Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Restrictor aer la Matiz

Recommended Posts

Nu obtii 20 de cai din ce ai zis tu. Daca scoti 10 si esti 'sef'. La mine fara rezonator si restrictor, pe ture joase se simtea cam nasol. Zici ca ii dadeai mult aer si prea putina benzina. La ture ridicate mergea bine parca ceva mai bine, raspundea mai bine la pedala.

 

Si rolul rezonatorului si restrictorului... sunt 'cam necunoscute' din moment ce pe matiz 2 si spark cu aceleasi motoare au scos si rezonator si restrictor.

Share this post


Link to post

Am limitat mecanic cursa pedalei de acceleratie cu 20% mai putin

Sunt multumit de modificarile facute :mrgreen:

E bine că expui experimentele tale... dar măcar nu le recomanda.

Pt mai multa putere: filtru sport, cip tunning, evacuare sport => vreo 20 cp in plus cu putin noroc

Dacă dintr-un motor de ~50cp/0.8l, aspirat, ai reuşi să scoţi 20cp ("din" cele 3), realizezi care ar fi creşterea de putere în cazul unuia de 1.8 sau de 2 litri (să nu mai zic în cazul variantelor supraalimentate)?

Share this post


Link to post

Cred ca fara el e efectul placebo...cel putin la mine trage mai prost fara.

...

 

In farsit, cu "restrictorul de aer" si cu rezonator, dar cu partea initiala de admisie usor marita, matizul meu trage mai bine la turatii mici(cred ca crescut foarte putin cuplul) si cam la fel la turatii mari.

Exemple tipice de efect placebo.

 

In fine, rolul rezonatorului este sa micsoreze zgomotul pe admise, lucru imposibil de neremarcat, deci, rolului nu este de butoi rezervor de aer pe perioada admisiei (natura este mai generoasa decat orice buffer construiesti), ci de atenuare a undei inverse care apare pe timpul in care clapeta este deschisa, dar toate cele 3 supape sunt inchise, adica admisia de aer este intrerupta brusc. Pentru o apreciere logica mai este nevoie sa cunosti si ce se fenomene se petrec acolo, altfel, e un fel de placebo, ai senzatia ca ai inteles.

Share this post


Link to post

E bine că expui experimentele tale... dar măcar nu le recomanda.

 

Dacă dintr-un motor de ~50cp/0.8l, aspirat, ai reuşi să scoţi 20cp ("din" cele 3), realizezi care ar fi creşterea de putere în cazul unuia de 1.8 sau de 2 litri (să nu mai zic în cazul variantelor supraalimentate)?

 

Nu am zis ca recomand, am zis ca sunt multumit de schimbarile facute.

Fiecare e responsabil de ce face cu si din masina lui!

 

Si cred ca se pot scoate 20 cp din motorul de matiz doar din trasee(admisi+evacuare) si din resoftare dupa.

Nu e obligatoriu sa am dreptate...si nici n-am sa incerc deoarece matizul nu-i masina cu pretentii sporive si nu cred ca merita investitia...

Share this post


Link to post

Nu poti introduce intr-un motor mai mult decat poti evacua. Daca vrei sa cresti, incepi din partea opusa.

Cine crede ca un motor cu aspiratie naturala este limitat din 'soft' nu cunoaste cum functioneaza acesta. Singura solutie este de-a renunta la raportul stoichiometric, de-a merge pe un raport de amestec spre 12,5:1, unde se creste puterea cu 10%, dar unde emisia de CO2 te opreste sa circuli pe drumurile publice. 10% din 50CP este de 4x mai putin decat 20CP (asta pentru a aduce visatorii cu picioarele pe Pamant). Singura solutie reala este admisia fortata pentru care nu trebuie sa umbli nici la 'soft'.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Aha, deci asa sta treaba...

Multumesc Tolin, m-ai luminat un pic...

Oricum nu cred ca merita investitia de tunning la matiz...nu-i masina de tunat...

E o caruta mai avansata cu care ne facem treaba, iar la mine e cea mai buna masina...ca nu am alta! :mrgreen:

Share this post


Link to post

Salutare, in urma cu vreo doua zile mi-am scos si eu restrictorul de aer convins de discutiile acestui forum.In urma acestei operatii observ o usoara crestere de putere a motorului la accelerari bruste,motorul functioneaza la fel de bine si nu produce nici un alt zgomot cauzat de scoaterea restrictorului.Totusi daca stie cineva concret:cum ar putea dauna scoaterea lui si care este rolul lui?

Share this post


Link to post

De curiozitate, te-ai gândit cam despre ce se discută în cele 30 de pagini ale topicului?! :scarpin:

  • Like 1

Share this post


Link to post

M-am uitat in graba si nu am vazut ceva concret doar discutii contradictorii d-aia am postat,dar probabil o sa ma uit mai cu atentie,multumesc oricum

Share this post


Link to post

nu am mai scris aici..nu ca as avea de ce ..de 1 an dar ma bucura faptul ca inca se discuta despre restrictorul asta,oricum eu nu il mai am de cand am citit prima data despre el si nu inteleg de ce nu a incercat nimeni pana acum chargerul ala electric.In doua luni o sa revin si o sa va spun daca e bun sau nu ,momentan nu am cum ...suspensii...frane.... :o fftopic: :wallbanger:

Share this post


Link to post

Oameni buni, imi cer mii de scuze, dar dupa ce am rasfoit aproape tot forumul, nefiind prea familiar cu termenii ma tem ca am niste nelamuriri si nu ma pot lamuri singur, deci daca are cineva rabdarea, il rog sa ajute.

