Jump to content

Salex

Super Moderatori
  • Posts

    5632
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    213

About Salex

  • Birthday 09/21/1976

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Bucuresti
  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Ex-Daewoo, Opel
  • Model
    Leganza, Insignia
  • An
    1997, 2014
  • Nr. Inmatr.
    B-76-MOS

Recent Profile Visitors

11572 profile views

Salex's Achievements

  1. Dupa capul meu, aia de 71Ah probabil ca a murit prematur pentru ca nu a fost niciodata incarcata cum trebuie. Daca practici drumuri scurte, mai mergi si noaptea si mai pornesti AC-ul ... cu atat mai grav 😄.
  2. Pe stirea mea, nu e vorba de 10%. Pentru alternator, mie mi se pare putin sa aiba 80A. Daca lucrurile stau asa, personal as recomanda o "baterie" de 50Ah. In functie de cat de mult mergi noptea (mai degraba ziua ...) as zice ca acumultatorul ala de 60Ah deja este putin cam mult, dar o sa isi faca treaba.
  3. Ieri am luat turbina de la atelier, nu merita, din punctul meu de vedere, reparatia. Pe langa faptul ca nu au gasit partea "calda" a carcasei, o estimare facuta prin comparatie cu alte modele similare a dus la concluzia ca reparatia ar urca la minim 2200-2500 lei. In conditiile in care am luat turbina noua, OE, la mai putini banuti, o sa repet procedura anterioara cand va fi cazul ...
  4. Rolul e clar, fac exact ce face "oil catch can" ... Condenseaza si acumuleaza vaporii de ulei, la fel si apa ...In intelepciunea sa, GM insa le-a facut fara golire pe principiul ca la fiecare 100.000 km le schimbi ... Doar nu iti fac gaura in buzunar 150-200 EUR. GM poate nu a auzit de spray-ul de curatare carburator/injectie/turbina 🤣 PS: Am gasit acum pe net si rectific, cam 350 EUR
  5. Am un "oil catch can" ramas de pe vremea Leganzei, nici la aia nu am reusit sa il pun. La BEE e imposibil de montat, spatiul nu imi permite, dar o sa ma uit mai cu atentie la Naluca, acum ca tot am constatat ca e masina ieftina si nici macar canistrele lui BEE nu le are :)). Dupa tot ce am descoperit in weekend la BEE, chiar sunt intrigat la ca la Insignia nu au pus ceva similar ... E aceeasi generatie de masini si motoare, poate ca vorbesc cu pacat si ascunde niste chestii pe care inca nu le-am identificat. De amibitie, cu prima ocazie scot furtunul de admisie si din turbina Nalucii, sa vedem ce balauri se ascund. Sunt la fel de curios in cat timp se vor umple canistrele alea. Mi-am propus sa verific la fiecare schimb de ulei intrarea in turbina, pana cand o sa constat ca apar urme de ulei/vapori de ulei. 101% de acord cu partea de infestare cu apa si ulei, nu doar ca nu se simte bine, dar ma tem si de socuri hidraulice. M-am gandit la un sistem de purjare a canistrelor, dar nu cred ca merita efortul si nici riscurile (adica sa gauresc canistrele in partea inferioara si sa montez un surub de purjare ...) . Demontarea e super facila, curatarea la fel, mananca maxim 10 minute cu totul si nici nu risc sa busesc ceva pe acolo, asa ca o sa ramana nemodificate, dar vor fi intretinute ceva mai rigid. Ramane un semn de intrebare privind interiorul canistrelor si cat de eficienta e curatarea pe care o pot face cu solutii/spray-uri. In "oil catch can"-ul mentionat mai sus am gasit un fel de "lana de otel" - parca ii zice - ceva care seamana cu buretii de bucatarie din inox. Presupun ca dracia are un rol in condensare ... Nu prea am cum sa verific daca in canistrele astea mici s-a gandit mesterul sa bage ceva similar ... si chiar daca as afla tot degeaba ar fi, nu am acces sa schimb ...
