Jump to content
Sign in to follow this  
closchkutza

Buburuza Albastra

Recommended Posts

Rezultatul este mai bun cu spray pentru ca solutia este gandita exact pentru asa ceva, timpul de curatare este minim si solutia ajunge in spatii pe care tu nu le atingi. In plus, si asta-i argumentul suprem, dupa ce ai curatat cu motorul oprit, cu spray poti curata cu motorul pornit, deci, solutia poate ajunge pe supape, pe capetele de la pistoane si pe electrozii bujiilor.

 

Oricum, bine ca ai aflat ce efecte benefice are curatarea corpului clapetei.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Cu rugina cum stai? :P

Share this post


Link to post

Cu rugina stau bine, in sensul ca nu prea este. Ce am descoperit pana acum: pe contra-aripa fata, la imbinarea a doua table(sudura din fabrica), un punct de rugina superficiala, cam cat buricul unui deget de mare, care nu a mai avansat cu trecerea vremii; pe lonjeronul dreapta-spate, cateva(2-3) puncte superficiale, urmeaza a fi remediate si care nici ele nu au avansat; coltul aripii stanga-spate: reparatie de kko->rugina. Nu a mai avansat din stadiul prezentat de mine si o sa fie remediata in toamna, cand vreau sa o bag in service pentru remedierea diverselor probleme optice: bara fata zgariata in bordura, colt aripa stanga-spate reparat aiurea, capota ciobita de piatra pana la tabla+zgariata de un carton de ~1.5m2 pe care l-am luat in plin, in muchie, la 130km/h, intai in capota, apoi in parbriz si cam atat.

In consecinta, mi-a mai trecut supararea :) .

Share this post


Link to post

Totusi la 2 ani sa apara rugina este foarte grav.Sunt masini garantate la tabla intre 8 si 10 ani.Cum se explica ca Matizurile stau asa prost cu tabla? Cele mai vechi parca erau mai bune la tabla. :o

Share this post


Link to post

Sunt masini cu tabla garantata 3 ani, atat.

Share this post


Link to post

La majoritatea e mai laser garantia la table. De exemplu la fiat ai 10 ani garantie anticoroziune. Ce nu se spune dar scrie in manual este ca ai garantie la perforarea caroseriei prin coroziune din interior spre exterior. Marfa!

Share this post


Link to post

Adica nu ai protectie in caz de lovituri, ceea ce e normal.

Share this post


Link to post
La majoritatea e mai laser garantia la table. De exemplu la fiat ai 10 ani garantie anticoroziune. Ce nu se spune dar scrie in manual este ca ai garantie la perforarea caroseriei prin coroziune din interior spre exterior. Marfa!

Pai si la asta nu este la fel? Punctele de rugina nu se pun, trebuie sa fie gaura. Iar ca sa fie gaura, oricat de prost ar fi facuta protectia anti-coroziune, in 3 ani nu apare. So, ei au scapat de grija iar tu fluieri a paguba.

Share this post


Link to post

Normal ca ai garantie numai impotriva ruginei.Loganul are si el 6 ani.

Share this post


Link to post

Mai, pana la urma chestiile de care m-am lovit eu nu sunt un capat de tara si nici ceva foarte grav. Pe contra-aripa(adica bucata de tabla dinspre motor, din interiorul aripii) este aparuta la o imbinare si este superficiala, adica daca sterg bine cu degetul nu se mai vede aproape deloc. De jumate de an nu a mai avansat deloc. In plus, este in partea superioara a contra-aripii, acolo unde nu este dat cu teroson.

Aceeasi este situatia si pe lonjeron, in partea din spate a masinii.

Deci nu sunt chestii prea grave, in definitiv, sau care nu pot fi remediate in 2 ore de munca, in curte.

 

Ceea ce ma deranjaza cel mai tare este la coltul aripii spate, unde a fost facuta o lucrare de toata jena(am avut masina lovita acolo). Acolo este un pic mai delicata problema.

