Jump to content
Sign in to follow this  
closchkutza

Buburuza Albastra

Recommended Posts

Pai nici nu am nevoie sa stiu ce am sub C... talpa, benzina si revizie. (desi intamplator mai am ceva habar)

DJ-ule, eu cred ca tu nu ai inteles ce am zis, atunci repet intrebarea: sa ma scol cu 40 de minute zilnic sa prind un loc de parcare sa stea tabla dracului la umbra???? cand oricum se gaseste un bou sa-mi dea o cheie, o precupeata sa-i traga o geanta prin parcari, etc.

Asta o fi in conceptia unora pasiune, in a mea e altceva.

 

Stii cum este, ce-i dai, aia primesti.

 

Nu merge trocul asta, doar nu e fulga sa o mulg, si eu vacarul satului =))

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Bre..stii vorba aia cu "te simti?" :D . Eu m-am referit in general. Dar daca tot ai "sarit" da... eu mi-as muta-o la umbra :P . Tu ai baga 30 milioane in vopsea? Care oricum se zgarie mai devreme si mai tarziu? Nu mai critica lucruri pe care nu le intelegi :) .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Pai nici nu am nevoie sa stiu ce am sub C... talpa, benzina si revizie. (desi intamplator mai am ceva habar)

DJ-ule, eu cred ca tu nu ai inteles ce am zis, atunci repet intrebarea: sa ma scol cu 40 de minute zilnic sa prind un loc de parcare sa stea tabla dracului la umbra???? cand oricum se gaseste un bou sa-mi dea o cheie, o precupeata sa-i traga o geanta prin parcari, etc.

Asta o fi in conceptia unora pasiune, in a mea e altceva.

Nu Tommy, asta inseamna a avea grija de lucrul tau, cel putin in opinia mea.

Masina nu este zgariata, de cheie, intr-un an si 9 luni, tocmai pentru ca am grija unde o parchez. Pana acum, nu am "primit" nici o astfel de zgarietura. Asta poate spune ceva despre mine nu? Poate ca am bunul simt sa nu incurc pe nimeni, sa nu supar pe nimeni, sa fac in asa fel incat nimeni sa nu se lege de masina mea.

Da, pentru mine merita sa ma trezesc cu 40 de minute mai devreme, ca sa-mi pot parca masina la umbra. Altfel nu as face asta, nu crezi? La servici, masina sta in parcarea firmei(o curte) oarecum pazita, la umbra. Acasa sta in garajul din curte. De oricate ori am ocazia folosesc parcarile cu plata(pazite), acoperite sau nu. Cand ma duc la supermarketuri(Kaufland, Carrefour, etc) imi parchez masina mai departe de magazin, mai spre capatul parcarii, unde locurile libere sunt mai multe, lumea nu se bate pe locuri de parcare si se inghesuie pe un loc de parcare cat masina iar riscul de lovituri in usi si aripi este mai mic. Si uite asa, intr-un an si 9 luni nu am acumulat nici o cheie pe masina, nici una micuta.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Fara suparare, voi sunteti sub influenta alcoolului sau a caniculei?!

 

Dupa logica ta, rezulta ca tu conduci prost de dai in gropi ca ai busit telescoapele si ce a mai fost pe linga. Corect?

Ei bine eu nu pot spune decat ca o asemenea afirmatie e ridicola, dar satisface la perfectie regula ta.

 

Nu ai masina busita din cauza ca a avut noroc. Au fost care au parcat perfect si s-au trezit cu jipul chinezilor in ea, intreaba de zmeu.

 

Dj-ule, eu am spus una.. aia cu 40 de minute zilnice pierdute ca sa stea tabla la umbra si tu ma iei cu vopseaua ta de 30 de milioane.

 

Ce varza mea are zgarietura cu prefectura? Eu va zic cu mult bun simt, incercati o apa plata rece, si un servetel japonez.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
... Masina nu este zgariata, de cheie, intr-un an si 9 luni, tocmai pentru ca am grija unde o parchez ...

