Jump to content
 

Sign in to follow this  
EXE

Batai Motor

Recommended Posts

Salut , cine ma ajuta si pe mine? Am o nubira 1 si se aude un tacanit subtire la motor cum ar fi tachetii, doar dimineata cand motorul e rece si de cand o dat frigul face asa .

Ce credeti ca ar fi? eu am ulei 10w40 castro, sa fie prea gros uleiul? si sa nu ajunga destul de repede sus la ei , ca dupa ce se incalzeste se face liniste nu se mai aude tacanitul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cati km are? Daca are sub 100-150k km baga un 5w-40 si va fi ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu o problema de genul asta la leganza. o pornesc, o las 2-3 minute la relanti apoi se aude un tzacanit vreo 3-4 secunde dupa care tace. mai sta asa cateva secunde apoi iar face 2-3 secunde dupa care nu mai face deloc. trebuie schimbat vreun tachet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

 

am si eu o problema la un cielo din 96 SOHC.

Problemele au inceput dupa ce mi s-a rupt cureaua de transmisie in mers. Am apelat la un mecanic care a schimbat curea transmisie, curea accesorii, pompa apa, rola. Dupa asta motorul a pornit fara probleme, merge bine, nu scoate fum, problema e ca are un tacanit care din cite imi aduc aminte nu-l avea inainte.

Am mers iar la mecanic care a zis ca e de la culbutori, trebuie sa-i schimb, asta zisa doar din ascultat fara sa desfaca absolut nimic.

In functie de cit de cald e motorul tacanitul isi schimba intensitatea, are o plaja de temperatura unde se aude mai puternic, cind ajunge apa la temperatura normala ramine doar un tacanit usor la ralanti, si dispare daca turez peste 1500-2000 rpm (estimativ, nu am turometru)

Intrebarea 1: la schimbarea culbutorilor trebuie slabita chiulasa? Mecanicul meu asa zice, si ca la slabirea chiulasei trebuie neaparat planata si inlocuita garnitura ca altfel in 5-10.000km o sa fiarba si se arde oricum garnitura si pot avea probleme mai mari. Cam cit m-ar duce o operatie de genul asta?

intrebarea 2: daca merg asa cu ea, zgomotul nefiind unul deranjant, ce se va defecta in continuare? Se afecteaza axa cu came?

Intrebarea 3: daca axa cu came este deja afectata, exista posibilitatea de rectificare? Cum?

 

multumesc

Edited by xorx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai puneti botul la povesti de mecanici ,, universali " ( mecanicul STIETOT ) care nu cunosc sistemul Daewoo ( OPEL) . Poti sa schimbi toata rampa de tacheti hidraulici , culbutori si axa cu came fara sa destrangi chiuloasa ... Exista o mica scula cu care se apasa fiecare supapa in parte , se in locuieste ce e de inlocuit si asta e... La tine e problema cu tachetii hidraulici ... Tre buie scosi afara curatati de calamina si depuneri , verificati culbutorii sa nu aiba urme vizibile de uzura ( sant ) si verificate gaurile de acces a uleiului in rampa axului cu came ... Dupa asta nu vei mai auzi nici un tacanit ... Axa cu came nu prea merita sa o rectifici ... Iti iei una noua sau una chiar de la dezmemembrari de pe orice opel 1,6 SOHC . Daca e uzata axa cu came ar fi bine sa desfaci chiuloasa si sa ii faci o revizie completa , cu planeitate , desfundat toate canalele ,etc... Dar de obicei nu se prea duce axa... Cel mai repede se duc culbutorii , iar aia se schimba usor ...

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari. O problema pe care o am eu de citeva zile si care este deranjanta tare... Dimineata la prima pornire, motor rece, temperatura afara +3 - +5 grage se aud batai constante la culbutori care se mentin citeva minute indiferent daca cresc sau scad turatiile motorului. Am trecut masina pe GPL,fortat (mod avarie), crezind ca este ceva de la benzina dar bataile la culbutori ramin de aceeasi intenzitate. Dispar dupa vreo 3km. La urmatoarele porniri nu se mai aud. Motorul functioneaza(zic eu) in parametri normali

Masina-128K, ulei- Mobil1 10w40, schimbat acum 3000km+filtru

Instalatia GPL noua, 3000km functioneaza perfect si intra in functiune la 25 grade ale lichidului si in turatie(1800)

Va rog sa ma sfatuiti ce anume pot face sa nu mai am aceste batai??? Ma gindesc sa schimb uleiul cu Castrol 10w40. Ce parere aveti??

MULTUMIRI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce i-ai pus 10W40? Cat ulei consuma intre schimburi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

10w40 i-am pus la recomandarea mecanicului care mi-a facut distributia motivatia lui fiind k 5w40 este prea subtire.De consumat nu am de unde sa stiu deoarece masina am luat-o de 3.5 luni si tot atunci am facut tot ce era necesar la cumpararea unei masini. Curios este ca bataile de culbutori au aparut de curind asta dupa trecerea temperaturilor scazute de -20 - -25 grade, si la 3000 km dupa schimb. Am verificat nivelul uleiului la joja.Este cam cu 1 mm sub nivelul maxim. Am mai verificat daca ajunge ulei la rampa culbutorilor prin scoatere capacului de la capacul culbutorilor - cu motorul pornit arunca ulei chiar si in exterior deci ulei are.care ar putea sa fie motivul batailor la culbutori???

