Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Restrictor aer la Matiz

Recommended Posts

@ Mircea.Nu stiu daca gasesti aceleasi vorbe pe care le-ai scris acum in incercarea de a-i explica lui Raven ce se intampla cu masina lui,scris putin mai sus.Cred ca vorbim probabil de aceleasi lucruri(daca ma insel spune-mi).Colegul meu nu cred ca ma intelege cand vorbesc de volume.Un raport stoichiometric ideal este de 14,7:1(sau 9.3:1 volume la Matiz)Daca max power se atinge cu 12:1(chiar de pe graficul colegului),poti sa imi spui cat inseamna in volume. :wallbanger:

PS Renunt la discutie!Va urez bafta in toate modificarile pe care le veti aduce masinilor voastre!

Edited by glockshut
  • Like 1

Share this post


Link to post

Pentru ca aerul difera pe drumul de la CT la BV, la motoarele pe benzina de la autovehicule se foloseste stoichiometria de masa. Altfel, nu ajungi la pana la Predeal.

 

Pentru cine vrea sa vada diferentele dintre rulajul cu restrictor si fara, si a inteles implicatiile variabilelor LTFT si STFT prezentate la postul #491: sa dea reset la ECM si sa faca un Idle Learn (pentru turatia de ralanti), la oricare modificare.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Computerele de bord folosesc informatii brute din ECU,afisarea unora dintre inf. facandu-se in litri(volum)nu in kg(masa)(Nu e cazul matizului cand vb de comp de bord,dar calculele in Ecu se pastreaza.Se estimeaza volumul de aer cu ajutorul MAT si MAP

Scuze lui Tolin,chiar imi pare rau de polemica.Nu sunt de acord cu ideile tale,dar asta este alta poveste,si pentru ca doar ideile noastre au ajuns in conflict,ma retrag din discutie,cu speranta ca cei ce vor citi ce am scris noi aici sa inteleaga ceva.Scuze din nou!

Edited by glockshut

Share this post


Link to post

Scuze pentru ce, pentru insulte sau pentru timpul meu ? Nicio problema, toti ceilalti au avut de castigat.

 

PS cauta printre constantele din formulele tale, vei gasi valoarea densitatii benzinei (aia de la americani).

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Fara a lua apararea nimanui, vreau sa confirm faptul ca eliminarea restrictorului de aer la Matiz a fost, in cazul meu cel putin, benefica: demarajul si reprizele s-au imbunatatit, iar consumul nu s-a modificat absolut deloc. Modificarea s-a efectuat pe ambele masini din semnatura (atat E3, cat si E4). La Matizul mai vechi, dupa efectuarea a 2 inspectii ITP, noxele au iesit in apropierea valorii minime (nu mai retin exact valoarea, dar din spusele inspectorului de la statie). In afara unui zgomot mai gutural la admisie, nu am remarcat niciun efect negativ. La Matizul mai nou voi face inspectia ITP in maxim 2 luni si sunt ferm convins ca nu va exista absolut nicio problema.

Din cand in cand, mai nimeresc sa conduc cate un Matiz la care, dupa dificultatea in demaraj, imi dau seama imediat ca are inca montat restrictorul, lucru confirmat si de catre proprietari si de o scurta inspectie vizuala.

Share this post


Link to post

Scuze pentru ce, pentru insulte sau pentru timpul meu ? Nicio problema, toti ceilalti au avut de castigat.

Pentru timp!

  • Like 2

Share this post


Link to post

That was a cheap shot.... :-W

Urat, coane, urat rau de tot ...

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

closchkutza o sa fac eu acel experiment daca nu te deranjeaza prea mult ca e tot E3. O sa iti filmez si o sa postez pe youtube, aici nu merge, si as dorii sa faci acelasi lucru si tu sa nu fie nelamuriri, pe principiul' o poza face cat o mie de cuvinte'. Cand o sa permita vremea, acum ploua groaznic.

 

O sa fac experimentul. Cu filmatul, mai greu, nu prea sunt adeptul filmarilor in timp ce se conduce(o mana ocupata). Probabil voi pozitiona camera sub tetiera scaunului din dreapta.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Prinde-o de volan sa se vada kilometrajul. In fond asta conteaza, nu pe unde mergi.