Masina, ca si femeia, "de aia e facuta, sa nu moara ne*ututa" (autor anonim).

Share this post


Link to post

Nu a fost zgariata da a fost lovita, deci cum e closcuta treaba, nu e zgariata .. e doar lovita? =))

Mai da-o naibii de treaba...

 

Ceea ce ma deranjaza cel mai tare este la coltul aripii spate, unde a fost facuta o lucrare de toata jena(am avut masina lovita acolo). Acolo este un pic mai delicata problema.

In consecinta, nu-mi pun probleme, deocamdata, ca in 4-5 ani o sa aiba rugina pe ea.

Vopseaua arata foarte bine, nu este zgariata(am si incercat sa am grija de ea), nu este matuita.

Share this post


Link to post

Asa cum am scris, a fost lovita, reparata si atat. Ce vrei sa spui cu asta? Nu sunt sigur ca am inteles. Tu ai venit si ai scris ca degeaba am grija de ea, ca vine cineva si-mi da o cheie pe ea. Restul il stii, l-ai citit si era un raspuns la chestia cu zgariatul de cheie. Nu a zis nimeni nimic de lovitura.

In rest, numai de bine. Nu aveti decat sa radeti sa va tavaliti pe jos.

Share this post


Link to post

Am facut un calcul, cat m-a costat intretinerea masinii anul asta(2008). Rezultatul este...sa zicem surprinzator:

 

Prima revizie, Martie 2008(revizie de 1.5 ani sau 30.000km):

- ulei Valvoline Syn Power 5w30 XL III - 63RON/l *3 litrii = 189 RON;

- filtru ulei Mann - 28 RON;

- filtru combustibil Mann - 35 Ron;

- bujii NGK BPR5EY-11 - 11Ron * 3 = 33 RON;

- filtru aer Daewoo - 21 Ron;

- manopera service - 210 RON;

 

Total: 516 RON.

 

A doua revizie, Septembrie 2008 (revizie de 2 ani sau 40.000km):

- ulei Valvoline SynPower 5w30 XL III - 71 RON/l * 3 litrii = 213 RON;

- filtru ulei Toyota - 33RON;

- filtru combustibil Mann - 35 RON;

- filtru aer Daewoo - 21 RON;

- placute frana Ferodo Premier - 90 Ron;

- lichid de frana OMV dot 5.1 - 9 Ron/0.5 litrii * 4 cutii = 36 Ron;

- bujii NGK BPR5EY-11 - 11 Ron * 3 = 33Ron;

- manopera service - 285 Ron;

- Scanare motor - 61 Ron;

Mai am de facut asa:

* schimbat antigel:

- antigel Daewoo 2 l * 24Ron/litru = 48 Ron;

*schimbat curea transmisie alternator

- curea alternator Daewoo - 14 Ron;

*manopera mecanic pentru cele doua de mai sus: 50 Ron;

 

Total a doua revizie: 919 Ron.

 

Total intretinere anul 2008: 1.435 RON.

 

In rest, toate bune si frumoase, masinuta merge ok, a sarit de 27.000km, nu mi-a mai atras atentia in mod negativ nimic pana acum, in afara poate de un greieras stabilit prin zona torpedoului si care "canta" pana se face mai cald in masina. Poze nu i-am mai facut, este cam nespalata si nu vreau sa o fac de rusine :P .

Share this post


Link to post

Salut am vazut ca ai Philips Blue Vision zi si mie se vad albastre in far adica se ia politia de tine?Ca de mult timp ma bate un gand sa imi iau dar nu mai vreau probleme cu certificatu :( .Multumesc

Share this post


Link to post

Daca farurile sunt stinse si te uiti de langa far(maxim 1 metru) se vede ceva albastrui(nu albastru) in far. Cand sunt aprinse nu se vad deloc albastre(doar ieftiniturile alea din targ se vad albastre), se vad un alb rece.