Mii de multumiri!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul folosit de dvs,nu este bun la Nubira,posibil sa fie si contrafacut!La Nubira se baga de regula 5w30 sau 5w40 sintetic,probabil v a pus mecanicul un ulei doar cu cutia de Mobil1 ca sa va faca o " poza"-smecher mecanicul"-probabil acel ulei il avea el pus de o parte pt cine stie ce client neatent sau care nu prea le are cu mecanica(nu e o rusine sa nu stii ce ulei iti trebuie la inceput,doar ca pe viitor sa aduceti dvs uleiul care scrie in cartea masinii)marca uleiului in speta n are nic o vina,sigur ti a facut vreo smecherie urita.Schimbati filtrul si uleiul,puneti un ulei compatibil cu cartea masinii,indiferent de firma,si nu veti mai avea probleme,recomandarea mea in materie de ulei pt nubira sint,:Aral-made in germany,Mobil1,liqui molly,total,valvoline,dar sa nu scrie pe el- made in UE- e mai sigur ca nu e contrafacut,sa scrie belgia olanda,franta,ok!Sanatate,Razvan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca am nimerit bine topicul dar sa va spun ce am patit mentionez ca am un cielo 2005 cu gpl lovato.Masina are 88k.acu 3 saptamani am facut un drum de la Buzau la Bucuresti si la intrare in Afumati mi s-a oprit motoru in mers.Am tras pe dreapta si i-am dat de doua ori la cheie si la adoua a dat un rateu am lasat-o asa pt ca am crezut ca e distributia rupta si am chemat pe cineva sa ma traga.am dus-o la cineva intr-un garaj am verificat distributia si nu era rupta,dupa care verificat senzorii de la volanta bobina si mai multe ca pornea motoru si mergea dar rau,nu am rezolvat nimic asa ca a rebuit sa desfacem motoru'.dupa ce am desfacut semichiuloasa surpriza era un arc rupt la o supapa de admisie la cilindrul nr 2.A trebuit sa schimb supapa+arc si ghidajul m-a costat 30 lei la strung.Am facut motorul(schimbat garnitura chiuloasa distributie.curea accesorii)si acum merge bine.De ce am postat aici?Vreau sa stiu daca cineva a mai patit ceva asemanator sau eu am fost ghinionist pt ca nu am mai auzit pe nimeni sa pateasca asa ceva.multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Am un espero 1.8 din 96, acum 2 luni am schimbat axul cu came si un culbutor, avea un zgomot si dupa mecanicul la care am fost problema era de la ax si culbutorul uzat..toate bune si frumoase...masina a inceput iar acum 2 luni sa iba zgomot...nu stiu de la ce poate sa fie,problema e ca nu apare tot timpul,se aude putin la pornire..apoi dispare...apoi reapare dupa ce se incinge motorul din ce am observat...bataia persista si variaza in puterea zgomotului dupa turatie,daca o turez la peste 3000 de ture scoasa din viteza isi revine,merge frumos un timp apoi iar apare bataia si trebuie sa fac aceeasi manevra sa isi revina. alte precizari..a fost umblat si la avans-dupa ureche,motorul nu merge rotund si nu trage cum trebuie,capac delcou,bobina indus,bujii si fise noi.multumesc pt un sfat ceva ce ar putea avea avand in vedere ca nu face tot timpul,ulei castrol 10 w40,mai rar la relantiu palpaie becul la ulei,daca o turez se stinge.

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiune insuficienta de ulei, fa o masuratoare cu manometru in locul manocontactului.

 

Da baia jos de ulei si verifica sorbul sa nu fie infundat pentru inceput.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am gandit eu ca nu are presiune la ulei, problema e cand merg cu ea la mecanic nu o mai apuca nimic ...nu se aprinde becu la ulei si nici zgomotul nu apare..poate sa fie pompa de ulei ? mecanicul imi zice ca are presiune,adika uleiul ajunge in rampa...dar repet la el nu o apuca nimic..solutia posibila?alta pompa de ulei? poate sa fie din ulei sau din filtru? nu cred ca am 1500 de km cu ele , ar fi bine sa ii fac o spalare motorului cu nu stiu ce solutie,in cazul in care e vreun canal ceva infundat?dar am inteles ca nu le face bine motoarelor mai batranele..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfatul era pentru cineva care vrea sa o faca singur. Daca te duci la mecanic lasa-l pe ala sa-si faca treaba pentru care iti ia banii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu iti multumesc mult pt informatii,asa cel putin am habar ce poate sa aiba,mecanicii la care am fost mi.au cam luat banii degeaba la modul ca am skimbat piese care de fapt nu mi-au rezolvat problema pt care ma duceam la ei. merci frumos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du-te la cineva care are manometru si adaptor sa se potriveasca in locul manocontactului si posteaza ce presiune ai, desi eu sunt convins ca nu e cat trebuie si atunci sunt urmatoarele variante:

 

Ulei prost, contaminat sau neschimbat cand trebuie.

