Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Restrictor aer la Matiz

Recommended Posts

 

 

@Robert: mersi de filmare, man.

 

 

Nu face nimic! Placerea a fost de partea mea.ok.gif Am totusi niste obiectii, in al doilea film al meul timpul este de 8 secunde iar tu scoti undeva la 10, dupa calculele mele, iar tu vi in frana de motor stai foarte putin la pragul de 40 si accelerezi la loc si atunci masina are o oarecare inertie eu in ambele cazuri am plecat de la 0 usor si nu trecusem inca de 40 km/h...

Si cu cat este mai greu al tau SE decat al meu E, unde vad si eu diferentele de greutate?

Si da Tolin are dreptate, diferentele se vad mult in turatii mari, in sarcina chiar si cu A/C pornit!

  • Like 1

Share this post


Link to post

 

Ochiul meu zice plecarea pe la secunda 4 (de fapt am cam ratat plecarea s-a innecat putin dar era ud pe jos si nu i-am dat gaz mult ca altfel ma duceam in zigzag :mda: , poate as mai fi scos juma de secunda si de aici) apoi 100 la secunda 16 si 110 undeva intre secunda 18 si 19.

 

Deci, 0-100 - 12 secunde si 0-110 - sa zicem un 14,5. Acuma unde o fii 100 real nu putem sti exact.

 

Benzina folosita a fost petrom 95,dar vreau sa repet testul cu 99 si cu OMV carera 100, de asemenea pe asfalt uscat ca sa pot pleca cum trebuie.

 

Pareri? :)

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post

Pentru a calcula mai exact reprizele se poate folosi programelul de aici http://www.racechrono.com/ . Se poate pune si pe palm cu gps si calculeaza reprizele intre ce valori se aleg. De asemenea poate calcula reprizele si prin OBD2.

Share this post


Link to post

Nu face nimic! Placerea a fost de partea mea.ok.gif Am totusi niste obiectii, in al doilea film al meul timpul este de 8 secunde iar tu scoti undeva la 10, dupa calculele mele, iar tu vi in frana de motor stai foarte putin la pragul de 40 si accelerezi la loc si atunci masina are o oarecare inertie eu in ambele cazuri am plecat de la 0 usor si nu trecusem inca de 40 km/h...

Si cu cat este mai greu al tau SE decat al meu E, unde vad si eu diferentele de greutate?

Si da Tolin are dreptate, diferentele se vad mult in turatii mari, in sarcina chiar si cu A/C pornit!

 

1. Inertie ar fi fost daca eram in accelerare, nu in decelerare. Am facut asa tocmai ca sa nu existe nici o discutie. Piciorul nu era pe acceleratie si am accelerat fix la 40 km/h asa cum am propus(accelerare de la 40km/h)

2. In al doilea filmulet al tau ai inceput sa accelerezi sub 40 km/h iar la 40 erai deja in accelerare. Ma raportez la primul.

3. Am cronometrat si nu sunt 10 secunde, sunt 9 si cateva zecimi.

4. NU stiu daca ai unde sa le vezi insa este logic ca este mai greu, sunt mai multe chestii pe masina.

5. La ture inalte, accelerari in forta ECU decupleaza AC-ul.

Edited by closchkutza
  • Like 1

Share this post


Link to post

Pareri? 10000000.gif

 

La tine nu este relevant pentru ca ai multe modificari iar sincer sa fiu nu e mare diferenta la acceleratie sau timp intre al meu stock si al tau. Daca dadeam putin in ea scoteam acelasi timp, o sa fac treaba asta dar sa scot greutatea suplimentara din ea si vedem atunci!

 

LE: Mai exact care sunt "chestiile" alea in plus pe ea? Ca in afara de servo am cam tot pe masina ca un SE, si doar nu o cantarii jumate din masina!39000000.gif Lamureste-ma te rog!

Edited by Robert_MNW

Share this post


Link to post

Stiu dar mi-ati dat un impuls sa ma bag si eu la cronometru pt ca de mult vroiam sa fac asta dar mi-a fost lene :D

 

M-am raportat la valoarea stock de 17 secunde pt suta, tu te-ai oprit din accelerat la fix 100 unde e o diferenta de 2 secunde intre noi.

 

Fa o accelerare pana la 110 pt ca e mai apropiat de 100 real.