Ca impresii: pe uscat sunt bestiale, bat foarte mult si lumineaza foarte bine in fata masinii. Pe ud insa este o problema, sunt mai slabe ca cele stock, lumina fiind alba-alba este absorbita de asfaltul ud si nu vezi mare lucru in afara de marcajele de pe drum, benzi and stuff, care se vad insa foarte bine.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Hihi, astazi am dus masinuta sa faca baita, trecuse mai mult de o luna de la ultima spalare si era extrem de jegoasa, de jos pana la jumatatea portierelor nu se vedea ce culoare are. Am spalat-o in parcajul de la Universitate, foarte de treaba gagiul de acolo, dupa 10 ron, mi-a spalat-o extrem de frumos pe afara si ca bonus mi-a spalat si covorasele din fata, sters geamurile pe interior, etc.

 

Masinuta a sarit oficial de 27.000km, km se aduna, nici nu stiu cand i-am facut. Consumul nu i l-am mai facut de ceva vreme, am tot uitat insa nu cred sa fi sarit de limitele normale. Sambata am rezolvat si o problema ce ma framanta de mult: aveam constant inpresia ca, in ciuda directiei asistate, volanul se misca mai greu.

Dupa ceva cercetari am dat cu WD40(solutie provizorie, mai mult de proba) pe crucile cardanice ale coloanei de directie. Surpriza! :-> Volanul se misca extrem de usor din nou! Crucile alea cardanice erau uscate-uscate, nici un strop de unsoare nu aveau pe ele, nimic. Acum trebuie sa vad cum fac sa bag niste vaselina acolo fara sa murdaresc tot prin masina. #-o

Am constatat astazi de dimineata ca au mai aparut 1-2 zgaibe, mici zgarieturi cauzate de pietre, cat un varf de scobitoare, in partea de jos a masinii. In primavara ma gandesc serios sa o bag o tura la un service bun(service pe care nu l-am gasit inca :-W , dar caut) pentru a fi remediate micile zgarieturi, sa arate ca noua din nou.

 

Fiindca este din nou curatica si mi-e foarte drag de ea, i-am facut cateva poze folosind camera unui coleg. Imi cer scuze pentru unele poze, sunt cam neclare, nu m-am priceput prea bine sa o reglez.

post-5484-1223974443_thumb.jpgpost-5484-1223974448_thumb.jpg

post-5484-1223974453_thumb.jpgpost-5484-1223974457_thumb.jpg

post-5484-1223974461_thumb.jpgpost-5484-1223974465_thumb.jpg

post-5484-1223974469_thumb.jpgpost-5484-1223974474_thumb.jpg

post-5484-1223974478_thumb.jpgpost-5484-1223974482_thumb.jpg

post-5484-1223974486_thumb.jpgpost-5484-1223974491_thumb.jpg

 

"Bestia" gata de atac :-> :

 

post-5484-1223974495_thumb.jpg

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Ai lasat-o tu o luna .. neimbaiata? :D

Reglajele nu-s rele.. ca-s cam automate.. dar nu gaseai si tu un peisaj mai omenesc, numai darapanaturile alea? :P

Share this post


Link to post

Am lasat-o pentru ca azi vedeam frumos afara, seara ma gandeam ca a doua zi o spal iar a doua zi dimineata ploua. De vreo saptamana tot ma tin sa o spal.

 

Este mai pitoresc asa :P , masina iese in evidenta intre darapanaturile respective... . Serios acum, este curtea unde sta masina pe timpul zilei, cat stau la servici.

Camera nu era pe automat, era pe modul P si proprietarul ei mi-a zis sa o las asa, ca ies mai bine pozele, dar la unele se pare ca nu a fost destula lumina pentru Iso 80.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

P este auto in care pui tu ISO si care parca nu pune singur blitz, timpul de expunere si diafragma sunt calculate de aparat :)

Pitoresc loc, mai ales tomberonul de gunoi, dar e drept.. se foloseste pentru evidentiere prin comparatie :P

Share this post


Link to post

Acela nu este cos de gunoi, este un birou vechi cu vreo 2 cartoane pe el.

Share this post


Link to post

Ieri am dedicat aproape toata ziua pregatirii de iarna a masinutei.

