Jump to content
Sign in to follow this  
closchkutza

Buburuza Albastra

Recommended Posts

Benzina de la mers subturat. Da-i talpa ca se duce.

Share this post


Link to post

Cum adica? :scarpin: Suiera benzina? Uite cum schimb eu treptele, in mod normal: 1->2: 20/25km/h; 2->3: 40km/h; 3->4: 60km/h; 4->5: depinde, dar nu mai jos de 85km/h. Ce naiba e subturat aici?

Share this post


Link to post

Ma refeream la nivelul din baie :) )

Daca tot ai pus 0w40 .. da-i blana, ca e dens si sa-l mai subtii :D

 

Hai joi sa auzim suieratul, ca asa e greu de ghicit :)

Share this post


Link to post

Naiba stie. Ori asa face ea si nu am auzit eu pana acum, ori..nu stiu. Trage de nu-i adevarat, motorul in sarcina se aude ca un mic Porsche, porneste super-usor si apoi, cu motorul rece nu da in nas deloc.

Daca stau bine sa ma gandesc, totusi parca am mai auzit suieratul ala, cand mi s-a dereglat(sau ce naiba o fi patit) TPS-ul, si masina statea turata, dar nu sunt sigur deloc. Sper sa pot ajunge joi, nu sunt sigur, sa bagam o ureche la el. De auzit se aude ceva, dar acu` daca asa o fi normal sau nu, asta nu mai stiu.

Se poate intampla ceva daca incerci sa pornesti motorul cu treapta intai sau doi cuplata, pe rampa? Mecanicul a dat la cheie sa o porneasca, a tinut cheia vreo 3 secunde, motorul nu a pornit, s-a auzit un sunet ca si cum ar fi umblat la cutie si apoi a dat iarasi la cheie si a pornit. Repet, nu sunt sigur ca asa a facut, doar o banuiala.

Share this post


Link to post

Se pare ca sunt urmarit strajnic de ghinion...

 

Masinuta a ajuns la 16.000km. Motorul si tot ce tine de partea tehnica si electrica merg perfect, mai bine decat in ziua in care am luat-o. Nu am de ce sa ma plang. Chiar ma incanta faptul ca nu am avut nici o problema legata de aceste aspecte. Dar asta nu este tot...

 

 

Acum 10 luni am avut o mica "confruntare" cu un logan. Avarii minore, de ambele parti: la logan numai de suprafata, sa zic asa, la mine bara spate indoita(schimbata ulterior) si aripa spate indoita, sub stop(indreptata in reprezentanta). Toate s-au rezolvat frumos, astfel ca singura "cicatrice" ramasa a fost un luft de ~5mm intre bara si aripa. Nu m-a deranjat asa ca nu am mai dat importanta acestui aspect. Vineri am descoperit ceva ce m-a lasat ca la dentist: prin luftul acela, se putea vedea(cu o lanterna si ceva rabdare) cum rugina a inceput sa roada. Ar mai fii o chestie de precizat: in masina asta, de la prima ploaie a intrat apa. Si nu a intrat apa ca la orice masina decenta, pe la vreun cheder, ceva, nu, a intrat apa prin interiorul stalpului din spate stanga(banuiala mea si a celor din service). Mai precis, apa ajungea(si ajunge, daca ploua) in portbagaj pe dupa finitia din stanga a portbagajului si se scurgea pe sub aceasta finitie in locasul rotii de rezerva. Am fost de cateva ori la service cu ea, pe motivul asta, dar nu s-a gasit locul pe unde se infiltreaza. S-a izolat cu silicon de parbriz locul unde calca talpica aceea de la suportul de bagaje de pe plafon, dar apa tot intra.

 

Problema este asta, in momentul de fata: Eu am o masina, in varsta de 1 an si 3 luni, in garantie, ruginita din cauza naturale(infiltrari de apa). Rezolvarile, primite de la service, ar fii:

- Se incearca sa se gaseasca punctul pe unde intra apa;

1. Reparam zona ruginita, dar daca rugina este in interior(si este, m-am chinuit sa vad prin gaurelele ce dau in contraaripa si se vede "rosu") o sa rugineasca la loc;

2. Taiem aripa de sus(de la stalp) si sudam alta, dar o sa-ti rugineasca la suduri(aceasta varianta pe banii mei, oe garantia reparatiei nu vor sa accepte decat varianta 1. );

 

La garantie(tipul ce se ocupa de garantie la service) mi s-a spus ca nu e problema lor ca a ruginit, pentru ca zona aceea a fost reparata(indreptata). Pe garantie vor sa bage numai stoparea apei de a intra in masina.