Share this post


Link to post

Pai nu e vorba de cantarit jumate de masina, insa se aduna. Ar tot ce tine de servo, barele alea de pe plafon care is metalice, cica ar avea si antifonare mai buna(asta habar n-am) si cred ca atat, daca nu luam in considerare plastice de prin interior, jante, proiectoarele(ce au radiatoare de racire) si eleronul ala mic din spate.

Share this post


Link to post

Nu-i mai simplu sa scoti restrictorul, sa dai reset la ECM si apoi sa vezi cum se comporta masina ? Nu faci ceva in plus, o sa-l arunci pe undeva.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Urmeaza sfatul lui tolin si dupa mai vorbim. Si am absolut toate plasticele in interior iar eleronul de SE e gol pe interior il am si pe acela doar ce l-am montat ...ok.gif

Apropo diferenta de o secunda si ceva nu ti-se pare mare?!39000000.gif

Share this post


Link to post

Diferenta nu este de o secunda, este mai mica. La mine sunt 9 secunde si cateva zecimi. Fata de prima ta incercare sunt cel mult cateva zecimi(2-3) diferenta.Asa cum a zis si Tolin mai sus, nu este nici o diferenta. De ce sa scot restrictorul in cazul asta?

Edited by closchkutza
  • Like 2

Share this post


Link to post

Ca sa vezi ce ai pierdut pana acum.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Acum vezi de ce ti-am zis ca este diferenta intre modul tau de abordare si al meu...am facut ca tine am venit de la o viteza de peste 40 km/h si am accelerat. Timp, sub 7 secunde ambele cazuri, drum prost, mai ai vreo indoiala?!

1. http://www.youtube.c...h?v=y47prFxafUw

 

2. http://www.youtube.c...h?v=SGjpQhHZkQw

 

PS: Prima data cand am filmat a fost la ora 5 pe caldura si umezela, dupa ploile din weekend, se pare ca ii place mai mult aerul rece de astasearaok.gif

Intrebari?!39000000.gif

Edited by Robert_MNW

Share this post


Link to post

Sa mai filmez si eu odata, ca si eu am filmat pe umezeala, dupa ploaie, cine stie, poate scot mai bine, nu?

Daca imi explici si mie cu ce este mai avantajos sa incepi sa accelerezi dupa ce ai decelerat decat in primul caz, la tine, unde in primul filmulet se vede clar faptul ca viteza crestea foarte incet pana in momentul in care ai inceput accelerarea, poate inteleg si eu. Oricum, eu alte filmulete de gen nu mai fac, n-are rost sa-mi stresez masina aiurea. Oricum prevad inceputul unei chestii de gen "ba a mea e mai mare" si nu asta era ideea. Ce era de vazut s-a vazut in primele filmulete.

Edited by closchkutza
  • Like 2

Share this post


Link to post

Gata, asa repede ti-ai facut coada colac?!... Si daca vreodata vrei sa afli raspunsul la intrebarea ta, pleaca usor de pe loc pana in 40 si accelereaza iar dupa repeta testul in conditiile de mai sus, ai sa te convingi!

PS: Niciodata nu o sa scoata masina ta cu restrictor, timpul de mai sus!ok.gif Dar tu pastreaza-l, in nici un caz nu il da !

Bafta si multi km fara probleme!

Share this post


Link to post

Citind acest topic de la inceput, si eu am avut rezerve in a scoate restrictorul. Voiam sa las aceste teste pentru la vara, dar daca o spun majoritatea ca masina se comporta mai bine la "loganeala" inclin sa le dau dreptate si nu sunt de acord ca ar dauna motorului. Nu e insa lamurita treaba cu mersul la relanti cand afara sunt temperaturi scazute (unii spun ca tremura, chiar se opreste motorul, altii ca merge rotund si nu mai tremura scaunul din dreapta). Sunt dispus sa dau unui strungar sa imi faca un restrictor din polipropilena cu un diametru mai mare decat cel original -30mm sa zicem- si sa tot largesc gaura pana obtin optimul: vara sa am puterea la depasiri, dar iarna sa nu-mi moara motorul la relanti, cand este rece (nu am incercat, repet). As vrea o parere (daca se poate a lui Tolin pentru ca a experimentat de la inceput scoaterea restrictorului) daca merita aceste incercari (nu vreau sa pierd vremea si nici sa-l stresez pe strungar).

Edited by cristics

Share this post


Link to post

Gata, asa repede ti-ai facut coada colac?!... Si daca vreodata vrei sa afli raspunsul la intrebarea ta, pleaca usor de pe loc pana in 40 si accelereaza iar dupa repeta testul in conditiile de mai sus, ai sa te convingi!