Astfel, ~3 ore am fost la un mecanic, sa schimb cureaua de alternator si antigelul. Cureau noua este GM originala, facuta rost cu mari eforturi(matizul meu are un model de curea cu canturi nu cu dinti cum au marea majoritate a matizurilor). Antigelul folosit a fost pana la urma GM original, rosu-rozaliu. Cureaua care era pe masina arata super-ok, nu avea nici o crapatura, nimic, dar mai bine sa fii sigur, nu? Si asa a costat 14 RON. Dupa curatarea sistemului de racire+alimentarea cu noul antigel prima si ingura impresie pana acum este ca baga caldura mai repede putin si mai "in forta". Acul sta unde trebuie, aproape la linia de jumate, asa cum a stat si pana acum iarna/vara.

 

Dupa aceste operatiuni am purces spre Auto-Soft unde, dupa o asteptare de aproximativ 2 ore masina mea a intrat la schimbatul anvelopelor de vara cu cele de iarna(Debica Frigo Directional) S-au spalat jantele cu tot cu cauciucuri intr-o masinarie de-a lor, echilibrat+montat. Cost total al operatiei, cu tot cu dejantat+pus cauciucurile de iarna pe jantele din dotare: 73 RON.

 

In consecinta, masinuta este gata sa dea piept in capota cu iarna!

Share this post


Link to post

Maty a facut we asta cunostinta cu zapada, a doua oara in viata sa, numai ca de data asta a avut ocazia sa si mearga pe zapada destul de mare, incarcat cu 4 oameni. Caucicurile de iarna s-au descurcat admirabil, nu am avut nici un fel de emotie, chiar daca era un pic incarcata(sa tot fi fost vreo 250kg), pleca de pe loc fara probleme, frana fara probleme. Ieri, pe drumul de la Bran la Bucuresti, via Brasov s-a murdarit ca porcu`, pana la jumatatea geamurilor laterale era plina de noroi+sare. Pe portiere, capota motor si haion nu se mai vedea ce culoare are masina, doar plafonul mai ramasese albastru. Astazi la prima ora am dat o fuga pana la spalatorie si am debarasat-o de crusta de sare+noroi.

 

O poza cu maty in timp ce il "dezgropam" de sub zapada(prietenii cu care am fost faceau misto de mine zicand ca daca mai ningea putin nu-l mai

gaseam in parcare :P ):

post-5484-1227521490_thumb.jpg

 

Consumul estimat pentru drum(Bucuresti->Bran-Brasov->Bucuresti), 4 oameni in masina+bagaj(portbagajul plin): 6l/100km.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Breee- da' ce o nins la voi...

Ai lopata ca a mea- isi face treaba bine. O iarna usoara va doresc la amndoi!

Share this post


Link to post

Zapada era de la Bran. La Bucuresti nu a fost nimic interesant, decat ploaie.

Share this post


Link to post

Hmm..n-am mai scris de ceva vreme pe aici.

Astazi pentru ca a fost cald afara am decis eu ca as putea sa-i mai acord ceva timp masinii, avand in vedere ca de pe la inceputul lui decembrie nu am facut sa-i bag benzina si sa o conduc.

Astfel s-au realizat urmatoarele:

- desfacut fata de usa de la usa soferului si eliminat un greiere+prins la loc tija care comanda deschiderea usii(sarise din niste cleme si se deschidea cam aiurea, trebuia sa trag mult de manerul ala);

- gresat pedale frana+ambreiaj - incepusera sa scartaie usor;

- aranjat chederul de la usa din fata dreapta - voiam sa-l schimb intial insa am hotarat sa incerc intai sa vad daca ii gasesc vreun defefect; am descoperit faptul ca in dreptul gemuletului mic al usii chederul era desprins cam 5 cm; l-am prins la loc si acum astept sa fac un drum sa vad daca mai suiera vantul;

- facut curat in interior;

 

Eh..si acum urmeaza partea tare...