In consecinta, nu-mi pun probleme, deocamdata, ca in 4-5 ani o sa aiba rugina pe ea.

Vopseaua arata foarte bine, nu este zgariata(am si incercat sa am grija de ea), nu este matuita.

 

Si ca dovada :P :

post-5484-1217328964_thumb.jpgpost-5484-1217328970_thumb.jpg

post-5484-1217328977_thumb.jpgpost-5484-1217329034_thumb.jpg

post-5484-1217328996_thumb.jpgpost-5484-1217329056_thumb.jpg

post-5484-1217329071_thumb.jpgpost-5484-1217329078_thumb.jpg

 

Astea sunt ultimele poze cu masina si "dateaza" de la sfarsitul lunii iunie.

Pe locul unde este pozata isi petrece de obicei ziua si ma asteapta cumintica sa plecam acasa. Caut pe cat pozibil locuri de parcare cu umbra.

Aaa, btw, masina se apropie cu pasi repezi de 23.500km :D .

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

La vechile dacii pentru a le lungii viata se antifonau,se baga ulei in praguri, in usi, la Matiz n-ar merge? :)

Share this post


Link to post

Masina este antifonata, pe burta toata. Singurele locuri ne-terosonate sunt capetele din spate ale lonjeroanelor, sub rezervorul de benzina si mi se pare sub traseul espamentului. Asa ca nu prea mai ai ce antifona. In plus, antifonul nu apara de rugina. La dacie, cum iti explici ca o antifonai anul asta si peste 2-3 ani aveai gaura in podea?

 

Daca vrei sa faci ceva ca lumea, du-te la un cineva care are aparatura si baga parafina in fetele de usi, in praguri, pe toata burta masinii. Asta vreau sa fac eu in toamna(ma rog, doar in praguri si pe toata burta masinii, in usi exista din fabrica, cel putin in cele din fata, in care m-am uitat), ca o pregatire pentru iarna. Parafina se topeste destul de greu si adera foarte bine la tabla, imbracand-o intr-un strat protector. Problema este ca nu stiu unde sa ma duc si cam cat m-ar costa.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Si la asa buburuza stralucitoare nu ii merge si-o janta de aliaj? :D

Share this post


Link to post

Ba da, Tommy, ma gandesc de ceva vreme la asta, dar am niste criterii mai ciudate:

1. Vreau sa pastrez dimensiunile cauciucurilor standard(155/65R13);

2. Vreau ca janta de aliaj sa fie mai usoara ca cea de otel;

3. Vreau sa arate bine.

La ce firma crezi ca gasesc asa ceva?

Share this post


Link to post

Criteriul 2 este cel mai greu de indeplinit. Cel putin pentru segmentul low budget, unde se incadreaza majoritatea jantelor pe 13. in rest, nu e imposibil de gasit o janta 5Jx13 care sa arate cat de cat bine si pe care se poata monta atat anvelope 155/65 cat si 165/60

 

In alta ordine de idei, ieri dimineata am vazut masina lui Closchkutza (ai avut drum pe Virtutii - Grozavesti, este?) si pot sa spun ca arata la fel de bine in realitate ca si in poze. Se vede ca e o masina ingrijita, arata ca iesita din fabrica.

Share this post


Link to post

Da, am avut drum, pe acolo. Pe unde erai, de nu te-am vazut?

 

Mersi pentru aprecieri :> . By the way, acum e murdara masina, nespalata de 3 saptamani. :->

Share this post


Link to post

Eram in tramvaiul 41, de cand am dus copilul la socri Matizul e condus exclusiv de proprietareasa (nevasta-mea) iar eu am devenit RATB-ist cu norma intreaga.

Oricum plouase, nu se cunostea ca masina nu a fost spalata de 3 saptamani.

Share this post


Link to post

Ba se cunoaste, ca ea(buburuza) are culcus in garaj, asa ca n-o spala ploaia :P .

