Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Ford-ul l-am luat in 2021 inainte de a expira ITP-ul la Nexia de care stiam ca o voi trage la gard, pentru ca aveam neaparat nevoie de o caleasca combi, am fost nevoit a renunta la Nexia. Bateria Varta de 60 Ah am avut-o pe Nexia si folosita cel putin 1 an, dupa care a stat in garaj, apoi data cu imprumut cuiva pentru o vreme, apoi iarasi in garaj o perioada, iarasi altuia cu impőrumut, iarasi in garaj, apoi pe Ford, acum iarasi in garaj. Din 2021 incoace eu sigur nu am cumparat baterie de 60 Ah ca nu am pe ce sa o montez. Deci, aceasta Varta de 60 Ah are pe putin 5 ani. Chiar nu le fac reclama astora de la Varta, doar ii dau Cezarului ce-i al Cezarului. Eu am avut experiente foarte placute cu Varta motiv caruia nu schimb macazul. Nu ma consider fan Varta ci pur si simplu mi-s multumit de marca in cauza si o recomand cu incredere.
  3. M-am uitat de curiozitate acum pe topicul masinii... pe Epica am pus o Varta Blue pe 3 februarie 2021, in curand se fac 5 ani (daca trece iarna). Si, intre noi fie vorba, masina a cam zacut perioade lungi de timp. @Salex zi, zi, ca faci o recomandare, nu reclama. Eu am fost f multumit de Macht, dar nu am gasit la vremea aia.
  4. Yesterday
  5. Cu tot dragul, iti urez succes cu Varta. Personal am renuntat la Varta dupa 3 experiente consecutive cat se poate de nefaste. Moarta cu 2 zile inainte de expirarea garantiei, moarta la 2 zile dupa expirarea garantiei, moarta la un an ... Am trecut pe altceva, cu aceeasi masina ... si a trecut de 4 ani cand am dat-o ... Dar nu era Varta si nici nu vreau sa fac reclama 🙂
  6. Last week
  7. In timp am ajuns la concluzia ca sint necesari acei plus Ah pentru tragaciul asta. Merge si cu cea de 60 Ah insa nu e chiar ceia ce trebuie si cumva mi-a stat si pe creier ca nu se pupa cu locasul ala asadar am luat-o din loc inainte de a intra in sezonul rece si sa sara preturile si am cumparat una noua de 72 ah cu 680 A la pornire. Se simte diferenta intre cele doua atit la pornire cit si in sarcina. Am ramas pe VARTA cu care am avut experiente placute, atit cu ale mele cit si cu celelalte recomandate de care nu am auzit sa fi avut probleme, toate cumparate de la acelasi magazin. Tipul de la magazin are ochiul format, din start mi-a spus ce dimensiuni ale bateriei imi incape in suportul ala, eu am contribuit cu amperii de care am nevoie si neaparat VARTA sa fie pe albastru. In plus, drept bonus m-a incurajat ca un 6-7 ani nu voi avea probleme cu ea. Mai vedem ...
  8. Daca n-a ajuns la remat, sigur a mai schimbat 5 proprietari pana acum :))
  9. Scaun pentru copil. Ei, asta-mi place ! Mearga nitel la puscarie sa le iasa figurile din cap !
  10. Earlier
  11. Bobina e DAC sau Delphi.
  12. Bujiile Bosch cu distanta 1.1 le-am avut de mai multe ori pe Lacetti si n-am avut niciodata probleme deci le-as scoate din ecuatie.
  13. M-am inspirat din modul de interpretare a datelor de stare ABS de aici, si am citit viteza data de senzorii fiecarei roti prin ALDL, invartind manual de fiecare roata ridicata de la sol - toti senzorii par functionali. N-ar strica sa fac si un test comparativ intre ei, in timpul mersului. Un plus e ca metoda asta confirma si integritatea cablajelor respective, pana la EBCM. Ideal ar fi sa gasesc cum se obtin codurile de eroare, care ar putea fi reprezentate fiecare de cate un bit din sirul de date. Poate similar cum sunt obtinute de la ECM.
  14. Bobina originala e DAC, cauta codul sau vorbeste cu @pompiliu92. Bujii recomand NGK clasice (sau Iridium, daca ai bani de dat pe ele). Eu stiu de 1.1 distanta la electrod, dar poate tin minte gresit...
