Jump to content
 

Sign in to follow this  

Recommended Posts

Pai din experienta proprie: arcurile prea moi la o incarcare mai serioasa (in limita bunului simt) a masinii (3 pers + bagaje) pe spate aveam fix 10 cm intre aparatoarea de noroi si asfalt. Buuun... am purces la schimbarea arcurilor originale cu arcuri heavy duty (de la radacini) si efectele au fost: cu masina goala la trecere peste denivelari amortizorul ajungea pe cap de cursa sus (maxim intins) am confectionat la strung niste prelungitoare filetate (mama-tata) pentru amortizoare - problema rezolvata; urmatorul efect a fost comportamentul masinii (goale) ca o caruta in care iti clantane dintii pt. simplul motiv ca arcurile cu pricina nu mai au capetele de spira subtiate (diametru mai mic al sarmei de otel) pentru preluarea socurilor mici si asigurarea confortului. Deci per total am rezolvat problema cu inaltimea (mai merg pe la munte pe coclauri si aveam nevoie) dar pentru un minim de confort trebuia sa am vreo 30-40 kg in portbagaj astea peste butelia de gpl din dotare. Concluzii... vorba poetului: sunt bune da' nu prea

Share this post


Link to post

De cand e salupa masina de offroad? Ceva de genul: de treci codrii cu salupa, de departe vezi aproape... :P

Share this post


Link to post

Ce arcuri pot pune pe cielo DOHC (2003), care mi se pare foarte inalt cu cele de fabrica.

Are cineva asa ceva?

 

merg cele de pe kadet? Sa fie cu cel putin 3 cm mai joasa si poate sa fie putin mai tare suspensia

Share this post


Link to post

Arcuri heavy duty de pe exe. Problema e de cost.

Share this post


Link to post

salut! a montat cineva suspensie reglabila pe cielo si daca se poate sa imi spuna si mie de unde a luat-o ca eu nu gasesc? am inteles ca ar merge si de opel astra f dar nu stiu daca are vreo importanta motorizarea si plus de asta costa cam mult si nu vreau sa arunc banii aiurea. astept raspunsul vostru

Share this post


Link to post

Reglabila pe... ce? Pe inaltime, pe duritate, pe ambele?

Koni fabrica reglabila, nu stiu daca si pt Kadett E sau doar pt Astra F, Vectra A... ultimile 2 au tija amortizorului pe fata putin mai groasa. Se poate rectifica totusi, nu e un capat de tara. Problema mare e costul...

Conteaza si motorizarea, un motor mai mare e mai greu. Alegi o motorizare apropiata de cea a masinii tale (in cazul asta 1.4 sau 1.6 de la Opel). Ca fix pt Cielo nu gasesti reglabila.

  • Like 1

Share this post


Link to post

multumesc Geo_ZGA! Am gasit si TA TECHNIX reglabila pe inaltime pentru Opel Astra F undeva la 1,700 lei dar nu stiam sigur daca se potriveste.

Share this post


Link to post

imi poate recomanda cineva arcuri sport pentru cielo ? de opel astra f nu am gasit , in schimb am gasit de kadett dar nu stiu sigur daca se potrivesc.

Edited by aleccs26

Share this post


Link to post

S-a mai discutat... Kadett E, Vectra A, Astra F

Share this post


Link to post

Imi trag suspensie heavy duty pe puntea spate cu 1000 ft. Reteta testata pe alte calesti cu ani in urma si treba-i inca buna. Se cam lasa de spate de arunc in portbagaj ceva mai "consistent" si nu-mi place asa ca avind experienta pe alte troaste ... ii vin de hac si asteia cu cite 3 (setul fiind de 6 buc) distantiere pe arc !

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

De ce nu niste arcuri de Executive? Eu incarcasem odata portbagajul cu 4 saci de nisip si se mirau cei de unde i-am cumparat ca abia se lasase masina.

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Eu nu recomand distantierele de genul ala. Nu mai ai nicio garantie ca arcul are un comportament conform asteptarilor. In poza din linkul pus de Viktor se poate observa cum arata un arc gandit sa fie progresiv ! 