Share this post


Link to post

In ultimele zile(4) buburuza a parcurs cam 900km in cadrul primei parti a unui mic concediu prin tara. A mers si pe drumuri bune dar si pe drumuri proaste(in ardeal: Brasov, Covasna, Harghita drumurile sunt infecte, cel putin asa mi s-a parut; in schimb, in moldova, sunt bestiale). In urma parcurgerii a multor km pe drumuri de calitate indoielnica, am remarcat niste chestii mai putin placute:

a. imi troncane metalic iarasi ceva in fata, sub masina, nu pot sa-mi dau seama daca pe dreapta sau pe stanga(sau pe ambele, in functie cu ce roata iau groapa sau denivelare); de asemenea, se simte o mica lovitura in volan atunci cand troncanitura se aude. Chestia asta mi s-a intamplat indeosebi pe drumuri de tara, cu pietris, la viteze de pana in 20 km/h si nu este din cauza etrierilor, de cateva ori am s-a auzit in timp ce franam. Mi se pare deosebit de enervant sa-ti troncane masina sub tine la cea mai mica denivelare;

 

b. de asemenea, am remarcat niste bufnituri infundate, de fiecare data cand treceam peste gropi, de asemenea pe puntea fata. La asta banuiesc bucsile din capul amortizoarelor fata, dar nu sunt sigur.

 

c. am intalnit portiniuni cu multe gropi mici, una langa alta, pe o lungime de maxim 10 metrii sau un fel de "praguri": umflaturi in asfalt, pe toata latimea benzii de mers, cam de 3-5cm inaltime. Ei, trecand cu maxim 80km/h peste aceste "formatiuni asfaltice", dar nu mai incet de 60km/h, de fiecare data masina avea tendinta evidenta sa fandeze spre stanga, desi in mod normal nu trage in nici o parte iar volanul il tineam "ferm" cu mana sau uneori ambele maini. Asta chiar mi s-a parut dubios, nu mi s-a mai intamplat si nici nu am idee de la ce ar putea fi.

 

- Amortizoarele masinii asteia sunt degeaba: incarcata cu 2 persoane(eu+prietena) si inca vreo 30-40kg de bagaje+un rezervor de benzina full, simti fiecare pietricica de pe drum iar masina topaie ca o capra neagra turbata.

 

In rest, la capitolul motor+cutie, masina nu a dezamagagit nici de data asta, a mers saracuta impecabil, pe un drum destul de greu(foarte multe serpentine). Ieri am fost la volan cam 9 ore in continuu si a tras perfect pana la capat, unde mai pui ca in depasiri a trabuit sa ma tin de o skoda octavia(eu nu stiam drumul).

 

Are cineva vreo idee despre primele puncte(a, b, c), ce ar putea fi?

Share this post


Link to post

O ridici pe cric si tragi pe rand de rotile din fata si vezi daca ai joc.

Pentru telescoape te duci la un test de telescoape.

In fine, eu cred ca tu gadili prea mult matizul ala.

Share this post


Link to post

La punctul 3 iti pot raspunde, deoarece am avut aceeasi problema cu o dacie nova si anume, de la gradul ridicat de uzura si datorita faptului ca am carat cu ea mai mult decat trebuia, pe langa faptul ca amortizoarele se cam dusesera mi-a aparut aceeasi problema. Ei bine daca is duse amortizoarele ea cel mult poate sa danseze ca o barca sus-jos, pt fandari stanga dreapta bucshele is cauza...mie mi se intapla si la viteze de 40-50km/h...naspa senzatie, trebuiea sa o tin din volan, aveam senzatia ca puntea spate pleaca de sub masina...Deci sfatul meu e sa to duci la doftor si sa schimbi tot ce e bucsa pe spate mai intai(in special cele de la bara aceea transversala) si apoi daca mai face si pe fata. Apropos, am dus-o si eu la doctor si tragea ala de ea in toate directiile dar nu se simtea nimik, desi ea dansa, dar una e sa traga un agarici de ea, si alta ea sa fie juma de masina adika aprox.400kg care sa o preseze...