 

Dintre toate doar restrictorul am reusit sa il identific, in o schita, nu pe masina.

Unde e rezonatorul, cum arata? Greu de scos?

Ce e ECM, dar mai ales cum se reseteaza?

Procedelul de Idle Learn, cand pui contactul, il pui pana se aprind martorii, dai la automat? (asta e o intrebare tampita dar chiar am citit dupa search ce tine de idle learn, dar lipsa experientei nu ma ajuta sa pricep)

Ce e cu IAC?

 

Un pm sau aici un raspuns ar fi Dumnezeiesc! Va multumesc!

Share this post


Link to post

Nu trebuia să "răsfoieşti tot forumul". Dacă aveai răbdare să citeşti măcar primele pagini ale topicului găseai răspunsuri la mai toare întrebările tale. Inclusiv "teorie", grafice, poze, etc.

Altfel, înainte de a pune întrebări, ai răbdare şi citeşte ce DEJA s-a scris şi învaţă folosirea funcţie Căutare.

Cu ajutorul ei găseşti imediat informaţii privitoare la resetul ECM-ului, la procedura de Idle Learn cât şi cu privire la IAC.

Share this post


Link to post

Am scos si eu restrictorul si a scazut consumul, plus ca masina e mult mai vioaie. In depasiri dau a-4-a si mananca pamantul.

Share this post


Link to post

Nu puteai sa faci si tu o poza, ca eu n-am gasit asa ceva, si nici locas unde sa fi fost asa ceva la iesirea din carcasa filtrului de aer.

Share this post


Link to post

Pe un site rusesc cu specific daewoo se zice ca restrictorul e montat doar pe perioada rodajului :)

Share this post


Link to post

Daca demontez filtrul de aer, in la iesire unde ziceti voi ca e restrictorul asta e ca o palnie ce se subtiaza, si nu e demontabila, asa e turnata carcasa, nu are nici un locas unde ar fi putut fi fost restrictorul ala, presupunand ca tanti ce a avut masina inaintea mea stia ce e ala si l-a demontat.

Share this post


Link to post

Stai linistit, nu e turnata, doar intra acolo foarte fest, chinuie-te putin si o sa iasa. :D

Share this post


Link to post

Ba da, daca citeai tot topicul aflai :P

Ce-i drept nu am citit tot topicul, ci doar explicatiile lui Tolin si cateva impresii la inceputul topicului. Daca ai mai facut si alte modificari de ce nu ai pus poze? Cum se simte la consum si putere? Eu as vrea sa renunt si la rezonator, am vazut ca Spark-urile nu mai au. Am vazut pe topicul cu Matizul tau ca ai facut ceva modificari pe la filtru, dar daca am retinut bine ai renuntat la ele.

Share this post


Link to post
offtopic.gif Nu mai am: restrictor, trompeta, rezonator.Am o gaura mare in filtru, in stanga jos, cum stai ca sofeur, si un deflector din tabla de nr de inmatriculare, care baga aer la gaurica =)) Asta micu face ca o masina de curse, consuma 6,5% pe traseul Pingarati-Piatra (regiment) si retur, turat de-i sar capacele.Merg cu limita permisului prin localitati. Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

:o fftopic: Aha, si vrei sa spui ca 6,5 extern e un consum ok pt matiz? =))

 

:ontopic: Hai sa iti spun eu diferenta: la viteze mari masina are mai mult suflu, suficient ca sa faci unele depasiri lejer cu a 5-a, in timp ce la viteze mici e o idee mai puturoasa decat in mod normal.

 

LE: eu nu am observat schimbari majore in comportamentul motorului ci doar un plus de "viata" la viteze si turatii mari. :)

Edited by raven84

Share this post


Link to post

6.5 extern e un consum enorm pentru Matiz, trebuie sa merg mai nervos sa scot atat cu Espero 1.5 16v si are duble si capacitatea si puterea :-?

Share this post


Link to post

offtopic.gifPingarati-Piatra= 500 m drum de tara + 2 km in afara localitatii + 3 km localitate + 200 m in afara localitatii +9 km localitate + Piatra Neamt traversat cap -coada spre Bacau(4- 5 km?!?). Drumuri la sfarsitul programului pentru diverse cumparaturi, in oras. RETUR. Zilnic.

Nu vad nicaieri 6,5 consum EXTERN.

6.5 extern e un consum enorm pentru Matiz, trebuie sa merg mai nervos sa scot atat cu Espero 1.5 16v si are duble si capacitatea si puterea :-?

Sa nu comparam mere cu pere > :) Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Asa da, de unde sa stim noi ce insemna traseul ala, din descriere parea lung :shock:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...