ceva.

Edited by glockshut

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...