Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Restrictor aer la Matiz

Recommended Posts

In cazul tau ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

As avea eu un comentariu: cred ca este interesant de stiut cam la cati km/ora a schimbat treptele de viteza, ce benzina a folosit si ... cu ce naiba a fixat camera de volan :scarpin: , in rest, nu pot decat sa afirm ca astept si partea a doua a testului (aia de la Bucuresti :D )

Edited by raven84

Share this post


Link to post

In primele teste, nu am schimbat viteza, am tinut cat de constatant s-a putut la 40 cu a-III-a si am accelerat! La celalalt filmulet pana la 100 daca dai mai tare se aude cand schimb viteza. Telefonul este destul de subtire cu sina si a incaput sub husa de aceea se invarte odata cu volanul.ok.gif Benzina bag numai de 95 de la Lukoil.

PS: Trece de 12 secunde, cam 14 daca nu ma insel!

 

LE: Un lucru am de adaugat, urca mai bine in ture daca schimb a-III-a pe la 30 si o duc in 80, decat tinuta constant la 40, din observatiile mele. Si imbunatatirea se simte mai mult in ture inalte dar daca asa a dorit colegu' asa am facut. Si da, eu merg turat cu masina!

Edited by Robert_MNW

Share this post


Link to post

PS: Trece de 12 secunde, cam 14 daca nu ma insel!

Cronometrul meu zice 17 sec. In schimb, saltul la 40-80 este impresionant de la 9 la 6 sec.

Share this post


Link to post

Tolin, clipul 0-100km/h e masurat in secunde.De cand incepe sa se miste acul,secunda 9, pana cand atinge 100km, secunda 23, trec... 14 secunde.Ups :D Dar Robert are98 kg si 40kg instalatii audio.

Corect?

14,8 cu cronometrul de la nokia 3310.Si acul vitezometrului pare fixat PESTE zero...headscratch.gif

Reedit.Robert, o poza ceva cu admisia?

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Admisia e stock,doar restrictorul scos! Acul sta asa din cauza ceasurilor, foliile ceasurilor nu sunt la fel(plasma).

@Englishman multumesc!

Share this post


Link to post

Ca veni vorba, daca scot cauciucul ala de la capota, nu o sa intre ceva mai mult aer in admisie? Ca oricum, frunze, resturi si pamant nu am prins nici asa cu caucicul ala deci nu prea ii vad in mod deosebit utilitatea. De asemenea, a incercat cineva vreodata sa compare admisia de la Spark cu cea de la Matiz? Mi se pare ca la Spark gura de admisie a aerului e mult mai mare.

Share this post


Link to post

Eu cand aveam matizul, am scos restrictor, rezonator si cauciucul ala de la capota. Singura chestie care mi s-a parut ca se simtea masina mai bine in ture inalte. Pe cand in ture joase parca era ceva mai lenesa, iar la relanti parca se simtea mai altfel, cu un usor tremurici. Cu tot cu reset si idle learn. A... si zgomotul usor mai pronuntat, cand aveam alea scoase.

Share this post


Link to post

Ochiometric tot 14 secunde am masurat si eu, dar 100 pe bord nu e 100 real. Cel mai bine dai un 110 pe bord si se apropie de 17 secunde valoarea din carte.

 

M-ai impulsionat cred ca in seara asta ma duc sa incerc si eu o filmare :D

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post

Am facut filmuletul. Detalii:

- 2 oameni in masina(eu+prietena mea, copilotul, cea care a si filmat) totalizand 115kg;

- cumparaturi in portbagaj de aproximativ 15kg.

- masina: SE Power(deci un pic mai grea decat un matiz E/AC) stock, jante de tabla+capace, admisie stock, anvelope de vara la 2.1 atm presiune masurata inainte de test;

- conditii meteo: vand aproape inexistent, temperatura ~24grade celsius.

- locatie: Calea 13 Septembrie, sens de mers spre Marriot, dupa ce s-a terminat de urcat. Asfalt uscat.

- benzina Mol Tempo 95, aproape 3/4 din rezervor.

Ceea ce este filmat este singura incercare facuta pana acum de acest gen. Este posbil sa pot scoate mai bine singur in masina si fara bagaje.

Filmuletul este aici:

Enjoy.

Edited by closchkutza
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ai scos acelati timp cat Robert, cu restrictor, fapt de asteptat.

Share this post


Link to post

Pai si atunci unde este avantajul, daca eu am scos acelasi timp ca Robert, cu o masina un pic mai grea, aceeasi greutate inauntrul ei? Testul asta a reprezentat o accelerare hotarata intre 2400-4700rpm adica in plaja de turatie cea mai folosita.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Pai, Robert a scos 6s fara restrictor si tu 9s cu.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

 

LE: Un lucru am de adaugat, urca mai bine in ture daca schimb a-III-a pe la 30 si o duc in 80, decat tinuta constant la 40, din observatiile mele. Si imbunatatirea se simte mai mult in ture inalte dar daca asa a dorit colegu' asa am facut. Si da, eu merg turat cu masina!

