Jump to content
 

Sign in to follow this  
pompiliu92

Daewoo Nubira 2 - Roșioreanca

Recommended Posts

Hai că tot ziceam de ceva vreme să fac și eu un topic, mai ales că fix în această zi Nubira împlinește 17 anișori.

Era o marți minunată din luna decembrie a anului 2002, iar subsemnatul intrase deja în vacanță. Fericire mare! Cu o seară înainte dăduse chiar și primii fulgi de nea ceea ce sporea farmecul sărbătorilor de iarnă. În ziua respectivă am rămas Home Alone. Mama era la serviciu și tata plecase împreună cu bunicămea până la Pitești. Îl tot văzusem eu pe taicămeu în ultimele săptămâni cum tot se fâțâia cu fel și fel de hârțogăraie și pliante, mai ales că vânduse Dacia 1410 (înaintea ei a fost chiar și o Dacia 1300 neagră).

Undeva pe la ora 13:00/14:00 aud câteva claxoane. Deschid ușa la casă să văd ce se întâmplă și când colo văd cum intră cu spatele pe alee o frumusețe de mașină argintie. Era noul membru pe 4 roți al familiei, o Daewoo Nubira 2 CDX cumpărată de la reprezentanța din Pitești cu 14.000$.

1.thumb.JPG.71effe5d084013c4a50df0e0903ac593.JPG

După ce a "debarcat" tata din mașină am început și eu să îi fac inspecția care se cuvenea. Nu ai cum să uiți mirosul ăla de mașină nouă, foliile care încă mai erau pe scaune, casetofonul unde puteai să pui atât casete, cât și CD-uri (chestie high-tech la vremea aia pentru mine). Ce să mai, parfum!

Nu pot să zic că ne-am plimbat chiar toată țara cu ea, dar am fost în destule locații frumoașe și nu ne-a lăsat vreodată la greu. În primii ani, reviziile le-am făcut la Pitești și după la Craiova, la hala de serviceare a celor de la Daewoo. Era acolo un mecanic un pic mai în vârstă, dar foarte cumsecade care îmi permitea să stau pe lângă mașină și chiar îmi mai explica unele aspecte.

În 2009 a avut un mic accident din cauza altui șofer și s-a înlocuit aripa față stânga plus elementele aferente la reprezentanță și înainte de asta știu că a mai fost o problemă la volan că se blocase de câteva ori în mers. Din ce îmi amintesc vag, intrase ceva mizerie sau cam așa ceva la axul volanului.

2.thumb.JPG.a8087bf9deadacf0f3c5888b8653475b.JPG

Acum 9 ani, tot în luna decembrie, aveam să îmi iau carnetul de conducere și evident că Nubira a fost prima mașină pe care urma să aprofundez ce am învățat (sau nu am învățat) la școala de șoferi alături de tata, un adevărat simbol al ciufuțeniei când venea vorba de condus. Îmi amintesc și acum prima lui vorbă după ce am plecat la drum cu el în acea lună: "Adevărata școală se face iarna".

Și că tot vorbeam de ciufuțenie, chiar și la capitolul întreținere a avut grijă de ea cât de bine a putut, fie că vorbim de piese originale, spălări dese și alte soluții speciale. Să nu care cumva să te fi pus păcatul să trântești portbagajul, portiera sau să nu fi tras preșul la loc cum era când ieșeai din mașină că jar mâncai. Pe de altă parte, nu pot spune că era genul de persoană care era pregătită să se murdărească pe mâini și să se apuce să schimbe piese el, dar dacă auzea ceva ce nu îi plăcea lui, chiar și un trăncănit, se ducea imediat la service.

3.thumb.jpg.ba5b483dcacde12e6394c817c2e9ec7b.jpg

Din păcate, în 2015 s-a stins din viață, așa că a revenit în sarcina mea să preiau în totalitate mașina. Inițial, mă gândeam să o vând, ținând cont că mai aveam și o Skoda Octavia 2, dar nu m-a lăsat sufletul. Unii ar spune că e doar o bucată de fier. Au și ei dreptatea lor, dar fiind de atâta timp în familie, pot spune că este un membru al ei și că are chiar și propria personalitate într-un fel. Într-adevăr, este vorba și de valoare sentimentală, dar este și o mașină care îmi pune zâmbetul pe buze când o conduc.