In timp, dupa ce am studiat diverse variante pentru a intari putin arcurile spate ale MOSului, am gasit o solutie bunicica. Am adaugat un taler suplimentar, sub arc. Eu am taiat talerul unui amortizor vechi insa, acolo unde nu se poate face asta, se poate face un distantier din textolit sau ceva similar care sa "imbrace" cum trebuie arcul.

Share this post


Link to post

Treaba e in felul urmator : gumoasele fu montate la prima ora cu spor (foarte usor de montat) si in regim de urgenta de se poate spune astfel iar rezultatul fiind cunoscut deja din experimentele anterioare ca v-a creste rigiditatea fapt implinit si totodata sa ma astept la o oarecare diferenta de inaltime pe masurate de la sol in buza aripii rotii spate, in cazul de fata diferenta fiind de 10mm, acceptabil. In timpul montajului, zabovind nitel asupra structurii arcului neuniform (alte modele avind raza spirelor identice pe centru, mijlocul arcului) se cere nitica matematica si ajustarea a doua din cele trei distantiere, pentru a obtine o presiune uniforma in cele trei puncte de sprijin intre spire totodata revenind la inaltimea initiala. O a doua varianta, montaj individual pe spira a distantierului ce sa intre in contact cu cealalta spira dupa o anumita sarcina doar. A treia varianta (ca noi mereu avem planul doi si trei rezerva) montaj tampoane pe talerul puntii ce sa intre in contact cu cel superior dupa o anume comprimare al arcului preluind din sarcina acestuia. Per total, se simte diferenta cu sau fara distantierele alea. 

Am un set de arcuri absolut identice doar ca mai dure da' nu-mi plac deloc ca mi-o cocoata prea mult de spate

 

IMG_20201021_065915.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Revenim la oile noastre.

Cel mai probabil tamponul de pe oala superioara al arcului nu prea a luat cuntact cu oala inferioara, cel putin studiind poza anterioara bag seama ca-i mai mult de forma acolo, calculind ochiometric distanta nici cu arcul comprimat complect nu cred sa atinga in oala sau poate ca da, da' ar fi deja prea mult asa ca pregatim terenul. Am doua seturi de tampoane serioase, unele mai mici, altele mai mari ...  SH ce-i drept dar in stare buna. Urmatorul experiment consta in indepartarea distantierelor de moment (ce isi fac treaba cu brio, testate deja) si montajul pe oalele inferioare a tampoanelor achizitionate in asa fel incit sa nu intre in contact cu tamponul superior decit dupa o anumita sarcina si sa preia din comprimarea arcurilor. Cred ca un 10 mm distanta ar fi suficient intre cele doua tampoane pentru a permite arcurilor sa "joace" liber in conditii normale. Mi-s curios de rezultat ce in prima faza in insira reusita in a-mi atinge scopul. In caz ca nu ... prelucrez pe bunul plac distantierele intre spire si ii vin de hac ! Nu tin a-i ridica garda ori suspensie extra dura, ci s-o intaresc nitel si asta dintr-un anume punct doar.

In linkul anterior Salex, au bagat si ei un arc mai cu fente asa sa dea bine in poza nimic mai mult. Distantierele in cauza is valabile pe orice arcuri.

 

 

IMG_20201023_090828.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
On 10/23/2020 at 11:02 AM, Viktor said:

 Distantierele in cauza is valabile pe orice arcuri

Stiu, nu asta a fost mesajul meu. La fel de vehement NU le recomand.

On 10/23/2020 at 11:02 AM, Viktor said:

In linkul anterior Salex, au bagat si ei un arc mai cu fente asa sa dea bine in poza nimic mai mult. 