 

Pai normal ca urca mai bine de la 30, pentru ca deja la 40km/h esti in accelerare in acest caz. Totusi, la 30km/h in treapta 3 este prea jos in ture si eu n-am inima sa-mi chinui masina asa.

Si eu merg turat, schimband peste 3500rpm treptele de viteza(chiar peste 4000 in cazul treptei 1), zi de zi prin oras si cu atat mai mult in afara orasului insa ma indoiesc ca foloseste cineva masina asta la peste 4500rpm zi de zi.

Share this post


Link to post

Tu faci acum teoria chibritului suedez, nici macar ce vezi nu crezi.

Share this post


Link to post

Nu fac nici o teorie, eu vad 9 secunde in ambele filmulete, al meu si primul al lui Robert si 8 secunde jumate in cel de-al doilea al lui Robert insa a inceput sa accelereze sub 40km/h, cu putin ce-i drept. Mai exista alte filmulete?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Cel in care face 0-100, masoara timpul intre 40-80, doar acolo nu are restrictor.

Share this post


Link to post

Tolin, in filmul ala de care zici tu face 40-80 in treptele 2 si 3(2 pana la 70 aproape si apoi 3 pana la 100). Celelalte filmulete, cele 2 ale lui si cel al meu sunt despre 40-80 exclusiv in treapta a 3-a. Mersi, daca urcam si eu cu a 2-a pana la 70 si apoi dadeam a treia puteai sa compari filmuletul meu cu 0-100 de la el.

In toate filmuletele nu are restrictor, ca doar nu si l-a montat pe masina degeaba, numai ca sunt teste diferite, chestii diferite. Una este 40-80 in treapta 3, cu accelerare de la 40 si una este 0-100 cu folosirea treptelor 1, 2, 3 si schimbat la 6000rpm.

 

Reamintesc: ideea era sa facem un test 40-80, numai in treapta 3, cu inceperea accelerarii de la 40km/h. Nu 0-100, nu alte nebunii. Asta am propus, asta am filmat,

 

@Robert: mersi de filmare, man.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Inseamna ca n-a fost explicit si pentru mine, nu vad unde-i comparatia. Probabil ca eu am alt mod de gandire.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cea normala, pe acelasi motor, in aceleasi conditii, cu si fara restrictor. Si nu-i nevoie de sofisticarii: pleci de pe loc si te duci in limitare cu treapta 1. Apoi, o filmare la viteza maaxima, plecand de la 110 km/h. Eu v-am zis de la inceput, avantajul se vede sus, atunci cand depasesti un loganist plictisit intr-un logan german Diesel, caruia ii sare mustarul si se apuca sa acelereze dupa ce se tara cu 1500 rpm.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Tolin, din punctul meu de vedere sunt mai multe...probleme la ceea ce ai scris mai sus:

1. Sa te duci in limitare in treapta 1 este cam degeaba, masina urca oricum foarte repede pe 0-40 in treapta 1, cuplul este mare in aceasta treapta, nu se poate observa nimic. In plus, mai chinui si motorul degeaba ducandu-l in limitare in treapta 1.

2. Sa pleci de la 110 si sa te duci in 160 cu matizul, pe drumurile publice este periculos. Din toate punctele de vedere. Eu unul nu vreau sa initiez o comparatie de genul asta, nu vad unde este rostul, cati folosesc masinile astea zi de zi la peste 130km/h??

3. Pana acum era vorba de eficienta sporita a motorului la WOT. WOT poti sa ai si la 3000rpm nu numai la 5000+ rpm. Altfel, valorile cuplului maxim la matiz se afla intre 3500 si 4600rpm. Testul pe care l-am propus eu(de elasticitate a motorului) a fost pentru a observa daca s-a imbunatatit cumva cuplul acolo unde conteaza cu adevarat si nu la peste 5000rpm. Oricum, ma indoiesc ca s-a imbunatatit cuplul peste valoarea lui de maxim.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pe motor il doare la basca in ce treapta esti tu, cuplul difera la roata, dupa cutie, era vorba de o masuratoare facuta la viteza mica, neinfluenta de mediu, sofer sau cutie. Daca exista o imbunatatire, ea se vede pe cronometru.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Pai si aici, ce influente ai? Vitezele sunt mici(intre 40 la 80km/h), banuiesc ca Robert nu s-a apucat sa faca filmuletul cu uraganul sufland spre el, cutia nu are treaba pentru ca este in aceeasi treapta iar soferul nu trebuie sa faca altceva decat sa accelereze, nu se pune problema de vreo schimbare de treapta sau alta manevra prin care sa-si etaleze talentul.

Daca nu este nici o diferenta in treapta 3 unde de bine de rau mai ajunge ceva cuplu la roata, in treapta 5 ma indoiesc sa fie vreo schimbare majora.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...