 

Coada colac (nu inteleg expresia, ma rog)?

Eu te-am rugat sa-mi explici si mie dpdv logic unde este avantajul, nu sa-mi spui acelasi lucru pe care l-ai mai zis de 3 ori.

 

 

PS: Niciodata nu o sa scoata masina ta cu restrictor, timpul de mai sus!ok.gif Dar tu pastreaza-l, in nici un caz nu il da !

Bafta si multi km fara probleme!

 

P.S: Asta nu ai de unde sa stii tu, nu-i asa?

Share this post


Link to post

Deoarece sunt prea multe diferente ( cuplu diferit, masini intretinute diferit, nu ati specificat daca ati facut reset+idle learn de fiecare data -cu restrictor, fara restrictor-) nu cred ca trebuie sa intram in polemica. Eu m-am obisnuit cu masina asa cum este -cu restrictor- si daca dau de unul plictisit la volan, ce e mare lucru sa retorgradezi o treapta (5-4)...am patit-o de multe ori, mai ales cu astia cu masini puternice care vorbeau la telefon. Nu cred ca e vorba de mai mult de 2s, desi astea sunt suficiente cat sa faci o depasire la limita. Daca se micsora consumul, eram primul care-l scoteam...dar asa...ajung la vb lui Tolin...o las la punctul mort

Edited by cristics

Share this post


Link to post

Coada colac (nu inteleg expresia, ma rog)?

offtopic.gif Ma refeream la faptul ca ai zis ca nu mai faci filmulete ca iti 'stresezi' masina, cand tocmai tu l-ai rugat pe raven84 sa faca un 'experiment nedureros' adica vrei sa o stergi pe neobservate (a face coada colac).

 

Eu, argument mai logic, decat filmuletul nu am de unde sa iti dau. Daca nu te lamureste nici acesta atunci problema e in alta parte.67000000.gif

 

@cristics nici nu creste consumul...ce te costa il scoti sa faci o proba individuala...vorba lui tolin, o sa il arunci undeva...

 

 

Share this post


Link to post

Pai nu te supara insa ce zici tu acolo ar fi fost adevarat daca as fi impulsionat pe altii sa faca ceva si eu m-as fi facut nevazut, insa nu cred ca s-a intamplat asta. Da, este nedureros in cazul in care il faci o data, ca sa vezi ceva, nu de 10 ori, pentru a dovedi ceva.

 

Cea de-a doua serie de filmulete nu poate constitui un argument logic pentru nimic, cu atat mai putin pentru a sustine o afirmatie ce nu poate fi adevarata. Gandeste-te un pic.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Solutii:

 

post-402-127359247214_thumb.jpg post-402-12735924885_thumb.jpg

Share this post


Link to post

@tolin, cu respect, dar nu m-am prins cum e admisia de aer in prima poza :(

Share this post


Link to post

In prima poza este scoasa toata admisia pentru a se vedea cat loc exista.

Share this post


Link to post

Am facut si eu niste teste cu si fara "restrictorul de aer".

Cred ca fara el e efectul placebo...cel putin la mine trage mai prost fara.

E si logic, defapt, datorita formei, accelereaza coloana de aer si creaza turbionare, ce duce la o ardere mai buna.

Rezonatorul are si el rol de buffer, realizand si el o accelerare, dar si o rezerva de aer.

Nu cred ca au proiectat matizul degeaba asa.

 

In farsit, cu "restrictorul de aer" si cu rezonator, dar cu partea initiala de admisie usor marita, matizul meu trage mai bine la turatii mici(cred ca crescut foarte putin cuplul) si cam la fel la turatii mari. Am limitat mecanic cursa pedalei de acceleratie cu 20% mai putin(degeaba ii dai aer si benzina ca nu mai poate motorul) si am scos in bucuresti 7,5%(30-70 km/h) consum si la drum intins 4,5%(90-110km/h).

Viteze maxima 140-145km/h(poate mai vroia, dar nu mai aveam rabdare =)) )

Sunt multumit de modificarile facute :mrgreen:

 

Nu cred ca din astfel de modificari facem din matiz un ferrari mai mic.

Pt mai multa putere: filtru sport, cip tunning, evacuare sport => vreo 20 cp in plus cu putin noroc, restul e apa de ploaie.

Edited by DarkAngeL
  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...