  15. Sambata mi-am facut putin timp pt o "lucrare" pe care trebuia sa o fac inainte de a trage cateva zgarieturi (fine, nu se mai vad acum). Folie pe faruri si semnale, la proiectoare mi-a fost lene sa le demontez. Folia e ceva Oracal, cea mai buna de pana acum... s-a asezat si intins foarte bine. Cel putin pt mana mea de nepriceput, au iesit chiar bine.
  16. 136000 km Se pare ca bujiile si bobina schimbate de tata la service nu prea sunt ce trebuie. Bujiile sunt Bosch iar bobina nu stiu ce e . Problema e ca am Check Engine aprins. Se aprinde dupa 4-5 secunde de functionare. Bobina stiu ca trebuie sa sie DAC iar bujiile NGK. Nu mai stiu ce distanta trebuie sa aibe electrodul. 0.9 sau 1.1 ? Ceva idei va rog ca imi sta pe creer. Poate gasesc si o bobina noua.
  17. Toate au probleme. Asadar, nu e cazul tristetii, parerile is impartite si mai tine si de moftul fiecaruia. Chiar ieri seara la o birfa mica pe tel cu un ins specialist in masini (ale altora) in discutii find o Astra H a lui X ca ce rabla e, ca cutia nu stiu ca, ca are bordul nu stiu cum, ca scaunele nu-s confortabile etc. Ce-i scapase ins-ului fu sa arunce u oti in curtea sa, trocariciul sau de care se tot zmiorcaie. Modelul ala de ins ce le stie pe derost ca si teorie da' nu-i cere a deschide capota si a-ti ce piesa ce rol are, defectiuni posibile, cauza etc.
  18. Asa am procedat - repetata intializarea modulatorului hidraunic de cateva ori, urmata de aerisirea ambelor parti ale lui. N-a iesit aer deloc, ci doar lichid. Martorul ABS nu a ramas aprins in niciun moment, si am repetat procedura de mai multe ori. Voi verifica electric atunci, sa vad ce descopar. Apropo, un simptom pe care am uitat sa-l mentionez este ca intializarea modulatorului hidraunic, la acei 5 km/h, foloseste mult curent, incat palpaie becurile in bord, chiar si indicatorul de temperatura al lichidului de racire se misca cateva grade inainte si inapoi in acel moment. Oare sa fie vorba de un acumulator obosit, ca e destul de vechi deja, care poate trage mult curent mai tot timpul ca sa se incarce, de ramane prea putina putere pentru restul? Alternatorul produce tensiune in plaja normala. Probabil ar fi util un clampmetru care sa masoare curent continuu, dar nu am.
  19. Din ce stiu eu, se repeta de cateva ori. Dar am facut o singura data cu scanner-ul, nu stiu prea multe detalii.
  20. Multumesc pentru raspuns! Cred ca o sa incerc o aerisire pentru inceput, sa vad ce se intampla, daca iese ceva aer. Pareri despre pasii 2 si 3 de mai sus, de cate ori sa-i repet in caz de comportament normal? Poate doar o singura repetare? In alt loc vad ca se recomanda comutarea electrovalvelor de mai multe ori: Apropo, n-am sesizat nicio problema de comportament, chiar si cand franez tare pe carosabil ud, cand intra in actiune ABS-ul. Da, dar greu de gasit un astfel de scanner pentru ALDL. Am folosit in trecut EFILive, dar se conecteaza doar la ECU, unde nu era afisat niciun DTC. Buna metoda, in caz ca nu ajung niciunde cu aerisirea, multumesc!
  21. O aerisire buna nu are ce sa strice, ba chiar e benefica pt siguranta ta si a altora. Dar... eu nu cred ca din cauza aerului ar aprinde becurile. Ideal ar fi sa citesti eroarea cu un Scan 100 (tester original Daewoo) sau orice alt tester profi care ar citi abs-ul. O posibila problema poate fi senzorul abs sau cablajul/mufa lui, sau inelul de pe planetara. Care din senzori... nu se stie fara tester. Sau cu verificari mai empirice, cu multimetrul. Ori ca in video de mai jos, ori pe rezistenta pt a verifica bobinajul din senzor.