În 2017 aveam să descopăr și mica-marea familie GM Club împreună cu ale ei întâlniri săptămânale și membri de seamă, cum ar fi @mirceajo, care a devenit un pseudo mentor sau ghid in ale Daewoo-ului, de la care am învățat destule și încă învăț. Nu degeaba îi zic în glumă "My brother from another mother", fiind născuți în aceeași zi și lună, același ceas, ochelariști, etc. 🙂

4.thumb.JPG.433e6d6362f4802ba08bd436216e6ac5.JPG

În 2018 aveam să aduc primele schimbări semnificative ce țineau de aspectul Nubirei care au constat în faruri noi cu lupă găsite pe Ebay în Italia împreună cu ornamentele din imitație de mahon de pe fosta mașină a lui Emil.

5.thumb.jpg.b8d75370d1a5b00e3ef48c6a12347210.jpg

Pe partea mecanică am schimbat distribuția cu tot cu pompa de apă, lichidul de frână, antigelul, lichidul de servodirecție, bujiile și nu în ultimul rând, compresorul de aer condiționat, care din anumite motive m-am trezit cu el crăpat pe mijloc și fleașcă de ulei. Noroc că am găsit unul nou și original pe Ebay în Germania. În paralel începusem deja procesul să "hoardez" alte piese cum ar fi platouri frână de mână, kit ambreiaj deoarece făcea zgomot rulmentul de presiune, mânerele cromate de la ușile față împreună cu ornamentele lor negre.

6.thumb.jpg.c959115ea9faa9e36ad400c8c7a0e8bc.jpg

În 2019 am revopsit pragurile deoarece începuseră să apară pete de rugină la "intersecția" dintre prag și aripă, plus revopsit bara spate și reparat ceva sgârieturi la aripa dreapta spate. De asemenea, am înlocuit și fișele la bujii că tot le găsisem la preț bun pe Amazon, chit că au venit din Cleveland (SUA), fiindcă începuseră să fure curent conform celor constatate de @mirceajo

7.thumb.jpg.a3e0f11309fa2d0555e1fba1ae9035b5.jpg

Anul viitor fiind și majoratul mașinii plănuiesc să fac o revizie generală atât a suspensiei, cât și a sistemului de frânare, așa am continuat să vânez încet piese la prețuri bune sau promoții, chit că unele nu erau necesare neapărat, dar aveau un preț de nerefuzat. Lista cu ce a mai venit:

- Arcuri spate

- Butuci spate

- Butuci față

- Set rulmenți butuci spate

- Amortizoare față

- Bare stabilizatoare/brațe punte spate

- Scut galerie evacuare

- Ștergător șofer

- Balamale ușiță rezervor

- Discuri frână față

- Motoraș ștergătoare

- Tweetere oglinzi

- Etrier Leganza față stânga

- Etrier Leganza spate stânga

8.thumb.jpg.905a009b63fa88b4b9943cf8cba8f76f.jpg

 

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce pot sa zic, felicitari pt bani bagati in ea si pt acest topic.

La tine Nubira are mai mult valoare sentimentala decat financiara.

Apropo in 2020 sa schimbi rulmentii aia pe spate ca huruiau ultima data cand am mers cu ea :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, AndreiCiprian said:

Ce pot sa zic, felicitari pt bani bagati in ea si pt acest topic.

La tine Nubira are mai mult valoare sentimentala decat financiara.

Apropo in 2020 sa schimbi rulmentii aia pe spate ca huruiau ultima data cand am mers cu ea :))

Ala spate dreapta avea probleme. Rulmentii sunt luati deja. :))

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu care credeam ca masina are deja topic aici, neintelegand de ce nu-l gasesc :))).Oricum, una dintre cele mai frumoase Nubire vazute de mine in ultimul timp.Imi place si ,,obsesia" ta de a pune exclusiv piese originale, obsesie pe care o am si eu.E de apreciat ca nu ai renuntat la ea.Am fost si eu pus in situatia sa renunt la cazanul meu dar am spus NU in ultimul moment.Daca faceam pasul cu siguranta as fi regretat...Felicitari pentru munca si banii investitii !!!!! Nubira mi se pare cea mai reusita masina de la Daewoo, mai ales ca nu am vazut sa aiba probleme (asa de mari) cu rugina 😉 !!!

 

Edited by Horica00

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari! In sfarsit ti-ai luat inima in dinti si a depasit frica de a scrie :)) mai ai ceva frici, dar cu timpul se rezolva !
Ma bucur ca va inspir si ca vedeti mai mult de o simpla Nubira. Personalizarea masinii da viata!
Mult succes!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru topic si masina, ciudata senzatie mi a dat, oarecum am retrait clipele din 2004 cand a luat batranu Nubira lui, frumoase vremuri. 

bafta la surubarit. 