  6. Off: Iete pe cineva care, indirect, imi da dreptate atunci cand zic ca nu este relevant consumul dat sub forma de litri/suta de km ! Mereu am zis ca trebuie introdus si timpul in relatia asta ... Nu de alta, dar "time is money" 🙂. Cumva si producatorii imi dau (mascat) dreptate, pentru ca indica mai multe consumuri, in functie de o viteza fixa ... Si legat de topic: azi BEE a parcurs traseul Sibiu-Ploiesti (DN1 pana la Sambata, apoi pe un drum "sub munte" pana la Zarnesti -> Paraul Rece -> Predeal) cu 3,5lt/suta km. Fata de Valea Oltului aici am urcat destul de mult. In regim de utilizare normala se confirma tot ce am scris anterior, cuplul e prezent foarte jos, reprizele sunt mult mai puternice, se pot face depasiri rapide intr-o treapta superioara. Se confirma succesul curatarii descrise mai sus, acum sunt curios cam cat de repede s-or umple canistrele alea. Nu merita sa imi aloc timp si efort pentru a "inventa" un sistem de drenaj, in stil "oil catch can" pentru ca oricum nu e prea mult spatiu in compartimentul motor al lui BEE si este necesara demontrarea tubulaturii de admisie. Ramane ca mare plus experienta castigata.
  7. Bun ... continuam cu BEE ... oricum Naluca e OK, deci ar fi doar cateva chestii amuzante. @Viktor speculeaza matale in legatura cu bocancul greu, pe datele din pozele urmatoare: Parcurs: Aldesti (inainte de Rm. Valcea) - Valea Oltului - (sat mai sus de ) Sibiu A doua zi s-au mai adaugat cam 40 km, aici incluzand Sibiu, cumparaturi piata etc. Acum, revenim la chestii grele ... @ches N-am ajuns la membrana, la PCV ... pentru ca am ajuns la un moment din categoria "Soc si groaza" ! La Naluca compartimentul motor este aerisit si se vede clar cum intra in furtun simplu (dinspre capacul culbutorilor) in tubul de admisie aer care se duce la intrarea in turbina. Deci, ne incadram in categoria masini ieftine 😆. Dar sa vedem care e faza cu "soc si groaza". In weekend am scos tubul de admisie din turbina lui BEE si imediat am reperat urme serioase de ulei. Am sters putin cu un servetel de hartie, nu mi-am imaginat ce va urma. Si acum, "socul". Doua mici canistre, cu furtunurile sertizate ... Deci, iete ca BEE are niste chestii smechere pe care Naluca nu le are :)). Cat le-am intors pe toate partile m-am trezit cu o groaza de ulei (clar ca iesea din canistrele alea). Am facut o evaluare rapida, mi-am zis ca o sa scot tot uleiul si il las sa se scurga pe un servetel de hartie. Si aici a inceput "groaza" ! Mult mult ulei si urme de apa. Ca atare, am trecut la arme ceva mai grele, le-am luat in timpul plimbarii prin Sibiu. Nu faci treaba buna fara un trio solid ... Am plusat cu un spray de frane, deja incepusem sa ma panichez Am dat la greu cu sprayul de carburator si ala de frane in canistrele de mai sus, dupa care altfel a iesit mizeria. Ar fi fost o idee sa scot canistrele si sa le curat individual, dar nu aveam coliere la mine, asa ca am preferat sa bag spray de frane in ele si sa le pun la compresor, pana nu am mai iesit nimic din ele. Daca tot am curatat furtunul de intrare si cele doua canistre, m-am dus mai departe, spre turbina, nu degeaba am luat spray-ul ala dedicat. Poza am facut-o pentru uleiul care curgea efectiv din turbina dar, in interior, de vad si palele turbinei, incarcate cu mizerie. Cu motorul pornit i-am dat cateva "fas-fas"-uri cu sprayul dedicat, ocazie cu care nu am putut sa nu ma inec cu un miros puternic de amoniac. Daaar ... super mistor si eficient !!! Am repetat procedura de 3-4 ori, se vede cum a evoluat curatarea palelor Ca sa ma asigur ca ajunge agent de curatare suficient in turbo-cooler, i-am bagat pe gat cam tot ce aveam in materie de spray-uri. Mai departe am scos furtunul de dupa intercooler si i-am dat cocktail si direct in clapeta de acceleratie. A scos ceva fum alb, inecacios, oarecum de asteptat. A scuipat si ceva mizerii prin esapament. Evident, m-am ales si cu un Check aprins, pentru ca am scos cativa senzori in timpul interventiei, ca sa nu risc rupere de cabluri/mufe. Am lasat