 

Practic, eu raman cu o masina de 1 an si ceva, in garantie, ruginita(si care o sa rugineasca mai departe) si atat.

 

Partea mai grava este ca mi s-a spus ca pragul "comunica" cu contraaripa(zona ruginita) si ma gandesc ca este posibil ca si acolo sa fii ajuns apa si astfel si zona aceea sa fie ruginita pe interior. Mai mult, pe sub masina am descoperit zone ne-terosonate, unde este tabla goala, iar la imbinarile dintre diverse table(suduri din fabrica) au inceput sa apara punctulete rosii de rugina. Sunt curios cum o sa justifice acest lucru cei de la Craiova/garantii.

 

Ce as vrea eu sa se intample, in cazul de fata: sa reusesc sa mi se schimbe, pe garantie, caroseria. De ce cred ca asta este rezolvarea: pentru ca orice reparatie s-ar face, este doar temporara. Pentru ca rugina nu a aparut din ca urmare a reparatiei executate, ci ca urmare a infiltrarilor de apa prin stalpul din spate stanga.

 

Atasez niste poze, cu ceea ce se poate observa, de afara, prin luftul acela de ~5mm existent.

post-5484-1203409257_thumb.jpg

post-5484-1203409267_thumb.jpgpost-5484-1203409273_thumb.jpg

 

Asa arata masina acum, dupa reparatia facuta acum 10 luni(se poate observa si luftul despre care vorbesc, daca se da zoom pe poza):

post-5484-1203409390_thumb.jpg

 

Asa arata masina in urma "avariilor" avute acum 10 luni:

post-5484-1203409519_thumb.jpg

 

Credeti ca am vreo sansa sa obtin asta? Credeti ca "pretentiile" mele sunt aberante?

 

Chiar am nevoie de sfaturi...

 

 

L.E: Adaug si cateva poze, facute sub masina acum vreo saptamana:

post-5484-1203410522_thumb.jpgpost-5484-1203410543_thumb.jpg

post-5484-1203410508_thumb.jpg

 

Asta este doar o bucata cu probleme. O sa o urc pe o rampa in week-end si vreau sa o inspectez pe toata.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Eu sper sa ai succes cu cererea ta dar nu cred ca o sa schimbe Daewoo caroseria nici in 100 de ani. Oricum stai pe capul lor , fa ceva ameninta cu opc-ul. Nu e normal sa rugineasca dupa atata timp. Succes.

Share this post


Link to post

Nu-ti mai fa griji, mergi un an doi, daca da rugina pe-afara o cosmetizezi si la bazar cu ea :)

Nu poti obtine vreodata o caroserie noua parerea mea, si nici pentru tine nu merita.

Table omule, tu sa fii sanatos.

Share this post


Link to post

Sunt aprope convins ca nu pot obtine, dar oricum, vreau sa vad si ce parere au reprezentantii fabricantului despre asta.

 

De ce zici ca nu merita, nici din punctul meu de vedere?

 

Nici nu stiu cum sa mai gandesc. E frustrant sa stii ca platesti rate la o chestie care "se descompune"..incet-incet.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Pai eu nu stiu cum ar monta aia totul pe o noua caroserie, nu mai iese lucrarea ca pe linia automata in fabrica.

Cred ca o sa te otravesti de pomana. Daca era vorba de o casa poate mai merita, dar asa.. da-o naibii, e doar o masina, altii le cumpra rasturnate de 3 ori si vopsite.

Share this post


Link to post

La service mi-au zis ca in cazul in care reusesc asa ceva, masina se duce la Craiova si o baga in uzina, pentru a schimba caroseria. Acum, cat de adevarat este, nu stiu.

 

Ma mai bate un gand sa o vand acum...nici nu stiu ce sa fac.

Share this post


Link to post

Pai, in primul rand, calmeaza-te.

In al doilea rand, tu nu ai garantie la reparatia facuta de service?

Ai sunat la Craiova?

Share this post


Link to post

Am garantie la reparatia facuta, dar:

1. Mi-au zis ca imi repara zona(adica slefuit, chituit, vopsit), rugina tot va aparea acolo..

2. Nu cred ca din cauza reparatiei facute am eu probleme cu rugina acum, ci mai degraba din cauza infiltrarilor de apa.

 

3. Vad ca rugina a inceput sa apara si pe sub masina, si acolo nu a fost lovit nimic.

 

De sunat nu am sunat, pentru ca nu stiu ce incurcatura au facut astia de la ING ca nu mi s-au virat banii catre Vodafone :redface: , asa ca abonamentul este inchis, pana cand rezolv cumva.