Sorbul de ulei infundat.

Pompa obosita.

Pompa buna dar s-a desfacut si remontat folosind garnitura veche.

Cuzineti uzati excesiv (asta se diagnosticheaza imediat, daca ai batai jos in bloc e clar).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul l.am schimbat recent...nu am 1500 km cu el ..castrol 10 W40..numai din asta am bagat, ai dreptate la pompa de ulei s.a umblat recent-mi.au skimbat semeringul au zis ca am pierderi de ulei pe acolo, iar batai jos in bloc ...din ce am ascultat si eu cred ca da are batai in momentul in care se incinge motorul,numai ca bataile le aveam mai demult iar problemele astea cu presiunea la ulei care nu apare tot timpul mi.au aparut dupa ce au umblat mecanicii pe la motor si au skimbat distributia,axul cu came si 2 culbutori,semeringul de la pompa de ulei,capac delcou,bujii,bobina indus din delcou,fise...dar bataile sus ..la culbutori tacheti ax ..asta e cel mai deranjant ca se aude la fel dupa ce se incginge motorul si trebuie sa o turez la peste 3000 de ture la liber ca sa isi revina-adika sa dispara zgomotul ala ..dar apoi cum nu pot sa merg numai cu ea turata la 3000..la rlantiu spre exemplu la semafor ..incepe iar sa bata..zgomotul se aude sus in rampa la ax...culbutori...tacheti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Am si eu o mica problema. Sper sa ma poata ajuta cineva.

Am o Nubira 2, fab. 2004 si de ceva timp (cam de cand a inceput sezonul rece), de fiecare daca cand pornesc motorul (indiferent daca motorul este rece sau cald) se aud mici batai la motor. In momentul cand apas ambreiajul - nu se ma aude. Daca dau drumul la ambreiaj, tacanitul revine. CIneva mi-a zis ca s-ar putea sa fie tachetii.

A patit cineva asa? Cum s-a remediat problema? Si cam cat a costat remedierea problemei? :D

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu se mai aude cand apesi ambreiajul, atunci probabil e de la cutia de viteze si nu de la motor. Si la mine se auzea ceva de genul la rece, pana am schimbat anul trecut uleiul din cutia de viteze SAE80W mineral (era cel original cu are venise masina) cu unul sintetic 75W-85 GM pentru Opel. Pun pariu ca nici al tau n-a fost schimbat niciodata (sa nu fi avut si pierderi), deci poti incepe cu asta si sigur n-o sa regreti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu o precizare, tacanitul se aude si dupa ce motorul este cald (gen cand sunt in trafic la semafor)

Cat te-a costat operatiunea :) ?

Eu nu i-a schimbat uleiul si mai mult ca sigur nici proprietarul anterior nu a facut-o (masina are 102k km)

Edited by Dem1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suntem cam :o fftopic: , dar detalii gasesti aici. Au trebuit 2 bidoane de 45 ron bucata + o garnitura pe care am dat 5 ron. Pana una-alta verifica nivelul daca ai cum sa te asiguri ca mai ai macar ulei in cutie. N-ai fi primul caz care merge "pe uscat".

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o problema cu oarece bataie la motor. Cielo 8v '96

Bataia se aude si la rece si la cald.

 

De cand am schimbat uleiul ( Cepsa Oil am pus ) a inceput sa se auda un carait la motor. Presupun ca ar fi de la axa cu came dar imi e frica sa nu cumva sa fie de la altceva ( bolt, biela etc ).

Citesc aici si vad ca se poate verifica cu un manometru presiunea la ulei. Mai precis unde se poate baga manometrul ala si cat trebuie sa arate. Acum nu pot face decat sa dau capacul de la axa jos si sa vad daca ma stropeste si pe mine cu ulei si sa imi dau seama daca baga sau nu.

 

Din experienta voastra, acel carait care se aude ( nu este metalic ci mai degraba cum spunea cineva suna a diesel ) este sigur de la axa?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda axa cu came este patrata :D .

 

Acum, se poate rectifica axa cu came stiti ceva de asta? Daca se inlocuieste axa cu came trebuiesc inlocuiti si tachetii si culbutorii? Se pot pune pastile pe diferite marimi pt a reface jocul la supape?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De rectificat axul nu se merita, e fonta cu depunere de strat de uzura special, te va costa mult mai mult decat unul nou sau sh. Se schimba doar culbutorii afectati de uzura si pastilele de sub ei. Nu exista pastile pe marimi diferite, doar standard. Mare atentie la axul cu came nou, eu am luatsi dupa 20k km s-a tocit in varf la toate camele, cu ulei Mobil1 10w-40 (made in USA) luat la qt , nu la litru. Axul dpv al calitatii s-a dovedit a fi varza, desi avea sigla GM, tipla 'originala'.

Edited by alexinno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...