De acord, cu fentele. Totusi, reciteste mesajul anterior. Daca vrei comportament progresiv, iei arcuri din alea. Daca vrei intarire de suspensie, schimbi acuri/amortizoare. Niste bucati de cauciuc pot schimba comportamentul intr-un fel greu de modelat. Nu ti-ai dori surprize cand esti intr-un moment mai delicat.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Nici vorba de inlocuit arcuri, telescoape ori orice component al suspensiei atit timp cit nu inclin catre o suspensie rigida. Scopul meu e de a reduce comprimarea excesiva ale arcurilor de unde se si lasa de spate. Altfel, n-o sa fie absolut nici o problema de comportament cu acele distantiere intre spire, in afara de faptul ca devine nitel mai rigida, asta o spune unu ce a alergat vreo 2 ani o caleasca cu distantiere absolut identice intre spirele arcurilor. Si-au mai fost montate pe alte doua calesti ce in mare parte tot eu le-am alergat, asadar, eu nu am nici o retinere a le lasa pe caleasca. Singurul lucru ce m-ar determina sa le indepartez, e de-miiese pasenta cu tampoanele la dublu pe centrul arcului, ca cu siguranta imi iese. Deja nu dorm noptile pina n-o vad gata...

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Mda. N-am reusit neam a introduce tampoanele alea printre spirele arcurilor, chiar daca fortam nota tot n-as fi reusit a le pozitiona si fixa in vreun fel birlanind printre spire, prin capetele arcului nici atit nu incap ca-s strangulate la rablele astea. Tot facind planu' ca ... rromu', mi-au sarit in ochi alte doua tampoane tot de nexia (partea superioara a arcului) aruncate la misto p-aici si bucurie maaareee ... p-astea le montez la baza. S-o lasat cu demontare arcuri, una alta insa rezolvata, acum sa vad ce poate, cum se pupa cele doua tampoane si la ce greutate pe testate. Revin cu adaosuri la baza de nu-mi convine si scurtez cursa de 30mm momentan. Injinerii lu' peste prajit au cam gresit la calcule iar cei doi port tampon nu prea cad la fix unul pe celalalt exact pe centru, ci e o oarecare abatere. Ma rog ... rable !

 

dublu opritor.jpg

Share this post


Link to post

De ce te incapatanezi tu si nu pui arcuri mai tari? Lumea zice ca alea de espero sunt mai tari.

Alta lume zice ca alea de bmw e36 se potrivesc (confirm) si sunt mai tari (asta habar nu am).

Share this post


Link to post

Nu mi-s adeptul suspensiilor tari ce sa-mi scuture la infinit batrinetile, Dj'u. Prefer o suspensie medie ca duritate, nici prea - prea, nici foarte - foarte de aceia nici nu ma arunc la alte arcuri avind in vedere ca am trecut deja printr-un astfel de experiment ce mie unu nu mi-a dat cu plus. Arcuri absolut identice dar mai dure imi cocota caleasca rau de tot, nasparlie imagine, acum nu ca ar fi o frumutete iesita din comun dar totusi ... nici sa alerge cu coada ridicata. Nu umblu cu betoniera si cite 4 saci beton uscat de de fiecare parte a acesteia in portbagaj incit sa fie cazul de o suspensie dura. Mai vine timpul exceptiilor de aceia si caut ghidusia ce sa compenseze moftul cu utilitatea.

Revenind la ghidusia si logica de acum, pret de 30mm arcurile lucra in parametrii normali cu portbagajul gol si rezervorul aproape plin, ce e peste, un plus greutate, tampoanele preia din sarcina arcurilor ce in prima faza mi le protejeaza iar doi la mina, nu-i permite sa se lase de spate. De o sa ceara mai mult ... revin cu un plus inaltime a tamponului inferior.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

E bine, eu 3 cm aveam toata suspensia la aia bej 🙂

Si te inteleg, mi-e drag cateodata sa merg cu visinica, sa zbor peste gropi cu viteza si sa nu simt nimic. Dar doar cateodata, cand intru in prima curba imi piere cheful un pic 😄

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

La suspensie dura voi trece cind voi decide s-o punem de-o liniuta pe pista sa-ti fac "bamva'u" sa transpire in urma lu' woo !

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Mda. Cei 30mm intre tampoate trebuiesc redusi la 10mm pentru a-si intra in drepturi altfel, is valabili doar la socuri serioase cel mai probabil. Asta fiind concluzia unui prim test.

Share this post


Link to post

Dupa cum era de asteptat s-au aliniat planetele. Cu nitica piatra, habar nu am cite kg insa a cazut la fix pe un test ce sa dovedeasca ca nu m-am ostenit degeaba.

 

 

IMG_20210429_095613.jpg

IMG_20210429_095746.jpg

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...