agregatul sa se odihneasca peste noapte, in ideea ca se curata cum trebuie tot ce inseamna intercooler, tubulatura etc. A doua zi am plecat sa alergam putin. In mod inexplicabil motorul s-a incalzit mai greu decat de obicei, dar fara probleme in functionare. L-am alergat putin pe autostrada tinut in 4500-5000 RPM, ca sa ma asigur ca trage si arde toate mizeriile de dupa curatare. Rezultatul a fost partial spectaculos. Nu am sesizat o scaderea a consumului, dar nici nu am mers prea mult dupa interventie. Notabila a fost schimbarea comportamentului motorului. Intra aproape instantaneu in frana de motor (cf. CB, consum instant, deci a contat curatarea clapetei) si a devenit extrem de liniar, nu se mai simte "golul turbo" nici la turatii apropiate de 1000 RPM. Ideea e ca trage mult mai de jos, ceea ce imi spune ca si intercoolerul s-a bucurat de curatare. Super placut impresionat de spray-ul ala pt turbina ! Desi nu am gasit pe nicaieri procedura de curatare a canistrelor aratate mai sus, o sa devina o obisnuinta, macar la 40.000km tot o sa o fac. De Check am scapat in 30 secunde cu interfata OBDII disponibila in curte.
  8. Vezi mai sus in topic ... Exact asa facea si BEE la prima turbina . Usor amplificat zgomotul de deformarea tijei actuatorului. La BEE actuatorul vacumatic " de fabrica" nu se termina cu filet + ochet reglabil. Ovalizarea ochetului fix a dus la zornaiala suplimentara + imposibilitate (aparenta 🙂 ) de reparatie. Am in plan o filetare a tijei, dar trebuie investigat mai serios. Azi am intervenit putin la BEE. S-a lasat cu ceva surprize, urmeaza sa mai aprofundez zilele urmatoare si revin.
  9. Veni vremea sa imi schimb telefonul, ocazie cu care dau sa intru pe forum cu noul agregat. Nici vorba sa gasesc butonul de Login, nici pe Chrome si nici pe browserul "de casa" al telefonului. Asa ca am recurs la "brut force", poate ii mai este utila cuiva informatia. Butonat direct "gmclub.ro/forum/login" si rezolvat problema 😄
  10. 😂 Motorul lui BEE e facut in China. A mers impecabil pana cand s-a marit doza de bio-combustibil si au aparut depuneri pe cozile supapelor. Totusi, problema cu blocatul supapelor NU a avut nicio legatura cu turbina originala, aia a picat cu un an inainte ! Aici imi e clar ca proeictul a fost foarte bun (probabil nu a fost facut in China ...), manopera a fost in regula (ma gandesc ca liniile de fabricatie au fost OK si ele) ... dar a picat partea de calitate a materialului.
  11. Gata, acusi am inteles :). Totusi, nu as compara mere cu pere. La Zafira aia motorul e de 2.2l, clar mult mai relaxat. In plus, e clar si ca discutam de alta generatie in sensul ca alta era viziunea legata de durabilitate in timp a agregatelor. Cel mai probabil, discutam si de o provenineta ceva mai putin exotica :)). Relevant ar fi fost sa pot compara doua agregate cvasi-identice, dar nu am gasit un geaman pentru BEE in Romania. PS: din ce vorbeam cu tipii de la atelier, si ei constata o scadere continua a calitatii pieselor, cel putin in cazul masinilor de buget. Desi, ce sa zic, am vazut si masini suparate pe la ei, nu le-as fi evaluat la sub 100.000-120.000 euroi bucata.
  12. Am zis ca urmatoarea postare va fi legata de Naluca, dar inca nu s-au copt conditiile :). @Viktor sa ma bata Sfantu' daca ma prind ce ai vrut sa zici de coleg ... Singura soferita complementara la BEE e Buflache. E un pic amazoana, dar totusi are bocancu' cu vreo cateva numere in minus 😆. Vineri am dus turbina veche la un atelier specializat, oamenii sunt bazati, nu am dubii legate de competentele lor. Mi-au confirmat parerile, deformarea "urechii" actuatorului vacumatic nu se poate datora decat unui material de foarte proasta calitate. La fel si celelalte probleme legate de Westgate. Nu exista jocuri in "miezul" turbinei, axul sta nemiscat, palele