Ma hotarasem eu sa curat I.A.C-ul, masina statea dubios la ralanti plus alte mici probleme expuse la topicul cu probleme motor matiz. Buuun, am scos cele doua sigurante de la ECM(initial am scos-o doar pe cea de 10A insa am vazut ca mai este una de 15A, tot pentru ECM si am scos-o si pe aia, sa fiu sigur) si m-am apucat de "treaba": am desfacut senzorul de pozitie al clapetei de acceleratie(TPS-ul)..Exact la ce nu trebuia sa umblu! Mi-am dat seama ca ceva nu este in regula cand, dupa ce am desfacut cele 2 suruburi, am ramas cu o piesulita de plastic in mana ce nu semana cu IAC-ul pe care il stiam eu. M-am dus repede la manual si mi-am dat seama ca desfacusem altceva. L-am pus la loc, sperand sa brodesc pozitia in care fusese, mai ales ca se regleaza foarte greu si apoi am scos IAC-ul. Eu nu mai umblasem niciodata la el in 31.000km iar in service nici atat. L-am scos usor afara si dracovenia era acoperita de vreo 2 mm de funingine. L-am curatat usor, fara sa-l sa-i schimb pozitia si apoi am scos funinginea care era adunata in locul unde salasluieste el. Ideea este ca era funingine ca la balamuc acolo, desi nu merg subturat cu masina(in 99% din cazuri).

Am pus toate mufele la loc, toate sigurantele la locul lor si i-am dat cheie, cu inima stransa(ma asteptam sa stea ralantiul in 3000 de ture sau sa nu porneasca). De unde! A pornit imediat, cu ralanti usor turat insa mult mai constant, am lasat-o sa mearga vreo 3-4 minute si apoi n-am mai avut rabdare si am facut o tura cu ea. Observatii:

- ralanti mult mai stabil si linistit;

- pleaca de pe loc mult mai rapid=>este posibil sa fi avut ralantiul pana acum pe la 750-800rpm;

- sunet mai placut in sarcina la peste 3000rpm;

- accelereaza destul de ok, chiar si subturata(am incercat cu aII-a la 5km/h), fara sa tremure;

 

Nu-mi dau seama cum am avut atat bulan sa fi nimerit sa pun TPS-ul la loc exact cum trebuia, fara scaner, insa sper sa nu apara ceva. Oricum, masina este in perioada de monitorizare, daca apare ceva ciudat o duc la service imediat.

Modificarile de "comportament" observate nu stiu carui fapt se datoreaza, in principal, resetului de ecu, curatarii IAC-ului, faptului ca am umblat la TPS sau la toate 3 insa sper sa nu postez peste 3 zile zicand ca am comis-o.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

In ultimele 2 luni de cand n-am mai scris pe aici s-au facut urmatoarele:

- revizie 2.5 ani/50.000km la 32.500km parca;

- am schimbat chederul de la usa dreapta;

- pus anvelopele de vara;

 

La revizie mi-au gasit TPS-ul "in plop", dereglat, au reglat si surubul de capat de cursa si s-a inlocuit cilindrul de franare de la roata dreapta spate. Acum masina merge constant bine, am scapat de chestia cu "acum trage/acum nu", consumul este super(Bucuresti->Braila mers 100-110km/h, mai putin in satele unde sunt camere, am scos consum de 4.8l/100km) iar frana este mai ferma.

 

In rest, nici o problema, totul in limitele normale. Masina are ~34.500km.

Cateva poze cu masina curata, in curtea unde ma asteapta sa ies de la servici:

post-5484-1239197710_thumb.jpgpost-5484-1239197771_thumb.jpg

post-5484-1239197825_thumb.jpgpost-5484-1239197853_thumb.jpg

post-5484-1239197897_thumb.jpgpost-5484-1239197910_thumb.jpg

post-5484-1239197923_thumb.jpg

 

Peste vreo 2-3 saptamani vreau sa-i fac o spalare cu manuta mea, la burete, si apoi sa-i dau prima ceara din viata ei. Sunt foarte curios de rezultate.

Share this post


Link to post

I-ai pus barele de sus s-o poti parca ca pe fierul de calcat ?

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...