Edited by Rafi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alaltaieri a mai sosit alt colet de la Radacini cu urmatoarele piese: furtun ambreiaj, sigla CDX, bucse bara torsiune si toba, garnitura saxofon, ornament maner deschidere usa si airbag pasager, ca era prea ieftin, 25 lei. Pe cel de sofer l-au "bubuit" ca nu il cumpara nimeni.

received_816398445440650.jpeg.e3fa7ff755e42e9934fb17281a56b5dc.jpeg

Azi am avut ceva treaba pe la Hartiesti (aproape de Campulung Muscel) si am zis sa iau Nubira la plimbare sa isi mai intinda oasele si sa mai bea benzina buna de la OMV. Cu ocazia asta am implinit si 130.000km.

received_455686722008758.jpeg.13e93e4d4049cb5b2ba363bfe5d559f0.jpeg

received_558480504709333.jpeg.2638089df381079a7c7546371ca73fa4.jpeg

received_614190349398740.thumb.jpeg.b2c1769689cebeddd71103a016a829e5.jpeg

received_782660932235255.jpeg.1c70f9c200fc0f983a390fab8b62fca0.jpeg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un An Nou Fericit in primul rand!

Ieri am scos Nubira la plimbare pentru prima data pe anul asta si cu ocazia asta am fost sa ii fac programare la ITP si sa ma ocup de hartogaraie sa o trec pe Bucuresti. Momentan am o dilema cu amortizoarele pe spate.

La Radacini mai au un amortizor spate stanga cu ABS original, dar nu gasesc inca unul spate dreapta tot cu ABS. Am citit sa ma uit de alternative, dar Kyb/Kayaba unii zic ca sunt bune, altii ca sunt proaste, Bilstein face doar arcuri, Sach la fel (dar nici nu as fi pus de la ei amortizoare daca aveau ca am inteles ca ar fi tari si nu am pietre la rinichi), Monroe cam meh si ar mai ramane Mando care cica ar fi fost producatorii originali de amortizoare. Mai citim, ca nu e graba, mai e pana in vara.

Intre timp, sa mai vad la cehi daca mai au pe stoc palierele spate originale si etrierii dreapta de Leganza, cel spate dreapta spun ei ca e reconditionat, dar pare ca la carte, sa vedem daca cel din fata e nou.

651926138_Primaplimbare-2020.thumb.jpg.f4213f8a1988ece7232a5f3bdfea53f4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce legatura au amortizoarele cu ABS-ul? 

Ps, eu m-am lamurit demult despre amortizoarele "originale". Sunt praf. Sachs si KYB sunt cele mai bune amortizoare stock pe care  le poti gasi pentru daewoo. 

Sachs advantage un pic mai tari, KYb un pic mai moi. Daca esti pensionar ia kyb 😄 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, pompiliu92 said:

 Am citit sa ma uit de alternative, dar Kyb/Kayaba unii zic ca sunt bune, altii ca sunt proaste ... Bilstein face doar arcuri, Sachs la fel (dar nici nu as fi pus de la ei amortizoare daca aveau ca am inteles ca ar fi tari si nu am pietre la rinichi) ...

Cine spune despre Kayaba ca sunt proaste nu a avut niciodata Kayaba sau, de ce nu, o fi nimerit niste facaturi. Sunt foarte bune, la MOS am avut si pe fata si pe spate. Le-am schimbat cu Sachs doar pentru ca am nimerit o super-promotie la cele din urma. Cand le-am schimbat, cele de pe spate au avut 100.000km iar cele de pe fata vreo 82.000. Puteau fi folosite fara probleme multa vreme, la cum aratau la demontare.

Sachs face, bine-merci, amortizoare pentru Daewoo. Cel putin pentru Leganza iti garantez, MOSul e echipat acum cu Sachs, asa cum am scris si mai sus. Nu confirm faptul ca sunt mai tari decat Kayaba, deci nu te lua dupa zvonuri. Dar, revenind la subiect, sunt foarte bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La espero am avut sachs dar nu kayaba deci nu am termen de comparatie. Sachs erau mai tari decat orice original am pus, insa nu mare diferenta. Diferenta a fost in schimb la durata de viata, originalele erau pachet in 6 luni, sachs-urile inca le mai am pe jambele vechi.

La bmw am avut sachs, acum am kyb pe spate si sunt putin mai moi kyb. Pe fata nu am gasit kyb, nu fac pentru modelul meu aparent, deci al doilea rand de sachs, care sunt mai tari decat bilstein B4.