sunt absolut in regula. Concluzia lor, independenta, a fost ca nu aveam ce ii face pe partea de intretinere/utilizare, deci aia e. Pe partea disparitiei de ulei pe care am descris-o mai sus, oamenii mi-au dat putin sah ... M-au intrebat daca am schimbat vreodata filtrul epurator sau capacul culbotorilor (daca nu exista filtru epurator separat). Nu doar ca nu am schimbat asa ceva, dar nici macar nu localizez pe agregat. M-am uitat putin pe net si nu am gasti asa ceva la modelul asta, cele mai multe imi apar la diesel. Va trebui sa ma uit putin pe traseele furtunelor, poate identific "bucuria". Vremea de afara nu a fost prea prietenoasa in ultimele zile, dar ramane o provocare pentru viitorul apropiat. Tot ce am scris in postul asta, pana la acest rand, a fost redactat Sambata seara ... Am fost convins ca s-a pierdut dintr-o eroare, acum am constatat ca a ramas undeva prin cotloanele browserului ... Deci continui, chiar daca @ches a scris ceva care poate fi extrem de corect in contextul dat ! @ches: ce ai scris se pupa bine cu ce mi-au zis cei de la atelier. Poate ca terminologia nu s-a potrivit, dar clar e ceva de investigat. Ideea e ca mi-au aratat si ei niste mizerie pe palele turbinei din zona "rece", deci de la admisia de aer. Acolo ei au speculat ca intra vapori de ulei, motiv pentru care m-au directionat catre epurator ... Intre timp am mai facut sapaturi, online, tot nu am depistat cum arata magia. Chestia aia cu schimbul complet al capacului culbutorilor nu o gust ... de ce sa nu schimb tot carterul superior :))) Acum am revenit dupa tipica naveta Bucuresti-Sibiu si retur. Practic, este al treilea drum de genul asta si, ce sa vezi, nu lipsesc mai mult de 100 ml de ulei la un parcurs de cca 2800 km. Mai mult, pe traseul Rm. Valcea-Sibiu-Rm.Valcea-Pitesti, consumul de benzina a fost extrem de OK, 3,8lt/100, ceea ce imi indica o functionare corecta a motorului (in ciuda unei benzine nasoale, as zice, daca as judeca consumul instant la ralanti. Concluzia, usor radicala, este ca, pentru mine, Liqui Molly este un capitol complet incheiat. Am fost fan LM si l-am laudat, dar episodul asta m-a linisitit. O sa merg pe Ravenol, pana cand (sau daca) se duce si asta naibii. Total obiectiv, in ciuda faptului ca nu m-am invrednicit sa curat intercoolerul de ulei si apa, se pare ca regimul de "inalte" de utilizare a agregatului a dus la auto-curatarea sistemului. Teava de esapament e complet curata, "oglinda", iar motorul trage in draci. Reprizele de la 120 la ... ramai fara permis ... sunt fulminante, as zice ca LM m-a pus in situatia de a-mi da batai de cap inutil. In plus, se pare ca am suspectat degeaba turbina cea noua, chiar isi face treaba excelent. De ambitie, cand s-o incalzi ... adica prin Noiembrie incolo ... o sa curat tot ce inseamna admisie, doar ca forma de plata a unei vine indirecte ... Cine s-ar fi asteptat la LM sa dea asa rasol ... Imi aduc aminte ca am mai scris pe forum un episod similar. Era vorba de un ulei Valvoline care vaporiza al naibii de tare in cazul Leganzei. Uite cum se repeta istoria ...
  13. Am realizat de curand cat de mult timp a trecut de la ultima postare pe acest topic 😪 Pe undeva, ar rezulta ca e de bine, ceea ce chiar e adevarat. Ambele patrupede au halit kilometri peste kilometri fara sa mai contorizeze probleme. Azi o sa povestesc cate ceva despre BEE, Naluca va urma. Reluand firul discutiilor, nu sunt de acord cu @Viktor in legatura cu ultima postare. Nu mai suntem in contextul masinilor clasice, nu prea mai merge partea de diagnoza simpla si precisa ... O amarata supapa (sau cum naiba ii zice) VVT te lasa fara jumatate din caluti fara sa anunte nimic. Apuca-te si fa distributia cu un stroboscop la astea mai noi, la care toate povestile astea sunt variabile. Apropos, @Viktor, am si