Share this post


Link to post

Bun... pai hai sa facem o mica sedinta si sa vedem pe unde dracu intra apa. Apoi sa ti-o repare. Si gata.

Omule, pana si tu ruginesti pe zi ce trece... ce voiai de la ea? Sa straluceasca pentru totdeauna? Lasa dedesubtul.

Share this post


Link to post

Man, are 1 an si ceva la naiba. Nu ma asteptam sa tina forever, dar nici dupa 1 an sa am problemele astea. Tu cum te-ai simti daca dupa 2 ani sa zicem ai avea rugina la Civic?

 

De ce sa las dedesuptul?

Share this post


Link to post

Ce probleme ai mai?

Parca erai pe langa mine. Ia sa vad si eu marile probleme maine. Ok? Si vedem dupa.

 

PS: Eu deja stric Civicul. Si, crede-ma, nu apuc asa rugineasca > :)

Share this post


Link to post

Astazi, profitand de vremea superba de afara, pe la pranz m-am dus chitit sa fac curat in masina. Nu mai fusese curatat nimic pe acolo de vreo 3-4 luni, asa ca am avut ceva de munca: aspirat, spalat covorase, sters toate plasticele de prin interior, spalat geamuri, sters motorul. In vreo 3 ore, cat a durat tot, am avut timp sa ma gandesc la ce o sa fac cu masina si fiindca am realizat pentru a mia oara ca imi este draga, am hotarat in sinea mea ca masina o pastrez, nu o vand sa scap de ea, o sa repar ce este de reparat(tablaraie) pe banii mei, la un service bun si nu-mi mai fac sange rau aiurea.

 

Am facut si cateva poze, cand ma mai odihneam:

post-5484-1205077216_thumb.jpg post-5484-1205077232_thumb.jpg

post-5484-1205077245_thumb.jpg post-5484-1205076398_thumb.jpg

post-5484-1205076408_thumb.jpg post-5484-1205076420_thumb.jpg

post-5484-1205076433_thumb.jpg post-5484-1205076442_thumb.jpg

post-5484-1205076451_thumb.jpg post-5484-1205076463_thumb.jpg

post-5484-1205076474_thumb.jpg

 

Masina merge in continuare bine, am doar un singur zgomot la puntea spate, pe partea dreapta(probabil vreo bucsa). Sper sa o rezolv cu ocazia reviziei de 18 luni care cred ca va avea loc saptamana ce vine. Masina arata zic eu bine, dupa ~16 luni de cand am luat-o. Este in continuare "stock" pentru ca sincer, nu simt nevoia vreunei modificari. Voiam si vreau sa ii schimb jantele cu unele de aliaj, dar pana nu o sa gasesc unele de aliaj mai usoare decat cele de tabla, nu cred ca fac nici o afacere.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Man- nu mai pune poze cu masina, ca ma loveste nostalgia... pe bune!

Tare frumusica e, mititica. Am o urma de regret dupa a mea...

Imi place ca o ingrijesti, motorul arata f bine.

Trage totusi de astia din service sa ti-o rezolve la garantie, ca e pacat de atatia nervi cati iti faci.

Toate cele bune si o primavara cat mai frumoasa!

Share this post


Link to post

Nu vreau sa ma mai enervez. Pe garantia masinii nu se pune problema, asta pentru ca cei de la craiova nu au vrut sa ma asculte, ei intelegand ca apa intra in masina in urma loviturii primite sub stopul din stanga, desi 2 oameni le spuneu exact pe dos(eu si cu reprezentantul de la service) iar cei de la service-ul unde s-a facut reparatia acum 10 luni s-au sucit si mi-au spus ca ei acorda garantie la manopera de 3(trei) luni. So, imi bag picioarele si o sa o fac pe banii mei, nu mai stau ca ultimul milog sa trag de ei. Prefer asa, poate asa nu mai iese rugina.

Share this post


Link to post

Arata super buburuza ta, e bine ca are si ceva dotari - eu am un Matiz E si se mai simte nevoia de unele lucruri (ac, inchidere, mp3 etc).

Cred ca iti faci prea multe griji - la o masina atat de ieftina ca matizul e inerent sa mai apara cate o problema.

Mie de ex imi scartie plasticul la bord de nu-i adevarat la trecerea peste denivelari si nu numai!