  • Like 1

Share this post


Link to post

O sa fac doua filmulete, si pe cel 40-80 si unul de la 0-cat duce drumul...pentru ca nu mi-se pare relevant ce ai spus tu ci mai mult acceleratia de la 60 in sus...Sper sa fie facute azi filmultele si sa tineti cont ca am in portbagaj aproape 40 de kg suplimentare, partea audio!

Share this post


Link to post

Ba este foarte relevant. Vreau sa vad exact ceea ce conteaza, raspunsul motorului la turatie joasa si medie(2400 - 4700rpm) intervalul cel mai folosit. Nu ma intereseaza raspunusul motorul la turatie de peste 4500rpm, stiu cum face si nu cred ca este vreo imbunatatire acolo si chiar daca exista, este degeaba, ma indoiesc ca cei care lauda pe aici initiativa de a scoate restrictorul merg mereu peste 4500rpm.

Edited by closchkutza
  • Like 2

Share this post


Link to post

Daca filmezi si tu, ca sa fie treaba buna pune 40kg in portbagaj.Eventual faceti in asa fel incat sa incarcati masinile la fel , mai slabesti tu, se mai ingrasa robert... intelegeti voi.

Share this post


Link to post

Diferentele se vor vedea in filmulete! Sper sa le pot posta azi daca nu maine cel mai tarziu.

 

LE: Robert nu se mai ingrasa, conform fisei medicale deschise ieri la sediul PJD are 95 de kg si 1.88 21000000.gif

Edited by Robert_MNW

Share this post


Link to post

Si nu uita sa pui jante stock de tabla, alea de aliaj sunt mai usoare.

Ar fi interesant de vazut rezultatul...asteptam link-urile la filmulete

Share this post


Link to post

Off topic.

Nu am vrut sa fie o gluma, dar chiar se simt kg in plus mai ales la Matiz! Filmuletele cand o sa le am, le voi posta! O zi buna tuturor!

 

 

Share this post


Link to post

Un filtru de aer imbacsit este cel mai bun restrictor, deci, testati cu filtru curat.

Share this post


Link to post

Eu am filtrul schimbat acum 1000km deci e curat.

In alta ordine de idei, diferentele de greutate nu cred ca vor conta prea mult, eu am Matizul SE Power, care este mai greu iar motorul meu trebuie sa mai "traga" si de pompa de servodirectie.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

:o fftopic:

De ce este mai greu SE Power ?

 

:ontopic:

Sugerez crearea unui nou topic pentru competitia asta :thumbl:

Share this post


Link to post

Gata filmuletele. Poate daca ma chinuiam putin scoteam si mai putin, in ambele cazuri.

40-80 doua bucati...

http://www.youtube.com/watch?v=gy2l0oiqGK8

http://www.youtube.com/watch?v=kHeXmW1mESs

0-100 una bucata... headscratch.gif

http://www.youtube.com/watch?v=PPMwCUyqROI

PS: Filtrul meu are deja 6000 de km facuti, daca conteaza asta...drive.gif asteptam comparatia!ok.gif si daca mai sunt amatori care vor sa faca treaba asta, nu va sfiiti!

Share this post


Link to post

Nu conteaza km, cantitatea de praf din filtru conteaza.

Share this post


Link to post

Da, dar ma gandeam ca treaba e direct proportionala,mai multi km mai mult praf strans!ok.gif

Share this post


Link to post

Asta in cazul in care praful ar fi ca prostia, uniform distribuit.

 

PS elocventa filmare, asteptam comentariile cu: lipsa de frameuri, pixelul albastru si cu viteza nefireasca a mainii.

Edited by tolin
  • Like 4

Share this post


Link to post

Vreau sa vad unul cu restrictor care urca asa liniar in ture si in viteza :)

Share this post


Link to post

Cam 12 sec de la 0 la 100km/h bananab.gif

 

 

LE. Sorry Tolin, comentam filmuletul lui robert.In cazul meu, n-am in zona portiune de strada libera si nici futca de facut filme nu e performanta (nokia 6670 fara butoane).

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...