iti fac cadou, daca esti interesat, o lampa stroboscopica ... poate mai ai tu la ce sa o folosesti ... Eu nu am mai gasit lacasul ala clasic in cutia de viteze pentru inspectia semnului de pe volant. La masinile mai vechi imi iesea "boboc", acum imi cam da ECU-ul peste mana ! Nu m-am adresat service-ului pentru a le da un test de competente ! M-am dus ca un client (destul de) educat in ale mecanicii si am evaluat singur situatia. Lipsa compresiei, indiferent de cauza, necesita fara discutie demontarea chiulasei, aspect pe care l-am validat si apoi stiti ce a urmat. Greu de spus ce a cauzat "griparea" supapelor, cert este ca se vedeau depuneri, cu ochiul liber, pe cozi. Speculativ: introducerea unui procent mai mare de bio-combustibil cu 6 luni inainte de eveniment; probleme serioase la statia de alimentare (in urma cu multi ani am alimentat de la o statie cu pretentii, MOL, dar am avut supriza neplacuta de a ramane cu masina in drum pentru ca s-a infundat filtrul de pompa din rezervor ... am scos pompa si am gasit depuneri asemanatoare marmeladei ... nu cred ca a fost vorba de firma, ci de niste probleme specifice rezervoarelor de la statia de la care am alimentat), etc. Cu siguranta cauza nu s-a datorat unei utilizari incorecte, regimurile de turatie si de utilizare ale motorului nu ar fi condus acolo. Arhitectura specifica motoarelor in 3 cilindri probabil ca le predispune la niste sensibilitati mai ridicate. In plus, ma gandesc ca simplitatea motoarelor mai clasice le face ceva mai robuste. In fine, conteaza mai putin toate povestile astea. Important este ca reparatia s-a facut cat se poate de corect. Chiulasa a fost preparata bine, s-au schimbat simeringurile, desi nu erau in stare rea. Am zis ca merita sa arunc atunci 100 lei, in loc sa cotizez mult mai mult pe o interventie ulterioara. Chiulasa a iesit bine, totul a fost dus la stadiul de "nou". Avand in vedere "varsta" lui BEE, am optat si pentru schimbarea lantului de distributie, cu toate accesoriile corespunzatoare. Gradul de uzura al acestora NU indica necesitatea schimbarii, dar am avut parte de un furnizor corect de piese OE si am mers pe varianta asta. Reparatia chiar a decurs OK, am apreciat competentele fostei reprezentante OPEL din Sibiu. Am apelat de mai multe ori la ei, am scris si aici, nu intotdeauna lucrurile au mers brici (in special pe partea de vopsitorie), dar la mecanica nu am ce le reprosa ! De la reparatie, BEE a halit peste 30.000km, ceea ce e relevant pentru calitatea interventiei. Dupa reparatie consumul de combustibil a scazut putin, dar discutam de ceva relativ :). Vlaga motorul a crescut, ceea ce a indemnat la o abordare ceva mai sportiva a traseeleor ... si asta a afectat consumul real. Cu un mers non-combat, la viteze fix-legale de DN, ne ducem cam la 3,6-3,7 %. Avem si ceva vesti mai putin bune ... De vreo 6 luni am constatat o pierdere de ulei. Nu am identificat de la inceput cauza pentru ca nu discutam de ceva serios ... cam 100-150ml/100 km. Initial am crezut ca e vorba de scapare pe la vreo garnitura, ca si urmare a reparatiei discutate mai sus, dar nu am gasit pete de ulei in parcare. Nu am investigat serios, nu era ceva deranjant. In Decembrie am avut un drum pana la Galati si nu am avut un bidon de ulei de rezerva la mine, asa ca am fost nevoit sa cumpar ceva de la o benzinarie. Am luat un Mobil1, desi nu era tocmai norma recomandata, dar am zis ca e mai bine asa decat se merg pe o dubiosenie. Am avut parte de o surpriza placuta, simplul adaos s-a simitit si consumul de ulei a scazut ! In urma cu doua saptamani am facut schimbul periodic de ulei, filtre etc. Cu ocazia asta m-a pus naiba sa scot furtunul de admisie si am descoperit ca era plin de ULEI si APA ! Deci ... buba. La ultima revizie facuta la clapeta de admisie (am pus