Atat pot sa zic 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa mai sap pe la Sachs sa vad, dar eu sunt mai pensionar de fel. Amortizoarele pe Nubira sunt cele din fabrica. Poate la Espero au avut un lot mai prost. Multumesc pentru sfaturi si opinii.

Azi am fost cu Nubira la ITP, toate bune si frumoase, a fost si deocheta un pic "Arata bine, unde o tii?". De asemenea, i-am schimbat si uleiul + filtrul ca au trecut cam 2 ani de la ultimul schimb chit ca nu am facut cine stie ce kilometri. 🙂

1908362347_ITPNubira-2020.jpg.f50a167fefeba6bace502d8c09720f3f.jpg

Edited by pompiliu92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu :). La Leganza cele de fabrica au tinut pana la 28.000km iar cele "originale de fabrica" cu care le-am inlocuit au cedat dupa 17.000km. Desi conduc mai sportiv, am mare grija la gropi si denivelari, deci se exclude vina soferului. De altfel, comparativ, acelasi sofer a dus Kayaba la 100.000. Mai mult, am prins candva niste Monroe facute in Spania (erau gri, nu negre) care au tinut vreo 80.000km.

Deci, nu te chinui sa mai gasesti "originale" si orienteaza-te catre un producator serios. Poate te costa dublu acum insa ia in calcul durata de viata precum si costurile presupuse de schimbarile dese.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema nu era neaparat a costurilor, cat voiam sa iau un lucru bun, ca nici amortizoarele originale nu pot sa zic ca sunt ieftine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea:ia-ti KYB !!! In privinta amortizoarelor nu-mi dau cu parerea pentru ca inca nu le-am schimbat dar arcurile pe spate de la Cielo sunt KYB (vanzatorul a zis ca sunt mult mai bune decat cele OEM, ca eu tot OEM cerusem) si sunt foarte multumit de ele !!!! Acum ma gandesc serios sa pun si amortizoare KYB, atat pe fata cat si pe spate.Cu siguranta ar schimba mult in bine comportamentul masinii.Nu le-am schimabt acum din lipsa de fonduri dar am cerut o oferta pentru ele si mi s-a recomandat fara discutie KYB.

Suspensia OEM la Daewoo, cel putin la Cielo si Matiz, nu este stralucita.La Cielo de pilda arcurile pe spate OEM au prostul obicei de a se rupe pe neasteptate.Deci mergi fara ezitare pe KYB, n-ai sa regreti !!! Si SACHS cica ar fi bune dar nu am avut asa ca nu-mi pot da cu parerea……...

Edited by Horica00

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am zis sa imi fac un pic de treaba pe partea de sunet la masina. Ma tot enerveaza de ceva vreme ca mi se pare ca partea dreapta se aude si cea stanga nu, ca si cum nu ar fi un echilibru Am verificat setarile si totul era in regula. Boxele merg bine, dar am bagat de seama ca tweeter-ul din stanga nu ar mai functiona. Mai mult se aude un fasait. Cel din dreapta inca pare sa fie ok.

In shopping spree-ul meu la Radacini cand aveau reduceri am luat si doua tweetere de Nubira 1 fiind destul de ieftine. Pe site aveau si de Nubira 2, dar ochiometric pareau la fel ca dimensiune si aspect si am zis ca poate e o greseala a lor. La montaj am constatat ca mufa de la tweeter-ul de Nubira 1 difera foarte putin fata de cea de Nubira 2 si nu a mers sa fac conexiunea. Chiar nu ii inteleg pe coreeni de ce s-au mai sinchisit sa schimbe un rahat asa de mic.

652462155_TweeterNubira.thumb.jpg.f7131a77018c2e7cf9ca03aa6fbcdf0e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minutes ago, pompiliu92 said:

Chiar nu ii inteleg pe coreeni de ce s-au mai sinchisit sa schimbe un rahat asa de mic.

 

Ce magari ! 😂

Eu nu pricep de ce te-ai incapatinat sa ei de nubira 1 cind aveai si de nubira 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana si piese montate pe acelasi model difera foarte mult la Daewoo.Cu ocazia ultimei comenzi facaute la Radacini am aflat ca pe Cielo au existat 2 tipuri de ceasuri de bord la care difera doar sistemul de prindere.Zau ca-s ciudati coreenii astia :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, pompiliu92 said:

Azi am zis sa imi fac un pic de treaba pe partea de sunet la masina. Ma tot enerveaza de ceva vreme ca mi se pare ca partea dreapta se aude si cea stanga nu, ca si cum nu ar fi un echilibru Am verificat setarile si totul era in regula. Boxele merg bine, dar am bagat de seama ca tweeter-ul din stanga nu ar mai functiona. Mai mult se aude un fasait. Cel din dreapta inca pare sa fie ok.