Share this post


Link to post

Buburuza mea iti transmite multumiri pentru compliment. :P

 

Arata bine pentru ca am grija de ea ca de o fiinta vie(sau pe aproape :D ), asta pentru ca nu tin cont de pretul la care am luat-o. Pot sa zic ca si daca as fii avut o Honda, tot atat de mult as fi avut grija de ea. Imi fac griji si ma enervez tocmai pentru ca tin la ea si incerc sa am grija de ea cat pot de mult.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Maine o sa duc masina la revizia de 18 luni(sau 30.000km). Ieri si astazi am alergat prin Bucuresti sa ii cumpar toate consumabilele pentru revizie:

 

- filtru ulei(w67/2) si benzina (wk55/3) ambele Mann - 40RON;

- bujii NGK BPR5EY-11 - 33RON;

- lichid frana OMV DOT 5.1 - 1l - 36RON

- ulei Valvoline SynPower XL III 5w30 - 186RON.

 

Pana acum am scos din buzunar 295RON. Sa vad cat o sa fie si manopera, dar cred ca mai ieftin de 400 RON nu scap.

Cu uleiul asta pe care l-am cumparat acum am unele indoieli. Este prima data cand bag in motor 5w30 si nu pot sa zic ca sunt foarte convins, dar am zis sa incerc. In plus, tipul asta de ulei, SynPower XL III nu este foarte raspandit, sper sa fie bun, mai ales la cat a costat...

 

Mai am de rezolvat o zdranganeala pe spate-dreapta(Nonel zicea ca s-ar putea sa fie de la amortizor), sper sa scap si de asta.

Impresii maine, dupa revizie.

Share this post


Link to post

Nu uita de suieratu` de la geamul din dreapta...daca rezolvi sa spui si tu care era cauza :D

Edited by stryder

Share this post


Link to post

Da, o sa reclam pe garantie asta, alaturi de amortizoarele de la haion care nu mai amortizeaza nimic, trebuie sa tin de haion ca altfel il zboara din bolturile de prindere, de zgomotul de la roata din spate dreapta si troncanitul de pe fata, ce nu vrea sa dispara nici batut.

 

Probabil trebuie schimbat chederul, desi la mine nu se vede sa fie piscat pe undeva si nici imbatranit.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

O sa scriu aici, pentru ca nu am gasit alt topic in care sa se potriveasca.

 

Am facut si revizia de 18 luni(la 16 luni si 17.000km).

S-au schimbat filtrele(ulei si benzina), uleiul, bujiile si atat. Bujiile erau caramizii, toate 3 aceeasi culoare, cica este ok sa fie asa.

 

Lichidul de frana mi s-a spus ca l-am luat cam degeaba, ce am pe masina este foarte bun si mi s-a recomandat sa nu il schimb inca. Am acceptat.

La roata din spate-dreapta nu se stie ce troncane. Se pare ca nu este nici o bucsa vinovata, vina s-ar putea sa fie a amortizorului, desi nu este curs. Trebuie sa caut undeva un stand de amortizoare, sa fac un test, ei nu au asa ceva si altfel nu se poate schimba.

De asemenea, mi s-a reprosat ca filtrul de ulei este prea mic si sa nu mai iau tipul asta(era cam cu 2cm mai scurt decat cel pe care il aveam pe masina).

 

S-a pus testerul pe ea si aici ar cam fii o problema: timpul de injectie cam mare(dar o sa detaliez in alt topic asta). In rest mi s-a spus ca masina este per-total ok. De amortizoarele de la haion am uitat complet, iar chederul a fost inspectat si s-a ajuns la concluzia ca nu are nici pe dracu, deci nu se stie de ce suiera(si nici test-drive nu se putea face, la cum se circula).

 

Am platit doar manopera - 133Ron(3.2h) iar la masina s-a lucrat cam 1h si vreo 10 min.

 

Am avut ceva emotii cu uleiul, insa mi-au trecut cand am plecat cu masina: motorul parca mai silentios, mai elastic, trage mai bine(asta din cauza bujiilor si a resetului). De asemenea, s-a schimbat si sunetul motorului, acum calcat pe coada suiera ca un mic turbo. Si mecanicul a spus ca ce am luat este foarte bun(Valvoline SynPower XL-III 5w30). Sa vedem la vara.

 

 

l.E: Stie cineva un servic cu stand de amortizoare prin zona centrala(dorobanti, victoriei, unirii)? Cam cat costa un test?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...