poze si aici) totul era uscat si destul de curat !!! Deci, a aparut o problema. Cumva, chestia asta s-a simtit la mers, am avut episoade de lipsa de putere, dar le-am pus pe seama combustibilului ... Mare eroare ... Bun, am curatat cat s-a putut de bine tot ce era ulei si apa, am coborat pana la intercooler, dar nu l-am mai demontat si pe asta. Cumva, mi-am zis ca e cazul sa investighez si sa remediez cauza, nu sa tratez efectele ! Defect profesional 🙂 Coroborand observatiile cu constatarile legate de comportamentul bun al utilizarii Mobil1, am decis ca problema vine de la turbina ... aia noua pe care am pus-o in 2023 ... Si care acum nu mai e asa de noua, a depasit deja 60.000 km ! Originala a fost schimbata la 105.000km, deci nu pot sa spun ca sunt entuziasmat de niciuna dintre ele. Azi discutam de un coleg care are o Zafira de aproape 300.000km si care are turbina originala. Ce sa zic, probabil ca se simte "Made in China" in cazul turbinei lui BEE. Acum, nu sunt extrem de panicat de constatare pentru ca sunt sigur ca si uleiul are partea lui de vina. Pentru consumul mentionat mai sus de vina a fost LiquiMolly DX-1, un ulei la care am tinut mult si pe care l-am folosit inclusiv la Naluca. Ultimul schimb a fost facut cu Ravenol DXG si pare ca lucrurile sunt mult mai bune. BEE are la activ, cu acest ulei, cam 1500km si "consumul" de ulei aproape ca nu este observabil pe joja, poate sa fie ceva de genul 100ml/1500km, deci mult mai rezonabil. Pentru mine asta e inca o validare a uleiurilor PAO vs. HC. Oricum, chestia asta m-a determinat sa investighez varianta reparatiei turbinei originale a lui BEE. Si in cazul ei am constatat defecte care nu au legatura cu utilizare/mentenanta aiurea, ci cu materiale de proasta calitate din care a fost fabricata. Vedem ce rezulta :). Urmeaza un episod dedicat Nalucii, dar aici vreau sa postez niste poze pe care nu le mai gasesc :))
  14. Da, fara discutie o sa fie nasol. Eu m-am intrebat tot timpul urmatorul lucru: cum pot eu, ca si populist/suveranist/etc, dupa ce castig alegerile, sa redresez economic Romania ? Cum ii conving pe cei care asteapta sa iau de la cei care au bani si sa le dau lor (eventual sa ma programez la crasma pentru a le da banii ... situatie REALA, o vad frecvent !) ca e cazul sa renunte la luxul de a fi "somer" de ani de zile si sa puna mana sa munceasca, daca vor vrea sa o duca mai bine ? Prostioarele cu benzina la 1 leu sau casele de 35K EUR le-am inteles, marketing, treaca-mearga. Dar, oricat de mult vrajesc oamenii sa ma aleaga, cum naiba ii mobilizez sa puna mana la treaba ? Pentru ca, cinstiti sa fim, altfel chiar nu se poate. Totusi, pentru racorirea oamenilor care au avut inima deschisa si au votat, indiferent cum au votat, eu m-as infige putin in politicienii corupti pana in maduva oaselor si i-as reseta putin. Din ce observ, selectia naturala isi spune cuvantul pe aici-pe acolo, dar o curatare explicita ar fi extrem de bine primita indiferent de orientare. Cumva, pentru mine, asta a fost eroarea majora (sau poate ca nu a fost o eroare ...) a politicii "imediat" post-decembriste. Cred ca ala a fost momentul in care s-a decis pierderea multor ani din viata noastra si care a favorizat siruri interminabile de discutii sterile. Ma uit des la tarile Baltice si iau lectii. Ma uit la Singapore si iau lectii. De EVOLUTIE ! Si discutam de tarisoare mici, unele expuse unor provocari dpdv al politicii externe mult mai severe decat a fost Romania. Cand scapam de ideea ca "Sunt de acord cu schimbarea, dar sa nu inceapa cu mine" atunci poate ajungem undeva.
  15. La Leganza am avut ceva de la 3M, a fost absolut corect. Polish succesiv duce la disparitia stratului de protectie, ceea ce, in timp, va duce la deteriorarea mult mai rapida a "geamului".
 

×
×
  • Create New...