  22. Salutare tuturor! Am urmatoarea problema legata de ABS: De la o vreme, si parca tot mai des, ramane aprins martorul ABS (uneori impreuna si cu BRAKE - indicator avertizare sistem franare) dupa initializarea modulatorului hidraulic la prima plecare de pe loc, cand se ating pentru prima data 5 km/h, cand se si aude zgomotul respectiv (al electrovalvelor modulatorului?). Initial am banuit ca e vorba de un contact imperfect la masa, cum a sesizat @nino aici, si l-am refacut, ceea ce aparent a rezolvat problema pentru un timp (sau doar a resetat erorile?). Dar problema a revenit, deci poate a fost doar o coincidenta. Acum banuiesc ca ar putea exista aer in modularorul hidraulic, din doua motive: S-au schimbat conductele de frana in trecut, cand poate ca a urcat aer in modulator, iar aerisirea cilindrilor si etrierilor nu a fost suficienta. Cursa pedalei de frana este scurta cu motorul oprit, dar destul de lunga cu el pornit. As purcede la aerisirea modulatorului, dar in manualul de service e neclara procedura: De cate ori se repeta pasii 2 si 3? In continuare avem: Apropo, din cate tin minte din teste din trecut, e suficient sa ridic o roata din față si sa pornesc motorul pentru prima parte. Diferentialul va da voie motorului sa invarta roata, iar sistem va crede ca a atins 5 km/h si va initializa modulatorul hidraulic. Pareri?
  23. Masina Ligiei a suferit doua daune intre timp, in aprilie un aurolac i-a aplicat un picior in aripa dreapta spate, am rezolvat-o in regie proprie cu tehnologia PDR + vopsit, cu 2 saptamani in urma a lovit-o in aripa dreapta fata cineva care nu s-a asigurat la schimbarea benzii, urmeaza sa fie reparata pe RCA-ul vinovatului. Am ramas doar cu SantaFe-ul cu 5 locuri, le pusesem pe amandoua la vanzare in ideea sa scap de unul, primul a plecat cel cu 7 locuri. Am pastrat numerele, probabil o sa le pun pe cel ramas. La ultimul drum la Bucuresti incepuse sa nu mai accelereze cum trebuie la kick-down asa ca am schimbat senzorul MAF cu unul Hella, vreo 500 lei a fost si l-am montat eu. Problem solved, am iesit in test pe A7 si merge impecabil. I-am reechilibrat si rotile inainte, aveam o mica vibratie intre 90 si 130. Opelul este in drum spre Bucuresti cu fiu-miu la bord, Celica lui e in service pentru operatii de intretinere plus reconditionare caseta directie (pierde un pic de lichid). WhatsApp Video 2025-09-11 at 10.06.27.mp4 WhatsApp Video 2025-08-26 at 20.50.22.mp4
  24. Sa o stapanesti sanatos! Avand in vedere ca ti-ai facut mana cu Leganza, daca nu sunt probleme foarte mari, le rezolvi tu. Motorul de 1.2, 130cp inca se pune pe Duster, in varianta "frectie mild hibrid". Deci inca se produce...
  25. Varianta in 5 usi se pare c-a fost oprita brusc de la vanzare, nu se stie inca motivul, nici oficial nici radio-sant 😐
  26. Nu, nu, e ok 🙂 Da si nu... motoare electrice si baterie ar insemna greutate suplimentara. Ori Jimny prin asta exceleaza, dimensiuni si greutate reduse. Iesirea de pe piata Europeana (UE in principiu) nu cred ca intereseaza prea mult pe producator... au o piata imensa in Asia, India si Australia, unde se vand foarte bine. Inclusiv varianta in 5 usi, pe care am vazut ca o aduce o firma in Romania dar la un pret cam exagerat, 35000 euro. Masinile astea isi pastreaza valoarea de revanzare foarte bine, mai ales prin Vest. Intr-adevar, accesoriile montate nu prea isi mai recupereaza cheltuiala, dar "strainezii" sunt si nebuni... aia din primele zile dubleaza valoarea masinii cu portbagaje, trolii, lumini, roti, suspensii etc. Si nici macar nu le folosesc, ei nu prea au voie la offroad :))
  1. Load more activity
 

×
×
  • Create New...