 

Multa bafta!

Share this post


Link to post

Revin cu rugamintea de a discuta problemele tehnice in alta parte!

Share this post


Link to post

Closca :compupunch: Matiz

Edited by steph

Share this post


Link to post

Astazi buburuzul obraznic a fost dus la doctor, mai precis la Radacini Giugiului pentru a remedia unele probleme aparute. Astfel s-a procedat la a se face un test de amortizoare unde a rezultat ca pe partea dreapta nu mai am pic de amortizare ramasa, mai exact eficienta 0 (zero). Daca la cel din fata dreapta am inteles(era deja curs si era cel original, cu care facusem 25.000km) la cel din spate am ramas masca: fusese schimbat acum 3 luni. Ma rog. S-au schimbat amortizoarele. Pe langa asta am reclamat si eternul zdranganit metalic pe puntea fata, ce se manifesta la linii de tramvai, piatra cubica, pietris, gropi micute si scartait la amortizoarele haionului cand caroseria se torsioneaza.

Astfel, s-au demontat etrierii, s-au curatat placutele(apropo de placute, mecanicul mi-a atras atentia si mi-a aratat ca mai am cam 2mm de placuta ramasa), s-au gresat axele glisoare care nu prezentau urme de uzura si s-a montat totul la loc. Apoi a strans ceva la caseta de directie(exact asa s-a exprimat, ca "am strans caseta, multe dintre cele cu servo vin cu joc din fabrica"), a strans o prindere a motorului, care se pare ca era slaba si am iesit la test pe o strada mai "de tara", care avea si gropi, si piatra cubica si pietris. Zdranganitul inca era prezent, dar parca o idee mai slab. A ridicat iar masina pe rampa si a mai strans nush ce chestii pe acolo(eu nu am prea vazut ce face, nu aveam acces in service, stateam la usa si fumam ca turcu`) si am iesit iarasi la test. De data asta, pe aceeasi strada, liniste. Nimic. Nici un zdranganit. Oricum, trebuie sa mai testez asta, desi pana la servici nu s-a mai auzit nimic. Ne-am intors, s-a convins de amortizoarele haionului ca sunt varza cu carne(au joc, scartaie, nu mai amortizeaza nimic) si a zis ca o sa faca comanda sa le schimbe(spre deosebire de cei de la City Center care au zis ca astea se schimba cand nu mai sta haionul sus :-W ), ca nu au pe stoc si sa revin eu.

Timp total de lucru: ~2h, in care nu a stat deloc. Nota 11 pentru mecanic, pana la proba contrarie. A lucrat curat, a avut rabdare sa verifice tot, s-a chinuit sa remedieze tot. A pus inclusiv husa de plastic pe scaun inainte de a se urca in ea. In sfarsit am gasit un mecanic ce vrea sa faca treaba si pe care il intereseaza sa rezolve problemele clientilor.

Ce nu mi-a placut(dar l-am iertat) e ca l-a subturat pe saracu` buburuz de i-au sarit capacele. Treapta 1 doar pentru plecat din loc, la 25km/h era in a treia, la 40 in a 4-a. Maraia buburuzul, suparat pe tratamentul care i se aplica, dar tragea, cu ciuda, fara sa tremure deloc.

In rest, super-multumit.

Dupa ce s-a terminat vizita la service, am purces usor spre spalatoria de la Unirii, sa-i fac o baita dupa ce nu mai fusese spalata de mai bine de 1 luna si ceva.

Rezultatul se poate vedea:

 

post-5484-1219236110_thumb.jpgpost-5484-1219236104_thumb.jpg

post-5484-1219236123_thumb.jpgpost-5484-1219236129_thumb.jpg

post-5484-1219236136_thumb.jpgpost-5484-1219236141_thumb.jpg

post-5484-1219236145_thumb.jpg

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

In sfarsit ti-ai reparat toate problemele! Bravo! Ce joc avea mai exact caseta de directie??

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...