In shopping spree-ul meu la Radacini cand aveau reduceri am luat si doua tweetere de Nubira 1 fiind destul de ieftine. Pe site aveau si de Nubira 2, dar ochiometric pareau la fel ca dimensiune si aspect si am zis ca poate e o greseala a lor. La montaj am constatat ca mufa de la tweeter-ul de Nubira 1 difera foarte putin fata de cea de Nubira 2 si nu a mers sa fac conexiunea. Chiar nu ii inteleg pe coreeni de ce s-au mai sinchisit sa schimbe un rahat asa de mic.

652462155_TweeterNubira.thumb.jpg.f7131a77018c2e7cf9ca03aa6fbcdf0e.jpg

Nu inteleg de ce nu intrebi :)) poti scoate pinii din mufa si ii pui direct si izolezi sau, daca pini sunt la fel, inlouiesti plasticul 🙂

9 hours ago, Viktor said:

Ce magari ! 😂

Eu nu pricep de ce te-ai incapatinat sa ei de nubira 1 cind aveai si de nubira 2.

Eftineala' Bo$$ :))

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Viktor said:

Ce magari ! 😂

Eu nu pricep de ce te-ai incapatinat sa ei de nubira 1 cind aveai si de nubira 2.

Pai ala de Nubira 1 era ieftin si la reducere. Ala de N2 nu era la reducere si costa 41 lei. La Unipart Craiova am vazut ca sunt 4 lei. :))

1 hour ago, mirceajo said:

Nu inteleg de ce nu intrebi :)) poti scoate pinii din mufa si ii pui direct si izolezi sau, daca pini sunt la fel, inlouiesti plasticul 🙂

Eftineala' Bo$$ :))

Ma gandeam ca poate merge sa schimb carcasa, dar nu prea mi-a iesit incercarea si am zis ca mai vad azi. 

Da, ieftineala. Unde poti sa pui tweeter de Nubira 1, e pacat sa pui de Nubira 2. :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Horica00 said:

Pana si piese montate pe acelasi model difera foarte mult la Daewoo.Cu ocazia ultimei comenzi facaute la Radacini am aflat ca pe Cielo au existat 2 tipuri de ceasuri de bord la care difera doar sistemul de prindere.Zau ca-s ciudati coreenii astia :)))

Sistemul de prindere e identic, de fapt carcasa alba e identica... difera doar ca sunt cu sau fara turometru. In rest, identice, chiar si la mufe. Diferita e folia de pe spate si ceasurile stanga-dreapta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri, in timp ce ma mai perindam prin piata din Rosiori am bunghit un Cielo dotat cu o cutie automata.

338255462_Cielo-cutieATRosiori1.thumb.jpg.b3ed8197e10e6264db7c66d31c3786d0.jpg659504734_Cielo-cutieATRosiori2.thumb.jpg.354b6265cea1fbc09991ec3a4edfc4a4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, pompiliu92 said:

Ieri, in timp ce ma mai perindam prin piata din Rosiori am bunghit un Cielo dotat cu o cutie automata.

338255462_Cielo-cutieATRosiori1.thumb.jpg.b3ed8197e10e6264db7c66d31c3786d0.jpg659504734_Cielo-cutieATRosiori2.thumb.jpg.354b6265cea1fbc09991ec3a4edfc4a4.jpg

Avea presuri originale ??? Daca da i le ciordesc :))).Au fost destule cu automata dar doar din prima generatie din cate stiu.Nu erau foarte reusite.Imi aduc aminte ca taica-miu voia initial Cielo cu cutie automata dar s-a razgandit atunci cand a fost la Drive Test.Am dat-o in off-topic....

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, Horica00 said:

Avea presuri originale ??? Daca da i le ciordesc :))).Au fost destule cu automata dar doar din prima generatie din cate stiu.Nu erau foarte reusite.Imi aduc aminte ca taica-miu voia initial Cielo cu cutie automata dar s-a razgandit atunci cand a fost la Drive Test.Am dat-o in off-topic...

Nu avea presuri originale din ce imi amintesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astea automate is destul de rare. O fi fost o serie limitata ori la comanda precum suzuki swift. Nici cele in 3 usi nu-s prea dese.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...